Varo sanojasi! Saat sakot, jos sanot vanhaks akaks

a--------------------

41

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi harmi, minähän olisin saanut jo ison kasan seteleitä, sillä eräs naapuriystävä sanoi minua aina vanhaksi akaksi, kun soitteli. Valitettavasti enää en voi korvausta periä, hän kuoli pian kaksi vuotta sitten.

• Ukko-Äijä-Kääkkä

Akkako ruma nimitys? Akkahan on kaunis sana. Akka on myös jumala. Kuinka monelle akalle onkaan sanottu, minä jumaloin sinua. Akka sana on helppo lausua etu ja takaapäin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Akka_(jumala)

Ei loukkaus.

• Ukko-Äijä-Kääkkä kirjoitti:

Akkako ruma nimitys? Akkahan on kaunis sana. Akka on myös jumala. Kuinka monelle akalle onkaan sanottu, minä jumaloin sinua. Akka sana on helppo lausua etu ja takaapäin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Akka_(jumala)

Ei loukkaus.

Totta, nikäs ruma sana akka nyt olisi, minä tunnen miehen, joka on sukunimeltään Akkanen. Voisiko hän olla sellainen pieni akka.

• neuvoton

Entä täällä ! Haukkumalla nimimerkkiä vanhaksi, tuleeko seuraamuksia ?

• a--------------------

hunkzsiko se siellä kyselee? Tulee seuraamuksia ja myös ämmänlätyskä aiheuttaa seuraamuksia.

• ö-Öö

Joo

Suomi menee jenkkisuuntaan. Myös näissä oikeusjutuissa. Käräjillä tosiaankin ratkotaan pyykkitupariitoja, aika dorkaa. Ja noin käytännössä. kuka tahansa voi haastaa melkein kenet tahansa käräjille kunnianloukkauksesta. Järjetöntä riitelemistä. Onko suomalaiset kadottaneet riitelemisen taidon, kun pitää sotkea viranomaisia kaikkiin mahdollisiin aasioihin?

=DW=

• 1eero

Meiltä on unohtunut kunnianloukkaus käräjöinti, entisaikaan taisi olla paljon yleisempää.
        Loispummieläkeläiseksi haukkuminen voi johtaa joukkokanteeseen sitä myöten turpakäräjille.

• ö-Öö
        1eero kirjoitti:

Meiltä on unohtunut kunnianloukkaus käräjöinti, entisaikaan taisi olla paljon yleisempää.
        Loispummieläkeläiseksi haukkuminen voi johtaa joukkokanteeseen sitä myöten turpakäräjille.

Eriävä mielipide.

Näitä joutavia kunnianloukkauskäräjiä on nyt päntiönään. Kas, ihmiset ei tajua, kun net nostaa kanteen kunnianloukkauksesta, asia tulee julkiseksi, muuten sen vois ottaa vaan pään aukomisena. Paljon laajempi jengi tietää asiasta oikeudenkäynnin jälkeen, kuin sitä ennen.

Jos nyt netissä kehuu jotakuta virtuaalipersoonaa loispummieläkeläisloispummilestaatiolaiseksi, se ei ole mikään kunnianaloukkaus, se on vaan päänaukomista. Elikkäs ei siitä mitään kanteita kukaan voi nostaa. Mutta tollanen turpiinlaittamisuhkaus, se iteasiassa voi ollakin kanteen arvoinen. Se sisältää fyysisen uhkauksen.

Ihmiset sotkee nykyään iloisesti virtuaalielämän ja todellisuuden. Hyvin monet käyttävät anonyymiteettiä peitekilpenä, koska tuntevat tai tietävät toisen osapuolen. Siinä vaiheessa voikin alkaa udella, mistä ne jonkun nimimerkin tuntevat ja miksi? Ja etenkin, mitkä tarkoitusperät.

Mulla ei jostain hunkista ehkä ole paljoa hyvää kirjoitettavaa. Mutta ainakin se on vuosikymmenen jaksanut vittuilla kaikille suoli24-käyttäjille tasapuolisesti. Meinaattako mennä porukalla vetään sitä lättyyn jonnekin tsadin slummiin?????????????????

Vähän realiteetteja virtuaalimaailmaan, OK?

=DW=

• 1eero
        ö-Öö kirjoitti:

Eriävä mielipide.

Näitä joutavia kunnianloukkauskäräjiä on nyt päntiönään. Kas, ihmiset ei tajua, kun net nostaa kanteen kunnianloukkauksesta, asia tulee julkiseksi, muuten sen vois ottaa vaan pään aukomisena. Paljon laajempi jengi tietää asiasta oikeudenkäynnin jälkeen, kuin sitä ennen.

Jos nyt netissä kehuu jotakuta virtuaalipersoonaa loispummieläkeläisloispummilestaatiolaiseksi, se ei ole mikään kunnianaloukkaus, se on vaan päänaukomista. Elikkäs ei siitä mitään kanteita kukaan voi nostaa. Mutta tollanen turpiinlaittamisuhkaus, se iteasiassa voi ollakin kanteen arvoinen. Se sisältää fyysisen uhkauksen.

Ihmiset sotkee nykyään iloisesti virtuaalielämän ja todellisuuden. Hyvin monet käyttävät anonyymiteettiä peitekilpenä, koska tuntevat tai tietävät toisen osapuolen. Siinä vaiheessa voikin alkaa udella, mistä ne jonkun nimimerkin tuntevat ja miksi? Ja etenkin, mitkä tarkoitusperät.

Mulla ei jostain hunkista ehkä ole paljoa hyvää kirjoitettavaa. Mutta ainakin se on vuosikymmenen jaksanut vittuilla kaikille suoli24-käyttäjille tasapuolisesti. Meinaattako mennä porukalla vetään sitä lättyyn jonnekin tsadin slummiin?????????????????

=DW=

No leikilläin minä ei tässä mitään vakavaa.

• ö-Öö kirjoitti:

Eriävä mielipide.

=DW=

Turpakäräjät ei ole pahoinpitelyä se tarkoittaa samanlaista suunsoittoa kuin teewee harjoittaa.

• ö-Öö
        koti-kiusattu kirjoitti:

Turpakäräjät ei ole pahoinpitelyä se tarkoittaa samanlaista suunsoittoa kuin teewee harjoittaa.

Jaa

Pohjanmaalla se tarkoittaa kyllä nyrkkitappelusta. Vähän sama asia, kuin korpilaki tai puukkohippa, vähemmän kuolonuhreja tosin.

=DW=

• k-kk
        ö-Öö kirjoitti:

Jaa

Pohjanmaalla se tarkoittaa kyllä nyrkkitappelusta. Vähän sama asia, kuin korpilaki tai puukkohippa, vähemmän kuolonuhreja tosin.

=DW=

Jaa,no koska eero on savolainen niin sen murteen mukaan tuomitaan,mitähän oikee immeinen sanoo?

• k-kk

• 1eero

Suun soitoksi meillä ymmäretään, urpaanissa mainittiin voisi olla suuseksiä'''hyvinkin mahdollista,,, mielummin no jaaa.

• Olen aika vanha, niin saa sanoa vanhaksi, akka on ihan normaali nimitys naiselle jossain päin suomea.
      En ollut varma pitäisikö olla ylpeä vai pahastua kun eräs nuorukainen sanoi: "Sinut minä ottaisin jos et olisi niin vanha."

• ö-Öö

Hyvä näkökohta.

Kun aasinsillankautta päästii sukupuoliasioihin. Kas, ihmisellä kaks sukupuolta, uros ja naaras. Lisäksi transut ja androgyynit, muitakin. Mutta periaatteessa sukupuolia on siis kaks.

Ja siitä yks perus juttu. Kuka lisääntyy? Mä jotain kuukausi sitten seliton yhdelle lestaatille, että suomessa nainen synnyttää keskimääräin vajaat kaks lasta. Nigeriassa , joka karmea kehitysmaa, 4,7 ja hikiällä 4,2. Outo tyyppi, alkoi uteleen, montako lasta mulla on. Mistä hitosta mä sen tiedän, en ole synnyttänyt ikinä, koska olen uros ja urokset ei synnytä-

Oisko sukupuoliopetuksen lisääminen peruskouluissa tarpeen, sitä voi udella lestaatiolaiselta pääministeriltämme? Ja mistäkö rahat, loispummieläkeläisten ylisuuria eläkkeitä vois leikata jonkin verran.

Mut siis sun tapaukseen, Sä nyt vaan olet ohittanut räystäänpuotusiän, ei miehet sen takia ole susta kiinnostuneita enää. Sä et lisäänny enää.

=DW=

• ö-Öö kirjoitti:

Hyvä näkökohta.

Kun aasinsillankautta päästii sukupuoliasioihin. Kas, ihmisellä kaks sukupuolta, uros ja naaras. Lisäksi transut ja androgyynit, muitakin. Mutta periaatteessa sukupuolia on siis kaks.

Ja siitä yks perus juttu. Kuka lisääntyy? Mä jotain kuukausi sitten seliton yhdelle lestaatille, että suomessa nainen synnyttää keskimääräin vajaat kaks lasta. Nigeriassa , joka karmea kehitysmaa, 4,7 ja hikiällä 4,2. Outo tyyppi, alkoi uteleen, montako lasta mulla on. Mistä hitosta mä sen tiedän, en ole synnyttänyt ikinä, koska olen uros ja urokset ei synnytä-

Oisko sukupuoliopetuksen lisääminen peruskouluissa tarpeen, sitä voi udella lestaatiolaiselta pääministeriltämme? Ja mistäkö rahat, loispummieläkeläisten ylisuuria eläkkeitä vois leikata jonkin verran.

Mut siis sun tapaukseen, Sä nyt vaan olet ohittanut räystäänpuotusiän, ei miehet sen takia ole susta kiinnostuneita enää. Sä et lisäänny enää.

=DW=

Sait minut nauramaan :D
        Räystäänpudotusikä oli aivan uusi ilmaisu.
        Oikein hyvä että se ikä on takana, on niin seesteinen ja rauhallinen olo. Sitä minäkin ajattelin että hyvät puhelahjani tekivät suuremman vaikutuksen kuin seksuaalinen vetovoimani.

• ö-Öö
        mielikki.neito kirjoitti:

Sait minut nauramaan :D
        Räystäänpudotusikä oli aivan uusi ilmaisu.
        Oikein hyvä että se ikä on takana, on niin seesteinen ja rauhallinen olo. Sitä minäkin ajattelin että hyvät puhelahjani tekivät suuremman vaikutuksen kuin seksuaalinen vetovoimani.

Räystäänpudotukset.

Se on itseasiassa laina Kalle Päätalolta. Taivalkoskenseudun murresana. Kuvastaa asiaa mun mielestä erittäin hyvin.

=DW=

• 1eero

Ettei ole kiinnostuneita . Olisi tosiaan kummallista jos ei olisi muuta kiinnostuta ko seksi, tässä iässä se on jo häilyvää vaikka kutkutus tulee aika-ajoin mieleen.
      Kiinostuksen kohteita on vireyden mukaan valtavasti siis vireyden aktiisuus, ei tarvitse olla nuori.

• etteinyrjähdä

Kannattais varmaan sanoa kaikkia naisia pääekonomeiks.
      Jos naiset ovat syntyneet miesten päitä sekoitteleen ja pyörittämään
      - sekin riskiialtista jos heikon kaulan varassa ukot läpi elämänsä sinnittelee.

• Normaali.titteli.se

No akkahan on kulumaton ilmaisu menneisyydestä hamaan tulevaisuuteen joka on kelpo ilmaisu vielä tänäänkin. Eipä vanhemman ikäpolven miesten kuule puhuttavan vaimoistaan, avovaimoistaan, tyttöystävistään tai naisystävistään. Se on joko eukko tai akka. "Akka tuossa aamulla sanoi..." jne

• Bah humbug.
        Ei meillä akotella. Minua saa vapaasti kutsua nimeltä. (vieraillekin)
        MVH,
        Paloma

• Aikamoisen kulunut ja menneisyyteen kuuluva ilmaisu, en ole arvostamieni miesten koskaan kuullut naisestaan puhuessaan käyttävän "titteliä" akka, eukkoa tai ämmää tms
        Äänensävy voi vain hieman keventää jos titteliä käytetään kahden kesken lempeässä huumorissa.

Käräjille en kehtaa ketään miestä moisesta typeryydestä viedä, vieras voi rauhassa nimitellä miksi vain.

• Viatonsivullinen

On se hyvä kun noinkin tavalliselle nimittelylle on määrätty hinta.
      Se on aika yleinen tapa sanoa iäkkäästä naisesta, samoin vanha ukko on
      on myös hyvin tavallinen. Haukkumanimissä piisaa. Ne on
      loukkaavia, muttei niiltä säästy. Nuoriakin naisia nimitellään (huo..) ikävästi. Kyllä täällä maailmassa saa kunniansa kuulla.

• tuli.mieleen

Nimittely esiintyy kaiken aikaa se on tapa ilmentää ei tarvita kuin yksi sana kertoo monta asiaa kohteesta ja sen voi tulkita eritavalla esim. Sanot naiselle olipa kova jätkä mutta sanoppa miehelle olit tosi kova mimmi.

• Mua kait niin harmittaa tytöttely. Mitäs tyttöjä tässä nyt enää ollaan.

• 1eero

Entä hupakko :)

• 1eero kirjoitti:

Entä hupakko :)

Joo muorinhupakko käy hyvin :).

• 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

Joo muorinhupakko käy hyvin :).

Oletko nähnyt hupis huppaluuraa huppari-heikillä

• 1eero kirjoitti:

Oletko nähnyt hupis huppaluuraa huppari-heikillä

En ole nähnyt. Kukas hän on?

• Hyvä, kun jossain vedetään raja käyttäytymiselle.
      Tuntuma, että tämä sosiaalinen media muuttaa käytöstä, eikä aina niin hyvään suuntaan.

• Hienoa---

TUOPA toikin hyvän mielen! - Kun naapureitten kesken aina laskemme leikkiä, että pitää käväistä taas Suomi24:n palstoilla pahoittamassa mielensä.
      Nyt ei niin käynytkään.

Meidän talossa asuu paljon kivoja ihmisiä, mm. kohteliaita, nuoria, komeita, pitkiä perheenisiä,
      jotka aina tervehtivät iloisesti ja reippaan määrätietoisesti: Terve!

Asuu myöskin joku vanhempi, lastensa perheiden lähelle muuttanut, sillä talo on 2000-luvulla rakennettu.

• Kohteliaisuuden-tyylik-

kyys-
        Jos joku on kasvatettu kohteliaaksi, se on niin luontevaa ja kuuluu sen ihmisen käytökseen niin helposti, joku nuori mies avasi ja piti auki pyöräsuojam ovea, kun vein pyöräni sisään. Ihan tarpeetonta minulle, voin ihan iisisti itsekin siitä pyörineni mennä, mutta hänelle se kuuluu siiheen elämään, jota hän elää. Kiitin, sillä tottakai, hyvää mieltä hän lähimmäisilleen tuottaa, olen tavannut näitä pihatalkoiden kahveillekin. Kasvatus on ihmisen onni tai sitten sen vastakohta, jos kasvatus on huono.

• Mielensäpahoittaja_

Kyllä täällä usein mieli maahan painuu kaikkien ilkeilyjen takia.

Jotakin kirjoittajaa on jo alkanut sen takia vihata.

• Hyvämieli_
        Kohteliaisuuden-tyylik- kirjoitti:

kyys-
        Jos joku on kasvatettu kohteliaaksi, se on niin luontevaa ja kuuluu sen ihmisen käytökseen niin helposti, joku nuori mies avasi ja piti auki pyöräsuojam ovea, kun vein pyöräni sisään. Ihan tarpeetonta minulle, voin ihan iisisti itsekin siitä pyörineni mennä, mutta hänelle se kuuluu siiheen elämään, jota hän elää. Kiitin, sillä tottakai, hyvää mieltä hän lähimmäisilleen tuottaa, olen tavannut näitä pihatalkoiden kahveillekin. Kasvatus on ihmisen onni tai sitten sen vastakohta, jos kasvatus on huono.

Kohteliasta on helppo rakastaa.

• nuormieli

Minun X:mieheni kutsuu minua "entinen akka" hän saattaa kysyä kun nähdään mitäs entiselle akalleni kuuluu enkä osaa kyl loukkaantuakaan tuosta akattelusta, nauran ja sanon minähän oonkin nykyään varsinainen leidi.

• eppu2

Tulipahan hintoihinsa pyykkitupariita.
      Jos mulle joku sanois ´´vanha akka´´ minä antaisin samalla mitalla takaisin ja se siitä.
      No tuo uhkailu on vähän eri juttu.

• Viatonsivullinen

Minulla ei ole lähipiirissä ketään niin moukkamaista ihmistä joka
        "vanhaksiakaksi" nimittelisi. Sille, jos vieraampi nimittelisi minua
        ajattelisin "noita naamoja riittää, ne ei lopu". Tärkeintä on kuitenkin
        ettei itse alennu nimittelyyn, vaan pitää oman linjansa ja itsekunnioituksensa. Jos ikänsä tekee työtä palveluammatissa, se
        opettaa suhtautumaan erilaisiin ihmisiin. Oppii ettei kaikkeen tarvitse
        vastata, eikä reagoida tunteella.

• Kohteliaisuuden-tyylik-

kyys-

Jos joku on kasvatettu kohteliaaksi, se on niin luontevaa ja kuuluu sen ihmisen käytökseen niin helposti, joku nuori mies avasi ja piti auki pyöräsuojan ovea, kun vein pyöräni sisään. Ihan tarpeetonta minulle, voin ihan iisisti itsekin siitä pyörineni mennä, mutta hänelle se kuuluu siiheen elämään, jota hän elää. Kiitin, sillä tottakai, hyvää mieltä hän lähimmäisilleen tuottaa, olen tavannut näitä pihatalkoiden kahveillekin. Kasvatus on ihmisen onni tai sitten sen vastakohta, jos kasvatus on huono.

• juuri_siksi_

heitä rakasteaan.

• kierränkaukaa

kerrostalossa on joskus ihmisiä jotka luulee omistavansa koko talon, siis kuin valtiaita..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      90
      1456
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1013
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      379
      854
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      153
      824
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      631
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76