Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ei kuntouttavalla työtoiminnalla

kunnonvuoksi

saa ihmistä kuntoon. Ihminen on se, mikä on eikä muuksi muutu. Jotkut ovat painaneet hommia jo vuosikausia eikä kunto ole yhtään kohonnut. Paremminkin se huononee, kun ikää kertyy.

10

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lintupö

      mä teen pönttöjä puusta.

      • Pöntöttäjä

        Ja ne ilmaiseksi tehdyt linnunpöntöt myy Tokmanni hyvällä voitolla. Hinta hintalaputkin lyödään pohjaan jo valmistus vaiheessa, ettei Tokmannin tarvitse hinnoittelijoille erikseen maksaa.


    • sivustakuullut

      Pahinta on kuitenkin, ettei tuolta ajalta kerry edes eläkettä eikä pääse ansiosidonnaiselle, kun ei enää jaksa hommia painaa. sillä yhdeksän euron päiväpalkalla.

    • paronideniro
    • generalissue

      Onhan se perseestä että sinne pakotetaan vastentahtoisia ikä-ihmisiä. Joillekin harvoille apua voi olla työkyvyn ylläpitämisessä ja nuorilla käden taitojen oppimisessa mutta muiden kohdalla on kyse lainvastaisesta pakkotyöstä.

      Jokainen tapaus pitää katsoa erikseen.

    • NiinpäNiinSamaMenoJatkuu

      Tuonkin ovat varmaan kilpailuttaneet, ja yllätys yllätys se porukka voittaa kellä on ilmainen työvoima. Itse asiassa valtio maksaa kuntoutujista Apilalle/kaupungille, eli tuloja tulee kummastakin suunnasta työntekijä vaan jää nuolemaan näppejään. Eikä tonne huonokuntoisia otetakkaan, kuin pari silmän lumeeksi. Suurin osa tervettä työväkeä. http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3451250/Paimion Sdp teetti vaalimainoksia tyottomilla yhdeksan euron paivapalkka ihmetytti

    • orjatyötäseon

      Ei sillä olekkaan tarkoitus saada ihmistä kuntoon.

      Tarkoitus on laittaa työttömät ilmaiseen työhön, orjatyöhän. Sitä se tarkoittaa.

      Ja hyvin on sipilä saanut ihmiset orjahommiin, käyhyys senkun lisääntyy ja maksuvaikeudet.

    • oppia_ikä_kaikki

      Yli 20 vuotta mukana työelämässä. Hyvin koulutettu. Sitten vaan alettiin laittaa porukkaa pihalle. Minä yhtenä lähtijöistä. Tuli täyteen 500 päivää. Tuli päälle 300 päivää työttömänä.
      Iski päälle tempputyöllistämiskonstit. Viimeistään tuossa kohtaa oivalsin, ei minusta enää ole mihinkään. Ei minun kannata enää itse yrittää mitään, ei haaveilla mistään. Ei minusta ole enää mihinkään.
      Viimeistään nyt, kun tyrkytetään kolmenkuukauden palkatonta työkokeilua karenssin uhalla, olen valaistunut. Minä olen täysin turha. Täysin hyödytön - näin kauniisti sanottuna.

      Ainoastaan harmittaa se, että tuli tehtyä tuo reilu 20 v työura. Kerättyä pikkasen mammonaa. Omistusasunto. Nyt en ole oikeutettu mihinkään yhteiskunnan tukeen, en avustukseen, jos en aloita auton myynnistä. Kiinteistön kun vielä myy, niin kymmenessä vuodessa - ehkä - pääsee kunnan vuokrataloon ja sosiaalitomi/kela ottaa tukihakemukset huomioon.

      Huvittavaa tuo auton myynti. Samalla kun edellytetään, että on oltava valmius lähteä töihin 80 km päähän, ei työttömällä, ei ainakaan pitkäaikaistyöttömällä ole oikeutta autoon, mikä lähtee startista käyntiin. Näillä nurkin ajaa yksi koululaisbussi aamuisin ja sama takaisin iltapäivisin. Ei sillä kyydillä työmatkoja hoideta.

      Älkää ikinä tehkö päivääkään työtä, jos on pienikin epäilys, että ikinä joudutte työttömäksi.

    • eläkkeelle_kuntoutumaan

      Monen kunto nousee, kun pääsee eläkkeelle.
      Saa tehdä omia juttuja omaan tahtiin. Nousta ylös, kun herää. Nukkua, kun nukuttaa. Syödä, kun maistuu. Tehdä juttuja, kun voimaa on.
      Ei kellon orjana hyppiä ylös, ulos, syömään, kotiin, töihin, syömään, pesulle, nukkumaan.

      Monen elämän pilaa lopullisesti viranomaisten paine. Työkkäri ja Kela ahdistaa. Yhtään yötä ei uskalla nukkua. Joko huomenna iskee karenssi? Joko huomenna on pakko lähteä sinne, tänne taikka tuonne? Jättikö posti tuomatta kirjeen, minkä vuoksi olisi jo pitänyt tehdä sitä ja tota? Rahat evätään kuitenkin.

      Ahdistelunajan on loputtava.

      • voiollatottakin

        Tuoreen tutkimuksen mukaan jopa alkoholinkäyttö lisääntyy, kun pääsee eläkkeelle. On ikäänkuin enemmän aikaa ryypätä ja irtonaista rahaakin käytettävissä, kun ei tarvii enää bensaa ostella joutaviin työmatkoihin näennäispalkalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe