Linux ja Adobe Flash Player

Aloittelijakysyy

Huomasin että Linuxillani on Adobe Flash Player. Onko se välttämätön joihinkin toimintoihin, vai voinko poistaa sen?
Aloittelija kysyy. En tiedä juurikaan vielä mitään Linuxista.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flash Player on historiallinen jäänne ajalta jolloin selain ei osannut kunnolla suorittaa ohjelmia. Käyttöjärjestelmä ei sitä tarvitse mihinkään ja tuota ei nykyisin käytetä juuri missään palvelussa. Jotkut palvelut saattavat käyttää sitä videon esittämiseen jotka eivät ole vielä päivittäneet nykyaikaan. Merkittävin suomessa on Ylen Areena.

      • Nona_11v

        Mulla on Vista kone ja tarkastin onko Adobe Flash Player? Tässä koneessa on ja vielä päivitys 17.10.2015. En muista olisiko käyty Ylen Areenan sivuilla ja siksi noin tuore päivitys?
        Joten sitä näyttää tarviivan vielä.


      • Nona_11v kirjoitti:

        Mulla on Vista kone ja tarkastin onko Adobe Flash Player? Tässä koneessa on ja vielä päivitys 17.10.2015. En muista olisiko käyty Ylen Areenan sivuilla ja siksi noin tuore päivitys?
        Joten sitä näyttää tarviivan vielä.

        Ei liity mitenkään se missä sivuilla olet käynyt onko jotain asennettuna. Se ei tietystikään asennu itsekseen.


    • ihateubuntu

      Taitaa kuitenkin Flash Player/Shockwave Player löytyä selaimen liitännäisistä.
      Siellä, ainakin Firefox, sen voi muuttaa "Älä käynnistä koskaan".

    • Juueiole

      Ei ole, käyttä chromee, niin et tarvitse missään sitä!

      • Ei vaikuta mitenkään siihen onko selain Chrome vai ei. Flash Playeriä käyttävät sivut käyttää edelleen Flash Playeriä. Chrome kun on se sama palikka lisäosana.


      • Valoapimeyteen

        Älä valehtele. Chromen flash on valovuosia edellä eli paljon uudempi Ubuntun vastaavaa.


      • Toim.huom
        Valoapimeyteen kirjoitti:

        Älä valehtele. Chromen flash on valovuosia edellä eli paljon uudempi Ubuntun vastaavaa.

        Tämä oli siis kohdistettu Matille.


    • Kysyjäkiittää

      Kiitos paljon vastauksista. Asia selvisi. Olen ilmeisesti jostain epähuomiossa asennuttanut tuon Playerin. Ehkä jonkun videon yms. yhteydessä on kehoitettu ja olen hyväksynyt asennuksen? Vaikken kyllä muista sellaista tapahtuneen. Voin siis ymmärtääkseni poistaa sen ja ei haittaa Linux Mintin toimintaa.

      • öhöhöhöh

        Ei kannata poistaa selaimen Flash Playeria.
        Mintin toimintaa poisto ei haittaa mitenkään, mutta jää videoita näkemättä.


    • kljghjkfdgh

      Tuohan asentuu Mintissä oletuksena, näin ainakin ennen. Ja päivittyy muiden päivitysten mukana. Monet videot: Yle, IS, Iltalehti jne käyttää vielä flashia. Voit FF:ssä valita Työkalut->Lisäosat->Liitännäiset Kysy käynnistetäänkö tai Älä Käynnistä jos et halua että se on koko ajan käytössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe