Flipper 760 vs Finnsport 8500

miettivä

Olen ostamassa jompaa kumpaa venettä. Kumpi on parempi merenkäynnissä? vai olisiko jokin muu merkki vielä varteenotettava vaihtoehto. Jenkki vene ei kelpaa, mielellään suomalainen

8

7517

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko M

Buster Magnum on kova sana.

• Olmi

Vähän on pieni amme.. ellei sitten jollaksi.

• Mikkoko

Harmi että olet jättänyt jenkki veneet pois kuvioista, itse olen omistanut kummankin mainitsemasi veneen ja joukon muitakin ja kyllä ainakin itse olen tyytyväisin ollut jenkki veneisiin.
      Työn laatu hyvää, ei lastentauteja, hyvät pohjat kovallekin kelille, hinta laatu suhde, jne.

• masa

Miksi jätät jenkit pois? Kyllä sieltä löytyy hyviäkin veneitä. Norjalaiset veneet olis toinen varteenotettava ryhmä. Hiukan taustatietoa veneiden eroista, jenkit yleensä pituuteensa nähden kapeita (2,60m on suurin leveys mitä siellä saa kuljettaa maantiellä trailerilla) ja niissä on jyrkkä V-pohja eli ovat hyviä aallokossa mutta vaativat paoljon konetehoa ja liukukynnys on selvä. Norskit ovat yleensä leveämpiä ja hiukan loivapohjaisempia, eli paremmat tilat ja käyttökelpoinen nopeusalue on suurempi kun ei ole niin selvää liukukynnystä (sama pätee myös ruotsalaisiin veneisiin). Itse pidä jenkeistä ja norskeista koska niisä on myös käyttökelpoista ulkotilaa. Mutta mikäli välttämättä suomalainen niin sitten yksi hyvä vaihtoehto on Marino 8000 (ulkotilaa siinä ei tosin juuri ole)

• miettivä

minkälaisia norjalaisia veneitä on tarjolla?

• masa
        miettivä kirjoitti:

minkälaisia norjalaisia veneitä on tarjolla?

Ulkomuistista muutama merkki, saattaa olla kirjoitusvirheitä ja jostain en ole varma onko Ruotsalainen vai Norjalainen, mutta saa korjata ja voin itsekkin palata asiaan myöhemmin paremmalla ajalla. Biam, Fjord, Joda, Marex, Nidelv, Nimbus(ruots), Scand, Wiking... kyllähän noita on.

• finsport

Itselläni on ollut Finsport 8500, 750 flipperistä ei kokemusta.
      Finsport on hyvä vene, myös merenkäynnissä. Ensisijaisesti se on kuitenkin retkivene, jolla ei "hakeuduta" myrskyyn ja vaikka kuskilla onkin olo vielä ok, matkustajia merenkäynti häiritsee usein ensin ja enemmän, tämä pätee kaikille veneille.

• Finni

Ei se olut 750 vaan 760. Flipper 760 on 'isompi' kuin tuo tyyppinumero antaa kuvitella ja pärjää hyvin niissä keleissä joissa Finnsportkin.
        Jos haluaa hyvän itsetyhjentyvän avotilan on valinta Flipper jos enemmän sisätilaa niin Finnsport.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe