Tähän nastarenkaita tarvitaan!

Vajakkiautomaatti

25 vuotta olen ajanut kitkarenkailla!!!! Olen kolaroinut, suistunut tieltä ja aiheuttanut vaaraa / terveyshaittoja ajamalla kitkarenkailla - Se kaduttaa. Ajan ammatikseni nykyisin nastarenkailla. Jos pelottaa niin annan ajo-opetusta niin sinäkin voit luopua kitkarenkaista ja vaihtaa turvallisiin nastarenkaisiin! Anna yhteystietosi niin opetan sinutkin ajamaan!

46

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästösyistä

      Itse olen ajanut 30 vuotta kitkoilla enkä kertaakaan ole kolaroinut. Totta että kitkoilla ennakointi on tärkeämpää kuin kitkoilla. Mutta jos ajelut on pelkästään etelä-Suomessa niin suosin kitkoja. Nastat kuluu todella nopeasti ja tien pinta. Katsoo nytkin ulos, vesikeli eikä tietoakaan ensilumesta.

      • Minä olen ajanut Kitkoilla 20v enkä ole yhtään kolari ajanut ellei sitten lasketa nastapellen minua perään ajoa. Ajan myös paljon sivuteitä enkä ole ojaan ajanut.
        Suosittelen kaikille kitkarengas


      • En_tarvi_opetusta
        autoilija kirjoitti:

        Minä olen ajanut Kitkoilla 20v enkä ole yhtään kolari ajanut ellei sitten lasketa nastapellen minua perään ajoa. Ajan myös paljon sivuteitä enkä ole ojaan ajanut.
        Suosittelen kaikille kitkarengas

        25 vuotta ja yli miljoona kolaritonta kilometriä nastattomilla renkailla. Ehkä en osaa ajaa, koska mitään ei ole sattunut?

        Nämä kitkarenkaita vaarallisiksi väittävät joko eivät ole kokeilleet, tai sitten he vain eivät oikeasti osaa suhtautua liikenteeseen oikein.


      • pelle.se.on
        autoilija kirjoitti:

        Minä olen ajanut Kitkoilla 20v enkä ole yhtään kolari ajanut ellei sitten lasketa nastapellen minua perään ajoa. Ajan myös paljon sivuteitä enkä ole ojaan ajanut.
        Suosittelen kaikille kitkarengas

        Todellisuudessa palstapelle "autoilija" arto on ajanut vain Plasto Volvolla hiekkalaatikolla, kylläkin kitkarenkain, joten "pätevä" on antamaan ihmisille rengas-suosituksia.


      • näinhän.se.on
        En_tarvi_opetusta kirjoitti:

        25 vuotta ja yli miljoona kolaritonta kilometriä nastattomilla renkailla. Ehkä en osaa ajaa, koska mitään ei ole sattunut?

        Nämä kitkarenkaita vaarallisiksi väittävät joko eivät ole kokeilleet, tai sitten he vain eivät oikeasti osaa suhtautua liikenteeseen oikein.

        Sulla on luikkareilla ajaessasi käynyt taivaalinen tuuri, tai paremminkin nastarenkain varustautuneet autoilijat on- tähän mennessä- onnistuneet väistämään pitkäksi menneet jarrutuksesi ym. pitämättömien renkaitesi aihettamat immelmannit.


      • autoilija__
        autoilija kirjoitti:

        Minä olen ajanut Kitkoilla 20v enkä ole yhtään kolari ajanut ellei sitten lasketa nastapellen minua perään ajoa. Ajan myös paljon sivuteitä enkä ole ojaan ajanut.
        Suosittelen kaikille kitkarengas

        Minä olen ajanut nastarenkailla 20v enkä ole yhtään kolaria ajanut ellei sitten lasketa kitkapellen minua perään ajoa. Ajan myös paljon sivuteitä enkä ole ojaan ajanut.

        Suosittelen kaikille nastarengasta.


    • säästösyistä

      Totta että kitkoilla ennakointi on tärkeämpää kuin nastoilla. Muutaman talven olen ajellut nastoilla.

    • vajakeille..lääkitys

      Kirjoituksestasi päätellen on hyvä, ettet opeta ketään ajamaan, kun et osaa itsekään. Minä olen pärjännyt kitkoilla ihan hyvin, samoin myös vaimoni. Vielä tosin ajetaan kesärenkailla, kun talvi ei ole alkanut.

      • vajakeille..lääkitys

        Kirjoituksestani päätellen on hyvä, etten opeta ketään ajamaan, kun en osaa itsekään. Minä en ole pärjännyt kitkoilla, eikä myöskään vaimoni. Vielä tosin ajetaan polkupyörällä, kun talvi ei ole alkanut.


      • KahelilleHäkkiä

        No sepä hyvä, että tunnustat koko maailmalle taidottomuutesi. Nyt me kaikki osamme karttaa seuraasi......


      • kitkatkatkat

        Tähän ikuiseen nastakitkatappeluun olisi ainoastaan yksi keino: Kielletään nastarenkaat, jolloin kaikki ajavat kitkoilla ja sen myötä ajotavat muuttuvat järkeviksi ja ennakoiviksi ja turvallisuus olisi taattu. Nykyinen mahdollinen turvallisuusvaje johtuu juuri siitä, että nastamiehet ajavat uhmakkaasti ja kitkamiehet olosuhteitten mukaan.
        Olen sen verran kokenut historiaa, että olen nähnyt ajan jolloin ajettiin kesät talvet kesärenkailla. Kitkat ovat monia kertoja paremmat kuin kesärenkaat talvella, joten miksi emme kaikki ajaisi kitkoilla, kun ennen taitavat kuljettajat todellakin pärjäsivät kesäkiekoilla talvellakin. Uusavuttomuus Suomessa ei rajoitu yksinomaa tähän kitka/nasta taisteluun.


      • RapinaOnTurvallista

        Emme aja kitkoilla sen takia, kun menetämme yöunet miettiessämme tien liukkautta. Kun suuntaamme ilmiöön nimeltä, TYÖ (tosin aniharvat enää Suomessa)niin on huojentavaa todeta hiljaa mielessä, että onpa hyvä, että on nastat alla, kun lämpötilakin on enää 5c, ja vettä tihutellessa on hyvä painaa menemään nastoilla, kun ne niin niin ihanasti rapisee paljasta asfalttia vasten......


      • 23vkitkoilla
        kitkatkatkat kirjoitti:

        Tähän ikuiseen nastakitkatappeluun olisi ainoastaan yksi keino: Kielletään nastarenkaat, jolloin kaikki ajavat kitkoilla ja sen myötä ajotavat muuttuvat järkeviksi ja ennakoiviksi ja turvallisuus olisi taattu. Nykyinen mahdollinen turvallisuusvaje johtuu juuri siitä, että nastamiehet ajavat uhmakkaasti ja kitkamiehet olosuhteitten mukaan.
        Olen sen verran kokenut historiaa, että olen nähnyt ajan jolloin ajettiin kesät talvet kesärenkailla. Kitkat ovat monia kertoja paremmat kuin kesärenkaat talvella, joten miksi emme kaikki ajaisi kitkoilla, kun ennen taitavat kuljettajat todellakin pärjäsivät kesäkiekoilla talvellakin. Uusavuttomuus Suomessa ei rajoitu yksinomaa tähän kitka/nasta taisteluun.

        Loistava kannanotto. Asia on juuri niin, kuten sanoit.


    • katkatkatkit

      Tähän ikuiseen nastakitkatappeluun olisi ainoastaan yksi keino: Kielletään kitkarenkaat, jolloin kaikki ajavat nastarenkailla ja sen myötä ajotavat muuttuvat järkeviksi ja ennakoiviksi ja turvallisuus olisi taattu. Nykyinen mahdollinen turvallisuusvaje johtuu juuri siitä, että kitkamiehet ajavat uhmakkaasti ja nastamiehet olosuhteitten mukaan.

