Huomasin että Linuxillani on Adobe Flash Player. Onko se välttämätön joihinkin toimintoihin, vai voinko poistaa sen?
Aloittelija kysyy. En tiedä juurikaan vielä mitään Linuxista.
Linux ja Adobe Flash Player
11
81
Vastaukset
Flash Player on historiallinen jäänne ajalta jolloin selain ei osannut kunnolla suorittaa ohjelmia. Käyttöjärjestelmä ei sitä tarvitse mihinkään ja tuota ei nykyisin käytetä juuri missään palvelussa. Jotkut palvelut saattavat käyttää sitä videon esittämiseen jotka eivät ole vielä päivittäneet nykyaikaan. Merkittävin suomessa on Ylen Areena.
- Nona_11v
Mulla on Vista kone ja tarkastin onko Adobe Flash Player? Tässä koneessa on ja vielä päivitys 17.10.2015. En muista olisiko käyty Ylen Areenan sivuilla ja siksi noin tuore päivitys?
Joten sitä näyttää tarviivan vielä. Nona_11v kirjoitti:
Mulla on Vista kone ja tarkastin onko Adobe Flash Player? Tässä koneessa on ja vielä päivitys 17.10.2015. En muista olisiko käyty Ylen Areenan sivuilla ja siksi noin tuore päivitys?
Joten sitä näyttää tarviivan vielä.Ei liity mitenkään se missä sivuilla olet käynyt onko jotain asennettuna. Se ei tietystikään asennu itsekseen.
- ihateubuntu
Taitaa kuitenkin Flash Player/Shockwave Player löytyä selaimen liitännäisistä.
Siellä, ainakin Firefox, sen voi muuttaa "Älä käynnistä koskaan". - Juueiole
Ei ole, käyttä chromee, niin et tarvitse missään sitä!
Ei vaikuta mitenkään siihen onko selain Chrome vai ei. Flash Playeriä käyttävät sivut käyttää edelleen Flash Playeriä. Chrome kun on se sama palikka lisäosana.
- Valoapimeyteen
Älä valehtele. Chromen flash on valovuosia edellä eli paljon uudempi Ubuntun vastaavaa.
- Toim.huom
Valoapimeyteen kirjoitti:
Älä valehtele. Chromen flash on valovuosia edellä eli paljon uudempi Ubuntun vastaavaa.
Tämä oli siis kohdistettu Matille.
- Kysyjäkiittää
Kiitos paljon vastauksista. Asia selvisi. Olen ilmeisesti jostain epähuomiossa asennuttanut tuon Playerin. Ehkä jonkun videon yms. yhteydessä on kehoitettu ja olen hyväksynyt asennuksen? Vaikken kyllä muista sellaista tapahtuneen. Voin siis ymmärtääkseni poistaa sen ja ei haittaa Linux Mintin toimintaa.
- öhöhöhöh
Ei kannata poistaa selaimen Flash Playeria.
Mintin toimintaa poisto ei haittaa mitenkään, mutta jää videoita näkemättä.
- kljghjkfdgh
Tuohan asentuu Mintissä oletuksena, näin ainakin ennen. Ja päivittyy muiden päivitysten mukana. Monet videot: Yle, IS, Iltalehti jne käyttää vielä flashia. Voit FF:ssä valita Työkalut->Lisäosat->Liitännäiset Kysy käynnistetäänkö tai Älä Käynnistä jos et halua että se on koko ajan käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252490Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.551806Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111204Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2991067- 259992
- 146903
- 56884
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua9797- 47780
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.111775