Eberspächer ei käynnisty (bensiini)

talvituleetaas

Liekkinapin painamisen jälkeen kuuluu 7 sekuntia hiljaista hurinaa ja sitten se loppuu. Minuutit juoksevat kellolaitteessa Eli se taitaa toimia. Bensiinipumppu ei nakuta.

Kesän jälkeen toimi vähän aikaa.

Ajoittain lämmitin käynnistyy, mutta todella harvoin. Sulakkeet ja rele ok, akussa jännitettä ja tankissa bensaa. Hehku on keraaminen ja laitteella ikää 11 vuotta. Aivot, hehku ja verkko vaihdettu 7 vuotta sitten.

Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?

6

3158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juutinrauma

      Muuta en sano, mutta se pumppu pitää saada nakuttamaan, eli pumpun johtimesta vois ekaks tarkastaa lampulla tai mittarilla tuleeko sinne virtaa? Jos tulee, niin voi pumppu itse olla jotenkin ryytynyt kiinni.

      • nyton

        Rikki se on, ite jouduin vaihtamaan uuden, samanlainen vika, ei lähtenyt käyntiin.


      • rasvanonttu666

        Siis kumpi sulla oli rikki: Polttoainepumppu vai itse lämmitin?


    • talvituleetaas

      PA-pumpun resistanssi 9,3 ohmia ja sille tulee 8,3 voltin (testi)jännite lämmittimeltä. Liitin ok.

      Lämmitin oli mykkä, kun kokeilin pa-pumpun johto irti. Johto kiinni ja taas sama 7 sekunnin hurina yritettäessä käynnistää lämmitin. Palopuhallin pyörii, koska puhaltaa pakoputkesta. Tietysti sen kierrokset voivat olla pielessä...

      Kurkkasin myös Eberille menevän kaapelin liittimeen ja se näytti olevan ok. Vaseliinit sisällä. Tuon jälkeen lämmitin ei enää suostunut sanomaan mitään. Resetoin vielä sulakkeet irrottamalla, mutta ei enää herännyt eloon. Täytyy paremmalla ajalla tutkia hajosiko kaapelista jotain vai menivätkö aivot vaihtoon.

      • juutinrauma

        Se käynnistää itsensä sillä kaavalla, että puhallin alkaa tuulettaa pienellä nopeudella sitä palokammiota.. jos pumppu ei tuo ainetta, niin laite lopettaa ohjelman. Kuulostais siltä osin toimivan ihan oikein. Se pumppu ryytyy sisältä kiinni kun varsinkin bensiini saattaa kuivua/haihtua kesällä pois. Sitten vettä kondensoituu myös sinne pumppuun joskus.. tankista tai putkistosta kun tulee jotain ruostehilettä vähänkin, niin saattaa ryytyä se pumppu. Eikös sen pumpun saa irti sieltä, niin ravistelemalla selviää, liikkuuko se "mäntä" siellä sisällä. En tiedä tarkemmin tuosta jännite puolesta, mutta se pumppu kuitenkin säätää iskuaan po.ainetarpeen mukaan, joten voi hyvin olla normaali tuo 8V käynnistyessä.

        Joku voi väittää etten tiedä mistä puhun :) se olisikin oikein hauska kuulla.


    • helsinkissä

      Ootko tankannu st ykköseltä diesel coctailia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe