Oon 20v työtön enkä opiskele ja asun vanhempieni luona. Haluaisin muuttaa omille vuokra kämppään, mut tilanne on se että ei oo yhtään rahaa enkä saa mitään tukia, kun en oo ees hakenu..:D mistä mun kannattais lähtee liikkeelle? mitä kaikkia tukeja voin saada jos muutan omille? toimeentulotukea ja asumistukea ainakin? Pitääkö mun eka löytää joku kämppä mihin muuttaisin ja ilmottaa vuokra ym näihin hakemuksiin?
Auttakaa oon ihan tumpelo näissä :D
Paljonko työtön saa tukia
5
520
Vastaukset
- hyväthyssykät
Millä meinasit vuokran laskut maksaa?Ei se sossu maksa mitään kun et ole hakenut kelan tukia ekaksi.Sun pitää hakea ekaks tukia kelasta.Menet nyt ekaks ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi.ja Sit sen jälkeen Kelaan juttelemaan ja täyttää hakemus.Sossu maksaa toimeentulotukea vasta kun menot on isommat kuin tulot,mutta ekaks todellakin sun pitää hakea kelan tukia.Netistäkin löytyy kyllä tietoa kun on vaan halukas etsii tietoa.
- 1614
Voi perkle....Tommosten takiako tässä veroja maksetaan. Taidat olla täys vätys. Mikset hae eläkettä samantien. Tulevaisuutes on kyllä taputeltu.
- 12345677890987
Jos sinulla on ammatillinen tutkinto niin voit saada kelasta työmarkkinatukea vaikka asutkin vanhempiesi luona.
Jos olet taas ilman mitään tutkintoa, niin voit saada toimeentulotukea kunnan sosiaalitoimistosta. Toimeentulotukeen vaikuttavat kaikki tulot ja varallisuus, kuten osakkeet ja vanhemmilta saadut tilisiirrot.
Sitten kun joku kaunis päivä saat oman asuntosi, niin voit saada siihen asumistukea sekä toimeentulotukea, mikäili sinulla ei ole niin paljoa muita tuloja että sinulle jää vuokranmaksun jälkeen käteen 485e/kk. - hghghgh
maalaa naamasi mustaksi
- Ronttityttö
Rupeet nyt hoitaan asioitasi, nuori ihminen, itse. Eli ne työttömyys, ja muut asiat kuntoon, mahdollisesti koulutukseen tms. hakua.
Mikäli saat asua vanhemmillasi, niin asu ihmeessä kunnes muita asioita on kuntoon saatu! Mutta- älä jää sinne peräkammariin!
Kasarityypeistä osa? Muutti isoihin keskuksiin, osa töihin, osa ikuisiksi opiskelijoiksi ja osa pummeiksi, paljon alle 20 v.
Osa jäi maaseudulle, töihin. Olin minäkin ihan tavis taukki tyttö hupa, mutta veroilmoituksen osasin täytttää, hankkia itse asuinjuttuni, ajokorttini, auton. Ja tehdä töitä. Kun täytin 20, odotin jo lasta, ja pian asuin perhe-elämässä...
En ole monessakaan asiassa viisastunut vuosikymmenten kuluessa. Mutta minua hämmentää kovin se, että lisääntyvässä määrin nuoret jäävät vanhempien hoteisiin asumaan.
Onhan niitä kimppakämppäjuttuja, ja tukiasumisia ja ties mitä... etsivä nuorisotyö googlaappa. Alueellasi voi olla tällaistakin, antaa apua vissiin nuorille aikuisillekkin, jos kaikki ei oo ihan reilassa.
Tsempit, aloita jo aamulla asioitasi itsenäisesti hoitamaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882