      Olen sen verran kokenut historiaa, että olen nähnyt ajan jolloin ajettiin kesät talvet kesärenkailla. Nastarenkaat ovat monia kertoja paremmat kuin kesärenkaat talvella, joten miksi emme kaikki ajaisi nastoilla, kun ennen edes taitavat kuljettajat eivät pärjänneet ilman nastarenkaita talvella.

      Hieman muokattuna ettei totuus unohdu.

      • vajakeille..lääkitys

        Kyllä tähän on vain yksi oikea ratkaisu. Ne Etelä-Suomen asukkaat, jotka paniikissa vaihtavat nastarenkaita alle, kun Utsjoella on ensimmäinen yöpakkanen, pitäisi toimittaa pakkohoitoon. Kun heidän lääkitys saadaan toimimaan, niin heidät voidaan jälleen vapauttaa luontoon.


      • tää.tarvii.apua
        vajakeille..lääkitys kirjoitti:

        Kyllä tähän on vain yksi oikea ratkaisu. Ne Etelä-Suomen asukkaat, jotka paniikissa vaihtavat nastarenkaita alle, kun Utsjoella on ensimmäinen yöpakkanen, pitäisi toimittaa pakkohoitoon. Kun heidän lääkitys saadaan toimimaan, niin heidät voidaan jälleen vapauttaa luontoon.

        Täällä Etelä-Suomessa on muutamia asukkaita, kuten esim. sinä, jotka olis syytä toimittaa mitä pikimmin pakkohoitoon.
        Heti kun Utsjoella esiintyy ensimmäinen yöpakkanen sinulla alkaa helvetinmoinen, perusteeton propakandan jauhaminen turvallisia talvirenkaita käyttäviä ja niihin ajoissa vaihtavia kohtaan.
        Olet sen verran sekaisin, että vapauttamisesi luontoon ei varmasti olisi mahdollista useampaan vuoteen.


      • vajakeille..lääkitys
        tää.tarvii.apua kirjoitti:

        Täällä Etelä-Suomessa on muutamia asukkaita, kuten esim. sinä, jotka olis syytä toimittaa mitä pikimmin pakkohoitoon.
        Heti kun Utsjoella esiintyy ensimmäinen yöpakkanen sinulla alkaa helvetinmoinen, perusteeton propakandan jauhaminen turvallisia talvirenkaita käyttäviä ja niihin ajoissa vaihtavia kohtaan.
        Olet sen verran sekaisin, että vapauttamisesi luontoon ei varmasti olisi mahdollista useampaan vuoteen.

        Juu, onhan siitä tietysti hyötyäkin, kun vajakki joka syksy vaihtaa ne turvalliset renkaat hyvissä ajoin. Työllistäähän se asvalttifirmoja ja ainakin yksityiset keuhkotautien lääkärit hierovat käsiään. Tässä on vielä pari viikkoa aikaa, ennen kuin talvirenkaat pitää lain mukaan alle vaihtaa. Katsotaan tuleeko talvi etelään sitä ennen, vai jatketaanko kesiksillä joulukuuhun asti. Onhan se tietysti vaarallista, kun yöpakkastakin on luvattu. Muistakaahan vajakit taas keväällä rouhia mahdollisimman pitkään nastoillanne, sillä varsinkin stadin talvi on hämmästyttävän pitkä (ainakin vajakin päässä).


      • vaikeaa.on
        vajakeille..lääkitys kirjoitti:

        Juu, onhan siitä tietysti hyötyäkin, kun vajakki joka syksy vaihtaa ne turvalliset renkaat hyvissä ajoin. Työllistäähän se asvalttifirmoja ja ainakin yksityiset keuhkotautien lääkärit hierovat käsiään. Tässä on vielä pari viikkoa aikaa, ennen kuin talvirenkaat pitää lain mukaan alle vaihtaa. Katsotaan tuleeko talvi etelään sitä ennen, vai jatketaanko kesiksillä joulukuuhun asti. Onhan se tietysti vaarallista, kun yöpakkastakin on luvattu. Muistakaahan vajakit taas keväällä rouhia mahdollisimman pitkään nastoillanne, sillä varsinkin stadin talvi on hämmästyttävän pitkä (ainakin vajakin päässä).

        Kyllä tällä "vajakit milloin mitäkin" nimimerkillä on todella vaikea paikka ja suuret murheet, kun pitää ihmisten talvirenkaista ja niiden vaihtoajankohdan lisäksi vielä kantaa huolta, asvalttifirmojen ja jopa keuhkotautien lääkäreiden työllisyydestä.
        Eihän moisia paineita kenenkään pienen-ihmisen pää kestä, kun lisäksi tällä ko.hemmolla tuntuu vielä olevan jonkin asteinen pakkomielle noihin Utsjoen yöpakkasiin, niin sekaisinhan siinä menee ja tulos on luettavissa ko.nimimerkin lievästi sanoen omituisista kommenteista.


      • vajakeille..lääkitys_
        vaikeaa.on kirjoitti:

        Kyllä tällä "vajakit milloin mitäkin" nimimerkillä on todella vaikea paikka ja suuret murheet, kun pitää ihmisten talvirenkaista ja niiden vaihtoajankohdan lisäksi vielä kantaa huolta, asvalttifirmojen ja jopa keuhkotautien lääkäreiden työllisyydestä.
        Eihän moisia paineita kenenkään pienen-ihmisen pää kestä, kun lisäksi tällä ko.hemmolla tuntuu vielä olevan jonkin asteinen pakkomielle noihin Utsjoen yöpakkasiin, niin sekaisinhan siinä menee ja tulos on luettavissa ko.nimimerkin lievästi sanoen omituisista kommenteista.

        Ja lääkkeet on loppu! Tarvin nastarenkaat aaarrggghhh!!


      • Päävajakki
        vajakeille..lääkitys kirjoitti:

        Juu, onhan siitä tietysti hyötyäkin, kun vajakki joka syksy vaihtaa ne turvalliset renkaat hyvissä ajoin. Työllistäähän se asvalttifirmoja ja ainakin yksityiset keuhkotautien lääkärit hierovat käsiään. Tässä on vielä pari viikkoa aikaa, ennen kuin talvirenkaat pitää lain mukaan alle vaihtaa. Katsotaan tuleeko talvi etelään sitä ennen, vai jatketaanko kesiksillä joulukuuhun asti. Onhan se tietysti vaarallista, kun yöpakkastakin on luvattu. Muistakaahan vajakit taas keväällä rouhia mahdollisimman pitkään nastoillanne, sillä varsinkin stadin talvi on hämmästyttävän pitkä (ainakin vajakin päässä).

        Kyllä me vajakit ihmettelemme kun tien pinta tänäkin syksynä jäätyi.
        Onneksi opimme tästä. Nastat rouhivat vaikka koivu on hiirenkorvalla.
        Renkaat vaihdetaan itsenäisyyspäivänä ja helatorstaina.


    • Kitkatkatkat

      Tähän ikuiseen nastakitkatappeluun olisi ainoastaan yksi keino: Kielletään kesärenkaat, jolloin kaikki ajavat nastarenkailla ja sen myötä ajotavat muuttuvat järkeviksi ja ennakoiviksi ja turvallisuus olisi taattu. Nykyinen mahdollinen turvallisuusvaje johtuu juuri siitä, että kesärengasmiehet ajavat uhmakkaasti ja nastamiehet olosuhteitten mukaan.

      Olen sen verran kokenut historiaa, että olen nähnyt ajan jolloin ajettiin kesät talvet nastarenkailla. Nastarenkaat ovat monia kertoja paremmat kuin kesärenkaat kesällä, joten miksi emme kaikki ajaisi nastoilla, kun ennen edes taitavat kuljettajat eivät pärjänneet ilman nastarenkaita kesällä.

