Mitä letkassa maantiellä ohitteleva hyötyy?

hmmmmn

Mitä iltapäivän paluuliikenteessä maantiellä letkassa ohitteleva oikein ajattelee hyötyvänsä? Aiheuttaa vain vaaraa muille. Tainnut Viron viinat viedä sen viimeisenkin järjenhivenen, jota joskus syntyessä saattoi olla. Ei taida ajolupa vaatia kuin apinan älykkyysosamäärän.

Se oli uskomaton hetki, mutta uskoa se pitää. Edessä vastaantulijan valot kiiltävät pimeydessä edessäni. Lopulta tajusi vaihtaa omalle kaistalleen. Voi mikä idiootti. Milloin on opetettu, että ohittaa voi, jos näkee vastaantulijan valot ja ei kovin kaukana edes. Voi kun vaan pysyisivät omalla kaistallaan. Mikä siinä on niin vaikeaa? 80 km/t rajoituksilla ei paljoa ohitella laillisesti.

Tuollaisille tapauksille pitäisi sallia vain mopoauto, jotta voisivat ajaa sen päin puuta täydellä nopeudella. Olisipahan poissa liikenteestä.

51

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieliikennelaki

      Jos jokainen ohittaisi sen saavuttamansa auton, ei olisi jonoja.
      Jonot muodostuvat juuri kaltaisistasi ohitustaidottomista, jotka jäävät junnaamaan hitaamman perään.

      Missään ei ole kielletty ohittamista, vastaantulijan valojen näkyessä. Lue mitä tieliikennelaki kertoo ohittamisesta.

      • hmmmmn

        Olet varmasti lahjakas heinäseipäistä puhuja. Vastaukseni oli tarkoitettu sinulle. Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemasi, ennenkuin päätät vastata.


      • Pääsee nopeasti kotiin


      • Jopi9

        jes.. vaarannan liikenteen ja pääset 2-5 sekunttia ennemmin teboil pihaan kahville tai kotiin. tästä 2-5sekunnin aikasemmin päämäärässä hyödyt? et mitään? ja haitat? lähellä piti tilanne/lähes kolari. joten sanoisin aika turha ja vaarallinen ohitus nähden siihen hyötyyn mitä saat.


      • pelle.se.on

        Huomaa, että kommentti "Pääsee nopeasti kotiin" on palstapelle "autoilija" arton tyhjänpään tuotoksia joten sinällään on linjassa ko. pellen aikaisempiin aivopieruihin.


      • autoilija
        pelle.se.on kirjoitti:

        Huomaa, että kommentti "Pääsee nopeasti kotiin" on palstapelle "autoilija" arton tyhjänpään tuotoksia joten sinällään on linjassa ko. pellen aikaisempiin aivopieruihin.

        Sinä tyhmä olet. Tottakai nopeasti ajaen pääsee nopeammin kohteeseen. Tämä on uusavuttomuutta ettei osata ohittaa. Minä joudun aina jonon hänniltä ohittamaan 1-2 autoa kerralla, kun jonon edessä ei osata ohittaa


      • pelle.se.on
        autoilija kirjoitti:

        Sinä tyhmä olet. Tottakai nopeasti ajaen pääsee nopeammin kohteeseen. Tämä on uusavuttomuutta ettei osata ohittaa. Minä joudun aina jonon hänniltä ohittamaan 1-2 autoa kerralla, kun jonon edessä ei osata ohittaa

        Palstapelle "autoilija" arto ohittaa jonon hänniltä 1-2 autoa ja jopa kerralla.
        Eli pääsee, typerällä ohituksellaan liikennettä vakavasti vaarantaen, jonon hänniltä ajamaan jonon kolmanneksi viimeisenä autona.
        On kyllä palstapelle tittelin arvoinen suoritus.


      • pelle.se.on kirjoitti:

        Palstapelle "autoilija" arto ohittaa jonon hänniltä 1-2 autoa ja jopa kerralla.
        Eli pääsee, typerällä ohituksellaan liikennettä vakavasti vaarantaen, jonon hänniltä ajamaan jonon kolmanneksi viimeisenä autona.
        On kyllä palstapelle tittelin arvoinen suoritus.

        Jos jonon toinen aina ohittaisilloin ei minun tarvitsisi jonon hänniltä ohittaa 1 -2 autoa kerralla. Eli autoilijoiden uusavuttomuus on syy minun ohitukseen


      • pelle.se.on
        autoilija kirjoitti:

        Jos jonon toinen aina ohittaisilloin ei minun tarvitsisi jonon hänniltä ohittaa 1 -2 autoa kerralla. Eli autoilijoiden uusavuttomuus on syy minun ohitukseen

        On se tämä palstapelle "autoilija" arto vekkuli otus keksimään mitä ihmeellisimpiä syitä törkeälle ja osaamattomalle ajotavalleen.
        Että muiden syy sekin kun pellellä hirmuinen kiire liikennettä vaarantaen ohittamman, että pääsee ajamaan jonon kolmanneksi viimeisenä autona.
        No pelle ja vähän "yksinappinen" tämä tyyppi on aina ollut.


      • pelle.se.on kirjoitti:

        On se tämä palstapelle "autoilija" arto vekkuli otus keksimään mitä ihmeellisimpiä syitä törkeälle ja osaamattomalle ajotavalleen.
        Että muiden syy sekin kun pellellä hirmuinen kiire liikennettä vaarantaen ohittamman, että pääsee ajamaan jonon kolmanneksi viimeisenä autona.
        No pelle ja vähän "yksinappinen" tämä tyyppi on aina ollut.

        Minun ohitukset ei vaaranna liikennettä eikä minun ajonopeus


    • hmmmmn

      Taitaa olla sisälukutaitosi alakoululaisen tasoa. Puhu sitten vaikka heinäseipäistä. Tarkoitan ruuhkatilannetta, jossa ajetaan jonoissa. Ole hyvä ja yritä ymmärtää suomea. Varsinainen monilahjakkuus.

      • tieliikennelaki

        Kyllä ymmärrän oikein hyvin lukemani tekstin, en vain ole samaa mieltä kanssasi.
        Ajattele miksi jono ja ruuhka muodostuu.
        Jopa moottoriteillä näkyy autojonoja hiljaisenkin liikenteen aikana. Vastaan tulee viiden auton jono, sen jälkeen ei näy ketään moneen minuuttiin.
        Onko ihmiset todellakin niin avuttomia, etteivät osaa edes ajonopeuttaan päättää itse? Ajetaan vaan sitä vauhtia, mitä muutkin.
        Säälittäviä nahjuksia.

        Ja mitä se sinulle kuuluu, jos joku ohittaa jonkun toisen? Ohittaminen on aivan sallittua, jos sen voi tehdä liikennettä vaarantamatta.
        Jos sinun itsetuntosi kärsii ohitetuksi tulemisesta, hae ongelmaasi apua.


      • diiiiipadaiii

        Hyvässä lykyssä säästää ohittamisella henkensä. Ajatellaan vaikka hirvikolaria. Jos en olisi ohittanut, olisin törmännyt hirveen. Kun säästin aikaa sekunnin, ehdin pois hirven ylityspaikasta ajoissa. Siksi kannattaa ohittaa.


      • OhitusEiEstäHirvikolaria
        diiiiipadaiii kirjoitti:

        Hyvässä lykyssä säästää ohittamisella henkensä. Ajatellaan vaikka hirvikolaria. Jos en olisi ohittanut, olisin törmännyt hirveen. Kun säästin aikaa sekunnin, ehdin pois hirven ylityspaikasta ajoissa. Siksi kannattaa ohittaa.

        Toisaaalta ohittaessa ajat pikkasen kovempaa ja saatat sen takia ehtiä juuri siihen kohtaan tietä jossa hirvi juoksee tien yli. Jättämällä ohituksen tekemättä olisit ollut hirven ylityskohdassa pikkasen myöhemmin jolloin hirvi olisi ehtinyt juosta pois edestä. Eli ajonopeus ei vaikuta hirvikolarin todennäköisyyteen ajallisesti mitenkään. Vain törmäyksen voimaan nopeus vaikuttaa. Hirvi tulee eteen jos on tullakseen. Kyse on vain tuurista että sattuu olemaan autollaan juuri siinä kohdassa mistä hirvi ylittää tien. No pienemmällä nopeudella hirven havaitseminen on helpompaa ja väistäminenkin mahdollista paremmin kuin kovemmalla vauhdilla.


      • KaikkiOnSuhteellista
        diiiiipadaiii kirjoitti:

        Hyvässä lykyssä säästää ohittamisella henkensä. Ajatellaan vaikka hirvikolaria. Jos en olisi ohittanut, olisin törmännyt hirveen. Kun säästin aikaa sekunnin, ehdin pois hirven ylityspaikasta ajoissa. Siksi kannattaa ohittaa.

        Niin! Mietipä kun olisit syntynyt 1 min myöhemmin, et olisi nähnyt koko hirveä. On tää elämä niin ihmeellistä diipadaapaa.


    • CatHatesRat

      "Jos jokainen ohittaisi sen saavuttamansa auton, ei olisi jonoja."

      Voi kun omaisi yhtä aukottoman logiikan kuin tuolla kommentoijalla on. Ei vaan, oikeastihan tuo kuuluu samaan trash folderiin esim. näiden kanssa:
      - Nopeusrajoitukset aiheuttavat ruuhkia
      - Ns. ylipitkä turvaväli on yhtä todellinen kuin Harry Potter
      - Turvavälin täytyy olla lyhyt, jotta kaikki mahtuvat tielle yhtäaikaa, koska sinne TÄYTYY mahtua yhtäaikaa "kiirettä" pitämään.
      - Takaa tulevalla täytyy olla suurempi nopeus kuin edellä ajavalla, vrt. raideliikenne. Ilman tätä lainalaisuutta mikään ei toimi.
      - Minulla on kiire, muilla ei. (Onneksi itselläni ei yleensä oikeasti olekaan.)
      - Muut ovat idiootteja, vain minä en ole.

      Tuon viimeisen kommentin täytyy varsinkin olla totta, eikö niin? Nimimerkki "tieliikennelaki" täydentää tuota käsitystä tällä kuolemattommalla tokaisullaan:
      "Onko ihmiset todellakin niin avuttomia, etteivät osaa edes ajonopeuttaan päättää itse? Ajetaan vaan sitä vauhtia, mitä muutkin."

      Tuonhan täytyy olla aivan totta! Miksiköhän niitä jonoja nyt muodostuikaan sitten? Eikö rotta enää kirjoittelekaan omalla ylevällä nimimerkillään?

      • hmmmmn

        Aloitukseni on lähinnä moralisoiva, että eikö tuollaisilla tapauksilla oikeasti liiku mielessä mikään muu kuin "minä minä minä ja minulla on oikeus". Toivottavasti siis se BMW pysyy siellä omalla kaistalla vaikka se painava lakikirja siellä olisi selattavana ja muut asetukset.

        Hämmästyin miten joku alkaa kirjoittaa sitten heinäseipäistä.

        Tottakai liikenteessä on varsinaisia moniosaajia ja se käsitykseni vahvistuu päivä päivältä. Tarkoitan lähinnä juuri kuvatunlaisia vaaraa aiheuttavia ohituksia. Sellaisten hätähousujen pitäs mieluummin kurautella matkansa taksilla. Kyllä pitää jossain kohti pääkoppaa olla ontto kohta, jos muut kuin ohittaja ovat syyllisiä vaaralliseen ohitukseen.

        Siis kyllähän tuo vastaus oli varsin odotettava tän palstan tasolle, että tollasia vastauksia joku tänne suoltaa ihan töikseen vain ärsyttääkseen. Sekös on hauskaa. En haluaisi uskoa, että kyseinen kommentoija on ihan tosissaan.


      • Jono muodostuu, kun ajetaan eri nopeuksia eikä ohiteta ja jonon vetäjä karavaanari ei mahdollista ohitusta vaan vaikeuttaa sitä


    • Wroooommmm

      Aikaa pitää säästää! Minulla on työmatkalla 12 km:n osuus moottoritietä. Jos köröttelen sitä sallittua 120 km/h, menee siihen pätkään peräti 6 minuuttia! Mutta kun olen hankkinut kunnon pelin, ja täräytän sen 240 km/h, säästän 3 minuuttia. Siinä ajassa siemaisen tölkin olutta kotisoffallani. Autossani on kyllä paremmat penkit ja paremmat stereot, mutta siellä tien päällä ei viivytä turhan takia.

      • vajakeille..lääkitys

        Ja ajattele sitä, että sen oluen juonnin jälkeen sinulle jää vielä minuutti tai pari aikaa tyydyttää vaimosi. Muista pitää kiirettä.


    • kukaLetkanTekee

      Kun ohittaa letkan, niin silloin on tie vapaa ja matka taittuu. Typerää on jäädä heti ensimmäisen hiturin perään keräämään letkaa, se jos mikä on kusipäistä.
      Pimeällä on helppo ja hyvä ohitella, sillä vastaantulijan valot näkee kaarteen ja mäen takaa. Letkassa 1-5 sijoilla köröttelijät pitäisi rankaista sakoilla.

      • joka_kerta_perille_asti

        Kumma että minun matkani jatkuu vaikka en ohittaisikaan. Aina olen päässyt perille sinne minne olen halunnut.


      • NäinhänSeOn
        joka_kerta_perille_asti kirjoitti:

        Kumma että minun matkani jatkuu vaikka en ohittaisikaan. Aina olen päässyt perille sinne minne olen halunnut.

        Kas kummaa, minussakin on varmasti jotain vikaa, koska kohtalonani on aina ollut päästä perille. Ja se on tavoite myös tulevaisuudessa.


    • siksipitääohittaa

      Koska jossain siellä edellä menee se auto, jonka puskuriin pitää päästä äkkiä roikkumaan.

      • NäinhänSeOn

        Tuo on pakko olla se syy, koska muuta en keksi.


    • PakonOmainenOhittelu

      Vuosia sitten ajoin kuorma-autoa päivävuorossa ja joka aamu lähdin maaseudulta jossa firma sijaitsi ajamaan kohti työmaita jotka olivat kaupungin keskustassa. Matkaa tallilta kaupunkiin oli n.30 km ja matka kesti puolisen tuntia. Jokaikinen aamu kun työmatkaliikenne jonoutui maantiellä löytyi jonosta valopäitä jotka ohittelivat autoja jonossa usein aiheuttaen vaaratilanteita. Kun sitten päästiin ensimmäisiin liikennevaloihin kaupungin reunalla nämä ohittelijat olivat samoissa valoissa odottamassa sen muutaman auton verran edempänä mitä olivat 30:n kilometrin matkalla ohittaneet. Eli ohittajat pääsivät odottamaan ensimmäisiin liikennevaloihin ehkä puoliminuuttia aikaisemmin kuin minä ohittelemalla puolen tusinaa autoja. Kaikki vaan eivät ymmärrä että jonossa ohittamisella ei voita yhtään mitään.

      • NäinhänSeOn

        Eipä ole kauaa kun viimeksi kävi juuri samoin, eli ylinopeutta käyttänyt ohittaja, joka lähes katosi näköpiiristä, oli samoissa valoissa 10 km:n päässä. Nopeuseron täytyy olla oikeasti huima, mikäli sen eron haluaa näkyvän myös käytetyssä ajassa. Ja mikäli ero on niin iso, alkaa muut riskit kasvaa sen verran isoiksi, ettei hommassa ole mitään järkeä oikeasti. Ei varsinkaan silloin jos muuta liikennettä on ns. ruuhkaksi asti, jolloin koko riskinoton hyöty valuu yksiin valoihin. Kyllä maailmaan mahtuu kaikenlaisia valopäitä ohittelemaan ja pitämään "kiirettä."


      • oikeassa.olette

        Se on juuri noin kun sanotte. Tämä ei valitettavasti uppoa vähemmällä älykkyydellä varustettujen kaaliin.


      • NäinhänSeOn kirjoitti:

        Eipä ole kauaa kun viimeksi kävi juuri samoin, eli ylinopeutta käyttänyt ohittaja, joka lähes katosi näköpiiristä, oli samoissa valoissa 10 km:n päässä. Nopeuseron täytyy olla oikeasti huima, mikäli sen eron haluaa näkyvän myös käytetyssä ajassa. Ja mikäli ero on niin iso, alkaa muut riskit kasvaa sen verran isoiksi, ettei hommassa ole mitään järkeä oikeasti. Ei varsinkaan silloin jos muuta liikennettä on ns. ruuhkaksi asti, jolloin koko riskinoton hyöty valuu yksiin valoihin. Kyllä maailmaan mahtuu kaikenlaisia valopäitä ohittelemaan ja pitämään "kiirettä."

        Itse asiassa tuossa valotapauksessa säästää keskimäärin juuri sen verran, kuin oli edelle päässyt ennen niitä valoja. Jos valojen sykli on 1 minutti ja ohittamalla säästää sekunnin, on 59 kertaa 60 samoissa valoissa seisomassa ja säästö jää saamatta. Tosin, 1/60 säästö onkin minuutin verran...


      • CatHatesRat
        TheRat kirjoitti:

        Itse asiassa tuossa valotapauksessa säästää keskimäärin juuri sen verran, kuin oli edelle päässyt ennen niitä valoja. Jos valojen sykli on 1 minutti ja ohittamalla säästää sekunnin, on 59 kertaa 60 samoissa valoissa seisomassa ja säästö jää saamatta. Tosin, 1/60 säästö onkin minuutin verran...

        Mitä vittua sä taas selität, häh?


      • CatHatesRat kirjoitti:

        Mitä vittua sä taas selität, häh?

        Liian monimutkaista? Mieti sitä esimerkkiä, jonka kirjoitin tuohon. Ehkä se siitä aukeaa...

        Jos sanallisesti ei taivu, niin nuo luvut voi ymmärtää paremmin muodossa 59/60 ja 1/60. Siitä on helppo sitten pistää vaikka exceliin ja laskea voitto-olettama. Googlaa, se voi auttaa tuon termin ymmärtämiseen.


      • AikaaSäästöön
        CatHatesRat kirjoitti:

        Mitä vittua sä taas selität, häh?

        Rotta laittaa kovalla nopeudella saavuttamansa sekunttien ajansäästön joho kin laatikkoon tai pussiin säilöön ja ottaa ne sieltä sitten tarvitttaessa. Olisi kiva tietää mistä sellaisia sekunttien ja miksei minuuttienkin säilytyslaatikoita/pusseja löytyy.


      • CatHatesRat
        AikaaSäästöön kirjoitti:

        Rotta laittaa kovalla nopeudella saavuttamansa sekunttien ajansäästön joho kin laatikkoon tai pussiin säilöön ja ottaa ne sieltä sitten tarvitttaessa. Olisi kiva tietää mistä sellaisia sekunttien ja miksei minuuttienkin säilytyslaatikoita/pusseja löytyy.

        Kyllä tuo rotan logiikka on lyömätön. Tällä kertaa ne säästetyt "voitto-sekunnit", jotka eivät osu, tai osuvat minuutin sykliin, löytyvät googlaamalla tai Excelillä laskemalla. Siitä vaan maantielle laittamaan lukuja Exceliin niin ohittamiseen alkaa oikeasti tulla järkeä. Onneksi voi tuon lisäksi käyttää ihan omaa päätäänkin, mikäli se sattuu olemaan vielä kunnossa.


      • Tuolta se voi (ilmeisesti) tuntua, jos matikanopiskelut jäivät johonkin ala-asteen tasolle. Todennäköisyyksiä taidettiin sivuta vasta ylä-asteella, tai olisiko tuo tullut vasta lukion käyneillä...

        Yritä ymmärtää, mitä aiemmin saavut liikennevaloihin, sitä todennäköisemmin pääset aiemmilla vihreillä läpi.


      • AikaaSäästöön kirjoitti:

        Rotta laittaa kovalla nopeudella saavuttamansa sekunttien ajansäästön joho kin laatikkoon tai pussiin säilöön ja ottaa ne sieltä sitten tarvitttaessa. Olisi kiva tietää mistä sellaisia sekunttien ja miksei minuuttienkin säilytyslaatikoita/pusseja löytyy.

        Kyllä minulla minuutit ja tunnitkin kertyvät. Tällä hetkellä "pankissa" on noin neljän työpäivän verran aikaa. Ajattelin tyhjennellä pankkia joulun paikkeilla.


      • Duun-Ari
        TheRat kirjoitti:

        Kyllä minulla minuutit ja tunnitkin kertyvät. Tällä hetkellä "pankissa" on noin neljän työpäivän verran aikaa. Ajattelin tyhjennellä pankkia joulun paikkeilla.

        Kerro mulle miten saan aikaa tallennettua jos kaahaamalla työmatkan saavun töihin vaikka pari minuuttia aikaisemmin? Miten saan hyödyn siitä tallennettua että olen työpaikalla vaikka 06.55 normaalin työhöntuloajan 06.57 sijasta? Minä ymmärrän sen niin että joudun olemaan typaikalla kaksi minuuttia kauemmin ja ilman palkkaa enkä kotiin pääse kuitenkaan ennenkuin työaika päättyy 15.30. Miten siis saan hyötykäyttöön työmatkalla voittamani pariminuuttisen?


      • CatHatesRat

        "Yritä ymmärtää, mitä aiemmin saavut liikennevaloihin, sitä todennäköisemmin pääset aiemmilla vihreillä läpi."

        Tuossa aukottomaksi luullussa logiikassa ei ole muuta ongelmaa kuin se, että mistä tiedät olevasi liikennevaloissa aiemmin siten, että vihreä tulee heti kun saavut niihin? Yhtä lailla se vihreä vaihtuu juuri punaiseksi, vaikka saapuisit paikalle valonnopeutta. Ja tämä on oikeasti loogista, koska ne valot vaihtuvat käyttämästäsi nopeudesta huolimatta. No, maanmainio rotta keksii tähänkin jonkun sönkötyksensä kaikkine kouluhistorioineen päivineen.


      • CatHatesRat kirjoitti:

        "Yritä ymmärtää, mitä aiemmin saavut liikennevaloihin, sitä todennäköisemmin pääset aiemmilla vihreillä läpi."

        Tuossa aukottomaksi luullussa logiikassa ei ole muuta ongelmaa kuin se, että mistä tiedät olevasi liikennevaloissa aiemmin siten, että vihreä tulee heti kun saavut niihin? Yhtä lailla se vihreä vaihtuu juuri punaiseksi, vaikka saapuisit paikalle valonnopeutta. Ja tämä on oikeasti loogista, koska ne valot vaihtuvat käyttämästäsi nopeudesta huolimatta. No, maanmainio rotta keksii tähänkin jonkun sönkötyksensä kaikkine kouluhistorioineen päivineen.

        Ei hyvänen aika. *Todennäköisyys* on se sana, johon pitää kiinnittää huomiota. Jos ne valot vaihtuvat punaisiksi juuri kun tulet, et voita mitään ylinopeutta ajamalla. Jos taas olet paikalla sekuntia aiemmin, voitat paljon. Keskimäärin voitat juuri niin paljon kuin ylinopeudella voitit.


      • CatHatesRat
        TheRat kirjoitti:

        Ei hyvänen aika. *Todennäköisyys* on se sana, johon pitää kiinnittää huomiota. Jos ne valot vaihtuvat punaisiksi juuri kun tulet, et voita mitään ylinopeutta ajamalla. Jos taas olet paikalla sekuntia aiemmin, voitat paljon. Keskimäärin voitat juuri niin paljon kuin ylinopeudella voitit.

        "Ei hyvänen aika" totta tosiaan. Kumpikohan niissä valoissa palaa nimenomaan *todennäköisemmin*? Punainen vai vihreä? Vihreä se ei tietenkään edes voi olla. Käytetyllä ajonopeudella ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa, so eat my shorts.


    • Wrooooomm

      Tähän samaan sarjaan liittyy se ominaisuus joissakin, että jos liikennevaloissa tupeksii vaikkapa 0,2 sekuntia, puhkeaa jonkun takana olevan päässä verisuoni.

    • sinpanssiko

      Ihmisen kehittyminen tällaiseen toimintaan kuten autolla ajo vaatii vielä muutaman sukupolven, ei apinasta älyköksi heti muututa.

      • NäinhänSeOn

        Tuo älyn kehittyminen on jo oikeasti katkennut ainakin laajassa mittakaavassa. Suomalaisiksi määriteltyjen ihmisten kokonais äo tulee putoamaan jyrkästi aivan lähitulevaisuudessa.


    • kiire_on

      Minä siirryn junassa aina siihen vaunuun joka on veturin takana. Näin olen aina muita ennen asemalla.

      • NäinhänSeOn

        Noin todellakin on silloin pakko toimia, jos on muita kovempi "kiire". Siksi teen itsekin täysin samalla tavalla. Ja MINUN kiireeni menee aina ja kaiken yläpuolelle.


      • ValintasiOli

        Ei kannata joka asemalla, kun alikulku saattaa olla keskemmällä olevien vaunujen kohdalla...


      • SäästöäOnPienikinSäästö

        Voihan takimmaisestakin vaunusta tarpeen tullen lähteä juoksemaan vähän ennen asemalletuloa kohti etuvaunua. Näin säästää aikaa koska on asemalla ennemmin kuin takimmaisessa vaunussa olevat.


      • NäinhänSeOn
        ValintasiOli kirjoitti:

        Ei kannata joka asemalla, kun alikulku saattaa olla keskemmällä olevien vaunujen kohdalla...

        Joojoo, mutta asemalla ollaan kuitenkin ekana, ja sehän oli pääasia eiks niin? Eli vähän sama asia kun pitää kiirettä jotta pääsee aiemmin punaisiin valoihin saastuttelemaan.


      • Kjell.Q.Pippelström

        Silloin ei pidä hätäillä, kun ollaan letkassa tai junassa...


      • vauhdilla-odottelemaan
        NäinhänSeOn kirjoitti:

        Joojoo, mutta asemalla ollaan kuitenkin ekana, ja sehän oli pääasia eiks niin? Eli vähän sama asia kun pitää kiirettä jotta pääsee aiemmin punaisiin valoihin saastuttelemaan.

        Juu. Aina pitää olla kova kiire seuraaviin valoihin odottelemaan.


    • HerätkääLuuserit

      Mitä letkassa ajava ja /tai letkaa rakentava autoilija tekee liikenteessä?

    • AnonymiAutoilija

      Kun heti ohittaa tupeksijat niin siinä säästyy rutkasti aikaa. Ajan useita kertoja vuodessa suomen päästä päähän, ja kun en jää tupeksimaan muiden perään vaan ohitan heti ja ajan sitä sataa mitä tiellä saa ajaa, niin säästän pari-kolme tuntia per suunta. Toinen asia on, että jos jää köröttelemään 70-80 km/h niin uni siinä tulee silmään. Se on ihan kahta kertaluokkaa vaarallisempaa kuin ajaa vaikka miten paljon ylinopeutta.
      Lopuksi en voi muuta kuin ihmetellä, miksi sinne liikenteeseen pitää mennä aikaa viettämään ja munimaan tien tukoksi? Tunteeko siinä itsensä paremmaksi ihmiseksi kun voi aiheuttaa harmia muille lajitovereille. Minusta sellainen käytös muistuttaa enemmän perseenreiän tukosta eli ummetusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      125
      4054
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      319
      2081
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1821
    4. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1760
    5. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1740
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1681
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      448
      1532
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1282
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1276
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      450
      1251
    Aihe