Auto ei käynnisty, akku on uusi joten missä vika?

Sanna

Autoni on Mitsu Lancer -93, pari viikkoa sitten ei käynnistynyt ja vaihdettiin akku kun luultiin että vika on siinä. No, eilen taas teki saman tempun, moottori ei jaksanut lähteä pyörimään, pari kertaa yritin ja vain ynähti =/ Missä voisi olla vika? Laturin hiilet vaihdettiin viime talvena, itse laturi on alkuperäinen eli vanha... pitääkö se sitten vaihtaa? Mitään merkkivaloja ei pala ja auto toimiin kun se käynnistetään kaapeleilla. Auttakaahan blondia pulassa =)

29

14721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      eli mitatkaa latausjännite, pitäis olla n.14volttia, ainakin antaa suuntaa misssä vika vois olla.

      • Sanna

        Merkkivalo ei siis pala ja tänään ajoin autolla 250 km, matkan jälkeen sammutin moottorin ja muutaman minuutin kuluttua yritin käynnistää taas. Ei lähtenyt käyntiin.


      • minä
        Sanna kirjoitti:

        Merkkivalo ei siis pala ja tänään ajoin autolla 250 km, matkan jälkeen sammutin moottorin ja muutaman minuutin kuluttua yritin käynnistää taas. Ei lähtenyt käyntiin.

        mulla aikanaan myös mitsussa sama vika, ei ladannut, merkkivalo ei palanut mut laturi sökö=diodeja palanut, uusiks meni, mut kyl se kannattaa mitata ihan yleismittarilla vaikka akulta auton käydessä..pitäis näyttää n. 14 V. Jos paljon alle niin laturi sökö tai huonot liitokset laturilla/akulla..on vaan laturi pikkasen kallis vaihtaa jos ei oo varma.

        http://www.motonet.fi/Malli.php

        Lancer 1,3 92--95 75A. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-2294 175.00
        Lancer 1,6 92--01 75A. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-2246 169.00


      • Sanna
        minä kirjoitti:

        mulla aikanaan myös mitsussa sama vika, ei ladannut, merkkivalo ei palanut mut laturi sökö=diodeja palanut, uusiks meni, mut kyl se kannattaa mitata ihan yleismittarilla vaikka akulta auton käydessä..pitäis näyttää n. 14 V. Jos paljon alle niin laturi sökö tai huonot liitokset laturilla/akulla..on vaan laturi pikkasen kallis vaihtaa jos ei oo varma.

        http://www.motonet.fi/Malli.php

        Lancer 1,3 92--95 75A. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-2294 175.00
        Lancer 1,6 92--01 75A. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-2246 169.00

        Pitää varmaa viedä pajalle tuo Mitsu, en minä voi ite tehdä mitään sille. Raivostuttavaa kun tuon ikäiseen autoon alkaa vikoja tulla ja saa olla jatkuvasti vaihtamassa osia.


      • Jani
        Sanna kirjoitti:

        Pitää varmaa viedä pajalle tuo Mitsu, en minä voi ite tehdä mitään sille. Raivostuttavaa kun tuon ikäiseen autoon alkaa vikoja tulla ja saa olla jatkuvasti vaihtamassa osia.

        no tota...hae purkaamosta vanha laturi kunnollinen ja vaihda sit auto kun saat kuntoon...vanhempia autoja löytyy hyviä ku osaa vaan kattella
        mä oon Alavudelta
        pitäs kans päästä tosta äiteen vanhasta autosta eroon ku se on oikee ongelmien pesä...
        yks auto olis aika hyvä...pitäs vähä vielä miettiä


      • sepi
        Sanna kirjoitti:

        Merkkivalo ei siis pala ja tänään ajoin autolla 250 km, matkan jälkeen sammutin moottorin ja muutaman minuutin kuluttua yritin käynnistää taas. Ei lähtenyt käyntiin.

        vika nyt laturissa ainakaan on jos 250 km pystyy ajamaan ja heti sen jölkeen ei lähde käyntiin. Jos laturi ei skulaa, niin ois kyllä hyytyny monta kertaa tuon 250 km:n aikana. Siis sanooko edes "naks", kun käännät avainta käynnistys asentoon?? Pyörittääkö konetta ollenkaan? Lähteekö se kuitenkin välillä käyntiin, siis ihan oman akun/startin voimin?


      • Sanna
        sepi kirjoitti:

        vika nyt laturissa ainakaan on jos 250 km pystyy ajamaan ja heti sen jölkeen ei lähde käyntiin. Jos laturi ei skulaa, niin ois kyllä hyytyny monta kertaa tuon 250 km:n aikana. Siis sanooko edes "naks", kun käännät avainta käynnistys asentoon?? Pyörittääkö konetta ollenkaan? Lähteekö se kuitenkin välillä käyntiin, siis ihan oman akun/startin voimin?

        Autoon vaihdettiin nyt uusi laturi, muuta syytä eivät pajalla ongelmaan keksineet. Jokin diodi siitä oli mennyt. Auto ei käynnistynyt ilman apukaapeleita, naks kyllä kuului ja moottori yritti parin sekunnin ajan käynnistyä (voi miten kököltä tämä sepustukseni kuulostaa =) mutta ei jaksanut kuitenkaan.


    • Jouko

      Tarkistaa "pää"maadoitus, eli onko maadoitus riittävä akulta moottoriin.

      • Sanna

        Taidan nostaa kädet pystyyn ja vien auton suosiolla korjaamoon maanantai-aamuna. Kiitos neuvosta!


      • Esko

        myös startin päästä akulta tulevan kaapelin kiinnitys... Joskus on tuuria ja voi olla pienikin vika!!


      • minä
        Esko kirjoitti:

        myös startin päästä akulta tulevan kaapelin kiinnitys... Joskus on tuuria ja voi olla pienikin vika!!

        mut lähtee apukaapeleilla käyntiin niin tuskin..mut missäpäin suomee mitsus majailee, nopeehan toi ois mitata jos pk-seudulla.


      • Sanna
        minä kirjoitti:

        mut lähtee apukaapeleilla käyntiin niin tuskin..mut missäpäin suomee mitsus majailee, nopeehan toi ois mitata jos pk-seudulla.

        täällä savossa ei mikään tapahdu nopeesti =)))


      • minä
        Sanna kirjoitti:

        täällä savossa ei mikään tapahdu nopeesti =)))

        sit ei paljon voi enempiä auttaa, tarttis olla vähän pidemmät piuhat tossa mittarissaa.. :(


      • Sanna
        minä kirjoitti:

        sit ei paljon voi enempiä auttaa, tarttis olla vähän pidemmät piuhat tossa mittarissaa.. :(

        Kiitos kovasti jos todella halusit auttaa =))))


      • minä
        Sanna kirjoitti:

        Kiitos kovasti jos todella halusit auttaa =))))

        kyselen joko sait mitsun pajalle?löytökö mitään järjellistä vikaa kun en ihan ehtiny sinne tulemaan :)


      • Sanna
        minä kirjoitti:

        kyselen joko sait mitsun pajalle?löytökö mitään järjellistä vikaa kun en ihan ehtiny sinne tulemaan :)

        Laturissa oli mennyt joku diodi rikki (palanut tai hajonnut tms), asentaja kehotti vaihtamaan koko laturin ja niinpä sitten tehtiin. Mitsu kulkee taas =)


    • puutetta

      Miksi pitää mennä ostamaan uusi akku, jos ei lähde käyntiin?

      Miksi et ostanut koko moottoria?

      Ei tällä tavalla menetellä!

      • Sanna

        mutta päätin sitten säästää ja vaihdoin vain akun =) Hyvänen aika... mistä h...tistä nainen voi tietää tällaisia asioita. Minua ei kiinnosta auton tekniikka pätkääkään, siksi minä täältä neuvoa kysynkin!!!!


      • neuvoa
        Sanna kirjoitti:

        mutta päätin sitten säästää ja vaihdoin vain akun =) Hyvänen aika... mistä h...tistä nainen voi tietää tällaisia asioita. Minua ei kiinnosta auton tekniikka pätkääkään, siksi minä täältä neuvoa kysynkin!!!!

        On aivan turhaa tämä keskustelu ja neuvominen, jos Sinua ei kiinnosta patkääkään!


      • Sanna
        neuvoa kirjoitti:

        On aivan turhaa tämä keskustelu ja neuvominen, jos Sinua ei kiinnosta patkääkään!

        Tarkoitin tietenkin että auton moottori ei yleensäottaen minua pahemmin kiinnosta mutta tietenkin tällainen väkisin kiinnostaa kun auto pitää saada kuntoon!


      • Aaps

        Mulla transportteri, akku ja hehkun rele vaihettu. Silti ei lähe kylmänä käuntiin ku starttipilotilla. Hehkutulpatkit vaihettu..


      • Anonyymi
        Aaps kirjoitti:

        Mulla transportteri, akku ja hehkun rele vaihettu. Silti ei lähe kylmänä käuntiin ku starttipilotilla. Hehkutulpatkit vaihettu..

        Onko käytetty autosähkössä? Siinä voi olla esim. startti osittain oikosulussa...,


    • ousii

      akulta lähtevä musta maakaapeli joka menee runkoon. olisiko hapettunut/irti? kokeile akun miinusnavasta moottorin kylkeen vaikka esim. käynnistyskaapelilla jos sitten starttaa oikein niin silloin siinä on maavika.

      • Savosta vaan.

        Edelliseen viestiin viitaten... Jos tarviat aina käynnistettäessä virtaa jossain muualla niin kokeileppa laittaa apukaapelin maajohto oman auton runkoon. On näitä tapauksia nähty, kun kaveri oli intistä viimistä kertaa kotia niin eli päässyt siviiliin niin... annoin omasta autosta virtaa... kaapelit melkein suli... kokeilin edellä mainittua konstia... mutta silloin pyörittämään omaa autoa aika pitkään ennenku vasta puolen auto lähti käyntiin. Vähän aikaa sen autoa ja vika löytyi... Laturin maajohto oli vaan poikki... ! Saattaa olla myös et Laturin diodi silta ei toimi tai jännitteensäätimen virta arvot heittelee miten sattuu. Vaikea kyllä tuota vikaa on arvailla täältä käsin!


    • Anonyymi

      Autoni on Nissan qashqai uusi akku vaihdettu uuteen pyörittää hyvin mutta ei käynnisty

    • Anonyymi

      Auto on Nissan qashgai LMS-576 4wd 2015 uusi akku vaihdettu uuteen pyörittää hyvin mutta ei käynnisty

    • Anonyymi

      Onko vikakoodit luettu nisukasta

    • Anonyymi

      Apina hoi, pitääkö kaivaa ketjuja vuodelta 2004 kysyäkseen oman eri merkkisen auton ongelmista tai muuten ihan eri asiasta?
      Olen huolissani suomalaisten sivistymättömyydestä ja lukutaidottomuudesta.

    • Anonyymi

      Nyt Lancer toimii taas, kiitos neuvoista!
      Diodipakka päästi virrat väärään suuntaan, joten koko laturin vaihto auttoi.

      Taas pelittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe