Apua sosiaalisten tilanteiden pelkoon

Miess88777

Ne joilla on kyseinen vaiva,mitä apua olette siihen saaneet ja mikä on auttanut?

Itselläni on kyseinen ongelma joka melko varmasti johtuu huonosta itsetunnosta/ itseluottamuksesta.

Miten saada itsetuntoa paremmaksi ja voittaa pelko?
Olen lukenut altistamisesta,mutta sama ongelma on vieläkin vaikka väkipakolla käyn kaupoissa,juttelen ihmisten kanssa sekä käyn töissä missä tapaan paljon vieraita ihmisiä. Tää on tosi inhottava vaiva,haluaisin oikeasti tähän apua.

13

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nikkeankara

      Itse syön Rivatril 4mg päivässä ja propralia 160mg päivässä ja auttaa sen verran että on ns. normaaliolo. Mutta eipä nuokaan kokonaan poista noita oireita. Itsetunto vaan on saatava kuntoon niin helpottaa mutta jos se on jo pohjalla niin aika vaikea sitä on nostaakkaan.

    • T.Emu

      Itsetunto ei ole mikään lineaarisesti nouseva tai laskeva määre. Jos tuntuu että se on pohjalla, niin kuin itsestänikin nyt tuntuu, niin kannattaa muistella hetkiä jolloin se oli parempi.
      Itsetuntemus ja luottamus ovat siskoksia. Meillä on kaikki itseluottamuksen ainekset aivan silmien edessä, mutta kuten taskulampun keula näyttää pimeällä polulla vain märän kuopan, niin meidänkin huomio on kohdistunut tummaan kohtaan jatkuvasti elävässä ja väriään vaihtelevassa itseluottamusulottuvuudessa. Laajentamalla taskulampun valokeilaa joko säätöruuvista tai valaisemalla kauempaa, saadaan valaistus suurempi - ja katso! Sieltä reunoilta pilkottaa vihreä ruoho tai jopa kukkanen. Jospa vähän siirrän tätä valokeilaa. (näin puhun ja itsellänikin on vaikeuksia tehdä niin...)

    • testiinäkkiä

      käys testeissä onko sulla kilpirauhasen vajaatoiminta.en syö enää paniikkihäiriöön lääkkeitä.Asiani korjaantui kilpirauhaslääkityksellä.ja minun ongelmani oli todella paha.

    • häkissä

      Tuo on tuttua, että kauppaankin täytyy pakottaa. Mulla niin vaikea etten yksin enää kauppaan mene, tarvitsen mieheni tukea kun johonkin pitää mennä. Kävin viikonloppuna ravintolassa ja se meni ihan hyvin vaikka kaamee paniikki lähtiessäni. Toivottavasti sä pääset tuosta ongelmasta eroon.

    • sfsdgbsgd

      Sosiaalisten tilanteiden pelosta ei voi päästä eroon. Se on tullut jäädäkseen.

    • BABBAAB

      Sossujen ja pakkohoitojen avulla
      *sarkasmi*

    • moclomies

      Terve

      Osta E-epa 650mg sekä karnosiinia, minulla auttavat paremmin kuin mitkään masennuslääkkeet ja lisäksi ei tule sivuvaikutuksia.

      Käytän suurempaa annostusta kun pakkauksessa on merkitty.

      Koita ainakin 2 viikkoa, uskon että saat hyviä tuloksia.

    • aloittajaaaaaa

      Kerrotko moclomies minkä verran e-epaa sekä karnosiinia suosittelet`? Käyn hakemassa purkit luontaistuoteliikkeestä. Testasin l-teaniinia,itelleni ei ainakaan mitään hyötyä.

      • moclomies

        Itsekkin olen L-teaniinia testannut, kyllä se hiukan auttoi, ehkä.

        Kannattaa netistä lukea E-epasta ja karnosiinista, sieltä löytyy paljon kokemuksia ja kuinka on auttanut sos.tilanteiden pelkoon.

        Suosittelen tosiaan testaamaan ja ainakin vähintään 2 viikkoa.


    • Kglfllf

      Testaan mielelläni. Syötkö karnosiinia 400 vai 800mg päivä?

    • siinäse

      Diapam

    • Lflfloföd

      Kävin ostamassa karnosiinia ja e-EPaa. Rupeen karnosiinia ottamaan 800mg ja e-EPaa 1000mg päivässä. Katsellaan miten toimii.

      • moclomies

        Hei

        Itse käytän vahvempaa eli sitä 650mg kapseleita mutta eikait sillä väliä ole.
        Oma suositukseni on että käyttäisit enemmän E-epaa.
        Varmaan hyvin yksilöllistä mikä määrä auttaa tarpeeksi.

        Kyllähän ne maksaakin mutta verkosta saa tilattua halvemmalla, esim
        E-epa 650mg 120kpl 27e,,, jos menet ostamaan life myymälästä niin saat maksaa lähelle 40e...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe