Olen ostamassa jompaa kumpaa venettä. Kumpi on parempi merenkäynnissä? vai olisiko jokin muu merkki vielä varteenotettava vaihtoehto. Jenkki vene ei kelpaa, mielellään suomalainen
Flipper 760 vs Finnsport 8500
8
7483
Vastaukset
- Mikko M
Buster Magnum on kova sana.
- Olmi
Vähän on pieni amme.. ellei sitten jollaksi.
- Mikkoko
Harmi että olet jättänyt jenkki veneet pois kuvioista, itse olen omistanut kummankin mainitsemasi veneen ja joukon muitakin ja kyllä ainakin itse olen tyytyväisin ollut jenkki veneisiin.
Työn laatu hyvää, ei lastentauteja, hyvät pohjat kovallekin kelille, hinta laatu suhde, jne. - masa
Miksi jätät jenkit pois? Kyllä sieltä löytyy hyviäkin veneitä. Norjalaiset veneet olis toinen varteenotettava ryhmä. Hiukan taustatietoa veneiden eroista, jenkit yleensä pituuteensa nähden kapeita (2,60m on suurin leveys mitä siellä saa kuljettaa maantiellä trailerilla) ja niissä on jyrkkä V-pohja eli ovat hyviä aallokossa mutta vaativat paoljon konetehoa ja liukukynnys on selvä. Norskit ovat yleensä leveämpiä ja hiukan loivapohjaisempia, eli paremmat tilat ja käyttökelpoinen nopeusalue on suurempi kun ei ole niin selvää liukukynnystä (sama pätee myös ruotsalaisiin veneisiin). Itse pidä jenkeistä ja norskeista koska niisä on myös käyttökelpoista ulkotilaa. Mutta mikäli välttämättä suomalainen niin sitten yksi hyvä vaihtoehto on Marino 8000 (ulkotilaa siinä ei tosin juuri ole)
- miettivä
minkälaisia norjalaisia veneitä on tarjolla?
- masa
miettivä kirjoitti:
minkälaisia norjalaisia veneitä on tarjolla?
Ulkomuistista muutama merkki, saattaa olla kirjoitusvirheitä ja jostain en ole varma onko Ruotsalainen vai Norjalainen, mutta saa korjata ja voin itsekkin palata asiaan myöhemmin paremmalla ajalla. Biam, Fjord, Joda, Marex, Nidelv, Nimbus(ruots), Scand, Wiking... kyllähän noita on.
- finsport
Itselläni on ollut Finsport 8500, 750 flipperistä ei kokemusta.
Finsport on hyvä vene, myös merenkäynnissä. Ensisijaisesti se on kuitenkin retkivene, jolla ei "hakeuduta" myrskyyn ja vaikka kuskilla onkin olo vielä ok, matkustajia merenkäynti häiritsee usein ensin ja enemmän, tämä pätee kaikille veneille.- Finni
Ei se olut 750 vaan 760. Flipper 760 on 'isompi' kuin tuo tyyppinumero antaa kuvitella ja pärjää hyvin niissä keleissä joissa Finnsportkin.
Jos haluaa hyvän itsetyhjentyvän avotilan on valinta Flipper jos enemmän sisätilaa niin Finnsport.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559