Haflinginhevonen

Lohari

Paljonko haflinginhevoset maksaa yleensä? Entä tallikulut ja ruuat, paljonko ne maksaa? Paljonko harjat ym. maksaa? Entä ratsastus vaatteet? Satulat,
suojat ja suitsitukset ?

7

1019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muoriska

      Siis jos sinulla ei ole minkään valtakunnan käsitystä mistään hevosen hoitoon liittyvästä, niin eiköhän liene turhaa kysellä jonkun tietyn rotuisen hevosen hintoja... Mene nyt ensin vaikka jollekin tallille katsomaan jotakin hevosta, tai Prismaan tutkailemaan mitä harja maksaa...

      • Katariina97

        Hei!
        Haflinger hevosen kulut ovat yleensä erittäin kalliit.
        Harjat kaikki pitää ostaa,otsa,suka,piikkisuka,pää,jalka,pöly,yleis,kova,pehmeä,pehmeä jalka,hieronta,kaviokoukku,sieni...
        Tämä on vasta alkua ja näidenkin varusteiden osto vie noin 20e
        Kun ostat itse hevosen se voi olla vaikkapa alle 1000e,mutta pitää myös ajatella,että hevosen varusteet. Satula este,koulu (maksavat kamalasti 500 jotakin sinne päin) suitset 30e yms..(vaihtelee),ruuat (kivennäinen,heinä yms.. (kallista) ja hevosen pito missä pidät oma talli (karsinapaikka) on halvempaa,mutta sinun pitää huolehtia,että on lämmöt,heinät,sähköt (ulkoilu) ja vuokrapaikka (pääkaupunki seudulla on kallista!!! ja maalla vähän halvempaa) myös eläinlääkäri maksut ja kulut maksavat!!! Tietysti näihin asioihin on poikkeuksia!!! Mutta kyllä hepan omistaminen on myös ihanaa:) Omistan itse Amerikan Iv


    • janica

      on todella vaikea sanoa mitä haflingerit "yleensä" maksaa, koska niitten hinnat voi olla aivan laidasta laitaan. Tallipaikan hinnat vaihtelee kans tosi paljo, etelä suomessa on ehkä kalleimmat tallipaikkojen hinnat. Täällä missä mä asun (oulun lähettyvillä) niin tallipaikasta joutuu maksamaan 200-300€/kk siihen kuuluu ruuat, purut, tarhaus ja tietysti se karsinapaikka. Hyvä pölyharja maksaa ehkä vähintään n.4€, en tiedä miten muualla mutta ainaki täällä päin. Ja tietysti ois hyvä olla muitaki harjoja kuin se yks. Ratsastusvaatteethan ne vasta kalliita on, samoin hevosen varusteet (satulat, suitset, suojat...)

      • Satu

        Täällä Etelä-Suomessa (tallilla missä käyn) maksaa täyshoidolla 150e/hevonen. Eli halvempaa kuin Lapissa.. Ja suitsia saa keskimäärin 25 eurolla esim. Prismasta (missä on yhtähyviä suitsia kuin hevosliikkeissäkin) Ja harjat maksaa 2-5 euroa.


    • Anonyymi

      haflingerit maksavat tosiaan laidasta laitaan. ei voi sanoa mitään tiettyä hintaa. olen kyllä nähnyt niitä. pikkupihlajassa ratsastin Haffe nimisellä tammalla.

      • Anonyymi

        hinnan voi vain arvioida. itse en osaa sanoa tiettyä hintaa. toinen haflinger jolla samalla tallilla ratsastin oli Halla. se oli syntynyt 1995.


    • Anonyymi

      Haflinger ei ole mikään halpa olen nähnyt 1000€-15000€. Niinkuin kaikki muutkin hevos rodut on kalliita.talli paikasta riippuu etelä suomessa kalliipi koska vähemmän talleja olen kuullu jostain että valmennustallilla 700€-900€ kk vuokra. Pohjoisessa vähemmän jotain 100€-450€kk vuokra täytyy silti huomioida jokaisella tallilla on omat hinnat. Satulat,suitset,suojat,riimut,riimunnarut,loimet,harjat ruuat jne. Maksaa yhteensä jotain 300€-1500€ tässäkin täytyy huomioida liike paikkakunta ja onko etukäteen mitään heppatavaraa mitä pystyy käyttämään. Hevosen pitoon täytyy olla sitoutunut hevosen iästä riippumatta jos hevonen tulee sisinulle 1.v täytyy kouluttaa ja hevonen voi elää hyvin yli 20.v kunhan on hyvä elämä. Jos taas hevonen tulee sinulle 15.v voi olla jo joitain vikoja mutta hyvässä kodissa elää ihan hyvin pitkään. Tässä kin täytyy ottaa huomioon hevosen koko rotu ja ikä. en silti suosittele ottamaan omaa hevosta jos ei tiedä tälläisistä perus asioista. Olen 12.v ja harrastanut 3.v ratsastusta pian 1.v aktiivisesti ja tiedän todella paljon hevosista ja muistakin eläimistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe