Suzukin automallit Suomessa???

niinpä_niin

Uuden auton hankinta edessä ja olen jo pitkään ihaillut työkaverin S Cross Suzukia ja koeajannutkin sitä muutaman kerran. Kyseessä on etuvetoinen malli. Menin innoissani liikkeeseen ja tarkoituksena vaihtaa 10 vuotias Focus uuteen S Crossiin tai Vitaraan ja etuvetoiseen versioon. Myyjä kertoi, ettei ainoatakaan Suzukia saa etuvetoisena????? Miksi hemmetissä ei saa, koska etuvetoista S Crossia myytiin mukavasti pari vuotta sitten. Kun vertaillaan vastaavia kilpailijoita, niin niissä nimenomaan etuvetoiset ovat myydyinpiä ja usein vielä diesel koneella ja S Crossia tehdään etuvetoisena dieselinä, niin miksi hemmetissä sitä ei tuoda suomeen?? Toinen asia joka hämmästyttää, on tuo Jimny tai mikä lie Jimmy, jota on tuotu kohta 20 vuotta maahan ja tuodaan edelleen ja niitä myydään vuodessa 3-5 kpl ??? Mikäköhän lokiikka lienee maahantuojalla, kun tuodaan väkisin mallia, jota ei lähes kukaan osta ja jätetään tuomatta malli, joita takuulla menisi??

Onnekseni kilpailijalta löytyi etuvetoinen citymaasturi ja vieläpä sen sai viikon sisällä jo ajoon.

3

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viturakuski

      Minäkin epäilin nelivedon tarpeellisuutta, mutta kun olen ajellut Vitaralla talvikeleissä niin takaisinpaluuta etuvetoautoon ei ole.
      Etuvetoinen asx oli vaihtoehtona , mutta onneksi kerrankin meikäläisen valinta meni oikein, kun päädyin nelivetoon.
      Ajotietokone näyttää 6,6l keskikulutusta.

      • niinpä_niin

        Joo-o. Minä taasen en hanki missään nimessä nelivetoista autoa. Minulla on niitä kaksi ollut ja ymmärrän kyllä valintaasi, jos nelivetoa tarvitset. Itse ajan lähes kaikki ajot kaupungissa ja ikinä en ole jäänyt kiinni mihenkään autolla. Suzukienkin kohdalla nelivetoisen kulutus on suurempi verrattuna etuvetoiseen ainakin litra/100km, sanoo sitten esitteet ja mainokset mitä tahansa. Työkaverini etuvetoinen S Cross kuluttaa keskimäärin 5.4l ja vastaava nelivetoinen vie lähelle 7l sadalla. Huollot ovat myös kalliinpia nelikoissa, kun vaihteisto ja etu-sekä takaperäöljyt kuuluvat vaihdettaviin.

        Nyt oikeestaan eksyttiin aiheesta, josta tuon aloitukseni tein.


    • scrossari

      Kyllä etuvetoista diesel s crossia saattaisi mennä mukavasti kaupaksi, ehkä muutaman enenpi, kuin tuota mopoauto-jinmyä:=) Mutta suurempi myynti volyymi taas olisi maahantuojalle raskasta, kun joutuisi tekemään töitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe