Miten oppii venäjän kieltä parhaiten?

venajakielet

Olen älypuhelin sovelluksella alkanut opiskelemaan venäjää,mut tuntuu siinä pyörii samat sanat,kirjankin ostin mut siinä ei tietenkää ole sitä miten lausutaan.

Vai kannataako ekana opetella aakkoset?
Miten ootte oppineet venäjän kieltä parhaiten?

7

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeileitse

Makuuhuoneessa. ;)

• bistra

Mitä sä muka tekisit sellaisilla aakkosilla?
      Mene kurssille ja lisäksi pyri olemaan venäjänkielisten ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa niin opit ääntämistä.

• PECTOPAH14

Arvon venajakielet,

Kirjaimet on hyvä aloitus! Sanoissa olevat kirjaimet lausutaan pääsääntöisesti niinkuin kotimaiset vastineensa. Älä ole huolissasi paljoa. Kun osaat lausua sanan, usein huomaat, että se on jostain kielestä tuttu. Vaikkapa kyrillisin kirjoitettu PECTOPAH onkin lausuttuna RESTORAN - tuttu sana jostain syystä. Noita sitten löytyy vaikka kuinka paljon.

Jatka vaan!

• a-antti

Slaavilaisten kielien kirjoitusmetodi on pääosin foneettinen; yksi kirjain - yksi äänne, yksi äänne - yksi kirjain. Niinkuin Suomenkin kieli. On siellä poikkeuksiakin, mutta ehk'ei niihin kannata ensimmäisenä juuttua. Eräs slovenialainen kiitteli, että mukava puhua suomalaisten kanssa kun kaupunkien nimiä ei väännellä tunnistamattomiin muotoihin englantilaisten tai vastaavien ääntämissääntöjen mukaan.

• lesu

Jos itse opiskelet niin sanavarastoa kartuttamaan ensin. Sitten tavallisimmat fraasit ja ostoskysymykset ,tien kysyminen ym .
      Kun sanoja on päässä yli tuhat niin sitten tutustumaan kielioppiin.
      Kyllä venäjää oppii mutta ei se hetkessä käy.

• Aakkoset

Ensin opetellaan aakkoset ja mielellään niin, että osaa myös kirjoittaa aakkoset "kaunokirjoituksella". Aakkosten ääntäminen pitää opetella. Sen jälkeen pääsee sanoihin, kielioppiin ja lauseisiin.
      Aloittaja voisi turvautua vaikkapa kansalaisopiston kurssiin, olisi asiantunteva opettaja. Lisänä voi käyttää esimerkiksi kirjastosta lainattavaa materiaalia, ääntäminen ja kuullun ymmärtäminen helpottuu.
      Suomalaiselle venäjän kielen opettelemisen kynnys on aivan alussa, siis ne aakkoset. Alkuun päästyään pystyy opetusta seuraamaan helpommin. Venäjän kielessä kielioppi on looginen, muistuttaa eräiltä osin saksan kieltä. Substantiivien suvut, persoonapronominit, sijamuodot, verbien taivutus muistuttavat rakenteeltaan saksaa.
      Kun vähänkin on oppinut venäjää, kieltä kannattaa puhua paljon. Aivan sama, vaikka meneekin väärin ja osa puheesta jää ymmärryksen ulkopuolelle, ei se haittaa.
      Rohkeasti eteenpäin.

• Anonyymi

Opettelin ensin kirjoittamaan kyrillisillä suomea. Samalla opiskelin yksin itse kieltä, ja kirjoitin Venäjän tulevaisuuteen viittaavan tarinan. Kun muutin, menin kansalaisopistoon, mutta koska se oli vain kerran viikossa, menin myös iltalukioon. Näin sain opiskeltua 3 krt / vk. Aloin jo parin vuoden jälkeen olemaan aika täynnä. Piti lopettaa ja jatkaa kans.op.:ssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe