Aina kun ympärilläni on paljon ihmisiä (tuttuja tai tuntemattomia) ja hälinää alan jännittämään ja oikeasti jähmetyn paikoilleni! Usein ihmiset tulevat tällöin kysymään ja ihmettelemään että mikä mulla on ja miksi olen koko illan ollut samassa paikassa lähes täysin liikkumatta, kuin kauhusta kankea ja miksi olen aina yksin enkä mene muiden juttusille (olen super ujo)
Huomaan että kun jähmetyn niin vartalon lihakset ovat jotenkin jännittyneenä ja puutuneena. Tiedän että minua pidetään super erikoisena ja olen mielestäni itsekin todella outo tämän asian takia eikä siksi oikein ole rohkeutta puhua tai jutustella oma-aloitteisesti. En tunne oikein kuuluvani muiden joukkoon.
Kuulostaako siltä että mulla olisi jokin ahdistuneisuushäiriö tms. joka vaatisi lääkkeet?!
Ja ai niin, vaikka noissa tilanteissa ottaisin alkoholiakin niin se ei kevennä oloa yhtään vaan tuntuu että kun aikansa siinä juo niin sammun siihen paikkaan. Siksi alkoholia en uskalla ottaa hirveästi. Ja sitäkin kaikki ihmettelevät kun menen alkoholia sisältäviin tilaisuuksiin niin en kuitenkaan ikinä juo juuri mitään.
Mikä mulla on?!
1
115
Vastaukset 1
- hiljaisuus__
Kuulostaa sosiaalisten tilanteiden aiheuttamalta ahdistukselta. Minulla itselläni on taipumusta tuohon samaan, vaikkakaan ei ihan yhtä voimakkaana ehkä kuin sinulla. Nuorena, vielä joskus teini-iässä, minulla oli tuollaista erityisesti sukujuhlissa. Aina kun minulla oli tilaisuus ja lupa jäädä pois sukujuhlista, jäin pois.
Sosiaalisten tilanteiden jännittämisen lisäksi melu sinänsä saattaa aiheuttaa kognitiivisten toimintojen häiriöitä ja siksi lamaantumista. Koetko melun sinänsä ahdistavaksi?
Itselläni on myös meluahdistusta. Ehkä ne jotenkin liittyvät toisiinsa, sos. ahdistus ja meluahdistus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?231295Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️601153- 82911
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)104883Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei21767Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet238698- 120695
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k210679- 62668
- 99602
Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille
Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html282554Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.104518- 8497
Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto73481- 34455
- 39454
- 47440
Aika on tuonut järkeä
Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,42423Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko43420Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas23417