Olen tykännyt viime aikoina katsoa elokuvia pitkälti IMDb:n pistemäärän perusteella. Erityisenä tavoitteena olisi nähdä kaikki Top 250 listalle yltäneet leffat. Siellä on myös animaatioita, joiden ensisijaisena kohderyhmänä on lapset. No nyt tuli katsottua Up - Kohti korkeuksia (2009). Se on listan sijalla 114. Ehkäpä ongelma oli pääasiassa suomalainen dubbaus, mutta joka tapauksessa se tuntui minusta liian lapselliselta. Alku oli lupaavampi. Mitkä ovat mielestänne parhaiten aikuiseen makuun sopivia lastenelokuvia/animaatioita ja mitkä selvästi vain lapsille tehty?
Esimerkkejä näkemistäni animaatioista, joista olen pitänyt:
- Inside Out - Mielen sopukoissa
- Monsterit Oy
- Toy Story 3
- Itse ilkimys (vähän jo siinä rajalla kylläkin)
Joskus tuli sukulaislasten kanssa katsottua Saapasjalkakissa (2011), ja se nyt ainakin oli selkeesti lapsille tehty muistaakseni. Meneekö nää Ice age, Madagascar, Rio ja muut samaan sarjaan? Tosin siinäkin dubbaus varmaan vaikutti. WALL-E tuli myös katsottua dubattuna TV:stä ja oli varmastikin sen takia pettymys. Ei kuitenkaan missään tapauksessa liian lapsellinen tarina ollut.
Ainakin pitäisi nähdä joka tapauksessa Leijonakuningas, joka vielä yli 20 vuoden jälkeen on IMDb:ssä sijalla 53. Pitäisi vaan katsoa sekin ehdottomasti originaaliäänellä. Digiboksilla olisi dubattuna katsottavissa mm. Ice Age 1 ja 2. Kannattaakohan katsoa niitä? Huomasin muuten sattumalta, että myös Toy story 3 esitettiin hiljattain dubattuna, vaikka edellinen esitys oli originaali. Siihenkö tää nyt menee, että kohta mitään animaatioita ei voi katsoa TV-lähetyksistä?
Aikuisille sopivia animaatioita?
6
291
Vastaukset
- TotalFan
Niinhän se vähän on ettei tv:stä voi katsoa mitään animaatioita jos haluaa laadukkaan dupin. Onneksi huonollakin enkulla pärjää pitkälle kun katsoo suoraan netistä ilman tekstityksiä. Jos enkku ei riitä niin voi lainata kirjastosta DVD:n tai sitten pitää itse alkaa latailemaan.
Ice Age 1 , Rio 1, Home (2015) , How to Train Your Dragon 1 ja 2, Big Hero 6, Brave, Spirit Stallion, Rango ja Legend of the Guardians The Owls of Ga'Hoole ovat aikuisillekkin sopisia. Enkuksi kannattaa kumminkin kaikki katsoa. - Noalotatolla
Olen katsonut mielettömän määrän animaatio elokuvia, ja olen myös tehnyt listan animaatio elokuvista jotka oli oikeasti hyviä. En ole varsinaisesti vielä törmännyt huonoon animaatio elokuvaan, sitä pitää vain oppia katsomaan uudella näkökannalla.
tässä on linkki listaan--> http://www.imdb.com/list/ls054940683/
Suosittelen katsomaan kaikki animaatio elokuvat mitkä edes vähän herättää kiinnostusta, piste arviot ei animaatio elokuvien suhteen kyllä pidä paikkaansa.
Monet arvostelijat ovat kiintyineitä vain yhteen tiettyyn genreen, ja jos kyseinen elokuva ei ollut heidän mieleisensä niin antavat huonot arvosanat.
Animaatio elokuviakin on niin erilaisia, mutta suosittelen katsomaan ne mitkä herättää mielenkiinnon... Älä mene katsomaan arvosanoja.
Myönnetään että jotkin animaatio elokuvat saattavat kyllä olla liian ällön lapsellisia, mutta ne yleensä ovat sen yhden/kaksi kohtausta sellaisia. - elokuvahulluksi_tullut
Sittemmin olen katsonut kirjastosta Blu-raylla lainattuna Aladdin, Madagascar ja Shrek. Kaikki oli katsomisen arvoisia originaaliäänillä. Kuuntelin kaikista pätkät suomalaisia ääniä ja kyllä ero kokemuksena on todellakin kuin yöllä ja päivällä. Tästä lähtien en katso mitään elokuvaa dubattuna, ellei ihan pakko.
- Elsa-Pekka
Sitten on Cool World, joka on osittain animaatio.
- greatcreations
Jos japanilaiset anime-elokuvat on vielä täysin katsomatta, niin siinäpä sulle taidolla tehtyä katseltavaa pitkäksi aikaa. Esimerkiksi Henkien kätkemä tai Liikkuva linna tai Naapurini Totoro (vain esimerkkejä mainitakseni).
Katsoin juuri joulunpyhinä elokuvan Tulikärpästen hauta, ja täytyy sanoa, että antoi ajattelemisen aihetta pitkäksi aikaa. Se on mun mielestä hyvä asia elokuvassa. - enenene
Näin koulutat lohikäärmeesi 1 ja 2. Samoin Kung fu Panda 1 ja 2. Monet Pixarin tekemät elokuvat sopivat hyvin myös aikuisille, tosin tuo mainitsemasi Up on heidän tekemä... Mutta niin on myös Toy Story 3 ja Inside Out!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778