Perhana, pienlainoista kertynyt muheva 70'000€ satsi, as. lainaa 11'000€, vakuudellista kulutusluottoa 12'000€. Nyt ajattelin viheltää pelin poikki ja ottaa tuolle koko paskalle yhden lainan, eli 80'000€ jossa olis kaikki muut kuin as. laina.
No eipä kukaan anna tuota lainaa, ei oma pankki, eikä vieraskaan, no ei nyt kaikista viel kysytty mutta kuitenkin vaikeaa on.
Vakaa duuni on ja kohtuulliset tulot, vakuuksia lainalle olisi apaut 200'000€.
Ilmeisesti liika rehellisyys ei ole hyvästä, mikään muu ei oikein voi estää lainan saantia kuin se että on sekaantunut noihin pienlainoihin -> luokitellaan jollain tavalla epäkelvoksi yksilöksi.
Luulin että maksukyky ja vakuus "puhuu" mutta ei se auta jos olet "pohjasakkaa" muuten :)
No vittu kai sitä pitää panna vaikka kaksio myyntiin jotta saa nuo kuitattua pois.
Että se oli siis asia että ei kandee liikaa sekoilla noiden pienlainoittajien kanssa, sitä ei noi suuremmat rahalaitokset katsele hyvällä :)
Yhteistyö häviää sen siliän tien.
Ei tipu ei
18
228
Vastaukset
- MaksaVelkas
Maksa ne velkas
- frkgki9o6969b7o
Itse olet ulosotossa, ja sekös sinua keljuttaa :D
- HetiSelitötAmis
frkgki9o6969b7o kirjoitti:
Itse olet ulosotossa, ja sekös sinua keljuttaa :D
Voi eicä miten arkaan paikkaan sinua nyt osui ja vedit itkupotkuraivarit netissä :Dddd
Muuta miks oot ulosotossa??? Mikset mee röihin??? Mistä ihmeestä on kyse??? Selitä heti paikalla amis!! Kuulikko???
- Väärinpäin_meni
On se kumma, kun nämä velkaantujat eivät tajua heti kärkeen ottaa isoa lainaa pankista. Tässäkin tapauksessa on vakuuksia ja tuloja, joten 80000 euron laina olisi varmaan irronnutkin. Mutta kun lähtee hankkimaan lainarahaa pikkuerissä, niin tämä on tulos.
- kgkgkjhjk
Haeppas itse pankista 80 000 euron kulutusluotto, S-Pankissa ainakin on maksimina 20 000. Jos on päättänyt tuhota taloutensa, niin se on kyllä tehtävä usealla pikkulainalla.
- RöihinVaan
kgkgkjhjk kirjoitti:
Haeppas itse pankista 80 000 euron kulutusluotto, S-Pankissa ainakin on maksimina 20 000. Jos on päättänyt tuhota taloutensa, niin se on kyllä tehtävä usealla pikkulainalla.
Menehän nyt röihin siitä jo
- kgkgkjhjk
Taidat itse olla sikalassa työssä?
- eipahavielä
Asunto myyntiin ja vuokralle. Niin itse tekisin tilanteessasi.
- Kusisaapas
Jep näin sitä tehdään )
Siis asuntolainaa jäljellä vaivaset 11.000€ kokonaisuudessaan? Hoitelet sen säntillisesti ja loppuja velkoja hoitelet miten voit. Pienlainojen yms vippien käyttö tosiaan osoittaa että velallisen raha-asiat ei ole kunnossa noilla summilla. Onko edes yhtään säästöjä pankissa? Millainen asunto? Voisiko sen myydä kuitenkin ja hoitaa siten velat pois...
- Kusisaapas
Sissus mitä sakkia :D
Jeps ihan perseelleenhän tuo asia on omalta puolelta hoidettu, eip siinä mitään sanomista ole.
Huvikseni kyselin täysin avoimin kortein saisiko mistään rahoitusta, ja ei saa :)
Oma pankki Nordea ei anna edes 30 k€, sinne on velkaa yht 11000 aslaina 11000 kulutusta, ei saa nostettua kulutusta 40 k€ jolloin olisis saanut kaikki pienet velat pois, hö, vaikka tietävät vakuudet, maksukyvyn.
OP sanoi ei kiitos, Danske oli ekana "innoissaan" mutta ei sitten kuyitenkaan, HB sanoi ei kiitos, Aktia samoin, POP pankki oli innokas mutta sitten ei kuitenkaan.
HYPO kieltäytyi kohteliaasti :)
Että jos sama tilanne älä ainakaan ole rehellinen, kuseta minkä voit, kiellä kaikki pienlainat ja voit saada lainoitusta ;)
Syyt kietäytymiseen ovat epämääräisiä, kun ei ole puutetta vakuuksista tai maksukyvystä niin ei osata sanoa mitään kunnollista syytä.
Pakko oli käydä katsomassa onko Asiakastidolla jotain ihmeellistä minusta mutta paskat, "OmaScore-luottoluokkasi on HYVÄ, A ja OmaScore-pisteesi on 32."
Että ei muuta itselle tule mieleen kuin että useita vippi/pikalaina/pienluottoja ja niitä riittävä summa -> kaikki karttaa :)
Siksi ei kannattais kertoa ihan kaikkea, kusetuksella saattais olla suosiollinen vaikutus luoton saantiin, kunhan ei sitten mokaa ja jätä maksamatta ettei saa viel syytettä siitä kusetuksesta.
No, rahaa on pankeissa vajaa 20k€, mutta kaksion voisi myyrä pois, sillä melkein kuittaisi velat, ja kun asustelen mökillä 6-7kk vuodesta niin vois ollakin järkevää olla vuokralla talviajat, siinä säästäisi piiitkät pennoset.
Nyt kun ajattelee niin tämähän kääntyy kohta ihan voiton puolelle :)
Eikun soittamaan kiinteistö-välittäjälle...- kredittii
Minun tietämykseni mukaan on olemassa sellasia credit toimistoja (credit bureau englanniksi), joilla on tietoo meidän lainoista ja esim. luottokorttimaksun maksamattajättämisestä ym. Luulisin, että pankin saavat myös heiltä tietoja asiakkaista jotka lainaa tai muuta heiltä haluavat. Siinä tapauksessa on periaattessa sama, onko rehellinen pankissa vai ei, kun totuus käy ilmi näiden toimistojen antamista tiedoista.
Toivottavasti saat lainat maksettua! :) - ölegsmv
Tietämyksesi on puutteellinen. Suomessa ei ole positiivista laina-asiakasrekisteriä, vain Asikastieto ja Bisnode kirjaamassa maksuhäiriöitä. Pankkisalaisuus estää ehdottomasti tietojenvaihdon asiakkaitten lainamääristä.
- sdshdhdhdhdq
Asiakastiedolla on kuitenkin eräänlainen positiivinen luottorekisteri. Ei rekisteri sanan varsinaisessa merkityksessä, koska se olisi laiton, vaan atk-systeemi, jossa luotonhakijan nimenomaisella luvalla tehdään pikakysely järjestelmässä mukana oleville rahoituslaitoksille.
- rahaasevaanon
Tuskin sulla vakuuksia noin paljon on, muutenhan voisit myydä kaiken ja aloittaa alusta ja jäis rahaakin vielä uuden kämpän hankintaan tai vuokravakuuteen. Ongelma on se ettei pankki katsoo sun tämänhetkiset velat ja maksukyvyn ja siihen vielä päälle uus 80t laina.. näääs. Taitaa mennä maksukyky pahasti pakkaselle.
itselläkin on kertynyt kulutusluottoja autolainan ja luottokorttien muodossa 30t ja asuntolaina päälle, joten aavistan kyllä sun olevan melko kusessa. Ainoo tie on myydä kämppä ja maksaa velat veks aloittaa puhtaalta pöydältä ellei sulla sitte tosi hyvä liksa.. mut ei sekään oikeen järkevää ole maksaa noita korkoja. Eli, vipit pitää saada veks. Yleensä noi ongelmat kasaantuu autonhajoamisen ja työttömyyden muodossa ja yks tie on tietty jättää kylmästi maksamatta.. ja maksaa joskus sitten ulosoton kautta.- Kusisaapas
Vittu mikä idiootti :D
Minkää päälle mitään lainaa, sama summa mutta yks laina, on se vaikeeta joillekin asioiden ymmärtäminen :D
Ja mitää tarkoittaa "tuskin sulla vakuuksia noin paljon on, muutenhan voisit myydä kaiken ja aloittaa alusta ja jäis rahaakin vielä uuden kämpän hankintaan tai vuokravakuuteen" eihän tossa ole mitään logiikkaa :D
Maksukyvyssä ei mitään vikaa, ja vakuuksia on moninkertaisesti.
Mulla asian olisi ratkaissut oman pankin 30 k€ laina, olis "muuttanut" nyt olevan 11 k€ lainan 40 k€.
Kehuttiin asioiden hoitoa, "hyvä että olet aina hoitanut kaiken alta ajallaan" mutta jäi epäselväks mitä siinä oli hyvää mulle :)
Ei siinä mitään kyllähän tämän saa hoidettua, mutta enemmän hommaa, toisaalta kämpän myynti ja sitten velaton elämä, kuulostaa ihan hyvältä.
Kesät menee n. 7kk: tta muutenkin mökil että sitten pitäs ottaa puoleks vuodeks aina vuokrakämppä.
Mutta mielenkiintoista että ei katsota kylmästu numeroita, siis vakuutta ja maksukykyä, enemmän sitä että on "veljeillyt" noiden vippoifirmojen kanssa, kusettaminen varmaan toimisi tässä hienosti :)
- Laamakuiskaaja
"Että ei muuta itselle tule mieleen kuin että useita vippi/pikalaina/pienluottoja ja niitä riittävä summa -> kaikki karttaa :)"
Tuo on nykyään itsesäänselvyys, siinä ei ole mitään ihmettelemistä. Tuollainen vippipotti kertoo että taloudenpitosi on flipannut pahemman kerran. Pankit tekevät nykyään aika tiukkaa riskinarviointia.
"Mutta mielenkiintoista että ei katsota kylmästu numeroita, siis vakuutta ja maksukykyä, enemmän sitä että on "veljeillyt" noiden vippoifirmojen kanssa, kusettaminen varmaan toimisi tässä hienosti :)"
Nykyään pankeilta edellytetään vastuullista luotonantoa, eli juuri sitä että katsotaan kokonaisuutta pelkkien numeroitten lisäksi. Pankin vaihtokaan tuskin auttaisi kusettamallakaan. Kun on kysymys noin isosta lainasta voivat laittaa ehdoksi että annat luvan tilitietojen saamiseen nykyisestä pankistasi, tai siirrät palkkasi tulemaan uuteen pankkiin. Sitten puolen vuoden kuluttua arvioivat tilinkäyttöäsi ja päättävät lainasta - kituuttamalla
Voi olla myös niin, että pankki omistaa osansa vippifirmasta, joka sille tuottaa paremmin kuin omat lainat, niin ei päästä asiakasta siitä irti. On saatu koukkuun, niin lypsetään vippifirman kautta.
Täytyy tinkiä kulutuksestaan ja elää muutamat "laihat vuodet" kunnes helpottaa, kun maksaa sinnikkäästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2342180Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse611456Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611085
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832