KS 31.10.2015: Tinnitusilta Tuulensuojassa

puolikuuro

Ja en ollut uskoa silmiäni lyhyehkön lehtijutun luettuani omankin kokemukseni huomioiden menetettyäni toisen korvani kuulon noin 45 vuoden ikäisenä, ja tinnituksen rallatellessa samaisessa kuurotuneessa korvassani jo noin kymmenisen vuotta! Sillä jutun kirjoittaja väittää, lieneekö hän kuullut oikein illan luennoitsijaa vai itsekkö lienet keksinyt, että... "Lääkehoidolla ja kuulokojeella voidaan parantaa kuulemista. Tinnitus ei ole tappava tauti." Niin kuulokojeella voidaankin parantaa kuulemista, mutta ei aina silläkään, mutta sellaisesta pilleristä en ole saanut vielä reseptiä omalla kohdallani sattuneilta korvalääkäreiltä, joka parantaisi toisen korvani kuulon. Mikä tämä ko. pilleri mahdollisesti on lääkenimeltään, niin ajattelinpa ihan ehdottaa ensi kerralla korvalääkärilleni? Tietääkö joku tällä palstalla vierailijoista kyseisestä lääkkeestä?:) Toisaalta tinnitus saattaa olla todellakin tappava tauti, joillakin tinnituksesta kärsivillä näet on kuulemani mukaan palanut ns. "käämi" moiseen jatkuvaan tinnitukseen korvassa tai pahimmassa tapauksessa molemmissa korvissaan, ja he ovat ikävä kyllä päätyneet itsensä lopettamiseen! Itse uskoisin kuitenkin, että ehkä itsensä eliminoimiseen ei ole ollut kuitenkaan pelkkänä aiheena korva-aistimusten ongelmat, vaan kaikenlaista muutakin taustalla saattaa olla kasautuneena.
Sitten väitettiin samaisessa kirjoituksessa, että masennuksella ja stressillä olisi oma osuutensa kuulon huonontumiseen, voi hitsi mitä soopaa - itse ajattelen pikemminkin asian toisin päin, että kun ensin vaurioituu kuuloaisti syistä että (itselläni nähdään muutoksia magneettikuvissa, mutta ei tiedetä vielä tänä päivänäkään syytä, eli alansa erikoislääkärit, joita omalla kohdallani on ollut vain kaksi eri korvalääkäriä kuluneina vuosina; neurologian erik.lääkärikin on jossain vaiheessa ollut mukana tutkimuksissa, mutta vika ei aivoperäinen), niin melkoisen kovanahkainen ihminen saapi olla, etteikö kuuroutumisestaan erinäisine oireineen ihminen ikään kuin aika ajoin masentuisi ja stressaantuisi jollain tavalla. Eli syyn ja seurauksen-laki pätee tässä kuuroutumis/tinnitysoireessakin.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
        Ikävä
        127
        1964
      2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
        Ikävä
        100
        1700
      3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
        Maailman menoa
        56
        1336
      4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        73
        1285
      5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
        Ikävä
        31
        1028
      6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
        Ikävä
        47
        926
      7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
        Ikävä
        51
        923
      8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
        Ikävä
        44
        882
      9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
        Ikävä
        108
        840
      10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
        Ikävä
        37
        830
      Aihe