PYSTYYKÖ AINO-JOUTSEN KÄVELEMÄÄN JA LENTÄMÄÄN

jhhggjfftyfxfddfgjgh

Kirjoitin Aulangon luonnonsuojelueen Facebookin kaksi kysymystä, joihin pyydän vastausta.--1.PYSTYYKÖ AINO NOUSEMAAN MAALLE JA KÄVELEMÄÄN?Heinäkuun alussa todistajan mukaan laulujoutsen kävi häätämässä Ainon metsään karkuun.Näin Ainon myöhemmin aamulla rannalla.Meni veteen.Sen jälkeen Aino ei ole kuivalle maalle noussut.-----2.PYSTYYKÖ AINO LENTÄMÄÄN?En ole nähnyt Ainon lentävän metriäkään.Kun olen kysellyt, ei kukaan muukaan.(Yksi hellarivaari sanoi vaimonsa nähnen Ainon lentävän saaren ympäri, mutta en usko.)Nyt syksyllä olen nähnyt Ainon levittävän siipiään ja yrittävän lähteä lentoon.Ei ole onnistunut.Useita kertoja.Ihan edessänikin. -Avasin uuden ketjun, etteivät nämä asiat huku pitkiin ketjuihin epäasiallisten viestien sekaan.

499

1715

Vastaukset

• naturalistipena

Yleensä nuo linnut lähtevät vasta kylmempien säiden tullessa. Nytkin viihtyvät vielä mukavasti vedessä.

• hjgjfddserfgjghjhghjk

Kesällä 2014 sekä viime kesänä heinäkuun alkuun asti Aino vietti paljon aikaa nurmikolla.-Kesällä 2014 Aino ihan vapaaehtoisestikin silloin tällöin lensi pyrähdyksiä matalalla lammen pinnan yläpuolella.(Toinen asia on eläinrääkkäykset, joissa ehdollistamalla pakotettin lentämään itsensä näännyksiin. Ne on käsitelty muualla.)

• gghjhjhjhjjjjkjkkjkj

Nostan muiden viestien joukkoon.

• hjkuiiojhkhjgfddfhjhj

kyllähän ne eläintarhojenkin eläimet varmaan pärjäisivät luonnossa, ei muuta kuin portit auki, varsinkin lento- ja kävelykyvyttömät linnut

• htreeewghjklkllknhhfd

Ainon on tarkoituskin kuolla kituen. Joko niin että ihmisille jää epätietoisuus asiasta,Aino vain häviää tai sitten niin,että tulee kunnolla paha mieli.-Kirjoitin tähän, koska Aino joutsen-ketju on tulemassa täyteen ja lopetetaan.

• älä.ny.enää.ala

Pystyy lentämään, pystyy kävelemään ja pystyy syömään..that`s it, eiköhän tämä riitä tästä linnusta. Se pärjää, kuten luontokappaleet pärjää.

• KylläHänPystyy

Hei,

Kiitos viestistäsi. "Aino"-joutsen pystyy kävelemään ja lentämään siinä missä muutkin lajitoverinsa.

Terveisin,

Lintutieteiden emeritusprofessori
      Heikki "Heska" Pavonen

• KirsiViltanen

Jaa semmoinen hevonen :)...älkää ny yllyttäkö tuota hullua :D

T: Kotiäiti Kirsi "Kuttu" Viltanen

• HuuhtasenJorma

Juu sellanen

• outo_sana

Mikä on "hellari" ja miten se tähän liittyy?

• ainonystävä

En ole nähnyt Ainon koskaan lentävän korkealentoa, siis koskaan sen elinaikana kahdeksaan vuoteen! Ja käyn lammella jatkuvasti ja olen käynyt. Olen nähnyt Ainon lentävän metri veden päällä lyhyehköjä matkoja, tai alempana siivet vettä viistäen!
      On eri asia korkealento - muuttamaan pystyvät ja vapaat joutsenet lentävät puiden latvoja korkeammalla! Aino törmäilisi mihin tahansa, voimalinjoihin, johtoihin, ,mihin vain... Mahdollisesti ei ole siivissä voimaa, ei kokemusta, ja/ tai on typistetty jännettä joka estää korkealennon! Luin tästä artikkelissa vuonna 2009, mies sanoi haastattelussa että tehtiin " pieni operaatio"(!!!)Löysin vanhan haastattelun joka on nyt poistettu netistä!
      Lisäksi Ainosta on tullut säikky, varmaan koska näki Jannen raatelun ja Ainonkin kimppuun käytiin, ei ole tullut siksi maihin koko kesänä! Kokee suojaisana lammen ja saaren. Lisäksi tajuaa oman avuttomuutensa, ja vaikeudet lentää!
      Miten voidaan edes kuvitella tuollaista lemmikin elämää eläneen linnun jättämistä heitteille, vieraaseen paikkaan ja suojattomaan olotilaan!
      Aino tulee kohti ihmisiä heti, odottaa huomioa ja ruokintaa. Syö kädestä, liiankin kesy. Ei ole koskaan elänyt luonnonvaraisena lintuna. Miten jopa tieteellisten lausuntojen nimissä asiantuntijat muokkaavat julkista mielipidettä valheellisesti vääristelyillä!
      Mitkä tahot tietoisesti kaunistelevat raakoja faktoja, jotka kyllä tietävät!

• hjhggggfdddjkkll

Siksi että raaka fakta on,että pitää pysyä väleissä Metsähallituksen ja kenttäpäällikön kanssa. Tämän kertoi minulle viime syksynä Eläinsuojeluyhdistyksen pj., kun olin turhaan pyytänyt apua lukuisilta tahoilta lähettäen kirjelmän tapahtuneesta. -Metsähallitus käyttää niin suurta valtaa juuri niillä alueilla, joissa nämä luontotahot toimivat. Nämä tahot olivat yhdessä päättäneet,että ovat hiljaa. Ihana Aino ja Uljas Janne-ketjusta voi lukea nämä. Lähestyin sitten HML-kaupungin hallintoa, turhaan.Ei kukaan rupea hankkimaan itselleen vaikeuksia, silloin viiden, nyt yhden joutsenen takia.-Tilannetta pahensi,että avunpyytäjä olin minä, vainon alainen.

• ainonystävä

Ps. luonnossakaan ei saa lakata ruokkimasta lintuja jos aloitetaan talvoruokinta. Aino on tottunut että lammella yhä käy sen ystäviä ja odottaa nälkäisenä ruokaa. Onko varmaan ettei vapaassa luonnossa muut kyhmyjoutsenetkin kävisi Ainon kimppuun, koska vaistoavat erilaisuuden?¨
      Heitettynä jonnekin Aino jäätyisi kiinni pakkasissa, kenties tulisi ihmisiä kohti yhä hakien apua ja ruokaa... ei osaisi käyttäytyä kuten villit linnut. Ei selviäisi!
      Joutsen on reviirilintu ja lesketkin haluavat palata takaisin kotipaikoilleen. Miten voidaan mediassa väittää että Aino palaisi kenties itse takaisin jos jonnekin viedään pois.. eihän se ole nähnyt eikä lentänyt reittiä eikä osaa mitenkään palata! Ei osaa edes korkealla lentää! Ei linnut voi edes muuttaa maanteitä pitkin pyristellen tai puiden lomitse risukoissa!
      Miksi ei mieluummin pidetä jotain paikkaa sulana täällä, lampi voitaisiin sähkön avulla tai Aulangolla on avantouimareiden sula... riittää ihmisiä jotka ruokkisi koko talven! Kaupunki myös voisi senverran tehdä asian eteen!
      Kyse on hyvästä tahdosta - jota ei ole! Tämä nousukasmainen materialistinen paikka!
      Sibeliuksen juhlavuosi, suuria elkeitä. Nimikkojoutsen( rakastettu ja ollut vetonaula ja ihastusten kohde!) jätetään nääntymään!

• outi.tuomi

Viime vuonna, kun nystysiipiset poikaset aiottiin käydä heittämässä mereen ja nostimme metelin, Vakeakosken lintuhoitolasta Markku Alanko otti kantaa.HäSa:ssa oli pieni artikkeli, jossa sanoi, että muut kyhmyt eivät ottaisi porukkaansa, kävisivät kimppuun,antaisivat selkään ja ajaisivat pois.Tämä Markku Alanko oli saanut tietoonsa havaintojani.Kun kirjeessä kysyin tietoa yhteen asiaan, (ruisleivän syöttämiseen)hän soitti ja piti pitkän kuulustelun.-Sen jälkeen oli lähettänyt Metsähallitukseen kirjeen, jossa oli sanonut selvät sävelet. Jo ennen kuin lähetin hänellekin avunpyyntökirjelmän.-Ottakaa häneen yhteyttä. Yhteystiedot löytyy netistä.-Jos sitten uskaltaa hänkään enää puhua mitään.

• wwwwwwwwwwwwwwwww
        outi.tuomi kirjoitti:

Viime vuonna, kun nystysiipiset poikaset aiottiin käydä heittämässä mereen ja nostimme metelin, Vakeakosken lintuhoitolasta Markku Alanko otti kantaa.HäSa:ssa oli pieni artikkeli, jossa sanoi, että muut kyhmyt eivät ottaisi porukkaansa, kävisivät kimppuun,antaisivat selkään ja ajaisivat pois.Tämä Markku Alanko oli saanut tietoonsa havaintojani.Kun kirjeessä kysyin tietoa yhteen asiaan, (ruisleivän syöttämiseen)hän soitti ja piti pitkän kuulustelun.-Sen jälkeen oli lähettänyt Metsähallitukseen kirjeen, jossa oli sanonut selvät sävelet. Jo ennen kuin lähetin hänellekin avunpyyntökirjelmän.-Ottakaa häneen yhteyttä. Yhteystiedot löytyy netistä.-Jos sitten uskaltaa hänkään enää puhua mitään.

Markku Alanko EI uskalla enää ottaa kantaa, vaiennettu.
        Olli Vuori Heinolan tarhalta sanoi ettei Aino pärjää enää vapaana.
        On hiljaisia myötäilijöitä( vaiti olevia raukkoja) ja puolueellisúuteen pakotettuja takinkääntäjiä( lausuntoja antavia raukkoja)

• outi.tuomi

Minä sanoin, että Markku Alanko EI EHkä enää uskalla puhua avoimesti.Minä EN TIEDÄ, uskaltaako vai ei. En ole ollut vuoteen tekemisissä.

• vainottu.myös

HäSa on ilmeisesti pakotettu. En kerro, miten sen on paljastanut jo kesällä. Ihan lehdessä. -Tai sitten ne ovat olleet" paljastuksia".hämäystä. Yritystä saada ihmiset uskomaan,että HäSa on eläinsuojelun puolella. Kesällä oli iso juttu Ainosta."Kuolemanjoutsenen" kuva. Laulaako Aino joutsenlaulunsa.Selitettiin: kun joutsen laulaa poikkeuksellisen kauniisti, joku ihminen kuolee , itse tulee kuolemaan tai tulee joku iso muutos. Muutkin kuvat Ainsta ovat olleet samaa kuoleman-joutsen -tyyliä. -Mutta ei ainakaan ole neutraali asialinja.

• ostakaaelämä

Lopettakaa tämä joutsenen paapominen,joutsenia tulee ja menee.Voisitte suunnata energianne tärkeämpään kirjoitteluun kun jonkun joutsenen.

• mngfghjlklhdxassfjkklkj

Kuule, hanki itse, ettei tarvitse puuttua toisten elämään

• ainonystävä

Markku Alanko tietää nyt tilanteen, odotan jos tekee jotain! Hämeenlinnassa ei ole edes eläinsuojeluvalvojaa!
      Ottakaa muutkin yhteyttä, ei ole pahitteeksi! Ja muihin kaikkiin mahdollisiin tahoihin!

Aino on täysin kesy , erikoistapaus, ei voi verrata viidakonlakien keskellä aina eläneisiin.. ihminen on vastuussa lemmikeistään! Vielä enemmän kuin villeistä, joita niitäkin tulee kohdella inhimillisesti - eläimiä ylipäänsä!

• outi.tuomi

Virkaeläinlääkärille kuuluu eläinsuojelusiat. On saanut tietoja useampaan kertaan .Mutta hän voi toimi vain eläinuojelulain puitteissa. Ja siitä laista ei ole mihinkään tässä asiassa.-En tiedä voisiko hän antaa edes lopetuspiikkiä, kun joutsen on rauhotettu eläin. - Kiitokset HäSa:lle, että antoi palstatilaa ja oli yrittänyt saada kannanottoa Ähtäristä ja Metsähallituksesta. -Tulin haukkuneeksi toimittajan ruskeakieliseksi. On tehnyt niin kuin oli määrätty.HäSa:lla ei ole varaa suututtaa mitään tahoa.

• outi.tuomi

Siis virkaeläinlääkäri tietää kevääseen asti. Ei tiedä tätä nykyistä Ainon tilannetta.Kannattaisi soittaa. -Sitten kuuluu olla myös poliisi, jolle kuuluvat eläinsuojeluasiat.Voisi soittaa ja kertoa,että kohta on tilanne, jossa luonnossa selvitymiskyvytön Aino-joutsen on jätetty heitteille. Että jos vaikka seuraisi .

• outi.tuomi

Googlailin. Elokuussa pantu virka hakuun.Ei kai hakijoita,kun oli maininta,että sijaisuus pannaan uudelleen hakuun ja täytetään heti. Siis ei ole eläinsuojeluihmistä tällä hetkellä..Poliisi tai kansatuomioistuin ainoat.

• lintusielu

Lapsuudesta rakkaimmat muistot on linnuista joita hoidin... västäräkki, rastas, punatulkku.. Punatulkku tuli talomme katolle usein vielä paljon myöhemmin, vaikka on metsälintu, eli muisti paikan. Katsokaa netistä uutinen " eläkeläinen pelasti pingviinin.." kertoo miten linnuilla on tunteet, ymmärrys, muisti - paljon enemmän kuin luulemme! Miksi joillakuilla on halu eliminoida tuntevien ihmisten kyky tuntea ja välittää, mitä se heiltä ottaa pois!

• vaude.vaude

jep.jep. Kaikenlaista ja monta nimmaria.
        On tässä itse kukin lintuja pelastanut ihna viime vuonnakin, tää joutsenjutu vaan on ihan kirjoittelijan oma julkisuushaku.

• Ainoonkyllästynytmamseli

Kerran kävin pussikaljalla Aino-joutsenen kanssa. Hän kaakattti ja minä lauloin mutta kaljaa hän ei huolinut! EI! Itse piti kaljat juoda, kiittämätön räähkä.

• yksinäkemys

EN lainkaan luota paikallisen virkaeläinlääkärin puolueettomuuteen eikä että välittäisi Ainosta syvemmin tunnetasolla! Ei siis puolusta Ainoa.
      Kaikki viralliset tahot samassa kytkyessä.... saippuakielisiä ja pragmaattisen tunteettomia.

• yksnäkemys

Ja miksi lopetuspiikki terveelle nuorelle elävälle, joka elämänhaluinen! Ei ihmistenkään maailmassa siten hoideta asioita.. samalla logiikalla kaikki hoivaa ja vastuuta vaativat tapaukset olisi lopetettava.

• hghjhkjkjkkgsasask

Löytöeläintaloissa joudutaan jatkuvasti lopettamaan terveitä, elämänhaluisia eläimiä, kun niille ei löydy kotia. Useimmat entisiä lemmikkejä. Monet siitä vaan hylättyjä, heitteille jätettyjä.Ainolle ei näytä löytyvän kotia . Siitä vaan hylätään heitteille. - Onko parempi kuolla kituen ja kärsien?

• lintusielu

Aino on ollut suurena ILONA lukuisille ihmisille, ja kaunis näky kuin enkeli!
      Tälläinen piittaamattomuus sen tulevaisuudesta!!
      Auttakaa löytämään Ainolle sijoitustarja tai turvaisa paikka. On toimittava HETI!

• outi.tuomi

Kuule senkun toimit ihan itse.Suurista tunteista vouhottaminen ei auta yhtään Ainoa. Itse olen tässä puolentoista vuoden aikana tehnyt kaiken, minkä osaan.Ja jaksan.

• meneeyliymmärryksen

Mitä helkkarin eläinsuojelua tämä lintu tarvitsee.Ei muuta joku antamaan pikkuisen vauhtia linnulle niin lähtee muuttomatkalle.Lopettakaa sen linnun ruokkiminen niin lähtee aika nopeasti.Kahtena aamuna on näkynyt joutsenparvia lentävän aurassa kohti etelää,näitä lintuja ei olekkaan ruokittu pullanmuruilla.Naurattaa tämä yhdestä linnusta vohkaaminen.Ymmärrän täysin eläinten auttamisen mutta tämä menee minun ymmärryksen yli ja monen muunkin.Jos lintu ei tajua lähteä maille vierahille niin sitten tarvitaan eläinlääkärin apua piikin verran.Näitä lintuja tulee ja menee se on luonnon laki,sitä ei voi muuttaa muutama paapova henkilö.Kohta varmaan joku ehdottaa keräystä tämän linnun takia,tai voi olla että on jo ehdottanutkin,naurettavaa.Antaisivat yhtä paljon energiaa vanhuksille kun tälle yhdelle linnulle.

• Qwcgyåäö

Kuinkas montaa vanhusta olet käynyt auttamassa? Eiköhän se ole jokaisen oma asia mihin energiansa kohdistaa. Minä tuen ainoastaan eläin/luonnonsuojelua en koskaan anna rahaa ihmisten hyväksi. Ihminen on kaiken pahan alku ja juuri....

• ÖLKJFDTJUKMNMBNEZCNHKK

Tuskin on lentänyt kyhmyjoutsenparvia.Mistä ihmeestä niitä voisi tulla lentämään lammen ylitse, kun ei niitä juuri sisämaassa ole, Hämeessäkään saati pohjoisemassa. -LaulujOutsenten mukaan Aino ei lähde eikä ole eväitä ylipäätään lähteä minnekään.- Älä lue näitä ketjuja, kuin noin koville ottaa. ääliö. -iHMISIÄKIN TULEE JA MENEE.nYT NIITÄON PARHAILLAAN 7,3 MILJARDIA, MUTTA KAIKKI TULEE KUOLEMAAN.

• meneeyliymmärryksen

Luonnonsuojelu on hyvä asia mutta liika on liikaa.Voithan sinä vaikka testamentata omaisuutesi tälle linnulle,jätät lapsesi vaikka perinnöttä.Eläinsuojeluhan on kaikkein tärkein asia.Se vertaa en tunne näitä lintuja mutta joutsenia ne oli jotka lensi kohti etelää,en osaa sanoa oliko kyhmyä vai ei.Linnulle täytyy antaa eväät että pääsee lähteen.Menee vieläkin ymmärryksen niikun monelta muultakin.Joillekkin ottaa koville kun arvostellaan näitä piipertäjiä.

• outi.tuomi

ONKO JOKU JO SOITTANUT VIRKAELÄINLÄÄKÄRILLE, JOLLE ELÄINSUOJELUASIAT KUULUU. JA KERTONUT, ETTÄ METSÄHALLITUS ON PÄÄTTÄNYT JÄTTÄÄ KOKO ELÄMÄNSÄ IHMISEN HOIVISSA ELÄNEEN AINO-JOUTSENEN HEITTEILLE. -ONKO JOKU JO SOITTANUT POLIISILLE, JOLLE ELÄINSUOJELUASIAT KUULU, JA KERTONUT AINON TILANTEESTA. On parempi,että joku muu kuin minä soittaa.

• medicin

OLEKKO MUISTANUT OTTAA LÄÄKKEET ?

• ottakaarauhallisesti

Ota ihan rauhallisesti.Ei yhden linnun takia kannata hermojansa menettää.Tuntuu siltä että joittenkin mielestä tämä muka olisi poliisiasia.Eiköhän poliiseilla ole tärkeämpää tekemistä kun kytätä joitakin tai jotakin lintua.

• kgfearseyujlöllpö

Painotus on kohdassa: metsähallitus on päättänyt jättää heiteille..

• Lentääse

Hämeen Sanomissa luki viikonloppuna, että joutsen lentää posi omin siivin, kun ilmat kylmenevät.

• ainostavälittävä

Aino voidaan siirtää vaikkapa Naantaliin, jossa koko talven sulana pysyviä paikkoja joissa samalla on lukemani mukaan Suomen suurin talviruokinta, kauraa säkeittäin eläinsuojelun taholta! myös kyhmyjoutsenia siellä. Lounaisrannikko usein sulaa ja lämpimämpää ja matalikkoja, pohjakasvillisuutta. Kyhmyjoutsenia on paljon siellä, olisi lajikumppaneitakin ettei yksin. Parempi paikka kuin muut merialueet. Laulujoutsenet ovat valtamassa sisämaata ja kuulemma häätäneet pois Valkeakoskenkin kyhmyjoutsenet.
      Parempi vaihtoehto on antaa mahdollisuus uuteen elämään kun lintu on lisäksi yksin, ei häkissäkään ole siten mukavaa ja lammella uhkana laulujoutsenet..
      Jos Aino ei jaksa eikä osaa suunnistaa vaikkapa Naantaliin, voitaisiin viedä...
      Parempi vaihtoehto kuin että se lähtee hortoamaan yksin täällä jäätyviin vesiin joissa ei ruokaakaan.
      Joutsen tarvitsee sulapaikan ja ruokaa. Talvisin ei ole reviirikiistoja, linnut ovat parvissa..

• hiooolölökmgETHM

Mitenkähän ihmeessä Aino osaisi mennä omin päin Naantaliin.

• ainostavälittävä

JOS Aino vapautetaan, paikan tulisi ehdottomasti olla sellainen jossa SULAA talven ajan ja RUOKINTA( tottunut ihmisen ruokintaan!) Olisi selvitettävä Naantalin tilanteen faktat..
      Aino on minulle äärimmäisen rakas olento ja suren tätä, on jo nyt ikävä Ainoa!
      Ottaisin itse jos voisin. Olisihan se ihanaa jos Hämeenlinna saisi pitää täällä nimikkolintunsa, suloisen ja kauniin ja uniikin yksilön, josta suuresti iloa ja antaa kauneutta mieliin! Mieluummin toivoisin että täällä olisi sille paikka muutamaksi kuukaudeksi tai sula jossa selviäisi sitä rakastavien ihmisten ruokinnalla!
      Eikö sitäkin voisi selvittää.. ei joutsen lähde minnekään sieltä missä viihtyy ja ruokaa.
      Lahdessa on kyhmyjoutsenpari jota kaupunkilaiset ruokkivat talvet, on ilona siellä ihmisille. MIKSI Hämeenlinna ei asennoidu samoin että haluttaisiin pitää tämä ihmeellinen joutsen täällä! Se olisi vain järjestelykysymys! Pitää siis täällä vapaana - ilman häkkiä. Ei joutsen lähde tutuista paikoista, on laiska muuttaja!
      Miksi emme pidä tätä lintua täällä JOS haluaa olla ja EI lähde! Riittää sula paikka ja ruokaa! Talvi on lyhyt tätänykyä ilmastonmuutoksen aikaan.

• jytytfddstrgbjopooiuhbv

Aino ei voi jäädä tänne, koska ne pimeät lahkolaiset rääkkäävät sitä. Haluavat sen tuhoa. "Kaupunki" tietää tämän. -Ptäisi viedä pois ennen kuin repivät niin kuin Jannen.

• ainostavälittävä

Hämeenlinnan pitäisi olla ylpeä Ainosta, on suuri aarre! Monissa paikoissa juuri kesy joutsen on ilona ihmisille ja ruokitaan talvetkin! Kummastelen ettei täällä mikään taho halua pitää tätä Aino- aarretta kotona täällä! Voisi järjestää muutamaksi talvikuukaudeksi mitä tahansa että selviää! Joutsen on paikkauskollinen lintu ja haluaisi olla aloillaan jos voi! Ei Aino halua minnekään ellei pakko! Miksemme anna sen olla täällä ja auta sitä täällä!

• ASIOITATUTKIVA

Jos joku jaksaa tutkia arkistot, Kaupunkiuutisissa tai Hämeen Sanomissa oli keväällä tai alkukesällä 2009 juttua Jannen ja Ainon tuomisesta tänne Forssasta. Muistan kirkkaasti että siinä mainittiin että " tehdään pikkuoperaatio siipijänteeseen etteivät karkaa kauas.." Tämä juttu oli netissä vielä jokin vuosi sitten, nyt poistettu! Muistan tämän selvästi, en kuvittele. Jos tästä asiasta olisi dokumentti olemassa, se olisi tärkeää! Riittääkö se jos Aino pääsee korkeudessa kahteen metriin lennossa, pitäisi päästä 80 metriin jos meinaa lentää kauemmas, kuten koko ajan Metsähallitus on antanut ymmärtää. Ei riitä että puiden välitse pääsee( törmäysriskikin kaikkialla!!)Mietin meinaavatko itse eliminoida Ainon ja siksi vihjaavat lakkaamatta että se itse lähtee - jos Aino ykskaks vain katoaa, luulen että takana on jotain muuta kuin sen omavalintainen lähtö. Se ei lähde muutoinkaan paikasta joka on sen viihtyisä ja turvallinen koti ja saa ruokaa koko ajan!

• qwewqw

Toivottavasti lopettavat sen linnun, niin loppuvat nämä hörhöketjut täällä.

• justnäin

Samaa mieltä, paasaaminen alkaa nyppiä, onko näitä jo 5 ketjua saman ihmisen vouhaamista kymmenellä nimmarilla. Piste tälle ja lintu matkoihinsa.

• outi.tuomi

En ole aloittanut kaikkia ketjuja.Olen luultavasti saanut nimiini paljon sellaisia viestejä, joita en ole kirjoittanut.Alkun kirjoitin omalla nimellä, mutta nimeni joutui sellaisten räävellysten kohteeksi, että itsesuojelusyistä lopetin.-Hellaritkin ovat leetkirjoitelleet Ainon puolesta. -Ja minähän olen ainoa, joka on ehdotellut lopetuspiikkiä keväästä lähtien.

• hgfddsfghjjkhk

Kirjoitin pitkän viestin.Hävisi.

• voivideo

no voi harmi..?

• hghgffhjklömmklölöl

Muuten, Ainon siipioperaatiosta on olemassa dokumentti Ähtärissä, ellei sitten ole hävitetty. Markku Alanko voi auttaa tässä asiassa.Tarjoutui aikanaan hankkimaan minulle tiedon, mutta en välittänyt.

• outi.tuomi

TOIVON,ETTEN SEURAAVASSA ANNA VÄÄRÄÄ TODISTUSTA LÄHIMMÄISISTÄ.--Tulen juuri lammelta. Saaren takana 1.kattaus. Aino söi ruohosilppua ja sorsat leivänpaloja. Ihan sovussa. -Aino lähti aika pian pois. Ajattelin,että saattaa olla kupu täynnä. Tavalliseen tapaan ajelin sitten parkkipaikalle.Aino tuli sille reunalle, samoin sorsia.Aino söi lisää ruohoa. Lähti sitten uimaan lammen toiseen päähän.Näkikö siellä jotakin.Kun minä katsoin sinnepäin, siellä oli kaksi punatakkista naista.Seisahtuneena. Katsoivat minuun päin. Jatkoin sorsien syöttämistä.Siinä vähän puskien suojassa. SITTEN ALKOI KUULUA RASKASTA SIIPIEN LÄISKETTÄ Kiirehdin sinnepäin nähdäkseni. AINO LENSI MATALALLA RASKAASTI SIIPIÄ HEILUTTAEN SORSAN PERÄSSÄ, voimat loppui ehkä 10-15 m.päässä ja putosi lampeen.Ennen tätä putoamista nämä naiset kovaa vauhtia sauvat heiluen kävelivät ohitseni.Sanoin, meidän Ainohan lentää.Suu tiukkana viivana painuivat ohi.-Tässä tuli testattua Ainon lentokyvyn rajat.------Mitä arvelen tapahtuneen:Naiset olivat laukaisseet tietämällään triggerillä sorsan raivo-häätö-reaktion päälle. -Nämä ehdollistettujen tilojen triggerit säilyvät vuosia. -En tiedä, luulivatko voivansa tietämättäni toimia, vai oliko tarkoitus,että huomaan.

• outi.tuomi

Tämän ehdollistetussa tilassa tehdyn lentopätkän jälkeen Ainolla oli jonkin aikaa hankala olo,liikehdinnästä päätellen. Kun oli rauhottonut, näköjään yritti itse. Ui kovaa vauhtia suoran eteenpäin. Köyri kaulallaan ja yritti sitten ruveta heiluttamaan siipiä. Pari kolme surkeaa heilahdusta.Siihen tyssäsi. -Ei näillä kyvyillä minnekään lennä.

• Köyrijöidenkunkku

Miten kaulalla köyritään?

• meneeyliymmärryksen

Voi helkkari eikö teillä pikkusieluilla ole muuta tekemistä kun jauhaa jostakin kälysestä linnusta.Suomesta löytyy kyllä paapottavia ihmisiä ihan tarpeeksi.Jos tämä pitkäkaula ei pysty lentämään muille maille niin mitä sitten.Näitä lintuja on paljon mitkä ei pysty lähtemään etelän aurinkoon,luonto tekee tehtävänsä eikä luonnonsuojelijat voi auttaa kaikkia tirppejä.Se on virhe että tämmöisiä lintuja raahataan jollekkin lammelle.

• pasuunakukka

Kyllä lemmikkieläimet voi olla rakkaita vaikka olisi kissa, marsu, papukaija!
      Loukkaavaa ja epäinhimillistä kaikki tunteiden tuomitseminen!
      on olemassa paljon lintujen ystäviä, mitä vikaa siinä on! Jokainen eläin on tunteva olento - ihmisistä en ole aina varma...

• mikähän.ihminen.on

Esim. Pirkka-Peka Petelius on aivan heikkona lintuihin ja muuhunkin luontoon. -Eikä tässä olla kaikkia tirppejä pelastamassa, vaan ihmisen kuuluu kantaa vastuu jo poikasena vangiksi ottamastaan luontokappaleesta. Jota on käytetty matkailuvalttina, jota ovat sadatuhannet turistit käyneet katsomassa.

• aino.lampi

Ei Ainon auttaminen ole ihmisiltä pois, onneksi eläinrakkaita ihmisiä on olemassa. Yleensä eläinrakkaat ovat muutenkin juuri niitä ihmisiä, joilta riittää myötäelämistä myös ihmisille.

Seuraamalla esim. netistä lintukameroita ja lintujen pesintää, näkee kuinka viisaita ja huolehtivaisia emolinnut ovat (varsinkin isot linnut). Tulee joskus jopa liikaakin inhimillistettyä kun toimivat siten.

Ihme juttu muuten, että joskus kaikki linnut (muistaakseni helmikanoja, kurki, joutset) talvehtivat Aulangolla lintulassa, miksihän enää näin ei tapahdu. Voi kun Ainon voisi siirtää vaikka Korkeasaareen, sinnehän siirretään luonnosta löytyneitä eläimiä hoivaan. Ainohan on hylätty luontoon. Jos Aino joku päivä sitten päättää lähteä omilleen, niin meri löytyy läheltä.

Kenenkään ei sitten tarvitse vastata tähän viestiin, että hanki elämä ja tuhlata omaansa kirjoittamiseen. Pysytään asiallisella linjalla, niin ehkä jotain tulostakin saadaan aikaiseksi.

• korkeasaareen

Ottakaa yhteys Korkeasaareen! Asialla kiire! Koetin vuosi sitten, koskien poikasten tilannetta( kun olivat tuuliajolle joutumassa) muttei haluttu ottaa Korkeasaareen. Ainon kaltainen lintu kuuluisi sinne!

• ajateltavatätäkin

Lahdessa on talvet Vesijärvessä joutsenpariskunta jota kaupunkilaiset ruokkivat. Monessa paikassa juuri joutsenet ihmisille rakkaita ja huomion kerääjiä. Miksi emme osaa arvostaa ja säilyttää Ainoa täällä ellei se lähde eikö tahdo lähteä " suureen maailmnaan."! Eräs tuttu lintuihminen sanoi että on yksinkertainen asia järjestää sulana pidettävä vesialue, sellaisia on avantouimareillekin, Aulangollakin! Talvi saattaa olla lämmin ja kevät aikainen. Ainolle riittäisi sulaa vettä ja ruokaa. Ei lintu sellaisesta kohden lähde hortoilemaan, joutsenet aloillaan jos ruokaa. Ei olisi vaikea asia hoitaa, sinisorsatkin selviävät ja ruokitaan sulissa paikoissa!
      Olisi tahdon asia ja pitäisi ottaa yhteyttä päättähiin heti.Aino saattaisi siirtyä korkeintaan Vanajavedelle mutta tapansa mukaan kohti ihmisiä hakeakseen ruokaa.
      Miten muissa kaupungeissa selviävät joutsenetkin talvet.. Helsingissä, Turussa, Lahdessa, Naantalissa..Oulussakin on kesy kyhmyjoutsen joka on kaikkien ihastus, ja talvisinkin siellä! Tätä näkökulmaa ei ole ajateltu. Miksi antaisimme rakkaan Ainon pois. Se saattaisi palata lammelle takaisin itsekin jos haluaa keväällä..
      saisi toimia vapaan tahtonaa mukaan..
      eikö eläinsuojelu ja luonnonsuojelu täällä voisi auttaa Ainoa,, sorsillekin on kauraa pitkin talvea.

• kkhgfdtyipoälköjdsszcm

Sen kauheampaa vaihtoehtoa ei tule mieleen kuin että Aino joutuisi vangiksi johonkin avantoon.Siellä kun ei kävisi vain ystäviä, vaan myös kiusaamiseen addiktoitunutta pimeetä väkeä satunnaiset humalaset kusipäät lisänä

• hhggffdfjhlkölköoijhk

Aino ei voi palata Joutsenlammelle enää koskaan. Siitä on päätös. Jos tapojensa orjana, paremmasta tietämättä, palaisi sinne, pitäisi siirtää muualle.

• jokavaihtoehtovaikea

Miksi kuitenkin lehtilausunnoissa on ilmaistu, että Aino on vapaa palaamaan lammelle vapaana lintuna! Ja miten saattaisi palata.. ei sitä ole kielletty ainakaan virallisissa lausunnoissa!
      Mietin jos Aino olisi meressä, miten siellä pärjää.. miten muut linnut suhtautuvat ja miten Aino niihin.. Aino ei ole ollut koskaan villi lintu ja etsiytyy ihmisiä kohti, liian luottavainen. Entä sisämaan järvet, täälläkin.. huonompi vaihtoehto kuin meri?
      Olisiko jokin tarha sitten se paras vaihtoehto?
      En tarkoittanut avantoa vaan suurempaa sulaa.. jossain virtapaikassa. Täälläkin vaikka sillan alla taidemuseon luona tms. Voisi järjestää sulaa sinne..tms. paikka.
      Miksi Aino ei saisi olla Aulangon lammella enää?

• hjhjhjghgdfssmmnm

Luin jostakin,että Metsähallitus on päättänyt, että Aino ei enää tule lammelle. En muista mistä.Lehdessä nyt lukee mitä vaan, ei kannata uskoa. - Avantoja pidetään auki pumpuilla. Vesi kiertää koko ajan avannossa ja rannalla hurisee enemmän tai vähemmän äänekäs moottori. -Ulkona pakkasessakin olo Ainolle vieras asia.Sitähän voi tulla vaikka 30 asteen yöpakkasia. -Kyllä päättäjät joutsenet tietää.Olen pommittanut tiedolla. Paitsi eivä tiedä tasan tarkkaan Ainon nykytilannetta.

• hgfdetytuolkmjhvgvff

Jossakin viestissä jokun tiesi kertoa,että Ainoa ei oteta mihinkää eläiarhaan eikä lintutarhaan. Ei siis mitään paikkaa minne mennä. Ainosta ei koskaan enää tule vapaata lintua. Kyllä sen siiville on jotakin tehty. Eikä ole koskaan saanut oppia niitä asioita, mitä luonnossa selviytyminen edellyttäisi. -Nytkin Ainon elämää vaikeutetaan lammella. En ole viitsinyt kirjoittaa, kun siitä ei olisi mitään hyötyä.

• ainonpuolesta

Iltaruokinta oli haastavaa, kun oli pimeää ja lammelta nousi sumua. Valkoinen joutsen melkein hävisi sumuun..Eikä sen ollut helppo löytää heittelemääni salaattia ja leivän paloja. Onni oli suuri,kun se löysi iltapala paikkansa.
      Lammen valoja vaan ei saada kuntoon? Olisi kyllä oikein mukavat näin pimeällä meille ihmisillekkin. Aika paljon siellä lenkkeillään iltasellakin..Törmäysvaara on suuri,kun ulkoilijat tulevat toisiaan vastaan säkkipimeässä.

• hghjjkkjkjoikjjjhkkugjt

Toivottavasti löysi. Päivällä ei syönyt leipää ja kavahti salaatinsuikaleita nähdessään.Ruohosilppua söi. Kaula oli varsinkin yläosastaan taas kummallisen ohut. Mutta oli iloisen kontaktinhaluinen ja leikkisä.

• inhimillisyys

Tiedoksi: Pyhtään lintuhoitola ottaisi Ainon, ainakin tilaa olisi. Kysyin itse asian.
      Ts. EI ole pakko jättää Ainoa taivasalle, riippuu nyt siitä että oltava kuljetus ja Metsähallituksen välitettävä asiasta! Ts. yleisestä mielipiteestä! Olen samaa mieltä ettei Aino pärjää villissä maailmassa viidakonlakien alaiserna, säilkkyy jo lokkeja tuolla lammella. Siivet ei kanna muutamaa metriä ylemmäksi, usein silti tulee mahalasku nopeasti! Normaalisti joutsen - sorsakin - voi lentää puiden latvojen yli kevyesti! Aino kiertää vain lampea vedessä ja ei enää uskalla tulla edes maihin! Tästä voi jokainen päätellä että sen paikka on oltava SUOJASSA jossain! On eläinsuojelurikos heittää se omilleen. Hieno lintu joka tuonut iloa ihmisille ja se palkittaisiin jättämällä heitteille! Tehkää tämä asia selväksi metsähallitukseenkin! Itse olen sinne kirjoittanut, en tiedä luetaanko edes. Kuka jaksaa, ottakoot vaikka puhelimella yhteyden Rauhalaan ja muihin jotka vastuussa Ainosta! asia on KIIREELLINEN!
      Ps. EI edes ole koetettu etsiä talvisijoituspaikkaa, sellaisia olisi jos halutaan!!!!!!!!!!!

• inhimillisyys

Ottakaa myös yhteys Korkeasaareen!

• inhimillisyys

Aino tosiaan on usein leikkisä, avaa siipensä kivellä kiitokseksi ruoasta, ojentelee itseään kuin ballerina, on persoonallinen uniikki tunteva olento. Se tajunnee itsekin ettei voimaa ole lentoon ja vapauteen, urhea taistelija silti omillaan ollut ja on! siksi pysyy suojassa kotilammellaan, ei enää edes maihin tule kun näki Jannen raatelunkin! Aino EI lähde minnekään! Jos se katoaisi, " lähtisi" ( johon uskoon media on koettanut manipuloida valehdellen) takana on ihminen ja valehdellaan sen itse lähteneen! Sitä pelkään. Tekisin mitä tahansa Ainon puolesta.

• jkjhghfertyuioknjiokjnh

Se "kurki-ihminen"tuolta jostakin Forssan ja Huittisten välimailta on kuljettanut aikaisemmin Ainoa ja Jannea, on sopiva-auto ja kokemusta.En muista nimeä, mutta Hml:n eläinsuojeluyhdistyksessä tiedetään, entinen (vieläkö nykyinen)tietää.Vuokko Kantonen. Rauhala on joutsenten vihamies nro 1. Pyhtää on tuolla idässä, ei enää Rauhalan vaikutus alueella, he varmaan uskaltaisivat ottaa. Jos hommataan itse kyyti ,lähetetään lasku Hml:kaupungille.-Täällä viesteissä on jaettu disinfoa: mikään paikka ei ota pystyy lentämään, jne.

• hgfdeghjjklöllkkjg

Kurki-ihmisen nimi on Jouko Ahlainen tai Alhainen.-Kiitos,että olette tehneet töitä.

• hgfhfdghjhkllööhkgh

Oikea sukunimi Alhainen. Osoite Humppila. Fonectasta löytyvät yhteystiedot.

• sairaitaon

Lintusairaus on paha asia.

• kjjhhjghgferhklklö

Kävin aamulla lammella.Ainolle kelpasivat niin leivän palat kuin ruohokin. Mutta voi hyvänen aika sitä mimosankukkaa kun oli huomionkipeä Miten tämä olento selviäisi paikassa, jossa ei olisi ystävällisiä ihmisiä.

• lähtisjolentoon

Todella sairasta touhua että jaksetaan kuukaudesta toisen jauhaa jostakin helkkarin linnusta.Ottakaa nyt järki käteen,se on vain lintu,niitä tulee ja menee.Niin lähtee tämäkin tirppi.Kannatan eläinsuojelua mutta ei kaikkia voi pelastaa vaikka toiset niin luulee.

• jkjhkdgetyuionjiomköl

Huom. Jo keväällä aloin anella piikkiä kummallekin joutsenelle, koska saatoin arvata, ettei niille ole tarjolla kuin kärsimystä. Nyt olen ehdotellut Ainolle piikkiä. Mutta kun on niin tärkeä ystävä monelle. -Sairasta on se, että minulle v.2014 kesällä ilmoitettiin, että jos minun kärsimään paneminen edellyttää Aulangon joutsenten tuhoamista niin no big deal. -Mitä kaikkea sairasta sen jälkeen onkaan tapahtunut.

• ghkjkllkllöölöälöläölökj

Käyn katsomassa Ainoa niin kauan kuin lammella on. Olisi kiva jos kusipää-hellari-stalkkerit antaisivat olla rauhassa.

• Aino.Lampi

Olisi kiva, jos tästä keskustelusta jätettäisiin noi haukkumiset ja ehdollistamiset pois ja pidettäisiin keskustelu asiallisena. Näin tänne ei sitten tulisi noita stalkkereitakaan niin paljon. Voivat mennä vaikka noihin muihin ketjuihin.

Olen laittanut nyt viestiä Bird Lifelle, sinne tulee päättävä henkilö paikalle maanantaina, pyysin kuitenkin heitä jo nyt jakamaan tietoa Ainosta ennen kuin on liian myöhäistä. Lisäksi ystäväni ottaa huomenna yhteyttä Korkeasaareen. Toivotaan että jokin näistä onnistuu kun tuo pakkanen hiipii koko ajan lähemmäksi.

• hjkklopopåopoooopoppåp

Mitähän hyötyä on ottaa yhteyttä Birdlifeen.Sieltähän jo mentiin täysillä mukaan HäSa:n vedätykseen.- Olisi ihan kiva, jos otettaisiin tosiasiat huomioon. -Ja mitähän hyötyä on soittaa sunnuntaina Korkeasaareen.Ei siellä ole paikanpäällä kuin pakolliset käytännön hommien tekijät......Mikähän porukka sitä haukkumista on harrastanut.

• Aino.Lampi
        hjkklopopåopoooopoppåp kirjoitti:

Mitähän hyötyä on ottaa yhteyttä Birdlifeen.Sieltähän jo mentiin täysillä mukaan HäSa:n vedätykseen.- Olisi ihan kiva, jos otettaisiin tosiasiat huomioon. -Ja mitähän hyötyä on soittaa sunnuntaina Korkeasaareen.Ei siellä ole paikanpäällä kuin pakolliset käytännön hommien tekijät......Mikähän porukka sitä haukkumista on harrastanut.

Ainahan sitä kannattaa yrittää, nyt on Korkeasaarikin hoidettu, Alhaiselle olen jo aimmin laittanut viestiä, ei tosin vastannut. Ihan turha Teidän on toisten yrityksiä mollata, kun nyt on todella vaikea maaperä yrittää kaiken haukkumisienne jälkeen. En provosoidu tästä nyt enempää. AINO on pääasia ja tärkein. Ehkä sitä Jere Rauhalaakin voisi vielä joku muu tuin Te lähestyä ja kertoa tästä Pyhtään paikasta.

• kusipäät

Minä en ole mollannut toisten yrityksiä.Sen kun yritätte.Itse kun joudun koko ajan valitsemaan, mitä teen, (väsymyksen takia) varon tekemästä hyödyttömän tuntuista.Mm.siksi,että olen teikäläisten vainon kohteena. MM. Olen kuukausia ollut unihäirinnän kohteena, joka yö herätetään lukuisia kertoja, välillä puolen tunnin välein ja päivällä meluhäirinnällä estetään kaikki lepääminen. Jne, jne. Olen yrittänyt välttää omasta vainosta kirjoittamista vaikka samat vainoajat on ollut joutsenilla.Teikäläisten vainoonhan kuuluu, että vainoajat heittäytyvät uhriksi. Jestas ja minä olenkn syyllinen.PROVOSOIDU MUIJA IHAN NIIN PALJON KUIN HALUAT.

• Aino.Lampi
        kusipäät kirjoitti:

Minä en ole mollannut toisten yrityksiä.Sen kun yritätte.Itse kun joudun koko ajan valitsemaan, mitä teen, (väsymyksen takia) varon tekemästä hyödyttömän tuntuista.Mm.siksi,että olen teikäläisten vainon kohteena. MM. Olen kuukausia ollut unihäirinnän kohteena, joka yö herätetään lukuisia kertoja, välillä puolen tunnin välein ja päivällä meluhäirinnällä estetään kaikki lepääminen. Jne, jne. Olen yrittänyt välttää omasta vainosta kirjoittamista vaikka samat vainoajat on ollut joutsenilla.Teikäläisten vainoonhan kuuluu, että vainoajat heittäytyvät uhriksi. Jestas ja minä olenkn syyllinen.PROVOSOIDU MUIJA IHAN NIIN PALJON KUIN HALUAT.

En provosoidu, enkä rupea Teitä haukkumaan saatika vainoamaan, enhän edes tiedä kuka olette, eikä kyllä kiinnostakaan. Eihän muut sanojenne mukaan osaa edes syöttää Ainoa, pätkiä ruohoa sopivaksi, käyvät väärään aikaan lammella, ovat koko ajan pahat mielessä. Että sellaista. Kiitos nimittelystä, koskaan ennen mua ei ole muijaksi nimettykään :). Eli mua ei kiinnosta teidän vainot eikä uniongelmat. Eivät edes kuulu tähän ketjuun.

• gnkjoöipiuilä

Aha, jos ette tunnista kirjoustanne haukkumiseksi vieläpä vääristellyin perustein niin voi, voi.

• Aino.Lampi
        gnkjoöipiuilä kirjoitti:

Aha, jos ette tunnista kirjoustanne haukkumiseksi vieläpä vääristellyin perustein niin voi, voi.

???????????? Niinpä voi voi. Enää en vastaa teille. Kirjoitan ainoastaan Ainosta.

• ainonpuolesta

Iltaa kaikille Aino-faneille!
      Pyhtään lintuhoitola kuulostaisi näpsäkältä paikalta!
      Kodinomaista, rauhallista, turvallista ja asiantuntevaa ja asianmukaista hoitoa ja huolenpitoa Aino ansaitsee!
      Haluaisin kyllä olla mukana sen elämässä jos vaikka se saisikin sen uuden kodin..Olisi kiva joskus käydä kattomassa sitä ja muistella menneitä,kun oli niitä hyviäkin aikoja.
      En tahtoisi, alunperinkin tarha lintua minnekkään "villiin luontoon". Kuulin,että joutsenet ovat julmia toisilleen,jos on kyseessä reviiri! Voivat voimakkaina lintuina hukuttaa heikompansa nokallaan sen kaulasta pitämällä veden alla,että hukkuu!! :(
      Se, että Ainolla olisi muita kyhmyjoutsen kavereita kuulosti alkuun kivalta..mutta tosi monta riskiäkin voi tulla! Jokin suojaisampi paikka olisi ehdottomasti parempi ratkaisu!

Iltaruokinta yhdeksän aikoihin sujui paremmin, koska lammella valot toimii taas! Mahtavaa! Tosi
      tuulinen ilta vaan! Salaatit lensi tuulen tuiverruksessa pois päin Ainosta. Niin kova tuuli lammen päällä. Ilta ruokinnassa saa olla rauhallinen. Aino on pimeällä arempi, pelkääköhän pimeää ja kun ei nää yhtä hyvin ruokkiaansakkaan..Se pohtii uskaltaako tulla ja on tosi varuillaan.Kuitenkin söi salaattia ja leipää. Toivon,että ei saa ruoassa "liikaa"vettä,kun kaikki ruoka mitä se syö on kylmän veden kautta uitettua-ruokaa.(Ei parane sitä kyl alkaa murehtia...kun on isompiakin huolen aiheita!)Päivällähän,Aino on ihan eri! Syö kädestä ja seuraa rannan mukaisesti ihmistä.JA SE ON KYL HUIPPUA!
      Lintu elää vaistonsa varassa ja täytyy kunnioittaa sitä vaikka sitten ilta ruokinta veisikin sen puoltoista tuntia..:)
      Olen kyl samaa mieltä: pidetään ketju luettava kuntoisena! Haluammehan,että meidän asiamme otetaan vakavasti..

• jhkkjkllkölöäääöäöäpälö

Ei täältä minun viestejä ole poistettu. Totuus on että Joutsenet ovat olleet rääkkämisen kohteena, sen takia Aino pitää viedä niiden ulottumattomiin.GS:sä on tavallista,että vainojat rupeaa esittämään uhria.Sorry vaan,en suostu siihen.

• outi.tuomi

Ihmettelen vielä, miksi Ainoa pitää käydä pimeällä ruokkimassa.Eivät joutsenet luonnossakaan pimeällä syö.Nytkin on jollakin konstilla on pidelty pelokasta lintu ruokintapaikalla 1h30 min. Päivällä lähtee pois, kun on syönyt tai halua.Ei omasta halusta 1,5 tuntia paikallaan pysy.Voit olla varma,että minulla on epäluulot heränneet.

• ai.no.jaa

Eipä olis ikinä uskonut, että juuri sinulla on epäluulot taas heränneet?
        Se lintu ei ole yhtään pelokas. Kävelin koiran kanssa rantaa taannoin ja joutsen ja sorsat tulivat perässä kuin hihnassa 20 metrin päässä, vain ja ainoastaan sapuskaa kytäten, eikä yhtään epäilyttänyt.
        Kun ei nyt ollut mitään pullaa mukana (linnut pärjää ilman minuakin) koko parvi ui ohi seuraavan ihmisen luo.
        Eläin syö, jos sillä on nälkä.

• hoopoutshoopeehoope

Nimimerkki ainonpuolesta itse kuvaa Ainon olleen pimeällä arka ja pelokas. Jos nyt osaat kelata ketjua vähän taaksepäin, lue itse. -Joutsen asiassa on valehdeltu, ja etupäässä valehdeltu niin paljon, että ole sen johtopäätökseni joutunut vetämään: en usko mitään, mitä en omin silmin näe, mutta olen omin silmin nähnyt paljon sellaista, mitä on vaikea todeksi uskoa. -Nuo sinun vastaväitteesi vaikuttavat ihan sellaisen vakaumuksen omaavan ristiriitaiselle moralisointisössötykselle..

• ai.no.jaa

Naurettava kommentti, sopii tyyliisi, en minä sinulle ollut esiintymässä, vaan koiran kanssa ulkoilemassa. Jos et satu näkemään, se on sinun murheesi, totuus on, että joutsen ei ole millään lailla arka, vaikka millä nimimerkillä "todistelet" sitä.

• hjjlökölällöäöälkjhdsjk

Nostin ylös ihana Aino ja uljas janne-ketjun, että rotat voivat mennä sinne huutelemaan ja antaa tämän ketjun olla rauhassa.

• hjkiooöopöölläpäööää

On ollut niin pahoja kokemuksia 1,5 vuoden ajalta, että nytkin pidän kahta vaihtoehtoa avoimena.1.ihan oikeasti on otettu yhteyttä niihin tahoihin, jotka tässä mainitaan tai . sitten 2. ei ole otettu, vaan vedätetään. En rupea asiaa tarkistamaan asiaa. Aika näyttää.Eiköhän ainakin tammikuussa tiedetä jotakin.

• jkjkllöpäälöooiouyutds

Toivon, ettei Ainon tarvitse tänään iltapimeällä 1,5 tuntia nokkatuntumalla haeskella vettyneitä leivän leivänpaloja lammen pinnalta ja syödä niitä sillä uhalla, että saa liikaa vetistä ruokaa.

• Huvitttunut

Lopettakaa jo se nuurettava vuohkaaminen Ainon perässä.

• jhkjkkjkjoöoppoppåpåpåpå

Hanki itselles elämä, ettei tarvitse lukea ketjuja, jotka noin ärsyttää.

• pakanoille-parasta

lammin pojat syö sen pois ole huoleti

• ainonpuolesta

Moi vaan! Iltaruokinnat meni mukavasti tänään puoli seiskan aikoihin. Aino ui vastaan,ei ollut sumua eikä myrskyä vaan hyvä sää. Ehkä säätkin vaikuttaa sen mielialoihin,kuten ihmisilläkin. Ainolle tarjosin porkkana- ja kurkkuraastetta ,lehtisalaattia ja auringonkukan ja pellavan siemen leipää. Oli hyvällä ruokahalulla ja mietin,tuleeko se kylläseksi milloin..Sitten se teki kauniin siipien nostamis liikkeensä ja alkoi iltapesulle. Nokallaan pöyhi ja asetteli höyheniään. Oli tyytyväisen oloinen.
      Siks näitä reportaaseja pistän, että seuraavat ruokkiat tietää milloin Aino on syönyt ja mitä sille kuuluu.

• hetitoimeen

Aino on todella huomionkipeä kuin lemmikki, sitä korostaa avuttomuuden tunne yksin lammella ja siipien voimattomuus! tajuaa että on riippuvainen ihmisestä!
      Kokee suojattomuutta, ei siksi tule maihin edes!
      Ottakaa yhteys Ari Väänäseen metsähallituksessa, että olisi Pyhtäällä paikka...
      Asia on saatava toteen! Aino ei selviä meressä edes sulassa! ei villien lintujen keskellä, säikkyy jo lokkeja täällä! Jos siivet ei toimi normaalisti, lintu tajuaa olevansa turvaton!
      Ei voida jättää luonnon armoille! On toimittava ripeästi!

• hetitoimeen

Ps. miksi Markku Alanko ei ota kantaa vaikka tietää siipioperaation?
      Aino tietää ettei selviä ilman hoitoa, siksi kaipaa ihmisen huomioa.. ei uskalla maihin nousta, on vain lammessa. Odottaa että tulee ruokkijoita, ei heinää tule syömään itse maalta, vaan ruohoa annetaan sille lampeen. Lintu tuntee itse ettei siivet kanna, ei jaksa minnekään kauas ja ei halua maalle harhailemaan! Tulee olla itsestäänselvää että Ainolla on suojapaikka! Ottaakaa yhteyttä metsähallitukseen puhelimella ja päättäviin ihmisiin siellä suoraan - kirjeisiin ei kuulemma vastata ollenkaan koskien Ainoa, voi olla ettei edes lueta!

• outi.tuomi

Kun olin Markku Alankoon yhteydessä vuosi sitten hän sanoi,että jos Ainon siiville on tehty joku operaatio Ähtärissä, siitä kuulu olla siellä asiakirjoissa merkintä.Sanoi itsellään olevan hyvät välit sinnepäin.Saisi hankittua tiedon, jos haluan mutta en halunnut.-Enempää en uskalla toisen suuhun sanoja asettaa muistinvaraisesti vuoden päästä.

• hetitoimeen

Löysin netistä jutun Pyhtään lintuhoitolasta, siellä on tilaa, ei jätetä ulos ketään! Siellä on lopullisessa hoidossa myös kyhmyjoutsenia joilla on siipivammoja tavalla tai toisella,( esim. väärästä ravinnosta johtuen lentokyky menee!) ja pidetään siellä suojassa. Siellä on lampi niille uida ja oikeanlaista ravintoa! Ainolla olisi myös seuraa.
      Asialle ei ole enää mitään estettä etteikö Ainolle olisi kotia olemassa. Tämä asia pitää nyt vain saada tiedotettua läpi päättäville tahoille!

• hjgfrrtyuiookldfdfilkkj

Pannaan Aino autoon.Ajetaan Pyhtäälle. Viedään oven taakse. Joku soittaa ovikelloa ja kysyy:mikähän tällainen joutsen oikein on. Onko karannut teiltä vai itse osannut tulla. Tälle ei virallisia esteitä. Ähtäri on ilmoittanut,ettei heillä ole enää tekemistä Ainon kanssa. Metsähallitus on jo kesällä ilmoittanut,ettei enää puutu joutsenten asioihin ja nyt syksyllä,että Aino saa häipyä minne haluaa. SIIS OMAA TOIMINTAA.-Ensin kyyti järjestykseen.Soittakaa Jouko Alhaiselle, on kyydinnyt ennenkin, on sopiva auto ja takakautta voisi ottaa käyttöön Metsähallituksen kuljetuslaatikon. Ainoa juoduttaisiin pitämään vähän nälkäkuurilla .Jouko A on tehnyt sen päivän kuluessa lammessakin viime syksynä.Jos tarvitaan jotain ehdollistamista, tämä mies osaa tehdä senkin.-.Soittakaa Animaliaan ja sanokaa,että nyt tarvittaisiin apua vain kuljetuksen järjestämisessä.Aulangon joutsenet tunnetaan sielläkin.- Siis ei enää aneluja Metsähallitukseen päin. Jouko Alhaisen yhteystiedot löytyvät Fonectasta .MINÄ VOIN MAKSAA OSAN KULUISTA.-----SIIS OMAN KÄDEN OIKEUTTA !!!! Ja nyt heti.

• jhkhjtyuoiokjnhjgskj

Maksakoon vaikka maltaita, maksan puolet.

• ghjjkllkmjjioklkjiugd

Aino täytyy ensin ottaa kiinni lammella.Tämä Alhainen osaa tehdä sen. Sen takia vähän nälkää, ettei ole täysissä voimissa.Täysissä voimissa olevaa ei pystyisi pakkaamaan laatikkoon ja siellä laatikossa hädissään teloisi itsensä.

• sairastatouhua

Pitäkää niistä lapsistanne huolta etteivät kulje niitten mäyräkoiriensa kanssa kaupungilla ja jättäkää tämä lintu rauhaan.Luonto tekee tehtävänsä,onneksi.Muutama henkilö saa melkeinpä hätätilan Hämeenlinnaan tämän linnun takia.Todella sairasta touhua.

• jkoööppoåpåpälökioop

Samaa mieltä.Hellarit ovat ihan sairasta paskasakkia.Tulispa isis ja ampuis koko saastaväen.

• Aino-joutsenen.sihteeri

Haluan päästä Pyhtäälle.Auttakaa minu sinne.

• ainonpuolesta

Pitäkää ajan tasalla,koska Aino siirretään. Onko Pyhtäälle soitettu? Entä Alhaiselle? Pyhtäällähän olisi sitten"kohtalon tovereita"joutsenissa. Olisi kyllä helpottavaa,kun Aino sais ansaitsemansa hyvän kodin! Ainolla on vielä monia hyviä vuosia elettävänään!
      Tänä iltana kuuden ajoissa kävin viemässä Ainolle iltapalaa. Aino ui suoraan luokse. Leipä kelpas tälläkertaa paremmin kuin salaatti. Ja luulen,että se tykkää kun saa ihmisestä seuraa ja vaihtelua päiväänsä.

• outi.tuomi

Minä olen vain ehdottanut, mitä pitäisi tehdä ihan meidän auttajien itse, mutta en ole itse tekemässä mitään, koska en jaksa. Jos ei joku muu teistä ryhdy hommaa hoitamaan, ei kukaan Ainoa siirrä.Minä en edes soita minnekään, olen vain tässä ketjussa kertonut tietoni. Ja luvannut maksaa puolet matkakuluista.-HYVÄT AINON YSTÄVÄT, RYHTYKÄÄ SANOISTA TEKOIHIN.-(ja jos ei siirtoa saada aikaseksi, voin maksaa eläinlääkärin ja piikin, mutta senkin homman joutuu joku toinen hoitamaan.)

• ainonpuolesta

Laitoin sähköpostia Suomen eläinsuojeluun.
      Pitäkää peukkuja, että nyt jotain hyvää alkaa kuulua :)

• fffbbbb

Ota yhteys myös Animaliaan. Ainolle olisi parasta jos olisi vapaa puisto lampineen jossain, ja saisi olla ihmisten ihailemana, sosiaalinen lintu. Ikävä että häkkiin joutuu ja ei enää vapaana lammessakaan. Ellei olisi pakkasia, Aino voisi olla periaatteessa pysyvästi lammella Aulangolla, ellei vesi jäätyisi kokonaan! Joutsen on laiska muuttamaan ja paikkalintu. Oulussa on Tuiran joutsen, kesy ja ei lähde mereen vaikka kykenisi! Pysyy aloillaan ja ihmiset ruokkivat talvella jossain sulassa. Mietin miksei tämä voisi toteutua täällä jotenkin tai jossain niin että Aino olisi jotenkin vapaa mutta silti suojassa!? Jospa olisi nollakelitalvi mutta ei sellaisia vielä ole koko aikaa! Ainolle hyvä paikka olisi sen tuttu kotilampi ja saari siellä. Ruokkijoita piisaa!
        Ei ole mukava ajatella että Aino suljetaan jonnekin kesiksikin - aiemmin se on tuotu aina tänne lammelleen! Se olisi ideaalinen tilanne että edelleenkin voisi niin olla tai jotain vastaava, jokin muu paikka jossa on kesät ja talvet suojassa!

• Aino.Lampi

Laitoin nyt kuitenkin pyynnön Jere Rauhalalle ja Jouko Alhaiselle ja pyysin heidän apuaan Ainon Pyhtäälle siirtämisestä. He nyt kuitenkin ovat tehneet sen jo niin monasti ennenkin. Kiitos Aino-päivityksistä "ainonpuolesta"

• haistakaa.paska

Herranjestas teidän tietojanne. Aino aina ollut talvet Etelä-Pohjanmaalla Ähtärissä.Pyhtää on itä-Suomessa.----PERUUTAN LUPAUKSENI MAKSAA KULUJA. TEHKÄÄ MITÄ TYKKÄÄTTE. MINÄ EN HALUA OLLA MISSÄÄN TEKEMISISSÄ VAINOAJIINI KUULUVAN SAKIN KANSSA. Siinähän minun puolesta Aino voi kitua ja kärsiä ja nääntyä. Ihan sopiva loppu sille eläinrääkkäykselle, mitä hellarit ovat harjoittaneet.

• hjjkiioooppooijjkyyyt

Ja mikä ei olisi paljastunut ilman minua, minkä monet tahot ovat myöntäneet.Mutta kiitos Alhaiselle, jos hoitaa homman.

• fffffbbbbbb

Mitä vikaa on itä- Suomessa... pääasia jos paikka hyvä.
      Aino pärjää vielä ainakin tämän viikon ja tulevan viikonvaihteenkin yli lammella, koska on luvattu lauhaa ja sataa vettä, ei ole ihan vielä kiirettä siirtää minnekään. Parempi Ainon on olla lammella jos vielä siellä pärjää. Vedet on sulat vielä nollakelilläkin. Välillä oli pakkasia öisin ja silti lampi ei heti jäädy. Asia on ajankohtainen kun lampi on jäässä siten ettei siinä voi enää uida. Joutsenet kestää pakkastakin, pääasia on että sulaa vettä ja ravintoa.Toivoisin että Aino voi olla kotilammellaan jossa viihtyy - ja jonka joutuu iäksi jättämään! - niin kauan kuin se on mahdollista.

• fffbbbb

Kuten aiemmin kirjoitin, ideaalitilanne olisi jos olisi jatkossakin erikseen kesäpaikka että Aino saisi olla jossain ulkona lammessa ja talvet suojassa. Ikävää kun joutuu jättämään rakkaan kotilampensa. Miten muualla on kyhmyjoutsenia vapaana, kuten Oulussa yksi kesy lintu, joka ei halua lähteä mereen vaikka voisi, vaan ihmiset ruokkivat sitä sulassa. Jos vedet eivät jäätyisi umpeen, Aino pärjäisi täälläkin. Menetämme uniikin ihanan linnun joka on ollut aarteenamme! Outoa sekin ettei Hämeenlinnan kaupunkia tunnu kiinnostavan Aino, eivät tajua sen arvoa!
        Surettaa se jos Aino ei enää kesiksi pääsisi luontoon vaan jossain suljettuna.

• ffffbbbbbbb

Aino on ollut myös ihailtu vetonaula täällä, ja Aulangolle magneetti, Suomen tunnetuin joutsen! On Sibeliuksen juhlavuosi ja nimikkolintu! Ja Hämeenlinnan päättävät tahot eivät tajua lainkaan eivätkä piittaa! Jos olisi ollut tahtoa, olisi voitu järjestää mitä tahansa hyvää ratkaisua Ainolle niin että se täälläkin voisi edelleen olla - tavalla tai toisella.

• Aino.Lampi

Jouko Alhainen kertoi, että on Ainoa ei ole unohdettu ja hän on saanut tehtäväkseen Ainon kiinnioton myös tänä syksynä. Päivä ei ole vielä selvä, se tapahtuu sitten kun Jouko pääsee päivästä Ainon kanssa yhteisymmärrykseen :). Tarjosin Ainolle kyytiä esim. sinne Pyhtäälle (käsittääkseni Ähtäri ei Ainoa ota).

• olettekosamaamieltä

Voi herran jestas tätä eläinsuojeluporukkaa.Olen aina tiennyt että se porukka on aina ja kaikesta oikeassa,mutta en osannut epäillä että ovat näin järjettömiä.Antakaa jo se lintuasia olla,lintu häviää lammesta ennen talven tuloa,ei siinä tarvita teitä vohkaajia.Välillä tuntuu että onkohan tässä mennyt puurot ja vellit sekaisin.Ihmisetkin joutuvat jättämään kotinsa,mutta siitä nämä niinsanotut eläinsuojelijat eivät paljon kirjoittele eivätkä välitä.Tuntuu siltä että näillä vohkaajilla on liian pienet ympyrät.Kannattaisi ottaa kontaktia muihinkin kun tähän tirppiin.

• Aino.Lampi

En ole samaa mieltä. Eläimet ovat viattomia, ihmiset eivät. Kuitenkaan toisen auttaminen ei sulje pois toista. Ihmisten asioista voi kirjoittaa eri otsikon alla. Kun otsikossa lukee, että tämä keskustelu on Ainosta, niin ei kannata lukea ja tuhlata sitä omaa aikaansa, vaan kirjoittaa itselle läheisistä asioista muualle. Muiden ympyröistä en tiedä, mutta mun aikani riittää eläinsuojelun lisäksi muuhunkin.

• kysymysmerkkisuuri

Mutta MINNE Aino viedään kun Alhainen ottaa kiinni?

• videot.paikalle

Paimion teurastamoon.

• siis.miten

Aino ei nouse maalle, koska 1. on niin pelästynyt ,ettei uskalla tai 2. ehdollistamisen takia ei pysty.3. pystyy kuitenkin saarellaan nousemaan juurakoiden päälle istumaan, silä kyvyllä pystyisi nousemaan rannalle jossakin loivassa kohdassa.

• aaabbbcccddd

Lopettaminen paras vaihtoehto,rauhoittuu Suomi24 palstatkin.

• Pahaveli

Eiköhän outi.tuomi ja hänen lukemattomat aliasksensa löydä tälle palstalle jotain muutakin meidän iloksemme, vaikka Aino lopetettaisiinkin.

• julkisivun.pesuako

ylläpito tietää, mitä nimimerkkejä olen käyttänyt. nytkin näköjään on yritetty matkia.Olen saanut ihmisten mielissä nimiini useita sellaisia viestejä, joita en ole kirjoittanut.Jätän nämä ketjut ja kaikki ala-arvoisia huutelevat hellarirotat enemmän kuin mielellään.-Nyt kirjoitin nimimerkillä: siis.miten, mielestäni asiaa. -Minulla olisi ollut Ainosta kirjoitettavaa tämän päivän käynniltäni, mutta ei helmiä sioille.

• ainonpuolesta

Moikkelis!
      Tää Alhainen ei oo Ainoa vissiin sitten unohtanut, mutta kuitenkin on pitkälti vaikuttanut siltä, että se on jätetty omilleen..
      Ei vissiin voida ajatella itteemme, jos Aino saa hyvän paikan ja lammen ja lajitovereita sieltä Pyhtäältä. Aulanko on silti mukava ulkoilupaikka,jopa mukavampi kun ei kukaan nää nälkää lammessa. Eikä mahdollisia reviiririitoja kanssa ole mukava katsella!
      Tottakai tulee Iso ikävä Ainoa, mutta sitten sitä voi mennä katsomaan sen uuteen kotiin, tuskin joka ilta, mutta mielessä se pysyy muutenkin!

• outi.tuomi

KIITOS TEILLE KAIKILLE, jotka olette ahkerasti soitelleet sinne ja tänne. Luulen,että sillä on ollut vaikutusta. Eikä ne lukemattä jätetyt kirjeetkään ihan turhia ole olleet.

• toivottavastipian

Taitaa olla ahveniston mäellä psykiatreilla kiirettä kun lintu lähtee muille maille.

• sinne.suuntaan

Addiktioita hoidetaan tuolla päihdepuolella.

• anneah

On inhimillistä ajaa jonkun kesyn avuttoman eläimen asiaa, pikemmin kertoo puolustajien sydämen sivistyksestä! Ihan samalla periaatteella lintuhoitoloihin toimitetaan jopa siipirikkoja variksia, rastaita jne! Jokainen eläin on tunteva elävä veli ja sisar, Fransiscus Assisialaisen hengessä!

• apuviesti

apuviesti

• ainonpuolesta

Ei ehkä sitten montaa ilta kirjoitusta jäljellä..
      Olisipa tuuri,jos sattuisi itse olemaan paikalla,kun Aino haetaan lammelta.
      Lampi on mitä viehättävin asuinympäristö joillekkin lentokykyisille linnuille. Linnuille jotka voivat tulla ja lähteä kuten tahtovat. Ja ovat itse halunneet sen paikan. Ei tyhjä lampi ole ehkä kauaa tyhjä.
      Iltaruokintapaikalle kävellessäni Aino ui jo vastaan. Salaattisekoitusta;luomu lehtisalaattia,tavallista lehtisalaattia ,jäävuorisalaattia ja vähän pellavarouhetta sekä leipää. Kaikkea syötiin,mutta leipä vei voiton. Sitten lopetti syömisen,mutta jäi vielä katselemaan minua. Oli tosi lähellä rantaa,vitivalkoisena ja kauniina. Aivan kuin olisi entisestäänkin pirteämpi ja hyväkuntoisempi. On saanut varmasti päivällä ihastelua osakseen ja hyvää ruokintaa - se siitä huokui.
      Aino kampasi nokallaan hiukan höyheniään ja lähti uimaan. Lähdin itsekkin paikalta ja kun katsoin vielä taakseni, Aino ui saareen nukkumaan.
      On hieno huomata, että välittämisemme näkyy Ainosta ja käyntiemme ansiosta Ainolla ei ole yhtään aivan surkeaa ja täysin ruoatonta päivää.
      Ja se, että on tilaisuus seurata näin upeaa eläintä on todella mahtava kokemus!

• niin.se.on

Onpahan yhtä laskelmoitua sanahelinää. Onko näytelmää kaikki tämä kirjoittelu.Julkisivun pesua. -Aino ei ole pirteämpi, vaan ylivireä, koska on pystynyt aistimaan,että kohta jotakin tapahtuu.Pelkää, "paska jäykkänä".

• haistakaa.paska

Tai sitten ei ole kyse Ainon "tajuamisesta", vaan sitä oli kiusattu ja rääkätty. Ehkäpä pimeässä. Täytyyhän tähän eläinrääkkäys-horror- storyyn saada kunnon huipennus. Rääkätä nyt urakalla, kun kohta ei enää voi. Ellei sitten viedä jonkun navettaan, jossa voidaan taas porukalla käydä. -Voi vaikka Riksusta tulla Marja-Terttu ultraäänivehkeittensä kanssa.

• sinikka.virtanen

Soitin Pyhtäälle "tyhmänä".Ei olisi oikein halunnut edes puhua. Halusin vain varmis oliko tilaa.Olisi.Mutta eivät voi ottaa Ainoa,ellei metsähallitus sinne toimita, kun non niiden omaisuutta.Sanoi:Aha, täytyy sitten käydä Metsähallituksen kimppuun.Sanoi että moni muu on jo käynyt, mutta kun se Metsähallitus ei tee mitään.

• sinikka.virtanen

Kirjoitin tämän saman Häpeä.....ketjuun.Siellä joku sai hei itku-potku-raivarin.

• sinikka.virtanen

Nyt siellä suositellaan, ettei kukaan kävisi ruokkimassa. Suuren asiantuntijan äänellä.

• ainonpuolesta

Pyhtäältäkö suositellaan, että kukaan ei kävisi ruokkimassa? Ruokkiminen on niin pieni muotoista,että miten siitä voi olla haittaa?
        Kiva,kun yritit ottaa selvää,kiitos!
        Olisi kyllä fiksua jos metsähallituksella tiedotettais suunnitelmia. Jokin tiedotus lammella tai sanomalehdessä. Kaikki Ainon pelastus suunnitelmat tuntuu olevan vielä aika epävarmat. Mutta toivon, että olen väärässä..

• sinikka.virtanen

Pyhtäältä ei suositeltu mitään. Sanottiin vaan, että on kinkkinen tilanne.Lue itse Häpeä Hämeenlinna ja Aulanko -ketjusta, mitä on kirjoitettu. Voi olla ihan joku piruilija.- Minulle tuli se VAIKUTELMA,etten ollut ensimmäinen, joka soitti Pyhtäälle ja että useampikin ihminen on ottanut yhteyttä Metsähallitukseen, mutta MH ei ole tehnyt mitään.Odottavat vaan,että Aino häipyy.- Luettelin taas koko listan miksi Aino ei edes pysty lähtemään ja miksi edes halua lähteä. -En muistanut sanoa,että Alhaisen kanssa on MH sopinut Ainon kiinniottamisesta lammesta..

• kutsuuainocsi

Olisikohan Aino niinsanottu mene-tetty tapaus?

• sinikka.virtanen

Ei olisi. Alhainen tulee pyydystämään Ainon lammesta, niin on sovittu. Jos metsähallitus sanoisi, vie Pyhtäälle, niin Alhainen osaisi hoitaa kuljetuksen.Pyhtää ottaisi ihan mielellän vastaan.

• sinikka.virtanen

Käykää lukemassa Häpeä Hämeenlinna ja Aulanko -ketjua.Siellä riehuu joku tappamishaluinen hullu. -Tulee ihan mieleen yx päällikkö. -Kenenkähän psykopatologiasta tässä jutussa on kyse.

• ainonpuolesta

Luettua tuli toinenkin palsta. Ja nou comment - siitä.
      Olen muutenkin luonto ihminen ja olen nähnyt joutsenia muuallakin kuin Aulangon lammella. Muuttavat yksilöt lentävät muutoinkin kuin muuttomatkan verran! Ne liikkuvat lentäen-ja myös kävellen! Ne lentävät pelloille syömään jne. Miten muuten niiden siivissä olisi voimaa,jos eivät käyttäisi niitä.

• uskokaapois

Lopettakaa nyt ihmeessä sen linnun ruokkiminen siitä ei ole kun haittaa.Eihän tämä tyhmä tai viisas lintu lähde mihinkään sieltä lammelta kun nämä niinsanotut luonnonsuojelijat käyvät sitä ruokkimassa.Tosi luonnonsuojelija kävisi vain seuraamassa lintua eikä pilaamassa sitä.

• eläinrääkkääjät

Joo, nämä tosi eläinrääkkääjät kävisivät hakemassa kiksejä, kun voisivat seurata linnun kuolemista nälkään. Luultavasti nk. viime vuonna, Aino joutuisi katselemaan ruokaa nälissään samalla, kun sitä estettäisiin syömästä sitä.(On sitä tänä vuonnakin tapahtunut.) Jne. Minulla on suuret määrät julkaisematonta kauheaa eläinrääkkäystä muistiin kirjoitettuna.. Jos haluatte,että hellarit tulevat kunnolla kuuluisaksi siitä, ärsyttäkää vaan lisää. -Kirjoita nimellä, jos olet MH:n palkkalistoilla. Paremman puutteessa pistän päällikön piikkiin.

• kjlöölölöäp

KÄYKÄÄ SYÖTTÄMÄSSÄ AINOA, ETTEI TARVITSE VIMEISINÄ ELINPÄIVINÄÄN OLLA NÄLISSÄÄN JA ILMAN YSTÄVIÄ.

• ffffbbbbbb

Voisiko joku soittaa Jouko Alhaiselle ja kysyä onko Ainolle jokin suojapaikka? Ja sanoa että Pyhtäällä olisi tilaa ellei muuta ole järjestetty? Hänelle tulisi kertoa juuri tämä ongelma, ettei ole tiedotusta asiasta ja siksi ihmiset paniikissa. Ja miten Hämeen Sanomissa oli suuri juttu että Aino saa lähteä omilleen... miten juuri se on aiheuttanut ahdistusta! Jos Alhainen ottaa linnun kiinni nyt, täytyyhän olla tiedossa tulevaisuuden suunnitelma! Juuri niistä tulisi informoida ihmisiä eikä pitää tässä piinassa!
      Viikonvaihteessa tulee pakkasia!

• nukkukaaedesyönn

Kukaan muu ei ole paniikissa kun muutama ylikierroksilla käyvä eläinsuojelija.

• ainon.ylin.ystävä

En ole paniikissa. Ei tule jäätymään lampeen, koska Alhaisen kanssa on sovittu,että hakee lammesta pois. Jatko on auki.

• luonnon.armoille

Olisi ihan hyvä tehdä seuraava koe: näitä huutelijoita vietäisiin jonnekin kauas erämaahan, nirhattaisiin akillesjänteitä. Jätettäisin omilleen ja sanottaisiin, kävele kotiin. Jos et pysty, oma häpeä-Olet luonnon armoilla.

• apuviesti

apuviesti

• erämaanarmoilla

Voi helkkari näitä piipertäjiä.Terroristit tappaa ihmisiä ja nämä muutamat pellet itkee jostakin helvetin linnusta,anna mun kaikki kestää.Nyt nämä pellet rupee uhkaileen katkoa jänteitä jaloista,ei voi olla totta.Nyt kannattaisi varmaankin hakea apua jostakin muusta kun linnusta.Toivotaan että tämä Alhainen pystyy auttamaan myös näitä niinsanottuja luonnonsuojelijoita.

• paha.maailma.ei.lamaa

Voi hirveää, joku oikeutta eläimille-järjestö kävi teurastamoilla kuvaamassa videoita Semmoiseen käyttivät aikaa, vaikka on vanhuksia ja mamuja. Ja vielä pahempaa: Evira päätti ryhtyä tehotarkastuksiin. Ottakaa nyt äkkiä yhteyttä jonnekin,että moinen ajan ja työvoiman tuhlaus lopetetaan. -Mitä olet tehnyt terrorismin ehkäisyyn?

• testiryhmä.antidoup

Semmonennkinkoe voitas tehdä, että "suojelija" istutettaisiin olohuoneeseen ja tungettaisiin pulla vuosi..sitten lenkille..hopi-hopi..miksei jalka nouse?

• en.ainakaan.kusipää

Ei suojelijat ole joutsenia alun perinkään lammelle tuoneet matkailuvalteiksi, turistilaumojen syötettäviksi, niiden ja lokkiparvien keskellä poikasiaan hoitamaan, jne.Tämä yksi suojelija, joka väkisin vedettiin mukaan joutsensoppaan,paljasti tavallisia, myös Aulangon puistojoutsenten elinolosuhteissa ja -ehdoissa olevia epäkohtia, metsähallituksen salaamiseen ja valehtelemiseen perustuvan tiedottamisen sekä systemaattisen, suunnitelmallisen eläinrääkkäyksen, josta tein rikosilmoituksenkin, nykyisen lain aikana turhaan. Olen tiedottanut havainnoistani MH:lle.asiantuntijatahoille ja HML:N kaupungin hallintoon. -Nykyäänkin ja kesälläkin, kun Aino ei ole itse pystynyt nousemaan lammesta neljään kuukauteen, olen vienyt ruohosilppua syötäväksi. Nyt syksyllä on välillä halunnut kokojyväleipääkin (sis.myös rypsiöljyä).-MITÄ OLET ITSE TEHNYT? Muuta kuin kirjoittanut nettipaskaa viestiketjuun. -Ilm.sinunkaltaisten kusipäiden takia olisi tarpeen nostaa ylös aikaisemmat ketjut. Mutta, jotta keskityttäisiin nyt Ainon jatkojärjestelyihin, en tee sitä. Ketju Ihana Aino ja Uljas Janne ei ole monen sivun päässä.Etsipä ja lue.

• rupeapa.kunnon.hommiin

Mitä olet tehnyt jonkun muun kuin itsesi hyväksi. Mahdatko pystyä hoitamaan edes omia asioitasi ilman yhteiskunnan tukia.

• kunykysyit

Noo, parina viime kesänä kasvattanut lintujen poikasista elinkelpoisia....semmosta vaan.

• linnunpoikaset

Jos totta, niin hienoa.

• kunykysyit

ei tarvi mielistellä..enemmän kuin sinä.

• eirypsiöljyä

Oleppas nyt varovainen ettei verisuoni katkea.Ei itseä kannata rääkätä yhden linnun takia.Sinä pilaat kaikkien todella eläinsuojelijoiden pyrkimykset tällä kusipääksi haukkumisella.Olen melko varma että sinun kannattaa mennä keskustelemaan jonkun kanssa,muustakin kun vain tästä linnusta.Vai vielä kokojyväleipää,aaaah.Sinä viet linnulle leipää (joka ei sitä tarvitse)ja ihmiset ovat leipäjonossa hakeakseen itselle syötävää.Jossakin on vikaa.Kuuntele nyt itseäsi niin huomaat että joku on vialla.

• hellari.kusipää.olet

Netti ei ole potta.Käy ripuloimassa muualla.

• laulujoutsenko

Tuli mieleen vielä yksi mahdollinen tapahtuma. Muuttomatkalla oleva laulujoutsen voi poiketa lammella repimässä Ainon.On niitä muulloinkin kummalliseen aikaan käynyt.Jannenkin repivät sellaisena ajankohtana, jolloin sulkasatonsa takia tuskin pystyivät lentämään.

• kosmista

Ja meteoriitti voi pamahtaa lampeen?

• päättelykyinen

Vaikka jotkut hellarit luulevatkin olevansa jumalasta seuraavia, eivät "meteoriittia" pysty järjestämään, mutta "laulujoutsenen ", ei välttämättä olisi edes ensimmäinen kerta.

• sitänoudatetaan

Se on luonnon laki.

• bbbbbbbbbbbbbbb

En ymmärrä raakuuden lietsontaa, suoranaista toivomista, asioissa joissa sitä voi välttää ja olla inhimillinen! Maailma on tarpeeksi brutaali jo muutoinkin. Lemmikkieläimillekin on hautausmaat minne viedään kukkia ja kynttilöitä, vaikka siellä olisi kaniini, kissa, marsu, koira, papukaija! Mitä ilkkumista on tällä palstalla, pysyköön poissa keitä sydämellisyys vaivaa tässä maailmassa! Olkoot kyynisiä, ivallisia ja negatiivisia muualla.

• 75438900

En lietso raakuutta, vaan ennalta ehkäisen sitä ottamalla esille,että näinkin voitaisiin tehdä tai lavastaa. On vaikeampi tehdä sitä sitten tämän esille oton jälkeen. Ja ettei luultaisi mielikuvituksen tuotteeksi,viittaan asioihin, joita on tehty ja tapahtunut.-Nimimerkki eläinrääkkäyksen läheltä nähnyt.

• bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

Olen itsekin epäillyt että jos Aino katoaisi, väitetään lähteneen eli lavastus... ihminen takana. Koska Aino EI lähde, viihtyy kotilammellaan. Joutsen on paikkalintu. Ainon siivet ei myöskään kanna - sitä suuremmalla syyllä olen kummastellut mediajuttuja joissa väitetään muuta eli todella epäilyttävää!
      Sietämätöntä ihmiset joille eläinrakkaus on vika... kyllä ihmisille voi lemmikit tulla rakkaammiksi jopa kuin ihmiset! Itse rakastan erityisesti lintuja!
      On kestämätöntä se ettei Metsähallitus informoi mitä aiotaan vaan tahallaan pitää ihmisiä kiirastulessa... heitä lukuisia joille Aino on RAKAS. Tänään lammella oli mies perheineen, hän sanoi että Aulangon joutsen ollut erityisen tärkeä lapsille, muidenkin perheiden, juuri Aino.. ja haluavat aloittaa kansalaisadressin sen takia että Aino vietäisiin turvaan ja tuotaisiin ehdottomasti takaisin taas keväällä!

• bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

ps. Kyse on juuri viehättävästä säyseästä AINOSTA. Se on tullut leikkisäksi, on kuin ballerina lammella, avaa siipiään kiitokseksi tai tervehdykseksi.. Aino EI ole korvattavissa, se on uniikki! Aino ansaitsee hyvän kohtelun. Turvapaikan. Tulevaisuuden kesät jossain yhä ihailun kohteena, ja sosiaalisessa paikassa. Meri raaka ja vaaroja enemmän kuin Aulangolla, sama villissä luonnossa!
        On murheellista todella, että Aino joutuu jättämään kotilampensa ja saarensa siellä.
        Suren tätä kaikkea koko ajan. Lisäksi epötietoisuuden varjo! Kauheaa että Ainon kohtalosta päättävät ihmiset joille Aino ei merkitse mitään!? Haluaisin suojella Ainoa, olen ystävä ja luottaa minuun. Jos sille tapahtuu pahaa, olen pettäjä kun en puolustanut ja auttanut!

• h457890345

Luultavasti MH aikoo tehdä jotakin, josta ihmiset eivä tykkää.Jos kuulisivat etukäteen, nousisi meteli nk. viime syksynä poikasista.

• siis.ei.kirjaimia

Vasta jälkikäteen annetaan tiedote, mitä Ainolle on tapahtunut.Ja se ei pidä paikkaansa vaan asia on juuri päinvastoin. Päättelemällä tämän kaavan mukaan, voi arvata totuuden.

• hjuhgyjkiolm

Voi -kele,nyt tuli mokattua. Olen tähän mennessä joutunut huomaamaan, että kaikki,mitä Ainosta ilmaisen, käytetään tätä vastaan,Nyt tulin kirjoittaneeksi että päivällä lammella käydessäni siellä oli lapsiperhe. Ja että Aino tykkää iloisista, pienistä lapsista.--Ainon kohtaloa ei tule päättää sillä perusteella,että lapset tykkää... Aino ei ole lelu .Ainon pitää päästä sellaiseen paikkaan, mikä on turvallinen ja lampi ei ole.Tod.näk. laulujoutsenet tulevat käymään kimppuun.Ja aivan varmasti eläinrääkkäys jatkuu.-Ja se lapsiperhe on luultavasti ollut hellariperhe ja äkkiäkös siitä lahkosta adressin kerää. -Niin ja ed.viestissä kerrottiin, mitä (vain) lavastus tarkoittaa.

• totuuskirpaisee

Ei kukaan ilku teitä vaan yrittää kertoa totuuksia tästä linnusta.Lintu ei tarvitse teidän pullianne,ei tarvitse teidän kokojyväleipäänne,ei tarvitse teidän öljyänne niinkun joku kirjoitti jollakin palstalla sitä vieneensä linnulle,sairasta touhua.Te tapatte linnun näillä sapuskoillanne.Lintu syö mitä lammesta löytää.Mistä sinä voit tietää mistä tämä luontokappale pitää ja mistä ei.Ei tämä lintu tiedä onko sen ruokkija lapsi tai aikuinen.Nyt jos koskaan kannattaa ottaa nämä värilasit silmiltä ja katsoa totuutta silmiin,ELIKÄ LINTU EI TARVITSE TEIDÄN RUOKKIMISTA EIKÄ TEIDÄN HUOLENPITOA.Te jos jotkut tapatte tämän linnun syöttämällä sille suorastaan pa...a.Tuntuu siltä että näille eläinsuojelijoille ei mene mikään jakeluun vaan ovat aina oikeassa,tyypillisiä narsisteja.

• totuus.satuttaa.todella

Onkohan kyseessä lukihäiriö vai hellareiden tavanomainen tapa vääristellä asioita. Ilmoitin leivän olevan kokojyväleipää, joka sisältää myös rypsiöljyä, siis ainesosaselosteen mukaan.En ole öljypullon kanssa siellä kulkenut.-Onkohan tämä raivon vallassa kirjoitteleva syyttelijä Metsähallituksen palkkalistoilla.Onko tämä uusi tapa tiedottaa asioista. -Panen tämän edellisen viestin kenttäpäällikön piikkiin. Jos ei ole hänen tekstiään tai määräyksestä kirjoitettu, kannattaa oikaista.-----P.S.En enää käytä nimimerkkinä pitkää kirjain-tai numeropötköä, koska sitä käyttäen on yritetty saada aikaan väärinkäsitystä, että jotkut viestit olisivat minun kirjoittamia.-Tarpeen vaatiessa pystyn todistamaan, mitä olen kirjoittanut.Ylläpidolla on IP:ni ja kaikkia viestejäni seurataan. Niin että on turha yrittää saada minulle ainakaan virallisia" pulmia.

• itsetuntemus.nolla

Jestas, siellä se kaikkitietävä on, on nettipsykiatrikin, tämä totuuskirpaisee,Telkänranta olisi sinun kanssa eri mieltä Ainosta. ---------Olet eläinrääkkääjä-gangstalkkaaja.

• celcius

Metsähallituksen tulisi hoitaa Aino SUOJAAN kunniallisesti eikä valehdella.. kyllä meteli voi nousta jälkikäteenkin! Jos etukäteen salaillaan! Pidetään piinassa ihmisiä ja.. jätetään henkiseen piinaan linnun kohtalon epätietoisuuden takia !!! Minulla ainakin on toimittajaystäviä valtakunnallisissa lehdissä!

• riskejä.olen.ottanut

Jokainen haluaa pitää työpaikkansa eikä paikallislehdellä ole varaa suututtaa mitään tahoa.Ainakaan yhden joutsenen takia.Eivät tajua, että tähän tapaukseen kiteytyy itse asiassa suuria periatteellisia linjoja moraalin puolelta:eläimiin suhtautuminen, ihmisten mielipiteisiin suhtautuminen, tiedottaminen, jne.--Ja sitten.Metsähallitus viis veisaa, jos saa huonoa palautetta yhden joutsenen takia ,kun syynkin voi vierittää alemmalle henkilöstölle.-Voin kertoa,että toimittajaystäväsi eivät uskalla kirjoittaa asiasta juttua. En kerro, mitä tiedän. Yritän antaa rauhan Ainon asian selvittämiselle. (Tai voithan kysyä toimittajaystävältäsi, miksi ei uskalla, jos uskaltaa kertoa.)

• saas.nähdä.mitä.nyt

Mikäs siinä. Voin jotakin kertoa. Luullakseni viime syksynä, kun Aulangon joutsenet aiheuttivat kohinaa ja minä kirjoitin raporttini, niin minulta tultiin miltei uhkailemalla vaatimaan vastausta, olenko antanut IltaSanomille tietoja Aulangon joutsenista. En ollut.Lehdessä kuulemma oli joitakin joutsenartikkeleita.Kaivoin jutut esille.En paljon muista, silmäilin ylimalkaisesti.Jutut oli kirjoitettu koomiseen tyyliin, ei sopinut minun herkillä oleviin tunteisiin.-Alkoivat siitä, että parkkipaikalla mies oli pelännyt tuijottamaan tullutta joutsenta niin,ettei ollut uskaltanut tulla autosta ulos.Mutta otti kuvia ja yhteyttä IS:ään.Useampi osaisessa jutussa selvisi,että oli paikallisten tuntema kesy joutsen.-Sitten kun seurailin, tuli artikkeli, jossa IS joutui pikkutarkasti selostamaan jutun kaikki vaiheet ja ajankohdat ja ihmisten nimet mainiten niin,että ne oli mahdollisia tarkistaa.Toimittaja oli joku, joka oli saanut muutamana vuotena palkinnon nimenomaan huumorilla kirjoittamisesta.-Niin minkähän tahon tai mitkä tahot IS oli saanut kimppuunsa. -Seuraava juttu taisi olla sellainen, että tämä joutsen oli ominpäin lentänyt talvihoitoon Pyhtäälle ja sieltä keväällä takaisin Hesaan tuttujen luokse .-Sitten oli huumorijuttu siitä. kuinka joutsenia syöttämässä ollut mummu kaatui kumoon, kun innokas lintu tuli syömään Oli saatu kuvakin tilanteesta.-Ja taas minua kuulusteltiin, olenko lähettänyt joutsenista tietoa IS:lle Sanoin,että varmaankin sinnekin netin kautta annoin vinkin,että voisivat lukea suomi24keskustelut-HML-palsta-joutsenketjua.-Että on se helvetti, jos ei saisi antaa juttuvinkkiä lehdelle.Niillä omat kanavansa hommata tietoa.-------Niin että ymmärrän HäSa:n juttua.

• samainen

Saattoi olla Iltalehti.

• eggs

Hämeen Sanomat on todella puolueellinen sensuroija.. yhtäkään tekstaria jotka kommentoi muutama viikko sitten ollut väritettyä ja manipuloivaa artikkelia miten Aino pärjäisi heitteillä.. ei ole julkaustu. Minä laitoin, muutkin ihmiset kommentoineet..
      Avautuu silmät sisäpiiriklikeille, joissa asiat vallanhaluisesti päätetään ja ihmisiä ei kuunnella!
      Ainoon on kiintynyt moni ja Aino on kiintynyt ihmisiin.. molemminpäin. Asioista päättävät ihmiset jotka eivät välitä Ainosta kuin päänvaivana ja kiusankappaleena, massaotuksena. Tässä tragedian ydin.

• psykopatologiaa

Jäljet eivät johda sylttytehtaalle , vaan pahuuden ytimeen.

• talveaodotellessa

Ei voi sanoa kun että sairasta on.Tulisi pakkaset että pääsisi luistelemaan joutsenlammelle,siellä on aina ensimmäisenä jää.Siellä on varmaan liukas jää kun on kesän aikana viety öljyä.

• tulossa.ovat
    • järkivoitti

Vihdoinkin tajusivat lopettaa sen narinansa linnusta.

• sadisti.olet

Ensi yönä on jo niin paljon pakkasta, että eiköhän Aino jäädy kiinni. Mene ihmeessä aamula videoimaan kärsimystään, niin saat mukavaa katseltavaa, näytä lapsillesikin.

• outi.tuomi

Lähetin viestin Jouko Alhaisen Facebookiin: Kävin tänään lammella.Enää 1/3 oli sulana.Aino oli jo hädissään. Maanantaina on kuusi astetta pakkasta. Aiotko pyydystää lammesta elävän joutsenen vai hakea jäältä pakasteen.-Puolen tunnin kuluttua tuli vastaus:Koitetaan, toivottavasti onnistuu.

• käyn.illalla

Kävin aamulla lammella. Ei näkynyt Alhaista yhdeksään mennessä.Lammen pää oli vielä auki.Saaren ympärys on ollut pari vrk. jäässä, niin että Aino on joutunut olemaan vedessä koko ajan. -Soitin 112:teen. Kun olen vainon alainen, minun puheluni saatetaan ohjata muualle kuin minkä numeron valitsen Näin on tehty aikaisemminkin, myös numerolle 112 En siis tiedä, menikö puheluni sinne..Sielät vastasi jäätävästi puhuva mies.Kerroin tilanteen: Aino ei pysty lentämään eikä nousemaan lammesta pois.Ensi yönä lampi tulee jäätymään. Haluan,että poliisille ilmoitetaan tilanne ja käyvät paikan päällä.Mies ilmoitti kireästi, että joutsen on täysin lentokykyinen.Kun rupesin väittämään vastaan:tunnen joutsenen ja aivan varmasti ei ole. KUULOSTI.että vihamielisyys alkoi miehellä nousta.-Ihan yhtä hyvin mielestäni olisin saattanut jutella( mh:n)hellarin kanssa. ----Kävin hotellin respassa.Totean nyt vaan,että jokainen haluaa säilyttää työpaikkansa ja kenen leipää syöt, sen laulujoutsen olet .Mutta eiköhän metsähallitukseen soitettu käynnistäni. ----niin että huomenna lammessa on kiinni jäätynyt joutsen tai ei ole, kun on kuulemma "lentänyt pois.

• auttakaaauttajaa

Jumankekka että hätänumeroon soitetaan että lintu on joutunut olemaan vedessä pitemmän ajan kun laki sallii.Tämä äskeinen kirjoittaja sanoi että häntä vainotaan,ei varmaankaan vainota mutta yritetään kertoa että jätä se lintu rauhaan.Uskon että hätäkeskuksella ja poliisilla on muutakin tärkeämpää tehtävää kun yhden linnun paapominen.Tämä henkilö kuvittelee että kaikilla on jotakin häntä vastaan.Uskoisin että käynti lääkärillä auttaisi.

• hellari.kusipäät

Ei tätä henkilöä kaikki vainoa.(Tämä henkilö on ollut vuosia gang stalking vainon kohteena ,viime aikoina on käynyt ilmi, kun on ilmiannettukin, että vainossa ovat mukana hellarien lisäksi muurarit ja yksittäisiä jäseniä demareista ja poliisi. Mutta kuuluu muuhun yhteyteen.) Nyt taas mh-hellari vääristi viestiäni, jonka pääasia on,että Aino pitää tänään ottaa pois lammesta, joka tulee jäätymään ensi yönä.) . Kun metsähallitus ei näytä sitä tekevän, jäljelle jää poliisi ja palokunnan pojat.

• varmasti.jatkan

Voisiko kenttäpäällikkö Rauhala kertoa, onko "auttakaa.auttajaa"viesti hänen kirjoittamansa tai toinen henkilö kirjoittanut hänen määräyksestään. -Kyllä palokunnan pojat hakee kissojakin puusta.

• itkuaodotellessa

Se on oikein poliisit jahtaan lintua,jätetään rattijuopot ajeleen.Luulen että on tärkeämpää ihmisten turvaaminen rattijuopoilta ja muilta hörhöiltä kun yhden linnun jahtaaminen lammesta.Sitä lintua ei ihan tunnissa eikä kahdessa oteta kiinni.Ainoa etu siinä jahtaamisessa olisi että lintu nousisi siivilleen ja lähtisi etelään.Nyt joku varmaankin kirjoittaa että ei osaa lentää,kyllä osaa kun annetaan vauhtia eikä ruokita.Nyt joku taas kirjoittaa että sitä vainotaan kun ollaan eri mieltä asioista kun hän.

• menkää.kurssille

Jos tämä on mtsähallituksen virallista tiedottamista niin voi hyvänen aika.

• marionetit

Viime kesästä alkaen, siitä lähtien kun laulujoutsenet tai "laulujoutsenet" kävivät repimässä Jannen ja Aino hävisi jonnekin, mh on tiedottanut, että heidän puolestaan Aino voi hävitä lammelta ihan minne vaan, ei kiinnosta. Luonto tekee tehtävänsä. Ja sama tyyli on jatkunut sen jälkeen.

• Iisakkifani

Lopettakaa se höpinä joistain vitun linnusta!

• johan.oli

Tulen juuri lammelta. Tilanne:Jouko Alhainen siellä asensi pumppua lampeen,että pysyy sulana lammen nurkka. Olisi ottanut Ainon kiinni, mutta kun on niin hyvin syönyt, ettei pystynyt houkuttelemaan. Kertoi ,että metsähallituksella on sovittu talvihoitopaikka:lattialämmitys ja uima-allas.---Olisi ihan kiva, jos metsähallitus oppisi tiedottamaan asiallisesti. Kun nämäkin asiat olisi tiedotettu, ei ihmisten olisi tarvinnut huolissaan touhuta niin paljon.

• idi.oott.i

no kuka h..n hölmö on ruokkinut sitä joutsenta, vaikka on varoitettu!

• ihanaa.nyt.loppu

Kun neuvoja ei oteta vastaan idiooteilta, jotka nimimerkin suojissa purkavat psykopatologiaansa.Asiallinen tiedotus metsähallituksen taholta nimi ja asema mainiten olisi eri asia.

• metsään.meni

voi juma..ta. Pyydä sellainen metsähallituksesta. Etkö tajua olevasi haitta sille linnulle?

• hoo.pee

Kyllä tiedän.Jos en olisi vuosi sitten ryhtynyt pelastusoperaatioon, olisi joutsen perhe tuhottu elokuun loppuun mennessä.Jos en olisi viime kesänä auttanut Ainoa pulasta toisensa jälkeen, olisi "julma luonto" tappanut. Ei nyt olisi kitumassa. Jos en olisi kirjoittanut,että kauhein ratkaisu, mitä tiedän, olisi Aino panna pumpun avulla auki pidettävään avantoon ,ei nyt olisi sellaisessa.-Pitää vissiin kirjoittaa,että kauheinta, mitä tietäisin, olisi jos Ainolle annettaisiin lopetuspiikki. -Minä en anna niiden kusipäiden kaikessa rauhassa harrastaa eläinrääkkäystä. Nytkin siellä ultraäänellä pelästytetään sorsia .Aino pelästyy vasta sitten,kun näkee sorsien pelästyvän.

• Ylensyönyt.sotka

Ai nyt kuulet ultraäänenkin.
        Ei tässä maailmassa ole tärkeää, mitä kuulee vaan mitä ymmärtää.
        Nyt sinun pitää ymmärtää antaa olla ruokkimatta sitä joutsenta, että sen voi saada kiinni ja talvisäilöön.
        Tämä olisi tapahtunut myös ilman järjetöntä paasaamista täällä.

• katso.peiliin

Pystyn päättelemään, ja "todistamaan", mutta en kerro miten.Koittakaa itse keksiä.Tarpeelliset tiedot teillä on. - Minun ruohosilppuni ei asiaan vaikuta. Eikä ole kyse mahdollisesta ylipainosta, vaan sen hetkisestä kylläisyydestä. -Ja sinun kohdallasi hellareiden kusipäisestä taipumuksesta projektion käyttöön. -Järjetöntä paasaamista ovat harjoittaneet hellarit.Minä kirjoitan ihan vain asiaa niukkaan tyyliin, joskus kyllästyneenä heitän rotille vähän herjaa takaisin.

• ottakaalääkkeenne

Onneksi ilmeisesti kohta loppuu näitten vohkaajien syyttely,metsähallitusta,poliisia,palokuntaa jopa puoluetta kohtaan.Mitähän nämä vohkaajat seuraavaksi keksivät.Suosittelen kumminkin jos on lääkitystä niin kannattaa ottaa se ajallaan.Tällä palstalla on saanut näitten vohkaajien ansiosta siipeensä aika moni.Vai olisi linnun saanut vaikka tänään pois jos ei olisi ylensyötetty.Just joo.

• lue.vaikka.kirja

Osaatko tehdä muuta, kuin syyttää, arvostella,haukkua muita ihmisiä vääristellyin perustein, Onko mitään omaa tuotantoa korvien välissä. Mene hellarien joukkoon.Siellä on paljonsamanlaisia.

• ei.voikaan.huokaista

Ettei kukaan nukkuisi liian hyvin ensi yötä, niin epäselväähän on, kuinka ison läntin pumppu pitää auki ja osaako Aino hakeutua siihen. Alhainen menee kuitenkin heti aamulla katsomaan, Sahaa sitten Ainon irti, jos on tarpeen.Luulisi saavan kiinni.

• yrittänyttä.laitettiin

Minäkin sorruin valkoiseen valheeseen, kun ajattelin,että ihmiset voisivat nukkua hyvin ja mennä Ainon suhteen levollisin mielin töihin. Tämä metsähallituksen ilmoittama paikka, jonka sanoo sopineensa, on paikka, joka on nimenomaan kieltäytynyt ottamasta Ainoa.(epävirallinen varasuunnitelma on,että Alhainenkin pystyy hätätilassa järjestämään Ainolle altaallisen paikan.) Aino voi joutua olemaan siinä lammen nurkassa kauankin, koska ihmiset riitelevät. On monta erilaista mielipidettä ja jokaiselle näyttää olevan kunnia-asia,että oma voittaa. (Kyllä siellä rannalla paloautokin kävi, mutta MH ajoi pois.) Aino parka.

• Iisakkifani

Eikö teillä luusereilla ole muuta huoleaihetta kuin Ainon ja viihtyminen lammessa? Olisitte huolissanne ihmisistä petolinnun sijaan.

• helvettinsä.ei.lopu

Niin olenkin, kaikista niistä, joiden armoilla Aino nyt on. Tulisikin petolintu ja tappaisi kerralla.

• linssi.lude

Nythän voisi ilmoittaa iltapäivälehdille.Olisi helppo käydä kuvaamassa. Tai oikeutta eläimille.Niillä on hyvät vehkeet.

• ihan.vihjeenä

Muuten, kun joutsenet tappelee, toinen voi pitää toisen päätä veden alla niin kauan,että kuolee.

• kjnvimdk

Nukkuisit edes yösi niin rauhottuisit.

• herätelty

Nukkuisin mielelläni,mutta kun tähän vainooni kuuluu unenhäirintä, tavallista gs:ssä,Minut herätetään säännöllisin väliajoin . Tätä on kestänyt kuukausia.Lyhin väli on puolentunnin välein, pisin joskus armollisesti kahdentunnin välein. Tietyistä syistä joskus annetaan rauhassa nukkua koko yö. Viime yönä oli niin kovaääniset herätykset ja kestoakin oli, että nousin yös ja aikani kuluksi kävin koneella.(Jos olet utelias asian suhteen, käy Riihimäki-palstalla lukemassa Herätysliike-ketjua. On venynyt jo niin pitkäksi, etten ole viitsinyt enää juurikaan kirjoittaa.

• suosittelenhoitoanopeast

Raja vainoharhaisen psykoosin ja epäluuloisen persoonallisuushäiriön välillä on häilyvä. Harhaluulot ja harhauskomukset ymmärretään yksilön keinona hallita ja väistää yksinäisyyteen, hylätyksi tulemisen pelkoon, merkityksettömyyteen ja traumaattisiin tunnemuistoihin liittyviä tunteita ja mielikuvia.

Joopa joo.Lainasin Riihimäki palstalta yhden kirjoituksen joka on ilmeisesti tarkoitettu sinulle,kirjoitus joka on tässä yläpuolella.Tämä kirjoitus valaisee kaiken.

• tuliko.pettymys

Olisit samalla lainannut vastaukseni tähän. En viitsi hakea sitä esille, mutta muistaakseni olen vastannut, että missään psykiatrian oppikirjassa ei tällaista määritelmää ole löydettävissä, jne. -Mutta nyt voin kertoa,että tämä määritelmä sopii hyvin siihen luuserisakkiin, joka lähtee pyytämään jeesukselta apua.Siellä sitten lahkossa mennään joukkopsykoosiin, sen lisäksi vaikka mitä harha-aistimuksia edellytetään:kokemusta jumalasta jne. Siinä se yksinäisyys häipyy, kun muuttuu sosiaalisesti riippuvaiseksi laumasieluksi. Minää ei ole, vaan me. Ja tullaan niin paskantärkeiksi,että. (On tyypillinen piirre hellareissa.)Ja kun narsismi hoituu 1-vuotiaan tason mukaisesti:ollaan osa jotakin suurta.Lapsena osa äitiä , nyt osa jumalaa vai ihanko vain jeesusta.-Minulle on lätkäisty tällainen määritelmä, että en ehtisi tarjota sitä hellariporukalle.-Minä en mene tällalailla psykiatrisoimaan yleensä, mutta kaivoit verta nenästäsi. -Minä ole vainoharhainen.Olen tarkka -näköinen, enkä älyä pitää suuta kiinni.Silloin vastapuoli puolustautuu haukkumalla vainoharhaiseksi.

• hölkoklöoin

Vielä lisää.Itse asiassa olen hellareista ilmaisut kaiken tämän eri yhteyksissä. Traumoista en ole kirjoittanut.Se että kirjoittaja puhuu traumoihin liittyvistä mielikuvista, kertoo,että jotakin koulutusta on. Ei puhu muistikuvista. Sellaisia ei ole. Emme pysty muistaman.luulemme muistavamme. mikä on yhtä kuin mielikuva. -Patologisesta projektion käytöstä olen maininnut tässäkin ketjussa jollekin teikäläiselle. Se liittyy vainoharhaisuuteen, mitä teillä on.On kaiken moralisointinne, syyllistämisenne, haukumisenne takana.Ne kaiken lisäksi perustuvat perusteiden vääristelyyn.(Osaksi on tietenkin kyse tietoisesta taktiikasta).-Älä sitten rupea syyttämään, että olen muuttanut Aino-kejun psykiatrian ketjuksi. Minä vain vastasin,

• kosto.on.suloinen

Niin, joskus aikoinaan korviini tuli tietoa, että monet rikolliset, juopot, narkomaanit sun muut addiktit ovat päässeet kuiville hellareiden avulla.Silloin ajattelin:sehän on hyvä. Nyt ajattelen: hyi helvetti,siis sellaista sakkia on sinne kasaantunut. Ei ihme, että sadistiseen, rikolliseen vainoon addiktoituvia stalkkereita siinä porukassa riittää. Ja eläinrääkkäyskin sujuu. Tulen pitämään huolen,että yleiseen tietoon tulee,mitä ala-arvoista paskasakkia olette. Vaikka en muuta ehtisi tekemäänkään.

• hajurakoa

hajurakoa hellaripsykiatriaan

• hajurakoa

hajurakoa

• hajurakoa

hajurakoa

• en.tee.enää.mitään

Kävin aamupäivällä lammella. Pumppuavanto oli pieni kapea alue. Ei Aino siinä ollut.Oli vastapäisellä rannalla sorsien kanssa. Siellä oli pieni alue sulana.Jos ei ole jo jäässä, niin illan aikana tod.näk. kuitenkin. Yöllä on 4- 10 astetta pakkasta.Luen sitten lehdestä , miten on käynyt. Joskus.

• kunnonyöunet

Hyvä että et tee enään mitään.Nuku yösi kunnolla niin voi olla että tokenet.Pyydä apua vaikka jeesukselta.

• Aino.Lampi

Ajattelin, että tämä spekulointi nyt loppuu. Itse uskon vakaasti, että Jouko Alhainen ei Ainoa hylkää, luotan hänen sanaansa 100 prosenttisesti. Aino ja Janne ovat ennekin olleet lammella pumpun pitäessä sitä sulana, nythän on kyse siitä, että Ainoa on lähes mahdoton saada kiinni.

• outi.tuomi

Onko tämä Alhainen vakamuksen" mies? Minä en luota häneen pätkääkään.-Oletko käynyt lammella? Minä kävin.Pumppu piti sulana aivan olemattoman pienen alueen. Ei siinä spekuloida tarvinnut, ihan silmät päässä riitti.-Sunnuntaina ihan tosissani tein töitä.että Aino olisi otettu lammesta ylös.-Jouduin huomaamaan, että on täysin kammottava eläinrääkkäys meneillään. En pysty Ainoa auttamaan.En mene enää lammelle,koska en jaksa katsella sen eläimen kärsimystä. -En voi kuin ihmetellä, mitä hirviöitä olette.

• edelleen.outi.tuomi

En voi ymmärtää, miten Ainoa ei saa kiinni muutaman neliömetrin sulalta alueelta.- Saahan sen pelokkaaksi ja vauhkoksi helpostikin.Sitten voi levitellä käsiä ja sanoa,että on mahdotonta saada kiinni. -Ainon pienissä aivoissa on enemmän triggereitä kuin kuin Korean sodan aivopesuleirin vangeilla.

• hirviöt.juui.herättivät

Eiköhöhän Aino ole kiinni jäätyneenä lampeen.Siellä tuskissaan, kauhuissaan.-Mielisairaat hirviöt tekivät tämän tahallaan.

• valvova

Tai on ollut jo varmaan klo 21.52, kun tämä aino.lampi on harhautusviestinsä laittanut.

• onko.kuollut

"spekuloidaan": eilen aamulla, kun kävin, Aino oli hädissään. Olisi tullut syliin , jos olisi yhtään päässyt rannalle. Entiseen tyyliin "näytti":kiersi pikkuista sulaa plänttiä, näin pieni. Ja tiesi,että koko ajan pienenee.- Lähdin pois.-Toiselta puoleta lampea katselin ja näin, että Ainon luona oli punapusakkainen ihminen. Aino ihan liki edessä. Ei olisi tarvinnut muuta kuin hivuttaa Aino rannalle. Ei olisi vastaan pistänyt.- Aino on ehdollistettu punaiseen:tulee luo kuin rautanaula magneettiin.-Tai tuli, kun oli hengissä.

• hirteen.tommoset

No niin odottelen aamua, mitä valeita tarjotaan. ..ja aino.lammelle:en ole tyhmä

• Aino.Lampi
        valvova kirjoitti:

Tai on ollut jo varmaan klo 21.52, kun tämä aino.lampi on harhautusviestinsä laittanut.

Kuulkaahan nyt outi tuomi vai mikä lieneenkin. Aino voi olla muillekin rakas kuin vain Teille. Yhtä lailla tässä hänestä huolta kannetaan, että eiköhän kannata tuo herjaus lopettaa. Eroa teihin on vain se, että luotan vielä ihmisen sanaan.

• siitä.vaan

Minä en. Olen kokemuksesta viisastunut.

• katsokaa.peiliin

Ja teikäläisillä ei ole varaa herjuksista huomautella. Olen joutunut satamäärin aivan ala-arvoisten ihan kunnianloukkauksen asteisten herjausten kohteeksi.-niin että on jo ulkopuoliset ihmetelleet.

• celcius

Sää lämpenee jälleen, luvattu plusasteita ja vesisadetta, ja se jatkuu kauan, viikon ainakin.. eli Aino ei jäädy kiinni ja pärjää lammella. Toivoisin että Ainon asioista riitelevät tahot pääsevät järjelliseen ratkaisuun eli että Ainolle järjestyy hyvä hoitopaikka, tai että Alhaisen sallitaan ottavan Ainon ellei metsähallitus halua tai kykenee asiaa hoitamaan sivistyneesti! Ihmetyttää pohjattomasti Hämeen Sanomien ja paikallisen median informointi.. ristikkäistä viestintää, kaikki epäselvää, ei anneta mitään varmuutta, pidetään ihmisiä totaalisessa epätietoisuudessa, annetaan vastuuttomia lausuntoja lehdissä( miten Aino pärjäisi heitettynä minne tahansa),ihmiset saavat huolehtia ja hermoilla joutsenesta ja vastuussa olevat tahot ovat täydellisen välinpitämättömiä ja tavoittamattomissa ja asiantuntijoiden mielipiteiden kirjo on laidasta toiseen..
      kehenkään ei voi myöskään luottaa. Ties mitä juonia ja klikkejä..
      pienoiskoossa paljastaa ihmisten ja auktoriteettien typeryyden mittaamattomuuden.

• eläinrääkkäystä

On jo jäätynyt kiinni.Jos sitten vaikka selviää hengissä hetken jäätyneenä ja sulaa irti omia aikojaan.-Ei missään tapauksessa Alhaiselle hoitoon. Kuuntelin puheitaan sunnuntaina. Oli kauheita mielipiteitä. Oli ihan HäSa:n jutun takana .Kun kerroin, että ihmiset ovat tykänneet siitä huonoa ja lähettäneet tekstitiviestejä.Mitään ei ole julkaistu. Aivan raivona ilmoitti,että ei olisi saanutkaan.Jne. Valehteli ihan metsähallituksen tyyliin joutsenten kiinniotoista syksyisin.Katsoin Facebookiaan. Samoja valeita siellä. Ja kun hellarit luottaa häneen 100% , on kai sitä samaa jeesuksen pelastamaa sakkia.

• kostan.lopun.ikääni

Ja Aino ei ole joutsen jään päällä, vähän siipisulista kiinni jäätynyt.On vedessä ollut jäätyessään. Maha jääynyt.

• kosto.elää.lopun.ikääni

Nyt äkkiä joku aamuvirkku lammelle Ainon luo korjaamaan sieltä talteen( puoli)kuollut jäätynyt lintu ennen metsähallituksen porukkaa. Jos ehtivät ensin, väittävät Ainon lentäneen pois," mitäs sanoimme."

• 5gbb0

Aino anoois et nyc atulles tuc tellus et exterass.

• jatkakaa

Alhaiselta tuli viesti. Aino hengissä ja lentänytkin pätkän. Jää sulamassa.Hommat jatkuu.

• vainon.alainen

En välttämätä usko,että on lentänyt. Tämä Alhainen on ostettu tai kiristetty vastapuolelle.

• pallojalkaan

Kyllä lentelee pitemällekkin kun nämä eläinsuojelijat lopettaa sen ruokkimisen.Tähän asti ne ei ole tehneet muuta kun hallaa kun ruokkivat sitä kun syöttöporsasta.Eihän luontokappale lähde mihinkään jos se saa ruokaa ihmisiltä.Sen ruokkimisen voi katsoa eläinrääkkäykseksi.Minun mielestä ruokkijat pitää saattaa vastuuseen jos lintu heittää viimeisen värin naamalle sen takia että sitä on ruokittu.

• ainonpuolesta

Niin mystistä kun se onkin niin täällä talvehtivia lintuja jo ruokitaan! Tikat,fasaanit,oravat ja pikkulinnut tarvitsevat ravintoa,koska sitä ei luonnossa ole tarjolla,koska vihreät kasvit ovat kuihtuneet ja tulevat taas uudella kasvun voimalla keväällä pintaan. Hyönteissyöjille ei ole itikoita pakkasella lentämässä. Pellot on kerätty tyhjiin ja satokausi on kellareissa. Maa on lepotilassa eikä tuota ravintoa. Ihmiset auttavat eläimiä,että ne pärjäävät talvella. Lammessa ei ole ollut kuukausiin mitään vihreää tarjolla!
      On ikävää, että Ainolla ei ole ollut säännöllistä ruokintaa "omistajan" puolelta-ei edes kun säät kylmeni! SIKSI ihmiset ovat stressaantuneita!
      Aidosti kirjoitettu ja hyvin kuvattu asia vain muutamaan sanaan, nimimerkiltä Celcius!

• celcius

Ettekö ole huomanneet tämän päivän lehdessä Ainosta valokuvan ja alla valheellinen teksti " Ähtärin matkaa varten yritetty kiinni"!!! Juuri muutama viikko sitten suuri juttu Hämeen Sanomissa miten Ähtäri EI (EI!!!) ota Ainoa ja ei ole mitään paikkaa! Lammella oli toimittajan oloinen mies kuvaamassa erikoiskameran kanssa eli selvä TILAUSTYÖ jolla koetetaan antaa väärä kuva miten Ainolle on suojapaikka ja kaikki hyvin! Tämä valheellinen mielipiteen manipulointi viittaa siihen että Ainolle EI (EI!!!!!!) ole edes kyselty suojapaikkaa. Koska myöskään metsähallitukselle EI ole kelvannut mikään turvaa tarjoava taho.. Pyhtää ja muitakin, vaan haluavat vallanhalunsa takia hoitaa asian mielivaltaisesti kuten HUVITTAA. En ole kotoisin täältä, vaikka asun mutten missään ole nähnyt vastaavaa kaksinaamaisuutta, typeryyttä asioiden hoidossa! Ja typeryksiä päättävissä asemissa. Myöskään Hämeen Sanomat EI(EI!!!!!!!) ole julkaisut edes YHTÄ kommenttia liittyen Ainon tilanteeseen eli totalitaristinen sensuuri, mikä lie pinnallinen herraklubi joka ivamielisesti junailee asioita, idioottikerho.
      Ja passiiviset ihmiset nielee tämän, ei ole tutkivia journalisteja edes vaan unissakävelijöiden retkue!

• celcius

ps. Kun Aino kerran on " metsähallituksen omaisuutta" saako joku narsistisen luonnehäiriön omaava sadistista mielihyvää tästä mielipuolisesta tiedottamisesta( ja sen poissaolosta ja ristikkäisviestinnästä!) Lisäksi tarvitaan lakeijoita jotka ei uskalla olla eri mieltä! Kun ei yhden linnun asiaa osata hoitaa inhimillisesti, miten suuret linjat, ihmiset, luonto!? Kun yleistä mielipidettä ei kuunnella, eikö kyse ole diktatuurista! Lammella mies tänään sanoi tekevänsä rikosilmoituksen. Poliisihan voi vaatia tutkimusta siitä onko linnulla väitetty HOITOPAIKKA, vai onko omaisuudella leikitelty heittämällä se luonnon armoille kuolemaan vaiko annetaan piikki! Oikeus vaatia FAKTAA ja tutkimus sijoituksesta! Jos ja kun metsähallitus ei halua OMAUSUUDELLEEN muuta kuin päästä eroon ja sen kuolevan, MILLÄ HINNALLA VOISI OSTAA JOUTSENEN? Voiko tehdä tarjouksia, kaikkihan täällä on vain rahaa ja kauppaa!
      Millä hinnalla voisi OSTAA Ainolle tulevaisuuden ja elämän? Pitäisikö tarjota rahaa.. koettakaa joilla on rahaa!!! Ja joilla tunteita ja rakkautta luontokappaleisiin. Ostaa Aino HYVIIN käsiin ja HYVÄÄN tulevaisuuteen! Tätä ei hyvästä sydämestä vaivaudu armolahjana ja ihmisten ilona järjestämään asiasta päättävät, mutta hitto vie.. auttaisiko suuri nippu kahisevaa tai jokin muu lehmänkauppa?
      Saada lintu rakastaviin käsiin!!!!!!!! Taholta joka EI tarvitse Ainoa, koska sitä EI aiota enää tuoda magneetiksi ja vetonaulaksi kruunaamaan Aulangon ihanuuden metsähallituksen sulkana metsästyshatussaan!

• outi.tuomi

Laulujoutsenen tappaminen maksaa 2000 euroa, kyhmy oli halvempi. Ottakaa yhteyttä johonkin turvapaikkaa tarjonnelle jpyytäkää ostamaan.Minä lupaan maksaa. OSTETAAN AINO MH:LTA POIS.

• ainonpuolesta

Sanoit sen aika hyvin! Nyt mitenkä ne tahdottomat,manipulloitavissa olevat sinisilmä kansalaiset heräteltäis? Vai onko tämä seutu myöhästä enää herättääkään? Nukkuu, kun muut menevät ohi..Nukkuu kun muut kehittyvät, nukkuu kun muut ratkaisevat ja kun muut jo toimivat tämä paikka vain nukkuu..Ja uskoo sokeesti kaiken mitä lehdessä lukee!

• outi.tuomi

Nyt voitte ajatella, etä luulen itsestäni suuria tai olen vainoharhainen, MUTTA olen ollut vuosia gang stalking-vainon kohteena.(Nykyisten tietojeni mukaan hellarit,muurarit, yksittäisiä jäseniä SDP:stä ja poliisi harjoittavat sitä). Olen kirjoittanut siitä, että kesäkuussa 2014 minulle Riihimäellä ilmoitettiin, että jos minun kärsimään paneminen edellyttää Aulangon joutsenten tuhoamista, no big deal. Aulanko ja joutsenet eivät vielä silloin kuuluneet elämääni, mutta pian kuuluivat. Kyse ei ole ollut vain välinpitämättömyydestä ja laiminlyönnistä, vaan suunnitelmallisesta eläinrääkkäyksestä. Keväällä anelin piikkiä molemmille joutsenille, kun tiesin,että pelkkää kärsimystä on tulossa. Nyt olen ehdotellut piikkiä Ainolle.Pelkkää kärsimystä tulossa. Tämä eläinrääkkäys on ollut hyvin gs-tyyppistä ja minua siinä samalla, kun olen Aulangolla käynyt, on stalkattu koko ajan. -Olen jo ehdottanut selitystä,että tämän vainoni pomo on antanut määräyksen, että Ainon pitää kuolla heitteille jätettynä. Ei ole uskottu, mutta luulen,että rupeatte uskomaan, kun huomaatte. kuinka mahdotonta Ainon asiaa on hoitaa. -saa nähdä, julkaistaamo tämä viesti.

• ffffffffffffffffff

Nyt on luvattu poikkeavan lämmin jakso, ennuste oli jouluun saakka. Plussa- asteita koko ajan. Aino siis pärjäisi lammessakin, ja siellä se viihtyy hyvin, verrattuna että on jossain suljettuna! Ihmisiä käy ruokkimassa koko ajan. Olisi parempi ajatus jos voisi olla koko talven täällä( tarkoittaisi lämmintä talvea, nytkin selvittiin 6 asteen yöpakkasesta!) Maaliskuussa jo alkaa tulla kevät.. minusta olisi parasta jos Aino voisi vähintään palata takaisin kotilammelleen jossa haluaa olla ja ihmiset kaipaavat sitä lammen sieluna! Eli että olisi jossain turvapaikassa muutaman kuukauden.. ei luulisi asiassa olevan ongelmaa! Aino kokee kotinaan lammen, ei halua muualle!
      Lampi alkaa sulaa nyt ja menee viikkoja ettei olisi pakkoa Ainoa siirtää. Se kokee kuitenkin vapautenaan lammella olemisen. Menee omaan saareensa öisin.
      Kiinni otetuksi tuloa se ei halua ja on stressi sille. Luonnossakin joutsenet sinnittelevät tutuissa paikoissaan niin kauan kuin suinkin mahdollista.

• mikä.on.totuus

Nyt kylläkin taas luvattiin lyhyttä pakkasjaksoa. -KÄYKÄÄ IHMISET SYÖTTÄMÄSSÄ AINOA. Osaa säädellä syömisensä. MUTTA SALAATTIA MYÖS. (Aino tarvitsee pitkäntähtäimen paikan ,jossa on TURVASSA. Lammella ei ole.On moneen kertaan selitetty, miksi ei ole.)

• tämä.on.totuus

Älkää syöttäkö, on moneen kertaan kerrottu, miksi. Se antaa ottaa itsensä helpommin kiinni, jos on nälkä.

• iso.eläke.voin.maksaa

SIIS OSTETAAN AINO POIS METSÄHALLITUKSELTA- OSTETAAN, OSTETAAN, OSTETAAN!!!!!

• ostetaan.pois

BirdLifen listahinta (rauhotetut linnut) kyhmyjoutsenelle on589.00Euroa

• antakaalinnunollarauhass

Eihän nämä niinsanotut eläinsuojelijat voi olla ruokkimatta lintua.Itkevät vaan että lintua ei hoideta.Kun suoraan sanon on mennyt eläinsuojelijoihin maku.Että voi muutama henkilö pilata hyvän asian.Tämäkin yksi suojelija joka ei huomaa olevansa sairas on jatkuvasti täällä äänessä.Sinne lammelle pitää saada vahti näitä muutamia pellejä varten etteivät pääse ruokkimaan tätä lintua.Kun kukaan ei ruoki sitä niin lähtee varmaan viikossa etelää kohden.Turha sanoa että lintu ei osaa lentää,hyvin on lentänyt aika monen mielestä.Mutta eihän se jaksa kauaa olla ilmassa kun nämä tunnevammaset syöttävät sille öljyisiä kokojyväleipiä sun muuta mikä ei ole linnun ruokaa.

• kusipää.stalkkeri

Sinä se sairasmielinen stalkkaaja olet. Mielisairaan psykopaatin marionetti. Olen lukemattomia kertoja kirjoittanut, että olen käynyt syöttämässä ruohosilppua. Syksyn edetessä sitä on löytynyt aina vaan vähemmän. Viimeksi sitten ruukku- salaattia. (Joskus harvoin Aino vähän leipääkin syönyt, kun on ollut vain vihreää tarjolla. Hellarit kakaroineen siellä on käynyt roskaruokaa syöttämässä,samoin jotkut hellari- mummut.-Riittää, että Alhainen tulee aamulla. Viime syksynä ehdin antaa poikasille voikukanlehtiä, ja Ainokin pari söi, ennen kuin Alhainen aamulla tuli. Ei haitannut tahtia. Alhainen oli sitten sen jälkeen Ainon seurassa loppupäivän. Ei pääsyt ulkopuolisia syöttäjiä tulemaan. Ei Ainon tarvitse päiväkaupalla nälissään olla. ---Aikaisemmin ei oltu tänä vuonna lentoja nähty. Hellari"todistajiahan" on helppo saada.----Voi, voi kun minua on syytetty vaikka mistä, aamuvarhaisella käyty poliisilla uhkailemassa. -Ja mitä olen tehnyt. Vienyt ruohosilppua Ainolle ja leivän kanssa houkutellut sorsat sivummalle, että Aino on saanut rauhassa syödä.Ja häipynyt kotiin.

• otanytonkeesivihdoinkin

Ei se pääse kotiinsa lentämään kun ruokit sitä porsaaksi.Koita nyt ymmärtää että jos ammattilaisetkin on sitä mieltä että sitä EI SAA RUOKKIA,niin on ihme jos ei mene sinun kalloosi.Tunnut olevan tyypillinen narsisti joka on aina oikeassa,vai oliko joku sen sinulle jo sanonutkin.Vaikka tuntuu että sama mitä sinulle sanoo niin ei mene perille.Hellarit ja Alhainen on tuntunut jäävän päähän.Sääliksi käy kun et hae apua.

• oikeat.luontoihmiset

Ei ruokaa sille linnulle, että pyydystys onnistuu ja saadaan talvisäilöön.

• oikea.eläinsuojelija

KIRJOITTAKA NIMELLÄ, OIKEAT LUONTOIHMISET.EI TEIDÄN SANOILLA MUUTEN MITÄÄN MERKITYSTÄ OLE. Ja minne viedään.

• Oikeat.luontoihmiset

Sanoilla on merkityksensä. Älkää ruokkiko enää tänä syksynä. Ensi vuonna sitten.

• hölkyn.kölkyn.stalkkerit

Ettehän te tiedä mitään, ei Aino palaa lammelle, ei syötetä ensi vuonna.

• mielessä.on

Ainon ystävät.Käykää lammella niin kauan kuin Aino siellä on.Ja murua rinnan alle.Kun katoaa, käykää katsomassa piharakennuksen takana, onko siellä häkissä.

• ninnsairastaniinsairasta

Menkää niin tapatte linnun niillä sapuskoillanne.

• eläinystävä

Huomenna käydään syöttämässä:D

• toivotaantoivotaan

En muuta toivo kun tulis kovat pakkaset.

• omia.aivoja.käyttävä

Kiitos Liz tekstiviestistäsi. Osasit muotoilla sen niin, että HäSa:n on ollut pakko ja lehden kannalta turvallista julkaista se. Eli siis virheellisen kuvatekstin oikaisu:Ainoa ei oteta Ähtäriin. (Toisaalta otettaisiin Pyhtäälle, jos mh antaisi viedä sinne.Tarkistin asian pari päivää sitten.)

• ainonpuolesta

Mahtavaa, että juutu sai nyt "näkyvyyttä"! Olin just tulossa kirjottaa, että kannattaako tilata lehteä mikä ei oo realistinen?
      Oon niin huolissani Ainosta! :(

• eläinsuojelu.asia

Huomenna ensi töikseni soitan ja lopetan HäSa:n tilauksen.-Ehkä olisi hyvä, jos päätoimittaja olisi lukenut muutaman kirjan.

• ValkoinenLintu

Sehän on vaan yksi tipu jolle joku on keksinyt antaa nimen. Kyllä näillä elukoilla on onneton elämä ja kehno loppu vielä mutta mitäpä siitä.

• naama.kuin.naama

Sehän on van yksi ihminen 7,3 miljardista. Joku antanut nimen. Kyllä niilä on kurja elämä ja kehno loppu, mutta mitäpä siitä.uusia tulee niin että maapallo pullistelee..

• kerrankihäsaasiaa

Hyvä kirjoitus alanurkassa tästä tirpistä.Siitähän nämä niinsanotut eläinsuolejiat saavat tuulta purjeisiin.Nämä jotka pilaavat luontokappaleen ylensyöttämällä että ei pysty sen takia nouseen siivilleen.Jos nämä muutamat tyhjäaivot saataisiin uskomaan niin päästäisiin tästä linnusta.Täytyy muuten ottaa kamera mukaan ja mennä kuvaamaan nämä ruokkijat.Sen jälkeen täytyy kysellä saisiko näille sivuille näitten ruokkijoitten kuvat.Joku lehti tietysti voisi olla kiinnostunut kuvista koska nämä ruokkijathan sen linnun loppujen lopuksi tappavat ylensyöttämisellä.

• kerrankinHäsaasiaa

Hyvä kirjoitus alanurkassa tästä tirpistä.Siitähän nämä niinsanotut eläinsuolejiat saavat tuulta purjeisiin.Nämä jotka pilaavat luontokappaleen ylensyöttämällä että ei pysty sen takia nouseen siivilleen.Jos nämä muutamat tyhjäaivot saataisiin uskomaan niin päästäisiin tästä linnusta.Täytyy muuten ottaa kamera mukaan ja mennä kuvaamaan nämä ruokkijat.Sen jälkeen täytyy kysellä saisiko näille sivuille näitten ruokkijoitten kuvat.Joku lehti tietysti voisi olla kiinnostunut kuvista koska nämä ruokkijathan sen linnun loppujen lopuksi tappavat ylensyöttämisellä

• outi.tuomi

TÄYSPÄISET AINON YSTÄVÄT, JOTKA EIVÄT OLE HELLAREITA.Älkää provosoituko siitä HäSa:n alanurkkakirjoituksesta. Jos joku toimittaja ja samalla lehti haluaa munata itsensä, niin ihan vapaasti vaan. Kirjoitus saattaa olla myös provo: vieläkö saataisiin Ainon ystävät väittämään vastaan ja samalla hajoittamaan huomionsa ja voimansa tämän hetken tärkeästä asiasta: turvallinen jatkopaikka Ainolle. Ei kannata tuhlata voimi ääliöille vastineita kirjoittamalla. -Kaikki tärkeät näkökohdat on jo tuotu esille.

• odotellaanodotellaan

Kuvauksia on suoritettu.

• Siksieläimet

"Hyvä kirjoitus?"
      Aivan varmasti suurelle osalle eläinystävät on hän!
      Jokainen itse valitkoon elämässään tärkeysjärjestyksen. Olkoon jokaisella myös oikeus välittää hänelle tärkeistä asioista!
      Monelle sukulaiset ovat niin vierasta ja "pakko käyntejä",että lemmikki on kyllä kivempi ja tärkeämpi! Mut hyvä niille keille sukujuhlat viel on ne rakkaimmat!

• hetkinenhetkinen

Hetkinen????????

• odotan.kuulumisia

Te ,jotka käytte lammella, kirjoittakaa joskus tilannetiedotusta.

• ainonpuolesta

Heippa!
        Kävin eilen Ainoo katsomassa. Lammessa oli hiukan enempi tilaa taas uida. Jäätä kuitenkin vielä on. Salaattia vein, mutta olin pilkkonut sen niin pieneksi, että sorsat ehtivät rohmuta suurimman osan salaatista. Ainolle kun ei metsähallitus eikä kaupunki ole järjestänyt ruokintaa niin on hyvä, että ihmiset kävisivät ruokkimassa! Ei iso lintu elä pelkällä lammen vedellä! Kylmä sää vie energiaa!

• kerrokerrokerro

Mitä tilannetiedotusta.Ilmoitetaanko koska lampi jäätyy vai sitä että nämä pellet ovat ymmärtäneet olla ruokkimatta lintua.

• pelinappula.olet

Jaa,että millä lailla kitumalla kuoli.Tarkoitat kai.

• Hieno.bööna

Kaikesta tästä vouhotuksesta ja lihottamisesta huolimatta joutsen näyttää voivan hyvin. Rauha maassa ja jouluksi jonnekin. Kohtahan se on taas kesäkin.

• jäätävä

Mikähän merkitys sillä pumpulla on, joka pulputtaa kioskin puoleisella rannalla, toisessa päässä lampea. Minä epäilen, että sillä olisi pelastamistarkoitus. Olenko väärässä. Käykääpä katsomassa sitäkin.

• etä.auttamista

Alhainen asensi pumpun siihen viime sunnuntaina 22.11.15,kun lampi oli miltei jäässä.Oli tarkoitus, että Aino kököttäisi avannossa. Kävin maanantaiaamuna 23.11.15 katsomassa. Pumpun edessä oli vain lyhyt, kapea suikale sulaa. Aino oli vastapäisellä rannalla sorsien kanssa. Siellä muutamien (useiden) neliömetrien sula. Oli vielä pari pakkaspäivää tulossa.

• etä.auttaja

Kirjoitin viestin.Lähetin.Hävisi. Kirjoitan uudelleen. Sunnuntaina 22.11.15 Alhainen asensi pumpun.Lampi oli miltei jäässä. Oli tarkoitus, että Aino alkaisi ola avannossa. Ma 23.11.15 kävin aamulla. Pumpun edessä oli sulana vain kapea lyhyehkö suikale. Aino oli sorsien kanssa vastarannalla. Siellä oli sulaa muutamien (useiden)neliömetrien alue Pari pakkaspäivää vielä tulossa..

• ainonpuolesta

Kävin tänään kattoo Ainoa. Keräsin voikukan lehtiä sille ja kädestä söi. Sorsia oli taas enempi siellä. Hieno böönä se kyllä on! :)

• ettäoikeinvoikukkaa

Joopa joo

• vastavakoilua

Venäläinen sukellusvene se joutsen on, kun ei kerran sukella.

• hoitoauttaa

Aina vaan paranee.

• celcius

Joutsenet syövät pohjakasvillisuutta ja levää, kyhmyjoutsen merellä useimmiten. Lammella ei ole juuri mitään syötävää, voi jokainen itse tutkia asian.. Siellä on istutettuna kaloja jotka syövät mitä irti lähtee...
      Luonnossa on sallittua ruokkia tänne talvehtimaan jääviä sinisorsiakin ja muita lintuja. niillä on vaikeuksia ravinnon saamisen suhteen talvella!!
      Aino ei myöskään kykene itse lentämään minnekään,puhumattakaan " lämpimään" mitä väitetään HäSan pintapuolisessa asiantuntemattomassa ja asenteellisessa kirjoituksessa. Lienee tilaustyö koko juttu..
      Villit joutsenet kohoavat yli sadan metrin, kahteen sataan metriin, silti vaarana törmäillä johtoihin yms. Ainon ei ole nähty nousevan kahta metriä korkeammalle ja sittenkin putoilee siivet auki lampeen. Kyhmyjoutsen on lisäksi paikkalintu joka ei muuta ellei pakko, haluaa pysyä kotireviirillään; lesketkin palaavat takaisin kotipaikkoihinsa yksinkin! Lämpimämpää ja sulaa on Tanskan salmissa..
      Aino ei osaisi Vanajavettä pidemmälle jos lampi jäätyisi umpeen kokonaan.
      Ei lihasvoimaa, siipien kärkisulkia typistetty jossain vaiheessa, aina ollut ihmisen lemmikkinä, leimautunut ihmiseen, ruokintaan tottunut, ylikesy. On myös sosiaalinen lintu, tulee kohti ihmisiä, klassinen puistolintu. Poikasesta asti eri elämää kuin villeillä lajikumppaneillaan. Kaikille vaaroille alttiina vapaana. Viidakonlaki- ihmiset ei tätä edes välitä syvemmin katsoa.

• siksieläimet

Se Hämeen sanomien juttu oli kyl monen mielestä väärän henkilön kirjoittama. Tuttavanikaan ei enää jatka lehden tilausta, kun maksettu tilausjakso päättyy..

• eläintenystävä

Tänään lampi oli kauttaaltaan sula. Aino söi salaattia hyvällä ruokahalulla.

• kukapa.ei

Kyllä se vähän hiilareitakin tavitsisi ja haluaisi.

• celcius

Ps. Aino EI halua pois lammelta, viihtyy siellä, ollut aina sen kotipaikka. Se ei halua mereen eikä minnekään muualle. Kyhmyjoutsenetkin raatelee toisiaan merellä, siitä on juttuja. Aino on erilainen, heikompi, sellaisten kimppuun isketään.
      Aino on ollut PUOLET elämästään lisäksi tarhahoidossa sisällä! Se on ihmiseen leimautunut ja tottunut. Se ei ole verrattavissa villeihin kyhmyjoutseniin enää.
      Jos ihminen jätttää heitteille kesäkissansa, se on eläinsuojelurikos! Sama koskee kaikkia muita lemmikkieläimiä eli sellaisia jotka ihminen on ottanut hoitoonsa, kesyttänyt jne! Asia on harvinaisen yksiselitteinen eikä vaadi suurtakaan älykkyyttä edes tajua. Eli luulisi yksinkertaistenkin ihmisten hoksaavan.

• celcius

Ja.. ihan tosissani, osallistuisin Ainon lunastamiseen Metsähallitukselta, koska eivät tarvitse lintua enää ja sitä ei tuoda enää Aulangolle! Pitäisi alkaa kerätä nimilistaa!

• celcius

Totean vielä: jokainen voi lukea tietoa kyhmyjoutsenesta.. se on PAIKKALINTU joka haluaa muuttaa vain pakon edessä. Pyrkii sinnittelemään sulavesissä siellä missä KOTI. JOS joutuu muuttamaan, aina PALAA takaisin keväämmällä kotiinsa!
      Ainoa ei aiota tuoda takaisin minne viedäänkään eikä pysty palaamaan missä onkaan jatkossa! Se käyttäytyy luonteensa mukaan ja on nyt kotipaikassaan.. ihminen on sen asettanut Aulangon lampeen!!! Vaikka kyhmyjoutsenten luontainen ympäristö useimmiten ei ole sisämaassa.
      Aino on jo kuoriutunut munasta ihmisen hoidossa tarhassa, vanhempansa tarhalintuja myös!
      Onneksi Hämeen Sanomien ilmaistarjous lakkaa, tuli lehtiä aikansa, en aio tilata koskaan lehteä itse. Yhtäkään vasta- argumenttia puolueelliseen Aino- propagandaan ei ole julkaistu. Todettakoon että myös kulttuuritoimitus on surkea.

• Gygnus.color

Tosi tietäjä. Joutsen kuoriutui tosiaan juurikin munasta.

• siinä.kaava

Hellarit ovat rekrytoineet ison joukon rottia tänne. Mutta kun ovat niin alkeellista tasoa, on voitu ohjeeksi antaa vain:asiapitoisesta viestistä ota yksi lause,tavallinen asia, irrota asiayhteydestä ja ala rääpiä sitä.

• celcius

Kyllä kananpojatkin kuoriutuvat munista miljoonittain tehokanaloissa joissa tapetaan sähköllä jokainen kukko joukosta..
      Suurin osa ihmisiä ei ansaitse HÄN- sanan käyttöä.. SE- sanakin liian hyvä... kunnioitan eläimiä korkeammalle ihmistä, on tutkittu niiden tunne- elämän ja tietoisuuden olevan todelliset, myös paljon herkemmät kuin ihmisen enää! Ihminen on raakalainen, epäempaattinen peto.. jos täällä olisi taas sisällissota, kevyesti tulisi ruumiita. Mitä ihminen piittaa eläimistä, kun ei toisista ihmisistäkään.
      Sanottakoon että Linkolan mukaan kissa ei kuulu Suomen luontoon, ne tappavat miljoonia lintuja myös ..ihmisten kissa- addiktio ja sitten heittelle jättö on rikollista.
      Ihmisen ylemmyys luontoon nähden on jo tuhoamassa koko tämän pallon. Näissä pikku- asioissa, kuten yksi viaton kaunis joutsen, pienoiskoossa paljastuu millainen ihminen on.

• Onneavaansulle

Niin no eläimissä on se hyvä puoli, että niiden tunteet, ajatukset ja muut voi kuvitella juuri haluamikseen. Näin ns ymmärtää joutsenta.

• helvettiä.sinulle

Niinhän se tapahtuu ihmistenkin kohdalla, kun teikäläiset ovat asialla........Enpä todellakan ole halunnut kuvitella Ainolle hätääntymistä, pelkoa, sekasortoa.Mutta niitä on ollut tarjolla, sun muuta sadistien aikaansaannosta.

• ainonpuolesta

Lammella olen tavannut ihmisiä ja eri kertoina olen kolmelta eri henkilöltä kuullut, että heidän kirjoituksiaan Ainosta ei ole Hämeen Sanomissa julkaistu! Sinä olet Celcius sitten jo neljäs henkilö..ja kuinka monta heitä on lisää.. Ihmeellistä uutisten "valikointia" lehteen? Eikö lehden kuuluisi olla puolueeton ja jakaa oikeata kuvaa sekä asioista tasapuolisesti. Senhän pitäisi olla seutunsa näköinen ja asukkaittensakkin juttujen tiedottamista varten?
      Ainon yksityisomistus olis hieno juttu! Ja jos sais jäädä viel "nurkille"ja jos sallittais joskus käydä katsomassa..
      Luin joutsenista, että heillä on tunteet..kokevat huolestumista ja ovat älykkäitä eläimiä sekä ymmärtävät tilanteensa. Ja lisäksi RAKASTAVAT ELÄMÄÄ!
      Kunpa me ihmisetkin muistaisimme olla kiitollisia hetkestä ja rakastaisimme elämää ja maapalloamme!
      Sen sijaan otamme kaiken hyödyn irti sen rikkauksista-tuhoamalla ne-tuottamalla ravintomme halvalla ja huonoista raaka-aineista kaatamalla sademetsät! Se on PELOTTAVAA käyttäytymistä.
      Koska otettais se ensimmäinen vauvan askel oikeaan suuntaan?
      Eikä kaikkea tekemistämme ja antamistamme tarvitsisi laskea rahassa!

• CELCIUS

Hämeen Sanomat lienee oikeistolainen julkaisu, hämäläinen kokoomusministeri kannatti aikoinaan joutsenten ampumisoikeutta! Lienee yhteyksiä valtaan, rahaan, sisäpiireihin.. taitaa koskea muutakin viestintää tämä valikoiva sensuuri! Ainakaan ei ole moniäänisen vapaa julkaisu!
      Karpion kirjoitus siitä ettei saisi tuntea eläimiin kiintymystä tm.. järjetöntä! Juuri oli uutinen miten Lahdessa vanhustentaloon viedyt kodittomat marsut ovat tuottaneet suunnatonta iloa vanhuksille ja virkistäneet mieltään. Eläimillä on voimallisesti parantava vaikutus, on tehty tutkimuksia koirista tämän suhteen! Koiria kutsutaan ihmisen parhaiksi ystäviksi! samanlainen tunnesuhde voi syntyä vaikka siipirikkoon varikseen, joka tulee olalle lemmikkinä..
      On myös niin että eläin voi kiintyä ihmiseen, voi katsoa netistä uutisen ja videon haulla " eläkeläinen pelasti pingviinin".
      Eläimet myös voivat tuntea tuskaa, pelkoa ja surua. Tästä on uutta tutkimusta. Samoin niiden viisaudesta ja tietoisuuden laajuudesta( vaistot herkempiä kuin ihmisellä.) Eläin samoin muistaa, ja oppii tuntemaan ihmiset yksilöinä, koskee myös lintuja! Jo Konrad Lorenz oivalsi ja empiirisesti havaitsi tämän, mm. suhteissaan lintuihin!
      Eläinten nimeäminen( lempinimet) EI ole nykyajan tapa, vaan ikiaikainen. Entisaikoina annettiin lehmille kutsumanimet, hevosille, kukoille, kaikille kotitaloudessa.. kansanperinteessä tätä satojen vuosien takaa...kun eläimet eivät olleet vielä vain tehotalouden sielutonta massaraaka- ainetta!

• celcius

Niin.. eläinten hautausmaalla on haudoilla nimet... sinne viedään kynttilöitäkin kuin ystäville, jouluna ja pyhäinpäivänä.. rakas voi olla vaikka Julle- papukaija, vuosikymmenten kaveri..
      Kumma juttu jos joitakuita vaivaa sekin että jotkut kykenee rakastamaan eläimiä ja luontoa, ja tuntemaan..
      Vaivaako heitä kaikki muukin humanitaarinen, vaikkapa vapaaehtoinen vanhusten luona vierailu tai sokeiden taluttaminen ilmaiseksi vain hyvän sydämen takia?

• tikuorava

kiintoisaa... tuttuni lähetti neljällä nimimerkillä viestin Ainosta Tekstarit- palstalle, yhtäkään EI julkaistu...
      mikä taho sanelee ja mikä motiivi? kuullaan ihmisiä tyhmemmiksi kuin ovatkaan.. eivät kaikki ole tyhmiä!
      olis aika jättää tämä kaupunki.. kaikki on onttoa kuorta.. imagokysymykset, nousukkuus, raha, pinta, suuret hankkeet, julkisivut, laskelmointi.. mitään sielua ei ole.
      Aino on symboli monelle asialle ja kaikki tämä on hyvin paljastavaa..
      katsokoon kenellä silmät ja nähkää.

• tikuorava

mielestäni asioissa valehdellaan ja annetaan tahallaan väärää tietoa, samoin kyse ihmisten rauhoittamisesta.. kaikki viittaa johonkin ikävään suunnitelmaan salaa, mutta kohun takia ja " aktivistien" pitää huijata ja juonitella.. pienoiskoossa paljastavaa vaikuttajista täällä, suorastaan halveksuttavaa!
      Käytetään vain hyväksi eläimiäkin... mutta miksi eläimestä välittävät ihmiset eivät saa auttaa? eikö omistajillakin luulisi olevan hyvä mieli jos hyvää tekee...ihmisen jalous ilmenee miten suhtautuu heikompiinsa!
      miksi ei avointa, inhimillistä! mikä helkkarin salajuonien tyyssija tämä kaupunki on!
      Kun Afrikassa joku rikas amerikkalainen ampui huvikseen rakastetun Cecilia- leijonan, siitä nousi maailmanlaajuinen melu. Leijona oli kesy ja ihmiseen luottava.
      Eräs mies hoiti leijonaa pennusta asti ja vuosien eron jälkeen leijona nousi miehen rinnuksille, tassut kaulalle ja nuoli lempeästi tämän kasvot, kun mies meni etsimään leijonaa savannilta. Tämä tarina on tosi.

• tosi.on

olen kertonut asian ensimmäisessä joutsenketjussa. ihana Aino ja Uljas Janne, paitsi ,että hellarien lisäksi joukossa ovat mukana muurarit, demarit ja poliisi.Ylimmäinen pääpiru on määrännyt ilm,,että Ainon pitää kuolla heitteille jätettynä.-ette mahda mitään

• tulisi.isis

Nythän on käynyt ilmi, että liivipojat ja demarit ovat kuin paita ja perse.Sellainen vihollisjoukko Ainolla.

• wrrr

Voi jokainen katsoa FRII- kanavalta " Eläinten kuudes aisti"- sarjaa. Niillä on kyky vaistota asioita ihmistä paljon herkemmin. Juuri kissat vaistoavat ja koirat..
      uskon että linnut myös. hevoset. Monet eläimet..
      ihminen on eniten turtunut. Ei tajua eläinten tunne- elämää, ei tajua kaiken olevaisen yhteyttä ja ykseyttä...
      Uskon että Aino haluaa olla vapaana tuollaisena puistolintuna, mutta tottunut ihmiseen, kaipaa huomioa ja välittämistä, turvaa. Jokainen joka osaa hiukankin vaistota eleitä, näkee Ainossa tämän...

• wrrr

Tässä kaupungissa päättävät tahot ja valtuutetyt ei välitä ajatella kuin rahaa ja pintaa.. eivät tajua vaikkapa jonkun eläimen arvoa, mikä ilo ihmisille ja perheille ja mikä lahja saadapitää se täällä, tai hoitaa sen asia kunniakkaasti ja inhimillisesti ja ihmisten tunteita kunnioittaen.. vaikuttaa asiaan.. välittää asiasta! voisi vaikka tänne rakentaa talvipaikan tai mitä vain..ottaa kantaa Ainoon liittyen. Sensijaan kaupungissa vallitsee vastenmielinen sensuuri ja kova- arvoinen hegemonia, eikä tajuta yhtään mitään henkisistä arvoista ja niiden merkityksestä.

• Pullaa.ja.salaattia

Varmempi ottaa sinne vahvempi laji, ei käy niin pumpun päälle ensi vuonna ruokkijakiusaajila.

• taasyksidemari

Nämä saaralloiset linnunpaapojat,ostakaa nyt ihmeessä elämä.Tätä teidän vohkaamista nauretaan jo muissakin kaupungeissa kun täällä Hämeenlinnassa.

• voi.teitä

Käytäpä sä oman elämäsi aikaa vaikka opettelemalla kotikielisi kirjoitusasua. Eikä luontoon tutustuminenkaan pahitteeksi olisi näin tulevan juhlavuoden 2016 kunniaksi. Turhaan tuhlaat täällä keskustelussa aikaasi.

• siksieläimet

Ei kato tajuu nää hämäläiset mennä elämässä eteenpäin.. ne jurnuttaa kaikesta uudesta ja muutoksesta! Koulutuksensa on vanhanaikaista ja tunneälyä riittää vain itselle!Ja näihin taitoihin riittääkin ne arvot mitkä tänne on jo juurtunut!
      Ikävä homma, kun tullaan hyvään ketjuun tänne huutelemaan!
      Onneksi jokunen eläinystävä täällä taitaa olla myös Hämeenlinnasta ym hämeestä, että jokunen "hyvä yksilö" täälläkin asuu!
      Älä nyt sitä mieti mitä me muissa kaupungeissa ajattelemme Hämeenlinnasta! Hyväähän Hämeenlinnasta ajatellaan, kun otti niin paljon turvapaikanhakijoita,niin mainehan on näin ollen hyvä! Samaa mieltä, että omaa elämää on hyvä elää! Ja mahdotonta elää jonkun muun elämää! Samoissa nahoissa pitää vaan elellä-näin se menee!

• LentäköönVittuunjososaa

Hämeen Sanomien lintubongari kehotti unohtamaan tämän luuserijoutsenen ja toivomaan paikalle elinkelpoista lintuparia. Aino todennäköisesti jäätyy lampensa mukana, on se sen verran avuton ottamaan itseään niskasta kiinni.

• hoolinnan.tyyliin

Minä, hoolinnalainen älykkö ehdotan Tampereen tyhmille: heittäkää delfiinit Näsijärveen. Kyllähän niiden lajitoveritkin pärjäävät jossakin merillä. Nuorempi sukupolvi ei ole koskaan nähnyt edes päivänvaloa, saati aurinkoa, sittenhän näkevät. Turhan vaivalloista ja kallista ruveta ItaIiaan rahtaamaan.-Tai tehdään aterioiksi mamuille.

• 6666666

heittäkää samoin kaikki lemmikit ulos jäätymään, kissat ja kilpikonnat, kanarianlinnut, kaniinit, mitä niitä hyysätään.. ei mitään väliä vaikka lehmätkin jäisivät pelloille, mitä niitä sieltä navettaan, hevosetkin on vapaina syntyneet.. koirat vain susien sekaan metsiin takaisiin...!

• 66666666666

Tässä on selvänäköinen kuva jonka mukaan palaset loksahtavat kohdalleen: Aino on metsähallituksen YKSITYISomaisuutta. He EIVÄT ota vastaan hoitotarhojen tarjouksia( kuten Pyhtään) tai muutakaan. Viestitään ristiin ja valehdellaan, kaikki on epäselvää tahallaan koska ei päivänvaloa kestäisikään! Aino aiotaan tiettyjen yksityisten ihmisten paistiksi. Saa maukkaan juhla- aterian ja harvinaista herkkua jota ei saa muutoin metsästää. Miksi he enää välittäisivät linnusta jolla ei ole KÄYTTÖarvoa kun sitä ei aiota tuoda takaisin Aulangolle! Koska ei aiota esittää todisteita missä Aino tulee olemaan , koska ei t ule olemaan faktadokumenttia jonka ihmiset voi tarkastaa että todella totta mitä väitetään, mainitsemani teoria kasaa kaikki palaset loogiseksi kokonaisuudeksi.

• 6666666666

jk. Ja jos Aino katoaa lammelta, vain ihminen on sataprosenttisella varmuudella takana.. väitetään että Aino lähti itse.. siksikö on manipuloitu yleistä mielipidettä kuukausia että Aino lähtee itse...
      tiedetään toki ettei se lähde kotipaikastaan jossa saa ruokaakin!
      Siltä varalta ellei saada kiinni...
      Ja: Ellei metsähallituksella ole esittää TODISTEITA myös keväällä missä Aino on ja minne joutuu, kenenkään ei tule uskoa yhtään mitään! Miksi SALATA asiat liittyen yhteen lintuun( asiahan on äärinaurettava!) koska ihmistenkin asioissa vaaditaan avoimuutta ja läpinäkyvyyttä!!!!!! Ei riitä valokuva Ainosta jossain( sehän on voitu kuvata joulukuussa jo) vaan tulee olla elävää faktaa keväälläkin jonka voi todistaa uskottavaksi ja mennä paikalle itse katsomaan! Ei uskoisi että yhden joutsenen asioissa on jättisalailu, kuin kyseessä olisi kansainvälinen poliittinen vakoilun tai sodan uhka jossa Supo sanellut juonenkäänteet ja peiteoperaatiot ja osalliset lisäksi käyneet läpi aivopesun jossa syötetty ohjeet sanomisistaan!
      ja kuka asioista päättää.. ristikkäisviestintä on uskomatonta!
      Voisiko tässä asiassa olla minkään edes armon johdosta inhimillinen ja PYYTEETÖN motiivi, eikä että ihmispetojen ahneuden pitää tunkea kaikkeen mahdolliseen, jopa viattoman linnun kohtaloon. Ihminen ei täällä myöskään nälkään kuole!
      Joutsen oli pyhä lintu suomalaisessa mytologiassa. Ja sielulintu! KIROTTU olkoot se joka aikoo pahaa Ainolle!

• Aino.Lampi

Aivan samaa mieltä kuutosten kanssa. Haluaisin niin uskoa ihmisiin, vaikka se välillä vaikeaa onkin. Eihän se keneltäkään pois ole, jos haluaa auttaa ihmisiä. Kuka muuten kirjoittii sen Alanurkka kirjoituksen sunnuntain lehteen? Josko hänelle laittaisi tietoa Pyhtään paikasta, kun ei siitä tuntunut tietävän.

• Aino.Lampi

piti kirjoittaa eläimiä .....

• ainonpuolesta

Kauheita,synkkiä kirjoituksia tullut tänne..En moiti niistä. Huolestuneisuus vaan lisääntyy, kun ei voida reilusti informoida suunnitelmista! Pitääkö joku yhteyttä Alhaiseen? Käykö hän lukemassa näitä sivuja? Onkohan milloin käynyt lammella?

Illalla vein Ainolle salaattia ja sorsille leipää. Oli kova tuuli lammella. Sorsia oli Ainon seurana ja syömässä myöskin salaattia. Ainolle ei jäänyt paljoa, koska se ei lähde kilpailemaan sorsien kanssa ruoasta vaan mieluiten välttää ruuhkat ja odottaa jos jotain jää.

• kblkblkbljb

Karjalankadulla asuu pitkätukkainen lintutietäjä Kiemunki. Sinne yhteys niin lintu pääsee sosiaaliturvalle talveksi ja pääsee kaupungin kämppään asumaan.

• liivipojatkin

Sattaa tämä lintutieteilijä kuulua vainoajapuolelle.

• totuusjaoikeus

Pahinta on se että voidaan informoida ihan mitä tahansa, mutta kuka voi TODISTAA että väitteet ovat TOTTA. Tämä vaati VALVOVAT VIRANOMAISET. Ja avoimuuden muutoinkin niin että omin silmin voi kuka vain todistaa, nähdä - tarkoitan Ainon tulevaa ELÄMÄÄ, missä jatkaa elämäänsä todella, myös tulevat VUODET!

• yksikissajakoira

Ei ole totta että jauhetaan jostakin linnusta niin kuin se olisi maailman napa.Lapset kärsivät ja ovat vähällä ruualla kun vanhemmilla ei ole töitä,täytyy käydä leipäjonoissa että saa lapsille ruokaa.Salaatteja sun muita vihanneksia ei ole kotona saatu ties koska,onneksi saavat koulussa.Sitten nämä ihmiset kirjoittavat kun vievät jollekkin linnulle/linnuille näitä vihanneksia.Tuntuu siltä että näillä ihmisillä on pikkaisen vääristynyt ajattelutapa.En ole eläintenvihaaja itselläkin on eläimiä,niitä myös pidetään eläiminä ja ruokitaan niin kuin niitä kuuluu.Tämä lintu joutsenlammella ei tarvitse ihmisiä viemään sille salaatteja,eläin syö mitä löytää.Jos ei löydä mitään syötävää lentää pois paremmille apajille.Tämäkin lintu osaa tarvittaessa lentää pois jos ruoka loppuu,sanoo nämä linnuruokkijat lentokyvystä mitä tahansa.Uskoisin että tämä lintu olisi lähtenyt muuttomatkalle aikaa sitten jos tämä järjetön ruokkiminen olisi lopetettu,niinkuin nämä asiantuntijat ovat kertoneet/kirjoitelleet näillä sivuilla.Näitten linturuokkijoiden ei ole koskaan tarvinnut miettiä mistä saisi seuraavalla viikolla ruokaa/vihanneksia lapsilleen.Täytyy varmankin viedä lapset joutsenlammelle syömään näitä salaatteja.

• Aino.Lampi

Hei haloo! Taitaa itseäsikin naurattaa toi kommenttisi; että ihan lapsiltasi on pois ne salaatinlehdet ja leivänkannikat, joita Ainolle viedään. Vie veikkonen perheesi sinne apajille. Saavat raukat mahansa täyteen. Me muut sitten käydään syömässä näitä jämäruokia, jotka ei pilteillesi kelpaa koulussa. Eläimet on ihan yhtä tärkeitä täällä maapallolla kuin ihmisetkin ja olemme uudisasukkaita niihin verrattuna. Kerro mihin voin Aulangolla jättää leikattua kissanruohoa, että eläimillesi ja lapsillesi riittää ruokaa, kun se nyt Ainon takia vallan kaupasta loppuu. Voi elämän kevät, ehkä olisi kannattanut harkita lisääntymistä vähän aiemmin, niin ei tarvitsisi tänne Aino -palstalle tulla ruikuttamaan. Aino ei ole lentänyt kahdeksaan vuoteen paria metriä korkeammalle, miten ihmeessä tarhalintu nyt yht´äkkiä osaisi lähteä lentoon ja päättää, että lennänpä tästä merelle. Anteeksi muut kirjoittajat avautumistani, mutta ottaa päähän noi evoluution "helmet", jotka eivät löydä oikeaa foorumia ruikutuksilleen. Laskin itse juuri, että sairauslomatilistä jää käteen kokonaiset 45 egee, sillä pärjään mä ja kissat, niin eikä mun rahattomuus vaikuta pätkääkään Ainon hyvinvoinnin puolesta "taistelemiseen"

• hyvääloppuvuotta

On se hyvä haukkua lapsia elikä olla lapsivihaaja nimimerkin turvissa.Mutta ymmärrän tämän kannanoton kun luin tästä sairaslomasta.On se valitettavaa että ei ole enään sairaalaa määrätyistä sairauksista kärsiville henkilöille,vaan kaikki saavat kulkea vapaana.Mutta minkäs teet kaikessa pitää säästää,paitsi lintujen ruokkimisesta.Melkein kaikkia on tullut syötyä kokeilumielessä mutta kissoja en ole kokeillut enkä rauhoitettuja eläimiä.Kerron kyllä lapsille että joku lapsivihaaja tarjosi teille netissä kissaa.Lisääntyminen on normaalia normaaleille ihmisille.Yhden asian toivon että sinulla ei ole lapsia saati sitten lapsenlapsia,olisi kauheaa jos tämä sinun käytöksesi saisi jatkoa.

• Aino.Lampi

Sorgen nyt "hyvääloppuvuotta" . EIkö tuo luetun ymmärtäminen ole oikein hallinnassa, Itselläni on lapsi, jonka pystyn elättämään Ainosta huolimatta. Kissaa en sinulle ole todellakaan ruuaksi tuomassa, meillä ne ovat perheenjäseniä ja saavat ruuat, rokotukset ajallaan ja ennenkaikkea rakkautta. Kissoille on tarjolla myös ruohoa, joka kasvaa pituutta, tuosta saa Ainokin annoksensa (tiedoksi sinullekin, että kissan elimistö tarvitsee sitä ruuansulatukseen, tai niin tietysti; kissasihan juoksee vapaana ulkona ja elää täyttä kissanelämää siittäen siinä samalla ihania pikkukisuja, jotka voi ottaa tai jättää mielensä mukaan :( luulisin. Nimenomaan tätä ruohoa sinulle tarjoan "salaatiksi", jos vain kelpaa. Älähän puutu toisten sairauksiin, kun et niistä mitään tiedä, työterveyden asiakkaana en sairaalapaikkaasi ole viemässä. Voit huoletta kasvattaa lapsilaumaasi, mutta kehoitan tästä eteenpäin harkitsemaan ehkäisyä. Laitapa lapsilisät jemmaan, että pääset lomailemaan ihan vaikka Turkkiin asti. Tämä on viimeinen postaus tähän aiheeseen. Ainostahan tässä ketjussa kirjoitetaan.

• lapsiraukka

Mutta tarvitsisi kirjoittaa sairaasta ihmisestä joka tarvitsisi hoitoa mutta ei sitä itse ymmärrä.

• Aino.Lampi

"lapsiraukka" käsittänee nyt aivan väärin; täällä haetaan Ainolle talvehtimispaikkaa ja mahdollisesti hoivaa tulevaisuudessa. Sairaaat ihmiset ja lastenhoidot ovat aivan erikseen. Niistä löytänet tietoa ihan googlettamalla.

• bbffre

Eikös sen pitänyt olla viimeinen postaus.Pyydä että lapsesi auttamaan sinua,vai vihaatko sitäkin.

• Aino.Lampi

Viimeinen postaus näihin tänne kuulumattomiin asioihin.Pakko kuitenkin puolustaa itseäni. En kyllä ole yhdessäkään postissa haukkunut ketään, jollakulla vain puuttuu sisälukutaito tai kyky ymmärtää lukemaansa. Teksit lisäksi vilisevät kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Jo keskustelun otsikon ymmärtämien näyttää tuottavan vaikeuksia sinulle. Haepa #lapset #ilmainenruokailu #salaatti, voit löytää oikean foorumin. Lupaan hakeutua hoitoon ihan itse, mikäli jotenkin näytät toteen, että lapsesi syövät samaa ruokaa kuin Aino. Ihan turha vedota siihen, että jos joku ostaa salaattia Ainolle, niin se on sun ruokapöydästä pois. Käykää Hesellä, siellä saa salaattia hampurilaiseen, jos et muutamalla eurolla niitä itse osaa ostaa ja valmistaa. Muuten arvaas naurettiinko täällä, kun luettiin tuota kissan syömistä, voi jestas sentään. Opettele lukemaan sana RUOHO. Nimimerkin takaa on helppo huudella. Kukahan sinut on ristinyt; bbffre, yksikissajakoira ym. Papilla on ollut luonnetta. Ettei totuus unohtuisi; Aino on edelleen ilman hoitopaikkaa. Kertokaahan kuulumisia lammelta, kiitos :).

• neuvoksi.vaan

aino.lampi. Kyseessä on tahallinen ärsyttäminen, sillä että muka ymmärtää väärin eli syyllistäminen väärillistellyin perustein. Hellareiden perustaktiikkaa. Ei kannata puolustautua ja perustella. ----En tiedä, oliko tavoite, mutta ainakin kävi niin ,että asiallisia, hyviä viestejä jäi tuonne taakse, kun tuli tätä hölynpölyä niin paljon. Sinulla oli ylä asiaakin, mutta helppoon menit.

• sama.neuvoja

Ellet sitten itse ole juonessa mukana spämmiä tuottamassa.

• Aino.Lampi

En ole helluntailainen, tosin ei minulla mitään huonoja kokemuksia heistä ole. Harvemmin tulee kysyttyä ihmisten uskontoja. Myönnän että menin turhan helppoon, mutta joskus vaan kipukynnys tulee vastaan noista kirjoituksista, jotka ei tänne kuulu. Harmittaa vain ihmisten kapeakatseisuus, kun olen sitä mieltä, että niin lapset, läheiset kuin eläimetkin tulee hoitaa hyvin ja ottaa heistä vastuu. Yritin kuitenkin saada Ainon esille joka viestissä.

• Ainofani

Tänään kävin Aino joutsenen kanssa jutulla niin hän kertoi että helleenit vaanivat Häntä pusikoissa. Otin tämän keskustelun nauhalle että on sitten todistusaineustoa.
        Ihan mukava joutsen tämä Aino.

• taidanpa.julkaista

Varsinkin viime vuonna pusikkovaanintaa oli, varmaan meni toiselle sadalle lukum.

• YYYzKS

Kuinka te aikuiset ihmiset viitsitte mollata, näitä ihmisiä jotka kantavat huolta Ainosta. Se heidän huoli on ihan oikeata ja oikeutettua ja perusteltua. Nostan olematonta hattuani heille, miten he ovat jaksaneet kuukausikaupalla yrittää hoitaa Ainon asiaa siinä onnistumatta. Voi Aino parka !

• ainonpuolesta

Illalla, kun sade piti taukoa kävin Ainolle viemässä salaattia. Ui kauniina vastaan ja vihreä maistui. Sorsiin sillä meinas palaa käämit, kun ne uivat tarjolla olevat salaatit leväälleen. Yritin heitellä leipää sorsille toiseen suuntaan,että Ainolla olisi ruokarauha. Syötyään Aino venytteli siipiään ja ui kohti saarea, arvelin että tuli kylläiseksi ja meni lepäämään.
      Hämeen Sanomissa oli taas alakirjoitus ja vähän kirjoitettu Ainostakin. Huomasitteko?
      >"merelle vieminen ei voi olla vaihtoehto!" Kirjoituksessa oli,että" Ähtäriin Aino ei voi mennä joten vaihtoehdot on vähissä". MITEN NIIN? Eikö Ähtäri ole vain yksi vaihtoehto. Täälläkin on tehty selvitystyötä,että vaihtoehtoja on, kun kyselee..
      Kun vaan saisi hyvän, pysyvän kodin ja rakastavaa kohtelua niin tekee kyllä hoitajastaan onnellisen ihmisen!

• eläintenystävä

Yön aikana Ankkalampeen on tyhjennetty vaahtosammutin, lampi on peittynyt lähes kokonaan sammuttimen sisällöstä. Sammutin on ns. komposiittipullo, koska kelluu lammen pinnalla. Liekö kuinka myrkyllistä tuo sisältö?! Hulluja on todellakin paljon vapaana!!!

• aino.laiheliini

Mikä on ankkalampi? Kävin aamulla joutsenlammella En huomannut pinnalla mitään, paitsi nälkäisen joutsenen ja sorsia..

• tulisikovapakkanen

Ankkalampi on marssitien vieressä sairaalan alapuolella.Tulisi pakkaset että pääsisi ankkalammelle luisteleen lasten kanssa.Toinen vaihtoehto on joutsenlampi ja metsälampi.Kovia pakkasia toivotaan.

• pitäisikö.videoida

Sitä minäkin toivon. Tulisi äkkiä kova pakkanen.Loppuisi tämä Ainon rääkkääminen lammella.

• ainonpuolesta

Kävin viemässä Ainolle ja sorsille evästä. Salaatti maistui kiinankaalia paremmin.

Vaahtosammutinpullo lillui tosiaan lammessa! Kuka paiskoo jätteitä luontoon?! Ja miksi?

Todellakin rauhallisemman kodin tahtoisin Ainon saavan! Ja eikö paikalla voisi käydä jokin vartiointiliikekin vaikka vähän maksaakin.

• sairastaniinsairasta

Tottakai pitää saada vartiontiliike jonkun helvetin tirpin takia.Vai vielä salaattia kun kiinankaali ei maistu.Ei helkkari on todella sairasta touhua.Tulisi pian pakkaset niin loppuisi tämä naurettava linnun paapominen.

• uaksjk

Taitaa olla yksi muija kirjoittanut 99% tämänkin langan jutuista. Kannattaisi nyt vaan hänen maksaa vartiointiliike omasta pussistaan, ei ole mitenkään veronmaksajien yhteinen velvollisuus huolehtia jostakin haahkasta.

• nimmar.nimari

juuri näin.

• ääliö.rotta.olet

Ketähän hullua muijaa epäilette. Hän voi joka tapauksessa olla imarreltu. On niin paljon asiapitoista hyvää tekstiä että jos on yhdestä päästä kotoisin, on saavutus. Ja sitten on osannut vielä matkia kaiken maailman häiriintyneitä ääliöitä.-

• outi.tuomi

Nimenomaan tämän ketjun viestit ovat lukuisten eri ihmisten kirjoittamia.Olen siinä porukassa vähemmistöstönä.Tämän viestin kirjoitan omalla nimellä, koska olen tehnyt asiasta virallisen.(Vaikka nimen ilmoittaminen aiheuttaakin paskan heittämistä päin naamaa.)-Menin lammelle n.klo 9.00. Aino ahmi nälissään leipää, sen, mitä pystyi. Syömisen esteenä oli se, ettei pystynyt olemaan paikoillaan kuin hetken ja senkin ajan nytkähteli.Lähti kauemmaksi. Karkuun. Palasi sitten,taas sama nytkähtely, aivan kuin olisi "ammuttu" eri puolille kehoa pienin väliajoin.(Ihmettelin, jo, että ammuskellaanko Ainoa ultraäänitussarilla tai vastaavalla.) Sitten lähti pois, kun joutui vääntelehtimään, kääntelehtimään, yritti nokkia itseään kauttaaltaan tiheään tahtiin, tonkia nokalla sieltä ja täältä, välillä sukeltaa, välillä heilutetella siipiä, jne. Seurasin tunnin ajan.Paheni vaan. - Soitin sitten MH:n luontopalveluun. Selitin tilanteen ja pyysin, että joku MH:n paikallinen ihminen kävisi lammella. Ei ollut mahdollista. Kaikki jossakin muualla kaukana maastossa.---Sen jälkeen parilta ihmiseltä kysyin, että mitäs nyt pitäisi tehdä.---Soitin sitten 112:teen selitin tilanteen. Pyysin,että joku viranomainen tulisi toteamaan tilanteen, todistamaan sen, varsinkin sen vaahtosammutin jutun takia.Jos vaikka kyseinen aine on syynä Ainon tilanteesen.-Lupasivat lähettää jonkun.- Tuli paloauto parkkipaikalle. Pyydystivät vaahtosammuttimen. Näkivät, että siinä parkkipaikan edustalla sammuttimen sisältöä vielä lillui. Totesivat tilanteen: Aino ei ole kiinni. Aino oli ensin saaressaan ja lähti sitten uimaan saaren taakse rannalle, jonne oli tullut ihmisiä. Palomies: pystyy uimaan. Lupasi tehdä raportin. Kyllähän se Aino kääntyili ja nokiskeli itseään silloinkin, mutta ei näkynyt hyvin niin kauaksi.---Menin sitten Ainon ja ihmisten luo.Aino oli jo rauhallisempi.(N.klo 11.00 ) Edelleen kaivoi itseää nokallaan sieltä täältä ja yritti puhdistaa ja kuin kaivaa jotakin pois. Totesivat,että ei tavallisesti tuollainen ole. -Rva näytti puhelimestaan kuvia eiliseltä päivältä. Lammen pinta todellakin lillui täynnänsä sitä samaa, mitä vielä parkkipaikan luona oli.---Kirjoitin eilen tänne, että en nähnyt pinnalla mitään ylimääräistä. Kävin vain saaren takana syöttämässä. Sinne ei ollut päässyt tulemaan.---Ehkä Aino on aamulla uinut parkkipaikalle, jos sinne on tullut auto. 112:een sanoin, että on voitu aamulla ruiskutella Ainon päälle uuttakin aineitta, ilkivaltaa kun tapahtuu. -

• p.ullu

112?!...jlauta.

• mikä.sulle.tuli

Siihen numeroon soitin, mutta minne meni, en tiedä, paloauto tuli.

• sitä.vaan

Siinä numerossa olevat ihmiset on syytä jättää rauhaan tältä joutsenoinnilta.
        Niiden pitäisi hoitaa työtään siellä, eikä ravauttaa palokuntia hullutusten perässä.
        Sammuttiko palokunta sen linnun jo?
        Kuten nyt taas huomaat, se pystyy myös kävelemään.

• helvettiin.joudatte

Mikähän helvetin valtias luulet olevasi, siis hellarivaltias. Minä soitan, minne tarpeelliselle tuntuu.Sinä et sitä määrää. Ensin yritin saada jonkun mh:n työntekijän käymään paikalla.Ei ollut mahdollista.- En ole nähnyt Ainon kävelevän. Se pikku-ukko palolaitokselta, joka ei esitellyt itseään, ei nimeään, ei arvoaan näki Ainon pudottautuvan saaren nokassa juurakon päältä veteen.Pystyy hivuttautumaan sen päälle takaisin. Ei ole kävelemistä. - Vaikka en ole tilivelvollinen, numeron 112 valittuani, joku vastasi puhelimeen. Kerroin tilanteen. Toivoin,että joku viranomainen kävisi toteamassa ja todistamassa tilanteen. -Niinhän ei käynyt.Ukko näki Ainon niin kaukaa,ettei Ainon oireileva liikehdintä näkynyt sinne asti. -On varmaan tehnyt hellareilla mieleisen raportin.-Vissiin kuuluu samaan hirviporukkaan.-eläinrääkkääjät, pimeät uskovaiset, gs-vainoajat - kaikki kuulutte sinne helvettiinne.

• mietitään

Nämä ilkivallantekijät pitäisi saada vastuuseen jos linnulle on tehty jotakin.Onko se ilkivallantekoa että ruokitaan lintua niin kauan että ei pysty lähtemään muuttomatkalle.Tätä voi jokainen miettiä.

• aivot.on

Onkohan se ilkivallantekoa, että jotkut on aivopesty niin, etteivät pysty tajuamaan kuinka olemattoman rajallinen Aino lentokyky on.-Minun mielestäni on. Otan osaa.

• eväät.mukaan

Jaa,a. Jos huomenna menen käymään lammella, mikähän katastrofi vie taas puoli päivää. Jos ja kun katoksessa käynnistän auton, GPS:stä menee heti hälytys. Ja sitten voi seurata reittiä. En salaa pääse käymään.-Nyt on puhelimessa tarpeelliset numerot.

• ainonpuolesta

Onhan sitä lintua sattunut, jos paineella on palosammutin tyhjennetty, niin että siihenkin on osunut! On voinut loukkaantua pahastikkin! Varmasti on ollut sille pelottava kokemus! Kai ne poliisit katsoo turvakamerankin, että saavat syylliset kiinni!

• huh.apua.huomista

Kun kävin siellä eilen, kävin saaren takana rannalla.En nähnyt niitä lilluja. Mutta ihmettelin Ainon käyttäytymistä. Kun en ollut viikkoon käynyt, arvelin,että voi vähän mieltään osoittaa. Käyttäytyminen oli ihan sekasortoista.Tuli luokseni. Otti salaatin palan suuhun.Pudotti lampeen Annoin leivän palan nokkaan, pudotti lampeen.Ei pystynyt sieltäkään syömään. Ui levottomana edestakaisin,sitten tuli jähmettyneenä tuijottamaan minua. Kun heitin kourallisen leivänpaloja sorsille, syöksyi raivokkaasti ahmimaan ne,.jne. -Rauhallisen ystävällisesti toistelin Ainoa ja heitin leivän palaa kohti. Aina välillä otti sen nokkaansa. -Kun sorsat olivat häipyneet, tuli rantaan niin lähelle kuin pääsi ja katseli minua.-Lähti sitten saareensa--ajattelin,että mitähän sille nyt on tehty. ---tämä vaahtosammutinjuttu ei välttämättä ole ainoa.--Siellä kävi siis paloauto. Ei mitään poliiseja.-----Vähän pistivät samaan kategoriaan kuin muut "turhat" hälytykset tänä vuonna.

• vastuuta

Kirjottakaa nyt, jos joku on käynyt lammella myöhemmin iltapäivällä tai illalla. Missä kunnossa Aino oli.

• ainonpuolesta

Moi, te ihanat ihmiset!
      Kävin lammella klo 17 maissa. Aino oli nukkumassa saaressa. Ajattelin vain kävellä ohi,että saa rauhassa nukkua ja tulla seuraavana päivänä uudestaan. Tyttö kuitenkin huomasi minut ja lähti uimaan, mutta ei tullut kohti. Lammella on pimeää joten en nähnyt mikä on jää tilanne saaren luona? Tuntui, että ei päässyt saaren luota rantaan uimaan vapaassa vedessä vaan reitti rantaan on jäätynyt umpeen!! Ui edestakaisin parin metrin läntissä aivan saaren edustalla! Lampi oli jäätynyt paljon eilisestä! Rannat sulat,mutta keskeltä jäässä! Ja miten kylmä sää nyt on! Pumppu ei auta paikassa missä nyt on!! Pumppuja saisi olla enemmän isohkossa lampareessa,että auttaisi! Kepillä koitin liikuttaa vettä,mutta jää vaan pysyi jäänä kauempana minne kepillä ei yltänyt. Tunnin katsoin,kun Aino ui edestakaisin eikä päässyt minnekkään!

Syynä,että ei tullut luo voi olla jää! Se on kamala tilanne! Saareen ei pysty ruokkimaan!

Syynä voi olla,että sitä on kiusattu ja ei arvaa enää luottaa ihmiseen! Ei luota, että saa ikinä suojaa tältä talvelta! Ei jaksa enää taistella olemassaolonsa puolesta!

Syynä voi olla,että saa ruokansa" saastuneesta" vedestä! On tullut siitä
      huonovointiseksi!
      Joissain vaahtosammuttimissa on ympäristölle haitallisia kemikaaleja! Uskon, että ympäristörikokseen suhtaudutaan Hämeenlinnassakin vakavasti! Ympäristörikos luonnonsuojelualueella suojellulle lajille - Tuskin, jää tähän!
      Voitte arvata, miten huoli mulla on tästä kaikesta! Miten se pärjää lammella? Joutuuko uida koko yön, että ei jäädy kiinni!
      Olen ihmetellytkin miten kauniisti se on kamppaillut elämän tärkeydestä! Miten vähään se on tyytynyt, tyytynyt osaansa! Pehmeä luonne kuitenkin nujertuu helposti ja se, että jotkut käy sitä pelottelemassa lammella näkyy nyt sen käytöksessä!
      Voi olla, että jo menetimme sen Ainon mistä täällä kirjoitimme! Viisaana lintuna ja itsesuojeluvaistoisena se muistaa, että on saanut pahuutta ihmiseltä, niin se loittonee meistä!
      Mielessäni Aino joka pakkoliikkeen omaisesti ui lyhyen matkan ja kääntyy takaisin ja jatkaa pientä uintiaan edestakaisin! :(
      Pääsiskö joku aamusta lammelle käväseen? KUULUMISIA ODOTTELEN!

• vastuuta

Eiköhän tämä homma ollut tilaustyö.--Päivällä paloautosta tuli lyhyt mies, ehkä 160 cm. Eri vaatteet kuin niillä muilla. Kun selostin tilanteen ja sanoin,että minulla on kamera, jossa on video ja ajattelin videoida Ainon sätkimisen, hätkähti rajusti ja katsoi kauhuissaan minua. Sanoin,että on sen verran huono vehje,ettei enää matkan tule hyvää kuvaa.---Olisi luullut,että olisi kiinnostunut ja innostunut.--Olen näissä kuvoissa oppinut,että jos mies on minun mittaiseni, on hellari.-------Kenttäpäällikkö sopivasti lomalla ja muut jossakin kaukana maastossa.---No antakaa nyt ohjeet. Minne soitan aamulla, js Aino jäätynyt saareen.

• epäileväinen

Miksi kirjoitit asiasta näin myöhään,jos kerran jo klo 17 maissa kävi.Olisin lähtenyt lammelle ja hommannut apua. Vaikutat kovasti hellarille. Sanahelinää vaan, mutta ei mitään tekoja auttamiseksi.

• jeesus.antaa.anteeksi

Muuten, huomiseksi on luvattu 4 astetta plussaa,ei ole pitkään motissa siellä saaressaan. Ellei sitten jäädy yöksi mahastaan kiinni ja kuole siihen. --Niin että voi, voi, ei nyt päästä rannalta seurailemaan, miten kuolee nälkään saaressa..Yökötätte.

• ainonpuolesta
        epäileväinen kirjoitti:

Miksi kirjoitit asiasta näin myöhään,jos kerran jo klo 17 maissa kävi.Olisin lähtenyt lammelle ja hommannut apua. Vaikutat kovasti hellarille. Sanahelinää vaan, mutta ei mitään tekoja auttamiseksi.

Ei tarvi kuule epäillä tälläkertaa!

• kuvotus

Joo, ei tarvitse epäillä, kyllä niin selvästi karvanvärisi näytit. En ole ollut huolissani ja valveilla lammen jäätymisen suhteen. Siellähän sitä sataa lotisee ulkona.-En ole "epäillyt" aikaisemminkaan, kyllä olen ihan "tiennyt". Tiedän nytkin, mikä peli on menossa.---Aino parka aina vaan hullujen sadistien kynsissä.

• jo.vuosia

kuin myös

• nomorefaith

Vastuu on ihmisillä!
      Ja se ei paskaakaan välitä!
      Muutama ok guppe -ei sataa kusipäistä paranna! Ja me ollaan se ihmis rotu! Joskus tehdään hyvää, mut useimmiten pahaa, niin ei meistä oo silloin apua, jos kaikki ei tahdo useimmiten sitä hyvää! Tosin kuka tänäpäivänä muistaa mikä on hyvää..
      Me ollaan myös yhdessä tehty tää vahinko Ainolle ja siitä mä olen tosi surullinen! :(

• vastuuta

Sen vahingon ovat tehneet hellarit niiden avustuksella, joilla mh:n puolella on valta päättää Ainon asioista.--Mä en ole tätä Ainolle tehnyt.

• kylpyyn.vaahtoa

Hellari on siis lyhyenläntä ihminen, tämä selvä.
      Joutsen on varmaan uusi Jeesus?
      Mutta mikä on tämä ketjun pääpiru, hul....vaton ?vaahtosammuttaja, tai ainakin vaahtopää.

• qeweqwewq

Naisparka valvoo yöt päivät kommentoimassa tätä ketjua. Sellaista se on nykyään kun sattuu putoamaan yhteiskunnan rattailta.

• sellaista.se.on

Eiköhän tämänkin ketjun pääpiru ole se hierarkian ylin nuhteettoman julkisivunsa takana, se mielisairas vainoamisen tuottamasta sadimista riippuvainen psykopaatti, joka hellari-muurari-demari-liivijengi-poliisiporukkaa tanssittaa mielensä mukaan.

• kovatalvitulossa

Tulisi pakkaset että pääsisi joutsenlammelle luisteleen.

• ruokahalua

Hyvällä tuurilla "yllätyslöytö". pakastettu joutsen.

• kasvissyöjä

Sitten vaan kotona sulatatte ja suolistatte ja pataan. Sioilla on huomattu, että stressaantuneen sian liha on huonompaa kuin ei-stressaantuneen. -Jos Ainolla on mitään yhteistä sikojen kanssa, Ainon liha saattaa olla syömäkelvotonta. On niin kauan ollut stressattu, piinattu, järkytetty, näännytetty, ym.

• ainonpuolesta

Tulin just lammelta. Lampi on sula jälleen. Nyt ei tartte stressata pakkasista. Ainolla tuntui olevan nyt parempi olo, ei kärsinyt pakkoliikkeistä.

• myös.puolesta

Pitää kertoa jotakin hauskaakin joskus. Kävin lammella puolilta päivin.Kun menin rantaan näin, kuinka Aino ui kaula suorana ylväästi ja sorsat perässä jonona nk.sorsan pojat emon perässä. Aino on tainnut saada respektiä sen jälkeen, kun sorsat eilen näkivät , mistä joutui selviytymään.

• havaintoja

Oli siis piiiiitkääää jono.---Eilen en livenä sitä huomannut, vasta tänään kun katselin kuvia: Aino sätkii niin ,että renkaat laajenee vedessä , sorsat ympärillä laajana, ihan säännöllisenä ympyränä. rauhallisesti kuin nukkuisivat. -Aikaisemminkin kesällä, kun Ainolla oli rankkaa, näin sorsien huomioivan sen.

• Fanittaja

Kiva lukea jotain hauskaakin,,tuli hyvä mieli.aino jouluksi uuteen kotiin.

• hölmö.mikä.hölmö

Otin riskin Käytin riksulaista valokuvakauppaa ja riski toteutui. Oli 100 kuvan muistikortti täynnä. Myyjä, nuori nainen, joutui jäädyttämään ilmeensä ja puheensa, että pystyi palvelemaan. (Ilmeinen hellari-sidonnainen.) Siirrettiin kuvat cd.lle.Ja kun kerran oli läppärillä katsottavissa ja kuvatkin voisi teettää, annoin, hölmö , luvan tyhjentää muistikortin. -Kotona, sitten joskus, kun sain cd:n näkyviin, huomasin,että 100:n kuvan sijasta oli 72.Eli varmuuden vuoksi loppupää puuttui. Eiköhän hellareilla ole kaikki hallussaan.

• Olenko.hellari

Harmi, kun olen näin lyhyt, ei oikein näe penkin takaa.

• vai.mitä

Edessäsi saattaa istua hellari sieltä toisesta ääripäästä. Sellaiset kaksimetriset lippusalot, mielellään tummatukkaiset, hakeutuvat myös sinne muurareiden perustamaan hömppälahkoon.

• celcius

On ympäristösuojeluRIKOS jos saastutetaan luonnonpuiston lammen vesi! Siellä on muitakin lintuja, eliöitä ja kaloja, kasveja! Lisäksi se on luonnonSUOJELUaluetta. Lisäksi joutsen on rauhoitettu lintu! Eikö tässä kaupungissa mikään taho selvitä rikoksia ja välitä!?
      Lammella on kyltti taltioivasta kameravalvonnasta, toimiiko se!?

• lyhyt.mies

Annoin tänään pululle ruokaa, se hymyili minulle. Oikeesti.

• pulun.paskaa.päässäsi

Käy optikolla.On varmaan taittovirhe. Siihen saa avun. Siihen, mikä sinua todella vaivaa ,ei auta jeesuskaan.

• celcius

Se että ruokkii ja auttaa eläimiä ei ole pois ihmisiltä! Samat ihmiset jotka välittää eläimistä ja luonnosta, välittää eniten myös humanitaarista asioista. Ja päinvastoin!
      Siis jyvien antaminen linnuille talvella ei ole pois lapsilta. he jotka ei ruoki lintuja, tuskin piittaa ihmisistäkään ja lapsista. On hyvä esimerkki opettaa lapsensakin rakastamaan eläimiä ja luontoa! Nykyihminen on järkyttävän vieraantunut siitä että olemme YKSEYS jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Olemme Yhtä.
      Jos jotakuta vaivaa että annan ilmaista ruohoa ja voikukkaa joutsenelle. se ei ole pois lapsiltaan. Hän voisi sensijaan mennä pyytämään ruokaa vaikka metsästäjiltä jotka ampuu HUVIKSEEN( ei nälkäänsä!)sorsia, kyyhkyjä, jäniksiä, hirviä sadat tuhannet..!

• hellaripipari

Ei ollut jyvä, oli piparkakku, sain uskovaisilta, pahentaako se asiaa?

• Aino.Lampi

Taas "celsiukselta" täyttä asiaa. Juuri näin.

• kaksivuotiaita

Eikö nekään keksi mitään tarpeellisempaa touhua kuin jakaa pipareita.

• celcius

ps. Tässä kaupungissa on tuhansia koiria ja kissoja, tässä maassa niitä ym lemmikkejä miljoona varmaan! Niidenkään hoitaminen ei liene pois kenenkään lapsilta!
      Puhumattakaan jyvät joilla ruokitaan talvilintuja!
      Päinvastoin lapsille on suuri ilo eläimet ja luonto ja suhde niihin, jos vanhemmat tajuavat noita syviä merkityksiä opettaa! Arvot ja henkinen pääoma usein ei maksa mitään!

• todellasairasta

Aika sairasta touhua.

• isis.soikoon

Jos haluat oikein sairaasta touhusta, mene tuonne uskontopalstoille lukemaan.

• Pahaveli
        isis.soikoon kirjoitti:

Jos haluat oikein sairaasta touhusta, mene tuonne uskontopalstoille lukemaan.

Älähän ny sekota meitin Ainoa mihinkään uskonnolliseen huuhaahan. Meillehän joutsen on kuin ihminen. Tunteva rationaalisesti ajatteleva yksilö. Gangstalkingia Riksusta Hämeenlinnaan. Tää ketju ylivoimasta hubaa.

• se.TI

Kyllä Hml:ssa on stalkkerit ihan omasta takaa.Hyvin on yhteistyö sujunut Riksun vastaavien kanssa.

• läheltäliippas

Onneksi olen ilmeisesti hellari, koska olen näin lyhyt. Muuten olisin eilen jäänyt auton alle. Nyte se vain hipaisi pipoa..

• kenraalinuuh

Ainon kannsa ollaan nuuhkittu ruohoa päivittäin. Qt

• eläintenystävä

Ihana Aino

• leipää.salaattia

Ainolla on nälkä sateellakin.

• käykää.muutkin

Kävin aamulla. Aino on sitkeä böna. On toipumaan päin. Leipä oli hyvää. Pari pussia ruukkusalaattiakin meni. Sen lisäksi olisi muutenkin halunnut kontaktia.

• vaivieläkontaktia

Ei ole totta että oikein kontaktia.Että oikein ruukkusalaattia.Jumankekka että tämä maailma on hulluja täynnä.Innolla odottaen mitä tämä lintu seuraavaksi saa.Päivä tuli pelastetuksi naurujen suhteen.

• oletko.rääkkääjä

Toivottavasti ei saa samaa tai vastaavaa kuin tiistaina ja keskiviikkona.

• spämmääjä.rotta.olet

"vaivieläkontaktia".Yritä saada haltuusi niitä teurastamovideoita.Saat nauraa tuntikaupalla oikein kunnolla.-Näytä lapsillesikin niitä. Ettei kusipäät lopu maailmasta.- Vaikka ei sitä pelkoa ole.

• celcius

Hulluja on he joilla on ihmettelemistä yhteydessä eläimiin ja luontoon ja tunteissa!
      Suurinta luksusta( henkisesti pyhää!) kontakti eläimiin... ihmisiinhän aitoa vilpitöntä yhteyttä ei juurikaan synny.

• celcius

Ps. Eläimillä on tietoisuus, muisti ja tunteet! Tutkittua asiaa. Kukaan ei ivaa sitä että puhutaan koirien ja lemmikkien tunteista ja tarpeista ja tarpeista saada huomioa ja välittämistä!! Papukaijat reagoivat saamaansa huomioon tai - kärsivät sen puutteesta! mitä kummastelua on muidenkaan eläinten ja lintujen tunnoissa ja inhimillisyydessä!

• pahalta.tuntuu

Hellarit ivaavat. Eivät lahkona myönnä, että eläimillä on tunteita. Kohtelevat koiriaan tunteettomasti: halventavat, haukkuvat , pilkkaavat ja syyttävät. Koiransa ovat järjestään onnettomia.

• lisääkin.tietäisin

Ihan kirjallisesti saamaani tietoa:Hellareiden näkemyksen mukaan tällä pallolla ihmiset ovat jossakin ylimpänä, muu luomakunta ,eläimet mukaan lukien, ovat jossakin alempana.-------------- Viime kesänä ,kun törmäsin nuorempaan, tilapäisempään mh:n tyttöön, jolla pilkahti esille terveen tuntuista tunne-elämää eläimiä kohtaan, kysyin suoraan:Miksi te teette tätä, piinaatte ja rääkäätte joutsenia. Tytön katse ja ääni muuttuivat ontoiksi, kun vastasi ulkoaopitun tuntuisesti: Elämä on taistelua ja kärsimystä. Sen takia joutsentenkin täytyy joutua kärsimään ja taistelemaan.---Siis hommaan osallistuneet eivät edes tajua syyllistyneensä eläinrääkkäykseen, vaan ovat osallistuneet toteuttamaan lahkon suurta totuutta elämästä.

• kohtapäästäääääään

Kohta tulee pakkaset ja pääsee luisteleen.JOUTSENLAMMELLE.

• näyttäkää.lapsillekin

Koittakaa ensin kaapia kiinni jäätynen Ainon jäännökset pois,ettei tule lankeamusta.

• bodaristamiestä

Kokeilin maitorahkaa, ei kelvannu? Nirso lintu.

• hiiliräpylänjälki

Ei mitään eläinperäistä. Aino on kermaperse kasvissyöjä.

• Baskeri

Olenko jo liian lyhyt hellariksi?

• YYYzKS

Voi harmi niiden kuvien kanssa, jos lopullisesti hukkuivat. Niillä olisi saattanut olla vielä käyttöä.

• kuvia.omaksi.iloksi

Olisin mielelläni katsellut. Niin liittyi minulle tunnelatausta. Ei niillä mitään olisi voinut todistaa.--Jo vainoni alkuvaiheissa päätin, että en käytä aikaa enkä energiaa todisteiden hankkimiseen. turhaa puuhaa.---Jos olisin ottanut videolle Ainon parituntisen ja lievempänä vähän pidemmänkin epätoivoisen sätkimisen, olisin ehkä voinut tältä osin osoittaa havaintojeni uskottavuuden, en muuta. --Sätkimisen syytä ei kukaan pysty todistamaan.

• kohtatuleekylmä

Kohta ei tirppi sätki kun lampi jäätyy.Lampi kun jäätyy niin lintu ottaa siivet alleen ja lähtee etelään.Äläkä taas kirjoita että kun ei osaa lentää.KYLLÄ OSAA.Kun ruoka loppuu ja tulee kylmä niin lähtee reissunpäälle..Paitsi jos nämä pellet jotka käyttävät eläkkeensä tämän tirpin ruokkimisseen jatkavat tämän syöttämistä.Kohta ne narisee että sosiaalitoimiston on ruokittava tämä lintu.

• black.swan

Tirppi voi palata Hottisten pariin ja jättää lintuasiat niille, jotka niistä jotain tietävät. Eläkeen saajat ovat rahansa itse ansainneet ja saavat tehdä niillä mitä itse haluavat. Respect.

• ettei.kysyvä.eksy

Mitä/ketä ovat Hottikset.

• Ainon.puolustaja

Tässäkin ketjussa on ollut jos jonkinlaista "lintuasiantuntijaa." Kenttäpäällikkö ja Ari V. eivät ole asiantuntijoita Aino-joutsenen asioissa.- Voin kyllä perustella näkemykseni, tarvittaessa. Enkä ole yksin näkemykseni kanssa.

• riksunvainottu

Kyllähän nyt yksi sosiaalitantta vähintään pitää tähän liiketä. Eihän nyt mitään yhtä tärkeetä valtakunnasta löydy. Tän ketjun päähörhö vois keskittää energiansa oikeisiin asioihin eikä olla naurettava, säälittävä idiootti.

• pää.kiinni

Pieniä oikaisuja: en ole sosiaalitantta ,eläinsuojelu on oikea ja tärkeä asia, en ole idiootti. Se olenko naurettava tai säälittävä, on katsojan silmässä, ei mikään minun ominaisuuteni.---Mitä tämä asia muuten sinulle kuuluu. Oletko tehnyt jotakin Ainon hyväksi? Oletko rääkännyt? Vai oletko vaan luuseri.rotta?

• riksunvainottu

Luuseri, rotta? Ehkä, mut kuitenkin suht terve pää. Hae nyt hyvä ihminen apua . Tulee talvi, Aino ties missä. Mitäs sitten? Sinua ryhmävainotaan edelleenkin. Toivon kaikkea hyvää sinulle ja ennenkaikkea:! paranemista.

• toivotaantoivotaan

Yöllä tulee myrsky.Ei tarvi tirpin kun levittää siipensä niin lentää kauas kauas pois.

• ainonpuolesta

Tulin joutsen lammelta. Aino EI OLE ENÄÄ SIELLÄ!
      Tyhjä, sumuinen lampi vain..
      Sorsiakaan ei näkynyt tai edes kuulunut.
      Toivottavasti nyt on saanut sen pysyvän, hyvän kodin!
      Toivottavasti vielä kuulisi Ainosta, että miten tytöllä menee..
      Tarvitsee viedä Ainon iltapala jonnekin City sorsille.
      Näkikö joku, kun Aino haettiin?
      HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ KAIKILLE!

• mystistä

Olisi kiva kuulla, kuka viimeksi on nähnyt Ainon tänään Moneltako kävit .Oliko vielä valoista. Minä menen kyllä vielä käymään.Jos on vaikka jossakin pusikossa kuoliaana.Ihmetyttää se, että sorsatkin ovat hävinneet samalla.

• eiköhän.tarjota.valetta

Onkohan siellä ammuttu? Sitä sorsat olisivat pelästyneet.Mitä tarkoitti tuolla aikaisemmassa viestissä:palata Hottisten pariin. Niin kuin nirri pois ja joutsenten taivaaseen.-Jotenkin ilmaisu -voi palata- tuo mieleen tappamisen. -Toivottavasti on tehty edes nopeasti. Johan sitä "kiirastulta" tällä viikolla järjestettiin.

• ainonpuolesta

Kävin noin klo 20.
      Kiersin lammen rantaa ja koitin kyllä etsiä Ainoa. Mutta ei Ihana valkoinen uinut mistään tervehtimään.
      Pumppukin oli poissa.
      Toivon, että on saanut viihtyisän kodin ja kiinniotto on tehty hellästi ja voi nyt hyvin!
      Kyllä kuitenkin harmittaa, kun ei ole mitään tietoo, että milloin se on haettu ja onko haettu?

• muistaisinpaKaikki80luvu

En tiedä Ainosta mutta tulvahti mieleen muisto -80 luvun alusta. Oltiin tornin parkkiksella 2.3 HT Taunuksella ja poltin kumia (toista vaan kun ei ollu lukkoa). yhtäkkiä lävähti mätä ylävesiletku ja höyryt taivaalle. Varovasti ajeltiin siihen lammelle, vettä kauhottiin kaverin spittarilla kyylariin ja sähkärin teippiä takaloosterista kieputettiin letkuun. hiljaksiin ajeltiin aulangon huoltsikalle ja löytyi joku letku tanariin. Siitä Huhtalaan hotsille !
      Ps. Olisi siinä ainolla ollut ihmettelemistä sillä nykyautoihin tottunut lintu ei ole moista spektaakkelia nähnyt !

• black.swan

Onko kukaan vilkaissut sieltä karantteenitilasta? Sen kauttahan joutsenet kierrätettiin Ähtäriin ja takaisin lammelle. Toivotaan parasta, että Aino on turvassa ja pysyykin loppuelämänsä. Niin ja kun vielä saisi tietää Ainon olinpaikan, pääsis moikkaamaan.

Hottikset on TV-ohjelma, jota katsoessa myötähäpeä on suuri. Itseään ja peiliä rakastavat sinkut hakevat paria. Yllätys ei liene, että eivät kelvanneet kenellekään. Siellä yksi urpo sanoi naista tirpiksi (aina). Yöks.

• outi.tuomi

Menen huomenna aamulla käymään ja katson sinne talon taakse. Se pumppu oli kai Alhaisen. Panin hänelle viestin FB:hen, mutta ei tietenkään saa ilmaista mitään.-Se kummastuttaa, että sorsat lähtivät. Elleivät sitten ole nini fiksuja ,että tiesivät,että nyt loppuu ruokinta, kun Aino hävisi.-Ei Ainoa yön selkään ole minnekään voitu viedä.---Viime yönä minua valvotettiin kolme tuntia keskiyöllä.Piruuttani ja huvikseni kirjoittelin kommentteja ja jatkoin vielä päivällä.Ovat saattaneet nopeuttaa sitä, että Aino hävisi.

• eläintenystävä

Aino oli puolen päivän jälkeen lammella. Lammella oli myös valkoinen pakettiauto. Tehtiin lenkki, vähän yli tunti, tultiin takas eikä Ainoa eikä pakuakaan enää ollut. Joten näihin aikoihin Aino varmaankin kuljetettiin pois. Määränpäästä ei tietty tietookaan. Toivotaan että saisi hyvän talvehtimispaikan. Onneksi ei oltu näkemässä kiinniottoa. Kaikkea hyvää ylväälle Ainolle!

• kirjoitelkaa.tietoja

Valkoinen paku on Alhaisen.On käynyt ainakin kiinni ottamassa. Ainoa ei voi pakata normaalitilassaan laatikkoon. Ei saisi edes sullottua sisään. Ja laatikossa räpiköisi ja satuttaisi itseään. Joko on huumattu, viety nälkäkuurille talon taakse häkkiin tai lopetettu. Viimeiseen pitäisi olla lupa.- Jos ei rupea tietoa tulemaan, joku voisi soittaa Pyhtäälle. Tosin se palolaitoksen ukko väitti,että Ähtäriin Aino viedään.

• ainonpuolesta

Loppujenlopuksi Aino ja Sorsat olivat vaan hitsin hyvä tiimi,hyötyivät toisistaan ja tarvitsivat toisiaan. Molemmat elelivät rintarinnan sopuisasti eikä ruoastakaan pahemmin tullut sanomista kuka sen saa syödä..
      Eikä ne ruokaan ollut kiintyneitä vaan toisiinsa. Sorsatkin hylkäsivät lammen, kun Aino vietiin.

• bbbbbbbbbbbb

Aino tarvitsee vesialueen, ei voi olla loppuelämäänsä vaikkapa navetassa. Pitäisi järjestää tila sille Ähtäriin tai muualle missä muita lintuja, seuraa.. ja tottunut sosiaaliseksi, ei hyvä psyykkisesti olla eristyksissä kauaa.

Ja.. ei ole hyvä tiedottaa tässä missä Aino kenties on ensin nyt.. miettikää vaaroja!

• bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

ps. Aino on seurallinen yksilö, ihmisten huomioon kiintynyt ja viihtyi sorsalauman kanssa ja sorsat pitivät siitä. Tarvitsee jatkossakin seuraa ja - vettä jossa majesteettisesti uida!

• kaunis.valkoinen

Tulen ehdottamaan nimien muuttamista. HELLARIMETSÄ ja HELVETINLAMPI.Sana helvetti monissa luonnonpaikkojen nimityksissä tarkoittanee kaunista.Täällä se kyllä tarkoittaisi joutsenhelvettiä.-----Aivopestyt hellarit Ainon pahin vaara ovat olleet.

• Läntä.Lintunen

Tiedä nimestä, mutta miksei joutsenelle kelpaa ihan priima joulukinkku siivuina? Olin varmaan niin lyhyt, ettei se nähnyt minua.

• 160cm

Olen itse lyhyt pätkä.On huomannut minut hyvin.Tykkää lapsista, sellaisista metrin mittaisista.-.

• se.siitä

Kävin lammella.Aino on siellä karanteenihäkissä. Vein salaattia, pudotin aidan yli. Vähän söi.Pudotin myös ruohosilppua, 2,laatua. Pikkuisen söi. Pudotin myös pari leivän nokaretta. Katsoi, mutta ei koskenut.- sama oli viime vuonna. -on ilmeisesti ehdollistettu niin, ettei syö leipää. -Talon puolesta oli vesikippo, jossa oli jyviäkin. Pinnalla. -------Seisoi jaloillaan ja käveli muutamia askelia. --On siis ollut päällä ehdollistus,jonka takia ei ole noussut lammesta ylös.----Venytti kaulaa piiitkääksiii ja katseli verkkoaidan ylälaitaa. Ei onnistu.--Meni keskelle häkkiä ja levitti pari kertaa siipiä. --Haluaisi pois sieltä.----Pois lähtiessä sorsat olivat tulleet esille.Lampeen. Iso lauma. Pysyttelivät keskellä lampea.--Eivät uskaltaneet tula syömään, kun heittelin leivänpaloja.

• projekti.lopussa

Aino on siellä ihan yksin.Tylsää.--Mikähän helpottaisi.

• kohtaloppuuonneksi

Lintukin jo tajuaa että ei tarvitse teidän leipiä sun muita öljyjä.On se kumma että se asia ole mennyt perille näille parille "eläinsuojelijalle".Vai on ehdollistettu.Ei ole totta olet aivan kipeä.Siis todella kipeä.

• suksi.suolle

Pavlovin oppien toteuttaminen siellä lammella ei häviä minua hulluksi haukkumalla. Ja pelinappulasi, jotka jotakin saavat tietää, tietävät tämän.--Minä en rupea jonkun patologisesti valehtelevan psykopaatin kanssa väittelemään --Ihanaa, ettei ole enää syytä tulla sinne Hellarimetsään Helvetinlammelle. --En minä silti eroon pääse kusipää-gs.stalkkereista edes kotonani.

• antihellari

Tuli useesti käytyä lammella kevään syksyn mittaan. Eipä mitään Pavlovin teorioita tullu huomattua. En kai sitten ole gs.stalkattu. Luojan kiitos, ettei elämä ole niin vaikeeta kuin sinulla.

• on.oppia.ja.kokemusta

Ja luojan kiitos en ole niin sokea ja aivoton kuin sinä.

• ottakaaopiksi

Pääset kohta luisteleen lammelle.Muistelet luistelun lomassa kuinka meinasitte pilata ruokkimisella hyvän linnun.

• toivottavastitoivottavas

Taisi lintu saada tuulta siipien alle niikun tuli kerrottua.Nyt tämä "luonnonsuojelija"voi keskittyä hoitamaan itseään kuntoon.

• mielipuolia.piisaa

ainonpuolesta muut, käykää katsomassa onko aino vielä rakennuksen takana häkissä

• Linturassu

Minkä takia on karanteenihäkissä? Miten Aino on saatu kiinni? Onko nyt toivoa, että pääsee johonkin lintutarhaan tai eläinpuistoon karanteenin jälkeen?

• outi.tuomi

Joka syksy joutsenet on viety vähäksi aikaa häkkiin sen pitkän rakennuksen taakse ennen kuin on viety Ähtäriin. Sinä ei mitään ihmeellistä. Sain eilen viestin Alhaiselta, että on vienyt Ainon talvihoitopaikkaan. -Toivottavasti pitää paikkansa

• outi.tuomi

Alhainen mainitsi minulle yhden mahdollisen talvihoitopaikan. Toivottavasti on se eikä se viimevuotinen varastorakennus. Tässä toisessa paikassa pystyttäisiin järjestämään allasmahdollisuuskin.-----Ihan mielenkiintoista, että metsähallitus syyttää valehtelusta, kun ei ole itse tiedotuksissaan muuta tehnytkään. Hyökkäys on paras puolustus. -En ole valehdellut mitään.En ole täydellinen.Olen voinut erehtyä jostakin. Lisäksi ennenkin on tapahtunut sitä,että joku, joka väittänyt tietävänsä, on tahallaan kertonut paikkansa pitämätöntä tietoa, ja olen mennyt helppoon.-Mitään, mitä olen h-lahkolaisista sanonut, en peru.---Ihan hyvä,että ihmiset ovat antaneet palautetta.Tosin nytkin minua syytetään lähes kaikista viimeisimmän käytössä olleen ketjun viesteistä,siis värvätyt rotat syyttelevät.Mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. -----Se,että tapahtuneita kiistetään,ja minua haukutaan hulluksi, ei saa tapahtuneita tapahtumattomiksi.

• outi.tuomi

VAKAVA EPÄILY: Nyt syksyllä mh on tahallaan aiheuttanut tämän huolesta syntyneen hässäkän.Jos olisi aiemmin syksyllä tiedotettu,että Aino tullaan ottamaan lammesta pois ja viedään talvihoitoon, ei mitään häslinkiä olisi syntynyt.-Nyt sen sijaan joka puolelta tuli tietoa,että odotetaan Ainon lentävän omin neuvoin lammelta pois. Keskustelupalstalla on ilmeisen tilaustyönä ahkeroitu tällaisia viestejä ja HäSa lähti mukaan, vieläpä BirdLifen asiantuntijakin näyttää lähteneen hämäykseen.--Tällainen tilanne on otollinen huhujen syntymiselle.Kyllähän mh näki ,mitä sos.mediassa tapahtui.Olisi antanut tietoa.Mutta ei.Haluttiin päästä vihaisesti syyllistämään ihmisiä. (Ei meitä sinänsä kiinnioton aikataulut ole kiinnostanut, vaan se,että YLIPÄÄTÄÄN OTETAAN KIINNI.-Niin,että kansankielellä sanottuna- haistakaa kukkanen.

• merellemerelle

Jumankekka ensin itketään että kukaan ei ota tätä tirppiä kiinni,sitten kun saadaan niin itketään kun saadaan kiinni.Nyt kun tirppi on kiinni viekää se helkkarin kauas joutsenlammesta..Älkää vaan kertoko näille vohkaajille mihin viette.

• söadlödsal

Taitaa olla vain yksi muija koko ketjun takana. Toivottavasti rauhoittuu nyt kun kuovi siirrettiin muualle. Ei ihme että lintuparka ruikulilla kun tuollainen häirikkö kimpussa hellari ja Goldman Sachs-teorioineen.

• Pahaveli
        söadlödsal kirjoitti:

Taitaa olla vain yksi muija koko ketjun takana. Toivottavasti rauhoittuu nyt kun kuovi siirrettiin muualle. Ei ihme että lintuparka ruikulilla kun tuollainen häirikkö kimpussa hellari ja Goldman Sachs-teorioineen.

Ei rauhoitu. Ei tuollaiset ihmiset rauhoitu, ennen kuin paranevat. Toisaalta on ollut ihan hauskaakin lukea näitä sepustuksia, ulosanti ihmisellä on ihan kohdallaan.
        The show must go on.

• celcius

On koko ajan tiedotettu Hämeen Sanomissa että Aino lenttää itse pois ja pärjää vapaana merellä ja kuuluu luontoon.. tätä tiedotusta ei kukaan ole liioitellut! Paikallisessa mediassa tämä on ollyt alleviivattua informaatioa pääsanomalehdessä asiantuntijalausuntojen kera, joten MH ei voi syyttää ihmisiä asioista huolehtivasta lietsonnasta!!!!!!
      Toisekseen; on virheellistä nyt tiedottaa( MH) että ei voitu ilmoittaa siirrosta ja ajankohdasta ihmisten valheviestien takia sosiaalisessa mediassa... mitä tekemistä näillä on tässä tilanteessa keskenään!? Päinvastoin avoin tiedotus MH:n taholta olisi rauhoittanut ihmiset! Se että nyt väitetään Aino viedetyn yksityishoitoon, voidaanko se todistaa? Miksi siitä ei puhuttu Hämeen Sanomissa kuukausiin vaan päinvastoin? Miksi MH ei oikaissut HäSa: n tiedottamisia ja syyttänyt sitä epäluotettavasta viestinnästä vaan tavallisia ihmisiä nyt syytetään!?
      Pikemmin herää kysymys että rauhoitetaanko kohua siksi että pelätään sosiaalista mediaa yms jos olisi kerrottu totuus, että EI viedäkään minnekään yksityiseen hoitopaikkaan! Kuka sen voi todistaa? palkatkoon yksityisetsivän kenellä on varaa!
      Jos Aino on nuori lintu, mikään yksityinen taho ei ota sitä kymmeneksi vuodeksi. Jos ei tule olemaan missään avoimessa tarhassa, missä se sitten on? Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä? Tietenkin toivoisin että tarkoitus edes olisi pitää Aino hengissä!

• celcius

jk. Siis, miksi metsähallitus ei oikaissut Hämeen Sanomien kuukausien aikana jatkuvasti ollutta tiedotusta, artikkeleita, lausuntoja ja pääkirjoituksia, joiden mukaan Aino selviää vapautettuna luontoon ja lähtee itse...! Jos tarkoitus olisi ollut jokin muu!
      sensijaan HäSa: ssa oli jopa sensuuri( olen kuullut ainakin kuuden ihmisen kommentin ettei yhtäkään mielipidekirjoitusta poiketen lehden julistuksista julkaistu!!!!!)
      Eikö tässä ole jotain korostuneen HÄMÄRÄÄ ja ristiriitaista! Sitten syytetään ihmisiä sosiaaliseen mediaan kirjoittamisesta, vaikka se on ollut luonnollista kummastelua johtuen tiedotukseen!
      Se että nyt ei voida edes vihjata Ainon sijainnista mitään, herättää yksinomaan epäluuloa: millaisissa oloissa lintu on? Onko edes vesiallas? kärsiikö jossain ahtaassa karsinassa? Aiotaanko joulupaistiksi kun yksityisomaisuutta on?
      Mitä aiotaan tehdä keväällä jos lintu elää?`Halutaanko sen elävän ja voivan hyvin, vai halutaanko se eliminoida kokonaan? Kustataanko se rannikolle mereen vaikka puhutaan hoitopaikasta. Kyse on julkisivusta jossa tarkoitus pyhittää keinot eli MH:n maine ja yleisen kohun vaiennus!
      Tässä maassa on suuria puutteita eläinsuojelussa: edes valvojat ei voi tutkia YKSITYISomaisuutta. Kuka vain voisi tappaa koiransa, ja paistaa se maustettuna erikoisherkukseen!

• xxxzzxxx

Ainon asiaa hoitaa tyypit joille se ei ole merkinnyt mitään, nauravat näille kirjoituksille.
      Keväällä tiedotetaan että lintu on kesäksi vapautettu mereen.. kadonnut sinne. ja nyt katoaa " yksityispaikkaan."
      Kukaan ei voi todistaa vaikka Aino murhattaisiin tänä iltana!

• xxxxzzxxx

Ja mikähän tämä MH:n ja HäSa: n yhteisjuoni on ollut?Peittämään mitä ja aiheuttamaan tahallisesti hämminkiä...
      MH voisi yllättää kaikki epäilijät paljastumalla ritarilliseksi, inhimillisen sydämelliseksi tahoksi, vaikkapa tiedottamalla Ainon olevan jossain lammessa ( hyvä tarha tai puisto, jonka voi todistaa koska avoin!)ja hankkimalla sille kyhmyjoutsenseuraa! Tälläinen satumainen herrasmiesmäinen toiminta kirkastaisi MH:n raadolliseksi ajatellun maineen! Jota salakähmäisyys alleviivaa.

• valehtelijoiden.klubiko

Pyhtää olisi ottanut Ainon vastaan. MH ei antanut Ainoa sinne. Miksi? Siellä olisi ollut hyvät tilat.Kesällä yleisölle avoimet. Olisi ollut kyhmyjoutsenkin. -Kun soitin sinne ja tarkistin tilanteen, sanottiin,että mh ei anna Ainoa sinne muuten kuin jos itse päättävät viedä, kun sanovat omistavansa Ainon. Sanoin,että pitää sitten käydä mh:n kimppuun. Kuulin,että sinne on jo monet ottaneet yhteyttä. Olen lisäksi monelta taholta kuullut, että metsähallitukseen on monin tavoin otettu yhteyttä. Sähköpostia on mennyt päivittäin.Kun levisi tieto(huhu?), että kirjeitä ei edes avata, kuulin, kun ihmiset neuvoivat toisiaan soittamaan ja mahdollisimman korkealle pomolle.-----Sellainen vaikutelma tuli, että mh:ta on tykitetty suoraankin. - Nyt pyritään antamaan vaikutelma, että kyse olisi ollut vain nettikirjoittelusta.

• jos.on.hengissä

Siis miten suhtautua annettuun tietoon. Kun tähän asti valehtelun kaava on ollut, että asiat ovat juuri päinvastoin. Siis Aino voisikin olla Ähtärissä.

• murmurmurmurrrrr

Kun joidenkin Ainostakin vastuussa olevien tyyppien sormet syyhyävät päästä ampumaan joutsenia, ja herkuttelemaan... ei uskoisi halpamaisuuden ja sivistymättömyyden olevan niin suurta, että lemmikkieläimetkin tulee hyödyntää viimeistä murusta myöten - ensin vetonauloina, sitten omaan ahneeseen kitaan!

• mh.viaton.uhriko

Ikävä vetää ketään nimeltä tähän, mutta muistelen, että sinä sunnuntaina, kun Alhainen tuli sen pumppunsa asentamaan ja hänen kanssaan juttelin, hän sanoi, ettei Aino nyt talvea vasten selviäisi meressä. MUTTA kun sen keväällä laskee mereen. selviää ,ihan kuin muutkin. Kesän jälkeen on sitten kun loistokunnossa. (Mihinkähän kokemus/tutkimutietoon tämä varma mielipide perustuu ?)

• lohduttomuudenaamunkoi

Keväällä on vaarana myös ( muiden iskujen ja laulujoutsenten lisäksi) kyhmyjoutsenten reviiri- iskut, nekin hyökkäävät varsinkin yksinäisten kyhmyjoutsenten kimppuun ja voivat tappaa. Aino on heikompi ja erilainen.
      Siksi Aulangon lampi EI tulisi olemaan yhtään vaarallisempi, päinvastoin silkkisen suojaisa poukama verrattuna villiin maailmaan ja mereen, ja tuttu kotipaikka entuusdestaan ja joutsenet ovat paikkalintuja, lesketkin palaavat kotiinsa jos suinkin voivat!
      Toivoisi Ainolle hyvät olot nyt, se tarvitsee vettä, uimapaikan, altaan, se rakastaa vettä. on kevyt siellä.. raskas kantaa kehoaan jalkojen päällä jossain navetan lattialla!
      Kaipaisi avaraa tilaa ja seuraakin ettei yksin kyhjötä jossain melkein puolta vuotta, siinä ei ainakaan kunto kohene!
      Lammella teki lentoharjoituksia, availi siipiään, mikä hienojen siipien omistamisen ilo!
      Lintupoloinen, soisi sille vapautta mutta suojaisasti! Se oli onnellinen Aulangon lammella. Ikuiset jäähyväiset! Ei halunnut tulla kiinni otetuksi koska ei halunnut jättää lampeaan. Häkistä pyristeli epätoivoisesti vapaaksi, puri kaltereita kiihkeästi ja puski verkkoaitaa ja koetti jopa räpylöillä kiivetä ylös, sen verran näin navetan takana!
      Eikä siitä hyvä mieli todella jäänyt.

• aino.ja.minä

En viitsinyt sitä kirjoittaa,ettei tulisi lisää huolta, mutta minustakin näytti,että Aino yritti päästä häkistä hengen hädässä. -On ollut siellä häkissä syksyn päätteeksi monta kertaa, tosin ei ennen yksin. Aino ymmärtää puhetta tai ainakin aistii puheesta asioita. Ainon aikana on saatettu puhua siitä. että kohta henki lähtee.

• mh.kin.tätä.mieltä

Ainoa ei ole turvallista tuoda lammelle enää. Laulujoutsenet ova käyneet siellä jo kahtena kesänä, viime kesänä kaksi kertaa. Satavarmasti tulevat ensi kesänäkin ja repivät Ainon.

• piste.piste.piste

kirjoitellaan.kirjoitellaan ny, ettei ketju.katkea.
      On.se.hieno.lintu

• lampirauhoittunut

Lintu on viety hoitoon johonkin paikkaan mitä ei kerrottu EDES näille niinsanotuille eläinsuojelijoille.Jossain on vikaa jos lintu täytyy viedä salaa johonkin hoitopaikkaan.Syy on ainoastaan siinä että kun nämä muutamat hörhöt pitää tätä tirppiä jotenkin ihmeellisenä.Kirjoittavat että linnusta tehdään paisti,mitäs sitten hyvin pullalla syötetty lihava lintu.Lintuja tulee ja menee.Ette voi tosissanne uskoa että lintu ymmärtää puhetta.Ostakaa nyt itsellenne elämä kun tästä tirpistä päästiin.Toivottavasti lopullisesti.Eläinsuojelu on hyvä asia mutta siitä ei saa tulla sairaus.

• hyvät.muistiinpanot

Olisi hyvä, jos lampi rauhottuisi niin, ettei enää kukaan kävisi siellä. Voivat sitten nämä ohjelmoidut h-robotit ruveta pitämään bakkanaalejaan teatteri- tai sirkuspuvustuksineen.Uhrieläintä ei vaan enää ole. -Kaikki ne pienet äijänpätkäkin lättänänlyhyine muijineen, jne.---Taidanpa ruveta muistelemaan. Monisivuinen rikosilmoitus esiin vaikka alkajaisiksi.--Mitähän tämä" metsähallituksen Aulangon luonnonsuojelulualueesta vastaava osa tykkäisi."

• muistelehansinä

Voi sinua reppanaa.Sinusta ei ole muuta kun naurattamaan näillä kirjoituksillasi muita.Vielä kerran osta ihmeessä itsellesi elämä.Elämä jatkuu ja tirppejä riittää.Metsähallitus on tehnyt aivan oikein tämän tirpin suhteen.Toivotaan että se ei ensi vuonna tuo tätä lintua joutsenlammelle näitten muutaman henkilön pilattavaksi.

• gggggggggggggggg

Lintu vaistoaa asioita, kaikki eläimet.. katsokaa sarjaa " eläinten kuudes aisti"!

Eläimet vaistoaa paljon ihmistä herkemmin, ihminen ei vaistoa enää mitään!
      Tunteista puhumattakaan.

• ikuisesti.inhoan

Jos siellä häkin vieressä joku on sanonut, että kohta tosta tirpistä lähtee henki.Hyvä, että päästään siitä kokonaan eroon--tyyliin. Niin Aino on kyllä tajunnut, mistä on kyse. --Ovat varmaan nyt hekotelleet, kun ovat voineet lueskella, minkälaisen pakokauhun valtaan Aino oli joutunut. ----Varmaan on Ainon syytä, että elämänsä on niin perseestä, että on pitänyt mennä hömppälahkoon myymään itsenäisyytensä.

• apuvaaaaaaaa

Joku kirjoitti että lintu on murhattu.

• gggggggggggggggggg

Kuka ja missä? Mistä tuollaista tietoa?
      Toivoisi Ainolle vesialtaan, ei voi jalkojensa päällä kököttää, painava lintu! Tarvitsee uimapaikan, vettä!
      On ollut sen luottamuksen pettämistä että sitä oltiin ruokkimassa ja takaa hiipi haavimies... tavallaan ihmiset taas pettivät! Siksi koin häkillä että petän sen koska elekielellä pyysi päästä vapauteen!
      Jos olisi ollut tietoa, että Ainolle tehdään pahaa tai huonot olosuhteet tulossa, olisi pitänyt kaapata se pois häkistä ja järjestää suojaan!
      Oli niin onnellinen lammessa, lipui sulavasti siellä.. urhea taistelijatyttö!

• alfajaomega

Olin kävelyllä eilen maanantaina lammella ja siellä on valkoinen iso pakettiauto ja yksi mies, tarkemmin ajatellen Rauhalan näköinen.. kun olin siellä hän esiintyi valokuvaajana, kuvaili puita ja latvoja( outoa)..

• alfajaomega

jk. Ei ollut Alhainen eikä autonsa..muistan auton rekisterinumeron.. mies meni navetan suuntaan kun olin lähdössä..
        oli yksin liikkeellä. Vältteli huomioa jostain syystä, oli kuin kuvaamassa.. jotain outoa..

• gggggggggggg

EI ole logiikkaa väittää, että olisi liikkunut perättömiä huhuja.. jos ihmiset alkoivat pelätä vaputtamista mereen talvea vasten tai jättämistä luontoon omilleen kun ensin Hämeen Sanomissa oli useita laajoja artikkeleita joissa puhuttiin juuri siitä!
      Yhtäkään juttua ei ollut jossa olisi mainittu talvihoitopaikka, päinvastoin jutuissa todettiin hoitopaikan avoimuus ja ettei Ähtäri ota!
      Toisekseen; mitä tekemistä " kiinniottoajan salaamisella" on ollut tämän asian kanssa.
      Pikemmin avoin kiinniotto( kuten vuosi sitten mediassakin) olisi auttanut asiaa eikä päinvastoin. Sama koskee avointa tiedotusta Ainon voinnista, sen kuulumisia joita soisi tulevan talven mittaan!

• valepukit

Ainohan voi olla vielä häkissä siellä talon takana.

• yölintunen

Löysin YLEN uutisen 7.12, jossa Jere Rauhala tiedottaa asioista sellaista jota EI ole ollut Hämeen mediassa( miksi EI!?olisi selkeyttänyt asioita!) Mainitaan NELJÄ mahdollista vaihtoehtoa tulevan suhteen: Ainon tuominen ensi keväänä Aulangolle takaisin yksin tai mahdollisen uuden kumppanin kanssa. Tai eläintarha tai vapautus.. Kaikki siis tuntuu olevan avoinna ja siksi tiedotuskin ristiriitaista, eri vaihtoehtoja pohtivaa.
      Samoin todetaan ettei voi tietää asettuvatko laulujoutsenet lammelle keväällä.. ne ovat ainut syy sille ettei Aino voisi palatakin.
      Aika siis näyttänee Ainon kohtalon.

• hellariko.olet

Eivät ole ainoa syy, ne laulujoutsenet. Vaan eläinrääkkäykseen addiktoituneet ihmiset.Lammella on tapahtunut systemaattista eläinrääkkäystä . Nykyisellä turistimenolla lampi on sopimaton paikka joutsenille, vaikka ei rääkättäisikään. --Ota selvää asioista,äläkä haihattele. -Nostan taas esille Ihana Aino ja Uljas Janne-ketjun. Lue vaikka se.

• tuutuutupakkarullalla

Onpas aktiivinen yökyöpeli :), nukkuisit yösi.

• realistikko

En ole yökyöpeli, eiköhän öiseen aikaan ole ollut useita kirjoittajia, hellarispämmääjiä. -Kyllä tämä ketju kohta täynnä on.

• kirjoittelen.kylläkin

Olen käynyt Aulangolla viimeksi 5.12.15 aamulla. Nykyinen päätös on,että en enää koskaan käy sielläpäinkään.

• lopettakaajoajoissa

On se nyt kumma että ei voi kuvata ja kävellä rauhassa joutsenlammella kun nämä helvetin pellet kyttäävät jokaisen liikkeen.Antakaa ihmisten olla ja nauttia luonnosta.Ei kaikkia kiinnosta joku helkkarin tirppi.Toivon että kukaan ei tule näistä linnunpaapojista sanomaan minulle mitä siellä lammella saa tehdä ja mitä ei.Meinaan että sen sanomisen jälkeen saa siivet alleen joku muu kun minä.Ihan sama missä tämä tirppi on,varmasti hyvässä hoidossa poissa näitten vohkaajien silmistä.Kun lukee näitten vohkaajien kirjoituksia ei voi tulla kun siihen johtopäätökseen että kaikki muut ovat väärässä.Tuta ovat saaneet näiltä muutamalta tirpin paapojalta Alhainen,metsähallitus,poliisi ,demarit,luontokuvaajat,joutsenlammella kävelijät,ym,ym,ym. Miten voi olla että nämä kaikki ovat olleet tätä tirppiä vastaan.Nukkukaa yönne niin rauhoitutte.

• mustankoirankanssa

Lähdenkin ennen töitä käveleen joutsenlammen ympäristöön kameran kanssa.Voitte tulla keskustelemaan kuvauksistani jos pokka kestää.Pistäkää vettä pitävää päälle.

• pokaali.pitäisi.saada

Meitin Aino on nettikuningatar. Ei ole edes Rautio yltänyt tähän vaalikauden ulkopuolella.

• täytän

Täytän

• täyteen

täyteen

• ihana.Aino

ihana Aino

• valkoinen.kaunotar

valkoinen kaunotar

• ainolaisemme

ainolaisemme

• jannen.puoliso

Jannen rakas puoliso

• hyvä.emo

hyvä.emo

• upeita.poikasia

upeita.poikasia

• silmän.ilo

silmän.ilo

• mielen.ilahduttaja

mielen.ilahduttaja

• turistimagneetti

vuosien ajan turistimagneetti

• monen.ystävä

monen ystävä

• vapaus.riistetty

vapaus riistetty

• ei.nähnyt.merta

ei ole merta nähnytkään

• ei.taivaalle.lentämään

ei ole päässyt taivaalle lentämään

• paljon.pullaa

pullaa tarjottu sitäkin enemmän

• vihreääkin.syötävää

saanut myös vihreää syötävää fiksuilta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe