voinko purkaa kaupan??

puhelimeni on ollut 6kertaa huollossa 7kerralla ne anto uuden mutta nyt tuokaan ei toimi kunnolla eli voinko vaatia rahoja takas tai vaihtaa eri malliin (en luota tuohon malliin)

5

1227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakko

      Menisin kauppaan ja pyytäisin sen myyjän, joka puhelimen myi neuvottelemaan. Sanoisin, että puhelin on ollut byt kuusi kertaa huollossa ja nyt ei auta kuin purkaa kauppa. Myyjä tietenkin hanaa vastaan ja sönköttää, että ne korjaa sen mutta pysy lujana. Sano, että tulee turpa juhlat jos kauppaa ei pureta.

    • eli kannattaako ottaa nyt yhteys kuluttaja asiamieheen ja sen kautta yrittää saada purettua (en luota niiden korjauksiin enään)Vai pitääkö vain tyytyä liikkeen päätökseen?

      • kuluttajaneuvoja

        Jos ostamasi tuote on virheellinen, myyjällä on siitä vastuu. Mutta asia etenee seuraavassa järjestyksessä.
        1. Myyjälle on ensin annettava mahdollisuus korjata tuote (kuten olet antanutkin, eli ne 6 huoltoa)
        2. Myyjällä on myös oikeus vaihtaa tuote toiseen vastavaan joka toimii. (kuten nyt on tehty)
        3. Vasta viimeisenä keinona tulee kaupanpurku.

        Eli jos tässä tilalle saamassasi puhelimessa esiintyy vikaa, voit vaatia seuraavaksi kaupanpurkua. Mutta pelkän luottamuspulan perusteella et sitä voi vaatia. Varsinkaan enää nyt kun olet jo vastaanottanut uuden vastaavan puhelimen.


    • Minni

      Mulle sattui myös kerran tuollainen "maanantaipuhelin". Kolmannen korjauskierroksen jälkeen soitin kuluttaja-asiamiehelle ja tiedustelin oikeuttani kaupan purkuun (=myyjä kieltäytyi). Sain kuulla, että vasta neljännen kerran jälkeen minulla on oikeus vaatia sitä eli näin ollen sinun pitää vaatia kaupan purkua ja myyjän on siihen suostuttava. Tosin minä kyllä soittaisin sinne kuluttajasuojaan ja keskustelisin ensin heidän kanssa asiasta. Jos myyjä nimittäin vielä kieltäytyy, kerro, että olet jo keskustellut asiasta kuluttajasuojaan niin yleensä "ääni kellossa" muuttuu.

      • no niin tai sitten ei

        Kuluttaja-suojalla ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Viranomaisen päätös on _vain suositus_ eli mikäli myyjä on sitä mieltä, että tavara on normaalia, se korjataan. Mitän kaupan purkuvelvollisuutta ei ole. Ei, vaikka kuluttajaviranomainen mitä itkisi. Johtuen siitä, että he vain _suosittelevat_, mikään määräys tai tuomioistuimen päätös se ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8159
    2. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6248
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6188
    4. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4751
    5. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3245
    6. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      37
      3243
    7. Sinulle J mies

      Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2789
    8. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      46
      2730
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      47
      2695
    10. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2632
    Aihe