Välillä näyttää ettei ole paljon sanottavaa, mutta roikkua pitää palstalla.
Siitä huomaa, kun aloitukseen, kuin aloitukseen otetaan kantaa,vaikka aivan tyhjiä kommentteja.
En haluaisi moittia, mutta vaikka vakavasta aiheesta aloittaja tekee aloituksen, niin siitäkin jaksetaan herkutella jonkin toisen kanssa saamalla mielipahaa aloittajalle.
Kyllä minä odottaisin hienotunteisuutta keskusteluihin silloin, kun on kohdannut surun, eikä temmelletä kuin pikku kakarat vailla ymmärrystä.
Ajankuluttajiako olette.?
112
547
Vastaukset
- roikkua
Kamalinta on se kun joutuu lukemaan nuo kaikki, että tietää vetää herneen nenään ja ketä kaikia pitää haukkua vääristä kommenteista.
Tällaisen palstan lukeminen pitäisi lailla säätää vapaaehtoiseksi, ettei joutuisi lukemaan kaikkea ja pahoittamaan mielensä.Tästä vastauksesta ei saanut mitään tolkkua ja kenelle kohdistettu.
Tarkoitan sitä,että on asiallisiakin viestejä ja en kaikkia syytä asiattomuuksista, mutta on niitäkin mitkä menee hyvän maun ulkopuollekin.
- ent.siivojaparka
Onhan se tietysti niinkin.
Pitää kuitenkin ymmärtää, että yhden nimimerkin suru ei ole kaikkien suru, eikä voi odottaa kokonaisen palstan hiljentyvän viettämään suruaikaa jonkun tuntemattoman takia.
Näin taas paikallislehdessä toistakymmentä kuolinilmoitusta (minulle tuntemattomia), mutta aion silti jatkaa elämääni entiseen malliin.Ei varmaan ole koko palstan suru yhden ihmisen tarina, mutta joillekin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää yhteisiä pelisääntöjä, eli yhdessä iloitaan ja yhdessä surraan. Tuskinpa sinäkään tykkäät, jos itket ja suret, niin et varmaan kaipaa iloisia juhlijoita vierellesi juuri silloin.
metsämies61 kirjoitti:
Ei varmaan ole koko palstan suru yhden ihmisen tarina, mutta joillekin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää yhteisiä pelisääntöjä, eli yhdessä iloitaan ja yhdessä surraan. Tuskinpa sinäkään tykkäät, jos itket ja suret, niin et varmaan kaipaa iloisia juhlijoita vierellesi juuri silloin.
Olen pitemmän aikaa seurannut tätä palstaa ja huomannut, että täällä on paljon asiallisia kirjoituksia ja fiksuja ihmisiä, mutta on taas näitä jotka laittaa läskiksi kirjoituksen kuin kirjoituksen. En viihdy tällä palstalla siksi, kun osa revittelee leukojaan mielin määrin ja tarkoituksella haluaa tehdä mitättömäksi aloituksen , kuin aloituksen. Huumoria täytyy olla, mutta ei se saa olla sellaista, että itseä vaan naurattaa, kun saa kusetettua jotain toista.
No, eipä ole tarvis kirjoitella muutenkaan ja pitäkää hauskaa omintakeisella huumorillanne.- ent.siivoojaparka
metsämies61 kirjoitti:
Ei varmaan ole koko palstan suru yhden ihmisen tarina, mutta joillekin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää yhteisiä pelisääntöjä, eli yhdessä iloitaan ja yhdessä surraan. Tuskinpa sinäkään tykkäät, jos itket ja suret, niin et varmaan kaipaa iloisia juhlijoita vierellesi juuri silloin.
Kyllä minä sen ymmärrän, että jos itsellään on suru, niin ei voi ymmärtää miten muu maailma voi elää niinkuin ei mitään olisi tapahtunut.
Siltikin minulla ainakin on oikeus aikuisena terveenä ihmisenä valita minne menen suruni kanssa; pysyttelenkö yksin vai valikoinko sen hetkiseen tunnetilaani sopivaa seuraa.
Se, mitä en pysty enkä haluakaan edes yrittää on, että ympäristön pitäisi sopeutua juuri minun tunnetilaani.
Kirjoitit: """...mutta joillekin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää yhteisiä pelisääntöjä, eli yhdessä iloitaan ja yhdessä surraan.""""
Mites sellainen onnistuu tällaisella palstalla, missä samaan aikaan on yhdellä surua ja toisella iloa? Kummanko mielentilaan toisten pitäisi silloin sopeutua?
En minä vähättele kenenkään surua, mutta on minusta liikaa vaadittu, että koko palstan pitäisi surra jotain, jota ei ole koskaan tuntenut. Ja kuinka kauan sitä pitäisi jatkua? - eiosallistumispakkoa
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kyllä minä sen ymmärrän, että jos itsellään on suru, niin ei voi ymmärtää miten muu maailma voi elää niinkuin ei mitään olisi tapahtunut.
Siltikin minulla ainakin on oikeus aikuisena terveenä ihmisenä valita minne menen suruni kanssa; pysyttelenkö yksin vai valikoinko sen hetkiseen tunnetilaani sopivaa seuraa.
Se, mitä en pysty enkä haluakaan edes yrittää on, että ympäristön pitäisi sopeutua juuri minun tunnetilaani.
Kirjoitit: """...mutta joillekin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää yhteisiä pelisääntöjä, eli yhdessä iloitaan ja yhdessä surraan.""""
Mites sellainen onnistuu tällaisella palstalla, missä samaan aikaan on yhdellä surua ja toisella iloa? Kummanko mielentilaan toisten pitäisi silloin sopeutua?
En minä vähättele kenenkään surua, mutta on minusta liikaa vaadittu, että koko palstan pitäisi surra jotain, jota ei ole koskaan tuntenut. Ja kuinka kauan sitä pitäisi jatkua?Voihan pysyä poissa riekkumasta, ellei ole mitään sanottavaa. Joillakin on tapana työntyä joka aloitukseen pilkkojaan kirjoittamaan.
- ent.siivoojaparka
eiosallistumispakkoa kirjoitti:
Voihan pysyä poissa riekkumasta, ellei ole mitään sanottavaa. Joillakin on tapana työntyä joka aloitukseen pilkkojaan kirjoittamaan.
Mitäs sinulla nyt oli sanottavaa?
Eikö ole helpompi itse pysyä poissa sieltä, missä ei viihdy kuin alkaa muuttamaan kaikkia toisia mieleisikseen. - johan-von-jumalautta
ruma sana sanotaan niin kuin se on
sanotaan laulussakin ja silloin ei olla vaiti ei poissa - Asiasta.toiseen
Ei vieraan ihmisen surua voi toinen surra, mutta ilkeitä kommentteja ei ole tarpeen kirjoitella ja vähätellä vakavaa asiaa.
Tämän palstan kirjoittajilta on unohtunut toisten kirjoittajien kunnioittaminen. Moni toivoisi asiallista ja vakavaa keskustelua, mutta kovin yleiseksi on mennyt, että keskustelu vesitetään ivalla tai huonolla huulella, niin että keskustelijat vetäytyvät pois. On turha jatkaa enää tyhmien heittojen jälkeen.
Totta kai palstalla on niitä, joilla on iloa, ja niitä, joilla on surua, ja kaikesta voi kirjoittaa. Mutta eiväthän niiden mielipiteiden tarvitse olla samassa ketjussa. Kaikella on aikansa ja paikkansa. - eiosallistumispakkoa
Mitäs sinulla nyt oli sanottavaa?
Eikö ole helpompi itse pysyä poissa sieltä, missä ei viihdy kuin alkaa muuttamaan kaikkia toisia mieleisikseen.Sitä mitä kirjoitin, sitä mä tarkoitin. Joillain on tapana työntyä jokaiseen aloitukseen jopa ivaamaan ja pilkkaamaan aihetta. Joko ymmärsit? Viihtyminen ei liittynyt tähän millään tavalla, toisten viihtymisen häirintä voisi liittyäkin. Sillä sitäkin usein näkee.
Täytyy myöntää, että aikaani täällä kulutan. Tänään esimerkiksi olen viettänyt vapaapäivääni, siivonnut ja virkannut, siinä sitten välissä täällä pyörähtänyt. Ei tämä mikään elinehto elämälleni ole, mutta joskus täältä saa ajateltavaa omaan arkeensa. Kommenttini kumiset tyhjyyttään, siinä olet oikeassa.
Jos olen kirjoituksillani sinulle mielipahaa tuottanut, niin en enää voi mitään muuta kuin pahoitella.
Täällä kun pyörähtelee niin oppii pian tuntemaan kenen kommentit saa jättää omaan arvoonsa. Meille ihmisille on annettu eri määrä kykyä kuunnella ja kykyä asettua toisen asemaan. Avoimella palstalla se tupsahtaa sanoina eteen ja joskus tuntuu, että ei edes yritetä ymmärtää toista ihmistä. Joku kaipaa lohdutuksen ja välittämisen sanoja ja toinen purkaa suuttumustaan ja pahaa oloaan, ei ne voi mitenkään kohdata. Omalta surultaan ei voi sydäntään koskaan sulkea mutta silmänsä voi joskus sulkea ja valikoida mitä haluaa lukea.Tuskinpa sinä koskaan mitään mielipahaa tuotat, mutta varmaan huomaat nämä tyhjän toimittajat itsekin?
- kylmätotuus
Nimim."rosaliiin" kertoi jo lähes kaiken oleellisen tämän ryhmän kirjoittajista ja miten heihin kannattaa suhtautua.
On pari kirjoittajaa, joiden kommentteja ei kannata vaivautua edes lukemaan.Heidän kapasiteettinsa eivät riitä edes ymmärtämään aloituksen sisältöä.
Sen näkee jo tämänkin aloituksen vastauksista.
On myös nimimerkkejä, jotka kykenevät aitoon keskusteluun.
Nimim. "metsämies61" jatka vain kirjoitteluasi ja jätä pahoinvoivat kyynikot omaan arvoonsa.
Minultakin paloi käämit erään herran kirjoituksista, mutta annoin hänelle myös palautetta.Kenenkään ei tule sietää älyttömyyksiä.
Olen vakaasti sitä mieltä, että nämä ylilyöntejä tekevät voivat itse niin pahoin omassa elämässään, että heidän ainoa keinonsa lievittää sitä on heitellä herjoja ja törkeyksiä toisille.Säälittävää käytöstä. - ent.siivoojaparka
kylmätotuus kirjoitti:
Nimim."rosaliiin" kertoi jo lähes kaiken oleellisen tämän ryhmän kirjoittajista ja miten heihin kannattaa suhtautua.
On pari kirjoittajaa, joiden kommentteja ei kannata vaivautua edes lukemaan.Heidän kapasiteettinsa eivät riitä edes ymmärtämään aloituksen sisältöä.
Sen näkee jo tämänkin aloituksen vastauksista.
On myös nimimerkkejä, jotka kykenevät aitoon keskusteluun.
Nimim. "metsämies61" jatka vain kirjoitteluasi ja jätä pahoinvoivat kyynikot omaan arvoonsa.
Minultakin paloi käämit erään herran kirjoituksista, mutta annoin hänelle myös palautetta.Kenenkään ei tule sietää älyttömyyksiä.
Olen vakaasti sitä mieltä, että nämä ylilyöntejä tekevät voivat itse niin pahoin omassa elämässään, että heidän ainoa keinonsa lievittää sitä on heitellä herjoja ja törkeyksiä toisille.Säälittävää käytöstä.Oliko tuo nyt hyvä esimerkki siitä aidosta keskustelusta?
Pyytäisin vähän suvaitsevaisuutta meitäkin kohtaan, joitten kapasiteetti ei riitä samaan kuin sinun.
Koska meidän suvussa on pahemman kerran vainoharhaisuutta ollut, ja koska minä en sitä halua... ja koska ajattelen ihan liikaa. Olen miettinyt mistä se tulee ja kumpuaa. Sillä jos ymmärsin oikein sinuun kohdistunutta tylyisyyttä, se johtui siitä ettei haluttu uskoa sinun olevan sinä suruinesi, vaan joku joka vedättää.
Luulen, en tiedä, että vainoharhaisuus, paatuneisuus ja kyynisyys on ihmisen suojareaktio jottei tarvitsisi tuntea. Ettei vaan kukaan pääse koskettamaan sydäntä. Ehkä sitä on kosketettu pistävästi liian monta kertaa? Mistä sen tietää, harvoin ihminen tietää sen itekään.
Summa summarum - sinulla on elämässäsi suuri suru (otan osaa, ei varmaan ole helppoa). Toisellakin on suru, vaikkei äkkinäinen eikä ehkä tunnistettukaan, hieman toisenlainen.
Annetaan toisillemme armoa. Ei tuomita. Aina ei tarvitsisi edes tietää mitä toinen käy läpi, voi antaa armoa joka tapauksessa.Mitä suurimmassa määrin ,olen ajankuluttaja silloin ku palstalla roikun.
Ei tän ikäset oo työnsä puolesta täällä.
Silloin ku vuorattaa syrän- vertaan nimettömälle ja kasvottomalle palstalle saa kaikenlaista palautetta.- Provoilija
Tälle palstalle kirjoittaa heikompi ja parempi kuntoisia vanhuksia ja sairaalasta joku kirjoittaa tai hoitolaitoksesta. Ei ole voimia tukea toisia. Hyvä, jos itse jaksaa päivästä toiseen. Ilkeä ei saisi olla. Jotkut ovat ilkeitä joskus, jotkut aina, meni sitten hyvin taikka huonosti.
Tässä kommentissa kerrotaan yhden aktiivisen olevan kroonikkojen osastolla. (saako tällaisia tietoja paljastaa...ei ole asianomainen...ei Paloma eikä korpikirjailija eikä koti-kiusattu eikä siilimuori2 eikä kylmätotuus eikä ja muut ole kirjoittaneet moiteukaaseja tuolle nimimerkille...joten heidän mielestään ilmeisesti saa)
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13934110/onko-sinulla-hyvinvoiva-mieli#comment-81613370- pelkkääoletusta
Täällä heitetään jos jonkinlaisia arvioita, lääkityksen tarpeesta ja mielenterveydestä.
Ilman mitään oikeaa tietoa, ei kannata uskoa kaikkea minkä lukee. - ent.siivoojaparka
pelkkääoletusta kirjoitti:
Täällä heitetään jos jonkinlaisia arvioita, lääkityksen tarpeesta ja mielenterveydestä.
Ilman mitään oikeaa tietoa, ei kannata uskoa kaikkea minkä lukee.Eikö vaan.
Kaikenlaista pikapsykoanalyysia tehdään toisista pelkkien kommenttien perusteella ja hyvin varmana asiastaan, toinen palstapsykologi vielä perässä kompaten.
Suorastaan hengenvaarallisia ne, jotka käskevät mennä ottamaan lääkkeensä vaikka ne on jo otettu. Selviä murhayrityksiä lähettää toinen ottamaan yliannostus. Onneksi minulla on lääkkeet enimmäkseen dosetissa, että näen, onko ne jo otettu. Aina ne ei kuitenkaan ole ja kaikilla. - Provoilija
Eikö vaan.
Kaikenlaista pikapsykoanalyysia tehdään toisista pelkkien kommenttien perusteella ja hyvin varmana asiastaan, toinen palstapsykologi vielä perässä kompaten.
Suorastaan hengenvaarallisia ne, jotka käskevät mennä ottamaan lääkkeensä vaikka ne on jo otettu. Selviä murhayrityksiä lähettää toinen ottamaan yliannostus. Onneksi minulla on lääkkeet enimmäkseen dosetissa, että näen, onko ne jo otettu. Aina ne ei kuitenkaan ole ja kaikilla.Ilkeä ei saisi olla. Jotkut ovat ilkeitä joskus. Jotkut ovat ilkeitä aina meni sitten hyvin taikka huonosti.
Oletko silloinkin ilkeä, kun sinulla menee hyvin? ent.siivoojaparka kirjoitti:
Eikö vaan.
Suorastaan hengenvaarallisia ne, jotka käskevät mennä ottamaan lääkkeensä vaikka ne on jo otettu. Selviä murhayrityksiä lähettää toinen ottamaan yliannostus. Onneksi minulla on lääkkeet enimmäkseen dosetissa, että näen, onko ne jo otettu. Aina ne ei kuitenkaan ole ja kaikilla.Totta, minutkin on pelkkien palstakirjoitusten perusteella arvioitu mustasukkaiseksi psykopaatiksi. Ja joku puskista perässä kannustaen ties miksi haukkuen.
Ei me olla tuollaisia, eihän vaan.- ent.siivoojaparka
Provoilija kirjoitti:
Ilkeä ei saisi olla. Jotkut ovat ilkeitä joskus. Jotkut ovat ilkeitä aina meni sitten hyvin taikka huonosti.
Oletko silloinkin ilkeä, kun sinulla menee hyvin?Minähän en ole koskaan ilkeä.
Jos ilkeys on jonkun mielestä sen merkki, että toisella ei mene hyvin, niin mitä tekee silloin terve aikuinen ihminen? Alkaako hän ilkeilemään vastaan ja tekemään pika-analyysejä toisen mielenterveydestä? - ent.siivoojaparka
Ancelina kirjoitti:
Totta, minutkin on pelkkien palstakirjoitusten perusteella arvioitu mustasukkaiseksi psykopaatiksi. Ja joku puskista perässä kannustaen ties miksi haukkuen.
Ei me olla tuollaisia, eihän vaan.Kuka sinua on sellaiseksi sanonut?
Kerran muistan kirjoittaneeni (koska olet kertonut jonkinlainen psykologi olevasi) psykologi (-paatti?), mutta sehän oli kysymys eikä väite tai toteamus. Ja se sukkiesi vaihto. Mistä minä olisin arvannut, että joku kulkee vielä marraskuussa paljain jaloin. Onko sinulla vieläkään sukkia? - Provoilija
Minähän en ole koskaan ilkeä.
Jos ilkeys on jonkun mielestä sen merkki, että toisella ei mene hyvin, niin mitä tekee silloin terve aikuinen ihminen? Alkaako hän ilkeilemään vastaan ja tekemään pika-analyysejä toisen mielenterveydestä?"mitä tekee silloin terve aikuinen ihminen? Alkaako hän ilkeilemään vastaan ja tekemään pika-analyysejä toisen mielenterveydestä?"
Kerro itse vastaus. Miksi minulta kysyt.
Sen verran voin oman elämänkokemukseni pohjalta valaista asiaa, että pahanlaatuiseen ilkeyteen - johtui se sitten, mistä tahansa - paras ja usein ainoa, mikä tehoaa on se, kun ilkeilijä saa maistaa omaa lääkettään. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kuka sinua on sellaiseksi sanonut?
Kerran muistan kirjoittaneeni (koska olet kertonut jonkinlainen psykologi olevasi) psykologi (-paatti?), mutta sehän oli kysymys eikä väite tai toteamus. Ja se sukkiesi vaihto. Mistä minä olisin arvannut, että joku kulkee vielä marraskuussa paljain jaloin. Onko sinulla vieläkään sukkia?En pidä koskaan kotona sukkia sisällä, vierailulla käydessäni en niitä toki riisu.
Kyllä olet kiva, halit..- ent.siivoojaparka
Provoilija kirjoitti:
"mitä tekee silloin terve aikuinen ihminen? Alkaako hän ilkeilemään vastaan ja tekemään pika-analyysejä toisen mielenterveydestä?"
Kerro itse vastaus. Miksi minulta kysyt.
Sen verran voin oman elämänkokemukseni pohjalta valaista asiaa, että pahanlaatuiseen ilkeyteen - johtui se sitten, mistä tahansa - paras ja usein ainoa, mikä tehoaa on se, kun ilkeilijä saa maistaa omaa lääkettään.Niin, tuota just tarkoitinkin.
Silloin, jos ilkeilee toiselle vastaan, niin ei silloin toisen mielenterveyttä oikeasti epäilekään. Eihän kukaan terve ihminen voi psyykepotilaalle ilkeillä. - aivanulkopuolinen
Kuka sinua on sellaiseksi sanonut?
Kerran muistan kirjoittaneeni (koska olet kertonut jonkinlainen psykologi olevasi) psykologi (-paatti?), mutta sehän oli kysymys eikä väite tai toteamus. Ja se sukkiesi vaihto. Mistä minä olisin arvannut, että joku kulkee vielä marraskuussa paljain jaloin. Onko sinulla vieläkään sukkia?Muistan sinun päätelleen ancelinan sukkien värin eikä sukista edes keskusteltu.
- Provoilija
Niin, tuota just tarkoitinkin.
Silloin, jos ilkeilee toiselle vastaan, niin ei silloin toisen mielenterveyttä oikeasti epäilekään. Eihän kukaan terve ihminen voi psyykepotilaalle ilkeillä.Sullahan on kiemuraisen kimurantit aivot, hehe. Siis jaa, noin sä ajattelet ja olet tuota mieltä. Mä en ihan komppaa kyllä sua tässä. Tulee pakosti tilanteita, joissa ilkeälle (psyykepotilas tai ei), joutuu laittamaan stopin, jotta muut voivat elää normaalia elämää. Ei ilkeän ihmisen voi antaa hallita ja pilata ympäristöään, vaikka kuinka ilkiötä säälisi. Sellaisessa tilanteessa tehokkain lääke on tilkkanen omaa lääkettään.
- ent.siivoojaparka
aivanulkopuolinen kirjoitti:
Muistan sinun päätelleen ancelinan sukkien värin eikä sukista edes keskusteltu.
Enkö minä saisi kirjoittaa mitään, mistä joku toinen ei ole vielä keskustellut? Joku toinenkin on minulle joskus tokaissut, että kuka noin on sanonut, eihän kukaan täällä ole noin kirjoittanut ennen sinua.
On minua sitävastoin joskus toruttu siitäkin, ettei minulla ole mitään omaa sanottavaa. Jommin kummin ja milloin mitenkin... - ent.siivoojaparka
Provoilija kirjoitti:
Sullahan on kiemuraisen kimurantit aivot, hehe. Siis jaa, noin sä ajattelet ja olet tuota mieltä. Mä en ihan komppaa kyllä sua tässä. Tulee pakosti tilanteita, joissa ilkeälle (psyykepotilas tai ei), joutuu laittamaan stopin, jotta muut voivat elää normaalia elämää. Ei ilkeän ihmisen voi antaa hallita ja pilata ympäristöään, vaikka kuinka ilkiötä säälisi. Sellaisessa tilanteessa tehokkain lääke on tilkkanen omaa lääkettään.
No mitä mieltä olet lääkeannostelijana?
Onko se lääkkeesi tehonnut? Minusta kun näyttää, että sillä ei ole ollut mitään merkittävää vaikutusta suuntaan eikä toiseen. Ehkä itsellesi on tullut hyvä mieli, että olet tehnyt parhaasi yrittänyt saada jotain ajoiksi. - Provoilija
No mitä mieltä olet lääkeannostelijana?
Onko se lääkkeesi tehonnut? Minusta kun näyttää, että sillä ei ole ollut mitään merkittävää vaikutusta suuntaan eikä toiseen. Ehkä itsellesi on tullut hyvä mieli, että olet tehnyt parhaasi yrittänyt saada jotain ajoiksi.Tehosi ja kerralla tehosi. Yksi ainoa annos tarvittiin. Tämä tapahtui oikeassa elämässä. Niin heikompaansa kiusaavan ilkiön että kiusatun elämälle tällä pysäyttämisellä oli ainoastaan myönteisiä vaikutuksia. Tämän kyseinen kiusaava oli nuori ihminen, jonka elämäntilanne oli kamala, mutta ei se olisi parantunut heikompaansa kiusaamalla.
- aivanulkopuolinen
Enkö minä saisi kirjoittaa mitään, mistä joku toinen ei ole vielä keskustellut? Joku toinenkin on minulle joskus tokaissut, että kuka noin on sanonut, eihän kukaan täällä ole noin kirjoittanut ennen sinua.
On minua sitävastoin joskus toruttu siitäkin, ettei minulla ole mitään omaa sanottavaa. Jommin kummin ja milloin mitenkin...Taisi joku eilen sanoa että olet säälittävä, olen samaa mieltä.
- Kuikuile
Puskissa taas. Miksi anceli?
Kuikuile kirjoitti:
Puskissa taas. Miksi anceli?
Missähän kohtaa?
Olen parikin kertaa kirjoittanut ent.siivoojaparalle sääliväni häntä. Ei sen sanoakseni puskaan tarvitse mennä.
Miksi sinä menit? Voit omalla nimimerkilläsikin heitellä. Vai hävettääkö se liikaa.- ent.siivoojaparka
aivanulkopuolinen kirjoitti:
Taisi joku eilen sanoa että olet säälittävä, olen samaa mieltä.
No hyvä, että sinä ainakin pysyt aiheessa, mistä on jo kirjoitettu.
- pitkästyttää.hohhoijaa
Mikä on aitoa keskustelua, tietoa saat muutenkin, Chattailu on lähellä kahden tai useamman kesken sekin mitä siitä haluaa lörpötellä joutavia jos jaksaa. Ajankulua sitäkin, kun menee kokopäiväiseksi ollaan jo hakoteillä.
- nuormieli
NO NI ! ei tarvinnut kuin lukea nämä tähän mennessä tulleet kommentit tuli "jyvät akanoista" erotettua, joten poistun. Hyvää päivänjatkoa kaikille!.
- kiitoskäynnistä
No ni, pirullinen pika arvio ja pois niinhän se helpoin on.
- ent.siivoojaparka
Et sinä kauan poissa pysy, älä luulekaan.
Minäkin poistun nyt, en siksi että kenenkään kommentit siihen olisivat vaikuttaneet, mutta palaan takaisin... - nuormieli
Et sinä kauan poissa pysy, älä luulekaan.
Minäkin poistun nyt, en siksi että kenenkään kommentit siihen olisivat vaikuttaneet, mutta palaan takaisin...Olit oikeassa noin 8 tuntia maltoin olla pois, olin kaupungilla ja kävin tyttäreni luona, ja nyt taas löysin itseni täältä, oli vain tultava kurkkaamaan mitä ootte keksinyt.
Taitaa olla kamalaa sekin, kun yrittää kirjoittaa pilkaten ja haukkuen, voimatta kirjoittaa kirjoituksensa kohteen hyvin tunnettua nimmaria :)
Voi yhden kerran teitä kirjoituksien keino-siementäjiä.
Se eräs, tiäthänsä...
Sille eräälle, tiäthänsä...
H.Minä tapaan kohdistaa negatiivisetkit kommenttini suoraan sinulle Hunksz. Nimimerkillesi, koska vaikka tiedän, että olisi hienotunteisempaa puhua kierten kaartaen "eräästä nimimerkistä" tai "palstahäiriköstä" niin koska käytät rekattua nimimerkkiä niin on reilumpaa sanoa asiat suoraan kuin suhista kaislikossa.
Olet luonut itsellesi ns. nettipersoonan joka saa vapaasti heittää herjaa muille. Taisin tehdä aloituksen aikaisemmin juuri näistä nettipersoonista, jotka joko vastaavat tai sitten ei todellisuutta. Täällä on monenlaista koheltajaa ja monenlaista luulotautista, puhutaan laitospotilaista, kroonisista osastoista, aamulääkkeistä ja sukkien väristä. Monenlaista noitaa ja poppaukkoa hämmentämässä keitosta.Paloma.se.co kirjoitti:
Minä tapaan kohdistaa negatiivisetkit kommenttini suoraan sinulle Hunksz. Nimimerkillesi, koska vaikka tiedän, että olisi hienotunteisempaa puhua kierten kaartaen "eräästä nimimerkistä" tai "palstahäiriköstä" niin koska käytät rekattua nimimerkkiä niin on reilumpaa sanoa asiat suoraan kuin suhista kaislikossa.
Olet luonut itsellesi ns. nettipersoonan joka saa vapaasti heittää herjaa muille. Taisin tehdä aloituksen aikaisemmin juuri näistä nettipersoonista, jotka joko vastaavat tai sitten ei todellisuutta. Täällä on monenlaista koheltajaa ja monenlaista luulotautista, puhutaan laitospotilaista, kroonisista osastoista, aamulääkkeistä ja sukkien väristä. Monenlaista noitaa ja poppaukkoa hämmentämässä keitosta."Paloma.se.co"
Niin minäkin sinua...
...nettipersoonan joka saa vapaasti ...
Myöskin olen luonut
...nettipersoonan jolle saa vapaasti...
Puss med kräm
H.- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä tapaan kohdistaa negatiivisetkit kommenttini suoraan sinulle Hunksz. Nimimerkillesi, koska vaikka tiedän, että olisi hienotunteisempaa puhua kierten kaartaen "eräästä nimimerkistä" tai "palstahäiriköstä" niin koska käytät rekattua nimimerkkiä niin on reilumpaa sanoa asiat suoraan kuin suhista kaislikossa.
Olet luonut itsellesi ns. nettipersoonan joka saa vapaasti heittää herjaa muille. Taisin tehdä aloituksen aikaisemmin juuri näistä nettipersoonista, jotka joko vastaavat tai sitten ei todellisuutta. Täällä on monenlaista koheltajaa ja monenlaista luulotautista, puhutaan laitospotilaista, kroonisista osastoista, aamulääkkeistä ja sukkien väristä. Monenlaista noitaa ja poppaukkoa hämmentämässä keitosta.Paloma:
""""Täällä on monenlaista koheltajaa ja monenlaista luulotautista, puhutaan laitospotilaista, kroonisista osastoista, aamulääkkeistä ja sukkien väristä. Monenlaista noitaa ja poppaukkoa hämmentämässä keitosta.""""
Miksi et osoittanut suoraan nimimerkeille niinkuin hunkszille kerroit tekeväsi? Vai siellä teilläkö tarkoitit olevan? ent.siivoojaparka kirjoitti:
Paloma:
""""Täällä on monenlaista koheltajaa ja monenlaista luulotautista, puhutaan laitospotilaista, kroonisista osastoista, aamulääkkeistä ja sukkien väristä. Monenlaista noitaa ja poppaukkoa hämmentämässä keitosta.""""
Miksi et osoittanut suoraan nimimerkeille niinkuin hunkszille kerroit tekeväsi? Vai siellä teilläkö tarkoitit olevan?Miksikö? Olisikohan se siksi että se ei ollut tarkoitettu kenellekään erityisesti mutta vanha sanaparsi "se koira älähtää...." piti taas kerran paikkansa.
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Miksikö? Olisikohan se siksi että se ei ollut tarkoitettu kenellekään erityisesti mutta vanha sanaparsi "se koira älähtää...." piti taas kerran paikkansa.
Ja mitä sinä tuolla luetteloinnillasi halusitkaan sanoa?
Sitäkö, että """on reilumpaa sanoa asiat suoraan kuin suhista kaislikossa."""
os minä saisin jotain toivoa, niin se olisi että lopetettaisi tämä muista kirjoittajista puhuminen ja puhuttaisi vain asiaa tai asian vierestä skitsamma, mutta nää pika-analyysit toistemme luonteista ja persoonallisuuksista saisivat mielellään loppua. Ne myrkyttävät palstan hengen. On aivan eri asia puhua miten yksilöllisellä tasolla hoidamme omaa mielenterveyttämme (epun hieno aloitus) kuin mitä roskasakkia tännekin palstalle on keräytynyt kirjoittamaan (mettiksen aloitus).
"Paloma.se.co"
Palstan henki myrkyttyy ainoastaan jos sen annetaan.
Minä tykkään jokaisesta.
Omalla tavallani tosin.
Kaikista kirjoituksista en tykkää.
Sinäkin, noin ihana nainen, on sääli että kaltaisesi päästetään vääriin naimisiin liian nuorena:)
Haloo kaikki toiset!
Eikö olekin???
H.
Täällä on ketjua monenlaisesta aiheesta. Jos joku haluaa vertaistukea suruunsa saman kokeneilta, olisi suotavaa että tyhmyyksiä kirjoittavat pysyisivät niille sopivissa ketjuissa. Vaikka lienee liikaa pyydetty, en ymmärrä mikä pakko on panna lusikkaansa ketjuun joka ei kosketa omaa elämää. Täällä kirjoittelee monenlaisia ihmisiä, joidenkin elämä saattaa olla vaikeaa, en hyväksy että heidän oloaan vielä pahennetaan.
"mielikki.neito"
Rosaliin
Elämää ei synny ilman kosketuksen jännitettä.
Elämää ei synny keskustelussakaan ilman sitä.
H.Paloma.se.co kirjoitti:
Komppaan.
Jäi kesken: olen samaa mieltä mielikki.neidon ja monen muun kohdalla että ihan kaikki ei sovellu herjan heittämisen kohteeksi. Jännite on väärässä kohteessa ja tulee perille lähinnä empatian puuttumisena ja huonoina käytöstapoina.
- eppu2
Mielikki-neidon kanssa samaa mieltä.
Paloma.se.co kirjoitti:
Jäi kesken: olen samaa mieltä mielikki.neidon ja monen muun kohdalla että ihan kaikki ei sovellu herjan heittämisen kohteeksi. Jännite on väärässä kohteessa ja tulee perille lähinnä empatian puuttumisena ja huonoina käytöstapoina.
"Paloma.se.co"
Jospa kertoisit, ainakin minulle, miten sinä saat keskustelussa aikaan innostavan jännitteen ilman luotettavaa rekisteröintiä ja oma-kuvaa.
Muistathan että minä olen mies.
Mies kauempana.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Jospa kertoisit, ainakin minulle, miten sinä saat keskustelussa aikaan innostavan jännitteen ilman luotettavaa rekisteröintiä ja oma-kuvaa.
Muistathan että minä olen mies.
Mies kauempana.
H.Rekisteröinti ja omakuva nostavat luonnollisestikin keskustelun tasoa luoden jännitteitä ja tehden mielipiteiden vaihdon persoonalliseksi ja kiinnostavammaksi. Samalle tasolle yltävät vakinikkien käyttäjät jotka ovat vuosikymmenen ajan olleet tämän foorumin kantava voima, noin tusinan rekisteröityneen lisäksi. Minä noteeraan puskista huutelevia ja nimimerkkiä joka kerta vaihtavia huonosti, koska hahmotan heidän sanomaansa (joka voi olla ihan asiaakin) huonosti, kun en pysty peilaamaan sitä mitään entistä vastaan: mitään ajatusperäistä keskustelua ei pysty muodostumaan sille pohjalle.
Se että olet mies ei merkitse sinänänsä mitään: kannatan tasa-arvoisuutta :)- rehellinenpuska
Paloma.se.co kirjoitti:
Rekisteröinti ja omakuva nostavat luonnollisestikin keskustelun tasoa luoden jännitteitä ja tehden mielipiteiden vaihdon persoonalliseksi ja kiinnostavammaksi. Samalle tasolle yltävät vakinikkien käyttäjät jotka ovat vuosikymmenen ajan olleet tämän foorumin kantava voima, noin tusinan rekisteröityneen lisäksi. Minä noteeraan puskista huutelevia ja nimimerkkiä joka kerta vaihtavia huonosti, koska hahmotan heidän sanomaansa (joka voi olla ihan asiaakin) huonosti, kun en pysty peilaamaan sitä mitään entistä vastaan: mitään ajatusperäistä keskustelua ei pysty muodostumaan sille pohjalle.
Se että olet mies ei merkitse sinänänsä mitään: kannatan tasa-arvoisuutta :)Keitä varten valokuvat laitetaan? - laittajaa iseään varten ne ovat siellä ja hänen narsismiaan. Jos ihminen liimaa omaa naamaansa joka paikkaan, niin ei tarvita psykologia tapsykiatria kertomaan asianomaisen luonnehäiriöstä.
- tartsan.apinan.voittaja
Olisin kirjoittanut samaa.
Keskustelupalstat eivät ole naamakirja.
Siksipä en minäkään rekisteröidy suomi24 viidakkoon. rehellinenpuska kirjoitti:
Keitä varten valokuvat laitetaan? - laittajaa iseään varten ne ovat siellä ja hänen narsismiaan. Jos ihminen liimaa omaa naamaansa joka paikkaan, niin ei tarvita psykologia tapsykiatria kertomaan asianomaisen luonnehäiriöstä.
Valokuva profiilissa on itseä ja muita varten. Se edesauttaa yhteisöllisyyden muodostumista ja tekee keskustelijasta persoonan, ei vain jonkun sihahduksen ojanvarresta. Ei pidä paikkaansa ettäkö keskustelupalstat olisivat yleensäkin villejä niinkuin tämä. Monet suuret saitit vaativat rekisteröitymisen ja tämä on ainoa paikka johon olen törmännyt pitkän foorumikeskustelijan roolissani missä voi kommentoida vapaasti joko tai ei rekisteröintiä.
- 15vuodenkokemus
Paloma.se.co kirjoitti:
Valokuva profiilissa on itseä ja muita varten. Se edesauttaa yhteisöllisyyden muodostumista ja tekee keskustelijasta persoonan, ei vain jonkun sihahduksen ojanvarresta. Ei pidä paikkaansa ettäkö keskustelupalstat olisivat yleensäkin villejä niinkuin tämä. Monet suuret saitit vaativat rekisteröitymisen ja tämä on ainoa paikka johon olen törmännyt pitkän foorumikeskustelijan roolissani missä voi kommentoida vapaasti joko tai ei rekisteröintiä.
Huonosti tunnet nettimaailmaa, sillä on olemassa hyviä, myös suuria, palstoja, missä ei naamoja esitellä. Kuitenkin niillä keskustelutaso on aivan toista kuin täällä ja kirjoittajien yhteenkuuluvaisuus on aivan omaa luokkaansa. Asiapitoiset, usein syvälliset keskustelut, ja kirpeä huumori originellien osallistujien taholta eivät vaadi päivittäistä osallistumista, eikä väljähtymisen vaaraa ole.
- 15vuodenkokemus
Chtissa aloitin jo v 1995 heti sen tultua mahdolliseksi, mutta niitä chatteja ei enää ole käytössä.
15vuodenkokemus kirjoitti:
Huonosti tunnet nettimaailmaa, sillä on olemassa hyviä, myös suuria, palstoja, missä ei naamoja esitellä. Kuitenkin niillä keskustelutaso on aivan toista kuin täällä ja kirjoittajien yhteenkuuluvaisuus on aivan omaa luokkaansa. Asiapitoiset, usein syvälliset keskustelut, ja kirpeä huumori originellien osallistujien taholta eivät vaadi päivittäistä osallistumista, eikä väljähtymisen vaaraa ole.
Se on sinn kokemuksesi 15 vuoden ajalta, minulla on yhtä pitkä kokemus keskustelufoorumeilta ja oma kokemukseni viitaa siihen että lähes KAIKKI tasokkaat ja asialliset keskustelufoorumit, suuret ja pienet, ovat vaatineet rekisteröinnin. Omakuva ei tokikaan ole ollut pakollinen missään ja avatarin käyttö on ollut normina, joko itse valittu omista kuvista tai foorumin ylläpitäjän valikosta poimittu. Olen moderoinut ainakin kuutta kansainvälistä keskustelufoorumia, yhdessä niistä oli 18000 rekisteröityä käyttäjää plus olen pitänyt itse pienempiä.
- Vuosikertapuska
Paloma.se.co kirjoitti:
Se on sinn kokemuksesi 15 vuoden ajalta, minulla on yhtä pitkä kokemus keskustelufoorumeilta ja oma kokemukseni viitaa siihen että lähes KAIKKI tasokkaat ja asialliset keskustelufoorumit, suuret ja pienet, ovat vaatineet rekisteröinnin. Omakuva ei tokikaan ole ollut pakollinen missään ja avatarin käyttö on ollut normina, joko itse valittu omista kuvista tai foorumin ylläpitäjän valikosta poimittu. Olen moderoinut ainakin kuutta kansainvälistä keskustelufoorumia, yhdessä niistä oli 18000 rekisteröityä käyttäjää plus olen pitänyt itse pienempiä.
Onko sinulla jokin missio saada muutettua tämä suomi24 portaali vain rekisteröityjen käyttöön?
Miksi tänne kirjoitat jos portaalin taso on mielestäsi huono rekisteröimättömien kirjoittajien vuoksi?
Mielestäni on ihan sama ovatko kirjoittajat rekisteröityjä tai ei, niin kauan kun henkilöllisyyttä ei tarvitse todistaa rekkautuessaan, vaan kaikki "Aku Ankatkin" kelpaavat.
Ajan saatossa tällä foorumilla (vuodesta 2001) on saanut havaita rekattujen nimimerkkien olevan pahimpia puskailijoita, riidankylväjiä ja toisten rekattujen puskahaukkujia.
Oikeasti rekkautumattomilla ei pahemmin ole tarvista toisille ilkeilyyn, sillä eiväthän riidanhaastajat pääse rekkaamattomia henkilökohtaisesti kiusaamaan ja loukkaamaan, kun rekatut eivät pysty koskaan olemaan varmoja rekkaamattomien viestein kirjoittajista ja arvailutkin menevät useimmiten metsään.
Suomi24 portaali kuolee jos vaatii aidoin oikeilla henkilötiedoilla rekisteröitymisen, sillä portaalin turvataso on liian alhainen, jotta siihen voisi luottaa.
Omaa rekattua nimimerkkiäni olen käyttänyt muistaakseni joskus v. 2007 huomattuani silloin siitä olevan enemmän harmia kuin hyötyä
Samassa ketjussa käytän yleensä vain yhtä nimimerkkiä, näin on selkeämpää vastata itselle kohdistettuihin jatkoviesteihin. Vuosikertapuska kirjoitti:
Onko sinulla jokin missio saada muutettua tämä suomi24 portaali vain rekisteröityjen käyttöön?
Miksi tänne kirjoitat jos portaalin taso on mielestäsi huono rekisteröimättömien kirjoittajien vuoksi?
Mielestäni on ihan sama ovatko kirjoittajat rekisteröityjä tai ei, niin kauan kun henkilöllisyyttä ei tarvitse todistaa rekkautuessaan, vaan kaikki "Aku Ankatkin" kelpaavat.
Ajan saatossa tällä foorumilla (vuodesta 2001) on saanut havaita rekattujen nimimerkkien olevan pahimpia puskailijoita, riidankylväjiä ja toisten rekattujen puskahaukkujia.
Oikeasti rekkautumattomilla ei pahemmin ole tarvista toisille ilkeilyyn, sillä eiväthän riidanhaastajat pääse rekkaamattomia henkilökohtaisesti kiusaamaan ja loukkaamaan, kun rekatut eivät pysty koskaan olemaan varmoja rekkaamattomien viestein kirjoittajista ja arvailutkin menevät useimmiten metsään.
Suomi24 portaali kuolee jos vaatii aidoin oikeilla henkilötiedoilla rekisteröitymisen, sillä portaalin turvataso on liian alhainen, jotta siihen voisi luottaa.
Omaa rekattua nimimerkkiäni olen käyttänyt muistaakseni joskus v. 2007 huomattuani silloin siitä olevan enemmän harmia kuin hyötyä
Samassa ketjussa käytän yleensä vain yhtä nimimerkkiä, näin on selkeämpää vastata itselle kohdistettuihin jatkoviesteihin."Vuosikertapuska"
Ei palomaa saa kiusata.
Minä en ole koskaan käyttänyt muuta kuin tätä rekattua nimmariani.
Tällä palstalla.
Muita rekattuja käytän muualla.
Esim.Ralli-ilmailu palstoilla.
Ja aina olen laittanut omat, oikeat tietoni.
Ei minulla ole koskaan ollut rehellisyydestäni harmia.
Enimmäkseen vain palsta-lämmintä ystävyyttä.
Palomaltakin palsta-rakkautta :)
Älä sotke noita tunteita liveen.
Vaikka minä joskus vähän lipsuisinkin.
H.- PalomaNonSeq
Vuosikertapuska kirjoitti:
Samassa ketjussa käytän yleensä vain yhtä nimimerkkiä, näin on selkeämpää vastata itselle kohdistettuihin jatkoviesteihin.Ei minullakaan ole ollut rehellisyydestäni eikä avoimuudestani muuta kuin satunnaista harmia, jos katsoo asioita taaksepäin pitkällä tähtäimellä. (Hunkszi se vaan jaksaa nähdä unta palstarakkauksista laita nyt vaikka kahvia poriseen niin heräät sen tuoksuun ;)
@Vuosikertapuska: ketkä rekatut täällä välillä luuhaa puskissa muita kiusaamassa? Minä en tiedä yhtään ainoaa tapausta ja jos koskus on sellaista ollut, niin taitaa olla aika harvinaista nykyisin. Käsittääkseni suuri valtaosa rekatuista ja vakinikeistä kirjoittaa aina omalla nikillään ja ottaa vastuuta kirjoituksistaan, mikä on juuri se ero rekkaamattomien ja rekattujen välillä.
Ei minulla ole mitään missiota, mutta myönnän uskovani palstan tason kohentuvan jos pakollinen rekkautuminen otettaisi käytäntöön, minkä jopa minäkin käsitän olevan täysin mahdotonta, koska portaali menettäisi mainostuloja, kunei olisi skandaaleja vaan foorumit moderoituina ja rekisteröityjen käyttäjien tuotteliaisuuden varalla tomivina menettäisivät paljon satunnaisia käyttäjiä. Taso nousisi, käyntien lukumäärä laskisi.
Olen täällä, kaikesta huolimatta, koska joukossa on monta kivaa kirjoittajaa ja koska tunnen tiettyä yhteisöllisyyttä nimenomaan vakinikkien ja rekattujen kanssa, joiden kanssa olemme jutelleet asiasta kuin asiasta jo yli kymmenen vuoden ajan. Yritän olla ärsyyntymättä alatyylisistä, rasistisista, yleensäkin aloituksista ja viesteistä joiden sisältö on lähes olematon, kuvastaa kirjoittajan häiriitynyttä mielentilaa jne. Ei kaikkeen ole pakko reagoida eikä kaikkea tarvi edes lukea.
Selvennykseksi ja ennenkuin päätäni taas kerran vaaditaan mestauspölkylle: luen ja vastaan mielelläni myös anonyymien tekemiin aloituksiin ja kommentteihin, mikäli ne ovat asiallisia ja eivät hyökkää henkiloon (ad hominem). - ent.siivoojaparka
PalomaNonSeq kirjoitti:
Ei minullakaan ole ollut rehellisyydestäni eikä avoimuudestani muuta kuin satunnaista harmia, jos katsoo asioita taaksepäin pitkällä tähtäimellä. (Hunkszi se vaan jaksaa nähdä unta palstarakkauksista laita nyt vaikka kahvia poriseen niin heräät sen tuoksuun ;)
@Vuosikertapuska: ketkä rekatut täällä välillä luuhaa puskissa muita kiusaamassa? Minä en tiedä yhtään ainoaa tapausta ja jos koskus on sellaista ollut, niin taitaa olla aika harvinaista nykyisin. Käsittääkseni suuri valtaosa rekatuista ja vakinikeistä kirjoittaa aina omalla nikillään ja ottaa vastuuta kirjoituksistaan, mikä on juuri se ero rekkaamattomien ja rekattujen välillä.
Ei minulla ole mitään missiota, mutta myönnän uskovani palstan tason kohentuvan jos pakollinen rekkautuminen otettaisi käytäntöön, minkä jopa minäkin käsitän olevan täysin mahdotonta, koska portaali menettäisi mainostuloja, kunei olisi skandaaleja vaan foorumit moderoituina ja rekisteröityjen käyttäjien tuotteliaisuuden varalla tomivina menettäisivät paljon satunnaisia käyttäjiä. Taso nousisi, käyntien lukumäärä laskisi.
Olen täällä, kaikesta huolimatta, koska joukossa on monta kivaa kirjoittajaa ja koska tunnen tiettyä yhteisöllisyyttä nimenomaan vakinikkien ja rekattujen kanssa, joiden kanssa olemme jutelleet asiasta kuin asiasta jo yli kymmenen vuoden ajan. Yritän olla ärsyyntymättä alatyylisistä, rasistisista, yleensäkin aloituksista ja viesteistä joiden sisältö on lähes olematon, kuvastaa kirjoittajan häiriitynyttä mielentilaa jne. Ei kaikkeen ole pakko reagoida eikä kaikkea tarvi edes lukea.
Selvennykseksi ja ennenkuin päätäni taas kerran vaaditaan mestauspölkylle: luen ja vastaan mielelläni myös anonyymien tekemiin aloituksiin ja kommentteihin, mikäli ne ovat asiallisia ja eivät hyökkää henkiloon (ad hominem).Vieläkin lähettämättä tuo sinun noopelin lohtutuspalkintosi. Hyvä, kun muistutat aina välillä.
- Heikunkeikku
Palstan etusivulla on 20 aloitusta. Minä olen avannut noista aloituksista vain 8. Näistä kahdeksasta aloituksesta olen vastannut kolmeen. Sinun aloitukseen ja eppu2:den ja kk:n. Elikkä 12 aloitusta joita en ole edes avannut. Ei ole inspiroinut aihe.
Minulla ei ole tarvetta eikä halua tukkia mielipiteineni joka aloitukseen. On hyvä jos aloituksia on paljon, siinäpähän jokainen voi "omansa" valita.
.
Hunksz on tehnyt monen monituista musiikkialoitusta. Ei siinä mitää, hyvähän se, mutta häneltä tuli tiukasti omassa aloituksessaan tekstiä, että PITÄÄ laittaa musiikkia, Pitää niin ja Pitää näin.
Miksikö tätä nyt selitän. Siksi, että en ymmärrä, että hän tukkii sellaisiin aloituksiin, joihin hänellä ei ole mitään sanottavaa. Esimerkiksi juuri tämän aloittajan suru-aloitukseen.
Jos on musiikkialoitus ja on surualoitus jne.. , niin olisi toki suotavaa, että keskusteltaisiin aloituksen aiheesta ja jätettäisiin epämiellyttävät vinoilut pois.
.
"mielikki.neito" kirjoitti hyvä mielipiteen. Yhdyn häneen."Heikunkeikku"
"että hän tukkii sellaisiin aloituksiin"
Tukkii?
...hänellä ei ole mitään sanottavaa...
Mitä sinulla on suru-sanottavaa?
Ei minulla ole enää aikoihin ollut aitoa musiikki-aloitusta.
Tekisi mieleni sanoa että ei muillakaan ole.
Mutta, mitäpä siitä.
Hauskaa, mielikki rosailee :)
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
"että hän tukkii sellaisiin aloituksiin"
Tukkii?
...hänellä ei ole mitään sanottavaa...
Mitä sinulla on suru-sanottavaa?
Ei minulla ole enää aikoihin ollut aitoa musiikki-aloitusta.
Tekisi mieleni sanoa että ei muillakaan ole.
Mutta, mitäpä siitä.
Hauskaa, mielikki rosailee :)
H."Tukkia"-sana näköjään on tuntematon sana muualla päin. Kuten "mojua" ynnä monet muut.
Vaihdan siis sanan.
Tukkia= ängetä
"että hän änkee sellaisiin aloituksiin"
.
En ymmärrä ideaa, että MIKSI on tarvetta mennä johonkin aloitukseen sanomaan esim. "Millä rasvalla paistat lettusi? Vastaa sinä ensin." Tässä epun aloituksessa ei suinkaan rasvoista ja letuista kirjoitettu.
Esimerkkejä kyllä löytyisi paljonkin. "Tyhjää ja hiljaista"-aloitus ja sinun siihen kirjoittama kommenttisi oli jo omaa luokkaansa. Täydellisen tunteeton.
.
Kärkkäästi sanot, että toinen Lässyttää. Vieläpä mädän äitelästi.
Minun mielestäni Sinä lässytät niin suuren suuresti, että yhdeksän kommenttia kymmenestä alittaa riman. Heikunkeikku kirjoitti:
"Tukkia"-sana näköjään on tuntematon sana muualla päin. Kuten "mojua" ynnä monet muut.
Vaihdan siis sanan.
Tukkia= ängetä
"että hän änkee sellaisiin aloituksiin"
.
En ymmärrä ideaa, että MIKSI on tarvetta mennä johonkin aloitukseen sanomaan esim. "Millä rasvalla paistat lettusi? Vastaa sinä ensin." Tässä epun aloituksessa ei suinkaan rasvoista ja letuista kirjoitettu.
Esimerkkejä kyllä löytyisi paljonkin. "Tyhjää ja hiljaista"-aloitus ja sinun siihen kirjoittama kommenttisi oli jo omaa luokkaansa. Täydellisen tunteeton.
.
Kärkkäästi sanot, että toinen Lässyttää. Vieläpä mädän äitelästi.
Minun mielestäni Sinä lässytät niin suuren suuresti, että yhdeksän kommenttia kymmenestä alittaa riman."Heikunkeikku"
Kiitos sinullekin.
Olet tutkinut minua syvällisesti.
Ängetä, tukkia, tunkea...
Vastaahan nyt lopultakin esittämiisi esi-merkkeihin.
Kirjoita viimeinkin surusi tunnot, feikkien aloituksien hotten-totit.
Ainakin sen jälkeen, kun olet minulle antanut osani.
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Kiitos sinullekin.
Olet tutkinut minua syvällisesti.
Ängetä, tukkia, tunkea...
Vastaahan nyt lopultakin esittämiisi esi-merkkeihin.
Kirjoita viimeinkin surusi tunnot, feikkien aloituksien hotten-totit.
Ainakin sen jälkeen, kun olet minulle antanut osani.
H.Eri asiayhteyksissä olen tuonut esille tilanteista, jolloin mieheni kuoli.
Siitä on nyt jo kulunut aikaa, aika on hyvä asia. Suru ei ole ns. päälläni suurena "taakkana".
Mistä olet päätellyt, että kyseinen aloitus olisi feikki? (entä jos ei ole?)
Ajatteletko, että aloitus oli feikki ja kaikki eri kommentitkin olivat feikkejä?
Sinä kirjoitat tämän tästä ihmisille, että he ovat feikkejä.
Mikä sinä olet? Heikunkeikku kirjoitti:
Eri asiayhteyksissä olen tuonut esille tilanteista, jolloin mieheni kuoli.
Siitä on nyt jo kulunut aikaa, aika on hyvä asia. Suru ei ole ns. päälläni suurena "taakkana".
Mistä olet päätellyt, että kyseinen aloitus olisi feikki? (entä jos ei ole?)
Ajatteletko, että aloitus oli feikki ja kaikki eri kommentitkin olivat feikkejä?
Sinä kirjoitat tämän tästä ihmisille, että he ovat feikkejä.
Mikä sinä olet?"Heikunkeikku"
Tsättimme lopuksi.
Minä olen aito.
Ja kyllä, pidin aloitusta todella feikkinä naurun-aiheena.
Eikä tuo aloitus ollut ainoa.
H.- ent.siivoojaparka
Onko se, Heikunkeikku, mielestäsi suurikin hyve, että jättää avaamatta yli puolet ketjuista pelkän otsikon perusteella?
Vai miksi aivankuin ylpeillen kerrot tekeväsi niin ja vähätellen niitä uteliaita, jotka haluavat nähdä mitä otsikko pitää sisällään? - Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Tsättimme lopuksi.
Minä olen aito.
Ja kyllä, pidin aloitusta todella feikkinä naurun-aiheena.
Eikä tuo aloitus ollut ainoa.
H.Sopii minullekin, että lopetamme tsättäilyn.
Ei tästä kuitenkaan mitään hyötyä ole.
Ja kiirustakin on. Työ kutsuu.
.
En kysynyt, että onko aloitus mielestäsi feikki, koska sinähän itse niin ilmoitit aikaisemmassa kommentissasi. Miksi samaa asiaa kysyisin uudestaan.
Kysyin, että "Mistä olet päätellyt, että kyseinen aloitus olisi feikki?"
Tällä tavalla kysyin.
Mutta jätetään asia tähän.
.
Laittakaamme kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja iloitkaamme, että emme livessä ole toistemme kanssa tekemisissä. Arvelen, että pikkuusen olis erimielisyyksiä. Jopa riitaa. Kuinkahan voikin kaks olla NIIN erilaisia.
Kaikille hyvää päivänjatkoa. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Onko se, Heikunkeikku, mielestäsi suurikin hyve, että jättää avaamatta yli puolet ketjuista pelkän otsikon perusteella?
Vai miksi aivankuin ylpeillen kerrot tekeväsi niin ja vähätellen niitä uteliaita, jotka haluavat nähdä mitä otsikko pitää sisällään?Häh? "Ylpeillen kerrot tekeväsi niin ja vähätellen niitä uteliaita". Mihin rivienväliin tungit sen ylpeyden ja mihin sen vähättelyn? Onko sulla alemmuuden komplekseja?
Mä en nähnyt Heikun kirjoituksessa mitään tuollaista mitä sä sait irti.- seurannut
hmp.f kirjoitti:
Häh? "Ylpeillen kerrot tekeväsi niin ja vähätellen niitä uteliaita". Mihin rivienväliin tungit sen ylpeyden ja mihin sen vähättelyn? Onko sulla alemmuuden komplekseja?
Mä en nähnyt Heikun kirjoituksessa mitään tuollaista mitä sä sait irti.Aaaina kun joku moittii hunkkia , siivooja ilmestyy paikalle .
Aliasko ? - aina.kääntyy.siihen
seurannut kirjoitti:
Aaaina kun joku moittii hunkkia , siivooja ilmestyy paikalle .
Aliasko ?Onko joka alotuksen pakko kääntyy käsittelemään hunkkia.
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Häh? "Ylpeillen kerrot tekeväsi niin ja vähätellen niitä uteliaita". Mihin rivienväliin tungit sen ylpeyden ja mihin sen vähättelyn? Onko sulla alemmuuden komplekseja?
Mä en nähnyt Heikun kirjoituksessa mitään tuollaista mitä sä sait irti.Minäpä näin.
Hän kirjoitti: ""Siksi, että en ymmärrä, että hän tukkii sellaisiin aloituksiin, joihin hänellä ei ole mitään sanottavaa.""""
Mistä hän tietää, minne kukakin tunkii, ellei hän niitä aloituksia edes avaa?
En puolustellakseni hunkszia, ei hän minun puolustelujani tarvitse, mutta tunsin piston sisälläni, sillä minulla on tapana lukea läpi kaikki ketjut. Ei se kauan vie, enkä ole koskaan ajatellut sen olevan jotenkin bonusta, jos sylkäisee halveksuen jollekin ketjulle otsikon perusteella.
Jos aloitusta moittii, niin sehän on merkkinä, että sitä ei ole ohittanut avaamatta ja itselleen liian matalatasoisena pitäen. Ainakin vaivautunut avaamaan ja kommentoimaan toisin kuin laatutietoinen Heikunkeikku.
Sinulle "seurannut".
Nyt olen vähän pahastunut, jos et ole minua huomannut palstalla muutoin kuin hunkszia mollatessasi. Minua, joka olen yrittänyt olla niin paljon esillä... - lupasanoa
Minäpä näin.
Hän kirjoitti: ""Siksi, että en ymmärrä, että hän tukkii sellaisiin aloituksiin, joihin hänellä ei ole mitään sanottavaa.""""
En puolustellakseni hunkszia, ei hän minun puolustelujani tarvitse, mutta tunsin piston sisälläni, sillä minulla on tapana lukea läpi kaikki ketjut. Ei se kauan vie, enkä ole koskaan ajatellut sen olevan jotenkin bonusta, jos sylkäisee halveksuen jollekin ketjulle otsikon perusteella.
Jos aloitusta moittii, niin sehän on merkkinä, että sitä ei ole ohittanut avaamatta ja itselleen liian matalatasoisena pitäen. Ainakin vaivautunut avaamaan ja kommentoimaan toisin kuin laatutietoinen Heikunkeikku.
Sinulle "seurannut".
Nyt olen vähän pahastunut, jos et ole minua huomannut palstalla muutoin kuin hunkszia mollatessasi. Minua, joka olen yrittänyt olla niin paljon esillä...Josko heikunkeikku lukee ja seuraa myös aloituksia joihin hunkki on tunkinut asiattomia kirjottamaan.
- ent.siivoojaparka
lupasanoa kirjoitti:
Josko heikunkeikku lukee ja seuraa myös aloituksia joihin hunkki on tunkinut asiattomia kirjottamaan.
Ehkä häntä sitten kiinnostaakin lukea vain ne ketjut, missä hunksz on mukana kommentoimassa? Voihan se olla niinkin.
- oonhavainnut
Ehkä häntä sitten kiinnostaakin lukea vain ne ketjut, missä hunksz on mukana kommentoimassa? Voihan se olla niinkin.
Eikös hunks ole läges joka ketjussa.
- Eise-ehdi-kaikkialle
Hunksi ei ole missään ketjussa iltaisin ja öisin. Vain aamupäivästä iltapäivääm kun pääsee tietokoneelle osastollaan jossa "hoidetaan" nyrjähtäneitä mieliä.
- Ammatti-ihminen
Eise-ehdi-kaikkialle kirjoitti:
Hunksi ei ole missään ketjussa iltaisin ja öisin. Vain aamupäivästä iltapäivääm kun pääsee tietokoneelle osastollaan jossa "hoidetaan" nyrjähtäneitä mieliä.
Psykiatrian dosentti vai?
- normaali-ihminen
Parempi nimitys taitaa olla psykiatrinen klosetti.
- tai-jalat-maassa
Ammatti-ihminen kirjoitti:
Psykiatrian dosentti vai?
eiku hunksiatrian dosetti :D
seurannut kirjoitti:
Aaaina kun joku moittii hunkkia , siivooja ilmestyy paikalle .
Aliasko ?Mä en tykkää yhtään tuollaisesta nikkien vihjailuista, että kuka on kuka "oikeesti".
Ja hyvä että Hunkzilla on puolustajia, tuo niin väärinymmärretty nuorukainen :))ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minäpä näin.
Sinulle "seurannut".
Nyt olen vähän pahastunut, jos et ole minua huomannut palstalla muutoin kuin hunkszia mollatessasi. Minua, joka olen yrittänyt olla niin paljon esillä...Jos Heikku on nähnyt Hunkzia jokaisessa aloituksessa johon hän on itekin kirjoittanut? Lähestyt tätä ikään kuin takaa koukkaen, ihan kuin sä haluaisit löytää sieltä jotain huonoa. Kehität draamaa.
- Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
Jos Heikku on nähnyt Hunkzia jokaisessa aloituksessa johon hän on itekin kirjoittanut? Lähestyt tätä ikään kuin takaa koukkaen, ihan kuin sä haluaisit löytää sieltä jotain huonoa. Kehität draamaa.
"Viisaalle, ajattelevaiselle tyypille, hään nimi on hmp.f"
Juuri näin. En tiedä kuinka moniin aloituksiin H tunkee ittensä, kun en kaikkia lue, mutta todellakin moniin niihin, joita oon avannut.
Sun hyviin ominaisuuksiin kuuluu toi, että ajattelet asioita eri kanteilta. Siksi sun kirjoituksia on aina mukava lukea. Heikunkeikku kirjoitti:
Juuri näin. En tiedä kuinka moniin aloituksiin H tunkee ittensä, kun en kaikkia lue, mutta todellakin moniin niihin, joita oon avannut.
Sun hyviin ominaisuuksiin kuuluu toi, että ajattelet asioita eri kanteilta. Siksi sun kirjoituksia on aina mukava lukea.Lämmin kiitos, Heikku.
- ent.siivoojaparka
Heikunkeikku kirjoitti:
Sun hyviin ominaisuuksiin kuuluu toi, että ajattelet asioita eri kanteilta. Siksi sun kirjoituksia on aina mukava lukea.Minäpä tiedän, kuinka moniin.
Eihän se ole kuin klikata hänen nikkiään, niin sen näkee. Nehän minä aina ensimmäisenä luenkin. Kyllä minä silti luen nekin ketjut, mihin hän ei ole komentoinut. En minä vähättele niin ala-arvoisena toisten ketjuja. Ihan vaan siksikin kuen, ettei kukaan joutuisi ihan tuuleen huutamaan, heikkukaan ja hmp.f.
- att2
60 on eräät yksin ja tänään on kone jonka kanssa voi keskustella. Olen varmaan pahoittanut joidenkin mielen, pyydän anteeksi.
Tulee tosin päiviä jolloin täytyy hoitaa muita asioita, vaikka olen eläkkeellä ei ole aikaa tänne.
Tietenkin aikaa kulutetaan mitä muuta se voisi olla????.- mimmimum-mi
Niin.. kyllä se aika kuluu vaikka sitä ei kuluttaisikaan .....palstasta on jotenkin nyt mennyt hohde...arvostelun aiheena palstan oma kohde... monikossa muutama....toisten pilkalla huutama....ei hyvältä vaikuta... ilmapiiri ei houkuta...
- att2
Kuljin tänäänkin hautausmaalla ja katselin aikoja, eräät elävät kauan toiset kuolevat nuorina.
Olen tehnyt suvustani tutkimuksen hyvin jännittävä kokemus paljon tapahtui ajalla alle 1700.
Aika on tavallaan kuvitelma, sillä meillä ei tavallaan ole aikaa vaan olla ajassa hetki. - att2
mimmimum-mi kirjoitti:
Niin.. kyllä se aika kuluu vaikka sitä ei kuluttaisikaan .....palstasta on jotenkin nyt mennyt hohde...arvostelun aiheena palstan oma kohde... monikossa muutama....toisten pilkalla huutama....ei hyvältä vaikuta... ilmapiiri ei houkuta...
Ota vain lääkkeet, kyllä se siitä elämä.
- mimmimum-mi
att2 kirjoitti:
Ota vain lääkkeet, kyllä se siitä elämä.
Mitä lääkettä käytät? Voisitko suositella minulle samaa.
- att2
En ole sinun lailla sairas, en ole lääkäri tosin tunnen paljon lääkäreitä.
- mimmimum-mi
Sitten ollaan tasoissa....en minäkään sinunlailla sairas.... lääkärinkin tunnen ...Öitä !
- att2
Muista ottaa hermolääkkeet tarvitset niitä, monet suomalaiset samoin,
Ei pahalla vaan hyvyydellä.
Sillä olen nöyrä ja hyvä ihminen. - mulla.ei.kalenteriakaan
att2 kirjoitti:
Kuljin tänäänkin hautausmaalla ja katselin aikoja, eräät elävät kauan toiset kuolevat nuorina.
Olen tehnyt suvustani tutkimuksen hyvin jännittävä kokemus paljon tapahtui ajalla alle 1700.
Aika on tavallaan kuvitelma, sillä meillä ei tavallaan ole aikaa vaan olla ajassa hetki.meillä on vain se 24 h. siitäkin osa varattava nukkumiseen.
vain 24 h ei sekuntiakaan taakse, ei sekuntiakaan eteen. 24 h mutta ihmiset eivät osaa elää sellaisella kiekolla. varastavat eilistä ja huomista. - jättebyyjeejee
att2 kirjoitti:
Muista ottaa hermolääkkeet tarvitset niitä, monet suomalaiset samoin,
Ei pahalla vaan hyvyydellä.
Sillä olen nöyrä ja hyvä ihminen.atte kauanko olit hoidossa siel ruotsissa, oliko hyviä laitoksia kun sekosit volvon liukuhihnalla asentaessasi volvon perävaloja.
- att2
En ole apinan perävalo kuin suomiapina on!!!
Liuku on apinan aivo! - talvituleekohta
Parempi, että puhut nyt.
Jouluna on vaikea puhua omena suussa.
Sillä sehän sinun kohtalosi on. - att2
Suomalainen on ainoa apina maailmassa.
- Heikunkeikku
Vastaan tänne alas.
En missään, en missään nimessä, vähättele muita kirjoittajia. En myöskään ylpeillen kirjoita, että en avaa kuin harvoja aloituksia. Enhän minä niin ole kirjoittanut (vähätellen/ylpeänä). Varmaankin multa menee ohi mukaviakin ketjuja, koska en niitä avaa, mutta onneksi jää sopivia ketjuja myös minulle.
.
Minusta on turha avata jotakin aloitusta, josta HETI näen, ettei se ole minulle sopiva. Aloitusten alla on pieni pätkä itse aloituksen aiheesta ja nekin selventävät, mitä aloitus pitää sisällään.
Jos nyt esimerkkejä sanoisin, niin en ole avannut "kilpirauhanen"-aloitusta. Ei ole mitään sanomista siihen aloitukseen. Ei mitään kokemusta vajaatoiminnasta. Myös "Pitäisi valita haudankaivaja", "Kulli toimii" vai mikä se nyt olikaan, "Ruotsi kieltämässä eläintensekaantumista" jne. ja ja jne.
.
Se vähä aika mitä täällä olen näihin aikoihin, niin kurkistan, että onko juuri Mulle sopivaa aloitusta, johon olisi mukava rupatella.
Hyvähän se on, että aloituksia on montaa plaatua. Jokainen löytää jotakin itselleen.
.
Joku sanoi, että ei siihen kauaa aikaa mene, jos aloituksen lukee. Minä sanon, että kyllä siinä vaan menee, jos kaikki kommentitkin lukee. Nyt kun minä lähden töihin, niin sen jälkeen tulee uusia ketjuja ja vanhat pitenee ja kun seuraavana päivänä (huomenna) tuun käymään, niin meneehän siihen aikaa, jos alan kaikki lukemaan. Sitäpaitsi Löydän NE ketjut helpommin, joihin itse olen kirjoittanut, kun avaamattomat aloitukset on väriltään sinisiä ja avatut liilan värisiä.
.
Enkä ole tässä koneen äärellä koko aikaa. Jos johonkin ketjuun jotakin kirjoitan, niin meen jatkamaan sitä, mitä esim. olin hetkeä aikasemmin tekemässä. Vaikka nuotteihin sorminumeroita valmiiksi työpäivää varten, ruuanlaittoa, tai muuta pientä "örvehtimistä", sitten tuun käväsemään uudelleen palstalla kurkkaamassa, onko joku mulle jotakin vastannut ja vastaan sitten siihen jne...
Myös muutamien ihmisten kanssa puhun puhelimessa näin aamuisin, kun iltaisin arkipäivinä en voi puhua.
.
Tahdon vielä tähän lopuksi sanoa, että EN vähättele teitä kirjoittajia. Enkä ole ylpeä ihminen. On kurjaa, jos joku tuo kirjoituksessaan esille, että "näin olisin tarkoittanut".
Ja vielä: Joitakin aloituksia kyllä avaankin, vaikken niihin itse mitään kirjoita. Ne vaan ei mulle kolahda.- eppu2
En minä ainakaan nähnyt mitään vähättelyä, enkä ylpeilyä Sinun kirjoituksessasi.
Näköjään aina löytyy niitä, jotka vääntelee toisten kommentteja omiin tarkoitusperiinsä sopivaksi.
Haetaanko sillä sitten kähinää, vai onko se jollekin nautinto vai vaan pelkkää huonoa itsetuntoa. Mene ja tiedä.
En minäkään silloin aloitusta avaa, jos näen suoralta kädeltä, ettei ole mitään sanottavaa. "Heikunkeikku"
Sinun pitäisi nyt olla erityisen varovainen.
Koska saatat tulla lausuneeksi ajatuksia aloituksiin, joita et ole lukenut.
Varsinkin aloituksiin, joita painotat lukemattomiksisi.
Lopeta tällainen turha selittely.
Kohta häpäiset itse friidunkin.
Itse-häpeällisen moni-nikkisen nuljattaren.
H.- eufrosyne10
eppu2 kirjoitti:
En minä ainakaan nähnyt mitään vähättelyä, enkä ylpeilyä Sinun kirjoituksessasi.
Näköjään aina löytyy niitä, jotka vääntelee toisten kommentteja omiin tarkoitusperiinsä sopivaksi.
Haetaanko sillä sitten kähinää, vai onko se jollekin nautinto vai vaan pelkkää huonoa itsetuntoa. Mene ja tiedä.
En minäkään silloin aloitusta avaa, jos näen suoralta kädeltä, ettei ole mitään sanottavaa.Heikunkeikun saama palaute ja syyttely on nähtävä mustiensukkien läpi .
- ent.siivoojaparka
eufrosyne10 kirjoitti:
Heikunkeikun saama palaute ja syyttely on nähtävä mustiensukkien läpi .
Entäs minun ja toisten kommentoijien saama palaute? Mistä syystä ne? Sinä kun kaiken tiedät.
Kateusko? Katkeruus? Paha olo? Huono itsetunto?... Mitäs muita niitä olikaan syitä, joita palstalla esiintyy. Ai niin, siilimuori (missäs puskassa hän on nykyään) keksi yhden uuden ja tuoreen syyn kaikkien kuluneitten lisäksi; häijyys. - ent.siivoojaparka
Niin, sehän olin minä (eikä joku, kuten tiedät itsekin), joka sanoi, ettei siihen kauan mene kun lukee kaikki. Ei tosiaankaan mene kauan nyt, kun ei tarvitse avata joka kommenttia erikseen vaan antaa luistaa menemään samalla kun lukee.
Sinun kommenttisi tosin ovat aina sitä mittaa, että niihin tärväytyy aikaa turhan paljon, mutta yleensä kommentit ovat aika lyhyitä ja ytimekkäitä, eikä sitä ; "jotta noin tota niinkun" liirumlaarumia, missä on paljon sanoja, mutta hyvin vähän asiaa oikeastaan.
Joo. "Ei saa kiusata Heikkua".
- nuormieli
Olikohan kukaan näistä tämän keskustelupalstan kirjoittajista mukana aikoinaan ILTASANOMIEN ylläpitämässä keskustelufoorumissa joka oli "valvottu", siis ennenkuin kirjoituksesi julkaistiin tarkastettiin jokainen kirjoitus oliko se asiallinen ja julkaisukelpoinen, siellä ei solvattu, nimitelty eikä "mollattu" ketään. Sinne oli rekisteröidyttävä nimellä ja osoitteella, sähköposti ja puh.nro vaikka anonyymeina kirjoitettiinkin, kyseinen foorumi oli aivan "ihana" kun iltasanomat lopetti tuon foorumin ylläpidon oli se
"pieni mailmanloppu" sitä todella kaipaili pitkään.
Kyseisessä kesk.palstassa oli vain se huonopuoli et kirjoittamasi teksti tuli esiin viiveellä ja muistaakseni klo 23.00-06.00 välillä kirjoitelmia ei julkaistu.- levätäänöisin
Tuo kuulostaisi hyvälle keskustelufoorumille ja ei monikaan yöllä kirjottele ja jos niin useimmiten ei niin tarpeellista. Yhteen aikaan tännekin tuli öisin pelkkää herjausta.
- nuormieli
levätäänöisin kirjoitti:
Tuo kuulostaisi hyvälle keskustelufoorumille ja ei monikaan yöllä kirjottele ja jos niin useimmiten ei niin tarpeellista. Yhteen aikaan tännekin tuli öisin pelkkää herjausta.
Joo se oli hyvä!, ja jos ei yöllä nukuttanut voi silti kirjiottaa ja lueskella. tuohon aikaan minä olin vielä täysillä työelämässä enkä kaivannutkaan (kuten en nykyisinkään) mitään yökeskusteluja, todellakin "levätäänöisin".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174366
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842499Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251300Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187- 113928
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75894Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830