Kartta ei näy

Gartopo

Hankin Garmin eTrex 20x navigaattorin ja siihen lisävarusteena Topo Suomi 3 light kartan. Kun valitsen asetuksista kyseisen kartan niin kartta ei tule näkyviin vaan pelkästään harmaa ruutu. Mikä mättää?

15

1574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alustaminen

      Oletko alustanut Topo karttasi?

      • Älä_ihmeessä_alusta

        Jos sulla on tehtaalla asennettu muistikortti niin älä IKINÄ alusta sellaista muistikorttia sillä se hävittää lopullisesti siinä olevat tiedostot ja mitätöi takuun. Harmaa ruutu karttapohjalla saattaa merkitä sitä että laitteen enimmäis kapasiteetti on ylitetty eikä karttapohja jaksa latautua. Jos sulla vähän muistia laitteessa, mutta kuitenkin kortin tukema määrä niin kartta saattaa myös ensimmäisellä kerralla latautua pitkään max 30 minuuttia


    • etsillaisemenee

      Olisit laittanu puhelimeen "Jahtikartta" ohjelman, ei maksa mitään ja pienet kivetkin näkyy kartalla, puhumattakaan poluista ja ojista.

    • eTrex_20x_käyttö

      Kyseisen laitteen käyttäminen on hyvin monimutkaista sillä laitteessa on lukuisia toimintoja. Kuitenkin yleensä se asia ja toiminto että miksi laite hankitaan on eksymisen välttäminen ja määrätyn kohteen löytäminen maastosta. laitteessa on intregoituna kaksi karttaa, mutta niistä ei juuri hyötyä ole Suomen maastoissa ja metsissä vaan hankkia täytyy Topo Suomi maastokartta joko valmiina pakettina tai netistä lataamalla. Kun kartta on saatu asennettua laitteeseen niin se pitää valita asetuksista käyttöön ja odottaa yleensä noin 30 minuuttia että karttapohja latautuu. Tämän jälkeen voit liikkua laitteen kanssa ja laite rekisteröi kulkureittisi sinisellä jäljellä. Eksymään et pääse koska jälki näyttää mistä olet kulkenut. Voit myös paikantaa kartalta kohteen johon olet menossa ja tämän jälkeen laite näyttää reitin kohteelle ja takaisin lähtöpisteeseen. Tämän kun osaa niin Peruskäyttö on hallussa.

    • Reittipiste

      Minä käytän kyseistä laitetta reittipisteiden kautta eli kun haluan käydä monessa kohteessa niin tällöin reititän haluamani käynti paikat. Kompassi pitää kalibroida ennen suunnistus toimintoja koska ilman kalibroimista kompassi voi seota kesken vaelluksen ja näin ollen eksyttää sinut. Kalibrointi tehdään AINA ulkona ja häiriöttömässä ympäristössä sillä pieninkin magneettinen häiriö estää kompassin oikeanlaisen kalibroinnin. Kalibrointi on tehty onnistuneesti silloin kun pohjoinen näyttää oikeaan suuntaan.

      • Kalibrointi

        Kannattaa muistaa kun kalibroi kompassin niin N eli north näyttää magneettista pohjoisnapaa eikä maantieteellistä.


      • uu-elva

        Minulla kompassin kalibrointi onnistui vain korkalla paikalla eli en jostakin syystä saanut maanpinnalta sitä kalibroitua


    • Gartopo

      Nyt on jo melkein kaikki muut toiminnot hallussa paitsi se kompassin kalibrointi tuottaa nyt vaikeuksia. Osaisiko joku selittää miten se oikein kuuluu tehdä?

      • Toponpohjalta

        Jos käytössäsi on ulkoinen karttapohja Topo Suomi 3 light niin tällöin kalibrointi hoituu automaattisesti reittipisteen asennuksen yhteydessä kun kompassiin ilmaantuu nuoli joka hakee pohjoisen oikeaan suuntaan. Jos käytät laitteen omia sisäisiä karttoja niin tällöin kalibrointi tehdään manuaalisesti määritys toiminnon kautta


    • Gartopo

      Osaisiko joku neuvoa miten saan ajettua jahtikartta-ohjelman navigaattoriin?
      Olen nyt ladannut kartan Samsung Galaxy Tab A tabletille. Myös microSD kortti on sisällä, mutta miten saan ajettua kartan kortille?

      • Restonoomi

        Voi hyvinkin olla että et pysty ajamaan kortille koska yleensä Android laitteissa ei ole synkronointi ohjelmistoa


    • Jahtikarttaa

      Minulla on jahtikartta sovellus asennettuna eTrex 20x navigaattoriin ja se on hidas sekä tehoton ohjelma sillä laitteen muisti ei riitä kartan pyörittämiseen ja kartta kuva on vain harmaa

    • Karttakorjaus

      Kannattaa muistaa että jahtikartta sovellus on niitä suurimpia tehoja vaativia karttoja ja eTrex 20x navigaattorin lataus kestää ensinnäkin monta tuntia ja latauksen jälkeen kartta on hidas toiminnaltaan. Jos haluaa asentaa kevyitä karttoja niin Konttisen sivuilta niitä löytyy

      • Konttia_kerrakseen

        Voisiko joku kertoa linkin konttisen sivuille sillä itse en löydä mitään järkevää netistä Konttisen nimellä


    • sdfgfds

      """" Kannattaa muistaa että jahtikartta sovellus on niitä suurimpia tehoja vaativia karttoja ja eTrex 20x navigaattorin lataus kestää ensinnäkin monta tuntia ja latauksen jälkeen kartta on hidas toiminnaltaan. """""

      Jaa, mutta puhelimessa toimii hyvin, kun ohjelman käynnistää, niin kartta tulee n. 10 sekunnin päästä näkyviin. Ja toimii hyvin ja nopeasti, esim LindaLinen nopeus on 68kmh täysillä mentäessä. Tämä Jahtikartta taitaa olla tarkoitettu puhelimiin, ei navigaattoreihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe