Blogi omista paranormaaleista kokemuksista

Kirjoittelin tuossa jokin aika sitten hyvin vastaavaa blogia, mutta tämä on paranneltu versio siitä. (Vaikkakin hyvin alkuvaiheessa vielä.)

Aika moni lukijoista kaipasivat kovasti sitä, että leikkaisin kaiken epäolennaisen tekstistä ja kertoisin varsinaisesti itse kokemuksista. Joten, tässä kokeilen parastani:

http://piinatunpaivakirja.blogspot.fi/2015/11/pilootti-levoton-yo.html

Antakaa kuulla jos joku kaipaa lisää luettavaa. Vastaavia kokemuksia riittää.

- LH

31

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertokaa toki, jos on omalta puoleltanne jotakin hyvin poikkeavaa sattunut. Kiinnostaa.

    • Leikkaa, lainaa tai tuo tekstisi jotenkin tänne. Minä en ole linkkien avaamisen ystävä.

      Minä en myöskään ole blogien mainostamisen ystävä.

      • AJ02

        Siis, että blogspot -nimisestä osoitteesta voisi tulla virus? Ei kai nyt kuitenkaan.


    • yrittänyttälaitettiin

      Kyllä minä olisin kirjoittanut vastausta blogiisi, mutta en selviä tuosta profiilikohdasta, että miten siinä kuuluisi toimia.

      • tekstejäluettavaksi

        "Olen kirjoittanut kyseisestä aiheesta ennenkin, melkoisen paljon oikeastaan. Mutta olen päätynyt joka kerta siihen, että lopetan, sillä minusta on aina tuntunut siltä, kuin itse aihe kävisi kimppuuni ja todistaisi, ettei siitä kannattaisi kirjoittaa."

        Olisin ottanut kirjoituksessasi kantaa tähän kohtaan: se on nimittäin niin totta. Olen itse joutunut elämään pitkän elämäni paranormaalien ja kummallisten asioiden kanssa kyllästymiseen - ja turhautumiseen - asti. Kyse ei ole listattavista kokemuksista, vaan koko elämästä - tavalla, josta itsekin kirjoitat. Koitan pitää henk.koht. kirjaa kyseisistä ilmiöistä ja asioista, mutta joka kerta tuntuu niiden ylös laittaminen yhtä vastenmieliseltä ja juuri "vastustavalta". Olen ihmetellyt sitä.

        Paranormaali on normaalia - ei ole mitään faktoiksi luulemiamme luonnonlakeja, jotka tekisivät ilmiöstä paranormaalin - tieteellisesti ajatellen ongelmana on vain löytää selitys - siis yhteinen tieteellinen selitys - näille ilmiöille. Itse ilmiöt on tiedostettu. Muille tiedoksi - kyse ei ole mistään kädestä ennustamisesta tai tarot-korttien selaamisesta, ei myöskään magiasta, vaan mystiikasta. Ja tieteellisesti ajatellen; sinun ei tarvitse olla huolissasi mielenterveydestäsi tai siitä, että kokemuksesi liittyisivät jotenkin psykiatrian piiriin. Psykiatri Markku Siivola on paranormaaliseuran varapuheenjohtaja - ainakin ollut - ja tässä alla on hänen sivustoltaan tieteellinen artikkeli aiheesta. Myös hänen sivustollaan "Päättymätön matka" on ajattelemista antavaa luettavaa.

        Laitan sinulle - ja muillekin - luettavaksi:

        Tiede ja psi - salavuoteudesta pakkoavioon?

        http://www.pcuf.fi/~msiivola/para2000/artikkelit/teuvo/tiede_rajatieto_skeptismi_1.html

        Vain järki voi tulla johtopäätökseen, että järki ei riitä

        http://siivola.org/markku/


      • itseilmiöidentaustasta
        tekstejäluettavaksi kirjoitti:

        "Olen kirjoittanut kyseisestä aiheesta ennenkin, melkoisen paljon oikeastaan. Mutta olen päätynyt joka kerta siihen, että lopetan, sillä minusta on aina tuntunut siltä, kuin itse aihe kävisi kimppuuni ja todistaisi, ettei siitä kannattaisi kirjoittaa."

        Olisin ottanut kirjoituksessasi kantaa tähän kohtaan: se on nimittäin niin totta. Olen itse joutunut elämään pitkän elämäni paranormaalien ja kummallisten asioiden kanssa kyllästymiseen - ja turhautumiseen - asti. Kyse ei ole listattavista kokemuksista, vaan koko elämästä - tavalla, josta itsekin kirjoitat. Koitan pitää henk.koht. kirjaa kyseisistä ilmiöistä ja asioista, mutta joka kerta tuntuu niiden ylös laittaminen yhtä vastenmieliseltä ja juuri "vastustavalta". Olen ihmetellyt sitä.

        Paranormaali on normaalia - ei ole mitään faktoiksi luulemiamme luonnonlakeja, jotka tekisivät ilmiöstä paranormaalin - tieteellisesti ajatellen ongelmana on vain löytää selitys - siis yhteinen tieteellinen selitys - näille ilmiöille. Itse ilmiöt on tiedostettu. Muille tiedoksi - kyse ei ole mistään kädestä ennustamisesta tai tarot-korttien selaamisesta, ei myöskään magiasta, vaan mystiikasta. Ja tieteellisesti ajatellen; sinun ei tarvitse olla huolissasi mielenterveydestäsi tai siitä, että kokemuksesi liittyisivät jotenkin psykiatrian piiriin. Psykiatri Markku Siivola on paranormaaliseuran varapuheenjohtaja - ainakin ollut - ja tässä alla on hänen sivustoltaan tieteellinen artikkeli aiheesta. Myös hänen sivustollaan "Päättymätön matka" on ajattelemista antavaa luettavaa.

        Laitan sinulle - ja muillekin - luettavaksi:

        Tiede ja psi - salavuoteudesta pakkoavioon?

        http://www.pcuf.fi/~msiivola/para2000/artikkelit/teuvo/tiede_rajatieto_skeptismi_1.html

        Vain järki voi tulla johtopäätökseen, että järki ei riitä

        http://siivola.org/markku/

        Lisäksi tuosta "ajan katoamisesta", josta blogissasi kerrot: aikahan on varsin tuntematon elementti, jota me hahmotamme entropianlain perusteella - aineen hajoamisen, mutta tieteellisesti ajatellen se ei ole mikään oikea ajan mittari, koska atominytimissä ei ole lainkaan aikaa. Ja koko todellisuutemme koostuu näistä atomeista. On kummallista, että miten se sitten näyttäytyy meille tässä aistein havaittavissa maailmassa niin erilaisena, mutta tosiasiat ovat siellä pienen pienissä yksiköissä joka tapauksessa, joista koostumme. Siellä voi olla jopa seuraus ennen syytä, jonka perusteella tieteellisesti ajatellen aika on vain illuusio.

        Laittamastani linkistä näet, että ajassa on kyse tieteen hahmottamista ulottuvuuksista, dimenssioista eräs. On syytä olettaa että kokemasi mystiikkaa - paranormaalius - on heijastumaa toisista ulottuvuuksista, jotka aukeavat toisille henkilöille, joiden psyykkeen rakenteella on mahdollista päästä kyseinen kokeminen "läpi". Näin ollen se mahdollistaa yhä uusien ja uusien ulottuvuuksien aukeamisen ja kokemusten lisääntymisen aina niin kauan, kun ihmisen psyykkeen rakenne antaa siihen mahdollisuuden. Kyse on eräänlaisesta oppimisesta ja oivaltamisesta. Kyse on siis aivoista ja niiden toiminnasta. Ja ajatellen ajan ilmiöitä - on pikemminkin merkillistä ja kummallista, että ihmiset eivät tiedä tulevasta ja aisti sitä - kuin että aistivat ja tietävät.

        Miksi ihmeessä me kuljemme selkä edellä tulevaisuuteen, jolloin katse on suunnattuna menneisyyteen?


      • tekstejäluettavaksi kirjoitti:

        "Olen kirjoittanut kyseisestä aiheesta ennenkin, melkoisen paljon oikeastaan. Mutta olen päätynyt joka kerta siihen, että lopetan, sillä minusta on aina tuntunut siltä, kuin itse aihe kävisi kimppuuni ja todistaisi, ettei siitä kannattaisi kirjoittaa."

        Olisin ottanut kirjoituksessasi kantaa tähän kohtaan: se on nimittäin niin totta. Olen itse joutunut elämään pitkän elämäni paranormaalien ja kummallisten asioiden kanssa kyllästymiseen - ja turhautumiseen - asti. Kyse ei ole listattavista kokemuksista, vaan koko elämästä - tavalla, josta itsekin kirjoitat. Koitan pitää henk.koht. kirjaa kyseisistä ilmiöistä ja asioista, mutta joka kerta tuntuu niiden ylös laittaminen yhtä vastenmieliseltä ja juuri "vastustavalta". Olen ihmetellyt sitä.

        Paranormaali on normaalia - ei ole mitään faktoiksi luulemiamme luonnonlakeja, jotka tekisivät ilmiöstä paranormaalin - tieteellisesti ajatellen ongelmana on vain löytää selitys - siis yhteinen tieteellinen selitys - näille ilmiöille. Itse ilmiöt on tiedostettu. Muille tiedoksi - kyse ei ole mistään kädestä ennustamisesta tai tarot-korttien selaamisesta, ei myöskään magiasta, vaan mystiikasta. Ja tieteellisesti ajatellen; sinun ei tarvitse olla huolissasi mielenterveydestäsi tai siitä, että kokemuksesi liittyisivät jotenkin psykiatrian piiriin. Psykiatri Markku Siivola on paranormaaliseuran varapuheenjohtaja - ainakin ollut - ja tässä alla on hänen sivustoltaan tieteellinen artikkeli aiheesta. Myös hänen sivustollaan "Päättymätön matka" on ajattelemista antavaa luettavaa.

        Laitan sinulle - ja muillekin - luettavaksi:

        Tiede ja psi - salavuoteudesta pakkoavioon?

        http://www.pcuf.fi/~msiivola/para2000/artikkelit/teuvo/tiede_rajatieto_skeptismi_1.html

        Vain järki voi tulla johtopäätökseen, että järki ei riitä

        http://siivola.org/markku/

        Suuret kiitokset. Mitä jaoit oli kiinnostavaa luettavaa, mutta myös jollain tasolla lohduttavaa, koska en tunne kamalasti ihmisiä, jotka.. noh.. "ymmärätävt", tavallaan.

        Kerta kirjaat ajatuksiasi ylös ko. "paranormaaleista" tapahtumista - julkaisetko niitä lainkaan?

        "Paranormaali" -sana on tietenkin lainausmerkeissä, koska itse käsitehän meinaa sitä, että se on tieteellisessä mielessä selittämätön tekijä, tai vastaavaa, enkä pitä sitä sellaisena.

        Otan linkeistäsi selvää. Kiitokset niistäkin.


      • tärkeämerkitys
        LeonHartt kirjoitti:

        Suuret kiitokset. Mitä jaoit oli kiinnostavaa luettavaa, mutta myös jollain tasolla lohduttavaa, koska en tunne kamalasti ihmisiä, jotka.. noh.. "ymmärätävt", tavallaan.

        Kerta kirjaat ajatuksiasi ylös ko. "paranormaaleista" tapahtumista - julkaisetko niitä lainkaan?

        "Paranormaali" -sana on tietenkin lainausmerkeissä, koska itse käsitehän meinaa sitä, että se on tieteellisessä mielessä selittämätön tekijä, tai vastaavaa, enkä pitä sitä sellaisena.

        Otan linkeistäsi selvää. Kiitokset niistäkin.

        Kokemukseni liittyvät isompiin tarinakokonaisuuksiin, ja itse juoni syntyy pidemmällä aikavälillä, joten lopulta kokemuksista syntyy itse mystinen tarina - myös sen ratkaisu - ja tuo mystinen tarina itsessään on lopulta se, joka on julkaisukelpoinen. Kokemusten kanssa ei kannata olla hätäinen - kannattaa kuunnella mihin ne liittyy ja mikä niiden tarkoitus on. Pitää opetella kuuntelemaan, ne johdattavat kohti jotakin.


      • takkuinentulevaisuus

        Tähän kohtaan:

        "Suuret kiitokset. Mitä jaoit oli kiinnostavaa luettavaa, mutta myös jollain tasolla lohduttavaa, koska en tunne kamalasti ihmisiä, jotka.. noh.. "ymmärätävt", tavallaan."

        Olen itse ollut hyvin yksinäinen kokemusteni kanssa, kun tuntuu olevan vain kaksi ääripäätä: asiat nähdään kuin noituutena, okkultismina, eikä mystiikkana. Tai sitten niitä ei nähdä ollenkaan ja pidetään hulluna jos kertoo.

        Oli vaikea löytää mystiikan ja okkultismin ero ja itselle se oikea paikka tässä mielipuolisessa ilmiöiden maailmassa. Joutui jatkuvasti kysymään "Kuka minä olen?". Mystiikka itselläni eteni yhä merkillisimmiksi tapahtumiksi. Ja kun saavutat määrätyn vaiheen, huomaat miten tuo mystinen maailma suorastaan pomppaa itsesi ulkopuolelle liittyen fysikaalisiin ilmiöihin - silloin se on kaikkien ympärillä olevien nähtävissä, se on vakuuttavaa, mutta samalla itselle entistä raskaampaa, koska faktoiksi luulemamme fysiikanlait eivät enää pidä miltään osin.


      • sähköjamagnetismi
        takkuinentulevaisuus kirjoitti:

        Tähän kohtaan:

        "Suuret kiitokset. Mitä jaoit oli kiinnostavaa luettavaa, mutta myös jollain tasolla lohduttavaa, koska en tunne kamalasti ihmisiä, jotka.. noh.. "ymmärätävt", tavallaan."

        Olen itse ollut hyvin yksinäinen kokemusteni kanssa, kun tuntuu olevan vain kaksi ääripäätä: asiat nähdään kuin noituutena, okkultismina, eikä mystiikkana. Tai sitten niitä ei nähdä ollenkaan ja pidetään hulluna jos kertoo.

        Oli vaikea löytää mystiikan ja okkultismin ero ja itselle se oikea paikka tässä mielipuolisessa ilmiöiden maailmassa. Joutui jatkuvasti kysymään "Kuka minä olen?". Mystiikka itselläni eteni yhä merkillisimmiksi tapahtumiksi. Ja kun saavutat määrätyn vaiheen, huomaat miten tuo mystinen maailma suorastaan pomppaa itsesi ulkopuolelle liittyen fysikaalisiin ilmiöihin - silloin se on kaikkien ympärillä olevien nähtävissä, se on vakuuttavaa, mutta samalla itselle entistä raskaampaa, koska faktoiksi luulemamme fysiikanlait eivät enää pidä miltään osin.

        Eräässä vaiheessa vaikutin rajusti kaikkiin sähkölaitteisiin. Se rajoitti suorastaan liikkumista, ja kun olin aikani pamautellut sulakkeita, räjäytellyt sähkölamppuja, aukonut ja sulkenut omia aikojaan televisioita, oli ihmisiä, jotka alkoivat kammoksumaan minua. Tiesin, että missä suurin piirtein vaikutin enemmän, ja mihin pystyin ilman vaaraa menemään. Onneksi tämä vaihe on nyt balanssissa.


      • tärkeämerkitys kirjoitti:

        Kokemukseni liittyvät isompiin tarinakokonaisuuksiin, ja itse juoni syntyy pidemmällä aikavälillä, joten lopulta kokemuksista syntyy itse mystinen tarina - myös sen ratkaisu - ja tuo mystinen tarina itsessään on lopulta se, joka on julkaisukelpoinen. Kokemusten kanssa ei kannata olla hätäinen - kannattaa kuunnella mihin ne liittyy ja mikä niiden tarkoitus on. Pitää opetella kuuntelemaan, ne johdattavat kohti jotakin.

        " --- kannattaa kuunnella mihin ne liittyy ja mikä niiden tarkoitus on."

        Kysyn siis mielipidettäsi - jotkut suorastaan hakevat yliluonnollisia kokemuksia, siinä pääosin onnistumatta. Sitten jotkut alkaavat pelleilemään Ouija-laudoilla, sekoilemaan siis spiritismin kanssa. Onko sinuista kannattavaa kokeilla okkultismiin liittyvistä seikoista, tietämättä sen enempää taustoista, ja seurauksista?

        Mitä luulet - miksi ihminen kiinnostuu yliluonnollisesta?


      • takkuinentulevaisuus kirjoitti:

        Tähän kohtaan:

        "Suuret kiitokset. Mitä jaoit oli kiinnostavaa luettavaa, mutta myös jollain tasolla lohduttavaa, koska en tunne kamalasti ihmisiä, jotka.. noh.. "ymmärätävt", tavallaan."

        Olen itse ollut hyvin yksinäinen kokemusteni kanssa, kun tuntuu olevan vain kaksi ääripäätä: asiat nähdään kuin noituutena, okkultismina, eikä mystiikkana. Tai sitten niitä ei nähdä ollenkaan ja pidetään hulluna jos kertoo.

        Oli vaikea löytää mystiikan ja okkultismin ero ja itselle se oikea paikka tässä mielipuolisessa ilmiöiden maailmassa. Joutui jatkuvasti kysymään "Kuka minä olen?". Mystiikka itselläni eteni yhä merkillisimmiksi tapahtumiksi. Ja kun saavutat määrätyn vaiheen, huomaat miten tuo mystinen maailma suorastaan pomppaa itsesi ulkopuolelle liittyen fysikaalisiin ilmiöihin - silloin se on kaikkien ympärillä olevien nähtävissä, se on vakuuttavaa, mutta samalla itselle entistä raskaampaa, koska faktoiksi luulemamme fysiikanlait eivät enää pidä miltään osin.

        Luulen, että ne jotka kutsuvat sinua/minua/meitä hulluksi - jotka olemme kokeneet jotakin poikkeavaa - eivät yksinkertaisesti hyväksy ajatusta, että on olemassa henkinen maailma, näissä ulottuvuuksissa. On aika selvää, etteivät he ole kokeneet mitään yliluonnollista, mutta luulen, etteivät "net" edes halua niitten uskovan niihin.


      • einäkijävaikkatekijä

        Oletan, että tuntematon on tietysti yhtälailla kiehtovaa kuin pelottavaakin, ja toisaalta kuulun niihin, jotka eivät kannata yliluonnollisen todistamista, vaan on ihan hyvä asia, että se jää hieman hämärän puolelle. Itsekin live-elämässä esiinnyn niin, ettei vastapuoli välttämättä tiedä, että missä kulkee kuvitellun ja todellisuuden raja. Niin on parempi. Ei olisi ollenkaan kiva tietää naapuria murhaajaksi, ja samalla tietää, että naapuri tietää minun tietävän. Siinä leikissä voi käydä huonosti. Tämä vaikkapa esimerkkinä.

        Sitten on yliluonnollisesta kiinnostuneita vakavammassakin mielessä - esimerkiksi alkemistit, jotka halusivat muuttaa halvat metallit kullaksi tai vaikkapa uskonto; ihmeparanemiset jne. Ja ajattele mikä kyky: napsautat vain sormia ja rahapussi on täynnä rahaa!

        Tämä onkin mielenkin kiintoinen alue, koska olen löytänyt vahvan yhtymäkohdan alkemistien ja uskonnon välille. Tai siis suomeksi niin, että erään saksalaisen alkemistin kirjoituksiin perustuu katolisen kirkon Raamatun tulkinta. Ja metkaa, että sitten Katolinen kirkko tuomitsi kuitenkin alkemian noituutena. Toisaalta kirkon menoihin liittyy paljon okkultismia, kuten kannibalismi - yritys saada jonkun toisen voimat syömällä ruumis ja juomalla veri.

        Tarkoitan mielenkiintoisella myös sitä, että meillä on eräs hyvin tunnettu paranormaalit kyvyt hallinnut ihminen, joista kyvyistä on paljon kirjoitettu, ja joka on saanut teoillaan jopa uskonnon itselleen, eli Jeesus. On sitten eri asia, että miten hänen ympärilleen on luotu uskonto ja miksi.

        Itse en näe mitään vahinkoa okkultismilla leikkimisen suhteen - miksi ei sitä voisi kokeilla, uskontokin kokeilee, kun ei se koukuta, eikä mene tunnetasolle tai nahan alle, mutta itselleni se ei ole se ulottuvuuksien maailma, josta puhun, koska siinä tarvitaan fyysinen välikappale. Johtaa ainakin itseäni ikään kuin harhaan. En koe olevani tekijä, vaan vastaanottaja, joka edellyttää vain hiljaista nöyryyttä ja hyväksymistä tarkkailun ja tutkimisen ohella. Pienien asioiden näkemistä.

        Oletko miettinyt, että mitä ne huudot olivat, jotka kuulit?


      • tarkennuskysymys

        "On aika selvää, etteivät he ole kokeneet mitään yliluonnollista, mutta luulen, etteivät "net" edes halua niitten uskovan niihin."

        Mikä, mitä tässä tarkoitat tällä sanalla: "net"?


      • "Net" tarkoittaa tässä tapausessa "niitä" :D Pahoittelut kirjoitusvirheestä. Elikäs, "ne", olkoot sitten demonit, tai mitä ikinä - en usko että ne välttämättä haluavat että ihmiset uskovat niihin.


      • kiitosselvennyksestä

        Ahaa, siis ajattelet, että pahat henget, demonit, eivät halua, että ne ihmiset, jotka eivät tiedä niiden olemassaolosta, eivät halua niiden tietävänkään. Ok, nyt ymmärrän. Entä hyvät henget? Minä en ole törmännyt - kai - pahoihin henkiin, demoneihin. Miten ne esiintyvät?


      • LeonHartt
        kiitosselvennyksestä kirjoitti:

        Ahaa, siis ajattelet, että pahat henget, demonit, eivät halua, että ne ihmiset, jotka eivät tiedä niiden olemassaolosta, eivät halua niiden tietävänkään. Ok, nyt ymmärrän. Entä hyvät henget? Minä en ole törmännyt - kai - pahoihin henkiin, demoneihin. Miten ne esiintyvät?

        Miten demonit esiintyvät? Saattaa ilmestyä hyvinkin samoissa merkeissä kuin kaikki muutkin. Todennäköistä myös on, että ne pukeutuvat "hyvän hengen" rooliin. Muttei ne halua loppu peleissä mitään muuta kuin pahaa. Kohtaamalla kohdannut olen niitä ainoastaan heräämisen yhteydessä, niin että ne on ollut aina muutaman askeleen päässä, katselemassa minua. Ja olen vakuuttunut etten puhu alitajunnan, eli unien maailman, kokemuksesta. Vaikka onhan unihalvaus veljelläni ainakin. Toinen osapuoli on ollut lähes aina todistamassa ko. ilmiöitä. Ja ovat aina pelästyttäneet.


      • hyökkäävätpäälle
        LeonHartt kirjoitti:

        Miten demonit esiintyvät? Saattaa ilmestyä hyvinkin samoissa merkeissä kuin kaikki muutkin. Todennäköistä myös on, että ne pukeutuvat "hyvän hengen" rooliin. Muttei ne halua loppu peleissä mitään muuta kuin pahaa. Kohtaamalla kohdannut olen niitä ainoastaan heräämisen yhteydessä, niin että ne on ollut aina muutaman askeleen päässä, katselemassa minua. Ja olen vakuuttunut etten puhu alitajunnan, eli unien maailman, kokemuksesta. Vaikka onhan unihalvaus veljelläni ainakin. Toinen osapuoli on ollut lähes aina todistamassa ko. ilmiöitä. Ja ovat aina pelästyttäneet.

        Pahojen henkien tai demonien tarkoitus on pujahtaa ihmisen sisälle, hyvä ei tee samaa. Pahat henget käyttävät hyväkseen ihmisen alhaisia tunteita. Jos näet niitä aamulla, olet luultavasti nähnyt jotakin unta alhaisiin tunteisiin liittyen. En näe tilanteelle muuta selitystä. Alhaiset tunteet - ahneus, kateus, kauna jne. - ovat melko alintajuntaisia juttuja, joita ihmisten on vaikea edes tunnistaa, koska ne ovat ns. priimaareja tunteita, ja peittyvät helposti hyvän alle. Tietoisessa tilassa, valveilla, luultavasti niiden torjuminen onnistuu paremmiin. On suorastaa pirullista nähdä kanssaihminen moisen tunteen vallassa tai jopa rienaamassa hyviä asioita, ilman että henkilö itse edes tajuaa, että mitä tekee. Siinä on demoni asialla.


      • mitensesittenmeni

        "Miten demonit esiintyvät? Saattaa ilmestyä hyvinkin samoissa merkeissä kuin kaikki muutkin. Todennäköistä myös on, että ne pukeutuvat "hyvän hengen" rooliin. Muttei ne halua loppu peleissä mitään muuta kuin pahaa."

        Mitä on haluta pahaa? Mikä on tässä tapauksessa paha, tehdä pahaa?

        Hieman kyseenalaistaisin vielä tätä juttua. Jos puhumme henkimaailmasta -atmosfääristä, joka esiintyy tunnetasolla, toisella tasolla, toisessa ulottuvuudessa, niin ei siellä ole mitään mihinkään muuhun "pukeutuneena" kuin mihin me itse ne puemme oman sisäisen virittyneisyyden - tunne-elämämme - muodossa. Siis se mitä itse olemme. Jos tämä ei pitäisi paikkaansa, niin silloin meidän pitäisi jopa ajatella, että tuo toinen taso olisi muka valhetta, eikä totta. Me näemme siellä oman peilikuvamme - demonien kanssa (alhaiset tunteet ja niiden voima) tai sitten ilman demoneita.

        Enkä nyt puhu mielikuvituksesta tai unimaailmasta myöskään. Se on se mikä on meidän sisällämme, se mikä me olemme: sen verran näemme tai emme näe demoneita ja pahoja henkiä tai enkeleitä.

        Jos mielemme on reilu, puhdas ja avoin sekä oikeudenmukainen, ei siellä voi mikään pukeutua miksikään muuksi, eikä siellä oikeasti myöskään silloin ole demoneita, koska niillä ei ole "väylää" tulla.

        Lopulta siellä ei myöskään ole enkeleitä - siellä on vain meidän tämän elämän, tason, hetken peilikuva itsestämme, joka on jo särkynyt ja se siirtyy paranormaaleina ilmiöinä tähän meidän ulottuvuuteen.

        Demonit ja enkelit on vain "esiaste" kehityksen tälle vaiheelle.


    • mitäkummaanäin

      Voin kertoa yhden kokemuksen. Ympäristössä oli ikävä ryteikkö, siivoamaton, roskainen ja sankan piikkipensaan peittämä, mutta huomasin, että se oli siivottu, kun kävelin ohitse. Paikalle oli istutettu uusia pensaita ja kukkia. Pysähdyin ihailemaan sitä. Katsoin pensaitten alustoja, jotka oli haravoitu ja juuri istutettuja kukkia.

      Jonkin aikaa tästä tapahtumasta tuli ystäväni kylään. Kysyin häneltä, että huomasiko hän, että miten hyvä se alue oli nyt, kun ryteikkö oli siivottu. Hän katsoi minua kummissaan - ei siellä mitään ole tehty, ryteikkö on kuten ennenkin.

      En tietenkään uskonut - olinhan itse nähnyt. Lähdimme yhdessä tarkistamaan asia, ja jouduin perumaan puheeni. Ryteikkö oli todella kuten ennenkin.

      Vasta viikon kuluttua se siivottiin täsmälleen sellaiseksi kuin olin sen nähnyt.

      • Vau. Siinä on kieltämättä aika merkillinen tapaus. Mitäs ystävä piti siitä? Väittämästäsi?


      • seuraavaaistitarkistus

        En tiedä, että mitä hän tuolla hetkellä ajatteli - uskoi varmasti puheeni, koska olin täysin vakuuttunut alueen siivoamisesta, ja näki järkytykseni, kun kaikki olikin ennallaan. Mutta sitten kun viikon kuluttua kaikki olikin niin kuin olin sanonut nähneeni, niin ei siinä ollut muuta kuin tapahtuman ihmettely jäljellä. Hän itse tuli minulle viikon kuluttua kertomaan, että nyt siellä on kaikki siten kuin olin aikaisemmin nähnyt. Ehkä muut pystyvät tällaiset tapaukset ohittamaan olan kohautuksella, itselle kokemus on suurempi järkytys, kun ei voi luottaa edes aisteihinsa. En osannut yhtään epäillä, etten näkisi jotakin, mikä on totta. Harmitti jälkeen päin, että en koittanut koskea niihin kukkiin tai pensaisiin.


      • seuraavaaistitarkistus kirjoitti:

        En tiedä, että mitä hän tuolla hetkellä ajatteli - uskoi varmasti puheeni, koska olin täysin vakuuttunut alueen siivoamisesta, ja näki järkytykseni, kun kaikki olikin ennallaan. Mutta sitten kun viikon kuluttua kaikki olikin niin kuin olin sanonut nähneeni, niin ei siinä ollut muuta kuin tapahtuman ihmettely jäljellä. Hän itse tuli minulle viikon kuluttua kertomaan, että nyt siellä on kaikki siten kuin olin aikaisemmin nähnyt. Ehkä muut pystyvät tällaiset tapaukset ohittamaan olan kohautuksella, itselle kokemus on suurempi järkytys, kun ei voi luottaa edes aisteihinsa. En osannut yhtään epäillä, etten näkisi jotakin, mikä on totta. Harmitti jälkeen päin, että en koittanut koskea niihin kukkiin tai pensaisiin.

        Aika ihmeellistä. Harmittaisi myös, sillä mieti niitä vaihtoehtoja - olisit voinut piirtää ko. "näyn", kenties. En ole kuullut vielä moista. Oletko nähnyt koskaan mitään muuta, joka on lopulta toteutunut?


      • josolisinkuvannut
        LeonHartt kirjoitti:

        Aika ihmeellistä. Harmittaisi myös, sillä mieti niitä vaihtoehtoja - olisit voinut piirtää ko. "näyn", kenties. En ole kuullut vielä moista. Oletko nähnyt koskaan mitään muuta, joka on lopulta toteutunut?

        Juu, mutta eikö olisi ollut mielenkiintoisempaa ottaa valokuva? Mitähän siellä olisi näkynyt?


      • olenpiirtänytjatehnyt
        LeonHartt kirjoitti:

        Aika ihmeellistä. Harmittaisi myös, sillä mieti niitä vaihtoehtoja - olisit voinut piirtää ko. "näyn", kenties. En ole kuullut vielä moista. Oletko nähnyt koskaan mitään muuta, joka on lopulta toteutunut?

        Olen, paljon. Ja piirtänytkin. Saanut aikaiseksi muutaman katastrofinkin - kun aina ei tiedä tietävänsä, vaan luulee kyseessä olevan yleisen ja julkisen tiedon. Oli ongelma minulle lapsena, kun luulin muidenkin tietävän saman kuin itse. En oikein erottanut huomista ja eilistä ja tästä syystä oli aivan mielettömän vaikeaa oppia kelloa, kun en käsittänyt, että mitä se mittaa ja mitä sillä tehdään.


      • eiihankivojajuttuja
        olenpiirtänytjatehnyt kirjoitti:

        Olen, paljon. Ja piirtänytkin. Saanut aikaiseksi muutaman katastrofinkin - kun aina ei tiedä tietävänsä, vaan luulee kyseessä olevan yleisen ja julkisen tiedon. Oli ongelma minulle lapsena, kun luulin muidenkin tietävän saman kuin itse. En oikein erottanut huomista ja eilistä ja tästä syystä oli aivan mielettömän vaikeaa oppia kelloa, kun en käsittänyt, että mitä se mittaa ja mitä sillä tehdään.

        Ongelmana on myös ihmisten lapsiluvut. Jos joku on vielä syntymättä, joudun erikseen muistamaan, että montako jo on, etten ryhdy kyselemään, että mihin pienimmän pojan jätit. Suuri helpotus, kun sitten kaikki ovat koossa, eikä koko ajan tarvitse varoa sanojaan. Kerran kävin ääneen ihmettelemään tutulle yhtään miettimättä, että oli se isäsi aivoverenvuoto kumma juttu, kuitenkin niin nuori, tai no, onhan niitä nuorillakin. Hän oli juuri alkamassa kertomaan isänsä aivoverenvuodosta. Siinä oli selittämistä, että mistä olin jo asiasta kuullut. Hankalaa.


      • taustoistavielä

        Ehkä asiaan on välillä liittynyt jonkinasteista sosiaalista eristäytymistäkin, jos ihmiset ryhtyvät kuvittelemaan, että luen heidän ajatuksia. En todella lue, enkä halua tietää, eikä kuulu minulle kenenkään mielen sopukat. Pikemminkin torjun tietoa niin paljon kuin se on mahdollista, ja edellä kertomani asiat vain tulevat salamana ja tietona aivoihin, ei tule mieleenkään, etten tiedä sitä, mutta ihmisen ajatusten luku on ihan toinen juttu, jota en halua edes kokeilla kuten eräs kuuluisa meedio Yhdysvalloista mielellään harrastaa - luki hänen elämäkertakirjassaan. Hänen niemensä on Allison DuBois - meillä on paljon yhteistä, mutta sitten paljon eroavaisuuksia, koska hän haluaa olla julkisesti esillä ja erilaisten testien kohteena - siis todistaa näitä asioita.


      • kuvattuon
        josolisinkuvannut kirjoitti:

        Juu, mutta eikö olisi ollut mielenkiintoisempaa ottaa valokuva? Mitähän siellä olisi näkynyt?

        Tämä "ottaa valokuva, mitähän näkyisi" liittyy erääseen valokuvaan, jonka todella otin siitä mitä näin.

        Oli ... erikoinen autiotalo tai pikemminkin vain asumus. Siellä ei näkynyt mitään, kukaan ei liikkunut, ei tullut eikä mennyt. Minua vaivasi se paikka, koska näin kummituksen, joka houkutteli minua sinne.

        Sitten näin miten verho oli sivusta ylhäällä aivan kuin käsin kannateltavana - fyysisesti se ei olisi pysynyt sellaisessa asennossa. Päätin ottaa siitä ikkunasta kuvan. En katsonut valmista kuvaa tuolloin, mutta kun ryhdyin selittämään toiselle tilannetta ja verhoa, että onkohan siellä sisällä kuitenkin joku ihminen, ja otin kuvan esille, ei se ollutkaan kuten olin sen nähnyt.


      • erästarina

        Ai niin, asiaa en pystynyt enää myöhemmin mitenkään tarkistamaan, koska kun tulimme seuraavan kerran paikalle, koko asumustakaan ei ollut. Sen sentään olivat muutkin nähneet. Kummitus selvisi - hän oli jo satoja vuosia sitten kuollut nuori nainen, jonka tiedettiin elävän alueella.


    • elävästäelämästä

      Sitten haluan poistaa sellaisen kuvitelman, ettei elävä ihminen pystyisi kummittelemaan. Liittyy artikkeliin, jossa kerrottiin talon vintillä olleista rakkauskirjeistä, ja miten perhe/suku oli ollut sitä mieltä, että kyseinen rakkauskirjeiden omistaja kummitteli talossa. Myöhemmin tutkija sai selville, että jo kummittelun alkuvaiheessa kyseinen nainen olikin ollut elossa Yhdysvalloissa, ja päädyttiin siihen, että koko kummittelu olikin ollut vain ihmisten kuvittelua.

      Yhdysvalloista on tiedossa tapaus, jossa kaksi lasta joutui siepatuiksi, ja eräs meedio pystyi löytämään lapset vanhemman lapsen antamien ohjeiden mukaan. Ohjelmasta, jonka näin, ei selvinnyt, että tiesikö tämä vanhempi lapsi itse olleensa yhteydessä meedioon.

      Ja sitten tapaukset, jotka ovat sattuneet itselleni. Puhuin puhelimessa erään sukulaisen kanssa illalla, ja yöllä heräsin siihen, että hän otti kiinni olkapäästäni ja ravisteli minut hereille. Huudahdin, että hyvänen aika, sinä tulitkin sitten. Tunsin ja näin hänet täysin elävänä. Niin tulinkin, hän vastasi, mutta kehotti minua jatkamaan vain unia, että hän menee nukkumaan olohuoneen sohvalle ja löytää kyllä petivaatteet. Jutellaan lisää huomenna.

      Jäin miettimään hänen lähdettyä huoneesta, että aika ei millään riitä - olimme puhuneet illalla, eikä hän vielä ollut lähtemässä mihinkään - siinä tuntimäärässä, joka puhelusta oli kulunut, hän ei millään pystynyt tulemaan toiseen maahan luokseni. Mutta tuntui hyvältä, että hän oli tullut, ja vaikka epäilinkin jo jutun todenperäisyyttä, en halunnut tarkistaa asiaa, vaan jatkoin uniani.

      Aamulla herätessä tietysti kuvittelin hänen todella olevan talossa, mutta toisin kävi. Soitin hänelle, että kävit sitten minun luona yöllä. Hän nauroi ja vastasi, että niin kävinkin!

      Hänen käynnillään oli myös tarkoitus ja merkitys, joka on sivuasia tässä tarinassa.

      Toinen tapaus liittyy lapseen, joka yllättäen seisoi sänkyni vieressä, kun olin vain pitkälläni, en nukkunut. Häntä en sotkenut todelliseen, elävään ihmiseen. Hän kertoi minulle tulleensa näyttämään uusia silmälasejaan. Tiesin, ettei hänen silmissään ole ollut aikaisemmin mitään vikaa. Niinpä soitin vanhemmille ja kysyin, että onko lapsella silmälasit. He ihmettelivät, että kuinka niin, ei lapsen näössä ole mitään vikaa. Tässä tapauksessa en halunnut kertoa, että mitä olin nähnyt, kehotin vain tarkkailemaan näköä; lapset kun eivät välttämättä osaa ilmaista asiaa.

      Neljän kuukauden kuluttua olin vastassa häntä lentoasemalla ja hänellä oli juuri nuo näkemäni silmälasit päässään. Tervehdittyäni sanoin hänelle: "Tulit sitten näyttämään uusia silmälasejasi!", hän vain katsoi minua kummissaan, joten tulin siihen tulokseen, että lapsi ei tiennyt kummitelleensa meillä, enkä halunnut asiasta tehdä sen suurempaa numeroa. Kiertäen kaartaen kyselin vanhemmilta, että muistavatko he puhuluani lapsen näöstä - eivät muistaneet minun sanoneen mitään, vaan huono näkö oli todettu koulun näöntarkastuksessa.

    • kirjoitantyökseni

      Leon Hartt, lopetitko jo blogisi, mikä on ongelmana?! Voinko auttaa?!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe