Elikkä on ollut varsinkin iltaisin hirveää pistelyä/ vihlomista rinnassa joka säteilee kaulaan ja selkään... Nyt kipua on ollut pelkästään selässä, semmoista hirveää kiristyksen tunnetta ja ilkeää vihlomista... Tuntuu aina että helpottaa kun koittaa väkisin röyhtäistä mutta ei... Välillä herään yölläkin kun pistää rintaan niin pahasti... Lääkärissä käynyt, otettiin perusverenkuva ja maksa arvot ja maksa arvo oli hieman koholla, olisko ollut 56 se arvo minkä lääkäri sanoi.. Sitten sain lähetteen ultraan, sappi ja maksa ja kaikki oli ihan kunnossa... Ei mitään vikaa, lekuri kirjoitti närästys lääke reseptin katotaan nyt auttaako tää... Keväällä ollut myös hirveää kutinaa kämmenissä ja jalkapohjissa.. Muistan kun joskus heräsin yölllä siihen kun kämmentä kutitti niin maan vietävästi eikä raapiminen auttanut mitään... Misthän tuo maksaarvojen koholla oleminen voisi johtua? Alkoholia en käytä lainkaan ja mitä sille voi tehdä??
Rintakipu/ keski ja yläselkä kipu.
3
576
Vastaukset
- RAL
Onkos sydäntä tutkittu?
Maksakoikeita on monta erillaista. Ehkäpä otettu tuo ensimmäinen P-ALAT
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03071
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03072
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03073
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03074 - painnnnn
Selkäongelmatkin voi heijastua rintakehään. Laita tennispallo tai vastaava pyyhkeen sisään ja mene makaamaan selälleen sen päälle ja liikuta kroppaa edestakas niin että pallo hieroo vuoroin selkärangan molemmin puolin. Varsinkin keskiselästä lapaluiden yläpuolelle on yleensä ongelma-aluetta. Jos kivut lievittyy tai hellittää, niin sitten tiedät mistä kipu johtuu. Jos ei, niin kivun aiheuttaja saattaa olla jossain muualla.
Tuo rintakehän ja selän hermotus on melkoisen monimutkainen häkkyrä, että kaikenlaisia kipuja, vihlontoja, kiristyksiä, puutumisia yms. voi ilmaantua, jos hermot esim. joutuu puristuksiin. Ja tyypillistä niille on vaihteleva kipu ja kropan "läpi" menevät kivut. Sitten on tietysti sairauksia, kuten fibromyalgia ja Tietzen syndrooma, jotka aiheuttaa rinnan alueen kipuja.
Kutina voi johtua monesta asiasta. Stressi, unettomuus, ahdistus jne. Maksa- ja munuaissairaudet, syövät. Ja lääkkeet, ruoka-allergiat yms. Että siitä selvittämään:) Mulla oli järjetöntä kutinaa muutamia vuosia sitten. Välillä se meinas tehdä mut hulluksi. Oli pakko mennä kuumaan suihkuun aina. Sitten kun lopetin statiinien popsimisen, niin kutinakin lakkasi. Samoin mun maksa-arvot korjaantui statiinien lopettamisen jälkeen.
Löhöötkö muuten paljon? Epäergonomisessa "leffa-asennossa"? Mulla se on aiheuttanu monenlaista kiputuntemusta niskaan, selkään, rintaan, kylkiin, olkapäihin, kaulaan, ja kyynerpäihin asti. Kipu esiintyy varmaan kaikenlaisissa muodoissa... sähköinen, terävä, tylppä, kylmä, kuuma, repivä, jomottava, kropan "läpi" menevä jne jne jne. Mulla on vielä tuo rintakehän kumma tunne, jota on vaikea kuvailla... se tuntuu puristavalta, tai painavalta, tai puutumiselta... Kummasti aina kivut ja puutumiset lähes katoaa, tai katoaa kokonaan, kun olen jalkeilla ja liikun tai touhuan jotain. - Kukkohuuli
Juu olen kokeillut tuota tennis palloa, eikä ole auttanut... Olen koittanut olla syömättä,niin ei ole kipuja ollut.. Vkl kävin saunassa ja join yhden siiderin niin sen jälkeen alkoi pistämään selkään ihan älyttömästi ja vihlomista tuntui myös kaulassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733