moi.mulla on skoda octavia 1.4 tsi.2012.kyselisin onko muilla kyseistä ongelmaa.kesällä vielä pärjäsi,mutta nyt syksyllä on melkoisen työlästä puhdistaa huurretta tuulilasin sisäpinnalta,vaikka moottori on lämmin meinaa tuulilasi osittain huurtua.tänään luin iltalehdestä että syy voi olla autossa esiintyvästä kosteudesta.tutkin äsken octavian.hitto,molemmat etujalkatilat aivan läpimärät ja iso tavaratilan pohja.luekelin vagarenan sivuilta että monellakin on ollut skodissa vesivuotoja useissakin eripaikoissa.pitäneee huomenna yrittää etsiä ja paikata ne jollain.mikähän olisi paras aine.
skodan paha huurtumis ongelma
68
3552
Vastaukset
- eitalveksi
myös skodan lämmityslaite on suomen talvioloihin täysin liian heikkotehoinen.monet skodistit valittelevat ettei skoda lämpene kovilla pakkasilla.ainoa vaihtoehto on kiesiturkki rukkaset ja lämpimät jalkineet.
- voiMiksiOletTyperys
rölli hei, puhe oli syksyn kosteita säistä. hyvin tuolla pärjää, ellei ole tarvetta ajella kovilla pakkasilla ilman vaatteita.
- igluksi.menee
voiMiksiOletTyperys kirjoitti:
rölli hei, puhe oli syksyn kosteita säistä. hyvin tuolla pärjää, ellei ole tarvetta ajella kovilla pakkasilla ilman vaatteita.
ei pärjää. kostea skoda ja sopiva kylmä tuuli voi vetää koko kipon tiukkaan huurteeseen joka välillä sulaa ja sitten taas jäätyy uudestaan.
- Anonyymi
Sen siitä saa kun ostaa sikakiikun
- näinSeOikeastiMenee
No ei ole kiinni lämmityslaitteesta. Sulla on mahdollisesti raitisilmasuodatin likainen tai kostea, vaihda se. Laita automaatti-ilmastointi päälle, se kuivaa tehokkaasti ilmaa.
Lue ohjekirjasta kuinka ilmanvaihtoa tulee käyttää oikein, siitä on hyötyä oikeasti kovin monelle.- skodaton
Skodassa ei ole mitään raitisilmasuodattimia.
- Anonyymi
skodaton kirjoitti:
Skodassa ei ole mitään raitisilmasuodattimia.
On ollut jostain 96-vuodesta lähtien
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ollut jostain 96-vuodesta lähtien
ja tuohon aloitukseen kannattaa kysellä huollosta voivatko puhdistaa jäähdytysjärjestelmän niillä huoltamo erikoisaineilla jota ei myydä siviileille sekin voi auttaa riittävästi myöskin tarkistaa pyöriikö lämmittimen tuuletin kunnolla vai olisiko syytä flektinmoottori uusia. Takana olevat ilmanpoistoritilät voi olla tukossa jos varastoitu purkkeja rättejä tms.
- harmittaakovin
ei auta mikään.mulla on skodan alkuperäinen viimasuojakin jo paikoillaan.skodalla suosittelivat lisälämmitintä.mutta itse pitäisi maksaa ja sekin lisää kulutusta,josta puheenollen mulla menee kolme litraa yli luvatun.taisivat huijata tuossakin aika pahasti minuakin.
- omiNaisuus
Asialla on positiivinenkin puolensa. Matalalta paistavaa aurinkoa vastaan ei tarvi tilata kalliita tummennettuja ikkunoita, huurteinen ikkuna suodattaa auringonvalon paremmin.
- maskisuojakaaneiauta
omistajat ovat valitelleet ettei lämpö vaan yksinkertaisesti riitä tsi moottoreilla varustetuissa autoissa.ainoat vaihtoehdot ovat kallis lisälämmitin tai kiesiturkki ja rukkaset.
- Autoinsinööri
octaviaan saa tuulettimen viimasuojan joka sulkee tuulettimen hermeettiseen pussiin, jolloin kylmän ilman puhalteltu saadaan lopetettua.
löytyy myös kalliimpi malli jossa pussi sisältää hiilikuituhäkin ja tyhjiön jolloin puhaltimen kuorma ja virrankulutus saadaan minimoitua. - huurrekaapit
ainahan noi näyttää olevan lasit huurussa
- kaarrehuupit
Ja monet kirjoittajat laittelee tänne viestejä ihan pää huurussa.
- gnolgnil
Enemmän on huurtuneita aivoja,kun auton lasija
- komsolskaja.skeida
Ihan normaali vika avtoskodazza
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=25000.0- JuurikinNäin
Niin. Skoda on ainoa auto jossa on vikoja. Joissain muissa autoissa saattaa joskus olla jotain, mutta Tojotassa ei koskaan mitään. Fakta.
- Skodan_ominaisuuksia
JuurikinNäin kirjoitti:
Niin. Skoda on ainoa auto jossa on vikoja. Joissain muissa autoissa saattaa joskus olla jotain, mutta Tojotassa ei koskaan mitään. Fakta.
Ei ne Skodassa ole vikoja, ne ovat ominaisuuksia.
- Hulto_korjaamo
Eihän toyotassa ole koskaan "vikoja" ne ovat vain merkkikorjaamo "huollossa".
- Tee.se.itse
Heh heh.kannattaiskohan hyödyntää romutuspalkkio,ennenkuin itälintasta ovet putoo..
- kosteat.kippanat
Asiaa ei auta yhtään että esim puhallus jalkatilaan on aika heikko. Talvella on pakko ajaa pidempää reittiä jos haluaa että jalkatila kuivaa.
- patenttikikka
Itse olen välttänyt tuollaiset ongelmat jättämällä skodat ostamatta.
https://www.youtube.com/watch?v=u2SH11-P2zA
- Nolo.kippana
Kylmää homeisen tunkasta pomppivaa kyytiä tarjoaa meluisa kansanauto idästä.
- Hävettävän.rumakin
Vesi suola ruoste ja laaduttomuus tappaa skodan alta aikayksikön.
- Selvähän.tämä
Niinpä.selvähän se on että ruoste raiskaa skodasen nopeasti,kun jokapaikka vettä ja kosteutta täynnä.
- HöyrySkodanen
Ja huurretta riittää kun eihän tommonen auto kuivu koskaan missä on rakenteet täynnä vettä.
- sköödää
Sateella menee helposti useimmat ikkunat huuruun. Sivuikkunoille ei saa kunnon puhallusta, kuten ei jalkatilaankaan kuin heikosti. Naamalle toi kyllä puhaltaa, vaikkakaan siinä ei ole mitään järkeä. Tuulilasin puhalluskin tulee skodistin pärställe, varmaan siitä johtuu se että ohjaamossa istuu vihainen punottava siannaama
- oviin_jää_vettä
Heiluttele niitä ovia, jos hölskyy niin on vettä ovissa. Voi painella tiivisteitä oven alareunasta, niin vedet saattaa valua ulos.
- Aina.kosteana
Kannattaa porailla oviin jalkatiloihin ja takaluukun pohjaan useita reikiä.pääse suurin osa sisälle vuotavista vesistä ulos.
Mutta homehtumista tämäkään toimenpide ei estä. - eiautomaattiö
Autolehdet kertoo jotta manuaali ilmastointi toimii suomen keleissä paremmin
tekniikka ei tunnista Suomen pakkasia- arvaus.tämäkin
Ilmastointi ei toimi pakkasella. Eli ihan kuten sun 90-luvun Corollassa, jossa se ei toimi myöskään kesällä, kun sitä ei ole... :)
- Kiesiturkki.ja.rukkaset
https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201712202200617805_u0.shtml
Taas huurteisella skeidalla ajeltu miten sattuu.. - skodanisti
Joo,totta on,eipä talvenkeleillä juurikaan kannata lähteä liikenteeseen muuuten kuin pitämällä sisätilan lämmitintä päällä ennen ajoa,sit pysyy lasit kirkkaana.Ei edes hyödytä käyttää tyhjäkäyntiä,koska moottori ei vaan lämpiä ,tuntuu samalta tilanteelta kuin vanhoissa diiseleissä,,ei nekään lämminneet tyhjäkäynnillä ollenkaan.Taitaa johtua tuosta nykymoottorin pienestä lämmöntuotosta.Edellisessä,eli Fabiassa oli vielä "vanhanaikainen" moottorin lämmitin,sehän lämmitti moottorin kunnolla,,ja lasit "sulivat" yleensä jo parissa minuutissa.Nykyisillä säteilylämmittimillä ei tee kylläkään yhtään mitään. Yksi konsti on laittaa kosteutta imevää kissanhiekkaa vaikkapa sukkaan,,eteen ja taakse,pienentää laseissa olevan kosteuden määrää kyllä.Kieltämättä ajattelin ekana syksynä kun alkoi kelit kunnolla jäähtymään,että paskaan iskin näppini tuon kanssa,mut oppia ikä kaikki ja sisätilanlämmitin vaan autoon.
- TSI2012
Säteilylämmittimen pitää olla tarpeeksi pitkään päällä, jos haluaa havaittavaa hyötyä. Ei 300w:n teho sähkölaskussa juuri näy. Onneksi vaikutus kohdistuu parhaiten öljyihin, joten kyllä kahden tunnin lämmitys pakkasella selvästi auttaa käynnistykseen "kuin palmun alta"...
Mutta miten tuolla pärjäisi 30-asteen pakkasten jatkuessa pitempään, on toki kyseenalaista.
Sisätilalämmitin on hyvä homma jo nollakelin tienoilta alkaen.
- Eikä.silitysrautakaan
Voi juma..jo on kokopäivätoiminen höpöttäjä taas oksennellu useamman kerran..sisätilan lämmitin ei auta skodan kylmyyteen paskan vertaa.
Kiesiturkki ja rukkaset totesi 1.4 tsi vaggineen omistaja.maskin suojakin on yhtä tyhjän kanssa..
Huom.muotoon leikattukin. - tunnettu-juttu
Firmoissa tiedetään että Skodan pikkupakut hyytyy aina kuyn pakkaset alkaa.
- Sarkasmi.sakari
Pikkupakut Skodalta? Roomster?
Paulig noita osti kymmenittäin muutama vuosi sitten, mutta ei kai Automies kahvi-alalla sentään ole... :D - Anonyymi
Sarkasmi.sakari kirjoitti:
Pikkupakut Skodalta? Roomster?
Paulig noita osti kymmenittäin muutama vuosi sitten, mutta ei kai Automies kahvi-alalla sentään ole... :DItseäkin kiinnosta onko Skodalla ollut jotain piilofarmari -versioita tai mitä ovatkaan olleet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseäkin kiinnosta onko Skodalla ollut jotain piilofarmari -versioita tai mitä ovatkaan olleet?
No ei, ei ole. Ne on piilokommunisti-versioita, jotka yrittää esittää oikeaa länsiautoa.
- Ysh66
Moi, mulla on Hiroshimassa valmistettu dieselauto. Onkohan epänormaalia, että autoni tuulilasi sulaa tupakan tuprautuksella? Pitäisikö minun ostaa se karvalakki kumminkin? Määrittele kuutiojuuri...
- Kiesiturkki.ja.rukkaset
Moi.mä tein skodaani pizzalaatikoista hienot keulapahvit,mut viikonlopun aikaan joku oli repiny ne irti ja paskonu skodani keulalle.eihän tuo keulan tukkiminen paljoakaan skodan kylmyyteen auttanut.
- Nolohomma
Sellaista se on skodistin elo.
- rapsuttaa.rapsuttaa
suolapussi kiesiturkki ja rukkaset,ni a,vot,johan rupes jorma tarkenee.mutta se on proplems millä pitää huurteisen itäkipan ikkunat läpinäkyvinä
- Jäässä.ny
Hei.laskitteko skodanne ovista ja lattioilta vedet pois ennen pakkasia.
- Kyyklarvanto
Trollin pääkoppa on huurteessa jo vuodesta 2015 lähtien.
- seepraei_pääse_raidoista
Skodaa ei saa teräsjäästä ja huurteesta vapaaksi, ei sitten millään! Kaikki mätäneekin, mikä mädäntyä voi, muutamassa vuodessa. Osat skootassa ovat venäläisiä jäte- ja ylijäämäosia, muutamia VW:n vanhentunutta tekniikkaa olevia osia on toki. Saksalaisuusaste on skodissa n. 29%. Muu materiaali ja osat tuotetaan itäblokin maissa, joitain yksittäisiä mm. sähköosia tulee Pohjois-Koreasta. Aito itäauto, vielä nykyaikana.
- Huomen.meen.ratikal
Piti taas laittaa kiesiturkki rukkaset ja karvareuhka kun skodaa lähdin starttailee..just ja just lähti käyntiin,oli koko yön lämpeemässä.
On vaan niin pirun kylmä kottero näillä pakkasilla. - Maailma.pelastuu
Kylmä autohan skoda on.Mutta hieno juttu jos alat kulkea julkisilla.
Luonto kiittää joka kerta kun jätät saastuttavan skodasi käynnistämättä. - Puhtaampaailmaa
Olisi mahtava juttu jos kaikki skodailijat alkaisi kulkemaan julkisilla.säästyisi paljon öljyäkin.
- Iglu.idästä
Ei näillä pakkasilla tarkene kylmällä skodalla ajella.ei keula pahvitkaan auta yhtään
- Anonyymi
taas koitti ankeat ajat itäritsa kuskeille..huopikkaat karvahattu ja rukkaset kannattaa kaivaa esiin,ennenkuin huurrekaapilla lähtee teiden tukoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taas koitti ankeat ajat itäritsa kuskeille..huopikkaat karvahattu ja rukkaset kannattaa kaivaa esiin,ennenkuin huurrekaapilla lähtee teiden tukoksi.
Että sitten Toyotan omapoika kaivoi 2015 ketjun esiin kun ei itse keksinyt mitään dissausta, olet nolopoika.¨
Skoda on sitäpaitsi kovin lämmin auto, jokunen diesel vuosimalli lämpeni hitaasti kaupunkiajossa, mutta lämpöä riitti silti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taas koitti ankeat ajat itäritsa kuskeille..huopikkaat karvahattu ja rukkaset kannattaa kaivaa esiin,ennenkuin huurrekaapilla lähtee teiden tukoksi.
Heh, sellaset vuorelliset talvikumisaappaat on hyvät, kun Skodillakin lattia on täynnä vettä, kunnes jäätyy
- Anonyymi
Ikkunat auki ja antaa raikkaan talvi-ilman kuivattaa huurut pois. Rukkaset ja karvalakki asusteeksi, suolapussi käteen, näin ovat puoluetoverisi pärjänneet siperian aroilla jo vuosikymmeniä skoodien ohjaimissa.
- Anonyymi
yksi pyyntö huuruisilla itäritsoille ajaville.
kytkekää ajovalot päälle,että takavalot palavat (jos vielä toimivat)
Näis itäpulkissa ei muuten takavalot pala.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yksi pyyntö huuruisilla itäritsoille ajaville.
kytkekää ajovalot päälle,että takavalot palavat (jos vielä toimivat)
Näis itäpulkissa ei muuten takavalot pala..No, Skodassa ei pala syty eikä pala mikään, paitsi koko haiseva itäpulkka, kun skodajorma yrittää saada sulatettua hyisen kalseaa kaalivankkuriaan tekemällä nuotion moottorin alle...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, Skodassa ei pala syty eikä pala mikään, paitsi koko haiseva itäpulkka, kun skodajorma yrittää saada sulatettua hyisen kalseaa kaalivankkuriaan tekemällä nuotion moottorin alle...
Juuri näin. Skodalla kyykyttää vain itsensä ja perheensä. Ja kun olet tarpeeksi kyykkinyt Skodan alla nuotiota sytyttämässä, roihahtaa koko skeida ilmiliekkeihin. Voi voi noita itäkippasia!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Skodalla kyykyttää vain itsensä ja perheensä. Ja kun olet tarpeeksi kyykkinyt Skodan alla nuotiota sytyttämässä, roihahtaa koko skeida ilmiliekkeihin. Voi voi noita itäkippasia!!
Näin iltalehti tänään käytetystä skeidasta.
TSI-moottoreiden jakoketjuongelmistaja DSG-vaihteiston ongelmista on paljon puhuttu, ja tässä autossa jakoketju on vaihdettu tänä vuonna. DSG-vaihteistosta kannattaa kysellä myyjältä hieman tarkemmin ja mielellään hyödyntää lisätakuita, vaikka maksullisia, jos niitä on tarjolla.
öljyn kulutus myös kannattaa ottaa puheeksi.
vesivuodot ja korin ruostuminen ovat myös skodan ongelmalistalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin iltalehti tänään käytetystä skeidasta.
TSI-moottoreiden jakoketjuongelmistaja DSG-vaihteiston ongelmista on paljon puhuttu, ja tässä autossa jakoketju on vaihdettu tänä vuonna. DSG-vaihteistosta kannattaa kysellä myyjältä hieman tarkemmin ja mielellään hyödyntää lisätakuita, vaikka maksullisia, jos niitä on tarjolla.
öljyn kulutus myös kannattaa ottaa puheeksi.
vesivuodot ja korin ruostuminen ovat myös skodan ongelmalistalla.Auttakaa Toverit! Skodani seisoi yön vesisateessa ja nyt on lattialla n. 10 cm vettä paitsi puhkiruostuneella puolella ei niin paljon. Miten saan Skodani kuivaksi ennen pakkasia?
Jakoketjua ei ole ja manuaalissa toimii yksi eteen ja pakki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auttakaa Toverit! Skodani seisoi yön vesisateessa ja nyt on lattialla n. 10 cm vettä paitsi puhkiruostuneella puolella ei niin paljon. Miten saan Skodani kuivaksi ennen pakkasia?
Jakoketjua ei ole ja manuaalissa toimii yksi eteen ja pakki.Eihän tuohon ole muuta ratkaisua, kuin luopua inhottavasta itäkippa Skodasta ja sen hyisestä kabiinista.
Ratkaisu on Toyota, virheetön auto ja paras valmistaja. Ei koskaan vikoja! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuohon ole muuta ratkaisua, kuin luopua inhottavasta itäkippa Skodasta ja sen hyisestä kabiinista.
Ratkaisu on Toyota, virheetön auto ja paras valmistaja. Ei koskaan vikoja!Skodalla ajaessa täytyy talvella pukeutua tosi lämpimästi,ja raapattava ajaessakin ikkunoita puhtaaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodalla ajaessa täytyy talvella pukeutua tosi lämpimästi,ja raapattava ajaessakin ikkunoita puhtaaksi
Ei mulla ainakaan ole ollut koskaan ongelmia Ocun kanssa huurteesta. Ehkä se auttaa kun kopistelen lumet auton ulkopuolelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole ollut koskaan ongelmia Ocun kanssa huurteesta. Ehkä se auttaa kun kopistelen lumet auton ulkopuolelle?
Myös ilmastoinnin ja lämppärin oikea käyttö helpottaa.
- Anonyymi
Skodien huurtuminen johtuu vesivuodoista,lattiamatot yms aina läpimärkiä
- Anonyymi
Lapsi, olet nolo.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671576eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1481569En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311282Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä651260- 421085
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100880Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60734Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42667Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155636