Terve ja kertokaapas viisaammat!
Ostin eilen vanhan, käytetyn nahkasohvan. Kun toin sen asuntoomme sai mies kauhean hepulin että sohva on homeessa, hän ei pysty hengittämään jne (hänellä on kuulemma joskus ollut homeongelma asunnossa vai työtilassa). Kaivoi hengityssuojaimen ja lähti yöksi pois. Itse olen allergikko mutta en sohvassa huomaa mitään vikaa. Tottakai siellä tyynyjen välissä on jotain skeidaa sehän on selvä. Naapurikin kävi sohvaa haistelemassa, hän on aiemmin asunut hometalossa, eikä hänen mielestä sohva haise homeelle.
Olemme miehen kanssa eroamassa ja hänellä on kova stressi päällä muutosta. Luulen että hän nyt projisoi stressin tähän sohvaan, mutta pitäisikö minun nyt olla huolissaan. On kaksi pientä lasta niin haluaisin kuitenkin varmistua ettei nyt kellekään tule tän sohvan takia mitään sairasteluja... On siinä sohvassa jotain valkoista jälkeäkin jossain kohtaa, muutamassa kohdassa, lähinnä nahassa jos se on ollut pulttia vasten niin pultin painauman kohdalla on valkoista mutta itselle ei tullut mieleenkään että olisi hometta.
Homeinen sohva?
1
1709
Vastaukset
- homehome
Siinäpä miettiminen kumman haluat ulos sohvan vai miehesi.
No vakavasti ottaen jokaisella on jokin haju tms. joka aiheuttaa oireita ja kun homeissakin on monta eri itiölaatua ym. niin voi olla että se kyseinen sohvasi on juuri niitä itiöitä täynnä joihin miehesi oireilee.
En ihmettele yhtään jos ei halua asua sohvan kanssa saman katon alla.
Itse ioreilen ihmisten vaatteen hajuista jos ne haisee tietyillä niin heti alkaa ahdistaa ja tukkostaa.
Sohvan valkoiset jäljet kertoo mielestäni sen että sohva on jossain välissä saanut kosteutta ja nyt kuivanut, mutta näin ollen mitä ilmeisemmin on jonkin asteista hometta.
Suosittelen poistamaan sohvan pikimmiten kun sinulla on vielä pieniä lapsia ja ihan itsesi takiakin!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1703149Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii631975Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K331935- 1981880
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a261830Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,801295Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja911235Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa2431178Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii1851135- 221100