      • naurunappula

        Tuli tuossa äskettäin mieleeni sellainen mahdollisuus, että kielletään nastarenkaat teitä tuhoavina, mutta annetaan mahdollisuus myös nastojen käyttöön. Eli ne jotka haluaisivat ajaa nastoilla voisivat anoa siihen erillistä lupaa, joka maksaisi esim. vaikka 200 vuodessa. Lisäksi hänen pitäisi autokoulussa näyttää ja todistaa, että ajotaitonsa ja -tapansa vuoksi on käytettävä talvisaikaan nastarenkaita pysyäkseen ajoradalla.


      • bmw_kusipää
        naurunappula kirjoitti:

        Tuli tuossa äskettäin mieleeni sellainen mahdollisuus, että kielletään nastarenkaat teitä tuhoavina, mutta annetaan mahdollisuus myös nastojen käyttöön. Eli ne jotka haluaisivat ajaa nastoilla voisivat anoa siihen erillistä lupaa, joka maksaisi esim. vaikka 200 vuodessa. Lisäksi hänen pitäisi autokoulussa näyttää ja todistaa, että ajotaitonsa ja -tapansa vuoksi on käytettävä talvisaikaan nastarenkaita pysyäkseen ajoradalla.

        Tuli tuossa äskettäin mieleeni sellainen mahdollisuus, että kielletään kitkarenkaat teitä tuhoavina, mutta annetaan mahdollisuus myös kitkojen käyttöön. Eli ne jotka haluaisivat ajaa kitkoilla voisivat anoa siihen erillistä lupaa, joka maksaisi esim. vaikka 200 vuodessa. Lisäksi hänen pitäisi autokoulussa näyttää ja todistaa, että ajotaitonsa ja -tapansa vuoksi on käytettävä talvisaikaan kitkarenkaita pysyäkseen ajoradalla.

        Eli eiköhän se ole ihan fifty-fifty.


    • veio1

      Siis, ?? opettaisit muutkin ajamaan niin etteivät pärjää kitkoilla ja sitten hankkisivat nastat. ?
      Jos kus on kyllä ollut todella jäistä mutka/mäki maalaisteillä jolloin mutkaan piti mennä oikealla nopeudella jottei liukuisi ojaan ja mäkeen piti ottaa vauhtia todella ajoissa jotta pääsi ylös.
      Niitä kelejä on siinä määrin harvoin, että pidän jatkossa kevyitä ketjuja mukana.

      • tästä.apu

        Pyöräytäppä ne" kevyet ketjut" pääsi ympärille niin on hartioiden välissä muutakin kuin tyhjää höttöä.
        Muista myös ehdottomasti kirjelmöidä päättäjille kuinka ovat taas kykenemättömiä..pläp.. pläp jne..


      • iekkiläinen

        Kielletään kumipyörät ja siirrytään kivipyörä kärryihin niin maailma pelastuu.


    • dfgdgdgdfgd

      Aja sinäkin nastarenkailla niin turvallinen kotimatkasi on taattu. Kitkapellet paalatkaa itsenne.

    • vajakeille..lääkitys_

      Täällä ukkostaa ja AARRRRGGGHHH EN KESTÄ KUN IHMISET EIVÄT YMMÄRRÄ VAIHTAA NASTARENKAITA AUTOIHINSA!

      • PirunHyvääLäppääHeität

        Voi että. Nyt palstalle tuli taas oikea huumoriveikko!


    • turvallisesti.nastoilla

      Tilaamani tuliterät nastarenkaat tulevat Maanantaina kotiovelle, jätän ne siihen vaihtoa odottamaan. Oli halvemmat kuin huippukalliit lepuuttajat.

      • RouhitkoPitkään

        Milloin ajattelit aloittaa niillä asfaltin rouhimisen? Syyskuussa?


      • turvallisesti.nastoilla
        RouhitkoPitkään kirjoitti:

        Milloin ajattelit aloittaa niillä asfaltin rouhimisen? Syyskuussa?

        Ei, en ala rouhimaan, siihen on asiaan perehtyneet asfalttifirmat palkattu erikseen. Et näköjään tuotakaan vielä tiennyt.


      • RouhitkoPitkään
        turvallisesti.nastoilla kirjoitti:

        Ei, en ala rouhimaan, siihen on asiaan perehtyneet asfalttifirmat palkattu erikseen. Et näköjään tuotakaan vielä tiennyt.

        Aina kun ajat nastarenkailla autollasi rouhit asfalttia. Sadalla kilometeillä lähtee lähemmäs kilo asfalttia irti. Etkö sitäkään tiennyt?


    • Kitka_vajakki

      Muistakaan että vielä on Turvallisien Nastarenkaiden käyttö sallittua!

    • AARRRGGGHHH!!! Vieläkin joku ajeli kitkarenkailla! EI - Vaihtakaa jo kesärenkaat!

      • Anonyymi

        P3nis.


    • Anonyymi

      No jos ajaa vanhanaikaisella mahdollisesti takavetoisella hankalasti ja vaikeasti ajettavalla niin lada, bemari, volvo, merssu eikä mitään ajonhallintaa tai edes abs jarruja , ymmärän nastat mutta mutta nykyautossa jopa valmiiksi vanhanaikaisissa corolloissa ja paremmissa korealaisissa on järjestelmiä sutimiseen luistoon jne että nastat on vain tehty asfaltin kuluttamiseen.
      Perustelut siihen että kun dx corollalla opetteli talviajon temput 1985 nastarenkailla ei ole juurikaan tarvinnut seuraavissa autoissa esim, 1995 vento 1999 , 2004, 2011, 2014 passateissa mitään nastarenkaita, siksi kun niillä pärjää aivan loistavasti kitkoilla vaikka on peruspentti kuski mutta ei kolareitakaan paljon vaan sakkoja ylinopeudesta.

      • Anonyymi

        Mitkään järjestelmät eivät muuta fysiikan lakeja. Jos jarrutusmatka ei riitä, niin se ei riitä. Hyvin harvoin ylipäätään mikään järjestelmä liikenteessä auttaa, jos kuski osaa perusteet, sillä eihän se auto poikittain mene osaavan kuskin alla kuitenkaan.


    • Anonyymi

      No niin nyt on käyty liukkaankelin kokeilut. Hyä on ajella kun osaa!

    • Anonyymi

      AAARRRGGHHH! EN KESTÄ TÄTÄ TUSKAA! ihmiset eivät vieläkään ole saaneet autoihinsa kelin vaatimia turvallisia nastarenkaita! Siellä suditaan kitka ja kesärenkailla!

    • Anonyymi

      Aina vain surkeampia nämä asfaltin tuhoojien, rouhianastspellejen surkeat parjausyritykset!

    • Anonyymi

      Karmeinta,kun kitkamiehetkin joutu maksaa asfaltin uusinat rouhijoiden,tunarien jäljiltä!
      Nastarengasvero äkkiä!

      • Anonyymi

        On varsin kohtuullista, että kitkailijat(kin) joutuu teiden kunnossapitoon osallistumaan.
        Varsin erikoista heiltä tuo itku, koska juuri nastoilla ajavat karhentaa sitä jäistä tien pintaa, että kitkoillakin ajavat edes joten kuten ojien välissä pysyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On varsin kohtuullista, että kitkailijat(kin) joutuu teiden kunnossapitoon osallistumaan.
        Varsin erikoista heiltä tuo itku, koska juuri nastoilla ajavat karhentaa sitä jäistä tien pintaa, että kitkoillakin ajavat edes joten kuten ojien välissä pysyvät.

        Sinulla rouhiapelle ilmeisen vaikeeta. Minulla kitkoilla ei vaikeuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla rouhiapelle ilmeisen vaikeeta. Minulla kitkoilla ei vaikeuksia!

        Juurihan se sanottiin että sinäkin kitkoilla luistellessasi pysyt ojien välissä juurikin nastoilla jäätikön karhentamisen ansiosta.


    • Anonyymi

      Vastaus aloituksen otsikkoon, turvalliseen liikkumiseen liikenteessä talvisissa olosuhteissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      4156
    2. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      79
      2337
    3. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1811
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      173
      1697
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    6. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1291
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    10. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1093
    Aihe