Asumistuki kun irtisanoudun

aasdg

Olen töissä ja säästöjä on tili täynnä. Ajattelin kumminkin irtisanoutua heti alkuvuonna ja jäädä elelemään säästöillä ja asumistuella, uskooko Kela että tulot on nollassa jos kiikutan irtisanoutumisilmoituksen sinne? Pelottaa hieman laittaa tuota kuluneen vuoden tilinauhaa kun vuositulot kumminkin olleet yli 40ke, eihän tuosta voi mitään tulevaisuutta ennustaa kun tulot katkeavat kuin seinään irtisanoutuessa?

6

1849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihuolta

      Ei noin pienet säästöt vielä vaikuta asumistukeen. Siihen vaikuttaa vain säästöjen tuotto. Korot on nyt niin pienet, että voit huoleti pitää tilillä useammankin satatuhatta, eikä silti vaikuta. Ja kolmen kuukauden karenssin jälkeenhän pääset anssille. Muista ilmoittautua työkkäriin, ei kela ole irtisanoutumisestasi kiinnostunut.

    • Erkki123123

      Jos asut vuokralla niin Irtisanominen kannattaa ajoittaa siten, että asumistuki määräytyy vuokrankorotuskuukautta seuraavana kuukautena - jos mahdollista. Jos sinun rahat on nollakorkoisella tilillä, niin säästöjä saa olla vaikka miljoona, niin tuo ei vaikuta asumistukeen mitenkään.

    • 00909009909

      kannattaa kyllä liittyä työttömyyskassaan niin saat ansiosidonnaista päivärahaa 500pv ajan jos olet ollut kassan jäsen 8kk ajan ennen työttömyytesi alkua. oma irtisanoutuminen aiheuttaa toki 2-3kk karenssin, mutta sen jälkeen tilillesi tulee ansiosidonnaista jotain 1400-1700e/kk tuon asumistuen lisäksi, joten kyllä se kannattaa

      • aasdg

        Tiedän tämän ja olen kassan jäsen, ei vaan kiinnosta työkkärin "siivousalasta ammattisi" tjsp kurssit johon minut varmaan pakotettaisiin? Kiitokset kaikille vastauksista muuten.


    • no.niinpä.tietysti

      Joo eihän ne varmaan mitään epäile jos siis itse irtisanoudut etkä hae kuitenkaan työttömyysetuutta. Ne tietysti uskoo että elät pelkällä asumistuella, joo.

      • sowhatt

        No mitä se niille kuuluu millä ihmiset elää? Kyllä pelkällä asumistuella on helppo elää jos säästöjä on runsaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe