Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vanhempani eivät anna minun erota kirkosta

Tälläne-

Otsikossa lukee kaikki oleellinen. Ja ikää olis 17v. Onko muita minun kaltaisia paikalla?

Lisäksi lapsikasteen tulisi kieltää. Se on ainoa syy miksi kirkossa ylipäätään on porukkaa vuonna 2015.

22

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väsyttää

      Miksei? :/

      • Tälläne-

        Koska äitini ei halua, että eroan (isälle ei ole väliä). Mitään varsinaista syytä ei ole. Hän ei vain anna minun päättää omasta eroamisesta, koska olen alaikäinen.


      • Väsyttää

        Aika epäreilua kyl, uskooko sun vanhemmat?


      • Tälläne- kirjoitti:

        Koska äitini ei halua, että eroan (isälle ei ole väliä). Mitään varsinaista syytä ei ole. Hän ei vain anna minun päättää omasta eroamisesta, koska olen alaikäinen.

        Sano niille, että liität ne saatananpalvojiin, kun dementoituvat. Sunnilleen samankaltainen tilanne ja yhtä lailla kornia.


      • Tälläne-
        Väsyttää kirjoitti:

        Aika epäreilua kyl, uskooko sun vanhemmat?

        Totta, se epäreilua. Äiti uskoo tosin ei osaa nimetä edes neljää Raamatun henkilöä eikä käy ikinä kirkossa. Isä tuskin uskoo Jumalaan.


      • jkhgfdse
        Tälläne- kirjoitti:

        Koska äitini ei halua, että eroan (isälle ei ole väliä). Mitään varsinaista syytä ei ole. Hän ei vain anna minun päättää omasta eroamisesta, koska olen alaikäinen.

        Kokeile asiallisesti ottaa esiin asia äitisi kanssa.
        Kerro hänelle, että uskonvapaus on jokaisen henkilökohtainen asia
        ja
        että sinulle on periaatteessa Suomen Peruslaki puolellasi
        ja
        siitä ote tässä:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Myös alaikäinen on tuon Lain mukaan "KUKAAN" joten asia tulisi sopia perheen sisäisesti. En tiedä, mistä apua jos äitisi ei kunnioita sinun IHMISOIKEUKSIA!


      • jfölkjhgt
        jkhgfdse kirjoitti:

        Kokeile asiallisesti ottaa esiin asia äitisi kanssa.
        Kerro hänelle, että uskonvapaus on jokaisen henkilökohtainen asia
        ja
        että sinulle on periaatteessa Suomen Peruslaki puolellasi
        ja
        siitä ote tässä:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Myös alaikäinen on tuon Lain mukaan "KUKAAN" joten asia tulisi sopia perheen sisäisesti. En tiedä, mistä apua jos äitisi ei kunnioita sinun IHMISOIKEUKSIA!

        KORJAUS:
        Suomen Peruslaki
        PITÄÄ OLLA
        Suomen Perustuslaki


      • lkjhg
        jkhgfdse kirjoitti:

        Kokeile asiallisesti ottaa esiin asia äitisi kanssa.
        Kerro hänelle, että uskonvapaus on jokaisen henkilökohtainen asia
        ja
        että sinulle on periaatteessa Suomen Peruslaki puolellasi
        ja
        siitä ote tässä:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Myös alaikäinen on tuon Lain mukaan "KUKAAN" joten asia tulisi sopia perheen sisäisesti. En tiedä, mistä apua jos äitisi ei kunnioita sinun IHMISOIKEUKSIA!

        Huomaa, että Lain mikaan IKÄ ei ole este vaan ilmeisesti jokin holhoojalle annettu oikeus joka estää sinua itse luopumasta...
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        "Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella."


      • Antero47
        Tälläne- kirjoitti:

        Koska äitini ei halua, että eroan (isälle ei ole väliä). Mitään varsinaista syytä ei ole. Hän ei vain anna minun päättää omasta eroamisesta, koska olen alaikäinen.

        Sun mutsis on täysi IDIOOTTI.

        Kannatan kirkon jäsenyydelle 18v ikärajaa.


    • SanonVaan

      Kerro, että joudut maksamaan kirkollisveroa koko vuodelta jolloin eroat. Jos eroat vasta 18-vuotiaana, heti kun itse voit, mahdollisimman pian, K-vero menee 31.12. asti, vaikka ollisit syntynyt jo alkuvuodesta. (No, kaikilla esim. vielä opiskelevilla ei 18-vuotiaana ole kauhean isot tulot, mutta silti...) Siten olisi perusteltua saada erota jo 17-vuotiaana.

      Tai jo 15-vuotiaana, jolloin esim. luokiolainen voisi päätää, suorittaako pakolliset katsomusaineen kurssit uskonosta vai elämänkatsomustiedosta.

    • we56we6

      eroa heti 18-vuotiaana

    • ujhngtrs

      Voihan olla, että jos opetat riparilla papille ihmisyyttä niin päästää sinut seuraavana, ellei jo samana päivänä pois sieltä! =)
      No, vakavasti, se ei ole miellyttävä ratkaisu....

      uskontunnustuksensa kaltainen ja pappislupaukseensa juurtunut "paritiisin käärme" ei siedä Jeesuksen evankeliumia. Eikä saa sitä saarnata tai opettaa ja jos niin tekee niin tekee virkavirheen ja joutuu pois viraltaan.

      Katso äidin kanssa, kaikessa sovussa faktaa pappislupauksen papeista.
      He ovat herra jumalienn ja niiden herra saatanaa palvelevien edustajia:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
      HUOM!!!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      kristittyjen todellinen herra ja niiden saatanaa palvelevat herra jumallisuus selviää näistä faktoista paavalilais-luterilaisuuden opeista:

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.
      Ja se sama saatana on jumalana luterilaisuudessakin; paavalin työ jatkajana luder/lutherin opein.
      herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
      herra kieltää itseensä uskovia (pappejakin) palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      HUOM!
      Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

      herra jumalan käskyn rikollisia seurauksista esimerkkejä...
      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)'

      katekismuksen osaavien uskovasiten oppeja...
      Lasten raiskaamisista:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
      "Jeesus on tie
      1.7.2011 20:09
      Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
      Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
      Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
      Jumalalta!"

      Tai murhattujen RUUMIIDEN raiskaamiset:
      "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
      TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
      On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
      se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
      voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
      raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
      kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
      saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
      örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
      -- (vahvistus ylläolevaan... josta puuttui linkki; osoite:)
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
      teuta.
      21.8.2012 14:29
      Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
      olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"

      Jeesusken antamaa oppia IHMISILLE:
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      Toivottavasti äitillä on ymmärrystä faktojen suhteen...

    • SanonVaan

      Kyllä 15 vuotta täyttäneiden, jotka esimerkiksi ovat menossa lukioon (jossa pakollinen uskonto/ET) tai ammatilliselle puolelle ja kesäduuneihin, pitäisi saada erota kirkosta. Syynää sekä opiskelun ainevalinta että kirkollisveron maksamisen aloittaminen. Vaikka itse eroaisi heti alkuvuodesta, kirkollisveroa pitää maksaa koko vuoden loppuun.

    • Hei nimimerkki Tällane

      No, kun täytät seuraavan kerran 18v, voit erota seurakunnasta, joten sitten kaikki hyvin sen asian suhteen. Sanot, että lapsikaste pitäisi kieltää. Lapsia on kastettu alkuseurakunnan ajoista lähtien ympäri maailmanlaajan kristikunnan, joten näköpiirissä ei ole, että se kielleittäisiin, onneksi. Lapsia kastetaan kaikkialla, jossa kristittyjä on. Sanot, että lapsikasteen takia kirkossa on jäseniä. Tuo nyt ei pidä lainkaan paikkansa. Mene minä päivänä tahansa katsomaan seurakuntasi toimintaa, siellä on kaikenikäisiä erilaisissa jutuissa ja sunnuntaisin kirkoissa on eri-ikäistä väkeä. Meillä uskonnonvapaus :) Vaikkei itse uskoisi, ei sitä tule kieltää muilta.

      Ystävällisesti,
      Pirkko-pappi

      • kj21hgfdsa

        herra epäjumalanne kieltää!
        joten et ole rehellinen...

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        HUOM!
        Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • wiuytråö
        kj21hgfdsa kirjoitti:

        herra epäjumalanne kieltää!
        joten et ole rehellinen...

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        HUOM!
        Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Saatanan KYRPÄ!


      • kjhygbr

        Sitähän ne eksytetyt hyväilee...
        sairaiksi aivopestyinä...

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!"

        Mitä se "puhdistaminen" vaikuttaa kun....:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        ja se herra jumala käskee tekemään syntiä (rikoksia)
        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        "Kiva kun olit tarkkana
        teuta 13.11.2010 14:18
        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."

        Ja jos ei lapsena tule raiskatuksi niin ruumishuone raiskaajiakin vaikuttaa olevan:
        "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
        -- (vahvistus ylläolevaan... josta puuttui linkki; osoite:)
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
        teuta.
        21.8.2012 14:29
        Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
        olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"


      • Terv.Mirka

        Kirkon jäsenyydelle pitäisi olla 18v ikäraja. Toivottavasti tämä toteutuisi pian.


      • Ei-pakkojäsenyydelle

        Miksi kirkko ei hyväksy lasten omaa tahtoa, erota kirkosta?


    • tapa_ittes

      Aloittaja on 40 vuotias läskipää joka on eronnut jo ajat sitten kirkosta köyhyytensä vuoksi.

      On vielä mt potilas.

      Ei kannata uhrata tolle ajatustakaan.

      Huijari.

      • HavaittuOn

        Kirkon hegemoniaa puolustetaan monin tavoin.


    • Bisnestalo

      Vaikka uskoisikin Jumalaan miksi kuulua nykypäivänä kirkkoon? Kirkko on vain pelkkä bisnes

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe