Huostaanoton valmistelu

laittomuutta

Meidän perheessä valmistellaan huostaanottoa. Syynä minun sairaus ja lisäksi kolme kertaa olen ottanut liikaa alkoa. Olen joutunut lopettamaan lääkityksen välillä sivuoireiden vuoksi. Olen nyt sitoutunut hoitoon ja päihteettömyyteen. Lapsi ei ole koskaan kärsinyt sairaudestani tai nähnyt minua humalassa. Isä täysin terve. Minua kehoitettu muuttamaan pois kotoa ja etsin asuntoa. En ymmärrä miksi lapsi ei saisi asua kotoba isänsä kanssa. Epäilevät että isä ei pysty rajaamaan minun huonoa vointia pois lapsen läheltä. Lapsi täysin terve ja ei ole huolta ollut päiväkodissa ikinä eikä avohuollon työntekijöilllä tai lastenpsykiatrilla ole ollut huolta. Minut halutaan erottaa perheestä mutta eikö älytä että isä hoitaa lapsen hyvin kaikki eskariin viennit kotityöt myös silloin kun en ole kotona. Olen nyt väliaikaisesti muualla mutta en ole löytänyt omaa asuntoa. En ymmärrä miksi asiaa viedään eteen päin. Seuraavaksi kai oikeuteen menee. Jos lapsi riistetään kotoa hän varmasti sairastuu psyykkisesti koska ei ole kokenut mitään pahaa kotona. En ymmärrä!

66

1783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipientä

      Kyse on siitä että joku sijaisperhe haluaa juuri sinun lapsen ikäisen rahasäkin.

      Sääliksi käy lastasi kun johkii s.perheeseen joutuu. Tai oletettavasti sellaseen jos eskari-ikäinen on.

      • aloittaj

        Auttakaa joku mitä voi tehdä?


    • järjestelykysymys

      Outoa, että sinut ikäänkuin ollaan jättämässä heitteille! Ajetaan kodista pois, vaikka olet sairas. Jo sairauden vuoksi sinulle, itseäsi ajatellen, pitäisi järjestää asunto. Tuollainen on todella kylmää meininkiä.

      Kun isä kerran kantaa vastuunsa, niin eihän tuossa pitäisi minkäännäköistä huostaamisen tarvetta edes miettiä. Onko sinun hoitotahollasi jotakin ehdotusta tai ratkaisua esim asunnon hankintaan? Onko siellä sosiaalityöntekijää, joka puoltaisi pikaista asunnonsaantia sinulle? Tuossa tilanteessa myös ls:n tehtävä olisi laatia painava puoltolausunto asuntoa varten.

      • alkup

        Olen aktiivisesti asuntoa etsinyt. Toivottavasti ensi viikolla ratkeaa saanko yhden asunnon. Tai saan sen jos otan mutta siinä on remontti ja halusn varmisraa sisäilman laadun. Kysymys on siitä laittomuudesta miksi lapsi ei voisi asua terveen isänsä kanssa. Koko perheemme elää pelossa milloin asia menee oikeuteen ja tuleeko oikeutta.


      • alkup

        Ja jos en itse saa asuntoasiaa järjestettyä hoitotahon sossu auttaa. Mutta karvainta Tässä se että lyödään kovimmalla aseella ja ollaan viemässä huostaanottohakemusta oikeuteen.


      • järjestelykysymys

        Liittyykö alkoholin käyttö jotenkin huostaperusteisiin? Jos siis et edes ole ollut päihtyneenä lasten seurassa? Mitä ls sanoo perusteluksi ettei isä saattaisi olla ok vanhempi?


    • Onnea_vaan

      Että kolme kertaa olet liikaa ottanut alkoa?

      • alkup

        Kyllä kaksi kertaa olen ottanut liikaa ja lapsi oli kotona. Nukkui. Isä oli ottanut vähän. 0,jotain promillea. Yhden kerran otin muualla mitt se johti riitaan erään henkilön ksnssa ja poliisin kautta sossun tietoon. Nämä ilmoitulset kotona ottamisesta tehnyt tuttu henkilö jolle humalassa soitin. En käytä enää ollenkaan alkoholia. Toki olen eläissäni ottanut joskus kotona lasin pari viiniä mutta nämä liikakäytöt johti ilmoituksiin kun eräs henkilö käräytti. No jokatapaulsssa en ota enää ja olen sitoutinut muuttamaan pois alkottomuuteen ja hoitoon. Isä ei mielestäni Ole tehnyt mitään väärää. Ehkä se on syynä pystyykö hän huolehtimaan ettei minun vointi vaikuta lapseen ja että hänen olisi pitänyt aiemmin ajaa minut pois kotoa kuulema. Kuten sanoin ei lapsi Ole ikinä oireillut mitenkään eikä hänesrä Ole huolta ollut missään instanssissa. Mietin vaan mikä viidakon laki estää lasta asumasta isänsä kanssa kun minä muutan pois. Toivo alkaa mennä, prosessi on raskas ja pelkään että lapsi sairastuu jos hänet revitään kotoa pois. Niin sairastuu isänsäkin ja mikä olen jo nyt uupunut tilanteeseen.


      • järjestelykysymys

        Eli jos muuttaisitkin niin lapsi saatetaan ottaa tutun hyvän isän hoivasta muualle??

        Lapsi ei oireile edes. Kertomasi perusteella ei kyllä kukaan lapsi oireilisi.

        Kertovatko ls-työntekijät nyt, että isän olisi pitänyt "ajaa sinut pois"? Onko sinulla vaikea sairaus? Invalidisoiko se sinut seinien sisälle? Onko kyse fyysisestä vai psyykkisestä sairaudesta?

        Hyvinkin hankalaa psyyken sairautta sairastavan vanhemman lapsella on oikeus saada olla ko vanhemman elämässä. Tunnut ymmärtävän pitkälti miten erottaminen tulisi nimenomaan vaikuttamaan lapseesi ja jo se kertoo, että vuorovaikutuksenne on saavuttanut luottavaisuuden ja syvän, molemminpuolisen, tyydytyksen asteen. Tunnet/tunnette oman lapsenne kokonaan.

        Pelon läsnäolo hajottaa toimintaanne lapsen luontaisena turvantakaajana. Ei mikään ole sokeeraavampaa kuin pelko, mitä mahdollisesti joudutte kokemaan: oman lapsen sairastuminen reaktiiviseen psykoosiin!

        Käytännön järkkäilyt olet jaksanut kiitettävästi! Teillähän siis on oikeusapu olemassa?


      • Aukkoja_on
        alkup kirjoitti:

        Kyllä kaksi kertaa olen ottanut liikaa ja lapsi oli kotona. Nukkui. Isä oli ottanut vähän. 0,jotain promillea. Yhden kerran otin muualla mitt se johti riitaan erään henkilön ksnssa ja poliisin kautta sossun tietoon. Nämä ilmoitulset kotona ottamisesta tehnyt tuttu henkilö jolle humalassa soitin. En käytä enää ollenkaan alkoholia. Toki olen eläissäni ottanut joskus kotona lasin pari viiniä mutta nämä liikakäytöt johti ilmoituksiin kun eräs henkilö käräytti. No jokatapaulsssa en ota enää ja olen sitoutinut muuttamaan pois alkottomuuteen ja hoitoon. Isä ei mielestäni Ole tehnyt mitään väärää. Ehkä se on syynä pystyykö hän huolehtimaan ettei minun vointi vaikuta lapseen ja että hänen olisi pitänyt aiemmin ajaa minut pois kotoa kuulema. Kuten sanoin ei lapsi Ole ikinä oireillut mitenkään eikä hänesrä Ole huolta ollut missään instanssissa. Mietin vaan mikä viidakon laki estää lasta asumasta isänsä kanssa kun minä muutan pois. Toivo alkaa mennä, prosessi on raskas ja pelkään että lapsi sairastuu jos hänet revitään kotoa pois. Niin sairastuu isänsäkin ja mikä olen jo nyt uupunut tilanteeseen.

        Olet sitoutunut muuttamaan pois ja hoitoon vaikket enää käytä? Vähän epäuskottavaa, ei voi mitään...


      • järjestelykysymys

        Niin. Jos et itse ole tuo ap eli et trollaa, niin tällä tavalla kuviot just menee! Joku ammattilainen sanoo olevansa kartalla, mutta se se on oikeesti pihalla.

        Tottakai huostauhkan alla oleva tekee mitä tahansa ettei mihinkään kirjata "yhteistyökyvytön" ! Tuohan nyt on ihan normaalia: etkö ikinä ole lukenut mihin pelleilyihin vanhempia pakotetaan? Psyk.poli lienee yksi tavallisin paikka mihin ls edellyttää ottamaan kontaktia, kun vanhempaa vaikkapa väsyttää pitää neurologisesti oirehtivan lapsen puolia päiväkodissa tai koulussa. Silti vanhempi rupeaa käymään psyk.polilla, jotta saisikin pitää sen turvin ainakin lapsen kotona.

        Ei voi mitään, jos tuo oikeiden vanhempien Irvikuva-Arki ei ole sinulle avautunut. Ls ei ihan aina tajua (kai) että arkihan on itsestäänselvyys ja että ls:n omat säätelyt juuri estävät noiden säännöllisten arkirutiinien tuomaa rauhaa.


      • justiinsajoojajetsul
        Aukkoja_on kirjoitti:

        Olet sitoutunut muuttamaan pois ja hoitoon vaikket enää käytä? Vähän epäuskottavaa, ei voi mitään...

        Sinun mielestähän kaikki on hyvin epäuskottavaa. Olet sitä hokenut monta vuotta... Ja hui kauhistus kirjoitin ennen viittä. Eikö ole hirveää, kun jotkut heräävät aikaisin ja saavat omaa aikaa ennen töihin menoa :)


    • alkup

      Niin olen sitoutunut hoitoon {psykoottinen masennus) joka joutuu kylläkin altistumisesta sisäilmaongelmiin mitt siis siihen hoitoon. Ja päihdepalvelutyö jatkuu lasun toimesta vaikka en käytäkään enää. Että pysyisin käytyämättä. Luin asiakirjojani kauheeta luettavaa minun osalta koska olen joutunut taistelemaan lääkäreidenkin kanssa että masennus joutuu sisäilmaongelmista. Olen aikaisemmin elämässä joutunut muuttamaankin useasti niiden takua. EI hyvä juttu sekään asiakirjoissa. Mutta isän osuutta en ymmärrä. Minun pitäisi vaan löytää nyt asunto missä pystyn asua ehkä isä saisi pitää lapsen. Mutta en tiedä voiko hallinto oikeus tehdä semmosta määräystä että lapsi isälle. Minä oon jo pelin suurelta osin menettäny koska lääkkeet tekee fyysisiä sairauksia ja sisäilmasairaus psyyke ja alkokerrat ei näytä hyvältä vaikka kuinka sitoutuu hoitoon. Kun oikeuteen viedään kaikki vanhatkin tiedot ei vaan nykyhetkeä. Eikä silkäkään näytä olevan merkitystä ettei lapsesta Ole ollut missään huolta.

      • järjestelykysymys

        Kirjaukset ovatkin puhuttaneet monien vuosien ajan, kun ne ikävä kyllä riippuvat pelkästään sosiaalityöntekijän kyvyistä hahmottaa perheestä se oleellinen.

        Sisäilman vuoksi sairastuneista tuli muuten jokin aika sitten hyvä ohjelma tv:stä. Tuleeko sinulle sivuoireita hengitystielääkityksestä vai psykoosilääkityksestä vai molemmista? Kumpa löytyisi lääkäri, joka tuntee sairauksien (loogisen) yhteyden: astmaliitto? Alkomerkinnät eivät maalaisjärkistä hetkauttaisi...arvasikohan soittaja edes mitä on saanut aikaan :( On pelkästään hyvä, että et ota alkoholia, jos se ei sovi lääkityksen kanssa.

        Onko teillä oma valitsema lakimies vai oikeustoimistostako olette saaneet sellaisen? Lokakuun liike taitaa antaa joitakin neuvoja, sillä vain on vähän sekavantuntuinen sivusto. Se löytyy googlettamalla. Ainakin saatat löytää tsemppausta.


    • alkup

      Psykoosilääke hyvin pienellä annoksella tekee jo sivuoireita. Kaikki nämä kirjattu. Että en Ole ollut kovin hoitomyönteinen aikaisemmin kun en edes Ole missään psykoosissa mielestäni vaan sellainen ihninen joka ajattelee paljon ja kuulema liikaa. Mutta lääkärin mielestä se on psykoottista. No jokatapauksessa nyt olen alistunut kaikkeen paskaan ja silti pelkään pahinta. Lapsen isästä ei ollut juuri mitään kirjauksia. Hyvä niin. En tiedä mitä keksivät syyksi jos ei lapsi muka isällään voi olla. No yhdessä kohti luki että epäilemme ymnärtääkö hän minun sairautta ja sen vaikutuksua lapseen. Ja yksi tukkapölly 5v sitten. Silloin oli selvitys ja kaikki ok. Niin sisäilmaongelmista sairastumisesta kaikki alkoi uudelleen. Oon ottanu yhteyttä lakimieheen. Hän on kovin kiireinen toivottavasti ehtii hoitamaan asiaa. Kyllä surettaa niin kovasti. Yksinäiset päivät kun olen s lomalla ja Mies töissä poika hoidossa. Saatta muuttua pian 24h yksunäisyydeksi kun muuttopakko. Mutta voi voi pientä lapsiraukkaa hänen kärsimystään en Anna ikinä anteeksi viranomaisille jos hänet viedään. Ja syytän myös itseäni näiden asioiden takia. Miestä en voi syyttää kun hän ei oo mitään tehnyt.

      • alkup

        Voidaanko lapsi sijoittaa toiselle vanhemmalle siis omaan kotiinsa jos siihen myt mennään? Kun olen lukenut että joskus näin tehdään huostaanoton purkutilanteessa mutta entäs muuten.


      • järjestelykysymys

        En kyllä ollenkaan tiedä noita käytäntöjä. Sellanen sanahirviö on kuin sijaishuollonmuuttamispäätös. Se liittyy ainakin siihen kun lapsi muuttaa kotiin.

        Olet siis "ihminen joka ajattelee paljon ja kuulema liikaa". Huhhuh: jos selaat naistenlehtiä, niin törmäät mm termiin "erityisherkkä". Piireihin kuuluvan hyvätuloisen erityisherkän äidin on lupa ajatella paljon ja liikaa... ei hänestä kenkään huolestu ;) Hän saa kokea syvästi ja hänellä saa olla allergioita: `Onneksi minulla on ymmärtävä mies, joka tekee ne toimet, joista en selviydy`

        Hoitava lääkärisi on sitä mieltä, että olet "psykoottinen". Pystytkö vaihtamaan hoitotahoa? Onko sinulla vakuutusta? (Saisit silloin valinnanvaraa ja valita yksityisen hoitotahon). Monilla ei ole vakuutusta, ei siinä mitään.

        Herää ihmetys tuosta kirjauksesta: "epäilemme ymmärtääkö hän (siis isä) minun sairautta ja sen vaikutuksua lapseen" MILLÄhän tietotaidoilla ls on asiantuntijan roolissa "sairaudestasi"???

        Tottakai syytät itseäsi: jokainen kelpo vanhempi syyttää itseään jos tapahtumat kääntyvät kamalaan suuntaan. Uskon, että osaat ja haluat kuitenkin pyytää anteeksi lapseltasi?! Sellainen meinaan ei taasen tule valitettavan monen ls-toimijan pieneen mieleenkään. Vaikka tapahtuisi miten ilmeisiä ja vakavia virkavirheitä alkumetreiltä lähtien.

        Jos olet facebookissa, niin etsi "Lokakuun liike" ja sitä kautta rupea kysymään jos joku sieltä tietää paremmin! Et tosiaankaan ole yksin: päinvastoin, hämmästyttävän suuri joukko vanhempia on joutunut pelkäämään ja kokemaan varsinaisen Helvetin jouduttuaan väärien ls-työntekijöiden armoille.

        Jos et halua liittyä facebookiin, niin ota yhteyttä johonkin Lokakuun liikkeen tukiryhmään ja pyydä vaikka jotakin lakineuvontaa. Hyvä kun ylipäätään rohkenit kirjoittaa tälle palstalle, joka vilisee tittelinkipeitä typeryksiä ja oikeitten vanhempien nimittelijöitä :)


    • alkup

      Niin miten saada loppu turhalle huostalle koska siitä ei selviä koko perhe sairastuu? Yhteys on asianajajaan jos hän alkaa hoitamaan asiaa tai sitten pitää ottaa toinen. Tämä olisi pätevä näissä asioissa keneen olen ollut yhteydessä mutta kiireinen. Sitten kammoksuttaa prosentuaaliset luvut siitä miten vähän vanhempien puoleen oikeus kääntyy. Tuon diagnoosi ja sairausasian olen nyt jättänyt jonkin aikaa näin, koska olen siitä paljon lääkäreiden kanssa vääntänyt mutta sisäilmalle oireilu ja liika ajattelu on psykoottista niin olkoon nyt kunnes jaksan etsiä pätevämmän psykiatrin. Siihen Asti oltava hoitomyönteinen lapsen takia. Ja joskus kun on aikansa ollut psykoottisen masentunut ehkä voi parantua.

      • järjestelykysymys

        Ymmärrän hyvin että nyt sit vaan kannat diagnoosia. Se on pikkunen vaikkakin v-mäinen kivi kengässä. Koska hoitomyönteinen on ihmisen oltava, näinä päivinä. Hyviä vointeja :)


    • alkup

      Mitenköhän kauan se hakemus on hallinto-oikeudessa? Kun meille on puhuttu myös että voivat vetää hakemuksen pois. Mutta en luota enää mihinkään mitä sanotaan. Ja viivyttelemällä asia etenee.

      • alkup

        Haloo..tietääkö kukaan kauanko suunnilleen vie hallinto-oikeusprosessi? Mä kuolen jo nyt ikävään jos lapsi viedään.


      • DerekFerguson

        Kysy oikeilta tahoilta äläkä täältä. Kuvitteletko oikeasti ihan kaiken löytyvän netistä?.


      • 79u9y
        DerekFerguson kirjoitti:

        Kysy oikeilta tahoilta äläkä täältä. Kuvitteletko oikeasti ihan kaiken löytyvän netistä?.

        Kylläpä sua häiritsee oudot asiat. Oletko koskaan harkinnut oman elämän hankkimista?


      • woihanrähmä

        Hitsi kun en tiedä kuka tietäisi! Koeta kuukletella eri hakusanoilla. mm Mielenterveyden keskusliitolla lienee lakineuvontaa. Pesue ry saattaa myös tietää jotakin. Hassua jos oikeusaputoimistosta ei saa tuota tietoa...


      • löytyipäs

      • alkup

        Mä en jaksa mä itken vaan. Oli palaveri ja asiat hyvin mitt silti ne vie oikeuteen kun ollu joskus huonosti ja eivät usko että voi mennä hyvin. Jos lapsi riistetään terveeltä isältä koko perhe sairastuu. :'(


      • jaksamistasulle

        Tällasella palstalla ei voi ns auttaa. Jos haluat käytännön tukea, koeta soittaa esim tuonne Pesueen päivystykseen tai kirjoita tuenkaipuusta.

        Ilman muuta perhe sairastuu, jos lapsi joutuu eroon tutuista ihmisistä!


    • alkup

      Otin sitten homekämpän itselleni ja Mies ja lapsi toivoo että kotona olisin mitt kun en saa olla! Tai sitten lähtee sossuilla kapulat rattaisiin. Nyt mulle ehdotetaan tuettua asumista eikä tiedä minkälaisia luukkuja nekin ovat. Missähän lakipykälässä sanotaan että terveeltä isältä voidaan lapsi ottaa huostaan. Sitä Tässä odotellessa. Kun lapsi saa kuitenkin olla kotona oikeuden päätökseen Asti.

      • wainiin-vainiin

        Sostyöntekijät tarvitsevat sinua kokeakseen henkilökohtaista pätevyyttä. Tavallinen hyväätarkoittava ja hyvä ihminen ei voi käsittää miten sairaisiin mittoihin vallankaipuu ja -tarve voi ulottua.

        Ihminen -tai ihmisen lapsi- ei merkitse yhtään mitään, jos ihmisolennon poljenta vähänkin korottaa Neuroottisen Polkijan statusta.

        Homekämppäkö ei häiritse sos.tahoa? Missähän iässä ihminen muuttuu noin merkityksettömäksi...18v on niiiiin suojeltavissa mutta sen jälkeen sen vointi saa olla mitä vaan: siis asukoon vaikka homekämpässä. Isä taas on näköjään joku ohitettava olio: laps on vain nyt saatava pois himastaan, mitä tosta yhestä isästä!


    • joulutulossa

      Avaus masentaa. Miten hukassa ihmisellä voi elämän hallinta olla?! Siinä ei oma lapsikaan merkitse yhtään mitään. :(
      Olisiko mitenkään mahdollista ottaa itseäsi niskasta kiinni ja ajatella sitä mikä on maailmassa KAIKKEIN tärkeintä, oma lapsesi.

      • alkup

        Kiitos kommentista. Lapsi on minulle tärkein. En ikävä kyllä voi sulle mitään että on mennytvfyysinen terveys kun pakkolääkitään ja uhkaillaan huostaanotilla. Sisäilmasta sairastunut olen ja vaikea löytää sopivaa asuntoa. Nyt ehdotetaan tukiasuntoa. Kai sinne on pakko mennä Tässä tilanteessa oli sisäilma mikä tahansa jos se ratkaisee tilanteen. Mutta ikävä kyllä homeessa en pysty asua ja psyykelääkkeet tekee vielä valoyliherkkyyttäkin aika pahaa sellaista. Tuskin olisin keskustelua aloittanut jos lapsi ei olisi tärkein. Vielä se rakas tuossa kotona on mutta ei tiedä kuinka kauan.


      • haistamitähaluat

        Olet mielestäsi varsinainen Nero? Asiantuntija? Teitä riittää jostakin hevon V:n syystä. Surullista. Kommenttisi masentaa.


      • lue_uudestaan

        Siis isähän huolehtii lapsesta.


    • alkup

      Nyt minut houkuteltiin ns.tukiasuntoon. Muka seuraavat tilannetta voiko vetää hakemuksen pois oikeudesta. En luota pätkääkään sossuihin. Miten joku sijaisperhe voi olla parempi vanhempi kuin oma isä joka ei ole tehnyt mitään väärää. Vain minut piti saada kuviosta pois. Onneks vielä poika kotona ja on joulu. Ahdistaa jos sijoitus tulee. En tule sitä ikinä hyväksymään.

      • mävoinauttaajahoitaa

        sellaiseen paikkaa asumaan, josta viranomaiset ei löydä:)


      • alkup

        En jaksa tätä kidutusta. Olemme tehneet kaikkemme ettei huostaanottoon tarviis ryhtyä. Tulin tukiasuntoon asumaan ja miehestä ja pojasta ei oo kenelläkään huolta. Silti sossut ei oo perunu huostaanottohakemusta. Kuulema seuraavat tilannetta. Liian Kauan kun seuraavat ehtii oikeus tehdä päätöksen. Ahdistavaa.


    • alkup

      Onko sossuilla oikeus pitää huostaanottohakemus oikeudessa jos huostaanottoon ei ole enää perusteita? Tuntuu ettei niille mikään riitä vaikka kaikkemme on tehty että tilanne olis parempi.

      • eimuutakun

        kuula kalloon niin loppuu huostaanoton perusteet.. kukaan ei mullan alla enää aja huostaanottoa:=)


      • Olehyväja
        eimuutakun kirjoitti:

        kuula kalloon niin loppuu huostaanoton perusteet.. kukaan ei mullan alla enää aja huostaanottoa:=)

        Lopeta noiden tyhmien viestien lähettely, ne eivät auta ketään.


      • enolekylläasiantuntija

        En osaa vastata, mutta olisiko sosiaaliasiamiehestä apua. Oletko kysynyt miksi he jatkavat huostaanottoprosessia, vaikka olette tehneet mitä he haluavat, ja mihin asti teidän pitää venyä, että lastanne ei viedä vieraaseen ympäristöön ja pois läheisten hoivasta.


      • sosiaaliasiamiehestäei
        enolekylläasiantuntija kirjoitti:

        En osaa vastata, mutta olisiko sosiaaliasiamiehestä apua. Oletko kysynyt miksi he jatkavat huostaanottoprosessia, vaikka olette tehneet mitä he haluavat, ja mihin asti teidän pitää venyä, että lastanne ei viedä vieraaseen ympäristöön ja pois läheisten hoivasta.

        apua on ex-lastenvalvoja ja siten jäävi ottamaan kantaa perättömine selvityksin, lausunnoin eli kuula vaan kalloon niin loppuu huostaanoton perusteet.. kukaan ei mullan alla enää aja huostaanottoa:=)


      • Karilleviesti
        sosiaaliasiamiehestäei kirjoitti:

        apua on ex-lastenvalvoja ja siten jäävi ottamaan kantaa perättömine selvityksin, lausunnoin eli kuula vaan kalloon niin loppuu huostaanoton perusteet.. kukaan ei mullan alla enää aja huostaanottoa:=)

        Etkö tajua pitää turpaasi kiinni, ja lopettaa toisten asioihin sotkeutumisen. Jatka sinä vaan käräjöintiä ex-akkasi kanssa. Montako juttua nyt on vireillä?


      • Tiinalleviesti
        Karilleviesti kirjoitti:

        Etkö tajua pitää turpaasi kiinni, ja lopettaa toisten asioihin sotkeutumisen. Jatka sinä vaan käräjöintiä ex-akkasi kanssa. Montako juttua nyt on vireillä?

        Etkö tajua pitää turpaasi kiinni, ja lopettaa toisten asioihin sotkeutumisen. Jatka sinä vaan käräjöintiä ex-miehesi kanssa. Montako juttua nyt on vireillä?


    • alkup

      Sosiaaliasiamies ohjeisti kysymään että mitä meiltä vaaditaan että prosessi viisas keskeyttää. No kysyinpä sitä sossulta ja sain epämääräisen vastauksen että kaikki menee jatkossakin hyvin ja arki sujuu lapsella turvallisesti. Näinhän se on mennytkin! Mutta mitään aikatauluja ei anneta milloin on riittävä näyttö ja oikeusprosessi etenee koko ajan. Eli pelkäänpä ettei mikään niille riitä ja jättävät oikeuden päätettäväksi asian. Silloin on huonompi juttu jos oikeus ei katso nykytilannetta vaan vanhoja sattumuksia pitää painavampana asiana.

      • jokin-roti

        Tuon voisi laskea kidutukseksi. Aikataulun panttaaminen on vihoviimeistä vallankäyttöä.


      • eimuutakun
        jokin-roti kirjoitti:

        Tuon voisi laskea kidutukseksi. Aikataulun panttaaminen on vihoviimeistä vallankäyttöä.

        kuula kalloon niin loppuu höpö höpö puheet ja huostaanoton perusteet.. kukaan ei mullan alla enää aja huostaanottoa:=))


    • sdfghjkluyt

      Ei lastensuojelu voi toimia entten-tentten -periaatteella. Lapsella pitää olla voimassa oleva päivitetty asiakassuunnitelma, joka on laadittu yhdessä vanhempien kanssa. Jos jostakin asiasta ollaan oltu eri mieltä, pitää sekin kirjata suunnitelmaan. Siihen kuuluu kirjata oleelliset seikat kuten lapsen nykytilanne, perheen nykytilanne, voimavarat, tuen tarve, tavoitteet, tukitoimet. Kaikki pitää olla konkreettisesti eikä epämääräisesti. Ihmisten täytyy tietää, mitä esim. heiltä vaaditaan ja millä perustein.

      Asiakassuunnitelma on lakisääteinen.

      Psykoottinen masennus on kyllä vakava juttu eikä siitä kärsivä osaa välttämättä ottaa lasta huomioon. Diagnoosin antaa tietenkin lääkäri ja sossu edellyttää vanhemman sitoutuvan siihen hoitoon minkä lääkäri on määrännyt.

      • alkup

        Tammikuun lopussa on palaveri.. Miten on mennyt. Luulisin että siinä kirjataan toivottavasti myös siitä onko huosraanotolle perusteita jos tilanne on hyvä. Ainakin olemme sitoutuneet kaikkeen mitä on vaadittu.


      • eimuutakun
        alkup kirjoitti:

        Tammikuun lopussa on palaveri.. Miten on mennyt. Luulisin että siinä kirjataan toivottavasti myös siitä onko huosraanotolle perusteita jos tilanne on hyvä. Ainakin olemme sitoutuneet kaikkeen mitä on vaadittu.

        kuula kalloon niin loppuu höpö höpö puheet ja huostaanoton perusteet.. kukaan ei mullan alla enää aja huostaanottoa:=)


      • kjkjkljkljljklj

        viranomainen ei kerro lakia ellei potilas kysyy, mutta miten potilas voi tietää ellei hänelle kerrota. Lakeja on paljon eikä kaikkeen edes osaa valmistua. Virkavalta voi johdattaa potilasta siten, miten itselleen paremmaksi näkee. Potilas varsinkin nuori ei osaa puolustautua ja hakea vaihtoehtoa. Valtio pakottaa ihmisiä tahtoonsa.


      • OHION
        alkup kirjoitti:

        Tammikuun lopussa on palaveri.. Miten on mennyt. Luulisin että siinä kirjataan toivottavasti myös siitä onko huosraanotolle perusteita jos tilanne on hyvä. Ainakin olemme sitoutuneet kaikkeen mitä on vaadittu.

        Ne kirjaukset ei ole objektiivisia


    • kunnollinenäiti4

      minulta sossut vei lapset vaikka olin täysin terve ja en koskaan käyttänyt alkoholia. eivät ole syytä mulle kertoneet.

    • alkup

      Kaipaan vertaistukea henkilöiktä jotka kituuttavat oikeusprosessissa. Jos vaikka saisin s.postiosoitteen että voi purkaa tuntoja. En kestä tätä paskaa enää. Lapsi yritetään viedä terveeltä isältä ja minun voimavarat on loppu kun jouduin pois kotoa lähtemään kun sossut sitä toivoi. Kaikkemme on tehty eikä mikään riitä niille vetämään asiaa pois oikeudesta.

      • sairasta-menoa

        Joko palaveri on pidetty? Aloitit ketjun n 2,5kk sitten... myötätuntoni täysin sun puolella!!!

        Tuollanen odotus tekee ihmisestä raunion. Mikäli palaveri on vasta tulossa, niin kannattaa näyttää tämä kirjoitusketju ainakin. Vain todella empatiakyvytön taho voi pimittää päätöksiä mielivaltaisesti! Ei kenenkään tarvitse sietää esim leikkasjonossakaan olemista tai siis leikkauksen siirtämistä jonnekin hamaan tulevaan!

        Tässä on sentään kyse lapsesta ja sen vanhemmasta/vanhemmista!


      • aivanaivan
        sairasta-menoa kirjoitti:

        Joko palaveri on pidetty? Aloitit ketjun n 2,5kk sitten... myötätuntoni täysin sun puolella!!!

        Tuollanen odotus tekee ihmisestä raunion. Mikäli palaveri on vasta tulossa, niin kannattaa näyttää tämä kirjoitusketju ainakin. Vain todella empatiakyvytön taho voi pimittää päätöksiä mielivaltaisesti! Ei kenenkään tarvitse sietää esim leikkasjonossakaan olemista tai siis leikkauksen siirtämistä jonnekin hamaan tulevaan!

        Tässä on sentään kyse lapsesta ja sen vanhemmasta/vanhemmista!

        sairasta menoa.. itse odottanut palaveria Raision kaupungin ns. "iranomaisten" kanssa jo 26.5.2007 alkaen; ei vain tunnu palaveria
        tippuvan aluehallintoviraston lukuisista päätöksistä huolimatta,
        koska äiti ei halua äidin ja viranomaisen vierannuttaessa lapsia
        tarkoitushakuisesti isästään..


    • viranomaisetonsikoja
    • alkup

      Palaveri pidettiin eikä mitåän uutta. Huostaanotto pysty oikeudessa. Kärsimystä päivästä toiseen. Onko ketään joka voisi keskustella asiasta saman kokenut? Mulle voi laittaa sähköpostia [email protected]

    • alkup

      Laittakaa sähköpostia jos olette samassa tilanteessa. Olen aivan uuvuksissa.

    • r4ws

      Itse menetin 90-luvun lopussa lapseni masennuksen takia. Koskaan en häntä takaisin saanut. Häntä kiusattiin rajusti perhekodissa eikä sossut tai mikään taho ollut asiasta kiinnostunut niin hänen parhaakseen sitten päädyin antamaan hänet adoptioon. Nyt olen uusissa naimisissa ja minulla on alakoululainen lapsi eikä kukaan ole sanonut että hoitaisin häntä huonosti vaan kehuja on tullut. En tajua miksi aikanaan menitin esikoiseni koska hoidin häntä ihan normaalisti kuten tätä nuorempaa lastakin. Nyt adoptioon annettu lapsi jo aikuinen. Tsemppiä ap voi olla että häviät jutun.

    • alkup

      Mutta isä hoitaa lapsen ja olen muuttanut pois kotoa. Mitä vielä voi vaatia??

    • alkup

      Huostaanotto kumottiin oikeudessa. Mutta jäi lopun ikäinen pelko lastensuojelua kohtaan. Ei uskalla tehdä mitään ratkaisuja ei muuttaa kotiin. Haluisin kuitenkin muuttaa lähemmäksi perhettäni enkä asua ns.laitoksessa. Mies hoitaa pojan saan toki tavata.

      • Väsynytlasuun

        Hyvä ettei lastasi huostaanotettu. Huostaanotto on aina järkytys lapselle ja traumatisoi. Pelko on normaali tunne tilanteestasi. Itsekin pelkään päiväkodin tai jonkun muun tahon tekevän ilmoituksen pikkuisista. Minua syyllistettiin vanhimman lapseni ongelmista todella rankasti ennen lapsen diagnoosia. Jouduin suostumaan perhetyöhön todistaakseni etten ole masentunut ja vaihtele miehiä. Se tuli kyllä selväksi heille, mutta sitten sitä haluttiin jatkaa koska olin silloin yksinhuoltaja... Nyt ei ole asiakkuutta onneksi.


      • kovamääräys

        Kuka määrää, että miehiä saa olla vain yksi.


      • eiolepakko
        Väsynytlasuun kirjoitti:

        Hyvä ettei lastasi huostaanotettu. Huostaanotto on aina järkytys lapselle ja traumatisoi. Pelko on normaali tunne tilanteestasi. Itsekin pelkään päiväkodin tai jonkun muun tahon tekevän ilmoituksen pikkuisista. Minua syyllistettiin vanhimman lapseni ongelmista todella rankasti ennen lapsen diagnoosia. Jouduin suostumaan perhetyöhön todistaakseni etten ole masentunut ja vaihtele miehiä. Se tuli kyllä selväksi heille, mutta sitten sitä haluttiin jatkaa koska olin silloin yksinhuoltaja... Nyt ei ole asiakkuutta onneksi.

        olla yhäriruikku..lapsella kaksi vanhempaa ja huoltajaa onko sitä niin vaikea ymmärtää..


    • OHION

      Olen käynyt läpi saman. Surullista, mutta tästä lähtien teet mitä vain( ja vaikka et teekkään) papereissa tulee luultavasti lukemaan kaiiki vääristeltynä sinua vastaan... Jos suostut päihdekuntoutukseen/ seurantaan, sinulla on alkoholiongelma. Jos et suostu, olet yhteistyökyvytön. Se on menoa kun sossun sanaa ei tämän jälkeen kukaan kyseenalaista. Nyt äkkiä HYVÄ asianajaja, ethän tee samaa virhettä kuin minä, joka luulin että oikeus voittaa hallinto-oikeudessa.

      Itse kävin tuon läpi, jonka jälkeen lapseni oli mielenterveytensä kanssa veitsenterällä 2 ja puoli vuotta, kunnes sain tapeltua tyttären kotiin. Hyvin kävi kun vahvan perusturvan omaava ja vahva lapsi, mutta elin pelon ympäröimänä nuo kaksi vuotta vaikken antanut sen ulospäin näkyäkkään. VOIMIA JA TAISTELE! Me voitettiin mutta luottamus meni sosiaalitoimeen.

    • OHION

      Onneksi siis kumottiin, nousi karvat pystyyn kun luin aloituksen enkä huomannut, että asia on saanut päätöksen( ainakin tähän asti...ne kirjaukset ei poistu ennenkuin lapsi on täysi-ikäinen) ONNEA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe