vista ilmoittaa virheellisestä salasanasta

vist89

Tähän asti Vista on toiminut kohtuu hyvin . Mutta vielä eilen käytin konetta ja mitään asetuksia ei muutettu. Tänään avasin koneen ja laitoin käyttäjätunnuksen ja salasanan niin kuin tähänkin asti olen tehnyt. Mutta nyt tuli ilmoitus että käyttäjätunnus ja salasana ovat virheellisiä ja koneelle ei pääse.
Pahinta on että salasanan palautusta ei ole tehty usb-tikulle eikä levylle eikä mihinkään cd tai dvd lle.

Mitä ois tehtävissä? Voiko komentorivin kautta mitenkään etsiä salasanatiedostoa?
Aikoinaan salasanbatiedoston pääte oli -pwl mutta onko enää Vistassa, ajattelin että poistaisin salasana tiedoston ja näin voisin päästä koneeseen kiinni. Muuten ihan toimiva peli.

jos ei auta mikään, niin onko vista asennettavissa uudestaan elvytysosiolta

6

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urki-salasana

On semmosia ohjelmia joilla salasanan voi urkkia, jos koneen pystyy käynnistämään usb tikulta tai CD/DVD-levyltä. Helppokäyttösiäkin vielä.

• Kyttälä
    • ei_enää_ilmoituksia

Vista ilmoittelee milloin mistäkin. Minä kyllästyin Vistan jatkuviin ilmoituksiin ja jyräsin sen pois koska se kaiken lopuksi ilmoitti minulle:
      "käytössäsi on väärä käyttöjärjestelmä. vaihda se parempaan"

Suora ohje ja tämän mukaan sitten myös toimin.

• Itselle_osunut

Sisältyykö salasanaasi numeroita? Numeroita ei yleensä voi syöttää käynnistysvaiheessa oikeassa sivussa olevalta numeronäppäimistöltä. Kyseinen näppäimistä voi olla myös perusmerkistö -asetuksella ja voisi kokeilla painaa NumLock painiketta.

• BIOS-auttaa

Eikö sen numeronäppäimistön ole perinteisesti BIOSista voinut laittaa olemaan päällä konetta käynnistettäessä? Vai onko asia muuttunut UEFIn myötä?

• it-guru

Kirjoita salasanan paikalle removeoldpassword ja paina viisi kertaa enteriä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      84
      3072
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      316
      2730
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1506
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1202
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1141
    6. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1011
    7. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      960
    8. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      948
    9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      77