Eläinsuojeluilmoitus tehty !!

Peukutan

69

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tolla saa aikaiseksi tarkastuksen, mutta ei mitään muuta. Soittelin muutama vuosi sitten asiasta ja Johanna kertoi tuolloin julkisuuteen, että tarkastus olisi tehty. Johanna sanoi saaneensa puhtaat paperit tarkastuksessa.

      Tää meidän eläinsuojelulaki on perseestä. Jasmina Tukiainen, Johannan vanhemmat, Arto ja mitä lie sitä sekalaista hourupäistä seurakuntaa häärääkin pers´kärpäsenä Johannan kintereillä ovat avainasemassa koirien hyvin-/pahoinvoinnissa. Jos ne eivät tee mitään, niin edessä on loputon suo. Todistelua sitä kaivataan oikeuteen, eikä mitään velliperseiden hurskastelua julkisuudessa.

      • enolepessimisti

        Nettihän on täynnä kuvien ja videopätkien muodossa todisteita, mitä muuta muka vielä kaivataan todisteeksi? Eläinlääkärin velvollisuus on tarkistaa koirien olot ja ottaa huomioon myös historia josta käy ilmi parikin kertaa kun eläimet on huostaanotettu, asiastahan todella voi tehdä sitten julkisen ja esittää julkisesti kysymyksen sille eläinsuojelun eläinlääkärille miksei toimi eläinten etujen mukaisesti ?


      • enolepessimisti kirjoitti:

        Nettihän on täynnä kuvien ja videopätkien muodossa todisteita, mitä muuta muka vielä kaivataan todisteeksi? Eläinlääkärin velvollisuus on tarkistaa koirien olot ja ottaa huomioon myös historia josta käy ilmi parikin kertaa kun eläimet on huostaanotettu, asiastahan todella voi tehdä sitten julkisen ja esittää julkisesti kysymyksen sille eläinsuojelun eläinlääkärille miksei toimi eläinten etujen mukaisesti ?

        Mä olen kyllästymiseen asti höpöttänyt siitä, että mitkään videot, kuvat ja "olen kuullut/kaveri on kertonut - jutut" eivät oikeudessa pidä.


      • hohhoijaakkaa

        Kuvista puheenollen. Ei pidä aina uskoa missä mennään juuri nyt!
        Jos ilmoitus tehty, paikkaa vaihdetaan ja luullaan olevinamme niin viisaita juurikin tänään esimerkiksi! Kuvaa tulee milloin mistäkin!
        Loviisassa ovat, ei Veijon luona ainakaan kuvista päätellen, siis missä Emelie ja Olli ja kummatkin ottaneet, rouvan laukku siellä..eli jossain kapakassa siellä!
        Missähän ne koirat, ainiin ei mitään väliä kun kerran pikkujoulukin alkanut!


      • hohhoijaakkaa kirjoitti:

        Kuvista puheenollen. Ei pidä aina uskoa missä mennään juuri nyt!
        Jos ilmoitus tehty, paikkaa vaihdetaan ja luullaan olevinamme niin viisaita juurikin tänään esimerkiksi! Kuvaa tulee milloin mistäkin!
        Loviisassa ovat, ei Veijon luona ainakaan kuvista päätellen, siis missä Emelie ja Olli ja kummatkin ottaneet, rouvan laukku siellä..eli jossain kapakassa siellä!
        Missähän ne koirat, ainiin ei mitään väliä kun kerran pikkujoulukin alkanut!

        Missä luuraavat ne kaikki "hirmuvideoita, kuvia" yms. kuvanneet henkilöt? Miksi he eivät ole olleet oikeudessa todistamassa Johannan huonoa eläinten pitoa? Ovat kyllä kehdanneet kuvata kaikkia eläimiin kohdistuneita raakuuksia puuttumatta itse tapahtumaan.

        Ihan oikeestiko ne kuvaajat ovat olleet selväpäisiä? Ovat katselleet, kuinka eläimiä kidutetaan ja halunneet kuvata tapahtumia sensijaan, kuin että olisivat puuttuneet eläinten rääkkäykseen ja lopettaneet rääkkäämisen siihen.

        Missä he ovat? Miksi he eivät suostu tulemaan oikeuteen todistamaan kuvaamaansa materiaalia oikeaksi ja muokkaamattomaksi?


      • perus.Railia
        RailiSuominen kirjoitti:

        Mä olen kyllästymiseen asti höpöttänyt siitä, että mitkään videot, kuvat ja "olen kuullut/kaveri on kertonut - jutut" eivät oikeudessa pidä.

        Sinä ja sinun soittelusi. Kunhan länkytät taas. Itse et uskaltanut tehdä ilmoitusta eläintensuojeluviranomaiselle kun pelkäsit todistustaakka. Sinut Raili tunnetaan jo verkostomarkkinointi foorumilla sekoiluistasi, toisten selän takana uskallat huudella mutta et yhtään mitään muuta.


      • perus.Railia kirjoitti:

        Sinä ja sinun soittelusi. Kunhan länkytät taas. Itse et uskaltanut tehdä ilmoitusta eläintensuojeluviranomaiselle kun pelkäsit todistustaakka. Sinut Raili tunnetaan jo verkostomarkkinointi foorumilla sekoiluistasi, toisten selän takana uskallat huudella mutta et yhtään mitään muuta.

        Oletko oikeesti noin tyhmä, vaiko vaan tekeydyt tyhmäksi? Näytäpä toteen, jotta mitä itse olet tehnyt.

        Totuus on se, että kuka tahansa voi ilmoittaa eläinsuojeluviranomaiselle huolensa jostain eläimen kohtelusta. Ei siitä seuraa mikään todistustaakkaa. Toinen juttu on se, että mitä sellainen ilmoitus sitten "poikii". Edelleenkään oikeudessa ei päde, että ilmoitetaan kissan kummin anonassikka kaiman puhuneen sitä ja tätä. Oikeudessa pätee vaan facta (huom! c). Juttu ei tule edes syyttäjän pöydälle ilman näyttöä.

        Tarkastuspyynnöt eivät kuitenkaan ole turhia, jos on vahva epäilys. Mutta noissa on vaan se, että mikäli juuri silloin kun nämä tarkastajat tulevat käynnille, niin juuri silloin heidän pitää itse havaita se eläimen rääkkäys. Ymmärtänet varmaankin hetken mietittyäsi, että tarkastajilla on hyvin pieni mahdollisuus osua juuri silloin paikalle jonkun yksityiskotiin, kun se rääkkääminen tapahtuu. Eli rääkkääjän pitäisi joutua rysän päältä kiinni ja sitten juttu liikahtaisi eteen päin.

        Juuri tuon vuoksi olen toitottanut niiden henkilöiden vastuuta, jotka voisivat oikeesti mennä oikeuteen omalla naamallaan ja omalla suullaan kertomaan näkemänsä.


      • perus.Railia
        RailiSuominen kirjoitti:

        Oletko oikeesti noin tyhmä, vaiko vaan tekeydyt tyhmäksi? Näytäpä toteen, jotta mitä itse olet tehnyt.

        Totuus on se, että kuka tahansa voi ilmoittaa eläinsuojeluviranomaiselle huolensa jostain eläimen kohtelusta. Ei siitä seuraa mikään todistustaakkaa. Toinen juttu on se, että mitä sellainen ilmoitus sitten "poikii". Edelleenkään oikeudessa ei päde, että ilmoitetaan kissan kummin anonassikka kaiman puhuneen sitä ja tätä. Oikeudessa pätee vaan facta (huom! c). Juttu ei tule edes syyttäjän pöydälle ilman näyttöä.

        Tarkastuspyynnöt eivät kuitenkaan ole turhia, jos on vahva epäilys. Mutta noissa on vaan se, että mikäli juuri silloin kun nämä tarkastajat tulevat käynnille, niin juuri silloin heidän pitää itse havaita se eläimen rääkkäys. Ymmärtänet varmaankin hetken mietittyäsi, että tarkastajilla on hyvin pieni mahdollisuus osua juuri silloin paikalle jonkun yksityiskotiin, kun se rääkkääminen tapahtuu. Eli rääkkääjän pitäisi joutua rysän päältä kiinni ja sitten juttu liikahtaisi eteen päin.

        Juuri tuon vuoksi olen toitottanut niiden henkilöiden vastuuta, jotka voisivat oikeesti mennä oikeuteen omalla naamallaan ja omalla suullaan kertomaan näkemänsä.

        Kalikka kalahti ja koira älähti!

        Voi voi Raili kun näyttäisit itse joskus toteen mitä olet tehnyt. Sama länkyttäjä sinä olet kuin aikoinaan verkostomarkkinointi foorumilla. Aikasi meuhkasit ja kun kaikki alkoi nauraa sinun "asiantuntemukselle" eikä kukaan ottanut enää juttujasi tosissaan vetäisit suutuksissa herneen pikku kärsääsi ja häivyit. Sinusta ei ole omalla naamallasi ja omalla suullasi minkäänlaisen ilmoituksen tekijäksi missä on vaarana että joudut todistamaan. Laitahan vaan sähköpostia sinne veroviranomaiselle niin pääset taas pätemään ja saadaan naurunaihetta.


      • perus.Railia kirjoitti:

        Kalikka kalahti ja koira älähti!

        Voi voi Raili kun näyttäisit itse joskus toteen mitä olet tehnyt. Sama länkyttäjä sinä olet kuin aikoinaan verkostomarkkinointi foorumilla. Aikasi meuhkasit ja kun kaikki alkoi nauraa sinun "asiantuntemukselle" eikä kukaan ottanut enää juttujasi tosissaan vetäisit suutuksissa herneen pikku kärsääsi ja häivyit. Sinusta ei ole omalla naamallasi ja omalla suullasi minkäänlaisen ilmoituksen tekijäksi missä on vaarana että joudut todistamaan. Laitahan vaan sähköpostia sinne veroviranomaiselle niin pääset taas pätemään ja saadaan naurunaihetta.

        Olet siis oikeesti tyhmä. Rakas äippävainaani sanoi joskus, että hullu saa olla, mutta tyhmyys on suuri häpeä.

        Teillä VM-hihhuleilla on hyvin rajattu muistikapasiteetti. No miepä vähän virkistän muistiasi.

        Katopas lutuseni, kun silloin aikoinaan verkostomarkkinointiforum oli myös talousrikosforum. VM-hihhulit vinkuivat jatkuvasti, että he eivät ole talousrikollisia (vaikka oikeesti hyvin harmaalla alueella liikkuvatkin) ja siksi onkin epistä, että talousrikoksista keskustellaan VM-forumilla. Suomi24 perusti VM-hihhuleiden vinkumisen seurauksena oman osion, jonka nimi oli Talousrikokset (on edelleenkin). Seriffinä talousrikosforumille tuli Uralin. Uralin oli muuten melko hyvä seriffi.

        Jos luet Suomi24 - talousrikosforumia, niin huomannet, että olin melkoisen aktiivinen (jos en jopa aktiivisin) kirjoittaja. Eli en ole hävinnyt minnekään.

        Näytäpä nyt toteen, jotta mitä olet Johannan koirien hyväksi tehnyt. Ja ihan oikeesti pikku-VM-tyhmeliinini todistustaakkaa ei tule siitä, että ilmoittaa epäilevänsä eläintä kohdeltavan huonosti. Ilmoituksen voi tehdä jopa anonyyminä.

        PS. No tosin en kyllä yhtään enää ihmettelekään, että olet haksahtanut verkostokusetuksiin. Se on nääs se tyhmyys mikä tekee ihmisestä tollasen.


    • Bootmgr

      Nomina Arcanan aikaisempi, hieno kirjoitus 18.11.2015 (7L):

      "Koirista avoin kirje sinulle, Johanna Tukiainen! ... Sinä olet haalinut Helsingin keskustan kerrostaloasuntoon koiria ja jopa yhden possun, joille se ei todellakaan ole luontainen paikka elää, sinä haalit niitä, koska se on niin "glamoorista", kun Hollywoodin tähdetkin tekee niin... mutta sinä et oikeasti välitä niiden hyvinvoinnista..."

      http://www.seiska.fi/Kayttajien-sisaltoja/Minun-on-nyt-PAKKO-kirjoittaa-avoin-kirje-sinulle-Johanna-Tukiainen-/1088231

      • Bootmgr

        Nomina Arcana 19.11.2015 (7L): "... Sinussa Johanna asuu paha, sinä myrkytät kaiken ympärilläsi omalla tavallasi elää. Sinä vedät mukanasi kaikki lähelläsi olevat samaan sontaan, jossa itse kierit, manipuloit ihmisiä, määrität, mitä kukakin sinusta saa ja pitää sanoa..." http://www.seiska.fi/Kayttajien-sisaltoj a/Jatkoa-avoimeen-kirjeeseeni-Johanna-Tuk iaiselle-/1088277


      • Bootmgr

    • Kolmiopuisto
      • rtdyhdgfhgfhg

        Itse kirjoitettu paperi:) On se Tuksu epätoivoinen..


      • Kolmiopuisto
        rtdyhdgfhgfhg kirjoitti:

        Itse kirjoitettu paperi:) On se Tuksu epätoivoinen..

        Nimimerkki Nomina Arcana kertoi 24.11. illalla:

        "Kysyin SEY:ltä sen lapun todenperäisyyttä, ja he sanoivat, ettei heillä ole asiasta mitään tietoa, epäilen lapun olevan väärennös, ja jos on, se on rikos."


      • entajua

        Varmaan tuo Arcana jo yleinen naurunkohde Seyllä :D Olet itse ollut eräässä virastossa töissä ja aina kävi huokaus kun tietyt samat henkilöt soitteli sinne. Katsos kun meillä oli siellä oikeita töitäkin , kurjaa kun joutu yksinäisille naisille olemaan juttuseurana


      • Kolmiopuisto kirjoitti:

        Nimimerkki Nomina Arcana kertoi 24.11. illalla:

        "Kysyin SEY:ltä sen lapun todenperäisyyttä, ja he sanoivat, ettei heillä ole asiasta mitään tietoa, epäilen lapun olevan väärennös, ja jos on, se on rikos."

        "Kysyin SEY:ltä sen lapun todenperäisyyttä, ja he sanoivat, ettei heillä ole asiasta mitään tietoa, epäilen lapun olevan väärennös, ja jos on, se on rikos."

        Mikä rikos tuossa on tapahtunut? Ainoa, kuka tuosta tollasenaan voi närkästyä on tuo henkilö, joka on mainittu tarkastuksen tekijänä.


      • Tunkille-nauramme
        entajua kirjoitti:

        Varmaan tuo Arcana jo yleinen naurunkohde Seyllä :D Olet itse ollut eräässä virastossa töissä ja aina kävi huokaus kun tietyt samat henkilöt soitteli sinne. Katsos kun meillä oli siellä oikeita töitäkin , kurjaa kun joutu yksinäisille naisille olemaan juttuseurana

        Nomina Arcana on täysin oikealla asialla, eikä hän suinkaan ole yleinen naurunkohde - päinvastoin!!!

        On todistettu taas, että Tunkilla on nyt valtava tarve todistella, ettei hän ole hirviö koiranomistajana. Siksi kaikki keinot ovat sallittuja, myös feikkitarkastustodistukset! Mutta kaiken se mokaa... :D :D :D


      • faktaa
        RailiSuominen kirjoitti:

        "Kysyin SEY:ltä sen lapun todenperäisyyttä, ja he sanoivat, ettei heillä ole asiasta mitään tietoa, epäilen lapun olevan väärennös, ja jos on, se on rikos."

        Mikä rikos tuossa on tapahtunut? Ainoa, kuka tuosta tollasenaan voi närkästyä on tuo henkilö, joka on mainittu tarkastuksen tekijänä.

        Jos esitetään itsetehty todistus virkamiehen tekemänä aitona todistuksena, niin kyseessä on petos tai väärennös.Eli rikos josta voi saada myös rangaistuksen, sakkoa tms.


      • faktaa kirjoitti:

        Jos esitetään itsetehty todistus virkamiehen tekemänä aitona todistuksena, niin kyseessä on petos tai väärennös.Eli rikos josta voi saada myös rangaistuksen, sakkoa tms.

        Missä tuossa näet, että todistus on virkamiehen/-naisen kirjoittama ja vahvistama? Ei siinä ole näytillä päiväyksiä, eikä allekirjoituksia. Tai ainakaan mä en ole sellaista "tekaistua" nähnyt.


      • faktaa

        Ei se allekirjoituksesta ole kiinni, vaan siitä että tuossa selkeästi nimeltä mainitaan henkilö, joka on ollut tekemässä eläinsuojelutarkastusta koirapuistossa ja todennut koirat terveiksi/ hyvin pidetyiksi.Virallinen lomake, nimetty henkilö, väitetty tarkastus/tapahtuma: JOS näin ei ole tapahtunut niin kyllä se on petos tai väärennös.
        Lue täältä lisää http://www.heikniemi.fi/rikoslaki/rl33.html


      • faktaa kirjoitti:

        Ei se allekirjoituksesta ole kiinni, vaan siitä että tuossa selkeästi nimeltä mainitaan henkilö, joka on ollut tekemässä eläinsuojelutarkastusta koirapuistossa ja todennut koirat terveiksi/ hyvin pidetyiksi.Virallinen lomake, nimetty henkilö, väitetty tarkastus/tapahtuma: JOS näin ei ole tapahtunut niin kyllä se on petos tai väärennös.
        Lue täältä lisää http://www.heikniemi.fi/rikoslaki/rl33.html

        Ja höpö höpö. Tuo ei ole virallinen asiakirja. Virallisessa asiakirjassa on aina allekirjoitukset ja tuossa sellaisia ei ole.


      • jahöpöhöpö
        RailiSuominen kirjoitti:

        Missä tuossa näet, että todistus on virkamiehen/-naisen kirjoittama ja vahvistama? Ei siinä ole näytillä päiväyksiä, eikä allekirjoituksia. Tai ainakaan mä en ole sellaista "tekaistua" nähnyt.

        Nimi laitettu ns "virkamieheltä"! Onko se sitten oikein! Onko nimeltä mainittu "virkamies" käynyt koirapuistossa muka tarkastamassa koirat? Saako pentua viedä edes koirapuistoon? Ei!
        Nimen mainitseminen jo sinällään ei oikein!


      • jahöpöhöpö kirjoitti:

        Nimi laitettu ns "virkamieheltä"! Onko se sitten oikein! Onko nimeltä mainittu "virkamies" käynyt koirapuistossa muka tarkastamassa koirat? Saako pentua viedä edes koirapuistoon? Ei!
        Nimen mainitseminen jo sinällään ei oikein!

        Sanoin tuolla aikaisemmin näin:

        "Mikä rikos tuossa on tapahtunut? Ainoa, kuka tuosta tollasenaan voi närkästyä on tuo henkilö, joka on mainittu tarkastuksen tekijänä."


      • faktaa
        RailiSuominen kirjoitti:

        Sanoin tuolla aikaisemmin näin:

        "Mikä rikos tuossa on tapahtunut? Ainoa, kuka tuosta tollasenaan voi närkästyä on tuo henkilö, joka on mainittu tarkastuksen tekijänä."

        Jos väärennös ei ole Raili sun mielestä rikos niin omapa on asiasi. Suomen laki on kuitenkin eri mieltä.

        1 § (24.8.1990/769) Väärennys. Joka valmistaa väärän asiakirjan tai muun todistuskappaleen tai väärentää sellaisen käytettäväksi harhauttavana todisteena taikka käyttää väärää tai väärennettyä todistuskappaletta tällaisena todisteena, on tuomittava väärennyksestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

        "Todistuskappale on väärä, jos se todisteena käytettäessä on omiaan antamaan erehdyttävän kuvan alkuperästään tai antajansa henkilöllisyydestä."

        Jos kyseessä väärennetty paperi, tarkastuksen tekijä voi tosiaan närkästyä, ja vaatia halutessaan korvauksia, onhan tuota asiakirjaa jaettu jo julkisestikin.


      • faktaa kirjoitti:

        Jos väärennös ei ole Raili sun mielestä rikos niin omapa on asiasi. Suomen laki on kuitenkin eri mieltä.

        1 § (24.8.1990/769) Väärennys. Joka valmistaa väärän asiakirjan tai muun todistuskappaleen tai väärentää sellaisen käytettäväksi harhauttavana todisteena taikka käyttää väärää tai väärennettyä todistuskappaletta tällaisena todisteena, on tuomittava väärennyksestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

        "Todistuskappale on väärä, jos se todisteena käytettäessä on omiaan antamaan erehdyttävän kuvan alkuperästään tai antajansa henkilöllisyydestä."

        Jos kyseessä väärennetty paperi, tarkastuksen tekijä voi tosiaan närkästyä, ja vaatia halutessaan korvauksia, onhan tuota asiakirjaa jaettu jo julkisestikin.

        Mutta sepä siinä juuri onkin. Tuo Johannan tai kenen lieneekin postaama ei ole mikään asiakirja. Siitä puuttuu mm. allekirjoitukset, päiväys aika ja paikka.


      • työopettaa

        Arvostin ja hurrasin hirveästi Nominalle kun teki ilmoituksen ja osasi hyvin Johannalle kirjoittaa avoimia kirjeitä kunnes .... "oletko ollut potilaani? Sori en muista kun teitä epätasapainoisia on niin paljon potilaina " nämä Nominan omat sanat. Miten terveys ja sosiaalialan ammattilainen voi puhua noin ? Ja ei kukaan ole käyttänyt potilas sanaa ammattiterminä varmaan 10 vuoteen, nykyään puhutaan asiakkaista ei potilaista :O

        Ymmärrän että Emppu saanut ärsytettyä ja osaa provosoida mutta minä blokkaisin hänet tai kehottaisin hakemaan apua. Itse olen myös terveysalalla ja en ikinä alkaisi väittelemään Empun kanssa. Ymmärrän että hän on ihminen joka voi huonosti ja tarvitsee apua. Meidän terveysalan ihmisten jos joidenkin pitäisi ymmärtää.

        Jotenkin vielä ymmärtäisin jos Nomina olisi nuori ja kokematon mutta nyt puhutaan kuitenkin ilmeisesti vanhemmasta naisesta. Tuli itselle paha mieli näiden asiakkaiden puolesta, ihan kuin tämä nainen halveksisi asiakkaitaan ja nauraisi heille. Ehkä hän on itse vahva ja itsevarma ihminen mutta heikkojakin ihmisiä pitää ymmärtää, ei kaikki voi olla samanlaisia. Sevenissä myös ihania ihmisiä joilla ollut terveyshuolia, tuli heidän puolestaan myös paha mieli :/

        Nomina voi olla ehkä työhönsä väsynyt ja turhautunut. Olisiko tehnyt liikaa työtä,liikaa valvomista, ehkä hän näkee itse ylilyöntinsä ja tulee pyytämään anteeksi. Toivon ja haluan todella ettei hän ole ylimielinen ja kuvittele olevansa muiden yläpuolella.


      • entajua

        Huomasin saman :/ Itse epäilen että ei ole mitä sanoo olevansa! Tulee mieleen PastoriRuth, feikkipastori, voi olla kai feikkiammattilainen? ,kirjoittaa lapsellisesti ja huonosti. Kuka terveysalan ammattilainen käyttää sanaa homoliini :D Itse en ainakaan tämän Rouvan terveysneuvoihin luottaisi ja menisi asiakkaaksi. Hän vain minuakin kait haukkuisi ja nauraisi. Emppuun en ala ottamaan edes kantaa. Hän taitaa vaan kerjätä huomiota ja näkyvyyttä.


      • valitustatulee

        Jos mää saan selville että kuka tuo saatanan horo on joka haukkuu potilaitaan niin varmana teen selväksi hänen pomolleen että mitä akka läyhää vapaa ajalla netissä ! Tietääpä potilaatkin sitten miten heitä oikeesti "arvostetaan" ! Emppupemppupaskalle saa suuttua mutta pitääkö se haukkua kaikki muut siinä sivussa ?? järki hei älä jätä, haloo akka ! ehkä tuo ämmä itse tarvii hoitoa


      • Tyyliävaiei

        Millainen ihminen vauhkoaa tosissaan elukoista jossain seiskassa? Tarvitseeko muuta sanoa...


      • niinhelppoa

        No eiköhän tuo ole sanomatta selvä että Nominalla ei ole kaikki muumit laaksossa.


    • enkastueslksjh

      Kun tehdään eläinsuojeluilmoitus koirien huonosta hoidosta, niin miten ihmeessä ei tehdä KOTIKÄYNTIÄ? Siellä ne olosuhteet tulisivat hyvin esiin. "Tarkastus" oli tehty eläinpuistossa. Kyllä viranomaisetkin voi olla tyhmiä!

      • HupsistaVaanTaas

    • Väärinkäsitetty-talja
    • eivoiollatottavol13

      Tuo ilmoitus on varmaan tehty jo lolasta, kun on maininta huonokuntoisen näköisestä pommista. Kuollut vaihtunut lennosta toiseen ja tarkastaja toteaa, että hyvin pyyhkii koirapuistossa. Noinko homma menee, ettei edes epäillä, onko sama koira...

      • jotkaseuraatietää

        Johanna Tukiainen kysynyt, miksi ei tehdä Martina Aitolehden koirasta valituksia?
        Jos olisi vähänkään tietoinen asioista ei kyselisi. Herkules jouduttu jo iän ja kunnon heiketessä nukuttamaan! Ikävä on kova heillä omaa perheenjäsentään joka sai hyvä koiranelämän!


      • 133

        Ei Martinakaan jaksanut huolehtia koirastaan loppuun saakka, vaan antoi pois.


      • Martina-huolehtivainen
        133 kirjoitti:

        Ei Martinakaan jaksanut huolehtia koirastaan loppuun saakka, vaan antoi pois.

        Martina osaa ja jaksaa hoitaa koiria ja muita eläimiä erinomaisen hyvin. Hercules koiraa hän ei antanut pois vaan hoiti loppuun asti, kunnes iän myötä lähdön hetki tälle koitti.


      • eipähuolehtinut
        Martina-huolehtivainen kirjoitti:

        Martina osaa ja jaksaa hoitaa koiria ja muita eläimiä erinomaisen hyvin. Hercules koiraa hän ei antanut pois vaan hoiti loppuun asti, kunnes iän myötä lähdön hetki tälle koitti.

        Martina antoi koiransa vuosia sitten maalle hoitoon, ei todellakaan huolehtinut koirastaan loppuun saakka.


      • Vitun.pöljä
        eipähuolehtinut kirjoitti:

        Martina antoi koiransa vuosia sitten maalle hoitoon, ei todellakaan huolehtinut koirastaan loppuun saakka.

        Olet täysin väärässä.
        Martina on aina hoitanut koiransa ja muut eläimet erinomaisen hyvin.


      • eipähuolehtinut

        Martina on ihan itse kertonut antaneensa koiransa Herkuleksen pois, maalle muiden hoidettavaksi.Eli ei hoitanut koiraansa loppuun saakka.


    • veijona

      Ja lässynlässyn Veijo se siellä FB jo anteeksi pyytelee! Kiitti rakas vastaapi toinen, ja lässyä kunhan palan suomeen ym!
      On nää kyllä ihme pari!Veijo, jos koiran maksanut ja huomaat öisistä viedoista ja kaikesta muusta..Nyt on aika sinun tehdä jotain!
      Ihme pentujen kaltoinkohtelua on..kummatkin vastuussa!

    • Voi_elämän_kevät

      Nyt se sitten on matkalla Sollentuunaseen, missä mahtaa koirat olla? Fendillä ei ainakaan voi olla tarvittavat matkustusasiakirjat kunnossa, kun on niin nuori. Rabiesrokotteen varoaika on 3 vk.

      • Liikuttelua

        Uskon, että koirat vietiin torstai iltapäivänä joko Janette Boströmin tai Sini Holmströmin luo piiloon.


      • Salakuljettaja-Mörkö
        Liikuttelua kirjoitti:

        Uskon, että koirat vietiin torstai iltapäivänä joko Janette Boströmin tai Sini Holmströmin luo piiloon.

        Olli Loukola salakuljetti Fendin suljetussa kassissa Tullin läpi mennen tullen.


    • lälläää___

      Ilmoitus ei johda mihinkään Johnu on suojattu valittelijoilta koska on julkkis

      • Raivon-aika

        Juridisesti eläintä pidetään esineenä, ja sellaisen poisottaminen voi joskus olla pitkä prosessi. Joka tapauksessa, Suomen kansaa raivostuttaa tuo Tunkin tapa kierrättää eläimiä!


    • hapsistakeikkaa

      Rakkitohtorin toimivalta ei yllä piskirazziaan Sollentuunasessa (tosin Tunkero kuorsannee vielä laivalla).

    • JokuTolkkuTunkiollekin

      Olen itse henk.koht. soittanut Tuula Tarkkosen numeroon.
      Hän kertoili tavanneensa koirat KOIRAPUISTOSSA.
      Sen jälkeen otin yhteyttä Helsingin kaupunkiin s-postilla ja kerroin huoleni ammattitaidottomasta "tarkastajasta". Fendillä ei ikänsäkään puolesta olisi vielä mitään asiaa koirapuistoon.
      Odotan vastausta yhä.
      Fendi on rokottamatta, madottamatta salakuljetettu Sollentuunaseen (Olli Loukola?).
      Kuvamateriaalia löytyy.
      Siellä edesvastuuton koiran haltija (huom! Omistaja on Veijo Lalli) "tutustuttaa" Fendiä Jasmina/en koiraan.
      Toinen rokotettu (?), toinen ei.....

      • Vastoin-määräyksiä

        Tässä on rikottu sekä Ruotsin että Suomen lemmikkieläimiä koskevia vienti-/tuontimääräyksiä. Niiden pitäisi olla samat kaikille!


      • Salakuljettaja-Mörkö
        Vastoin-määräyksiä kirjoitti:

        Tässä on rikottu sekä Ruotsin että Suomen lemmikkieläimiä koskevia vienti-/tuontimääräyksiä. Niiden pitäisi olla samat kaikille!

        Tukiaisen perseennuolija Olli Loukola siis salakuljetti suljetussa kassissa Fendi-koiran Tukholmaan ja toi taas takaisin ajalla 26. - 28.11.2015. Eli: Ruotsiin oli viety paperiton ja rokottamaton koira ja Suomeen oli tuotu paperiton, rokottamaton ja madottamaton koira.


      • Salakuljettaja-Mörkö kirjoitti:

        Tukiaisen perseennuolija Olli Loukola siis salakuljetti suljetussa kassissa Fendi-koiran Tukholmaan ja toi taas takaisin ajalla 26. - 28.11.2015. Eli: Ruotsiin oli viety paperiton ja rokottamaton koira ja Suomeen oli tuotu paperiton, rokottamaton ja madottamaton koira.

        Ymmärtääköhän Johanna asian vakavuuden? Koirahan on nyt sitten mitä ilmeisemmin suoraan sanottuna lopetusuhan alla.



      • Selvä.rikkomus-sakot

      • Selvä.rikkomus-sakot kirjoitti:

        Tässä näyttäisi olevan uuden tutkintapyynnön paikka (Poliisi, Tulli).

        Huhut ovat huhuja ja emmehän me tiedä aivan kaikkea, mutta Johannan ollessa kyseessä kaikki on mahdollista.

        Eikä tossa vielä läheskään kaikki. Se Lolahan kuoli ja ainakaan mun silmiini ei ole osunut kuolinsyytä. Lola on voinut kuolla johonkin tarttuvaan tautiin. Tämä Johannan mopsihan oli heti kontaktissa tähän Lolaan. Eli mopsikin voi olla sairastunut. Kun tämä uusi pommin pentu tuli, niin se oli heti kontaktissa mopsiin. Eli myös uusi pommi voi olla sairastunut. Nyt tämä uusin tulokas kävi Ruotsissa ja oli kontaktissa siihen Jasminan koiraan ja edesmenneen Julian bonzoon.

        Noinhan ne tarttuvat taudit leviävät (etenkin, jos rokotukset/madotukset eivät ole kunnossa) ja juuri siksi tuontimääräykset ovat niin tiukkoja. Ne on tehty suojelemaan.

        Pahimassa tapauksessa kaikki koirat eristetään tai lopetetaan. On siinä kyllä kerrassaan edesvastuutonta porukkaa ihan koko sakki.


      • JokuTolkkuTunkiollekin
        RailiSuominen kirjoitti:

        Huhut ovat huhuja ja emmehän me tiedä aivan kaikkea, mutta Johannan ollessa kyseessä kaikki on mahdollista.

        Eikä tossa vielä läheskään kaikki. Se Lolahan kuoli ja ainakaan mun silmiini ei ole osunut kuolinsyytä. Lola on voinut kuolla johonkin tarttuvaan tautiin. Tämä Johannan mopsihan oli heti kontaktissa tähän Lolaan. Eli mopsikin voi olla sairastunut. Kun tämä uusi pommin pentu tuli, niin se oli heti kontaktissa mopsiin. Eli myös uusi pommi voi olla sairastunut. Nyt tämä uusin tulokas kävi Ruotsissa ja oli kontaktissa siihen Jasminan koiraan ja edesmenneen Julian bonzoon.

        Noinhan ne tarttuvat taudit leviävät (etenkin, jos rokotukset/madotukset eivät ole kunnossa) ja juuri siksi tuontimääräykset ovat niin tiukkoja. Ne on tehty suojelemaan.

        Pahimassa tapauksessa kaikki koirat eristetään tai lopetetaan. On siinä kyllä kerrassaan edesvastuutonta porukkaa ihan koko sakki.

        Jossain instapostauksessaan Tukiainen vihjaili hashtagilla, että olis ollut Lolalla "tarttuva" sydänmato...
        Sydänmato tarttuu itikan välityksellä, samoin kuin Tukiaisen "melkein kuolin"-malariakin.
        Sitä en tiedä esiintyykö sitä Lolan synnyinmaassa Etelä-Koreassa, tai pennun välittäjän kotimaassa Kanadassa...
        Tukiainen on myöskin julkisuuteen kirjoittanut, että koira olisi Eviralla tutkittavana...
        Tukiainen vaan puhuu niin paljon suoranaista pa*kaa, että on hyvin vaikea ilman triplasuodattimia uskoa mitään sanomaansa.

        Fendi luovutettiin Tukiaiselle 16.11 9 viikon ikäisenä, joten ei ole rokotukset kunnossa (madotuskaan tuskin) ja joka tapauksessa varoaika on sen 3 viikkoa.

        Valokuvia Fendistä ja tanskandogista otettu Sollentunassa, joten todistettavasti Fendi-vauva on Ruotsiin viety. Onko lie ollut kassissa tms....


      • JokuTolkkuTunkiollekin kirjoitti:

        Jossain instapostauksessaan Tukiainen vihjaili hashtagilla, että olis ollut Lolalla "tarttuva" sydänmato...
        Sydänmato tarttuu itikan välityksellä, samoin kuin Tukiaisen "melkein kuolin"-malariakin.
        Sitä en tiedä esiintyykö sitä Lolan synnyinmaassa Etelä-Koreassa, tai pennun välittäjän kotimaassa Kanadassa...
        Tukiainen on myöskin julkisuuteen kirjoittanut, että koira olisi Eviralla tutkittavana...
        Tukiainen vaan puhuu niin paljon suoranaista pa*kaa, että on hyvin vaikea ilman triplasuodattimia uskoa mitään sanomaansa.

        Fendi luovutettiin Tukiaiselle 16.11 9 viikon ikäisenä, joten ei ole rokotukset kunnossa (madotuskaan tuskin) ja joka tapauksessa varoaika on sen 3 viikkoa.

        Valokuvia Fendistä ja tanskandogista otettu Sollentunassa, joten todistettavasti Fendi-vauva on Ruotsiin viety. Onko lie ollut kassissa tms....

        Kyllähän nuo kuvat kertoo, että Johanna on pikkuisen kanssa vieraillut vanhempiensa luona Ruotsissa.

        Johannan sisko Jasmina on kertonut olevansa ammatiltaan eläintenhoitaja. Mua ihmetyttää suuresti, että miksi Jasmina on sallinut koirien tapaamisen, vaikka aivan varmasti on ollut tietoinen lainsäädännöstä ja etenkin tartuntavaaroista. Ei syyksi riitä, että hän on näköjään vaihtanut maisemaa tietäessään Johannan tulosta. Hän olisi voinut tehdä äidilleen ja Johannalle selväksi ennen pakoaan Helsinkiin, että koira ei ole tervetullut ja jos koira kielloista huolimati tulee niin ottaa viranomaisiin yhteyttä. Missä on Jasminan aito eläinrakkaus ja ammattitaito?

        Johannan läheiset eivät voi saada Johannaa hoitoon, mutta heillä on kaikki "valttikortit" käsissään puuttua siihen, että Johanna ei kiusaisi viattomia eläimiä.


      • voevoi

        Lait ja säännöt on tehty muita, ei Tukiasia varten.
        He elävät omaa elämäänsä, piittaamatta niistä


      • Sollentuunanen

      • Sollentuunanen
        Sollentuunanen kirjoitti:

        Fendi-koira Sollentunassa 27.11.15:
        1) https://www.instagram.com/p/-qkCD_iynZ/
        2) https://www.instagram.com/p/-qki4siyog/

        3) Pihalla: http://www.oninstagram.com/photo/fendithepom-pomeranian-pom-poms-prettyinpink-spoiledpom-adorablepom-smallpom-fluffypom-1128887169072180028_2262000713 (27.11.)
        4) Bonzo-mopsi ihmettelee näkyä: http://www.oninstagram.com/photo/bonzothepug-fendithepom-pug-mopsi-pomeranian-pom-poms-swedishpug-giftfromtojulia-dogsareth-1128889563575167874_2262000713 (27.11.)


      • Vanhat-kiertoon
        voevoi kirjoitti:

        Lait ja säännöt on tehty muita, ei Tukiasia varten.
        He elävät omaa elämäänsä, piittaamatta niistä

        Johanna Tukiainen on psykopaattinen eläinten suurkierrättäjä.


    • eläin_rääkkääjä

      Ilmoitukset ei johda mihinkään älkää märiskö nyt yhdestä koirasta kiinalaisethan syövät koiria jotka on luokiteltu esimerkiksi Aasiassa ravinnon lähteeksi jotka pitää ensin heittää hellä varoen seinään ja sitten kun niskat ovat murtuneet niin pistää pihviksi

      • Tukevainen

        Tuikaisen toiminnasta ja koirista pitää aina ilmoittaa. Heti!


      • Typottelu
        Tukevainen kirjoitti:

        Tuikaisen toiminnasta ja koirista pitää aina ilmoittaa. Heti!

        Piti olla: Tukiaisen toimiminnasta...


      • Typottelu-2
        Typottelu kirjoitti:

        Piti olla: Tukiaisen toimiminnasta...

        Prkl: Tukiaisen toiminnasta...


      • ihqqqdollsss
        Tukevainen kirjoitti:

        Tuikaisen toiminnasta ja koirista pitää aina ilmoittaa. Heti!

        Ei onnistu Jossu on luonnon lapsi ja tekee mitä tahtoo


      • Loviisassa

    • Tarina-ja-kuvat
      • Viljon-tragedia

        Arto kertoi Facebookissa 20.5.2013, kuinka järkyttävästi Viljolle kävi:

        Arto Länsman: "ok, julle otti Viljon syliin humalas ja yritti antaa pusua Viljolle, mutta Viljo huomas, että julle haisee viinalle ja hyppäs julle käsistä karkuu, julle yritti saada koiraa kiinni, mut koira lens vielä korkeemmalle ja putos kovalle parketille etujalat edellä, ja toinen jalka murtu kolmesta kohti, jatkanko?"

        Arto Länsman: "Tiina joka oli myyny koiran tuksulle maksoi leikkauksen ja sijoitti koiran espooseen ystävän luo."

        Arto Länsman: "niin en mä sille voi jos ihmiset myy koirii tuksulle, vaikka tietää miten se käsittelee koirii, jullelle ei kukaan myyny koiraa kun se tiedettii miten julle käyttäytyy, bonzokin on oikeesti jossun koira."

        Arto Länsman: "julle sai bonzon vain jossun ansiosta."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2132
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe