Sanotaan, että jokin haisee ihvelle. Millainen tuoksu on kyseessä ja mistä se voi olla peräisin?
Vastaukset 4
Tässä vaiheessa voin kertoa, että vuonna 1906 syntynyt äitini puhui ihven hajusta ja hän ei todellakaan tarkoittanut piipun tervan hajua.
- mustanlahdennaapuri
Muistelen enoni puhuneen ihveestä lehmien yhteydessä. Olisiko liittynyt lehmien turkkikarvaan tai sen leikkuuseen.
Nyt alkaa olla lähellä. Se voi liittyä muihinkin eläimiin ja erityisesti juuri villoihin. Minun äitini tarkoitti ihven hajulla jonkinlaista eltaantuneen rasvan hajua villoissa.
Sana lienee kadonnut käytöstä jo kauan sitten ja urbaanisanakirjaan joku on keksinyt sille jo uuden merkityksen. Kyseisessä sanakirjassa jokainen voi keksiä sanoille mitä tahansa merkityksiä - ei välttämättä oikeita - ihan MUTU-tuntumalla.
- TavaranIhveOnErikseen
Lampaanvilla haisee ihvelle, eli semmoiselle rasvalle! Siski lammasta nylkiessä ei pidä villojen antaa olla lihan kansaa tekemisissä muuten se ihvenmaku jää lihaan!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361780- 73600
- 49590
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 65575
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522