Mitä 16-vuotiaalle jouluksi kun ei itse pyydä?

Äippä_pulassa

En kertakaikkiaan keksi lahjaa pojalle. Viime jouluna sai mopoauton ja kesällä kevarin. Syksyllä ostettiin uudet jääkiekkovarusteet ja synttäreillä sai tilille 1500. Uudet lumilautavarusteet annettiin viikko sitten kun talvi lähestyy ja kännykkä, tabletti ja tietokone on uusia. Olen yrittänyt kysellä että kai hän nyt jotain toivoo mutta ei ole tullut vastausta. Koen olevani riittämätön, onko jotain vinkkejä mitä lapselle voisi ostaa?

6

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiNiinLahjaEkspertti

      Jos se on avunpyyntö? Ehkä hän vain haluaa että huomioisit hänet sen sijaan että ostat kalliita lahjoja? Ei se tee riittämätöntä vanhempaa jos ei keksi mitä lapsi toivoo lahjaksi, voi olla että hänellä on omasta mielestään kaikki mitä toivoa saattaa eikä siksi osaa sanoa mitä haluaisi. En tosin pysty sanomaan tuohon oikein muuta kun en tiedä millaiset perheolot teillä on ja pahoittelen etukäteen jos jollain tapaa loukkasin. Vaikuttaa myös siltä että olet jo ehtinyt ostaa kaiken mitä 16-vuotias poika saattaisi toivoa, mutta jos jotain voisin ehdottaa niin menkää koko porukalla laskettelulomalle kun kerran varusteetkin jo löytyvät :)

    • Nartuto2

      Niin näytä sille lapsellesi todellisuus, täällä 16 vuotias poika joka ei saa lahjan lahjaa.... köyhyyden takia.

    • dfgfgdfg

      Omassa nuoruudessa eräät sai vain työkaluja tai vaatteita sekä tarvikkeita joita isä sai sitten verotukseen ja työntekoon opetettiin pienestä pitäen ja omat hömppälahjat hiukan sitten nolotti.Jatkaa sitten isien jälkiä ja mitään traumoja.

    • metsäntaikaa

      Entä jos tekisitte yhteisen metsäretken? Retkelle menette kävellen, hiihtäen tai lumikenkäillen. Nautitte hyvät eväät. Termospullossa on lämmintä glögiä ja leivän päällä kinkkua.
      Metsäretkeä ajatellen voisit antaa Eläinten jäljet tai Suomen linnut kirjan tms. Ja jos raha oikein polttelee, niin kiikari ja kamera viimeisen päälle.

    • hermestori

      Osta pumpattava barbara

    • keddu

      osta sille tyttöystävä. kaikki mahdollinen muu rikkaalla pikku räkäpäällä kuulostaa jo olevan.

      Toivottavasti ette hemmottele piloille, että kun muuttaa omilleen niin ei osaakaan käyttää rahaa kun tottunut saamaan aina kaiken haluamansa. Niin kävi yhdelle tutun tutulle jolla rikkaat vanhemmat jotka lopetti aikuisen poikansa elättämisen niin ajautui pahoihin talousvaikeuksiin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe