Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Työhönsidonnaisuusaika

Jaksaa-jaksaa

Ei taas tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, ottaako asian vittuiluna vai tapon yrityksenä. Neljän päivän sidonnaisuusaika on 48 h (työtunnit 42,75). Siihen päälle tietysti työmatkat, tunti päivässä. "Vapaa-aikaa" siis 11 h/vrk ja nukkuakin pitää eli käytännössä kannattaisi nukkuakin tallilla, että saisi riittävästi unta. Ei tarvitse ihmetellä, jos jakson lopulla virheet liikenteessä lisääntyvät.

56

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkdnkjbnjkd

      Mitä tämä avaus tarkoittaa? Olit 4 päivää töissä ja teit 42 h ja 45 min ihan töitä ja
      tunnin ruokailit siinä välillä joka päivä sitten sinulle maksettiin vielä joutilaisuudestakin 1 h ja 15 min.
      Mitähän sitten viidentenä päivänä tapahtuikaan? Ja loppuina jakson päivinä..

      • Jaksaa-jaksaa

        Jos sinulla ei ole muuta elämää kuin olla töissä reilut puoli vuorokautta ja nukkua loput, niin ole hyvä vaan. Itse tekisin mieluummin vuorokauden sisällä muutakin kuin töitä.


      • Pussikuskiko

        Neljän pitkän päivän jälkeen yksi lyhyt päivä tai yksi vapaapäivä ei auta palautumisessa millään tavoin. Helppo jauhaa, jos istuu toimistossa ma-pe klo 8-16, käy röökillä tunnin välein ja välillä päivittää somea.


      • Anonyymi
        Pussikuskiko kirjoitti:

        Neljän pitkän päivän jälkeen yksi lyhyt päivä tai yksi vapaapäivä ei auta palautumisessa millään tavoin. Helppo jauhaa, jos istuu toimistossa ma-pe klo 8-16, käy röökillä tunnin välein ja välillä päivittää somea.

        Sehän on aivan ammatinvalintakysymys. Ei kenenkään ole pakko ajaa bussia. Aina voi vaihtaa toisiin hommiin tai kouluttautua johonkin aivan muuhun.


    • normikäytäntö

      Ensin tehdään pitkiä päiviä ja valitetaan. Kun pitää tehdä lyhyitä päiviä niin ei kannata tulla vaan muutaman tunnin takia töihin niin tehdään ahneuksissaan pidempiä päiviä ja valitetaan taas.

      • Goldlineri

        Ei se ole normikäytäntö ,mutta kun firmat tarkoitushakuisesti yrittävät tehdä miinusmerkkistä tulosta tarkoitushakuisesti ylityötä teettämällä. Kysyvät lyhyiden päivien tultua halukkuutta jatkaa päivää. Pakko ei ole suostua , mutta se pyrkimys firmoilla on. Ei duunareilla.


      • amatöörihänsesiellä

        Oletkohan oikealla alalla? Itkupilli.


    • ExKuskiHSL

      Pitäis saada veks tommoset älyvapaat työvuorot, eipä tule montaa duunia missä vastaavia.
      Muistan ku itse joskus painoin vastaavia.
      6-18 duunissa, ja herätys aamu 5 ja himassa klo19. Ja 3 tonnin bruttopalkalla.
      Palkka duuniin nähden täys vitsi.
      No oikeestaan mulle ihan sama, oon jo vaihtanut muihin hommiin mut mielenkiinnolla seuraan tilannetta. Tukilakkoon kyl tulen jos AKT:n pellet saa ikinä lakkoa aikaan.

    • öxkbnknb

      Ja sitten kun tehdään tasan 8 h / pv ja 80 h/ jakso, itketään virolaisten vievän leivän
      alkuperäisväestön suusta. Ei saatana saa edes odotusajan palkkaa..

      • Alavaihdettu

        Itkee kuka itkee , mutta totuus on että max 8h / päivä on sopiva ja sekin vähän yläkanttiin. Sitävartenhan ne virolaiset työmuulit ovat että tekevät enemmän. Muuten joutuisimme itse raatamaan vuorokaudet ympäri. Ei ne mitään leipää vie kenenkään suusta. Niin hävyttömän pienellä liksalla painavat duuneja että ihan hävettää toisinaan palkata niitä tekemään liiat hommat puolestamme.
        Ne kun vielä päivät , illat ja vielä perään 16 tuntia molempina viikonlopun päivinä putkeen tekevät , niin vielä seuraavana maanantaiaamuna huutavat : Lisä töööö !
        Vielä lähes ilmatteeksi siis.


      • xbb

        No mutta hei, tähänkin itkuun löytyy lohdutusta: jos ei jaksa edes tuota 8 h työpäivää, niin alkakaa osa-aikaisiksi tai jopa kutsumieheksi!
        Tosin sitten itkee AKT:n kapo työnantajan harjoittamasta vääryydestä ja viekkaudesta..
        Voi että! On tämä kyllä vaikeaa, ehkä tosiaan on parasta vaihtaa alaa. Kaikissa muissa töissä on varmasti mukavaa ja saa palkan tekemättä mitään.


    • rahtimahti

      Kiitolinjassa tehdään 20 tunnin päiviä.
      Rahtihommissa siis ja valitetaan että on lyhyitä päiviä. On aina laillisia kun tarkistetaan, kiitos digiaika.

      • muuten

        Kyllä päivät on lyhyitä joka alalla. Aurinko nousee yhdeksältä ja laskee kolmelta.
        Ei tee kuin kuusi tuntia ja palkka tulee kahdeksalta tunnilta.


      • huhheij

        Nyt valitus AKT: lle. Tuossahan on kaksi tuntia ilman pimeänajonlisää...


    • VäsynytBussikuski

      Tässä on se ongelman ydin, jonka vuoksi en (bussikuskina) kuulu AKT:hen: Mikään muu ei kiinnosta niin paljon kuin säännölliset palkankorotukset. Minua taasen bussikuskina kiinnostaa palkkaa enemmän nykyistä fiksummat työajat & fiksumpi työrytmitys. Voisin jo tämän hetkisestä tuntipalkasta antaa pois (ja jäädyttää korotukset vaikka vuodeksi-pariksi) jos niiden sijaan työhönsidonnaisuusajat sekä työ- ja lepoajat ylipäätään sovittaisiin kokonaan uusiksi.

      Mutta kun ahneille ei käy. Ja ahneilla on paskainen loppu viimeistään sitten kun automaatioliikenne 10v päästä hoitaa suurimman osan tämän päivän kaupunkibussikuskien töistä.

      Terveisin:

      MA VP
      TI 15.45-20.45.
      KE 5.20-18.20.
      TO 5.20-18.20.
      PE 5.20-18.20.

      reilun 30 minuutin työmatkat per suunta.

      Tervetuloa bussialalle!

      • Talkoo-Taavetti

        Neljän päivän työviikko. Joka vieläpä alkaa maanantaina vasta iltapäivästä. No yhyy, yhyy. Nyyh nyyh. Byää. Onpa hirmuisen hurjan kamalaa. Miten oikein selviät.
        Joka tapauksessa pisteet sulle kun ymmärrät olla kuulumatta AutokuskejaKusettavaanTurhakkeeseen.


      • Womanpostman

        Toi on ihan kuin jotain koiran haukuntaa ! Ällös viitsi irviä oikeaa Talkoo-Taavettia !
        Oikea lakkowahtien grand old man Taavetti alaisineen päivystää postin porteilla !
        Painu sinne jos haluat " suklaakuorrutuksen" sinä liittojen vastustaja ja orjatyön kannattaja. Minkälaista työtä teet itse ? Jos voisit kertoa urotöistäsi mokoma hännystelijä ?


      • Parta-Bugi

        Joo kyllä Taavetti porteilla on. Mixeissä vaanii nuorten miesten B-portteja. Ja suklaakuorrutus on - no postinjakajakin varmasti tietää missä. Myös nämä Taavetin niin rakastamat pissaleikit on varmasti kovaa valuuttaa mixein porttipoikien jatkoilla.


      • Womanpostman

        Mutta uskallatkos itse tulla koirannaamoinesi porteille ? Et vastannut mitä työtä itse teet , vai oletko joku luuseri joka vain provoilee täällä ? Ei taida olla työhistoriasi juuri minkäänlainen.


      • Gftuuuuujj
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Neljän päivän työviikko. Joka vieläpä alkaa maanantaina vasta iltapäivästä. No yhyy, yhyy. Nyyh nyyh. Byää. Onpa hirmuisen hurjan kamalaa. Miten oikein selviät.
        Joka tapauksessa pisteet sulle kun ymmärrät olla kuulumatta AutokuskejaKusettavaanTurhakkeeseen.

        Oon miettinyt joskus että semmonen vois oikeesti toimia että 3 päivän työviikko. Ja just tommosii vuoroja. 12t työpäivä niin tekis 36t viikossa, kelpais mulle. Mutta ei yhtään enempää.
        Mut liian hyvä työntekijälle ni ei onnistu.


      • suki-suki-suki
        Womanpostman kirjoitti:

        Mutta uskallatkos itse tulla koirannaamoinesi porteille ? Et vastannut mitä työtä itse teet , vai oletko joku luuseri joka vain provoilee täällä ? Ei taida olla työhistoriasi juuri minkäänlainen.

        Oho. Meidän "kuvankaunis" postilady alkaa ottaa kierroksia. Mahtaa vituttaa kun lopputilin aika lähenee tunti tunnilta. No mitä jos kysyisit että jospa pääset sinne vitun liittoosi töihin. Cry baby cry!


      • Womanpostman

        Ei mitään kierroksia eikä vitutuksia. Päinvastoin lopputili oliskin helpotus , mutta kun eivät anna. Mutta mukavahan tässä on lakossa loikoilla.


      • Jaksaa-jaksaa

        Joku talkoomies saa mielellään tulla tekemään sen yhdeksän tunnin päälle menevän osuuden työpäivistäni.


      • Puhutpaskaarunkku

        Olet paskanpuhuja. Tiistain / Keskiviikon vuoroissa ei täyty lepoaika. Jos lopetat Tiistaina 20.45 nin et voi aloittaa Keskiviikkona 05.20.


    • timo-mikkihiiri-räty

      Nyt noi idiootit juoksee riemusta kiljuen porteille päivystämään. Täysin ilman palkaa. Ihan täysin talkoilla. Siellä hytisevät kylmässä 12 tunnin vuoroissa kun saa vanhan, vain vähän käytetyn Libressen käsivarteen johon saa hienolla liiton kynällä kirjoittaa lakkovahti.
      Samaan aikaan ay-pamput imee aivan täyttä palkkaansa, vähintään 10000€ kuussa ja juo konjakkia takkatulen ääressä. Ja nauraa partaansa teille porteilla päivystäville idiooteille, jotka vielä maksatte näiden sikojen palkat. Heillehän lakot sopii. Näiden röyhkimysten vai pitäisikö sanoa röhkimysten palkka nousee joka lakosta jonka saavat järjestettyä. Oli lakko laillinen tai ei. Ja aivan, juuri te liiton kusettamat maksatte myös nämä palkankorotukset.

      • Tottamooses

        Mitäs sitten tapahtuu, jos ei kukaan menisi sinne portille, saati olisi liitossa?


      • tottataavetti

        No sitten ne sikapossu ay-pamput ei enää juhlisi. Ei mitään sen kummempaa.


      • Ggjjgfghgg666

        Mitä tapahtuis jos jengi jättäis aktn?
        No työajat ei menis huonompaan suuntaan. Syystä että ne työajat on jo niin huonot.
        Ei tulis niitä 10sentin palkankorotuksia kerran vuoteen?
        Rehellisesti ni empä tiedä oisko yhtään mitään vaikutusta.
        Ei ne kuskien etuja siellä aja niin turha maksaa akt.lle mitään jäsenmaksuja.
        Terv. Akt.ssa vuodesta 97 mut nyt loppu.


    • susiteppo

      Ay-vastaiset jutut taitaa olla taas tämän Kyhärän tekstiä, kun juopotteli itselleen loparit nobinalta, aina oli yllyttämässä rikkurointiin ja mielisteli pomoja vaan nasahti kohdalle kun viinan käyttöä ei hillinnyt, nyt herjaa ay liikettä.

      • kiinnion

        Mikä ihmeen työhönsidonnaisuus? Työhönliimaus se on ja se on pitävää liimaa.


    • ammatinvaihtaja

      Työhönsidonnaisuus on liikaa tällä ajalla koska oltava koko ajan valppaana liikenteessä, 12 tuntia stadissa ihan liikaa.
      Tein vuosia ovihommia kapakoissa ja siellä tuli oltua jopa 48 tuntia putkeen, nuori kun oli ja sai tapella, heitellä tampioita ulos ovista ja ikkunoista, piristeillä me mentiin, mutta siellä ei oltu liikenteessä, paskasakkia kuljetettiin kyllä ulos, mutta etuperin kierien ja potkittiin persuksiin.
      Olin samaa aikaan Myllyrengin ovella legendaarisen Giljotiinin eli Loikkasen Penan kanssa, siihen aikaan 80 luvulla mentiin reippaasti pihalle ottamaan erää, ja lyötiin nenään vasemmalla ja oikealla, nykyään neitipojat nostaa syytteen kun itse käyty portsarin kimppuun ja kun osumaa tulee niin paska haisee.
      Nämä hylkiöt voisivat mennä vaikka Englantiin ovelle vittuilemaan, siellä ei hypitä pitkään ovimiehen edessä saa olla tyytyväinen jos herää sairaalassa sen jälkeen, olin sielläkin hommissa ja tapasin Lennyt ja muut legrndaariset paljasnyrkkitappelijat, aautotallissa otettiin pimeitä paljasnyrkkimatseja ja minäkin ottelin niissä sai niissä taskurahat ja joskus otti kipeääkin, näiden kokemusten jälkeen kun palasi härmään niin rupesi neitihomma vituttamaan kun Poke ei saanut tehdä enää yhtään mitään, puukkoa kun tuli niin olisi pitänyt käyttää puhejudoa, minä löin ja potkin ja heittelin ja duunipaikka vaihtui, mutta olen hengissä.

      Missä syy vuodatukseen? Ajan nykyään Bussia stadissa ja vituttaa alan pitkät päivät ja pieni palkka!
      AKT:n kannattaa pistää kovat piippuun, jos mekkalaa tulee niin olen mukana, tämä maan hallituksen lietsoma työehtojen polkeminen saa riittää, tukilakkoa peliin ollaan valmiina ja rikkureille kunnon kyyditystä, joku raja se pitää olla hevostelussakin.

      • pellesäoot

        Onneton pelle. Ollut muka ovella, varmaan mutta sisälle saakka ei ole päässyt. Älyä juuri niin paljon että päässyt TTS:n kurssille ja nyt luultavasti ajaa Nobinalla kaltaistensa luusereiden kanssa.
        Nyt kun menee pomojen kanssa hakaukseen niin huutaa luottaria apuun, että missä se "kova" ovimies nyt on?


      • Talkoo-Taavetti

        Partajukilla jäänyt aamulääke ottamatta ja nupissa vippaa aika voimakkaasti. Reppana luulee olevansa joku entinen ovimikko. Ainoa mikko mikä se on on koomikko. Homobaarissa viihdyttää muita mansikkakakkupoikia poskihoitoa vastaan.


    • Womanpostman

      Jess ! Hyvä , ammatinvaihtaja ! Aivan naulankantaan ! Kohta nähdään kun satamat ensin kiinni ja sitten kaikki muukin . Se on lakkoo ny !

      • portugalissa-on-hyva-oll

        Lakkoilkaa aivan niin kauan kuin haluatte. Minua ei kiinnosta patkaakaan. Aivan yhden tekevevaa silla mina olen taalla Lissabonissa ja etuudet kilahtaa tilille joka tapauksessa aina ajallaan. En tarvitse postia enkä suomen satamia enaa. Yhtaan mihinkaan. En enaa ikina.


    • pelionkovaa

      Olet väärällä alalla idiootti. Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Dösäkuskin hommat eivät ole kaltaisille itkupilleille. Ne ovat tosinaisten ja miesten hommia, ei neitien

      • Kustaarastas

        No mitä sinä siellä sitten teet jos ne tosinaisten ja miesten hommia kerran ovat. Tuu pois sieltä pelikentältä ! Siellä on peli !


      • Goldenshower

        Täällä on kaikenlaisia liittoja vastustavia huuhaa-ukkoja jotka ryypänneet korttinsa tai lentäneet puolueesta ja parhaimmissa tapauksissa molemmat ja sokerina pohjalla vieläpä mies tai poikaystäväkin hylännyt ja naama muistuttaa koiraa.


      • EntinenKsuki

        En vastusta liittoja mutten voi enää tukea akt:n toimintaa. Syystä että työajat päin p_ersettä vuosikaudet eikä mitään tapahdu. Eikä tule tapahtumaan.
        Mitä tulis tehdä niin 8 tunnin päivät vaikka lakolla eikä mitään muutaman sentin palkankorotuksia.


    • Talkoo-Taavetti

      Jaahas ja tissiposkien lakko on jo ohi. Eipä niillä kantti kestänyt kauaa taaskaan.
      Vähän heiluttaa luuta niiden yläpuolella niin onnenkyyneleet silmissä ovat taas töissään.

      • Talkoo-Taavetti

        Taas se Karjalan Kägi täällä toisten nimissä huutelee perättömyyksiä.
        Tiedetään olet katkera vieläkin kun kastelin sinut Espoossa yrittäessäsi rikkuroida. Helppo maalitaulu olit. Olit tuolloin lihava kuin syöttösika , mutta nykyään enää vain kun jätetään se syöttö-sana pois.

        Tulisit reilusti Kaverien tarjoamalle kaljalle sinne Helmigrilliin.
        Kyllä tommonen puskistahuutelija pitäisi ruiskuttaa kyllä uudelleenkin kun kusta jäi yli kun Postin lakko loppui.
        Talkoo-Taavetti


      • Talkoo-Taavetti

        Ai niin, unohtui mainita että olen gay-himo. Siis jos joku ei sitä vielä ennestään tiennyt.


      • Karjalankäki

        No ok. Tulen sinne Helmigrilliin kunhan vaan uusi aika.


      • Partajugi

        Ei kun tule nyt Kannelmäkeen rav Sorbettiin ke.23.12 klo 16 ja pöytään missä istun lierihattu pääsä jos et pelkästä parrasta mua tunnista.
        Juodaan sovinnonkaljat ja se on siinä.


      • Lippueki

        No jokos ne on viimeinkin juotu ne kaljat ja sovittu ?


    • UusiKuski2015

      "Ei taas tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, ottaako asian vittuiluna vai tapon yrityksenä. Neljän päivän sidonnaisuusaika on 48 h (työtunnit 42,75). Siihen päälle tietysti työmatkat, tunti päivässä".

      Terveisiä täältä tähtitaivaan alta, tällä viikolla viiden peräkkäisen työpäivän sidonnaisuusaika 64h 10min, josta työtunnit 59h 10min. Teen 3 x 13h työpäivän joiden perään 2 x 12h 35min.

      Enkä siis tee tätä omasta tahdosta, rahanahneudesta tms. vaan pakosta. On tää hieno ala. Vaihtaisin heti pois jos jonnekin muualle pääsisin.

      • Talkoo-Taavetti

        Sähän tunnuit vaan aiemmista kirjoituksistasi päätellen vaan tykätä noista pitkistä sidonnaisuuksistasi ja päivistäsi. Muista lepoajat ja viikkolepoajat sekä päivien maksimiulottuvuudet , unohtamatta myöskään lepoaikaa ennen seuraavaa työpäivää. Pakko ei ole laittomia tehdä ,itseasiassa et saakaan. Kyllä kokenut konkari löytäisi hyvin äkkiä keinon jolla moinen yrittäjä saataisiin paikkailemaan kesken jätettyä työrupeamaa kun työntekijä päättääkin että eiköhän ajot ole jo tältä päivältä ajettu kun 8 tuntia tullut täyteen.


      • Partajugi

        Kaljalle Helmigrilliin. Taavettihan kirjoittaa asiaa !


    • Anonyymi

      Pub Parisiin nykyään perjantaisin , paitsi emme 2.2.2024 koska juuri silloin olemme lakkoporteilla ruiskuttelemassa siankusta ja lietettä rikkurien päälle.
      Se pukkaa yleislakkoa nyt !!!
      Joku jos nyt uhoaa että työt eivät ole lakossa ja hän menee duuniin, niin sittenpähän tuo nähdään. Ei muuten ole kovin kotoisa olotila yltäpäältä siankusella kuorrutettuna. On luvassa pakkasiakin ,niin se jäätyy ryysyihin kiinni ja haju kestää nahkassakin pari viikkoa.

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Nähdään portilla. Ainakin minä menen normaalisti ajoon. On siellä pellejä tai ei. Ja jos tulee eteen, niin liukkailla keleillä ei bussi välttämättä pysähdy niin nopeasti, vaikka siinä joku edessä seisoisikin

    • Anonyymi

      Kusiruutta kun laulaa, niin se ei ihan heti lakkaakaan laulamasta kun kastelee siankusella rikkurin.
      Aja siinä sitten.
      Työnantaja ei päästä siankusen hajuista rattiin koska haju tarttuu autoonkin eikä lähde pariin viikkoon.

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Jugin nopeat ja vahvoiksi vastustajien taholta todetut kädetkin osaltaan vaikuttavat rikkurien tavoille opetukseen pysymään poissa työstä lakon aikana.
      Tekee varmasti terää sen siankusikylvyn päälle saada pikku luunappi nenun päälle.

      Parta-Jugi

    • Anonyymi

      Hyvin rauhallista oli porteilla.

      Parta-Jugi

      • Anonyymi

        Totta. ei uskaltanut kukaan tulla väliin kun BYD:illä hurautin linjalle.
        Harmi silti, olisi ollut mukava tintata taas joltain lakkopelleltä nenä poskelle, mutta kun eivät uskaltaneet tulle lähellekään niin minkäs teet


    • Anonyymi

      Pukamat saavat levätä onneksi ja sitten saikkua lisää

    • Anonyymi

      Hyvin oli rauhallista portilla.
      Jos sinä BYDiä lakkopäivinä ikävöinyt halua keskustella ja kaljat päälle, niin tule tänään perjantaina klo 18 jälk. Pub Paris Kontulan ostari.
      Myöskin tilaisuus sinun tavata Nukkumatti kunhan ensin nykäiset mua parrasta merkiksi, niin silloin mun nopeat kädet soittaa sulle tuutulaulun.

      Parta-Jugi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe