Olin huomaavinani sen

pienikilttinainen

Kurjaa kun et pidä minusta. Sitä ilmettä on raskas katsoa. Mutta se on oikeutesi. Toivon vain että syytkin ovat oikeat. Eivät harhaa, väärinymmärrystä tai jonkun muun tekosia. Yksi hymy kuitenkin aamuyöhösi kun kerran heräsin hetkeksi.

45

256

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enainakiltti

Kyllä vain pidän sinusta, siitä ei ole kyse mutta meillä on eri odotukset.

• ettunnevarmaan

on vai? mistä sen tiedät?

• eienääjaksua

En pidäkään. Olen väsynyt symbioosiin missä olen aina vain oletus siitä mitä en ole. On raskasta, kun ei saa olla ja tuntea vaan kaikki negat sivuutetaan kädenheilautuksella. Hän ei ole ihminen, joka osaisi aidosti käsitellä tunteita. Hänenlaisilleen en myöskään halua uskoutua. Kun tulee yhä uudelleen jyrätyksi ja vähätellyksi niin oppii ettei enää anna satuttaa. Jos tekee noin tiukkaa hyväksyä toista itsenään vaikeine kokemuksineen, niin olisiko vaan paree lopettaa se näytteleminen että ymmärtää ja auttaa. Siinä ei ole mitään totta kun ei osaa alkeellisiakaan toisen ihmisen kuuntelutaitoja.
      Mitäpä näistä puhumaan... Kun ei näytä ymmärrys riittävän.

• aloittajalta

Ymmärrän sua. Olen tuollaista kokenut itsekin, kuitenkin toisen taholta. Eikä sovi tähän etäiseen tilanteeseeni mitenkään. Kiltteys tässä tarkoitti etten ole mielestäni tehnyt mitään ansaitakseni muuttunutta ilmapiiriä, ei sitä, ettenkö tuhmuutta itsestäni löytäisi. Omat tunnelini myös läpi ryöminyt.

• enolekiltti

Kiltteys ei ole kaunista. Naiivius eli kiltteys yhdistettynä tyhmyyteen, on hyvin ärsyttävä piirre. Se varsinkin jos tietää itsekin sortuvan tuohon ajattelumalliin, saa ärsyyntymään kun näkee sitä toisessa. Harhaista on kuvitella jonkun pitävän itsestään automaattisesti.

• voinäitä

" Harhaista on kuvitella jonkun pitävän itsestään automaattisesti."

Ai jaa. Ja sun "logiikan" mukaan ei ole harhaista kuvitella jonkun vihaavan itseään automaattisesti, wai?

• aloittajalta

Naaiivius ja kiltteys mahdollisimman pitkään voi olla tietoinen valinta. Mihin päinvastainen suhtautuminen johtaa, automaattiseen luottamuspulaan? Se että näet omiasi toisessa muttet kestä niitä itsessäsi, kertoo itsestäsi enemmän kuin toisesta.

• enolekiltti

Harhaista keksiä joku mun logiikka. Yhtä harhaista on vihaamisen kuvittelu automaattisesti.

• enolekiltti
        aloittajalta kirjoitti:

Naaiivius ja kiltteys mahdollisimman pitkään voi olla tietoinen valinta. Mihin päinvastainen suhtautuminen johtaa, automaattiseen luottamuspulaan? Se että näet omiasi toisessa muttet kestä niitä itsessäsi, kertoo itsestäsi enemmän kuin toisesta.

Sitä en epäile yhtään ette olisi valinta. Pitääkö nyt sit olla aina ääripäitä. Ylikiltteydessä on se ikävä puoli, että ei uskalla kohdata omia ja toisen negatiivisia tunteita. Samalla kun niin kovasti yrittää miellyttää, niin lipsauttelee ohi mennen itsekään huomaamatta niitä negoja joita on oppinut koko elämänsä välttelemään ja puhumaan suoraan. Saa sitä kiltti olla jos haluaa.

• aloittajalta
        enolekiltti kirjoitti:

Sitä en epäile yhtään ette olisi valinta. Pitääkö nyt sit olla aina ääripäitä. Ylikiltteydessä on se ikävä puoli, että ei uskalla kohdata omia ja toisen negatiivisia tunteita. Samalla kun niin kovasti yrittää miellyttää, niin lipsauttelee ohi mennen itsekään huomaamatta niitä negoja joita on oppinut koko elämänsä välttelemään ja puhumaan suoraan. Saa sitä kiltti olla jos haluaa.

Samaa mieltä, edelleen. Mut ei aloittajan taholta, edelleen. Ei edes tunneta tarpeeks hyvin tuohon.
        tuollaisen kanssa elänyt, itse ennen tuollainen ollut vaan en enää elä enkä aio olla. Marttyyrin viitta riisuttu aika vuosia sitten.

• eikiltti
        aloittajalta kirjoitti:

Taas oletuksia...kestän itseäni ja tunnen itseni. Jos olet vähänkään lukenut psykologiaa, tiedät mitä tuo tarkoittaa. Näen ärsyttäviä piirteitä toisessa, mietin miksi moisesta ärsyynnyn, tutkin omaa käytöstä ja ymmärrän, että sieltä se syy löytyy. Voin myöntää sen. En pelkää etsiä syitä tunteilleni enkä varsinkaan vähättele jotain tunnetta. Niillä on aina jokin sanoma.
        Kestän itseäni ja muita. En silti hyväksy, että jonkun kiltteysvaatimuksen nimissä minun on suostuttava polkemaan tunteeni, jos toinen ei niitä kestä.

• kilttituhmapieniisoN
        eikiltti kirjoitti:

Taas oletuksia...kestän itseäni ja tunnen itseni. Jos olet vähänkään lukenut psykologiaa, tiedät mitä tuo tarkoittaa. Näen ärsyttäviä piirteitä toisessa, mietin miksi moisesta ärsyynnyn, tutkin omaa käytöstä ja ymmärrän, että sieltä se syy löytyy. Voin myöntää sen. En pelkää etsiä syitä tunteilleni enkä varsinkaan vähättele jotain tunnetta. Niillä on aina jokin sanoma.
        Kestän itseäni ja muita. En silti hyväksy, että jonkun kiltteysvaatimuksen nimissä minun on suostuttava polkemaan tunteeni, jos toinen ei niitä kestä.

Voi hitsin hitsin vitsi. Valitsin nimimerkin väärin. Yöhymystä ja surusta tulikin ylikiltteyskeskustelu:) Sinulle jolle vastasin, pidä tuo linja!
        Aloittajalle saa ainakin olla juuri sellainen kuin on, kiltti, tuhma ja kaikkea siltä väliltä! Jatkakaa...

• aamulypsyllä

Oijoi. Kaikki ei halunnutkaan jutella sun aiheesta. Mitäs nyt sitten...väärä nimimerkkikin tuli valittua... No voi kehvelin kehveli.

• MiettikääSitä

Kyllä teillä on termit sekaisin! Ottakaa selvää, mitä aito kiltteys tarkoittaa. Kiltti ei ole yhtä kuin tyhmä tai heikko tai jotain siltä väliltä. Ei ihme jos tulee kommunikointi ongelmia, kun peruskäsitteetkin on noin hakusessa. Nykyään tässä itsekeskeisyyden ja selfieiden aikaan kaikki ns. Aiemmin normitilat -ja termit ovat täyttä utopiaa tämän päivän ihmiselle. Ihme, kun olette niin onnettomia ja sekaisin kuin seinäkellot:D
      Tunnen yhden erittäin kiltin ihmisen, joka on menestyneempi (henkisesti, älyllisesti, sivistyneisyydessään, käyttäytymiseltään, taloudellisesti ja mitä jäi vielä listalta:D) kuin yksikään nykyisin niin muodissa olevan itsekkään selfie belfie tyrkyistä koskaan!

• kilttipiltt

Hyvä jos on. Onnea hänelle! Sitä emme tiedä onko menestys tuonut onnea. Olen lukenut kirjan kiltteydestä kipeät. Kiltti saa olla jos se ei estä elämästä omalla persoonalla. Kun aito persoona löytyy, turha kiltteys ja toisten miellyttämisenhalu väistyy. Monet alkavat hoitsuiksi juuri siitä syystä että saavat auttaa toisia ja unohtaa itsensä. Se on helppo unohtaa kun ei ole vielä löytynytkään.

• kilttipiltti

Niin ja minä en ainakaan ole onneton. Onnea ei voi löytää saavutuksilla ei rahalla. Toinen ei ole vastuussa onnestani. Siksi olenkin yleensä onnellinen, kun minulla on onnen salaisuus sisälläni. Olen itseni paras ystävä ja uskon Jumalaan.

• OnneaSinulleJatkossakin
        kilttipiltt kirjoitti:

Hyvä jos on. Onnea hänelle! Sitä emme tiedä onko menestys tuonut onnea. Olen lukenut kirjan kiltteydestä kipeät. Kiltti saa olla jos se ei estä elämästä omalla persoonalla. Kun aito persoona löytyy, turha kiltteys ja toisten miellyttämisenhalu väistyy. Monet alkavat hoitsuiksi juuri siitä syystä että saavat auttaa toisia ja unohtaa itsensä. Se on helppo unohtaa kun ei ole vielä löytynytkään.

No mutta noilla asioilla ei ole mitään tekemistä kiltteyden kanssa. On eri asia laiminlyödä itseään, olla epäterveen epänarsistinen, laiminlyödä itseään=käyttää henkistä vakivaltaa itseään kohtaan jne jne. Kuin OLLA AIDOSTI KILTTI. Kiltteys on positiivinen luonteenpiirre ihmisessä ja juuri siksi kiltti ihminen voi olla ja on jopa suurempi todennäköisyys olla onnellinen ja menestyvä. Kiltin vastakohta EI OLE KOSKAAN ONNELLINEN, eikä onelliseksi tule. Täysi mahdottomuus. En ole vielä koskaan törmännyt ihmiseen, joka olisi onnellinen, joka ei olisi kiltti sydämestään.

• typeriä_säälikortteja
        kilttipiltt kirjoitti:

Kiltteyttä käytetään myös sosiaalisena aseena, kuten aloitus ilmeisesti on. Äärettömällä kiltteydellä on usein sosiopatian merkkejä, jolloin ylettömällä kiltteydellä vaaditaan itselle sosiaalista vastinetta. Vaaditaan toiselta rakkautta jota ei ole tai käytöstä joka ei ole toiselta omaehtoista.
        Typerien ihmisten tapa yrittää manipuloida ja luulla ettei sitä kukaan huomaa. Siihen reagoi terve ihminen negatiivisesti.
        Oikeasti kiltteyttä edustava ihminen ei hae omalle käytökselle vastinetta eikä kerjää sillä sääliä tai huomiota tai syyllistä toista.

• NukunYöniHyvin
        OnneaSinulleJatkossakin kirjoitti:

No mutta noilla asioilla ei ole mitään tekemistä kiltteyden kanssa. On eri asia laiminlyödä itseään, olla epäterveen epänarsistinen, laiminlyödä itseään=käyttää henkistä vakivaltaa itseään kohtaan jne jne. Kuin OLLA AIDOSTI KILTTI. Kiltteys on positiivinen luonteenpiirre ihmisessä ja juuri siksi kiltti ihminen voi olla ja on jopa suurempi todennäköisyys olla onnellinen ja menestyvä. Kiltin vastakohta EI OLE KOSKAAN ONNELLINEN, eikä onelliseksi tule. Täysi mahdottomuus. En ole vielä koskaan törmännyt ihmiseen, joka olisi onnellinen, joka ei olisi kiltti sydämestään.

Nämä rahan ja onnen yhdistelijät, kuka teille on kertonut että raha toisi onnea? Kuka niin on väittänyt? Siinä taas kaksi aivan eri asiaa, joilla ei ole sen suurempaa syntytekijää toisilleen. Minua aina huvittaa nämä "raha ei tuo onnea" kommentit. Ihan ku sillä olisi suurikin yhtäläisyys. Entä se merkutys? Olen tehnyt myös havannoin, että juuri nämä "rahastajat" ovat lähestulkoon aina juuri niitä, jotka itse todellisuudessa arvottavat rahaa korkealle omassa arjessaan. Ja juuri niitä, joilla ei sitä rahaa ole tai ei ainakaan tarpeeksi:D Tosiasia kuitenkin on, että raha helpottaa elämää ja luo turvaa. Jos sairastuu voi hakeutua parhaimpaan mahdolliseen hoitoon vaikka sitten ulkomaille. Jos tulee vesivahinko kotiin, niin ei tarvitse murehtia miten taloudellisesti selviää. Tässä pari esimerkkiä. Ja tosiasiassa ne, joilla on rahaa tarpeeksi, ei ne edes muista/mieti rahaa kuin vsin instrumenttina. Ja juuri siksi tai juuri tästä syystä rahallisella ei tule edes mieleen sekoittaa rahaa esim. Onneen tai muuallekaan, mihin se ei kuulu, kuin instrumenttiksi sijoitukseen, ansaintaan jne.
        Joten rahaa ei kannata nyt tässäkään keskustelussa sotkea asiaan kuin sen enempää ikävään, rakkauteen jne.

• aloittajaltahyvällä
        typeriä_säälikortteja kirjoitti:

Kiltteyttä käytetään myös sosiaalisena aseena, kuten aloitus ilmeisesti on. Äärettömällä kiltteydellä on usein sosiopatian merkkejä, jolloin ylettömällä kiltteydellä vaaditaan itselle sosiaalista vastinetta. Vaaditaan toiselta rakkautta jota ei ole tai käytöstä joka ei ole toiselta omaehtoista.
        Typerien ihmisten tapa yrittää manipuloida ja luulla ettei sitä kukaan huomaa. Siihen reagoi terve ihminen negatiivisesti.
        Oikeasti kiltteyttä edustava ihminen ei hae omalle käytökselle vastinetta eikä kerjää sillä sääliä tai huomiota tai syyllistä toista.

Miten anonyymi aloitus anonyymille ihmiselle anonyymillä palstalla voi pyrkiä manipuloimaan ketään... Tai voihan se tekijänsä halun mukaan mutta aika heikko todennäköisyys osua juuri oikeaan. Olen siis todella tehokas sosiaalinen ase vaikkakin unohdin ensin ladata:D

• hyvinsanoit

Hieno kommentti! Juuri näin sen voi ilmaista mutta en itse osaa. Tätä olen havainnut itsessäni ja kun havaitsen jossain muussa, niin kyllä se käy hermoille.Juuri tuo vaatiminen...kun olen sulle kiltti, niin sun pitää olla sellainen kun minä haluan, unohda mitä tunnet ja millaine olet, kyllä minä tiedän, koska olen kiltti ja autan sinua pyyteettä....mikset tykkää minusta kun olen niin kiltti, rakasta mua... Ja syyllistäminen... Olet jotenkin sairas narsisti kun et ymmärrä palvoa minua, koska olen aina ollut sulle kiltti ja haluan vain hyvää... Sinä kurja ihminen. Häpeäisit kiittämättömyyttäsi...
        Ja huomionkerjuu... Kun en vain voi kuunnella ja ymmärtää sua... Sun pitää huomata minut kun olen niin kiltti ja hyvä ihminen.

• vähänkovuuttakin
        OnneaSinulleJatkossakin kirjoitti:

Sä tunnet sit paljonkin pahoja ihmisiä. Ei se oo niin mustavalkoista. Pahimmat istuu vankilassa j eduskunnassa. Osa hyvinkin menestyneitä ja varmaan onnellisiakin. Sinne ei kiltteydellä päädytä.

• Fiirzå
        NukunYöniHyvin kirjoitti:

Nämä rahan ja onnen yhdistelijät, kuka teille on kertonut että raha toisi onnea? Kuka niin on väittänyt? Siinä taas kaksi aivan eri asiaa, joilla ei ole sen suurempaa syntytekijää toisilleen. Minua aina huvittaa nämä "raha ei tuo onnea" kommentit. Ihan ku sillä olisi suurikin yhtäläisyys. Entä se merkutys? Olen tehnyt myös havannoin, että juuri nämä "rahastajat" ovat lähestulkoon aina juuri niitä, jotka itse todellisuudessa arvottavat rahaa korkealle omassa arjessaan. Ja juuri niitä, joilla ei sitä rahaa ole tai ei ainakaan tarpeeksi:D Tosiasia kuitenkin on, että raha helpottaa elämää ja luo turvaa. Jos sairastuu voi hakeutua parhaimpaan mahdolliseen hoitoon vaikka sitten ulkomaille. Jos tulee vesivahinko kotiin, niin ei tarvitse murehtia miten taloudellisesti selviää. Tässä pari esimerkkiä. Ja tosiasiassa ne, joilla on rahaa tarpeeksi, ei ne edes muista/mieti rahaa kuin vsin instrumenttina. Ja juuri siksi tai juuri tästä syystä rahallisella ei tule edes mieleen sekoittaa rahaa esim. Onneen tai muuallekaan, mihin se ei kuulu, kuin instrumenttiksi sijoitukseen, ansaintaan jne.
        Joten rahaa ei kannata nyt tässäkään keskustelussa sotkea asiaan kuin sen enempää ikävään, rakkauteen jne.

Minusta taas ne, joilla ei ole rahaa, osaavat kyllä arvostaa sitä, koska juuri he joutuvat kokemaan noita sinun kirjoittamiasi asioita (mitä jos yhtä aikaa tulee vesivahinko, pesukone hajoaa, sairastuu), mihin varakkaat suhtautuvat naureskellen ja yliolkaisesti.

Minulle tulee "raha ei tuo onnea" -ihmisistä mieleen ihan varakkaat kirjoittajat, jotka taas sopivasti muussa yhteydessä kyllä korostavat omaa luokkaansa.

• kivaollakilttin
        aloittajaltahyvällä kirjoitti:

Miten anonyymi aloitus anonyymille ihmiselle anonyymillä palstalla voi pyrkiä manipuloimaan ketään... Tai voihan se tekijänsä halun mukaan mutta aika heikko todennäköisyys osua juuri oikeaan. Olen siis todella tehokas sosiaalinen ase vaikkakin unohdin ensin ladata:D

Taisi nyt vain osua tuo tarkka psykologinen tulkinta kohdalleen. Viestisi kertoo sinun ajattelutavasta. Et pääse siitä mihinkään..se on manipuloivaa. Pieni ja kiltti ja joku ei rakastakaan. Sinun tapasi kerjätä rakkautta, hyväksyntää, huomiota, sääliä on esittää pientä kilttiä tyttöä. Sen varjolla voitkin huseerata mielesi mukaan. Kun joku sitten kritisoi toimintaasi, heittäydyt taas pienen ja kiltin rooliin. Kaikki oma pimeys jää piiloon. Ei se haittaa kun on vain kaikille kiltti.

• Fiirzå

Todella hyvä kommentti! Tuota marttyyrikäytöstä näkee kaikilla näillä palstoilla. "On se kovaa kun ei saa olla rakastamansa ihmisen kanssa, antakaa hänet siis minulle."

• aloittajalta
        kivaollakilttin kirjoitti:

Taisi nyt vain osua tuo tarkka psykologinen tulkinta kohdalleen. Viestisi kertoo sinun ajattelutavasta. Et pääse siitä mihinkään..se on manipuloivaa. Pieni ja kiltti ja joku ei rakastakaan. Sinun tapasi kerjätä rakkautta, hyväksyntää, huomiota, sääliä on esittää pientä kilttiä tyttöä. Sen varjolla voitkin huseerata mielesi mukaan. Kun joku sitten kritisoi toimintaasi, heittäydyt taas pienen ja kiltin rooliin. Kaikki oma pimeys jää piiloon. Ei se haittaa kun on vain kaikille kiltti.

On tavallaan ihan opettavaista kun näin manipuloitte vastaamaan sillä huomasitte varmaan heti etten voi olla puolustamatta itseäni. En siis ilmeisesti ole ylikiltti sillä en alistu ja myönnä teoriaanne oikeaksi. Ja sehän harmittaa? Mulla on aikaa vastailla, ei tässä mitään, joten jatketaan vaan tätä ihme peliä...
        Nimimerkki ja aloitusviesti vain kun eivät olleet missään yhteydessä toisiinsa. Sen tiedän minä itse parhaiten. Ja sehän riittää. Edelleen suht pienikokoinen, periaatteessa kiltti mutta silti ihminen nurjine puolineni. Ja joku josta toki toivon toisen pitävän ihan jo siksi että itse pidän hänestä. Mutta saa minua inhotakin ihan vapaasti. Rakkaus taas ei synny tekemällä, ei minulla eikä muilla. Eikä sitä voi ostaa olemalla jotain, olemalla olematta jotain, tekemällä jotain tai olemalla tekemättä jotain. Sen voi kyllä tuhota teoilla muttei olemalla itsensä jos on alusta asti ollut vain itsensä. Te tiedätte sen, minä tiedän sen. Ongelmaa ei siis ole.
        Yksi kysymys: keneksi minua luulette vai onko teille sama ketä yritätte kiusata?

• typeriä_säälikortteja
        aloittajaltahyvällä kirjoitti:

Sinusta on kurjaa kun joku ei pidä sinusta, pitäisikö hänen pitää sinusta säälistä, tuskin.
        Halusit anonyymiä manipuloitua myötätuntoa pienelle kiltille minällesi, toisen tunteiden kustannuksella.

• norsunluutornista

Minä kiltti pieni nainen ja sinä julma tunteeton mies joka et vastaa tunteisiini..säälikää minua..

• hohhotihoijaa

Osa ihmisistä käyttää aina kiltteyttä hyväksi ja yrittää nujertaa kilttejä ihmisiä. Se lienee niiden ihmisten ongelma, ei kiltin ihmisen ongelma. Ja aina on niitä ihmisiä, joiden seurassa kiltin ihmisenkin on hyvä olla ja tietysti kiltti ihminenkin elämän myötä muuttuu varovaisemmaksi. Kiltteys ja vaikkapa kauneus voi luoda tietysti kuvan tyhmyydestä ja tietenkin jälleen kerran kertoo enemmän ennakkoluuloisen ihmisen omasta tyhmyydestä. Onhan se tietysti arvokkaampaa elää elämänsä hallitusti ja hillitysti, koko ajan roolia vetäen. Minusta aidot ihmiset ihmiset ovat mukavampia, tietysti ne roolitkin kuuluvat tiettyihin tilanteisiin. Itseään fiksuna ja parempana pitävät ihmiset ovat varmaan oikeasti tooosi, toooosi fiksuja?

• jyrätään

Niin varmaan ovat. Juurikin ne jotka haluavat päteä ja esittää fiksua kun on kyse toisen asioista. Omat voivatkin olla päin persettä. Jokainen on oman elämänsä asiantuntija ja saa laittaa rajat itselleen. Aitous ei sulje pois rooleja. Ihan vaan aitouden nimissä ja kilttiä esittäen voi jyrätä toisen persoonan alleen. Aitous ei ole rajattomuutta ja kyvyttömyyttä asettua toisen asemaan. Ei voi tietää toisen parasta jos ei edes kykene ymmärtämään hänen tunteitaan. Jokaisen on itse löydettävä se oma paras.

• EriLajeja

Tätä voi ajatella monella tavalla. Heittäytyminen suhteessa on aitoa ja hieno piirre minustakin. Siinä ottaa riskin, että satuttaa itsensä. Ihmisestä voi lukea paljon, ilmeet ja eleet kertovat omaa kieltään ja varoittavat milloin on viisasta luottaa tai milloin toinen ei pidä käytöksestä. Ne oat sosiaalisia taitoja, joita opetetaan jo yläkoulussa. Puhuminen on sitten heitä varten jotka eivät ole hienovaraisia. Joillekinpitää sanoa ihan suoraan, että käytöksesi on rasittavaa ja väsyttävää. Varsinkin työelämässä väsyn heihin, jotka haluavat kertoa juuri minulle kaiken huonosta/hyvästä aamustaan/lomastaan jne. vain sillä oletuksella että olen kiltti ja hyvä kuuntelija. Haluan hoitaa työn hyvin ja olla hyvä työkaverikin. En kuitenkaan suostu kenenkään roskikseksi.

• hiekkalaatikolta

Sosiaalisia taitoja opitaan jo varhaislapsuudessa.
        Tyttäreni käytti säälin hakua joskus jo hiekkalaatikon leikkejä leikkiessään.
        Hänestä oli kurjaa, kun hän ei ollut mahtunut mukaan poikien autoleikkeihin. Tyttö kertoi illalla kyynel silmässä äidilleen, ettei pojat pitäneet hänestä yhtään ja se oli hänestä surullista, kun hän itse oli niin kiltti ja olisi leikkinyt hiekkalaatikolla kaikkien kanssa.
        Totta tarinasta oli vain toinen puoli.
        Todellisuudessa hän marssi silloin saparoissaan iloisena hiekkalaatikolle ja polkaisi poikien autoradat kerralla tasaiseksi ja ilmoitti, että nyt kaikkien piti alkaa leikkimään poneilla jotka hän jakaa.
        Vastalauseita kun ei kuulunut, hän heitteli poikien autot vielä pois hiekkalaatikosta, taputteli hiekat pois käsistään, alkoi jakamaan pojille ponejaan ja kysyi vielä ensimmäiseltä pojalta "miten sanotaan" :)
        Pojat lähtivät pois ja poikien äidit toruivat heitä kun jättivät pienen suloisen tytön sinne yksin.
        Naisten säälittely sai tytön vielä kyynelehtimään ja näyttämään surkeaa ilmettä. Ajattelin mielessäni nauraen, että tytön tunteita resonoitiin nyt ihan väärään suuntaan ja tytölle annettiin ihan väärää tunneoppia. Naiset katsoivat kiukkuisina kun isä torui vielä tytärtään, poikien leikkien sotkemisesta.
        Isänä aloin silloin jo opettamaan tytölle toisten tunteiden ja mielipiteen rehellistä huomioimista.

• paskakiltteys

En ole koskaan pitänyt sinusta. Olisin kyllä sanonut ja näyttänyt sen, jos olisin pitänyt. Olen rehellisesti sanottuna vihannut sinua jo kauan mutta peittänyt sen, koska et olisi kestänyt kuulla sitä ja elämä olisi muuttunut hankalaksi jos olisin kertonut tunteeni.
      En vihaa, en rakasta. Olet minulle täysin yhdentekevä. Teithän elämästäni lähes helvettiä ajoittain vaatimalla ja pakottamalla elämään niin kuin sinusta minun pitäisi elää. Jopa minun ajatukseni ja tunteeni omivat kiellettyjä. Et ole enää minun yläpuolella. Hah hah haa. Enää ei onnistu. Etsi uusi uhri. Aikamme on loppu.

• hupsistasentään

Kannattaisiko sinun erota, jos noin kovasti kumppaniasi vihaat. Toisen alistaminen suhteessa on aina ikävää. Oletko sinä paskakiltteys se kiltti ihminen? Meitä kilttejäkin ihmisiä löytyy ja me emme aseta vaatimuksia miten toisen pitäisi elää.

• aloittajalta

Ja meillä ei koskaan ollutkaan "aikaamme". Sano tuo sille kenelle se kuuluu. Aloittaja: N, 40-, brunette, painoindeksi 20, kk-tutkinto, Länsi-Suomi, eronnut. Vieläkö osuu? (niin voithan toki olla ex-mieheni silloin osuu ja sinulla on oikeus mielipiteeseesi)

• hupsistasentään

Oletko sinä ap sama kuin paskakiltteys? Minä vastasin paskankiltteyden kommenttiin. En halunnut loukata. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja en tiettävästi ole mieheksi muuttunut.

• paskakiltteys

Taidan olla se ex-miehesi tai ehkä en kuitenkaan. Sori että siivosin ajatuksiani sinun aloitukseen.

• exmiehelletaieiAP
        paskakiltteys kirjoitti:

Taidan olla se ex-miehesi tai ehkä en kuitenkaan. Sori että siivosin ajatuksiani sinun aloitukseen.

Ei hätää... Kun luet nuo ylemmät ymmärtänet miksi halusin selventää enkä ottaa kaikkea p_skaa niskaani. Tämä ketju on malli alunperin ihan kauniista ajatuksesta josta syntyy vihapuhetta jossain matkan varrella. Onneksi vain palstalla.

• Eioopakkoa
        exmiehelletaieiAP kirjoitti:

Ei hätää... Kun luet nuo ylemmät ymmärtänet miksi halusin selventää enkä ottaa kaikkea p_skaa niskaani. Tämä ketju on malli alunperin ihan kauniista ajatuksesta josta syntyy vihapuhetta jossain matkan varrella. Onneksi vain palstalla.

Niin kaunis pieni ja kiltti ajatus. Ei mitään pahaa takana. Ja vihapuhe, tuo tämän hetken natsikortti nostettu esiin. Emme salli vihapuhetta. Hyvin olet uutiset katsonut. Se ei onneksi estä sitäkään ihmistä olemaan rakastamatta sinua pienuudesta kiltteydestä huolimatta. Et hallitse tätä maailmaa... et hallitse edes omaa pientä kilttiä hyvää tarkoittavaa manipulointitapaasi. Hän ei vain pidä sinusta. Onneksi sinullakin on varmasti joku joka pitää sinusta.

• tyräjyrä

Tuntemani kiltit ihmiset, eivät koskaan tee numeroa kiltistä käytöksestään tai arvio itseään kiltiksi. He tekevät hyviä asioita ja saavat hyvän mielen tekemällä hyvää. Käytöksellä ei arvoiteta itseä tai syyllistetä muita. Aloitus on naivi, kuka nimikoi itsensä pieneksi kiltiksi naiseksi ja arvostelee toisen tunteita nimimerkin takaa.

• pahavaihyvätyttö

Varmaan joku sellainen, joka on yrittänyt kiltillä käytöksellään ostaa rakkautta toiselta. Toinen ei lämpenekään hänelle. Vika on tietenkin siinä toisessa, jos hän on vain pieni kiltti nainen vailla mitään tarvetta saada toinen rakastumaan häneen. Mikähän siihen tehoaisi. Ottaisiko seuraavaksi pahiksen roolin.

• kauanstressiä

Sitä on ihmetelty, että miten sais sen kaiken päivisinkin loppumaan. Kuolemako sen lopettaa.

• heippavaanidiootit

Osoita kohta jossa ARVOSTELTIIN toisen tunteita? Osoita se tapahtuma elämässä jossa on yritetty OSTAA RAKKAUTTA millään konstilla? Minä voin osoittaa aloituksesta kohdan jossa YMMÄRRETTIIN toisen tunteita.
        Olen siis naisvihaajien palstalla-ko? Vai yleisesti vain tuntevien ihmisten vst sosiopaatit? Vai vain vihanhallintakurssilla. Ei voi käsittää.

• jotakintähän

Tässäkin ketjussa te samat (luulenpa) jaksatte haukkua tuntemattomia ihmisiä. Päivästä toiseen viihdytte askartelemassa "tunnistamienne" parissa suurin oletuksin. Oikein kiltteyden asiantuntijoita olette:) Onhan sekin jotain, tsemppiä edelleen. Se vaan, että ei ne teidän oletetut läsnäolijat ehkä siltikään lue näitä. Edellinen näille joka kolkkaan nokkansa tukkijoille, niin hyvin viisaille.

Mikä siinä jonkun ihmisen oletetussa heikkoudessa niin kiinnostaa?

• OikeaaRakkauttaEtsimään

Ja varsinkin kun metsään menee suurin osa oletuksista niin ei voi kuin ihmetellä aina vain uutta ja uutta tarmoa kokeilla eri teorioita.
        No, taisivat ansaita palkkansa- sain pahan mielen (en tosin kyseenalaista itseäni vaan ihan vain tästä ilmapiiristä johtuen) ja taidan häipyä ettei mene hyvä päivä turhaan pilalle:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3141
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      2119
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81