Tänä aamuna taas päästelin Turun moottoritien loppupätkän Laajalahden liittymästä Munkkiniemeen tuplajonon ohi pitkin typötyhjää oikeaa kaistaa, joka ei tuolla kohtaa ole bussikaistana. Kiitos taas kaikille teille kanssa-autoilijoille, jotka ette tunne liikennemerkkejä ja köröttelette kuin lampaat jonossa nokka toisen perseessä. Oikealta ohittaminenhan on sallittua ruuhkassa, kun kaistoilla on omat luontevat nopeudet. Tässä tapauksessa minä määrään oikean kaistan ainoana käyttäjänä nopeudeksi 105 km/t.
Normiliikenteessä taas ärsyttää, kun esimerkiksi Lahdenväylällä on pitkät matkat kolme kaistaa käytössä välillä Koskela - Kehä I, mutta juuri kukaan ei aja oikeanpuoleista kaistaa, vaikka lain mukaan pitäisi. Jos normiliikenteessä halua ohittaa keskikastan tukkeet, pitää koukkia vasemman kaistan kautta ja palata taas oikealle. Olisi poliisilla töitä! Toinen samanlainen paikka on Länsiväylä Tapiolan liittymästä itään, kehältä tulevat tunkevat jarruvalot hehkuen liikennevirtaan heti rampin jälkeen, vaikka kaistaa jatkuu melkein kaksi kilometriä ennen kuin tie kapenee kahdeksi kaistaksi Haukilahden kohdalla. Jopa Olariin kääntyjät tunkevat keskikaistoille vaikka joutuvat taas siirtymään oikealle ennen pitkää.
Pelkäävätkö oikeaa kaistaa ajavat että joku ilkeä ramppi kaappaa ja tappaa?
Miksi moottoritiellä ei ajeta oikeaa kaistaa?
J_150_Jyrää_teitit
3
131
Vastaukset 3
- Just_joo
On sulla helppo elämä, jos tuossa on sen vaikeimmat ongelmat
- JOfaFATI
Ehkä koska nykyään ajokortin voi saada muropaketista?
kavereil oli hyvä teoria siihen,kun navi kehoitta kokoajan et pysy vasemmalla kaistalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1081285
- 45901
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50726- 70666
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r129654- 67616
- 53597
- 55545
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93463Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20460- 34457
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?114449Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
- 49437
- 51435
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e82427Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het30419- 52403
- 42400