ÄLKÄÄ PÄIVITTÄKÖ NÄITÄ !

JärjettömiäPäivityksiä

Löysin kovan työn tuloksena kaksi täysin idioottimaista tietoturvapäivitystä Windows 8.1 ;seen.
Aluksi asensin kaikki päivitykset ja moni ohjelma lakkasi toimimasta kokonaan.
Sitten poistin kaikki ja asentelin yksi kerrallaan, kunnes jokin ohjelma lakkasi toimimasta ja merkkasin sen päivityksen muistiin.
Viimein sain ohjelmat pelaamaan, kun en asentanut näitä tietoturvapäivityksiä :

X64-järjestelmien Windows 8.1:n tietoturvapäivitys (KB3087039)
Latauskoko: 2,3 Mt

X64-järjestelmien Windows 8.1:n tietoturvapäivitys (KB3086255)
Latauskoko: 43 kt

Jos ne löytyy "asennetut päivitykset" osiosta, kannattaa klikata hiiren oikealla ja poistaa asennus.

Tässä muitakin paskapäivityksiä, mutta ne saattaa olla jo pois käytöstäkin :
KB2982791-, KB2970228-, KB2975719- tai KB2975331

49

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koneissa joita olen asentanut, ei ole ollut mitään ongelmaa noissa päivityksissä.

      Laita lista niistä ohjelmista mitkä lakkasi toimimasta niin voi tutkia tarkemmin.

      Muuten kannattaa vaan asentaa ne päivitykset ja laitevalmistajan tarjoamat päivitykset myös.

      • JärjettömiäPäivityksiä

        No esim. sellainen peli kuin : IGI 2 Covert Strike lakkasi toimimasta tykkänään, mutta kun poistin nuo kaksi tietoturvapäivitystä, niin ne toimii moitteettomasti.

        Päivityksillähän ei saa olla mitään haittavaikutuksia koneeseen, eikä ohjelmiin.


      • JärjettömiäPäivityksiä kirjoitti:

        No esim. sellainen peli kuin : IGI 2 Covert Strike lakkasi toimimasta tykkänään, mutta kun poistin nuo kaksi tietoturvapäivitystä, niin ne toimii moitteettomasti.

        Päivityksillähän ei saa olla mitään haittavaikutuksia koneeseen, eikä ohjelmiin.

        "No esim. sellainen peli kuin : IGI 2 Covert Strike lakkasi toimimasta tykkänään, mutta kun poistin nuo kaksi tietoturvapäivitystä, niin ne toimii moitteettomasti."

        Voi ratketa näytönohjaimen ajurien päivityksellä.

        "Päivityksillähän ei saa olla mitään haittavaikutuksia koneeseen, eikä ohjelmiin."

        Ei Windows 8.1:llä.

        Windows 10:llä sitten on eri käytännöt.


      • JärjettömiäPäivityksiä
        M-Kar kirjoitti:

        "No esim. sellainen peli kuin : IGI 2 Covert Strike lakkasi toimimasta tykkänään, mutta kun poistin nuo kaksi tietoturvapäivitystä, niin ne toimii moitteettomasti."

        Voi ratketa näytönohjaimen ajurien päivityksellä.

        "Päivityksillähän ei saa olla mitään haittavaikutuksia koneeseen, eikä ohjelmiin."

        Ei Windows 8.1:llä.

        Windows 10:llä sitten on eri käytännöt.

        "Voi ratketa näytönohjaimen ajurien päivityksellä."

        Kun poistin kovan etsimisen ja työn jälkeen nuo kaksi tietoturvapäivitystä, niin pelit pelas.
        Näytönohjaimen päivityksellä ei ollut mitään vaikutusta, sen olen aina päivittänyt.
        Eli jotain vikaa on selvästi noissa kahdessa tietoturvapäivityksessä


      • JärjettömiäPäivityksiä kirjoitti:

        "Voi ratketa näytönohjaimen ajurien päivityksellä."

        Kun poistin kovan etsimisen ja työn jälkeen nuo kaksi tietoturvapäivitystä, niin pelit pelas.
        Näytönohjaimen päivityksellä ei ollut mitään vaikutusta, sen olen aina päivittänyt.
        Eli jotain vikaa on selvästi noissa kahdessa tietoturvapäivityksessä

        On hyvin paljon mahdollista.

        Vanhoilla Windowseilla on se systeemi ollut, että jos joku ohjelma toimii kyseisessä Windows versiossa, sen pitäisi toimia tämän Windows version elinkaaren loppuun saakka ja hajota aikaisintaan vasta uudempaan päivitettäessä.

        Toki pitää ymmärtää, että tuohan on ikivanhaa tekniikkaa joten ymmärrettävästi hajoamiset koskee tuollaisia jos joutuvat turva-aukkoja korjatessaan muuttamaan toiminnallisuutta mutta ei sitten varmaan muuta vaihtoehtoa ole kuin jättää ongelmallinen päivitys asentamatta.

        Sitten tiedät kyllä, että Windows 10:n kun päivität niin kyseinen peli menee rikki ja oletusarvoisesti yli 10v ikäiset jutut voi olla rikki. Ja Windows 10:ä ei voi välttää jos haluaa Windowsia käyttää jatkossa.


      • JärjettömiäPäivityksiä
        M-Kar kirjoitti:

        On hyvin paljon mahdollista.

        Vanhoilla Windowseilla on se systeemi ollut, että jos joku ohjelma toimii kyseisessä Windows versiossa, sen pitäisi toimia tämän Windows version elinkaaren loppuun saakka ja hajota aikaisintaan vasta uudempaan päivitettäessä.

        Toki pitää ymmärtää, että tuohan on ikivanhaa tekniikkaa joten ymmärrettävästi hajoamiset koskee tuollaisia jos joutuvat turva-aukkoja korjatessaan muuttamaan toiminnallisuutta mutta ei sitten varmaan muuta vaihtoehtoa ole kuin jättää ongelmallinen päivitys asentamatta.

        Sitten tiedät kyllä, että Windows 10:n kun päivität niin kyseinen peli menee rikki ja oletusarvoisesti yli 10v ikäiset jutut voi olla rikki. Ja Windows 10:ä ei voi välttää jos haluaa Windowsia käyttää jatkossa.

        Windows 10 taitaa olla kaikkien aikojen huonoin käyttis.
        Minä ainakin haluan ITSE muunnella ja säädellä omaa konettani.
        En myöskään hyväksy sellaista, että minun tekemisiäni omalla koneellani omassa himassani vakoilee joku Microsoft.

        Jossain on ollut juttuakin siitä, että juuri vakoilu on se tärkein päivitys windowsissa.
        Yksityisyys ja rehellisyys on kuitenkin minulle tärkeitä asioita.
        Se, että minun kaikki tietoni koneelta voi urkkia jokin instanssi, on sama kuin kotiin saisi tulla ketä vaan ja milloin vaan ja penkoa paikkoja, kysymättä minulta mitään.


      • JärjettömiäPäivityksiä kirjoitti:

        Windows 10 taitaa olla kaikkien aikojen huonoin käyttis.
        Minä ainakin haluan ITSE muunnella ja säädellä omaa konettani.
        En myöskään hyväksy sellaista, että minun tekemisiäni omalla koneellani omassa himassani vakoilee joku Microsoft.

        Jossain on ollut juttuakin siitä, että juuri vakoilu on se tärkein päivitys windowsissa.
        Yksityisyys ja rehellisyys on kuitenkin minulle tärkeitä asioita.
        Se, että minun kaikki tietoni koneelta voi urkkia jokin instanssi, on sama kuin kotiin saisi tulla ketä vaan ja milloin vaan ja penkoa paikkoja, kysymättä minulta mitään.

        "Minä ainakin haluan ITSE muunnella ja säädellä omaa konettani."

        Windows 8:sta lähtien Windowsia ei ole ollut tarkoitus säädellä. Lähinnä se käyttöönottosäätö että laitetaan legacyt toimimaan rapsitaan tarpeettomat jutut pois.

        Windows 10 sitten on jatkuvasti päivittyvä palvelu, että jos sitä käy ronkkimaan niin päivitykset rikkoo ne muokkaukset. Kohta poistuu ohjauspaneeli myös että Microsoft voi päivittää sitä Windowsia helpommin kun ei ole miljoonaa erilaista säätöviritystä vaan kaikki on jokseenkin vastaavanlaisia.

        Eli jos haluaa itse säädellä niin Windows on väärä käyttöjärjestelmä. Ne joilla on Windows 7, kannattaa pysyä siinä ja aloittaa valmistelut muutokseen toiseen merkkiin siirtymistä varten.


      • Sorasen-Retu
        JärjettömiäPäivityksiä kirjoitti:

        Windows 10 taitaa olla kaikkien aikojen huonoin käyttis.
        Minä ainakin haluan ITSE muunnella ja säädellä omaa konettani.
        En myöskään hyväksy sellaista, että minun tekemisiäni omalla koneellani omassa himassani vakoilee joku Microsoft.

        Jossain on ollut juttuakin siitä, että juuri vakoilu on se tärkein päivitys windowsissa.
        Yksityisyys ja rehellisyys on kuitenkin minulle tärkeitä asioita.
        Se, että minun kaikki tietoni koneelta voi urkkia jokin instanssi, on sama kuin kotiin saisi tulla ketä vaan ja milloin vaan ja penkoa paikkoja, kysymättä minulta mitään.

        Käytä XP:tä tai Linuxia.
        Uudemmat Windoosit on kehitetty 2000-luvun koneille ja kapea-alaiseen ympäristöön. Vindows ei ole sekatavarakauppa kuten Linuxin eri sadat versiot ja niistä varmaan löydät sellaisen joka toimii sun kivikauden aikaisissa pelöeissäsi.


    • virtuaaliretro

      https://en.wikipedia.org/wiki/I.G.I.-2:_Covert_Strike

      Release date(s) March 3, 2003

      Kohta 13 vuotta vanha peli. Ei varmasti Innerloop Studios eikä Codemasters hirveästi (yhtään) mieti, että miten tuo toimii nykyisillä käyttöjärjestelmillä, eikä Microsoftia voi velvoittaa testaamaan jokaista päivitystään kaikkien viimeisen 20v aikana julkaistun ohjelman kanssa.

      Jos toimimisen kanssa on ongelmia ja on välttämätöntä pelata tuota, niin asenna vaikka Windows XP virtuaalikoneeseen ja pelaa sen kautta. Tai laita johonkin nurkkaan "retrokone" XP:llä, ja pelailet vanhat pelit sitten sillä.

    • T_O_Ope
      • muuta_asetuksia

        Muuta win update asetuksiin: "Tarkista päivitykset, mutta anna minun valita, ladataanko ja asennetaanko ne. "


      • TurhiaPäivityksiäOn

        Ja sitä voi sitten klikata hiiren oikealla ja valita "Piilota päivitys", niin ei tule aina uudestaan esiin.
        Piilotetut saa sitten esiin, kun itse haluaa.


    • OnkoEnemmänTietoa

      Kyllä se on TODELLA hyvä tietää, mitkä päivitykset vaikuttavat koneen toimintaan negatiivisesti.
      Onkohan missään julkaistu oikein listaa niistä ?

      • Päivitykset vaikuttavat positiivisesti, sillä ne korjaavat vikoja ja turvareikiä, sekä nopeuttavat.

        Ongelma nyt näyttää olevan siinä, että käytät todella vanhoja ohjelmia jotka tarvitsisi päivittää.


      • HulluksiOnMennyt

        Ongelma on kuitenkin se, että käyttöjärjestelmää päivitetään enimmäkseen ihmisten kyttäämistarkoituksessa.
        Mitä helevettiä se kuuluu jollekin Microsoftille, mitä ihmiset tekevät omilla koneillaan?
        Nykyään kytätään kaikki tiedot, niin selsukset, kuvat, videot, puhelinnumerot, yms.
        Jopa SÄHKÖPOSTITIKIN kytätään !!!

        Ne ovat täysin YKSITYISIÄ, eikä kenelläkään pitäisi olla MITÄÄN OIKEUKSIA kytätä niitä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • HulluksiOnMennyt
        HulluksiOnMennyt kirjoitti:

        Ongelma on kuitenkin se, että käyttöjärjestelmää päivitetään enimmäkseen ihmisten kyttäämistarkoituksessa.
        Mitä helevettiä se kuuluu jollekin Microsoftille, mitä ihmiset tekevät omilla koneillaan?
        Nykyään kytätään kaikki tiedot, niin selsukset, kuvat, videot, puhelinnumerot, yms.
        Jopa SÄHKÖPOSTITIKIN kytätään !!!

        Ne ovat täysin YKSITYISIÄ, eikä kenelläkään pitäisi olla MITÄÄN OIKEUKSIA kytätä niitä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Suivaannuttaa niin, että tulee tekstivirheitä !!!!!!!!!!

        Nykyään kytätään kaikki tiedot, niin selaukset, kuvat, videot, puhelinnumerot, yms.

        Jopa SÄHKÖPOSTITKIN kytätään !!!


      • mnbhgft
        HulluksiOnMennyt kirjoitti:

        Suivaannuttaa niin, että tulee tekstivirheitä !!!!!!!!!!

        Nykyään kytätään kaikki tiedot, niin selaukset, kuvat, videot, puhelinnumerot, yms.

        Jopa SÄHKÖPOSTITKIN kytätään !!!

        Totta... Olen jo viikkoja peljännyt että nuoriso vittuuntuu ja alkaa lähetteleen sellaisia viestejä tahallaan jotka työllistää terroristien kyttääjinä rehellisiä ihmisiä! Joku kerran levitteli listaa sanoista jotka joutuu filttteriin. Muistaakseni laulu Sexi "bom"mi jne oli listalla. Ehkä tuokin... =)


      • HulluksiOnMennyt kirjoitti:

        Ongelma on kuitenkin se, että käyttöjärjestelmää päivitetään enimmäkseen ihmisten kyttäämistarkoituksessa.
        Mitä helevettiä se kuuluu jollekin Microsoftille, mitä ihmiset tekevät omilla koneillaan?
        Nykyään kytätään kaikki tiedot, niin selsukset, kuvat, videot, puhelinnumerot, yms.
        Jopa SÄHKÖPOSTITIKIN kytätään !!!

        Ne ovat täysin YKSITYISIÄ, eikä kenelläkään pitäisi olla MITÄÄN OIKEUKSIA kytätä niitä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        "Ongelma on kuitenkin se, että käyttöjärjestelmää päivitetään enimmäkseen ihmisten kyttäämistarkoituksessa."

        Ei pidä paikkaansa. Kyllä ne päivitykset ovat käytännössä vikojen korjauksia ja parannuksia.

        "Mitä helevettiä se kuuluu jollekin Microsoftille, mitä ihmiset tekevät omilla koneillaan?"

        Tieto voidaan myydä.


      • SairastaKyttäämistä
        M-Kar kirjoitti:

        "Ongelma on kuitenkin se, että käyttöjärjestelmää päivitetään enimmäkseen ihmisten kyttäämistarkoituksessa."

        Ei pidä paikkaansa. Kyllä ne päivitykset ovat käytännössä vikojen korjauksia ja parannuksia.

        "Mitä helevettiä se kuuluu jollekin Microsoftille, mitä ihmiset tekevät omilla koneillaan?"

        Tieto voidaan myydä.

        "Tieto voidaan myydä."

        Tuo asia onkin nykyään ihan helevettiä.
        Minun pitäisi saada käyttää tietokonettani TÄYSIN anonyymisti, niin ettei mikään, eikä kukaan saa siitä yrittää hyötyä ja rikastua..
        Olen ITSE maksanut koneeni ja ITSE maksan kokoajan nettiyhteyksistäni, joten se on YKSITYINEN asia kaikkineen.

        Kännykät ovat myös menneet ihan täysin ihmisten kyttäämislaitteiksi.
        Niissä on paljon kyttäysohjelmia, joita ei edes voi POISTAA mitenkään.
        Ja ihan vaan rahastustarkoituksessa.
        Se olisi järkevää, kun ostan kännykän, niin voisin itse poistaa siitä kaiken mitä en tarvitse ja sama koskee tietokonettani.


      • SairastaKyttäämistä kirjoitti:

        "Tieto voidaan myydä."

        Tuo asia onkin nykyään ihan helevettiä.
        Minun pitäisi saada käyttää tietokonettani TÄYSIN anonyymisti, niin ettei mikään, eikä kukaan saa siitä yrittää hyötyä ja rikastua..
        Olen ITSE maksanut koneeni ja ITSE maksan kokoajan nettiyhteyksistäni, joten se on YKSITYINEN asia kaikkineen.

        Kännykät ovat myös menneet ihan täysin ihmisten kyttäämislaitteiksi.
        Niissä on paljon kyttäysohjelmia, joita ei edes voi POISTAA mitenkään.
        Ja ihan vaan rahastustarkoituksessa.
        Se olisi järkevää, kun ostan kännykän, niin voisin itse poistaa siitä kaiken mitä en tarvitse ja sama koskee tietokonettani.

        "Minun pitäisi saada käyttää tietokonettani TÄYSIN anonyymisti, niin ettei mikään, eikä kukaan saa siitä yrittää hyötyä ja rikastua.."

        Sitten pitää:
        1. Olla käyttämättä Googlen palveluja
        2. Olla käyttämättä Facebookkia
        3. Olla käyttämättä Windowsia ja Microsoftin palveluja.
        4. Olla käyttämättä Suomi24:ää.

        Nämä ovat omia valintoja.


      • taaskolapsettaa
        M-Kar kirjoitti:

        "Minun pitäisi saada käyttää tietokonettani TÄYSIN anonyymisti, niin ettei mikään, eikä kukaan saa siitä yrittää hyötyä ja rikastua.."

        Sitten pitää:
        1. Olla käyttämättä Googlen palveluja
        2. Olla käyttämättä Facebookkia
        3. Olla käyttämättä Windowsia ja Microsoftin palveluja.
        4. Olla käyttämättä Suomi24:ää.

        Nämä ovat omia valintoja.

        Voi rajoittaa mahdollismman paljon tai antaa urkkia täysin vapaasti kuten m-kar, mutta eihän sinun touhusi edes ketään kiinnosta, trollaat vaan täällä 24/7.


      • taaskolapsettaa kirjoitti:

        Voi rajoittaa mahdollismman paljon tai antaa urkkia täysin vapaasti kuten m-kar, mutta eihän sinun touhusi edes ketään kiinnosta, trollaat vaan täällä 24/7.

        Microsoftin urkkimista ei oikein voi tehokkasti rajoittaa koska se on ihan siinä järjestelmässä.

        Oman koneen ulkopuolisia palveluja voi rajoittaa tehokkaasti.


    • OttaaHERMOON

      On se mennyt ihan helevetinmoisesksi kyttäämiseksi lähes jokaisella sivustolla !!!

      Tämänkaltaisia TÄYSIN TARPEETTOMIA juttuja näkee TODELLA USEIN :
      "Käyttämällä tätä palvelua ja sen sisältöä hyväksyt evästeiden käytön analytiikkaa, sisällön mukauttamista ja mainontaa varten."

      MINKÄ HELEVETIN TAKIA EI VOISI NETTIÄ KÄYTTÄÄ ILMAN NOITA KYTTÄYS EVÄSTEITÄ ?????

      • oletkoloispummi

        Palvelun pyörittämisestä pitää saada rahaa. Vai teetkö sinä töitä ilmaiseksi? Suostutko vapaaehtoiseksi orjaksi?


      • OttaaHERMOON
        oletkoloispummi kirjoitti:

        Palvelun pyörittämisestä pitää saada rahaa. Vai teetkö sinä töitä ilmaiseksi? Suostutko vapaaehtoiseksi orjaksi?

        MINÄ saan palkkani työnantajaltani ja sillä siisti.
        Ei minulla ole mitään tarvetta kerjätä sitä.

        Kun selaan nettiä ostaakseni jotakin, niin firmojen sivut voivat toimia täysin ilman mitään evästeitä ja kyttäyksiä.


      • W-orja

        Niinpä, autasko Linux?


      • "Tämänkaltaisia TÄYSIN TARPEETTOMIA juttuja näkee TODELLA USEIN :"

        Ei kai se tarpeeton ole kun se sinua niin kovasti kiinnostaa.

        "MINKÄ HELEVETIN TAKIA EI VOISI NETTIÄ KÄYTTÄÄ ILMAN NOITA KYTTÄYS EVÄSTEITÄ ?????"

        Siis sinähän voit itse valita käytätkö sitä palvelua vai et. Ihmiset usein haluavat käyttää maksutta juttuja niin niiltä sitten kytätään tietoa jota voidaan myydä sellaisille joiden jutuista ihmiset maksavat.

        Katsos kun ei ne nettipalvelujen tekijät ole mikään SPR vaan tarvitsevat rahaa esim. palkkoihin.

        "Kun selaan nettiä ostaakseni jotakin, niin firmojen sivut voivat toimia täysin ilman mitään evästeitä ja kyttäyksiä."

        Ja sitten kuitenkin käytät jotain Googlen juttuja tms. jolta et ole ostanut mitään.


      • EiKyttääjä
        M-Kar kirjoitti:

        "Tämänkaltaisia TÄYSIN TARPEETTOMIA juttuja näkee TODELLA USEIN :"

        Ei kai se tarpeeton ole kun se sinua niin kovasti kiinnostaa.

        "MINKÄ HELEVETIN TAKIA EI VOISI NETTIÄ KÄYTTÄÄ ILMAN NOITA KYTTÄYS EVÄSTEITÄ ?????"

        Siis sinähän voit itse valita käytätkö sitä palvelua vai et. Ihmiset usein haluavat käyttää maksutta juttuja niin niiltä sitten kytätään tietoa jota voidaan myydä sellaisille joiden jutuista ihmiset maksavat.

        Katsos kun ei ne nettipalvelujen tekijät ole mikään SPR vaan tarvitsevat rahaa esim. palkkoihin.

        "Kun selaan nettiä ostaakseni jotakin, niin firmojen sivut voivat toimia täysin ilman mitään evästeitä ja kyttäyksiä."

        Ja sitten kuitenkin käytät jotain Googlen juttuja tms. jolta et ole ostanut mitään.

        Jos tarvitsen jotakin, maksan rehellisesti, eikä minun tietojani tarvi KENENKÄÄN levitellä mihinkään !!!!!!
        SAATANA !!!!!!!


      • EiKyttääjä kirjoitti:

        Jos tarvitsen jotakin, maksan rehellisesti, eikä minun tietojani tarvi KENENKÄÄN levitellä mihinkään !!!!!!
        SAATANA !!!!!!!

        Lopeta siis Suomi24:n, Facebookin, Googlen haun, Youtuben jne. käyttö.

        Vai onko sinulla esittää kuittia, tarjousta jne. vai millä tavalla maksat ja mistä?


      • vieläenemmänkö
        M-Kar kirjoitti:

        "Tämänkaltaisia TÄYSIN TARPEETTOMIA juttuja näkee TODELLA USEIN :"

        Ei kai se tarpeeton ole kun se sinua niin kovasti kiinnostaa.

        "MINKÄ HELEVETIN TAKIA EI VOISI NETTIÄ KÄYTTÄÄ ILMAN NOITA KYTTÄYS EVÄSTEITÄ ?????"

        Siis sinähän voit itse valita käytätkö sitä palvelua vai et. Ihmiset usein haluavat käyttää maksutta juttuja niin niiltä sitten kytätään tietoa jota voidaan myydä sellaisille joiden jutuista ihmiset maksavat.

        Katsos kun ei ne nettipalvelujen tekijät ole mikään SPR vaan tarvitsevat rahaa esim. palkkoihin.

        "Kun selaan nettiä ostaakseni jotakin, niin firmojen sivut voivat toimia täysin ilman mitään evästeitä ja kyttäyksiä."

        Ja sitten kuitenkin käytät jotain Googlen juttuja tms. jolta et ole ostanut mitään.

        Saa SPR:n työntekijätkin palkkaa ja johtajat oikein isoa palkaa.


      • tarkennapas
        M-Kar kirjoitti:

        Lopeta siis Suomi24:n, Facebookin, Googlen haun, Youtuben jne. käyttö.

        Vai onko sinulla esittää kuittia, tarjousta jne. vai millä tavalla maksat ja mistä?

        Kuka sinun pakkasi maksaa kun trollaat täällä 24/7?


      • sossunlistoillaolet
        tarkennapas kirjoitti:

        Kuka sinun pakkasi maksaa kun trollaat täällä 24/7?

        Sinähän se trollaat täällä Microsoftin vastaista propagandaa lähes 24/7. Palkkaa sinulle taitaa maksaa sossu. Jos sitä nyt voi palkaksi kutsua...


      • oletkuinviulunkieli
        OttaaHERMOON kirjoitti:

        MINÄ saan palkkani työnantajaltani ja sillä siisti.
        Ei minulla ole mitään tarvetta kerjätä sitä.

        Kun selaan nettiä ostaakseni jotakin, niin firmojen sivut voivat toimia täysin ilman mitään evästeitä ja kyttäyksiä.

        "MINÄ saan palkkani työnantajaltani ja sillä siisti."

        Onko sossu työnantajasi? Tiedätkö ihan varmasti, mikä on työsuhde? Sossun kaavakkeiden täyttely, palauttelu ja "asiakaspalvelun" kanssa kinaaminen käyvät varmasti työstä, mutta se ei ole työsuhde.

        "Ei minulla ole mitään tarvetta kerjätä sitä."

        Niin, kerjääminen on kyllä melko vahva sana käytettäväksi siitä sossun lippulappusten täyttelystä. Oikeat kerjäläiset tekevät rankempaa "duunia", ja sen vuoksi he onneksi eivät ehdi trollaamaan netissä 24/7.

        "Kun selaan nettiä ostaakseni jotakin, niin firmojen sivut voivat toimia täysin ilman mitään evästeitä ja kyttäyksiä."

        Periaatteessa kyllä. 99% porukasta kuitenkin mieluummin ottaa sen kyttäyksen ja sen johdosta aavistuksen halvemmat tuotteet. Suurin osa tuskin tajuaa tai tietää kuviosta muuta kuin ne aavistuksen halvemmat hinnat, mutta se riittää heille. Ihan normaalia lompakkoäänestyksellä toteutettua demokratiaa. Perehtymättömätkin saavat äänestää, aivan kuten vaaleissa.


    • wertwertt

      Ohjelmistovalmistajien tehtävä on saattaa ohjelmistonsa yhteensopiviksi käyttöjärjestelmän ja sen päivitysten kanssa, ei toisinpäin. Jos jokin vuoden 2003 peli ei toimi vuonna 2013, koska peliä ei enää päivitetä, niin ei voi mitään.

      Tietoturvapäivitysten asentaminen on oleellisempaa kuin jokaisen joskus tehdyn ohjelman toimiminen. Jos ohjelma ei toimi uusimmalla versiolla, voi aina varata vanhan koneen jollain XP:llä, jolla toimii tai näin vanhan pelin tapauksessa miettiä jopa virtuaalikoneessa pyörittämistä - vaikka Wine:llä Ubuntussa, jos haluaa retroilla.

      • oletoikeassa

        Onneksi seiskalla ja kasilla toimii tietoturva ja päivitykset mikkisoftankin taholta 2020-2023 saakka ja senkin jälkeen voi suojata koneen riittävän hyvin. Ei siis kannata siirtyä suojattomaan kymppiin jota mikkisofta itsekin vakoilee.


    • uytrefg

      Oletteko tulevia Linux faneja vai riittääkö teille haukkumisen ilot?

    • iktgws

      Päivittäkää aloituksen tiedot!
      Uusia paholaisia olleneen tyrkyllä.

    • enhaluakans

      Laitoin jo aika päiviä sitten kaikki päivityssysteemit pois. Ihan sama vaikka sen takia mitä tapahtuu. Sitten loppuu windowskoneen käyttö ja ostan applen. Ihan sama sen tietoturvan kanssa mitä siitä vakoillaan. Vidduillessaa heittäydyn teininörtiksi ja alan suoltaa sinne vaan kaikkea mitä niinsanotut tiedusteluviranomaiset kyttäilee terrirostien pelossa. Käytän nykyään kotona tietokonetta ihan tosi harvoin. Töissä hoidan asiat mitä on hoidettava. Eikä ole feisbuukeja teittereitä wotsappeja, tinderistä puhumattakaan. Ei mitään someja.

    • tässänäitä

      kb update description
      kb971033 update for windows activation technologies
      kb2882822 update for adding itracerelogger interface support
      kb2902907 description not available, update was pulled by microsoft
      kb2922324 description not available, update was pulled by microsoft
      kb2952664 update for upgrading windows 7
      kb2976978 update for windows 8.1 and windows 8
      kb2977759 update for windows 7 rtm
      kb2990214 update that enables you to upgrade from windows 7 to a later version of windows
      kb2999226 update that enables you to run windows 10 applications on earlier versions of windows
      kb3012973 upgrade to windows 10
      kb3014460 update for windows insider preview / upgrade to windows 10
      kb3015249 update that adds telemetry points to consent.exe in Windows 8.1 and Windows 7
      kb3021917 update for windows 7 sp1 for performance improvements
      kb3022345 update for customer experience and diagnostic telemetry
      kb3035583 update installs get windows 10 app in windows 8.1 and windows 7 sp1
      kb3042058 update for cipher suite priority order (contains winlogon spying elements)
      kb3044374 update that enables you to upgrade from windows 8.1 to windows 10
      kb3046480 update for migrating .net when upgrading to later version of windows
      kb3050265 update for windows update client for windows 7 june 2015
      kb3050267 update for windows update client for windows 8.1 june 2015
      kb3064683 update for windows 8.1 oobe modifications to reserve windows 10
      kb3065987 update for windows update client for windows 7 and windows server 2008 r2 july 2015
      kb3065988 update for windows update client for windows 8.1 and windows server 2012 r2 july 2015
      kb3068708 update for customer experience and diagnostic telemetry
      kb3072318 update for windows 8.1 oobe modifications to reserve windows 10
      kb3074677 compatibility update for upgrading to windows 10
      kb3075249 update that adds telemetry points to consent.exe in windows 8.1 and windows 7
      kb3075851 update for windows update client for windows 7 and windows server 2008 r2 august 2015
      kb3075853 update for windows update client for windows 8.1 and windows server 2012 r2 august 2015
      kb3080149 update for customer experience and diagnostic telemetry
      kb3081437 august 18, 2015, compatibility update for upgrading to windows 10
      kb3081454 september 8, 2015, compatibility update for upgrading to windows 10
      kb3081954 update for work folders improvements in windows 7 sp1 (contains telemetry elements)
      kb3083324 update for windows update client for windows 7 and windows server 2008 r2 september 2015
      kb3083325 update for windows update client for windows 8.1 and windows server 2012 r2 september 2015
      kb3083710 update for windows update client for windows 7 and windows server 2008 r2 october 2015
      kb3083711 update for windows update client for windows 8.1 and windows server 2012 r2 october 2015
      kb3086255 september 8, 2015, security update for the graphics component in windows (breaks safedisc)
      kb3088195 october 13, 2015, security update for windows kernel (reported to contain a keylogger)
      kb3090045 windows update for reserved devices in windows 8.1 or windows 7 sp1 (windows 10 upgrade elements)
      kb3093983 security update for internet explorer: october 13, 2015 (ie spying elements)
      kb3102810 windows 10 upgrade elements
      kb3102812 windows 10 upgrade elements
      kb3112343 update for windows update client for windows 7 and windows server 2008 r2 december 2015
      kb3112336 update for windows update client for windows 8.1 and windows server 2012 r2 december 2015
      kb3135445 windows update client for windows 7 and windows server 2008 r2: february 2016
      kb3135449 windows update client for windows 8.1 and windows server 2012 r2: february 2016

      • kerrotarkemmin

        Mistä tuon listan olet kerännyt? Olen jättänyt ottamatta vain missä lukee kymppiin liittyvää tai mitkä kerää tietoa, eikä ainkaan kymppiä ole tarjonnut tai muutakaan outoa.

        Millä perusteella esim tämä vakoilee?
        kb3093983 security update for internet explorer: october 13, 2015 (ie spying elements)

        Jossain on että liittyisi kymppiin, mutta veikkaan olevan pelkkä tietoturvapäivitys.


      • nonsecurityrelatedfixes
        kerrotarkemmin kirjoitti:

        Mistä tuon listan olet kerännyt? Olen jättänyt ottamatta vain missä lukee kymppiin liittyvää tai mitkä kerää tietoa, eikä ainkaan kymppiä ole tarjonnut tai muutakaan outoa.

        Millä perusteella esim tämä vakoilee?
        kb3093983 security update for internet explorer: october 13, 2015 (ie spying elements)

        Jossain on että liittyisi kymppiin, mutta veikkaan olevan pelkkä tietoturvapäivitys.

        Tuolta https://voat.co/v/technology/comments/459263 .
        https://support.microsoft.com/en-us/kb/3093983 ja sieltä lause 'Additionally, this security update includes several non-security-related fixes for Internet Explorer. '. Ilmeisesti MS ymppää näitä vakoilukomponentteja jo turvapäivitysten sekaan.


      • nonsecurityrelatedfixes kirjoitti:

        Tuolta https://voat.co/v/technology/comments/459263 .
        https://support.microsoft.com/en-us/kb/3093983 ja sieltä lause 'Additionally, this security update includes several non-security-related fixes for Internet Explorer. '. Ilmeisesti MS ymppää näitä vakoilukomponentteja jo turvapäivitysten sekaan.

        Siinähän lukee, että korjaavat vikoja.

        Päivitykset yleensäkin korjaavat vikoja. Tärkeissä päivityksissä on turvareikien korjaukset ja sellaiset virheet, mitkä esim. tuhoaa tiedostot ja suositelluissa sitten muut vikojen korjaukset, ominaisuusparannukset jne.


      • eivakuuta
        nonsecurityrelatedfixes kirjoitti:

        Tuolta https://voat.co/v/technology/comments/459263 .
        https://support.microsoft.com/en-us/kb/3093983 ja sieltä lause 'Additionally, this security update includes several non-security-related fixes for Internet Explorer. '. Ilmeisesti MS ymppää näitä vakoilukomponentteja jo turvapäivitysten sekaan.

        Eihän tuo lainaus mistään vakoilusta kerro vaan paikkaa aukkoja. Muutenkin jätän ottamatta vain mitkä itse huomaan selosteen perusteella keräävän tietoja tai olevan kymppiin liittyviä, samat yleensä muillakin sivuilla kerrottu ettei pidä ottaa. En tiedä miten tuon listan koonneet, en jaksa koko keskustelua lukea, mutta ei ainakaan selostusten perusteella suuri osa ole millään tavalla haitallisia, päinvastoin.


    • W8.1

      Kympissä tietoturvapäivitykset tulevat pakkosyötetyissä koontipaketeissa, joten taitaa yksittäisen päivityksen selvitys ja poisto mennä vaikeaksi? Kasiykkösessä on käyttäjällä sentään jotakin valtaa tässä suhteessa. Nykyään myös KB-kuvaukset ovat varsin ylimalkaisia ja mitäänsanomattomia, mikä ei ainakaan auta ongelmatilanteissa.

    • w10sucks

      Itse tarkistan muutamia kertoja kuukaudessa Windows 8.1 päivitykset.
      Nyt tarkistin taas nuo päivitykset niin jostain syystä Windows update tarjosi TAAS JÄLLEEN KERRAN tätä päivitystä
      kb2976978
      joka liittyy Windows 10 yhteensopivuuteen Windows 8 ja 8.1 käyttiksessä. En asentanut tuota päivitystä. Ja muutenkin aikaisemmin siivosin eli poistin sellaiset päivitykset jotka jotenkin liittyivät Windows 10 asentamiseen. Samalla lensi pois telemetria päivitykset jotka huutelevat Microsoftille.
      Oli vain erittäin hankala saada pois noita päivityksiä kunnes lopulta onnistui.

    • Vaihtoehto_Win10_lle

      "Ja Windows 10:ä ei voi välttää jos haluaa Windowsia käyttää jatkossa."

      Kuinka moni olisi valmis tukemaan rahallisesti ReactOS:n kehitystä, jos riittävän moni muukin tekisi samoin?

      Tuolla tavalla saisi käyttöjärjestelmän, jossa toimivat samat ohjelmat uin Windows XP:ssä, mutta ilman Microsoftin uudistuksia (Vista, 7, 8, 8.1, 10), jotka palvelevat Microsoftin taloudellisia etuja, eivät käyttäjän etuja !

      Miksi ReactOS:n kehitystä ei ole jo nyt rahoitettu joukkorahoituksella?

      Suomessa joukkorahoituksen käyttö on toki erittäin vaikeaa, kun viranomaisten mielestä kyseessä on yleensä "laiton rahankeräys".

      Onko jossain ohjeita, miten Suomessa voi tuota joukkorahoitusta soveltaa siten, että homma säilyy 100% laillisena ?


      On surullinen asia, että vaikka tuo ReactOS piti olla ilmainen Windows -klooni, niin ilman taloudellista tukea tuosta ei luultavasti koskaan tule toimivaa.

      JOS ReactOS saisi tarvitsemaansa taloudellista tukea, niin voisiko siinä ajaa ainakin WIN32, ehkä jopa WIN64 -sovelluksia loputtomiin, siten, että tietoturvapäivityksiä tehdään, muita päivityksiä ei tehdä. Mahdollisesti tietoturvapäivitysten lisäksi myös bugikorjauspäivityksiä, jos / kun bugeja löytyy?

      Mutta siis uusia toimintoja ei kaivata.
      Toki laitetukipuolta on pakko päivittää, jotta ReactOS saataisiin toimimaan myös uusilla laitteilla.

      Minulle ainkain kalpaisi WindowsXP -klooni, jossa päivitetään VAIN näistä syistä:

      tietoturvapäivitykset
      bugikorjauspäivitykset
      laitetukipäivitykset

      siis EI uusia ominaisuksia.

      EN todellkaan kaipaa tätä "eye candy" -päivityshelvettiä, mihin Microsoft (ja myös Ubuntu) käyttäjänsä pyrkii työntämään.

      Myöskään Windows10:n vakoilu ei miellytä.
      Eikä miellytä se, jos/kun Windows10 rikkoo vanhoja sovelluksia, joista osa toimii kaikilla näillä:
      Win95, Win98, Win ME, Win 2000, Win XP, Vista, Win 7, Win 8, Win 8.1.

      Jos sovellus on toiminut moitteettomasti kaikilla noilla, on täysin perceestä, jos/kun MS tahallaan haluaa rikkoa sovellusten yhteensopivuuden.

      Windowsin paras etu (linuxiin verrattuna) on ollut juuri erinomainen taaksepäin tyhteensopivuus, eli uudesta windows -versiosta huolimatta vanha sovellus toimii silti.

      Jos Windows 10:ssä tuo periaate rikotaan, Windows 10 on käyttökelvoton.

      Mitä siis tilalle?

      ReactOS voisi olla 1 vaihtoehto jos se saataisiin siihen kuntoon, että se tukee samoja sovelluksia kuin esim. Windows XP.

      • "Kuinka moni olisi valmis tukemaan rahallisesti ReactOS:n kehitystä, jos riittävän moni muukin tekisi samoin?"

        Minä en ainakaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

        "Tuolla tavalla saisi käyttöjärjestelmän, jossa toimivat samat ohjelmat uin Windows XP:ssä, mutta ilman Microsoftin uudistuksia (Vista, 7, 8, 8.1, 10), jotka palvelevat Microsoftin taloudellisia etuja, eivät käyttäjän etuja !"

        Pienemmällä vaivalla tekee ne vanhat ohjelmat uusiksi.

        Ja eiköhän ne ole jo tehty. En tiedä yhtään Windows XP:lle tehtyä ohjelmaa mitä ei olisi päivitetty uudemmaksi, tehty jonkun toisen merkkinen uudempi ohjelma mikä tekee saman tai joka ei olisi jäänyt tarpeettomaksi.

        "Miksi ReactOS:n kehitystä ei ole jo nyt rahoitettu joukkorahoituksella?"

        Se tuskin kiinnostaa ketään.

        "JOS ReactOS saisi tarvitsemaansa taloudellista tukea, niin voisiko siinä ajaa ainakin WIN32, ehkä jopa WIN64 -sovelluksia loputtomiin, siten, että tietoturvapäivityksiä tehdään, muita päivityksiä ei tehdä."

        Miksi kukaan haluaisi käyttää muinaista rajapintaa loputtomiin? Uudempia ja parempia löytyy. Sitä paitsi kyllähän se puhdas Win32 API on jo toteutettu: https://www.winehq.org/

        On suurelta osin ABI yhteensopiva Win32 API:n kanssa mutta viimeistään kääntämällä koodia uusiksi toimii. Tuo tuli valmiiksi kahdeksan vuotta sitten.

        "EN todellkaan kaipaa tätä "eye candy" -päivityshelvettiä, mihin Microsoft (ja myös Ubuntu) käyttäjänsä pyrkii työntämään."

        Aina voi valita toisen merkkisen käyttöjärjestelmän.

        "Eikä miellytä se, jos/kun Windows10 rikkoo vanhoja sovelluksia, joista osa toimii kaikilla näillä: Win95, Win98, Win ME, Win 2000, Win XP, Vista, Win 7, Win 8, Win 8.1."

        Windows julkaisut ovat aina rikkoneet sovelluksia. Niissä rajapinnoissa kun on versioeroja ja Microsoft välillä poistaa vanhaa roskaa pois. Siksi sovelluksista ihan normaalisti on käännetty uudempia versioita.

        Windowsissa on toki taaksepäinyhteensopivuutta huomioitu aina ja se tehty käytännössä niin, että Windowsissa raahataan mukana edellisen Windowsin osia. Eli Windows 10:ssä esimerkiksi raahataan mukana Windows 8, 7, Vista, XP, 2000, 98, 95, NT 4 jne. osia ja service pack erot myös, ja se Windows turvonnut kaiken aikaa. Siksi sieltä välillä siivotaan paskaa pois että olisi kevyempi. Siinä toki rikkoutuu jotain vanhaa kun lähtee jotain mistä vanha ohjelma on riippuvainen.

        "Jos sovellus on toiminut moitteettomasti kaikilla noilla, on täysin perceestä, jos/kun MS tahallaan haluaa rikkoa sovellusten yhteensopivuuden."

        Ja sitten porukka itkee kun Windows on hidas ja bloatti ja jne. Tekee Microsoft mitä vaan niin aina se on väärin.

        "Windowsin paras etu (linuxiin verrattuna) on ollut juuri erinomainen taaksepäin tyhteensopivuus, eli uudesta windows -versiosta huolimatta vanha sovellus toimii silti."

        Sen merkkistä käyttöjärjestelmää ei ole olemassa kuin Linux. Taaksepäinyhteensopivuus on vain yksi ominaisuus, ja sitä voidaan tehdä ABI tasolla, eli sama käännetty ohjelmaa toimii tai API tasolla, että ohjelma toimii kun kääntää koodin uusiksi kun rajapinta edelleen löytyy.

        Eri käyttöjärjestelmissä ja tekniikoissa on eritason lupauksia taaksepäinyhteensopivuudelle ja sitä voi ihan itse valita mieleisen. Sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä käyttääkö käyttöjärjestelmä Linuxia vai ei.

        Red Hat Enterprise käyttää Linuxia ja siinä saa parasta taaksepäinyhteensopivuutta mitä löytyy.


        "Jos Windows 10:ssä tuo periaate rikotaan, Windows 10 on käyttökelvoton."

        Windowsissa ei ole ikinä ollut periaatetta, että taaksepäinyhteensopivuus ei voisi rikkoutua. Sitähän on rikottu monet kerrat enemmän ja vähemmän. Microsoft ei edes ole alunperin luvannut mitään taaksepäinyhteensopivuutta Windowsille. Sitä on tehty siihen enemmän ja vähemmän.

        Win16, Win32 ja Win64 API on sellaista missä luvataan pysyvän vakaana kyseisen Windowsversion ajan, ja taaksepäinyhteensopivuuslupaukset tapahtuu korkeamman tason rajapinnoilla. Visual C redistributablet toimivat kaikki vähintään 10v, samoin .NET versiot ja .NET versiossa on lisäksi versioiden välillä ABI yhteensopivuutta.

        Windows 10 toimii kyllä ihan hyvin, eikä ole käyttökelvoton. Sitä vaan pitää huolehtia siitä, että käyttää HTML5 ja WinRT sovelluksia, ja vanhat sovellukset mitä käyttää on Visual C 2008 tai uudemmalla käännettyjä tai .NET 2.0 ja uudemmalle käännettyjä, DirectX 10:ä vanhemmat on hyvä jättää pois.

        Visual C 2005 redistributablen osalta yhteensopivuuslupaukset loppuvat joulukuussa joten sillä käännetyt sovellukset ei välttämättä kauaa toimi.

        "Mitä siis tilalle?"

        Jos haluat erinomaisen hyvää taaksepäinyhteensopivuutta natiivisovelluksille niin parhaita mitä löytyy on Red Hat Enterprise (ja CentOS), Solaris ja HP UX. Harvemmin tuollaista natiivisovellusten taaksepäinyhteensopivuutta kaivataan enää missään kun HTML5 standardi. Yhteensopivat sovellukset voi tehdä HTML5:lle.


      • "ReactOS voisi olla 1 vaihtoehto jos se saataisiin siihen kuntoon, että se tukee samoja sovelluksia kuin esim. Windows XP."

        Miksi kukaan haluaisi samoja sovelluksia? Kun nykyään ihmiset ostavat 4K näyttöjä ja 8K näytöt ulossa? Windowsissa alettiin tekemään skaalautuvuutta natiivisovelluksille tarkemmille resoluutioille vasta Windows Vistasta lähtien kun niitä tehtiin .NET 3.0:lla.


    • ytredvg

      joopajoo, ne tietoturvattomat päivitykset!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe