Ihan vain tiedoksi jos joku pohtii mitä sellaisen avaimen hommaaminen maksaa.
Itselläni c220 vm.2009. Avaimen hinta kaiken kaikkiaan tuulee olemaan 430€ vehon kautta. Sisältää koko yhden avaimen paketin ja koodauksen.
Electronisen avaimen hinta.
24
9576
Vastaukset
- Turha_hienostella
Sehän on selvää, että noin hieno avain maksaa! Olisit tilannut ihan vain elektronisen vastaavan, niin olisi tullut paljon halvemmaksi.
- Mekastaja
Olisi varmaan tullut vieläkin kalliimmaksi, jos avaimen olisi tilannut koodauksen sijasta coodattuna.
Luin ihan hiljattain vanhoja papereita selvitellessäni edellisen autoni sairaskertomusta vuodelta 2011. Merkkihuoltokorjaamon laatiman epikriisitekstin mukaan auton vaihteistoon oli vaihdettu ”mechatroniikkayksikkö”. Sekin tapaus olisi saattanut olla vielä kalliimpi juttu, jos vaihdettavana olisi ollut peräti ”mechatroniiccayksikkö” :•) - eivoikaikkeatietää
oliko tuo vitsi vai mikä ero on elektronisen ja koodatun välillä ?
- Itse_asiassa
Koodaus voi olla mekaaninenkin. Kun teetät pikasuutarilla ihka tavallisen Abloy-avaimen, ottaa suutari avainaihion ja koodaa sen malliavaimen tai numerokoodin perusteella jyrsimällä aihioon juuri tietynmalliset lovet.
Autonavaimet olivat vuosikymmenien ajan nimenomaan mekaanisesti koodattuja. Ja ovathan nuo vieläkin: ainakin minun Mersuni avainmötikän sisältä saa kaivettua esiin mekaanisesti koodatun avaimen eli koodin mukaisesti jyrsityn metallitikun, jolla ovien pitäisi aueta jos elektroniikkapuoli ei toimi esim. pariston tyhjenemisen johdosta. - Itse_asiassa
Jäi kommentoimatta: kun nyky-Mersuun tilaa uuden avaimen, on tilattavaan avaimeen käsittääkseni tehtävä sekä elektroninen että mekaaninen koodaus – jälkimmäinen siihen hätävara-avaimena toimivaan metallitikkuun. Nostanee osaltaan valmistuskustannuksia, vaikka mahtuuhan tuohon 430 euroon toki eri välitysportaiden katteitakin. Daimler AG ei ole hyväntekeväisyyslaitos sen enempää kuin Vehokaan!
- huolettuauto
Itse_asiassa kirjoitti:
Koodaus voi olla mekaaninenkin. Kun teetät pikasuutarilla ihka tavallisen Abloy-avaimen, ottaa suutari avainaihion ja koodaa sen malliavaimen tai numerokoodin perusteella jyrsimällä aihioon juuri tietynmalliset lovet.
Autonavaimet olivat vuosikymmenien ajan nimenomaan mekaanisesti koodattuja. Ja ovathan nuo vieläkin: ainakin minun Mersuni avainmötikän sisältä saa kaivettua esiin mekaanisesti koodatun avaimen eli koodin mukaisesti jyrsityn metallitikun, jolla ovien pitäisi aueta jos elektroniikkapuoli ei toimi esim. pariston tyhjenemisen johdosta.Jotkut suutarit osaavat koodauksen toiset kieltäytyvät tekemästä koska jos joku menee vikaan auto ei käynnisty, itse vein merkkihuoltoon, avainperä ja koodaus maksoi 125 ekee suolainen hinta mutta toimii ainakin.
- CDI203
Mekastaja kirjoitti:
Olisi varmaan tullut vieläkin kalliimmaksi, jos avaimen olisi tilannut koodauksen sijasta coodattuna.
Luin ihan hiljattain vanhoja papereita selvitellessäni edellisen autoni sairaskertomusta vuodelta 2011. Merkkihuoltokorjaamon laatiman epikriisitekstin mukaan auton vaihteistoon oli vaihdettu ”mechatroniikkayksikkö”. Sekin tapaus olisi saattanut olla vielä kalliimpi juttu, jos vaihdettavana olisi ollut peräti ”mechatroniiccayksikkö” :•)Tuon ollut kallis... oli sitten kirjoitettu miten vaan
jos on vag osia väkisin sovitamalla sovitettu mersuun
mersun automaatti laatikossa ei ole
mechatroniikkayksikkö eikä mechatroniiccayksikkö
nimistä osaa joten halvalla on vallan toisen merkin osia sinne sovitettu :) - CDI203
Itse_asiassa kirjoitti:
Jäi kommentoimatta: kun nyky-Mersuun tilaa uuden avaimen, on tilattavaan avaimeen käsittääkseni tehtävä sekä elektroninen että mekaaninen koodaus – jälkimmäinen siihen hätävara-avaimena toimivaan metallitikkuun. Nostanee osaltaan valmistuskustannuksia, vaikka mahtuuhan tuohon 430 euroon toki eri välitysportaiden katteitakin. Daimler AG ei ole hyväntekeväisyyslaitos sen enempää kuin Vehokaan!
Se mettalli "tikku" on pelkästää jyrsitty mettali avain mitä ei mitenkään koodata sen
jyrsinään lisäksi(sama kuin vanhat abloy avaimet tai auton avaimet joskus 1970) sillä pääsee autoon sisään mutta ei käynistämään - Mekastaja
>mersun automaatti laatikossa ei ole
>mechatroniikkayksikkö eikä mechatroniiccayksikkö
>nimistä osaa joten halvalla on vallan toisen merkin osia sinne sovitettu :)
Oli puhe edellisen autoni sairaskertomuksesta. Edellinen autoni ei ollut Mersu.
Olipa automaattivaihteisto sitten kaksoiskytkentätyyppinen tai perinteinen, hydrodynaamisella momentinmuuntimella varustettu kapistus, niin elektroniikkaa sen ohjauksessa nykyään sovelletaan. Mekaniikan ja elektroniikan yhdistelmää kutsutaan mekatroniikaksi. VW puhuu vaihteistojensa yhteydessä mekatroniikkayksiköstä, ja niin saattaisi periaatteessa Mersukin puhua – jopa automaattivaihteiston toimintaperiaatteesta riippumatta.
M-B:n pienten, etuvetoisten mallisarjojen automaattivaihteisto on periaatteeltaan kaksoiskytkentätyyppinen, suoravetoinen, aivan kuten VW:n DSG. Mersu käyttää omastaan kirjainlyhennettä DCT.
VW:n DSG = Doppelschaltgetriebe (saks.) = ”kaksoiskytkentävaihteisto”
M-B:n DCT = dual clutch transmission (engl.) = ”kaksikytkinvoimansiirto”
Takavetoisten mallien automaateissa M-B luottaa edelleen ”mehulinkotekniikkaan”. Sitä edustaa mm. oman nykyisen autoni 7G-Tronic-automaattivaihteisto.
- kysynvaan
Todennäköisesti korjaus on paljon halvempi vaihtoehto.
Miksi pitäsi maksaa yli 400€ jos homman saakuntoon 100-150€ hinnalla?
http://elehuolto.fi/24-avaimet-kat/143-avaimet-mercedes-benz-c-e-s-vito-clk-ym- tyhmämaksaaliikaa
Mahtava linkki. Ihan sama kuin navigaattorin päivitys maksaa Veholla 400e ja 129e saat beckerpilotmaps 2 v päivitykset kunhan vaan katsot youtubesta miten kovalevy irrotetaan hanskalokerosta ja loput menee USB-piuhalla.
- Tarkka_rahastaan
Minulla nousi tukka pystyyn luettuani C-Mersun hinnastosta jo pelkän merkkikohtaisen navin hinnan. Ei minulle, kiitos! Samalla rahalla saa tähdellisempiäkin varusteita.
Yhden Mersun navin päivityksen hinnalla ostaa useammankin erillisenä myytävän laadukkaan navin (Tomtom, Garmin...) ja niihin saa nykyisin elinikäiset päivitykset ostohintaan sisäänleivottuna.
Minulla oli entuudestaan (edellisen auton jäljiltä) olemassa vuonna 2014 päivitetty Tomtom. Tökkäsin sen imukupillaan kiinni tuulilasiin M-B:n näyttöruudun taakse, vähän sitä korkeammalle. Toimii ja näkyy hyvin eikä savukkeensytytinliitäntään menevä piuhanpätkä ole isokaan esteettinen haitta. Lisäksi navin näyttö saa olla päällä jatkuvasti samalla kun auton omalla näytöllä näkyy "muuta ohjelmaa". - Tarkka_rahastaan
Tarkka_rahastaan kirjoitti:
Minulla nousi tukka pystyyn luettuani C-Mersun hinnastosta jo pelkän merkkikohtaisen navin hinnan. Ei minulle, kiitos! Samalla rahalla saa tähdellisempiäkin varusteita.
Yhden Mersun navin päivityksen hinnalla ostaa useammankin erillisenä myytävän laadukkaan navin (Tomtom, Garmin...) ja niihin saa nykyisin elinikäiset päivitykset ostohintaan sisäänleivottuna.
Minulla oli entuudestaan (edellisen auton jäljiltä) olemassa vuonna 2014 päivitetty Tomtom. Tökkäsin sen imukupillaan kiinni tuulilasiin M-B:n näyttöruudun taakse, vähän sitä korkeammalle. Toimii ja näkyy hyvin eikä savukkeensytytinliitäntään menevä piuhanpätkä ole isokaan esteettinen haitta. Lisäksi navin näyttö saa olla päällä jatkuvasti samalla kun auton omalla näytöllä näkyy "muuta ohjelmaa".Jännä juttu muuten tämän keskustelupaikan oikoluku- ja korjaustoiminto! Kirjoitin edellä tuotemerkin TomTom molemmat T-kirjaimet versaaleina eli ”isoina kirjaimina”, mutta eikös vain Suomi24:n vähemmän älykäs älytekniikka ole muuttanut minulta lupaa kysymättä jälkimmäisen gemenaksi eli ”pieneksi kirjaimeksi”!
Niin se muutti nytkin, mutta kävin korjaamassa asian väkipakolla jälkikäteen. Toivottavasti ei ”korjaa” toistamiseen samalla kun painan lähetä-painiketta. Epäilen, että oikoluku- ja korjaustoiminto on päätelaitteessasi. Ainakaan minulla ei "TomTomia", sen paremmin kuin muitakaan tekstejä, lähde automaattisesti korjaamaan.
- haukut-väärää-puuta
Tarkka_rahastaan kirjoitti:
Jännä juttu muuten tämän keskustelupaikan oikoluku- ja korjaustoiminto! Kirjoitin edellä tuotemerkin TomTom molemmat T-kirjaimet versaaleina eli ”isoina kirjaimina”, mutta eikös vain Suomi24:n vähemmän älykäs älytekniikka ole muuttanut minulta lupaa kysymättä jälkimmäisen gemenaksi eli ”pieneksi kirjaimeksi”!
Niin se muutti nytkin, mutta kävin korjaamassa asian väkipakolla jälkikäteen. Toivottavasti ei ”korjaa” toistamiseen samalla kun painan lähetä-painiketta.Älä nyt syytöntä syytä. Syy on omassa laitteessasi, ei Suomi24 sentään kenenkään kirjoitusvirheitä automaattisesti korjaile.
- KunnollinenKate
Aminoffin firma on tunnettu ryöstöhinnoistaan !
- tiedoksivaan-
Kaikki palikka-avaimet on järjestään 300 e, paitsi Virossa, jossa avaimen hinta on murto-osa Suomen hinnoista.
- Samalla_hinnalla
Virossa kaksi avainta. Toinen sinulle ja toinen paikalliselle "pienyrittäjälle" tai jopa firmalle nimeltä "Nykäsen pojat". Käyvät "nykäsemässä" sen autosi Viroon ja sieltä itäblokin markkinoille.
- avaimenhinta
Omaan W203 eli cee malliin auton myynyt volkkarin liike lähetti jäkikäteen uuden avaimen, jonka hinta oli kuulemma ollut 130€.
Kertoivat että avaimen teettämiseen ei tarvittu kuin auton valmistenumero ja minun pitäisi se sitten viedä koodattavaksi veholle.
Veholta kertoivat puhelimessa että ei tarvi kuin avain laittaa virtalukkoon ja odotella pari minuuttia jonka jälkeen kääntää virrat päälle ja antaa olla siinä vajaan tunnin. Näin tein ja kolmen vartin kuluttua kun kokeilin niin auto lähti käyntiin niinkuin pitikin.
Sellaisen asian sanoivat veholta että noinkin vanhassa mersussa on muuttuvakoodinen ajonesto ja aina kun avain laitetaan virtalukkoon "kuluu" yksi koodi, koodeja on kuulemma 999999 joten kyllä se avain muutaman käynnistyksen toimii.- avainpulma
Avain hävisi ja ohut vara avain , jossa metallinen ovenavain ,
muovinen avain eikäynnistä..
Onko siis mahdollista tilata uusi avain(mistä) ja koodata semainitulla tavalla 45minuutissa...?
Onko vara avain vain jokin malliesimerkki tai metalluavaimen kotelo..
Ei huvittaisi maksaa tuota 430
- Anonyymi
Www.Suutarimaailma.fi saa uudet Mesen avaimet hintaan 199€
- Anonyymi
Jos ei ole rahaa maksaa niin kannattaa ostaa kyykkänän auto eli skoda tai tojota.
- Anonyymi
Paras olisi mennä tutkituttamaan päänsä jos suostuu yhdestä auton avaimesta maksamaan nuinkin paljon.
- Anonyymi
Minusta tuo 430€ on halpa hinta oisin olettanut että kalliinpikin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121441
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361047- 68974
- 39897
- 69864
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54832Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774