Palstan ilopilleri on nyt selvillä.

illooelloon

Sehän olen MINÄ. Koskaan en ole toista moittinut ja iloisia aiheita olen yrittänyt ottaa esille. Välillä on ollut mukana toisia myönteisesti ajattelevia, mutta ei kovin usein. Tämän päivän iloinen aihe on vaikkapa se, että on viime vuonna taas saanut maksaa veroja muidenkin iloksi. Pistäkääpä paremmaksi.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sill.mammani.mun

Hih' löytyihän tuostakin aloituksesta ripaus huumoria

• Eloilonen

Ain laulain työtäs tee!
      Riemu rintaan, vaikka sydän märkänis!

• jakolasku

Meikäläisen ilopillerisyys riippuu todella paljon muista kanssakävijöistä, kaikkien kanssa ei todella jaksa!

• illooelloon

Eläkeläisenä on helppoa, kun seuransa voi valita. Ei tarvitse sietää kiusaavaa esinaista eikä hankalaa työtoveria. Yksin kun elelee niin ei voi valittaa seurasta, katselee vain peiliin, itse voi vaikuttaa sieltä töllistelevän elämään.

• Sattuipa somasti tuo veroasia! Ruotsissa verotetaan nimittäin asunnon myynnistä (voitosta) 22 %. Eilen rupesin keräilemään numeroita vuoden alussa tehtävää veroilmoitusta varten. Päätin tehdä sen jo nyt, koska näkö heikkenee, enkä tiedä vieläkö näen tuhrata numeroitten parissa huhtikuussa. Muutamia tuhansia €uroja menee Ruotsin valtiolle.

Eilen minua ilahdutti Ruotsin valtion kruununvouti lähettämällä
      uhkavaatimuksen maksamattomasta liikenteen ruuhkamaksusta,
      josta en ole ollut tietoinen, koska en ole saanut laskua, en karhukirjettä, ei mitään. Sain sitten kuulla että Liikennevirasto ei laskuja ulkomaille lähettele, maksamattomat laskut menevät suoraan kruununvoudille.

Syntini oli tällainen: Ajoin Tukholman läpi muuttoni yhteydessä, ruuhka-aikana. Maalaistollona ei nuo kaupunkilaishienoudet käyneet mielessä.
      Ruuhkamaksu oli 20 kruunua. Siihen tuli sitten Liikenneviraston lisä
      500 kr ja kruununvoudin palkinto 600 kr. Yhteensä siis 1120 kr, eli
      velka oli 56-kertaistunut. Voi että nauratti! :))

Voi kun olisi sama systeemi täällä Suomessakin että kaikki harmaitten verorahojen kertoimeksi laitettaisiin 56! Sillähän tämä Suomen talous
      pian korjaantuisi. Eikö vaan! :)

• nenä.pallo

Juu,u tuolla summalla kartutat nätisti kruununvoutien surkeita eläkkeitä tuolla naapurimaassa. Anovat jo apua muutenkin pakolaistyövoimineen.
        Eläkepäivilläänhän nuo virkakoneiston heput jatkaa, ihan vapaa-ajanviettona täälläkin, nimismiehet nimittäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      169
      5788
    2. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      4298
    3. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      51
      3695
    4. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      103
      3035
    5. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      79
      2688
    6. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      2188
    7. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      44
      1465
    8. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      12
      1438
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      62
      1254
    10. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      411
      1229
    Aihe