reuma ja ammatti

päppis

mitä ammatteja sopii ihmiselle jolla on nivelreuma?Mulla on nivelreuma.haluaisin tietää mitä ammatteja mulle sopii

6

2225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

Tunnut olevan todella vaikeuksissa reuman ja etenkin siihen sopeutumisen kanssa(kun muistelee aikaisempia viestejäsi). Ystävä hyvä, kukaan ei voi sinulle sanoa, mikä ammatti sinulle sopii, koska jokaisella reuma vaikuttaa yksilöllisesti.
      Näppituntumalta kuitenkin sanoisin, että useimpien kannattaisi käydä lukio, jotta olisi myöhemmin mahdollisuus valita jokin kevyempi ammatti. Lukion jälkeen on myös vaihtoehtoja enemmän. Muistelen, että olet aiemmin kertonut olevasi ammattikoulussa, mitähän alaa opiskelet?
      oeltko harkinnut esimerkiksi kauppaopistoa, useimmille sopinee kevyt toimistotyö tai sen kaltainen. Tosin jos työ on pelkkää kirjoittamista niin ongelmia tulee siinäkin.
      Tarvitsisit mielestäni keskusteluapua, olet kuitenkin nuori ja vaihtoehtoja löytyy varmasti. Vaikutat kovin epätoivoiselta ja eniten ehkä tarvitsisit apua oman henkisen hyvinvointisi kohentamiseen.Mitä ammatttiin tulee: ensiksi sinun olisi vain itse tiedettävä mitä haluat ja on vaikea haluta mitään, jos on kovin masentunut.
      usko pois, reuma ei sitten, lopultakaan, määrää kovin paljon, se kyllä rajoittaa, mutta sen kanssa myös selviää mainiosti.
      Tärkeintä on kuitenkin olemassaolevien tosiasioden hyväksyminen, vasta sen jälkeen löytää oman tapansa tehdä asioita.
      Valoisaa Uutta Vuotta Sinulle!

• päppis

mä olen ammattikoulussa catering-alalla.
        tuntuu siltä kuin se ala ei mulla sovi.välillä on koulupäivän jälkeen nivelet ja selkä kipeä.
        joudutaan niin paljon seisomaan et joutuu selkä rasitukselle

• Joo ei
        päppis kirjoitti:

mä olen ammattikoulussa catering-alalla.
        tuntuu siltä kuin se ala ei mulla sovi.välillä on koulupäivän jälkeen nivelet ja selkä kipeä.
        joudutaan niin paljon seisomaan et joutuu selkä rasitukselle

No eipä tosiaan runsas seisominen sovi.
        Kevyt työ, missä useasti noustaan ylös, kävellään ja liikutaan.

Minä opiskelin reumaan sairastuessani tai Kela kuntoutti. Se työ oli tosiaan minulle kuin nenä päähän, just passeli. Pöydän äärellä teknistä työtä, nykyisin koneella tehtävää. Usein noustava ylös, käytävä arkostossa, kopioinnissa yms. Puhelimeen vastaamista. Mitä ihanteellisin työ se oli.

• olen itse

eikä tarvitse ainakaan vielä olla vaihtelemassa ammattia (enkä tasan aiokaan!) Ongelmia ei ole oikeastaan kuin silloin tällöin oikean ranteen kanssa (aamujäykkyys, turvotus). Mutta treenatessa ja lääkkeet säännöllisesti popsiessa ei ongelmia ole tullut (eikä toivottavasti tulekaan!)

• utelias

Mikä reuma sinulla on? Oliko se jo silloin, kun hait poliisikoulutukseen?

• poliisi - olen itse
        utelias kirjoitti:

Mikä reuma sinulla on? Oliko se jo silloin, kun hait poliisikoulutukseen?

Tähän mennessä vaikuttaa toisinaan oikean ranteen kipuiluna, muutoin pysyy hallinnassa lääkkeillä ja ruokavaliolla (en syö punaista lihaa, kala, kana menee ja runsaasti h-hydraatteja, hedelmiä, jne).

Että halusin vain sanoa, että kaikki on mahdollista, meillekin! :) Reuma oli minulla jo hakiessani p-kouluun, mutta koska olen aina ollut urheilijatyyppiä, se ei ole oikeastaan vaikuttanut normaalielämiseen mitenkään. Mitä nyt turvakokeissa on tullut "rampattua", mutta mitäpä sitä ei tekisi terveytensä eteen..

Ja ps. olen naisimmeinen, ikää 28 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7530
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2959
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1793
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      117
      1479
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1429
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1173
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      764
    Aihe