KS 31.10.2015: Tinnitusilta Tuulensuojassa

puolikuuro

Ja en ollut uskoa silmiäni lyhyehkön lehtijutun luettuani omankin kokemukseni huomioiden menetettyäni toisen korvani kuulon noin 45 vuoden ikäisenä, ja tinnituksen rallatellessa samaisessa kuurotuneessa korvassani jo noin kymmenisen vuotta! Sillä jutun kirjoittaja väittää, lieneekö hän kuullut oikein illan luennoitsijaa vai itsekkö lienet keksinyt, että... "Lääkehoidolla ja kuulokojeella voidaan parantaa kuulemista. Tinnitus ei ole tappava tauti." Niin kuulokojeella voidaankin parantaa kuulemista, mutta ei aina silläkään, mutta sellaisesta pilleristä en ole saanut vielä reseptiä omalla kohdallani sattuneilta korvalääkäreiltä, joka parantaisi toisen korvani kuulon. Mikä tämä ko. pilleri mahdollisesti on lääkenimeltään, niin ajattelinpa ihan ehdottaa ensi kerralla korvalääkärilleni? Tietääkö joku tällä palstalla vierailijoista kyseisestä lääkkeestä?:) Toisaalta tinnitus saattaa olla todellakin tappava tauti, joillakin tinnituksesta kärsivillä näet on kuulemani mukaan palanut ns. "käämi" moiseen jatkuvaan tinnitukseen korvassa tai pahimmassa tapauksessa molemmissa korvissaan, ja he ovat ikävä kyllä päätyneet itsensä lopettamiseen! Itse uskoisin kuitenkin, että ehkä itsensä eliminoimiseen ei ole ollut kuitenkaan pelkkänä aiheena korva-aistimusten ongelmat, vaan kaikenlaista muutakin taustalla saattaa olla kasautuneena.
Sitten väitettiin samaisessa kirjoituksessa, että masennuksella ja stressillä olisi oma osuutensa kuulon huonontumiseen, voi hitsi mitä soopaa - itse ajattelen pikemminkin asian toisin päin, että kun ensin vaurioituu kuuloaisti syistä että (itselläni nähdään muutoksia magneettikuvissa, mutta ei tiedetä vielä tänä päivänäkään syytä, eli alansa erikoislääkärit, joita omalla kohdallani on ollut vain kaksi eri korvalääkäriä kuluneina vuosina; neurologian erik.lääkärikin on jossain vaiheessa ollut mukana tutkimuksissa, mutta vika ei aivoperäinen), niin melkoisen kovanahkainen ihminen saapi olla, etteikö kuuroutumisestaan erinäisine oireineen ihminen ikään kuin aika ajoin masentuisi ja stressaantuisi jollain tavalla. Eli syyn ja seurauksen-laki pätee tässä kuuroutumis/tinnitysoireessakin.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
        Ikävä
        60
        6634
      2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
        Ikävä
        100
        3432
      3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
        Oulainen
        26
        2740
      4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
        Ikävä
        21
        2408
      5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
        Ikävä
        27
        1943
      6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
        Suomi24 Blogi ★
        357
        1832
      7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
        Ikävä
        25
        1660
      8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
        Tunteet
        32
        1498
      9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
        Ikävä
        49
        1482
      10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
        Ikävä
        11
        1442
      Aihe