Voiko joku ihana auttaa

Todellahukassaolevatyttö

Eli oon 15 vuotias tyttö. Mua ahistaa aivan koko ajan, jopa nytten ku tätä kirjotan. Oon saanu nyt kaks paniikki kohtausta kuukauden sisällä ja molemmat ovat tulleet koulussa. Mutta välillä ihan vapaa-ajallakin saattaa kädet alkaa tärisemään ja sydän lyömään todella nopeaan. Myöskin kuukautisenki ovat nyt 4 kuukautta myöhässä stressin takia. Olen myös bi-seksuaali ja ihastunut täysheteroon tyttöön, ainakun tämä tyttö tulee vastaan ni alan ahistumaan ja panikoimaan aivan hirveästi:/ (hän on siis mun kaveri) Myöskin opiskelu on todella hankalaa, koska ahistaa koko ajan että en opi ja joudun kaupan kassalle enkä pärjää elämässä. Olen myös huomannut, että aina ennen paniikki kohtausta musta tuntuu, että jokin perus taito katoaa (esim kuulo, muisti, tunto yms). Ekan kerran ku sain paniikkikohtauksen musta tuntui etten kuule mitään. Tokalla kerralla musta tuntui että muisti katosi kokonaan.... Onko kelläkään yhtään mitään vinkkiä mitä tehdä, mä oon oikeesti iha hukassa, koko ajan itkettää ja ahdistaa, haluan vaa pois

3

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • w234

      Psykologille pitää mennä niin sinua voidaan hoitaa ja määrätä ehkä jotain lääkettäkin. Kouluterveydenhoitajalle sanot tämän:

      "Olen myös huomannut, että aina ennen paniikki kohtausta musta tuntuu, että jokin perus taito katoaa (esim kuulo, muisti, tunto yms). Ekan kerran ku sain paniikkikohtauksen musta tuntui etten kuule mitään. Tokalla kerralla musta tuntui että muisti katosi kokonaan."

      Eiköhän se sua usko ja pääset käymään lääkärissä joka sitten osaa auttaa.

    • kolmenkertotaulu

      Sinä tarvitset lääkitystä ahdistukseen, auttaa kehonkin oireisiin mitä sinulle ilmenee.

      Sinun olisi hyvä myös mennä koulupsykologille, usko tai älä niin kaikesta vuolaasti avautuminen helpottaa. Pyydä vaikka kaveri tai opettaja saattamaan sinut sinne, ettet lähde karkuun.

      Sinulla saattaa olla masennuksen ja ahdistuksen lisäksi ihan kunnon burn out, kun et pysty keskittymään mihinkään ja sinua ahdistaa ihan mielettömän paljon. Siitä toipumiseen tarvitsee ihan sairaslomaa, että ota tosissasi oma henkinen terveydentilasi ja hae apua. Älä tukeudu siihen että vanhempasi tai muut ymmärtäisivät tilannettasi sillä se on yksin ammattilaisen tehtävä eikä muiden arvostella sinun kokemiasi tunteita.

      Todella paljon voimia sinulle. Itsellä alkoi pitkät masennuskaudet juuri noin ja kun en hakeutunut ajoissa ammattilaiselle hoitoon niin tilanne meni niin pahaksi etten enää uskaltanut ihmisiä kohdata ja syrjäydyin. Sinulla on mahdollisuus välttää paljon pahaa oloa ja tuskaa kun vaan annat itsellesi luvan etsiä ja ottaa kaiken avun vastaan.

      • Todellahukassaolevatyttö

        Et arvaakkaa paljon täst vastauksest on mulle apuu, kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe