Super-Turbo mersut

juhis

23

16861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hena

      voi pojat jos tietäisitte miten mukava näillä on ajella! Toimivat kuin ROLEX:it konsanaan. Vuosi takana eikä ongelmia ja monia kateellisia urheilu auton omistajia!!!!

      • Nyt

        koneet ja voimansiirto paukkuvat yhtenään.


      • tuc
        Nyt kirjoitti:

        koneet ja voimansiirto paukkuvat yhtenään.

        On se hienoa, että vihdoinkin löytyi asiantuntija, joka tietää näistä asioista. Katso huviksesi mersuforumin juttuja, niin ei tarvi keksiä mitään. Kyllähän noita koneita on ihmisillä jokunen mennyt, mutta kestävyyden kanssa ei ole yleisesti ottaen ollut juurikaan ongelmia, vaikka turbotetuilla koneilla olisi ajettu esim. 400tkm ennestäänkin. Hajonneet koneet ovat lukemani perusteella menneet kokeiltaessa erilaisia ratkaisuja. Tälläkin hetkellä Suomessa on noita superturboja käyttöautoina vaikka kuinka.

        On se kumma, kun jokaikiseen threadiin täällä pitää ruveta aukomaan ilman parempaa tietämystä! Eikö ole parempaa tekemistä?


      • kyllä
        tuc kirjoitti:

        On se hienoa, että vihdoinkin löytyi asiantuntija, joka tietää näistä asioista. Katso huviksesi mersuforumin juttuja, niin ei tarvi keksiä mitään. Kyllähän noita koneita on ihmisillä jokunen mennyt, mutta kestävyyden kanssa ei ole yleisesti ottaen ollut juurikaan ongelmia, vaikka turbotetuilla koneilla olisi ajettu esim. 400tkm ennestäänkin. Hajonneet koneet ovat lukemani perusteella menneet kokeiltaessa erilaisia ratkaisuja. Tälläkin hetkellä Suomessa on noita superturboja käyttöautoina vaikka kuinka.

        On se kumma, kun jokaikiseen threadiin täällä pitää ruveta aukomaan ilman parempaa tietämystä! Eikö ole parempaa tekemistä?

        Onkin ja on vaan luistavia automaattilaatikoita, perät hajoaa ja kone menee finaaliin nopeasti. Jos tehoja käyttää.


      • tuc
        kyllä kirjoitti:

        Onkin ja on vaan luistavia automaattilaatikoita, perät hajoaa ja kone menee finaaliin nopeasti. Jos tehoja käyttää.

        Tähän mennessä noita superturbojen koneita on mennyt finaaliin kaksi kappaletta. Esim. tämä kuuluisin tapaus Mauri H vaihtoi koneensa vain siitä syystä, että halusi enemmän venttiilejä. Vanha kone taitaa olla jo seuraavassa superturbottajan korissa.


      • tuc
        kyllä kirjoitti:

        Onkin ja on vaan luistavia automaattilaatikoita, perät hajoaa ja kone menee finaaliin nopeasti. Jos tehoja käyttää.

        Periä on virallisesti hajonnut tasan yksi kappale. Pikkurattaat hajonneet. On niitä voinut enemmänkin mennä, mutta sinä et niistä voi tietää kun ei tiedä muutkaan (jollet ole käynyt kyttäämässä irl).

        Ja eihän se nyt niin paha asia ole, että automaatti luistaa. Sehän korjaantuu vahvistamalla sitä!


      • Koneen
        tuc kirjoitti:

        Tähän mennessä noita superturbojen koneita on mennyt finaaliin kaksi kappaletta. Esim. tämä kuuluisin tapaus Mauri H vaihtoi koneensa vain siitä syystä, että halusi enemmän venttiilejä. Vanha kone taitaa olla jo seuraavassa superturbottajan korissa.

        Tuo Mauri, kun alkoi huohottaa niin pahasti.
        On muuten jo ilmeisesti rempattu tuo vanha konekin.Perä tahtoo mennä noissa vähemmilläkin tehoilla(ulisee)


      • juho
        kyllä kirjoitti:

        Onkin ja on vaan luistavia automaattilaatikoita, perät hajoaa ja kone menee finaaliin nopeasti. Jos tehoja käyttää.

        saattaahan sitä paukahtaa perä jos ottaa jäältä yhtäkkiä pitoa kuivalle asfaltille. Ei ole sellaista perää missään merkissä mikä kestää 300hv tehoja ja mieletöntä vääntöä forever. Varsinkin kun takana on monessa autossa jo puolimiljoonaa kilometriä tavallista ajoa. Nämä superturbokokemukset vaan todistaa sen että mb:n diesel on todella loppuun asti suunniteltu konstruktio joka kestää jopa kolminkertaisia tehoja ja mieletöntä vääntöä yllättävän hyvin. Automaattilaatikot on aivan eri kaliiberia japsi -aisineihin nähden, kestävät mieletöntä vääntöä todella hyvin jo vakiona saati sitten vahvistettuna.

        Heikoin lenkki koko jutussa on syvästi kateelliset oikeiden urheiluautojen omistajat. Kyllä harmittaisi hävitä varttimaili vanhalle diesel -lekalle. Tähän mennessä kiihdytyskisoja on ollut muutama ja vastassa olleet ajoneuvot harvoin joka päivä liikenteessä kesät talvet. Näillä dieselturboilla ajetaan talvella töihin, kesällä varttimailia huippuaikoihin kulutuksen ollessa ihan siedettävissä lukemissa koko ajan.


      • 10-15l/100km
        juho kirjoitti:

        saattaahan sitä paukahtaa perä jos ottaa jäältä yhtäkkiä pitoa kuivalle asfaltille. Ei ole sellaista perää missään merkissä mikä kestää 300hv tehoja ja mieletöntä vääntöä forever. Varsinkin kun takana on monessa autossa jo puolimiljoonaa kilometriä tavallista ajoa. Nämä superturbokokemukset vaan todistaa sen että mb:n diesel on todella loppuun asti suunniteltu konstruktio joka kestää jopa kolminkertaisia tehoja ja mieletöntä vääntöä yllättävän hyvin. Automaattilaatikot on aivan eri kaliiberia japsi -aisineihin nähden, kestävät mieletöntä vääntöä todella hyvin jo vakiona saati sitten vahvistettuna.

        Heikoin lenkki koko jutussa on syvästi kateelliset oikeiden urheiluautojen omistajat. Kyllä harmittaisi hävitä varttimaili vanhalle diesel -lekalle. Tähän mennessä kiihdytyskisoja on ollut muutama ja vastassa olleet ajoneuvot harvoin joka päivä liikenteessä kesät talvet. Näillä dieselturboilla ajetaan talvella töihin, kesällä varttimailia huippuaikoihin kulutuksen ollessa ihan siedettävissä lukemissa koko ajan.

        Kulutus tollasessa röntässä.


      • zemi
        Koneen kirjoitti:

        Tuo Mauri, kun alkoi huohottaa niin pahasti.
        On muuten jo ilmeisesti rempattu tuo vanha konekin.Perä tahtoo mennä noissa vähemmilläkin tehoilla(ulisee)

        Piti saaja lissää tehua. mistä oletkaan ton huohotus jutun kuullunna?


      • zender
        10-15l/100km kirjoitti:

        Kulutus tollasessa röntässä.

        normaalissa ajossa kulutus saattaa jopa vähetä sinne 7-8 tienoille.


      • tuc
        zemi kirjoitti:

        Piti saaja lissää tehua. mistä oletkaan ton huohotus jutun kuullunna?

        Se oli niin, että tuo kone huohotti jo ennen superturbotusta, kun oli sen verran reippaasti ajettu kyseessä.


      • veikkko
        zender kirjoitti:

        normaalissa ajossa kulutus saattaa jopa vähetä sinne 7-8 tienoille.

        Mulla kulutus nätissä ajossa 5l/100km 250 5syl SUBER TURBO! Kyllä MYNÄ DIESEL syöttö pumput osaa !!!!


      • zender
        veikkko kirjoitti:

        Mulla kulutus nätissä ajossa 5l/100km 250 5syl SUBER TURBO! Kyllä MYNÄ DIESEL syöttö pumput osaa !!!!

        Paras paikka, muut on kopiopajoja. lisäksi jakajapumput on likkojen hommia. Rivi sen olla pitääpi.


      • aku 290
        zender kirjoitti:

        Paras paikka, muut on kopiopajoja. lisäksi jakajapumput on likkojen hommia. Rivi sen olla pitääpi.

        mistäs löytyis todellinen tietotaito ois tarkoitus tehä MB290 koneesta superturbo ?


      • Muutkin merkit osaa.
        juho kirjoitti:

        saattaahan sitä paukahtaa perä jos ottaa jäältä yhtäkkiä pitoa kuivalle asfaltille. Ei ole sellaista perää missään merkissä mikä kestää 300hv tehoja ja mieletöntä vääntöä forever. Varsinkin kun takana on monessa autossa jo puolimiljoonaa kilometriä tavallista ajoa. Nämä superturbokokemukset vaan todistaa sen että mb:n diesel on todella loppuun asti suunniteltu konstruktio joka kestää jopa kolminkertaisia tehoja ja mieletöntä vääntöä yllättävän hyvin. Automaattilaatikot on aivan eri kaliiberia japsi -aisineihin nähden, kestävät mieletöntä vääntöä todella hyvin jo vakiona saati sitten vahvistettuna.

        Heikoin lenkki koko jutussa on syvästi kateelliset oikeiden urheiluautojen omistajat. Kyllä harmittaisi hävitä varttimaili vanhalle diesel -lekalle. Tähän mennessä kiihdytyskisoja on ollut muutama ja vastassa olleet ajoneuvot harvoin joka päivä liikenteessä kesät talvet. Näillä dieselturboilla ajetaan talvella töihin, kesällä varttimailia huippuaikoihin kulutuksen ollessa ihan siedettävissä lukemissa koko ajan.

        Puolimiljoonaa ajettu 940 b230FK volvo, avaamaton kone jne. holsetilla 1.6bar paineella 421hv/602nm. Hyvin kestänyt nyt kolmatta vuotta.

        Mikäs sen mahtavempaa kun näillä " vanhoilla laatikoilla" uusia sportteja kusettaa 100-0.


    • eka superi

      300td 24v ST

    • audi mies

      paska laitos

    • SportFarkku

      Kaverillani on Kirkkonummella kakkosautona vaatimattoman näköinen,mutta todella voimakas w210 farkku E320 CDI jossa koneessa 335hv/550Nm. Puhallin ja suuttimet laitettu Tampereella erikoisosaajalla kuntoon ja softa kustomi-valmiste

      • VITOmiesERImies

        typerästi on vääntö rajoitettu kylläki 550nm kun se loota menee vielä 600nm ihan easy mutta sen enenmpää en lähtisi ottamaan, mutta hepojahan tuohon saa menemään :)


    • MBhuoltopäällikkö

      Minulla on 190E koppaan rakennettu rata-auto. Voimanlähteenä Mersun 3.2 V6 bensakone (SLK:sta ja manuaalilaatikko kans). Auto aika riisuttu sisustaa myöten painon pudottamiseksi ja tietenkin alusta rata-ajoon tehty sekä jarrut. Melkoisen pirteä tuokin, mutta onhan Mersun diesel-turbot legendaarisia virittelyn kohteita ja kestäviä sellaisia. Kyllä se väännön määrä ihastuttaa!

      • doppell

        väännön määrä ihastuttaa?
        t.pontiac 455cid=1100nm


    • Typerys

      Mikä on superturbo?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe