pääsenkö koskaan kuntoon?

Juoppo

Mulle kans on tullut vasta nyt oikein ongelmia.

Nyt kun olen selvinpäin ei oikein mikään onnistu. kaikki mihin ryhdyn menee myttyyn.

Olen onnistunut pilaamaan jopa tietokoneet. Voi nenä.

Tietääkö joku kuinka kauan tässä pitää kärsiä vuoden juomisen jälkeen? Tiedättekö mitä lääkettä kannattaisi ottaa? Lääkäriin en haluaisi mennä.

Olen kuitenkin päättänyt etten enää ryyppää.

Ps. onko sellaista reseptivapaata saatavilla joka auttaisi?

30

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akkkaape

      En ole mikään asiantuntija, mutta minusta kannattaisi mennä tutkimuksiin, koska tuo vuoden putki on voinut tehdä vahinkoja, jotka vaativat hoitoa.

      Miehelleni kehittyi vakava maksatulehdus vuoden kestäneen päivittäisen juomisen jälkeen, eikä hän juuri oireillut ennen kuin lopetti juomisen. Pärähti keltaiseksi, eikä pysynyt jaloillaan, mustelmia oli kroppa täynnä, vaikkei tiettävästi ollut loukannut itseään.

      Neljän viikon sairaalahoidon jälkeen hän sai terveen paperit, mikä oli pieni ihme kun ottaa huomioon, ettei edes eloonjäämisestä aikaisemmin ollut varmuutta.

      • Juoppo

        Täällä jotkut ehdottaa kannabista. Sitä en aio edes kokeilla. Ei tällaisen parane.
        Olen päättänyt olla ottamatta mitään joka sekoittaisi päätä, kutta jotain lievitystä pitäisi kyllä saada. Ajatelkaa olen melkein kuusikymppinen. Ei tallaiset ukot ala kannabista edes kokeilemaan.
        Mutta se mikä minua huolettaa ja ihmetyttää eniten on se, että käveleminen on vieläkin niin epävarmaa. Minähän horjun vaikka en ole juonut useampaan viikkoon.
        Varsinkin alaspäin meno suorastaan pelottaa. Portaatkin tuntuu tosi vaarallisilta.
        Aikaisemmin- jos en ollut kännissä juoksin portaat alas ja ylös.

        Se ajatus hoitoon menosta ei ole kokonaa pois suljettu, mutta voisitteko ymmärtää, että jopa miminunkin on yritettävä hoitaa niitä arjen asioita.

        Vielä onko ketään kanssa kärsiää, joka tietäisi kuinka kauan sitä horjumista ja hoipertelua oikein kestää?
        Minähän horjun vaikka en ole juonut useampaan viikkoon.


    • Juoppo2

      Kaikki menee pieleen juuri nyt kun olen selvinpäin.
      Voi voi tätä elämää. Olen kuitenkin ajatellut sinnitellä, vaikka tämä on niin vaikeaa.
      Mikä reseptivapaa tulisi kysymykseen?

      • Nasu-Puh

        Varovainen ulkoilu ja ravitsevaa ruokaa näin niinkuin alkuun. Äläkä keskity kuin olennaiseen. Kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa - tosin siihen menee kyllä se oma aikansa. Keskustele jonkun kanssa (en nyt tyrkytä 12 askeleen juttuja) ja kierrä viinahammashoitolat kaukaa...


      • Juoppo

        Niin. kyllä varovainen liikunta, jos uskaltaisi lähteä.
        Vaikka aikaisemmin, ennen sitä älytöntä juomisputkea liikuin reilusti keskimääräistä enemmän, mutta tämä viime vuosi on muuttanut senkin.
        Voi miten haluaisinkaan lähteä joka aamu lenkille, ihan kuin ennen, mutta minähän voin loukata itseni. Horjun ihan selvinpäin. Sitä olen jankuttanut, että jos on joku joka tietää, että kuinka kauan tätä jatkuu?


      • Koita.Kestää

        Aikanaan lopetin rankan kahden vuoden raipoittelun, niin kolmisen kuukautta siihen meni, että suoraan pystyi kävelemään ja krapula hellitti...


    • Juoppo

      Valitettavasti lääkäritkin suhtautuu kielteisesti, jos on retkahtanut näin perusteellisesti, kuin minä.

      • tonttuvaari

        A-klinikalle vaan. Sieltä saa katkaisulääkkeet, eikä maksa mitään!


      • Yritän--raitistua

        No miksi jos on raittiina meneekin asiat vieläkin huonommin?


      • benzomaani
        Yritän--raitistua kirjoitti:

        No miksi jos on raittiina meneekin asiat vieläkin huonommin?

        No kun meillä Suomessa jokaisen juopon pitää oppia syömään niitä katkaisulääkkeitä (bentsodiazebiini), sillä eihän siitä mitään tulisi jos jokainen jättäisi niiden syömisen väliin raitistumalla missä sattuu ja miten sattuu.
        Mars mars katkolle nyt vaan, troppia hakemaan.


      • 123654789

        Mistäs päättelet että lääkärit suhtautuvat kielteisesti... Paljonhan sitä itseään telotaan ja pilataan ihan vaan omaa tyhmyyttään. Oletko ollut lääkärissä tämän asian kanssa?


      • Juoppo
        tonttuvaari kirjoitti:

        A-klinikalle vaan. Sieltä saa katkaisulääkkeet, eikä maksa mitään!

        Kiitos vastauksesta, vaikken katkaisua enää niinkään ajattele. Olen ollut jo kolme kuukautta ilman.
        Vaikeinta on juuri se kun kaikki tuntuu menevän pahemmaksi mitä pitenpään on ollut ottamatta. Fyysisesti en ole toipunut sillä tasapaino reistaa pahemmin kuin ryypyaikana. Missä vaiheessa liikkumattomuus alkaa olla vaarallista?
        Psyyken puoli on ihan hajalla. Hermostun sellaisestakin jos TV:stä tulee niitä samoja, tylsiä ohjelmia, joita olen aina katsellut. Olin vähällä käydä hammaslääkärinkin kimppuun.


    • Alkoholist

      Itselläni alkoholi vaihtui kannabikseen. Olin pohjalla (maantie ojassa)josta pääsin takaisin elämän syrjään. 25 alkoholihuuruisen vuoden jälkeen olen vapaa alkoholin kiroista ja ollut sitä nyt 10 vuotta. alkoholi on myrkkyä joka tuhoaa kaiken ympäriltäsi. Ota chillisti.

      • vanhahippi1974

        Komppaan, entisenä alkoholistina tiedän minkä ajattelutavan muutoksen kannabis voi tuoda alkoholiriippuvaisen elämään.
        Kaikkea kuitenkin kohtuudella, päämääränä tasapaino, vailla ongelmia.
        Minimaalisesti.

        https://www.youtube.com/watch?v=eEmnqqFO1Gs


    • AA-askeleet

      Käy AA-kerhon toveripiirissä harrastamassa 12 askeleen metodia. Ja kun olet päässyt asekeleelle 12. Tällä askeleella alkoholismista toipuva henkilö työntää valtavan kokoisen löylykauhan persereikäänsä ja alkoholismista parantuminen tapahtuu kuin sorima napsauttamalla.

    • quarry

      Alkoholi rappeuttaa monellakin tavalla aivoja. Eipä ole ihme että huimaa ja rappusten kulkeminen on epävarmaa. Kyllä se tietty ja alkoholisteille tunnusomainen kävelytyyli näkyy tasaisallakin alustalla. En oikein tiedä, mutta toiveikkaasti ajattelen että aivosikin palautuvat ainakin jossain määrin kun pysyt erillään alkoholista kauan.... mieluummin aina. Tiedäthän sen ettet enää halua samaan jamaan tai uuteen yritykseen tämän kamppailun jälkeen.

      Kyllä sinä pääset kuntoon, kun niin itse päätät ja sitä vakaasti haluat. Lääkäriin ja/tai muun avun piiriin sinun kuitenkin pitää mennä rohkeasti. Ehkäpä juuri AA:sta saisit neuvoa ja apua heränneisiin kysymyksiisi ja huolenaiheisiisi. Kannattaa yrittää! Ihan varmasti! Onnea sinulle toivotan sydämeni pohjasta!

      • VäärinRaitistunut

        AA ei ole mikään lääkäriasema! Siellä vajaakuntoiset tohtoroivat puheenvuorojen perustella toinen toisiaan ja diagnoosit on sitten mitä on... (Usko lääkäreihin on siellä horjuva kuin juopon askel.)

        Oikeisiin vaivoihin hakisin apua koululääketieteen parista ja vertaistuen AA:sta, mikäli siltä tuntuu...


      • ex-juoppo
        VäärinRaitistunut kirjoitti:

        AA ei ole mikään lääkäriasema! Siellä vajaakuntoiset tohtoroivat puheenvuorojen perustella toinen toisiaan ja diagnoosit on sitten mitä on... (Usko lääkäreihin on siellä horjuva kuin juopon askel.)

        Oikeisiin vaivoihin hakisin apua koululääketieteen parista ja vertaistuen AA:sta, mikäli siltä tuntuu...

        "Oikeisiin vaivoihin hakisin apua koululääketieteen parista ja vertaistuen AA:sta, mikäli siltä tuntuu..."
        Noinhan meillä on toimittu kymmenien vuosien ajan ja juuri siitä syystä alkoholi tappaa työikäistä väestöä enemmän kuin pahimmatkaan syöpäsairaudet. Koululääketiede ei tunne alkoholismin hoitoon muita keinoja kuin benzodiazepiinit eli "pamit", tai pitkällisen ja tehottoman (milloin minkäkin oppisuunnan mukaisen) terapian. Kummastakaan "hoito-muodosta" ei alkoholistille ole apua - päinvastoin. Kun alkoholistit tulevat koululääketieteen parista mukaan tehokkaaseen alkoholismin hoitoon, on kaikilla poikkeuksetta sekakäyttö-ongelma. Sekakäyttö johtuu siitä että pelkästään alkoholismista kärsivä ihminen on benzojen avulla tehty sekakäyttäjäksi. Ja tämä tietenkin hidastaa itse alkoholismin hoitoa, kun ensin täytyy vierottaa potilas benzodiazepiineista, ja vasta sitten aloittaa varsinainen alkoholismin hoito.
        Onneksi osa lääkäreistä osaa jo myöntää ne ongelmat ja vaarat, joita koululääketiede alkoholistille aiheuttaa. Mutta ikävä kyllä suurin osa lääkäreistä vieläkin kiireessä kirjoittaa apua hakevalle alkoholistille vaan benzo-reseptin ja mainitsee ohimennen, että "näitä ei sitten kannata popsia alkoholin kanssa..."


      • kokemusta_on
        ex-juoppo kirjoitti:

        "Oikeisiin vaivoihin hakisin apua koululääketieteen parista ja vertaistuen AA:sta, mikäli siltä tuntuu..."
        Noinhan meillä on toimittu kymmenien vuosien ajan ja juuri siitä syystä alkoholi tappaa työikäistä väestöä enemmän kuin pahimmatkaan syöpäsairaudet. Koululääketiede ei tunne alkoholismin hoitoon muita keinoja kuin benzodiazepiinit eli "pamit", tai pitkällisen ja tehottoman (milloin minkäkin oppisuunnan mukaisen) terapian. Kummastakaan "hoito-muodosta" ei alkoholistille ole apua - päinvastoin. Kun alkoholistit tulevat koululääketieteen parista mukaan tehokkaaseen alkoholismin hoitoon, on kaikilla poikkeuksetta sekakäyttö-ongelma. Sekakäyttö johtuu siitä että pelkästään alkoholismista kärsivä ihminen on benzojen avulla tehty sekakäyttäjäksi. Ja tämä tietenkin hidastaa itse alkoholismin hoitoa, kun ensin täytyy vierottaa potilas benzodiazepiineista, ja vasta sitten aloittaa varsinainen alkoholismin hoito.
        Onneksi osa lääkäreistä osaa jo myöntää ne ongelmat ja vaarat, joita koululääketiede alkoholistille aiheuttaa. Mutta ikävä kyllä suurin osa lääkäreistä vieläkin kiireessä kirjoittaa apua hakevalle alkoholistille vaan benzo-reseptin ja mainitsee ohimennen, että "näitä ei sitten kannata popsia alkoholin kanssa..."

        Eipä minusta eikä monesta tuntemastani ex-alkoholistista tullut sekakäyttäjää. Ei vaikka niillä bentsoilla tuli lukuisia kertoja pitkän ryyppyputken jälkeisiä vieroitusoireita alasajettua, joko katkolla tai kotona.
        Parhaimmillaan päiväannokset olivat - 200mg.
        Tunnen myös vielä alkoholismin pauloissa olevia vanhoja konkareita, jotka käyttävät "pameja" aina silloin, kun juopotteluputken voi katkaista hallitusti kotioloissa.
        Sekakäyttäjiä, siis sellaisia jotka rouskuttavat pameja ja vetävät viinaa samanaikaisesti on lopulta kuitenkin vain pieni vähemmistö alkoholiongelmaisista.


      • RaitisVääristynyt
        VäärinRaitistunut kirjoitti:

        AA ei ole mikään lääkäriasema! Siellä vajaakuntoiset tohtoroivat puheenvuorojen perustella toinen toisiaan ja diagnoosit on sitten mitä on... (Usko lääkäreihin on siellä horjuva kuin juopon askel.)

        Oikeisiin vaivoihin hakisin apua koululääketieteen parista ja vertaistuen AA:sta, mikäli siltä tuntuu...

        Parasta olisi etsiä lääkäri, joka on ollut juoppo, mutta raitistunut.


      • VäärinRaitistunut
        RaitisVääristynyt kirjoitti:

        Parasta olisi etsiä lääkäri, joka on ollut juoppo, mutta raitistunut.

        Tai kertoa itse lääkärille suoraan, että on raitistumassa...


    • Loogista

      Kun lopetat juomisen, menee ensin huonommin kuin ennen. On mentävä huonommin, jotta voi mennä paremmin. Jos jatkat juomista, menee huonommin, ja huonommin ja huonommin, kunnes loppuu. Kaikki.

      • Loogista

        Selvennyksenä = sinnittele. SE ON SEN ARVOISTA.


    • MaailmaSelvinPäin

      Hiljattain lopetin vuosikymmenten säännöllisen, runsaan alkoholinkäytön. Olen sinnitellyt päivän kerrallaan. Olen tyytyväinen, että enää en juo. Elämä on raittiina parempaa. Mutta: olen iloton. Hymytön. Edellisen kerran "huolettomasti iloinen" olin viinapäissäni. Kauanko tämä alavire kestää? En ole aikeissa palata entiseen elämään. Totisuudesta, hymyttömyydestä, alavireestä huolimatta elämä on nyt oikeaa. Ensimmäistä kertaa elän normaalisti - tosin ajatukset pyörivät yhä alkoholin ja oman olotilan ympärillä. Kuulostelen "oloani". Onko ilottomuus osa raitistumisprosessia?

      Olen miettinyt sanontaa "ilo ilman viinaa on teeskentelyä". Ovatko muutkin huomanneet ilottomuuden ilman viinaa? Nimittäin haluan olla aidosti iloinen, hersyvä, hyväntuulinen ihminen ilman viinaa! Sinnittelen ilottomuuden keskellä ("mikään ei tunnu oikein miltään") kaikesta huolimatta raittiina.

      • Raskas.Raitistuminen

        Kyllä haluan raitistua, mutta on kyllä masentavaa kun yrittää lopettaa ei ongelmat lopu vaan ennemminkin pahenee.
        Minullekkin kävi näin, että kun olen ollut jo 3 kuukautta täysin ilman, mutta vasta nyt kävely ja kaikki muukin kulkeminen on muuttunut ihan mahdottomaksi.
        Silloin kun join joka päivä, kävely oli aivan normaalia, mutta nyt horjun, enkä uskalla liikkua paljon missään. Varsinkin alaspäin meno on vaarallista, vaikka tie olisi lähes tasainen. Kaatuilen enkä pääse edes jalkeille. Vielä muutama kuukausi sitten juoksin joka päivä. Pyöräily kuului myös jokaiseen päivään.
        Nyt verenpainekkin on noussut aivan kauheasti.
        Johtuukohan tämä viinan juomisesta vai juomisen lopettamisesta?
        Lääkäri ei sano näihin kysymyksiin oikein mitään. Onkohan kiinostusta?
        Minä olen kuitenkin käynyt töissä aina ja maksanut veroja noin 40 vuotta.
        En jaksa tällaista elämää kauan. Voi kamalaa.


      • Ainakin.minä.yritin

        Tuosta voi olla samaa mieltä. ja siitä kans ettei juoppoa pidetä ihmisenä, vaikka olis aina itse kaiken hoitanut ja myös koko ikänsä veroja maksanut.
        Ikävää jos hoitohenkilökunnalla on sama asenne.


      • ex-juoppo

        "Olen miettinyt sanontaa "ilo ilman viinaa on teeskentelyä". Ovatko muutkin huomanneet ilottomuuden ilman viinaa?"
        Jos olet juonut riittävän kauan, niin tiedät itsekin että juominen ei enää tuonut sinulle mukanaan hyvää oloa - päinvastoin. Et enää ollut humalassa iloinen vaan pikemminkin masentunut ja surullinen. Ne nuoruuden nousuhumalat ja iloiset ryyppyillat olivat pelkkä muisto vain. Näin se meni meillä muillakin juopoilla.
        Olethan kuitenkin vuosikausien ajan huijannut ja tuhonnut elimistöäsi ja psyykeäsi alkoholilla, eli on ihan luonnollista ettet nyt yhtäkkiä osaakaan nauttia elämästä ilman sitä. Alkoholi antoi sinulle aikoinaan iloa, itseluottamusta, vapautuneisuutta, ystäviä, rentoutusta jne... Alkoholi olikin hyvä lääke niinkauan kuin se toimi, mutta kuten kaikki hyvät lääkkeet, alkoholikin kääntyi lopulta käyttäjäänsä vastaan ja se alkoi toimia päinvastoin. Siksi sinulla ei enään ole paluuta entiseen, eli et saa alkoholista enää sitä apua jota se joskus sinulle toi.
        Mutta ei syytä huoleen. Elimistösi alkaa pikkuhiljaa tuottamaan elimistön omia "huumeita" kunhan se vaan saa rauhassa ensin tottua päihteettömyyteen.
        Yksin ei kannata kipristellä vaan kannattaisi hakeutua sellaisten ihmisten pariin jotka ovat joko kokeneet saman, tai sitten elävät juuri nyt samassa tilanteessa, eli vertaistuki on hyvä asia. Se kantaa varmimmin tämän vaikean ajan yli, ja voin omasta kokemuksestani vakuuttaa sinulle, että kyllä se hymy vielä löytyy. Sinun pitää nyt vain antaa aikaa itsellesi.


      • nimetönjuoppo
        ex-juoppo kirjoitti:

        "Olen miettinyt sanontaa "ilo ilman viinaa on teeskentelyä". Ovatko muutkin huomanneet ilottomuuden ilman viinaa?"
        Jos olet juonut riittävän kauan, niin tiedät itsekin että juominen ei enää tuonut sinulle mukanaan hyvää oloa - päinvastoin. Et enää ollut humalassa iloinen vaan pikemminkin masentunut ja surullinen. Ne nuoruuden nousuhumalat ja iloiset ryyppyillat olivat pelkkä muisto vain. Näin se meni meillä muillakin juopoilla.
        Olethan kuitenkin vuosikausien ajan huijannut ja tuhonnut elimistöäsi ja psyykeäsi alkoholilla, eli on ihan luonnollista ettet nyt yhtäkkiä osaakaan nauttia elämästä ilman sitä. Alkoholi antoi sinulle aikoinaan iloa, itseluottamusta, vapautuneisuutta, ystäviä, rentoutusta jne... Alkoholi olikin hyvä lääke niinkauan kuin se toimi, mutta kuten kaikki hyvät lääkkeet, alkoholikin kääntyi lopulta käyttäjäänsä vastaan ja se alkoi toimia päinvastoin. Siksi sinulla ei enään ole paluuta entiseen, eli et saa alkoholista enää sitä apua jota se joskus sinulle toi.
        Mutta ei syytä huoleen. Elimistösi alkaa pikkuhiljaa tuottamaan elimistön omia "huumeita" kunhan se vaan saa rauhassa ensin tottua päihteettömyyteen.
        Yksin ei kannata kipristellä vaan kannattaisi hakeutua sellaisten ihmisten pariin jotka ovat joko kokeneet saman, tai sitten elävät juuri nyt samassa tilanteessa, eli vertaistuki on hyvä asia. Se kantaa varmimmin tämän vaikean ajan yli, ja voin omasta kokemuksestani vakuuttaa sinulle, että kyllä se hymy vielä löytyy. Sinun pitää nyt vain antaa aikaa itsellesi.

        Niin minun pitää vain antaa aikaa itselleni. Varmaankin, mutta kuinka kauan sitä aikaa tarvitaan?
        Sitten käytännön kysymys. Miten ihmeessä hoidan jokapäiväiset asiat, kun se liikkuminen ja muukin on niin vaarallista? (olen yksin eläjä)
        Ilo on tietenkin erittäin tärkeä ja arvokas asia, mutta, niin on tasapainokin. Siis pystyssä pysyminen. Se masentaa minua, kun pitää kulkiessa ottaa tukea vaikka mistä ja lyhyilläkin matkoilla. Sata metriä on liikaa. Lääkäri ei varmaan edes usko ongelmaani.
        En minäkään jaksa tällaista elämää kauan.


      • MaailmaSelvinPäin
        ex-juoppo kirjoitti:

        "Olen miettinyt sanontaa "ilo ilman viinaa on teeskentelyä". Ovatko muutkin huomanneet ilottomuuden ilman viinaa?"
        Jos olet juonut riittävän kauan, niin tiedät itsekin että juominen ei enää tuonut sinulle mukanaan hyvää oloa - päinvastoin. Et enää ollut humalassa iloinen vaan pikemminkin masentunut ja surullinen. Ne nuoruuden nousuhumalat ja iloiset ryyppyillat olivat pelkkä muisto vain. Näin se meni meillä muillakin juopoilla.
        Olethan kuitenkin vuosikausien ajan huijannut ja tuhonnut elimistöäsi ja psyykeäsi alkoholilla, eli on ihan luonnollista ettet nyt yhtäkkiä osaakaan nauttia elämästä ilman sitä. Alkoholi antoi sinulle aikoinaan iloa, itseluottamusta, vapautuneisuutta, ystäviä, rentoutusta jne... Alkoholi olikin hyvä lääke niinkauan kuin se toimi, mutta kuten kaikki hyvät lääkkeet, alkoholikin kääntyi lopulta käyttäjäänsä vastaan ja se alkoi toimia päinvastoin. Siksi sinulla ei enään ole paluuta entiseen, eli et saa alkoholista enää sitä apua jota se joskus sinulle toi.
        Mutta ei syytä huoleen. Elimistösi alkaa pikkuhiljaa tuottamaan elimistön omia "huumeita" kunhan se vaan saa rauhassa ensin tottua päihteettömyyteen.
        Yksin ei kannata kipristellä vaan kannattaisi hakeutua sellaisten ihmisten pariin jotka ovat joko kokeneet saman, tai sitten elävät juuri nyt samassa tilanteessa, eli vertaistuki on hyvä asia. Se kantaa varmimmin tämän vaikean ajan yli, ja voin omasta kokemuksestani vakuuttaa sinulle, että kyllä se hymy vielä löytyy. Sinun pitää nyt vain antaa aikaa itsellesi.

        Kiitos, ex-juoppo, sinulle sanoistasi. Arvostan suuresti. Kirjoituksesi antaa minulle toivoa. Kirjoitit kuin suoraan elämästäni. Koen saavani sinulta, kuka oletkin, tässä ja nyt tarpeellista vertaistukea. Jatkan matkaani selvin päin.


    • gaafhg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe