Rintakipu/ keski ja yläselkä kipu.

Kukkohuuli

Elikkä on ollut varsinkin iltaisin hirveää pistelyä/ vihlomista rinnassa joka säteilee kaulaan ja selkään... Nyt kipua on ollut pelkästään selässä, semmoista hirveää kiristyksen tunnetta ja ilkeää vihlomista... Tuntuu aina että helpottaa kun koittaa väkisin röyhtäistä mutta ei... Välillä herään yölläkin kun pistää rintaan niin pahasti... Lääkärissä käynyt, otettiin perusverenkuva ja maksa arvot ja maksa arvo oli hieman koholla, olisko ollut 56 se arvo minkä lääkäri sanoi.. Sitten sain lähetteen ultraan, sappi ja maksa ja kaikki oli ihan kunnossa... Ei mitään vikaa, lekuri kirjoitti närästys lääke reseptin katotaan nyt auttaako tää... Keväällä ollut myös hirveää kutinaa kämmenissä ja jalkapohjissa.. Muistan kun joskus heräsin yölllä siihen kun kämmentä kutitti niin maan vietävästi eikä raapiminen auttanut mitään... Misthän tuo maksaarvojen koholla oleminen voisi johtua? Alkoholia en käytä lainkaan ja mitä sille voi tehdä??

3

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • painnnnn

Selkäongelmatkin voi heijastua rintakehään. Laita tennispallo tai vastaava pyyhkeen sisään ja mene makaamaan selälleen sen päälle ja liikuta kroppaa edestakas niin että pallo hieroo vuoroin selkärangan molemmin puolin. Varsinkin keskiselästä lapaluiden yläpuolelle on yleensä ongelma-aluetta. Jos kivut lievittyy tai hellittää, niin sitten tiedät mistä kipu johtuu. Jos ei, niin kivun aiheuttaja saattaa olla jossain muualla.

Tuo rintakehän ja selän hermotus on melkoisen monimutkainen häkkyrä, että kaikenlaisia kipuja, vihlontoja, kiristyksiä, puutumisia yms. voi ilmaantua, jos hermot esim. joutuu puristuksiin. Ja tyypillistä niille on vaihteleva kipu ja kropan "läpi" menevät kivut. Sitten on tietysti sairauksia, kuten fibromyalgia ja Tietzen syndrooma, jotka aiheuttaa rinnan alueen kipuja.

Kutina voi johtua monesta asiasta. Stressi, unettomuus, ahdistus jne. Maksa- ja munuaissairaudet, syövät. Ja lääkkeet, ruoka-allergiat yms. Että siitä selvittämään:) Mulla oli järjetöntä kutinaa muutamia vuosia sitten. Välillä se meinas tehdä mut hulluksi. Oli pakko mennä kuumaan suihkuun aina. Sitten kun lopetin statiinien popsimisen, niin kutinakin lakkasi. Samoin mun maksa-arvot korjaantui statiinien lopettamisen jälkeen.

Löhöötkö muuten paljon? Epäergonomisessa "leffa-asennossa"? Mulla se on aiheuttanu monenlaista kiputuntemusta niskaan, selkään, rintaan, kylkiin, olkapäihin, kaulaan, ja kyynerpäihin asti. Kipu esiintyy varmaan kaikenlaisissa muodoissa... sähköinen, terävä, tylppä, kylmä, kuuma, repivä, jomottava, kropan "läpi" menevä jne jne jne. Mulla on vielä tuo rintakehän kumma tunne, jota on vaikea kuvailla... se tuntuu puristavalta, tai painavalta, tai puutumiselta... Kummasti aina kivut ja puutumiset lähes katoaa, tai katoaa kokonaan, kun olen jalkeilla ja liikun tai touhuan jotain.

• Kukkohuuli

Juu olen kokeillut tuota tennis palloa, eikä ole auttanut... Olen koittanut olla syömättä,niin ei ole kipuja ollut.. Vkl kävin saunassa ja join yhden siiderin niin sen jälkeen alkoi pistämään selkään ihan älyttömästi ja vihlomista tuntui myös kaulassa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe