Pahentunut

kieg

Taas on huono vaihe menossa paniikin ja ahdistuksen kanssa. Syyskuussa aloin jälleen saada yöllisiä kohtauksia joihin heräsin tunti pari nukahtamisen jälkeen. Sydämen nopea tykytys, pahoinvointi, pyörrytys. Päälle on jäänyt jatkuva ahdistuksen tunne joka tekee olon vaikeaksi. Tuntuu että on ihan yksin tämän vaivan kanssa.

7

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insku71

      Et todellakaan ole yksin sairautesi kanssa ! Itselläni on kanssa nyt menossa se vaihe että on jäänyt päälle. Kirjoitin tuonne toiseen kohtaa tämän viestin,mutta kopioin sen sinullekin nyt.Jospa se auttaisi sinua ja voisimme vaikka keskustella tuntemuksistamme ja antaa vertaistukea !

      Hei,itselläni on kanssa ko.sairaus ja sairastuin siihen kun olin 22v ja nyt olen 44v. Olen lääkityksellä , joka auttaa kyllä hyvin,mutta nyt on taas niin kamalan vaikeeta.Kertakaikkiaan 24/7 paniikki , joka pysyy poissa vain kun nukun. Kaikki alkoi paheta sen jälkeen kun rakas kissamme yllättäen kuoli pari viikkoa sitten.
      Myöskin olemme huomanneet että meillä on ( ja nyt ei saa nauraa ) jotain pikku ötököitä,joita olemme koittaneet kotikonstein hävittää,tai siis itse asiassa minä olen,koska olen nyt kertakaikkiaan saanut jonkun pakkomielteen niihin.
      En ehkä osaa selittää miksi tai kuinka pahaoloni nyt vaivaa minua,mutta jokainen pienen pieni ötökkä sängyssä,tai lattialla,tai sitten vain tämä jatkuva kamala pahanolon tunne,kun ei jaksa.
      Aamulla kun herään tekee pahaa ja maailma pyörii päässä, ja haluaisin sairaalaan,vain sen takia etten jaksa,tai sitten haluaisin vain juosta karkuun,jonnekin,pois pahaa oloa. Oloni on kuin se pyörisi vain ja ainostaan ympyrää,enkä löydâ ulospääsyä.

      Rakas aviomieheni tukee minua aivan valtavasti ja hän on kyllä aarre !! Mutta kun minua myös ahdistaa ja pelottaa että kuinka kauan hän jaksaa. Asun ulkomailla,Belgiassa,olen asunut jo sen verran kauan että maa on tuttu,joten se ei tuota mitään ongelmia minulle.

      Mutta kun nyt saisi vain pââstään taas pois kaiken tuon edellä kirjoittamani,eikä koko aikaa pohtisi jotain kirppuja tai mitä lienevät.Niitähän on herranjumala maailma täynnä ja varsinkin vanhoissa taloissa.Mutta kun se on TÄMÄ PIMEÄ vuodenaika,joka todella saa minut aivan karseen sairaaksi.

      Haluaisin vain jotain vertaistukea teiltä,kotomaan ihmisiltä,ja todellakin ymmärryksellä ja sillä mielellä että olen todellakin paniikkihäiriö potilas . Ja välillä ei huumoria oikein tahdo riittää.

      Kiitos teille kaikille ja toivottavasti joku edes haluaa kirjoitella kanssani.!!

      Yst.terv :

      Iina Lammi.

      • Paniikkia

        Mulla samanlaisia kokemuksia kuin sinulla. Sairastuin paniikkihäiriöön 24 vuotiaana ja nyt olen 43. Viime toukokuussa tuli pahenemisvaihe eli paniikki 24/7. Jouduin sairauslomalle ja Xanor-kuurille. Välillä olin töissä ja sitten taas päivittäiset paniikit paukahti päälle tuossa syksyllä. Nyt olen ollut sairauslomalla jo kolme kuukautta.
        Lääkitystä muutettiin ja nyt ahdistus on ehkä vähän helpottanut.


    • AnttiLapista

      Itsellä on paniikkihäiriö alkanut säteilemään erillaisilla kivuilla ympäri kehoa.. Milloin kädessä, milloin jalassa, milloin nivusessa,milloin rinnassa ja viimeisimpänä kiveksissä.. Lisäksi on ollut oksetusta ja kauheita pelkoja.. Kaikki alkoi taas kun jäin työttömäksi,ja tuli tämä ikävä aika vuodesta jolloin menetin isäni pari vuotta sitten.. Tämä kaikki yhdistettynä on tehnyt syksystäni vaikean...

    • kieg

      Oli positiivinen yllätys nähdä että jotkut oli vastanneet viestiin. Itsellä ollut paniikkioloja jo lapsesta lähtien ja pahentui tuossa parikymppisenä nykyisin olen kolmekymppinen. Käytössä ssri-lääke fluoksetiini, beetasalpaaja joskus Opamox. Ei tätä vaivaa voi ymmärtää jos ei ole itse samaa kokenut tai ainakin vaikeaa se on jos ei ole itsellä kokemusta. Ahdistaa monet sellaiset normaalit asiat kaupassa käynti ja matkustaminen. Joskus tulee sekoamisen pelko.

    • Toivo.Lång

      Nyt vuoden pimeimpänä aikana pitäisi vitamiinien ja hivenaineiden saanti olla riittävää.
      Ravitseva monipuolinen ruoka ja jossain muodossa suurin osa ihmisistä tarvitsee liikuntaa.
      Itse käytän ympäri vuoden purkeista lisäravinteita. On syytäkin kun niinkin tärkeä hivenaine kuin rauta notkahtaa heti ilman purkkirautaa.

    • syke150

      Toi on niin tuttua. Viime yö oli yhtä helvettiä ahdistuksen ja huimauksen takia. Toivottavasti ensi yö helpompi.

    • eiautamikään

      Minulla pyrkii paniikkikohtaus pintaan kokoajan. Lääkkeitä ei ole enkä halua, koska opamox, sun muut ssri lääkkeet ei auta yhtään. Bentsoja tässä tarttis.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe