Onko kellään palstalaisella edes sen verran varaa sijoitaa autoon, että olisi kokemusta uudesta Sorentosta? Hinnathan ovat alkaen n. 43 tuhatta päätyen hieman yli 60 tuhanteen... eli ei paha...
Uusi Kia Sorento
19
2293
Vastaukset
- ouaganogo
On kokemuksia ja hyvä auto on, mutta "edes sen verran varaa" moukan kannattaa sovinnolla pysyä muissa automerkeissä missä tuollainen asenne on normaalia.
- Sorento_Sweden
On kokemusta ja hyvä auto onkin (Kia Sorentoon 2,2 CRDi Business Luxury A/T 7P, 2016, toimitus 17/12-16 Västerås), mutta milläs sä itse ajelet? Oletan, että ajelet tien poskesta löytyneellä ruosteisella munamankelilla!
- EdelleenKaivataan
Siis sinullakaan ei ole kokemusta. Svedu höpinäsi perusteella olet vasta saamassa autosi joulukuussa??
Eli tähän mennessä ei ole kenelläkään ko autosta kokemuksia...
- Tex55
Moi. Ostin itse muutama viikko sitten uuden Kia Sorenton Business varusteilla ja automaatilla. Olen nyt ajanut hieman yli 1000 km sekä kaupungilla että maantiellä ja lukuisia merkkejä omistaneena en ole koskaan ollut näin tyytyväinen autoon.
Tuon mallin hintalappu on 51,500 tms. Mutta kun otat toiset renkaat aluvanteilla, kauko-ohjattavan webaston, vetokoukkua, metalliväriä, toimituskuluja jne niin hinta kipuaa noin 58 tuhanteen euroon. Eli helposti tulee se 6-7 tonnia lisää, mutta monella muulla merkillä tulee enemmän.
Joka tapauksessa 58 tonnilla sai auton, joka on kooltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvin lähellä länsimaisia kilpailijoita kuten BMW x5, Audi Q7, VW Touareg, Volvo XC90. Mutta nuo kaikki merkit maksavat noilla varusteilla 100 - 130,000 euroa. Ja olen ajanut osalla noista, kuten Bemarilla aika paljonkin ja oikeasti ajo-ominaisuuksiltaan Kia on täysin kilpailukykyinen noihin. Ulkonäöltään se pesee mennen tullen Volvot ja Bemarit. Eikä ihme kun auton suunnittelusta on vastannut entinen Audin muotoilujohtaja.
Tiivistetysti voisi sanoa että saat noin puoleen hintaan ison maasturin verrattuna yllä oleviin merkkeihin. Edut tiivistetysti:
Todella hyvän näköinen auto muotoilultaan. Maastureista mielestäni ulkonäöltään paras yhdessä Q7 kanssa. Mielestäni tuo on paremman näköinen kuin BMW, Volvo ja moni muu
Erinomaiset tilat myös kolmannella penkkirivillä, missä on kunnon istuimet, joskin matala istuinkorkeus
Erinomainen ajaa. Minä diiggaan tuota aivan yhtä paljon kuin Bemari X5:sta jota olen ajanut vuokra-autona
Miellyttävä automaattivaihteisto missä kolme ajomoodia – normaali, eco ja sport. Etenkin kaupunkiajoissa Sportin kanssa automaatti toimii todella herkästi
200 hv ja 450 Nm antaa varsin hyvin kyytiä näin isolle autolle. Itse en kaipaa enempää, keskikulutus ollut 8.7
Neliveto, joskin vielä sille ei ole ollut tarvetta
Seitsemän vuoden takuu – ei tarvitse murehtia moottorin, vaihteiston tai muiden kalliiden remppojen osalta mitään
Huoltosopimus, eli 49 e / kk kattaa myös kaikki kuluvat osat ja vuosihuollot
Delta hyvittää vanhasta autosta asiallisesti
Rahoitus välirahaan 0.95 % korolla joka on aivan uskomattoman edullinen
Itse annan autolle erittäin korkeat pisteet ja hintalaatusuhde on kyllä about täydellinen. Hinta on siis edullinen kun vertaa muihin isoihin maastureihin. Mutta jos ei ole sellaiselle tarvetta, niin toki samalla rahalla saa jo vaikka millaisia 5-paikkaisia henkilöautoja.- Tex55
Tuo business malli on selvästi suosituin (paras hintalaatusuhde). Sen jälkeen tulee sitten varusteita edelleeen lisää, mutta Kiassa ei voi valita yksittäisi varusteita vaan pitää valita aina koko varustesetti.Noista Business premimun ja luxury mallein varusteista itselläni olisi ollut kiinnostusta lähinnä nahkaistuimiin, mukautuvaan vakionopeuden säätimeen, kaistavahtiin ja panoramakattoon. Mutta kun hintaa tulee Suomen autoveron ja alv:n vuoksi noin 10,000 e lisää niin mielestäni ne eivät ole sen arvoisia.
- LisääkinKaivataan
Kiitos ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta. Oli aikamoista suitsutusta. Olisin vielä kiinnostunut jospa eteesi olisi tullut jotain negatiivista...ymmärrän kyllä, että näin hienosta autosta ei välttämättä löydy kuin väkisin kaivamalla, mutta silti yrittänyttä ei laiteta...
- Tex55
Negatiivisia asioita ovat ainakin:
1. Toisella penkkirivillä ei ole kolmea erillistä istuinta, eli keskimmäinen penkki ei ole mukava istua pitkää matkaa
2. Kolmannelle penkkiriville käynti on ahdasta, eli en sinne laittaisi isovanhempia kiipeämään
3. Käsijarru ei ole sähköinen, vaan jalalla poljettava, joskin ei sitä automaatilla paljon tule käytettyä - Sorento_Sweden
Käsijarru ON sähköinen, EI jalalla poljettava (Kia Sorento 2,2 CRDi Business Luxury A/T 7P). Automaattinen jarrutusjärjestelma on Kialla kehitteillä!
- Tex55
Se ON sähköinen vain tuossa mallissa. Mutta Suomessa mallin hintaero on suuri ja lisäarvo varusteissa marginaalinen. Ruotsin hinnoilla ehkä itsekin olisin päätynyt Luxury malliin.
- Sorento_Sweden
Tex55 kirjoitti:
Tuo business malli on selvästi suosituin (paras hintalaatusuhde). Sen jälkeen tulee sitten varusteita edelleeen lisää, mutta Kiassa ei voi valita yksittäisi varusteita vaan pitää valita aina koko varustesetti.Noista Business premimun ja luxury mallein varusteista itselläni olisi ollut kiinnostusta lähinnä nahkaistuimiin, mukautuvaan vakionopeuden säätimeen, kaistavahtiin ja panoramakattoon. Mutta kun hintaa tulee Suomen autoveron ja alv:n vuoksi noin 10,000 e lisää niin mielestäni ne eivät ole sen arvoisia.
Luxurymallin panoraamakattoa pähkäilin pitkään ennen auton tilausta ja ennenkaikkea sitä, miten se katto todellisuudessa tulee kestämään esim. (hirvi) kolarin sattuessa tai esim. irtokiven osuttua ajon aikana siihen.
- HJpne
Sain uuden Sorenton kesäkuussa, nyt ajettu jotain 28 tuhatta.
Moottori vaikuttaa hyvältä ja äänieristys on ok.
Varusteita business mallissa aika paljon.
Se hiukan pelottaa, koska nyt on jo muutama sähkövika.
Eli polttoaine mittari näyttää 0 vaikka tankki on melkein täynnä.
Myö vasen ajovalo ( Xenon) sammui.
Pitäs viedä auto takuu korjaukseen mutta tiedän kokemuksesta että Tampereen Delta-Auto tulee kyllä velottamaan noistakin korjauksista jollain kummallisella perustelulla. - asdfbbg
Tuo polttoainemittarin vika on jonkinlainen tyyppivika ja helppo korjata vaihtamalla polttoainetankin sensori. Mun autosta korjattiin juuri sama ongelma. Muita vikoja on netissä raportoitu aika vähän eli siinä mielessä minä suhtaudun varsin luottavaisesti. Xenonin sammuminenkin saattaa olla kulutusosan ennenaikainen kärähtäminen eli siinä mielessä ei näin ensikuulemalta vaikuta lainkaan huolestuttavantyyppiseltä vialta.
- korean.leluja
No mutta kun tuolla rahalla saa jo autojakin, ei mitään korean kinneriä.
- mekkijanimi
Varmasti saa muitakin autoja. Sorentossa näyttää kuitenkin hintalaatu -suhde olevan kohdallaan. Ajettavuus ja koko ok. Varustelu sitä luokkaa, että pitäisi vastaavasta ns premium autosta maksaa noin 100 000 euroa. Minusta se on merkistä keulalla liikaa. Moni muu on kuitenkin valmis maksamaan.
- Tex55
Kannattaa ajaa ja katsoa ennen kuin kritisoi korealaisia. Ovat jo kodinelektroniikassa valovuoden muita edellä. Laadusta kertoo paljon se että antavat 7 vuotta takuuta kun sakut antaa 2-3 vuotta. Ja tosiaan vastaavilla varusteilla eurooppalaiset maasturit maksavat 100 - 130,000 euroa mllä Sorenton saa 55-60,000 euroa. Puolet tuosta erosta menee vielä valtiolle autoveron ja alvin muodossa. Pitää olla suoraan sanottuna tyhmä että sellaisen erotuksen maksaisi
- Sooreeennttooo
Ei ole kokemusta ja itselläni ei ole yli 50 t € autoon sijoittaa eikä vaihto muutenkaan pariin vuoteen ajankohtaista kun vuoden vanha auto alla.
Mutta onko kellään kokemusta uudesta Sorentosta EX mallina, onko liian alivarusteltu ? Sen saisi tuohon 50 t € hintaan ulos kaupasta.
Ja mikä on ollut käytännön kulutus ajossa uuden Sorenton omistajilla?- Tex55
EX malli maksaa yhtä paljon kuin tuo Business tällä hetkellä. Vai tarkoitatako LX mallia? Hintaa saat alas kun otat manuaalina ja et ota webastoa vaan lämppärin. Ihan perusmallin saa sieltä manuaalina ulos alle 50 kEur. Mutta siinä ei ole edes integroitua navigaattoria, bluetoothia eikä montaa muutakaan tärkeää ominaisuutta. Itselläni keskikuutus 8.7. Kaupunkiajossa 9,7 ja maantieajossa 7,7
- Tex55
Erittäin mukava ominaisuus on myös se, että ovet on tiivistetty siten että kynnykset ja ovenpielet eivät pääse likaantumaan. Kaikissa aiemmissa autoissa on niitäkin pitänyt pestä auton pesun yhteydessä
- Sorento_Sweden
Totta ja kiitos asiallisista ja hyödyllisistä kommenteistasi. Myös lisävarusteena myytävät astinlaudat (8200SEK asennettuna) auttavat auton kynnyksien ja ovenpielien likaantumisen estossa ja autoon on helpompi nousta istumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491115- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13845- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39822