Nainen mikä on suosikki jouluruokasi? :).

┈┏━╮╭━┓┈╭━━━━╮
┈┃┏┗┛┓┃╭┫ⓞⓘⓝⓚ┃
┈╰┓▋▋┏╯╯╰━━━━╯
╭━┻╮╲┗━━━━╮╭╮┈
┃▎▎┃╲╲╲╲╲╲┣━╯┈
╰━┳┻▅╯╲╲╲╲┃┈┈┈
┈┈╰━┳┓┏┳┓┏╯┈┈┈
┈┈┈┈┗┻┛┗┻┛┈┈┈┈

28

156

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musta1

Ei sen kummempaa kuin porkkana- ja lanttulaatikot

• elluhallo

Onni
      Ehdottomasti LANTTULAATIKKO
      Lanttulaatikko ja perunat
      Jouluruuat on monen yhdistelmän kokonaisuus
      Tykkään vähän kaikesta

• Oleneläinsyöjä

Kotitekoinen sinappi kinkun kanssa.

• enoikeinvälitä

Ennen kaikki kävi mutta enää en niin välitä jouluruuista koska niitä tuputetaan joka joulu joten tuppaa kyllästyttämään. Kinkun sijaan kylläkin maistuu mieluiten kalkkuna ja suklaakalenterikin syödään kerralla 1-24 luukkuun etukäteen ja tarvittaessa ostan uuden.

• Kokonaisuusonparas

mutta kinkku ehdottomasti ekana ja savulohi .

• kasvistalähinnä

Lanttu-, peruna- ja porkkanalaatikko ja rosolli. Kinkkua en syö lainkaan ja kalkkunaakin harvoin.

• tylsä_täti-ihminen

Palvikalkkuna chili- tai currymajoneesin kera. Itsetehty italiansalaatti ja laatikot.

Olen jo hakenut joulunaluspäivät vapaaksi, niin ehdin rauhassa laitella joulua.

• Tätimäisenihanaa

Kudon itse sukat lapsille ja vaihdan verhot jouluisiin. Suklaata pitää olla paljon ja ihania leivonnaisia joka lähtöön :).

• paljonsyöjiäpöydässä

Rosolli, itse tehty. Kaiken muun voi ostaa valmiina. Kinkkua en ole syönyt 15 vuoteen, kalkkuna tai savulohi on hyvää.

• Samatkuin

muuloinkin. Uunissa paistopussissa lihan kanssa kypsytettyjä porkkanoita, lanttua ja naurista.
      Ei se joulu muuta mitenkään minun syömisiäni, sillä oma tupa, oma lupa ja menyy sen mukaan.

• pikkujouluillaan

Tuon varmaan pitäis olla possu... Mites sulle nyt iskenyt toistuva joulumieli jo marraskuussa?
      Se on graavilohi. Lipaan aina jättää tilaa muullekin mutta minkäs teet kun se vaan on niiiiiin

• Karjalanpaisti_ja

perunat on mun suosikkina.

• kyllä-tajusin

Hahahaaaa..tajusin jotain

• hahahaaakäääk

Kuoreton makkara:D

• NigellaKokki

Itse tehty metsäsienisalaatti, itse tehty lanttulaatikko ja kinkku. Jouluruuat on yksinkertasia tehdä ja tuhat kertaa paremman makusia ite tehtyinä joten en todella ymmärrä niitä jotka ostaa valmisruuat kauppojen altaista.

• kirjoitusoppi

Se kirjoitetaan yhteen, suosikkijouluruokasi. Se on helvetin tärkeätä!

• Ootko sä urkkinu mitä hakuja oon tehny, kun olen aina välillä etsiny netistä tommosia kuvia, mut en oo löytäny oikeen mitään sivua missä niitä olis koottuna edes.

En muuten yleensä nykysin lue näitä sun alotuksia ollenkaan, nyt oli poikkeus, kun piti tulla kysymään että mistä oot löytäny noita merkeistä tehtyjä kuvia? Enkä aiokaan enää tän jälkeen lukea näitä, mut näkee kyl noista kuviomerkeistä että taas se postaa niitä.

• rosollista ja jauhelihaperunalaatikosta(itse tehty) vaikka ei se nyt sillein ihmeellinen .mutta tykkään vähän jokaista laittaa lautaselle. mutta eiköhän hänellä ole juhlakkaammat atriat.

ruokajonosta hain taas kun joulukin tulossa ja jähmetyi kun en osannut valita leipiä kun ei me niin kalliita leipiä koskaan osteta.

• olenkalaihminen

Kaikki joulupöydän kalat ja onhan se kinkkukin hyvää, mutta vain kerran syötynä.

• samamyösarkena

sienisalaatti ja ruisleipä

• syönlintuamieluummin

Alkupalat on parhaita: Paahtoleipä mädillä, sitten graavilohi ja sillit ja sienisalaatti. Sitten tulee lanttu- ja perunalaatikko ja sitten, riisipuuro.

• onnellinenjoulu

Just tuo sika

• tietty

pottu,

• Pehmopalleroinenmoinen

Venäläinen sillisalaatti itsetehtynä, sienisalaatti ja juustot ja muut juustotarjottimen antimet. Klementiinit.Imelletty perunalaatikko. Entäs omasi?

• Namnamnam

Jee! Pian on taas se päivä kun saa jouluruokia. Ei se niin hyvältä maistuisi, mutta kun kerran vuodessa syö niin taivaallista. Kinkkua, bataattilaatikkoa, imellytettyä perunalaatikkoa, graavilohta, juustoja... kaikkee! :P

• monipuolisuus

Ei suosikkia. Jouluruoka kaikkinensa.

• Joulumuistot

Kyllä se on se lanttuloota pottujen kera. Joulu on ainut aika, jolloin syön tuota herkkua.

Joulupöydässä kinkkurulla
      sinkkuus sulla.
      Kaupan lootia valmiita,
      usein pahoja, kalliitta.
      Jospa kävelyllä kävisi,
      pukki naapuriin hävisi.
      Ei muistanut tänne tulla,
      on joulu silti mulla.
      Taskuun kyntilän sujautan,
      sen hämärlle haudalle kiikutan.
      Ja joulumieltä liikutan.

• Joulukalaaaaaaaaa

Fisu

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      958
    2. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      722
    3. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      646
    4. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      37
      625
    5. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      35
      619
    6. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      69
      606
    7. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      43
      561
    8. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      560
    9. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      112
      525
    10. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      500
    11. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      172
      484
    12. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      461
    13. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      62
      396
    14. Jos olet aidosti jostakin

kiinnostunut, niin yrität myös lähestyä irl. 😁
      Ikävä
      52
      383
    15. Tiedätkö kun on

Ikävä sinua melko usein.
      Ikävä
      17
      372
    16. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      42
      368
    17. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      29
      364
    18. Työttömän miehen ihmisarvo

..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline
      Sinkut
      96
      343
    19. YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.

Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene
      Ähtäri
      22
      338
    20. Kuhmolaiset valittaa kaikesta

Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene
      Kuhmo
      9
      338
    Aihe