Voiko joku ihana auttaa

Todellahukassaolevatyttö

Eli oon 15 vuotias tyttö. Mua ahistaa aivan koko ajan, jopa nytten ku tätä kirjotan. Oon saanu nyt kaks paniikki kohtausta kuukauden sisällä ja molemmat ovat tulleet koulussa. Mutta välillä ihan vapaa-ajallakin saattaa kädet alkaa tärisemään ja sydän lyömään todella nopeaan. Myöskin kuukautisenki ovat nyt 4 kuukautta myöhässä stressin takia. Olen myös bi-seksuaali ja ihastunut täysheteroon tyttöön, ainakun tämä tyttö tulee vastaan ni alan ahistumaan ja panikoimaan aivan hirveästi:/ (hän on siis mun kaveri) Myöskin opiskelu on todella hankalaa, koska ahistaa koko ajan että en opi ja joudun kaupan kassalle enkä pärjää elämässä. Olen myös huomannut, että aina ennen paniikki kohtausta musta tuntuu, että jokin perus taito katoaa (esim kuulo, muisti, tunto yms). Ekan kerran ku sain paniikkikohtauksen musta tuntui etten kuule mitään. Tokalla kerralla musta tuntui että muisti katosi kokonaan.... Onko kelläkään yhtään mitään vinkkiä mitä tehdä, mä oon oikeesti iha hukassa, koko ajan itkettää ja ahdistaa, haluan vaa pois

3

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • w234

Psykologille pitää mennä niin sinua voidaan hoitaa ja määrätä ehkä jotain lääkettäkin. Kouluterveydenhoitajalle sanot tämän:

"Olen myös huomannut, että aina ennen paniikki kohtausta musta tuntuu, että jokin perus taito katoaa (esim kuulo, muisti, tunto yms). Ekan kerran ku sain paniikkikohtauksen musta tuntui etten kuule mitään. Tokalla kerralla musta tuntui että muisti katosi kokonaan."

Eiköhän se sua usko ja pääset käymään lääkärissä joka sitten osaa auttaa.

• kolmenkertotaulu

Sinä tarvitset lääkitystä ahdistukseen, auttaa kehonkin oireisiin mitä sinulle ilmenee.

Sinun olisi hyvä myös mennä koulupsykologille, usko tai älä niin kaikesta vuolaasti avautuminen helpottaa. Pyydä vaikka kaveri tai opettaja saattamaan sinut sinne, ettet lähde karkuun.

Sinulla saattaa olla masennuksen ja ahdistuksen lisäksi ihan kunnon burn out, kun et pysty keskittymään mihinkään ja sinua ahdistaa ihan mielettömän paljon. Siitä toipumiseen tarvitsee ihan sairaslomaa, että ota tosissasi oma henkinen terveydentilasi ja hae apua. Älä tukeudu siihen että vanhempasi tai muut ymmärtäisivät tilannettasi sillä se on yksin ammattilaisen tehtävä eikä muiden arvostella sinun kokemiasi tunteita.

Todella paljon voimia sinulle. Itsellä alkoi pitkät masennuskaudet juuri noin ja kun en hakeutunut ajoissa ammattilaiselle hoitoon niin tilanne meni niin pahaksi etten enää uskaltanut ihmisiä kohdata ja syrjäydyin. Sinulla on mahdollisuus välttää paljon pahaa oloa ja tuskaa kun vaan annat itsellesi luvan etsiä ja ottaa kaiken avun vastaan.

• Todellahukassaolevatyttö

Et arvaakkaa paljon täst vastauksest on mulle apuu, kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      94
      4666
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3153
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2212
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1368
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1122
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      114
      1002
    Aihe