Iankaikkisuus

Magus1

Mitä tekisit, jos ateistina pääsisit taivaaseen?
Entä mitä tekisit, jos et pääsisi?
Raamattu kertoo rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta.

18

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm41

Kun taivaan portista sisään astuessani saisin luutun, tai kanteleen soittovehkeekseni, sekä raskas kultainen kruunu painettaisiin vähätukkaiseen päähäni, alkaisi askeleeni jo hieman "painaa".
      Suureen saliin päästyäni kuulisin hirveän kakofonisen soittimista lähtevän pauhun jossa ei olisi päätä ei häntää.
      Aikani epätoivoisesti yritettyäni saada edes jonkinlaisia "akordeja" soittimestani, sekä päästä jyvälle "kipaleesta", sekä sen tyylillistä, luopuisin yrityksestä ja poistaisin päätä hiertävän päähineen, sekä mottaisin myös soittimen lähimpään pilariin lähtiessäni Helvettiin koko paikasta.

• Niin, taivashan on mielikuvitusmaailma jonka olosuhteet jokainen taivaaseen uskova luo omassa päässään. Minä en pysty luomaan minkäänlaista järjellistä kuvaa tästä kuvitteellisesta "ikuisuudesta" joten en pysty vastaamaan kysymykseen. Kun kuolen, lakkaan olemasta ja olen sen jälkeen vain rajallisen hetken läheisteni muistoissa, en muualla.

• faktatfaktoina

Lue Ilmestyskirjan lopusta. Siellä kerrotaan millainen paikka se on. Kun sanot lakkaavasi olemasta kuollessasi, et todellisuudessa voi niin väittää. Eihän kukaan voi faktana sanoa sellaista. Se olisi itsepetosta. Älä rakasta kuolemaa, sillä: "Kuolema ja Tuonela (paikkoja) heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. (ensimmäinen kuolema on fyysinen kuolema) Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen".
        Ne, joiden nimet löytyy elämän kirjasta, pääsevät paikkaan, josta sanotaan: "Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu...jne." Sitä se ikuinen elämä on.

• faktatfaktoina kirjoitti:

Lue Ilmestyskirjan lopusta. Siellä kerrotaan millainen paikka se on. Kun sanot lakkaavasi olemasta kuollessasi, et todellisuudessa voi niin väittää. Eihän kukaan voi faktana sanoa sellaista. Se olisi itsepetosta. Älä rakasta kuolemaa, sillä: "Kuolema ja Tuonela (paikkoja) heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. (ensimmäinen kuolema on fyysinen kuolema) Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen".
        Ne, joiden nimet löytyy elämän kirjasta, pääsevät paikkaan, josta sanotaan: "Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu...jne." Sitä se ikuinen elämä on.

"Kun sanot lakkaavasi olemasta kuollessasi, et todellisuudessa voi niin väittää. Eihän kukaan voi faktana sanoa sellaista. Se olisi itsepetosta."
        Itse asiassa voi hyvinkin sanoa niin. Se, että ei usko kuolevansa ikinä on mitä suurinta itsepetosta.

• faktatfaktoina kirjoitti:

En minä faktana mitään sanokaan, mutta kun ei ole todisteita mistään muustakaan, ja niin kauan kun ei ole, oletuksena on että lakkaan olemasta. Melko simppeliä, eikö? Minä olen raamatun lukenut, se ei ole todiste yhtään mistään.

• atteboi
        faktatfaktoina kirjoitti:

No, ei tuo nyt kovin kummoiselta kuulosta, joten jospa "alakerrassa" olisi parempaa säpinää sittenkin ?

• CD-rommi
        faktatfaktoina kirjoitti:

Ei siellä enää ole kirjaa, tiedot ovat Jahven kovalevyllä.

• atteboi

Ateistit toivottavat kaikki ei uskovaiset väristä riippumatta tervetulleiksi tänne vapaan ajattelun onnelaan, josta harhaluuloiset taivaalletähyävät ovat kohta evoluution myötä poistumassa.

• atteboi

JEESUS salli tuon, ja poistuu vahvojen Teististen leukojeni kautta mahalaukkuuni. Valkoiset, ateistisen viinatupakan turmelettomat värittömät hampaani, jauhavat apuahuutavan Jeesuksen ihanaksi öylätiksi otis.

Minä Lestadiolainen Evankelista, nautin sieraimellisen pallihikeä täällä Mallorkalla jälkiruuaksi.

• atteboi
        atteboi kirjoitti:

JEESUS salli tuon, ja poistuu vahvojen Teististen leukojeni kautta mahalaukkuuni. Valkoiset, ateistisen viinatupakan turmelettomat värittömät hampaani, jauhavat apuahuutavan Jeesuksen ihanaksi öylätiksi otis.

Minä Lestadiolainen Evankelista, nautin sieraimellisen pallihikeä täällä Mallorkalla jälkiruuaksi.

Et edes rehveli osaa keksiä itsellesi sopivaa nimimerkkiä, joten voisin avittaa edes siinä. Miten olisi >attedoing< älykkyyteesi sovittaen ?
        "Sanasepoksi" ei sinusta ole, joten jospa vain pysyisit siellä alemmalla tasanteella välähdyksinesi.

• Aloittajalla on väärä hypoteesi. Koska yhdestäkään jumalasta ei ole minkäänlaista todistetta, ovat kaikki uskovaiset auttamatta epäjumalan palvelijoita.

Jos vastoin kaikkea todennäköisyyttä jonkinlainen ylimaagikko päästäisi osan meistä 'taivaaseen', olisi se varmasti vapaa uskovaisista. Näinollen siellä voisi hyvinkin viihtyä.

Yhdenkin uskovaisen seura ikuisesti aiheuttaisi minussa synnintekoa ja ensimmäisen vastaajan tavoin haistattaisin paskat sekä lähtisin helvettiin.

• "Mitä tekisit, jos ateistina pääsisit taivaaseen?"

En tiedä. Leijuisin ympäriämpäri paikkoja tapaamassa sukulaisia valkoinen pyjama päällä ja flyygeli kädessä?

"Entä mitä tekisit, jos et pääsisi?"

Mikäli loppuna olisi lopullinen tuhoutuminen, eipä siinä jäisi mitään tekemiseksi. Mutta jos loppuna olisi kidutusta, kertoo paljon jumalasta joka sellaisen paikan loi.

"Raamattu kertoo rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta."

Ja Englantilainen kansanperinne Loch Nessin hirviöstä. Mitä sitten?

• kuplamuovikorkkiruuvi

Skotlantilainen kansanperinne

• Highlandeagle
        kuplamuovikorkkiruuvi kirjoitti:

Skotlantilainen kansanperinne

Loi mainiot skottiviskit..

• DRHouse

Mitäkö tekisin? Pitkästyisin niin paljon että yrittäisin itsemurhaa, mutta eihän se onnistuisi. Sitten varmaan sekoaisin... Joten mieluummin jätän sen taivaan väliin.

• SopuSijaaAntaa

"Mitä tekisit, jos ateistina pääsisit taivaaseen?"

Turhaa teoretisoida tuollaista. Ei ole uskottavaa, etä Jumala päästäisi taivaaseen kapinallisia. Koska taivas ei sen jälkeen enää olisi taivas. Suomen kirkon liberaaliteologi voi tyynnytellä, että vähän joka ikinen pääsee taivaaseen. Mutta ovat sitten omia juttujansa. Raamattu kuvaa asian aivan toisin.

Ihmisen pitää tehdä Jumalan kanssa sovinto. Sitten on taivastiellä.

• atteboi

On kauhean vaikeaa päättää kenen jumalista valitsisin sovinnon vastineeksi,
        ettei iskisi "kirvestä vain kiveen" epätietoisuudessaan.
        Runsauden pula on kamala tilanne, jopa jumalaa valittaessa, joten taidan vai valita helvetin.

• Mitäpä minä siellä tekisin?
      Istuisin pilvenlongalla ja takoisin taikarumpuani ja varmaankin jumalia ylistettäisiin 24/7 ja loputtomiin asti.
      Mutta kyllä myös iankaikkisuus on rajallista vai onko Sinulla siitä tarkempaa tietoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1891
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1186
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      78
      986
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      978
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      835
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      85
      806
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      782
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe