Hei! Oon tälläne 15v, aika pieni kokonen poika ikäisekseni. Lyhyt ja laiha. Nyrkkeily kiinnostais tosi paljon, mut mietityttää, esim. vaurioittaako se pahasti aivoja ja kannattaako tän ikäsenä edes aloittaa ja kun oon pienikokoinen? Tuleeko kaikista nyrkkeilijöistä jotain aivokuolleita tai yksinkertaisia mitä mulle on annettu ymmärtää? Oon lukenu myös tost Parkinsonin taudista. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Minkä ikäisenä aloittaa nyrkkeily?
2
468
Vastaukset
- alkuasento
Jos kiinnostaa mene ihmeessä johonkin paikalliseen nyrkkeilyseuraan, nyrkkeilyn voi aloittaa vaikka 6 v. Sinun iässäsi energiaa on hyvä purkaa johonkin, boxing on
hyvä harrastus.
Seurassa alottaminen on valvottua, alkuun ei ole mitään kamppailujuttuja toisen kanssa, harjoitellaan liikkeitä, askelia, perusasioita, kaikki pitää tehdä alusta asti oikein, niin ei tulee turhaan vammoja.
Kunnon kasvatus on alussa tärkeää.
Äläkä vertaile itseäsi toisiin, kehityt omaa vauhtiasi.
Mielihyvä tulee siitä että huomaa kehittyvänsä ja pääsee lajin sisälle.
Lajin terveellisyys on suhteellista, valvotulla salilla se on turvallista ja sitten kun
pääseen kehään, mihin ei kannata kiirehtiä, siinä on päänsuojat ja alasuojat mukana.
Parkinsonin tauti voi tulla vaikka ei olisi koskaan nyrkkeillyt ja vaikka
olisi elämänsä nyrkkeillyt ei välttämättä saa mitään
tautia.
Ikänsä nyrkkeilyä ammatikseen harrastaneet ja kovia otteluja otelleet nyt ikämiehet Georg Foreman ja Evander Holyfield elävät ihan terveellistä normaalia
elämää nykyään.
Mikä ei tarkoita että isku päähän olisi terveellistä sinänsä. Mutta sinä
olet kaukana tällaisesta maailmasta vielä.
Harrastuksena oivallinen jalo laji, joka on taitolaji, eikä voimalaji, eikä tappelulaji. - BodariJ
Siinäpä sulle hyvä vastaus. Monet kuten minä aloitin aikoinani 16w) melko pieni kokoisena (171cm/60kg) punttisali harrastuksen ja sitä tahkoan yhä edelleen (32 -vuotta).
Aloita ihmeessä vaikka se nyrkkeilyharrastus jos siltä tuntuu ei katso ikää eikä kokoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264