Jatkuvat viat

voyeristi-ex

Ostin tuossa reilu kuukausi sitten 160 000km ajetun 2.8 diesel voyagerin.Autoa on huollettu viikottain.On vaihdettu 2 uutta akkua.Jarrulevy,jarrusatula,käynnistelty 4 kertaan apukaapeleilla ja hinausliikkeen vetoautolla huoltoon.Nyt sammui mittarivalot,paloi ajovalonpoltin.Alkaa mitta tulla täyteen.Neuvoja,asiallisia.

8

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chryslertowncountry

      Sääli, olet ostanut sellaisen auton, jota EI ole huollettu ajallaan. Nyt viat tulevat sinun korjattaviksi. Jos ostit liikkeestä, tai no vaikka yksityiseltä, palauta auto, syyksi käy jatkuvat viat. Yleensä kaikki autot, joita ei huolleta ajallaan, ovat huonoja. Itse esim. vaihdatan laatikko öljyt, 2 vuoden välein.

    • Paska_kinneri

      Jenkit on vaan niin paskoja!

    • pikkuhuoltoa

      Ei ole ikuisia akut ja laturit ja jarrut dollari hymyissä?

    • niinsevaanon

      Kilometrit ovat just sitä luokkaa että joka paikka alkaa vaatimaan remppaa, merkkiin katsomatta.

      • suunnittelu.virheitä

        Tojolla ajoin kuitenkin tuplasti tuon määrän (320.000 km)ennen kuin alkoi ilmetä varsinaisia remppoja. Jarrupaloja jokunen jarrulevykin kuluu jo aikaisemmin, mutta mitään isoa remppaa ei tarvi tehdä.
        Taitaa tuo sama 2.8 TD kone olla Nitrossakin ja pari kaveriani vaihtoi ne pois melko nopeaan tahtiin juuri jatkuvien vikojen vuoksi.
        Tuo myöhempi 2.0 TD-kone (VW) pelitti paljon paremmin ja huomattavasti vähemmällä polttonesteellä.
        Jenkeissä autolla ajetaan korkeintaan 100.000 mailia eli sen 160.000 km ja paaliin, joten niiden ei ole tarkoituskaan kestää pidempään.
        Ainakin Jeeppeihin myydään 1.vakio tai 2.HD-osia, mitkä kestää maailman tappiin asti . Saako muihin saman tehtaan tuotteisiin ?


    • wernerska

      Jenkki autot nyt ovat tuollaisia järjestään, merkillä ei ole väliä samaa kuraa kaikki.

    • sebrinki27

      Kuten joku jo mainitsikin niin yleisin syy vikaantumisiin noilla kilsoilla on huoltojen yms tekemättä jättäminen. Tai sitten ostetaan se halvin akku Biltemasta ja ei edes tarkisteta lataako laturi tarpeeksi. Jarrulevyt ja palat kulutustavaraa, aika usein kitkutetaan jarrulevyjen kanssa kunnes ne ovat lähes puhkikuluneet. Mittaristovalot myös kuluu käytössä, ihan normaalia. Mittariston muut toimintahäiriöt: viisarien toimimattomuus/muu outo käytös johtunee murtuneista juotoksista piirilevyllä(helppo itse korjata). Ajovalopolttimista en edes mainitse, tietysti vaihdat molemmat polttimot kun toinen pimenee... ennakoiva huolto ;)

    • vojaakeristientinen

      Akku viat = vanhat akut (eipä niitä vaihdeta edes merkkihuollossa)..

      Jos jarrut oli vialla takana niin syy on keraamisissa männissä. Aikansa kun palat kuluu niin männät tulee ulos. Keraamiset männät suurenee tässä vaiheessa jostakin syystä. Seurauksena on se että jarrupalojen vaihdon jälkeen männät jumiutuu sylinteriin ja mahdollisesti levyt menee pilalle kuumetessa. Korjaus olisi halpa, eli vaihtaa jarrumännät teräksisiin taakse (n. 10e). Valitettavasti osia ei saa Suomesta vaan kaupataan jotain hel#%¤%tin kalliita jarrusylintereitä. Kertoo vaan huoltotyön tasosta Suomessa ja vaikka useat on viitanneet "huoltojen" väliin jättämiseen on viat täysin mahdollisia ja todennäköisiä juuri merkkihuolletussa autossa. Taas auton tunteva kaveri on osannut ko. viat välttää ja tehnyt niitä kymmenen euron remppoja. Mittaristo vikakin löytynee googlaamalla, tälläinen muistikuva minulla. Tosin kokeile irrottaa ensin akun kengät ja resetoida sillä bcm.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe