Aran viljakäärmeen käsittely

viljis

Hankittiin meille ensimmäinen käärme taloon joku aika sitten. Ongelmaksi on ilmennyt se, että viljis on todella arka, kun sitä yrittää käsitellä. Aluksi annoin sen olla aika rauhassa uudessa kodissaan, enkä aiokaan jatkuvasti ottaa sitä käteen, mutta käsittelyä nyt ei voi kokonaan välttääkään. Aina kun yritän ottaa viljiksen käteen, niin tämä lähtee pakoon ja pyrkii piilopaikkaansa. Jos saan sen otettua pois terraariosta pakoyrityksestä huolimatta, se on ihan paniikissa ja yrittää päästä pois käsistä. Se ei ole yrittänyt onneksi hyökkäillä käden kimppuun. Vinkkejä?

6

118

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enkeksinimee

En oo mikää ekspertti mut jos lämmität kätesi vaikka sellasen riisilämpötyynyn avulla ennen käsittelyy nii se saattaa olla vähän rauhallisempi. Ne tykkää lämpimäst ja jos kylmin käsin lähtee koskee nii se ei oo niien mielest niin kivan tuntust. En tiiä auttaako tää mut voihan sitä aina kokeilla.

• viljis

Kiitti vinkistä! Pitää kokeilla, vaikuttaa ihan varteenotattavalta idealta. Mulla onkin normaalisti aika kylmät kädet. :D

• Enkeksinimee
        viljis kirjoitti:

Kiitti vinkistä! Pitää kokeilla, vaikuttaa ihan varteenotattavalta idealta. Mulla onkin normaalisti aika kylmät kädet. :D

Juu, ole hyvä :)

• Enkeksinimee

Auttoiko? :D

• viljis

Joo annan nykyään matoset olla pyllyaukossani joka ilta puoli tuntia. tuntuu viihtyvän.

• paskannuolija69

Varo ettei anakonda värväämään uusia kärmeitä!
      Jos ihmettelet nii hae keskutelu anakonda69
      Järkevää tietoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe