kokemuksia, Mini One 2009

Miniminiminimini

2009 Mini One, 1,4b. Ajettu nyt 80 000 josta minä reilut 10 000. Autohan on älyttömän nätti ja hieno ja se olikin peruste miksi hankin sen. Autoja minulla on ollut Jaguarista Ladaan ja kaikkea siltä väliltä, merkkiuskollinen en ole ollut. Autossa on teippisarja ja lisäkromia sisällä, pientä kulumista sisätiloissa ja kivenhakkaumaa nokassa. Perushuoltoa lukuunottamatta ei ole ollut mitään korjattavaa, eikä kyllä mitään vikaakaan. Kulutus oli yksi hankinnan kriteereistä ja se vaikutti myös mallivalintaan. Kulutus on maantiellä alle 5 litraa ja kaupungissa noin 7 pintaan. Varsin kohtuullinen siis. Vauhti riittää maantiellekin vaikkei Cooper olekaan. 6 vaihteinen laatikko kuljettaa varsin pienillä kierroksilla ja se lienee kulutuksen pienuuteen vaikuttava tekijä. Start/Stop toiminnon saa pois päältä, enkä ole sitä käyttänytkään. Rengasmelu on nastarenkailla isompi kuin kesäkumeilla (17/65/205) mutta ei missään nimessä häiritsevä. Edellinen auto oli A6 Audi -08, kokoluokassa tapahtui suuri harppaus, mutta varustetaso pysyi suunnilleen samana . noin 80% ajostani on kaupunkiajoa, ja siihen Mini on äärimmäisen hyvä ja kätevä. Ainakin tuon ikäinen ja noilla kilometreillä ja 10tkm:n kokemuksella voin kyllä suositella Miniä. Puolen vuoden jälkeenkin aina kun autoon istuu ja lähtee ajamaan, se tuo hymyn huulille.

15

2604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkoReilunKokoiset

      Hyvinkö tuon kokoiset talvirenkaat mahtuu pyörimään?

    • kuisOnAloittaja

      Taitaa olla virhe. Orkkiskoko 205/45/17 halkaisija 595,8 mm ja tuo 65 sarjalaisen 698,3mm?

    • Miniminiminimini

      Just, 45 on renkaiden korkeus, kesäkumeissa sama

    • Tietäjääääää

      Olen kuullut että sisätilan äänet ovat todella isot. Onko tullut kuulovaurioita vai olitko jo minin ostaessasi huonokuuloinen?

    • Minilaatu

      Joku katsastajalle tais luokitella sminien laadun ihan maanpakoon. Sanoi että huonompia kuin aikanaan Lada. Vaikka ei kai ne niin huonoja ollut?

      • Minimännn

        Kateellisia on myös katsastusmiehissä. Minun -07 minillä on ajettu 235tkm eikä normikulumista kummempaa vaivaa ole ollut. Toisin oli avensiksen kanssa, jota piti korjata kuukausittain...


    • Akemakeperajamä

      5 vuotta mini one ykkösautona, 159tkm. Hyvin pelaa kesät talvet. Sisä-äänet eivät ole sen isommat kuin entisessä Volvo 30:ssä. Polttimon vaihto on hankalaa parkkeihin, muuta valitettavaa ei ole.

      • uubertaksi

        Rumiluksia ovat minit,kuplat ja kusiaiset, päivitettynä?


      • Ihan_nättejä

        Mini ja Fiat ovat hyvännäköisiä samoin kuin se uudempi kupla. Ensimmäinen retrokupla oli möhkö. Uusin mini on hyvännäköinen, mutta ei enää niin "mini".
        Se on selvää, että niihin laitetaan kyllä hintaankin ihan liikaa lisää.


      • minikoma

        Saako neliveto automaattia ministeriin, taitaa olla aika maatiainen bulevardi malli?


      • erg54t
        minikoma kirjoitti:

        Saako neliveto automaattia ministeriin, taitaa olla aika maatiainen bulevardi malli?

        Saa, kävin sellaista ajamassakin, mutta minun mielestä tämä uusi korimalli ei ole niin nätti kuin aiemmat toisen sukupolven minit.


      • miniminiminimini

        ei ole polttimen vaihto vaikeaa. Renkaat ääriasentoon, lokasuojan alta luukku auki ja sieltä pääsee vaihtamaan parkkipolttimon. Et kai moottoritilan kautta kokeillut vaihtaa ;D


    • MiniSTERI1

      Miten on Minit toimineet talviautoina? -08 One on lähtenyt tolpasta hyvin käyntiin ja toiminutkin, mitä nyt mittarin varoitusvalot vilkkuvat kuin joulukuusi. Muutama tunti lämpimässä parkkihallissa ja varoitusvalot häviää :) Vähän jäykkäähän se -32 asteessa on ollut, mutta niin on ollut muillakin autoilla.

    • Entämelu

      Miten olet sopeutunut ajokin meluisuuteen? Ajeletko kitkoilla vai nastarenkailla talvisin?

      • MonimerkkiTrolli

        Ihanaa, olenkin jo odotellut sinua. Missä olet luuraillut?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe