Homeinen sohva?

Soon_to_be_home_yh

Terve ja kertokaapas viisaammat!

Ostin eilen vanhan, käytetyn nahkasohvan. Kun toin sen asuntoomme sai mies kauhean hepulin että sohva on homeessa, hän ei pysty hengittämään jne (hänellä on kuulemma joskus ollut homeongelma asunnossa vai työtilassa). Kaivoi hengityssuojaimen ja lähti yöksi pois. Itse olen allergikko mutta en sohvassa huomaa mitään vikaa. Tottakai siellä tyynyjen välissä on jotain skeidaa sehän on selvä. Naapurikin kävi sohvaa haistelemassa, hän on aiemmin asunut hometalossa, eikä hänen mielestä sohva haise homeelle.

Olemme miehen kanssa eroamassa ja hänellä on kova stressi päällä muutosta. Luulen että hän nyt projisoi stressin tähän sohvaan, mutta pitäisikö minun nyt olla huolissaan. On kaksi pientä lasta niin haluaisin kuitenkin varmistua ettei nyt kellekään tule tän sohvan takia mitään sairasteluja... On siinä sohvassa jotain valkoista jälkeäkin jossain kohtaa, muutamassa kohdassa, lähinnä nahassa jos se on ollut pulttia vasten niin pultin painauman kohdalla on valkoista mutta itselle ei tullut mieleenkään että olisi hometta.

1

1740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homehome

Siinäpä miettiminen kumman haluat ulos sohvan vai miehesi.
      No vakavasti ottaen jokaisella on jokin haju tms. joka aiheuttaa oireita ja kun homeissakin on monta eri itiölaatua ym. niin voi olla että se kyseinen sohvasi on juuri niitä itiöitä täynnä joihin miehesi oireilee.
      En ihmettele yhtään jos ei halua asua sohvan kanssa saman katon alla.

Itse ioreilen ihmisten vaatteen hajuista jos ne haisee tietyillä niin heti alkaa ahdistaa ja tukkostaa.

Sohvan valkoiset jäljet kertoo mielestäni sen että sohva on jossain välissä saanut kosteutta ja nyt kuivanut, mutta näin ollen mitä ilmeisemmin on jonkin asteista hometta.

Suosittelen poistamaan sohvan pikimmiten kun sinulla on vielä pieniä lapsia ja ihan itsesi takiakin!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      420
      3134
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      84
      2436
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      79
      2046
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      125
      1768
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      143
      1657
    6. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      7
      1321
    7. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      73
      1289
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      295
      1108
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      16
      1097
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1049
    Aihe