Nainen mikä on suosikki jouluruokasi? :).

┈┏━╮╭━┓┈╭━━━━╮
┈┃┏┗┛┓┃╭┫ⓞⓘⓝⓚ┃
┈╰┓▋▋┏╯╯╰━━━━╯
╭━┻╮╲┗━━━━╮╭╮┈
┃▎▎┃╲╲╲╲╲╲┣━╯┈
╰━┳┻▅╯╲╲╲╲┃┈┈┈
┈┈╰━┳┓┏┳┓┏╯┈┈┈
┈┈┈┈┗┻┛┗┻┛┈┈┈┈

28

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musta1

Ei sen kummempaa kuin porkkana- ja lanttulaatikot

• elluhallo

Onni
      Ehdottomasti LANTTULAATIKKO
      Lanttulaatikko ja perunat
      Jouluruuat on monen yhdistelmän kokonaisuus
      Tykkään vähän kaikesta

• Oleneläinsyöjä

Kotitekoinen sinappi kinkun kanssa.

• enoikeinvälitä

Ennen kaikki kävi mutta enää en niin välitä jouluruuista koska niitä tuputetaan joka joulu joten tuppaa kyllästyttämään. Kinkun sijaan kylläkin maistuu mieluiten kalkkuna ja suklaakalenterikin syödään kerralla 1-24 luukkuun etukäteen ja tarvittaessa ostan uuden.

• Kokonaisuusonparas

mutta kinkku ehdottomasti ekana ja savulohi .

• kasvistalähinnä

Lanttu-, peruna- ja porkkanalaatikko ja rosolli. Kinkkua en syö lainkaan ja kalkkunaakin harvoin.

• tylsä_täti-ihminen

Palvikalkkuna chili- tai currymajoneesin kera. Itsetehty italiansalaatti ja laatikot.

Olen jo hakenut joulunaluspäivät vapaaksi, niin ehdin rauhassa laitella joulua.

• Tätimäisenihanaa

Kudon itse sukat lapsille ja vaihdan verhot jouluisiin. Suklaata pitää olla paljon ja ihania leivonnaisia joka lähtöön :).

• paljonsyöjiäpöydässä

Rosolli, itse tehty. Kaiken muun voi ostaa valmiina. Kinkkua en ole syönyt 15 vuoteen, kalkkuna tai savulohi on hyvää.

• Samatkuin

muuloinkin. Uunissa paistopussissa lihan kanssa kypsytettyjä porkkanoita, lanttua ja naurista.
      Ei se joulu muuta mitenkään minun syömisiäni, sillä oma tupa, oma lupa ja menyy sen mukaan.

• pikkujouluillaan

Tuon varmaan pitäis olla possu... Mites sulle nyt iskenyt toistuva joulumieli jo marraskuussa?
      Se on graavilohi. Lipaan aina jättää tilaa muullekin mutta minkäs teet kun se vaan on niiiiiin

• Karjalanpaisti_ja

perunat on mun suosikkina.

• kyllä-tajusin

Hahahaaaa..tajusin jotain

• hahahaaakäääk

Kuoreton makkara:D

• NigellaKokki

Itse tehty metsäsienisalaatti, itse tehty lanttulaatikko ja kinkku. Jouluruuat on yksinkertasia tehdä ja tuhat kertaa paremman makusia ite tehtyinä joten en todella ymmärrä niitä jotka ostaa valmisruuat kauppojen altaista.

• kirjoitusoppi

Se kirjoitetaan yhteen, suosikkijouluruokasi. Se on helvetin tärkeätä!

• Ootko sä urkkinu mitä hakuja oon tehny, kun olen aina välillä etsiny netistä tommosia kuvia, mut en oo löytäny oikeen mitään sivua missä niitä olis koottuna edes.

En muuten yleensä nykysin lue näitä sun alotuksia ollenkaan, nyt oli poikkeus, kun piti tulla kysymään että mistä oot löytäny noita merkeistä tehtyjä kuvia? Enkä aiokaan enää tän jälkeen lukea näitä, mut näkee kyl noista kuviomerkeistä että taas se postaa niitä.

• rosollista ja jauhelihaperunalaatikosta(itse tehty) vaikka ei se nyt sillein ihmeellinen .mutta tykkään vähän jokaista laittaa lautaselle. mutta eiköhän hänellä ole juhlakkaammat atriat.

ruokajonosta hain taas kun joulukin tulossa ja jähmetyi kun en osannut valita leipiä kun ei me niin kalliita leipiä koskaan osteta.

• olenkalaihminen

Kaikki joulupöydän kalat ja onhan se kinkkukin hyvää, mutta vain kerran syötynä.

• samamyösarkena

sienisalaatti ja ruisleipä

• syönlintuamieluummin

Alkupalat on parhaita: Paahtoleipä mädillä, sitten graavilohi ja sillit ja sienisalaatti. Sitten tulee lanttu- ja perunalaatikko ja sitten, riisipuuro.

• onnellinenjoulu

Just tuo sika

• tietty

pottu,

• Pehmopalleroinenmoinen

Venäläinen sillisalaatti itsetehtynä, sienisalaatti ja juustot ja muut juustotarjottimen antimet. Klementiinit.Imelletty perunalaatikko. Entäs omasi?

• Namnamnam

Jee! Pian on taas se päivä kun saa jouluruokia. Ei se niin hyvältä maistuisi, mutta kun kerran vuodessa syö niin taivaallista. Kinkkua, bataattilaatikkoa, imellytettyä perunalaatikkoa, graavilohta, juustoja... kaikkee! :P

• monipuolisuus

Ei suosikkia. Jouluruoka kaikkinensa.

• Joulumuistot

Kyllä se on se lanttuloota pottujen kera. Joulu on ainut aika, jolloin syön tuota herkkua.

Joulupöydässä kinkkurulla
      sinkkuus sulla.
      Kaupan lootia valmiita,
      usein pahoja, kalliitta.
      Jospa kävelyllä kävisi,
      pukki naapuriin hävisi.
      Ei muistanut tänne tulla,
      on joulu silti mulla.
      Taskuun kyntilän sujautan,
      sen hämärlle haudalle kiikutan.
      Ja joulumieltä liikutan.

• Joulukalaaaaaaaaa

Fisu

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      140
      7895
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2039
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1980
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe